Pääkaupunkiseudulla liikaa takseja?

Anonyymi

Ennen TH - takseja n. 1200, LT - takseja noin saman verran, joilla mahdollista saada kyytejä Helsingin alueella yht. n. 2500.
Nykyään n. 4500 taksia.

Miten kaikki aikovat elää?

Harvat uudet yrittäjät ovat tilausvälityksessä, vaan ajavat tolpilta.

Piilokysyntää ei ole tullut, vaan kyytimäärät pysyneet ennallaan tai jopa vähentyneet.

25

254

    Vastaukset

    • Uberilla on keikkaa ihan kivasti kuskien mukaan ja varmaan kyytimäärät kasvaa entisestään kun taksit hinnoittelevat itsensä ulos kilpailusta.

      • Ei taida Uberkuskeilla kyytimäärät kasvaa, kun koko ajan tulee lisää Uber yrittäjiä radalle jakamaan kakkua. Nyt kun verottaja alkoi vielä vuoden alusta vaatimaan ko. firmalta tarkkoja selvityksiä siitä, kenelle ja kuinka paljon on maksettu kyytikorvauksia, menee kannattavuus aika heikoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Uberkuskeilla kyytimäärät kasvaa, kun koko ajan tulee lisää Uber yrittäjiä radalle jakamaan kakkua. Nyt kun verottaja alkoi vielä vuoden alusta vaatimaan ko. firmalta tarkkoja selvityksiä siitä, kenelle ja kuinka paljon on maksettu kyytikorvauksia, menee kannattavuus aika heikoksi.

        No on ne verot maksettu ennen vuodenvaihdettakin, joten hommat ei muutu mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on ne verot maksettu ennen vuodenvaihdettakin, joten hommat ei muutu mitenkään.

        Jaa mitkä verot.?


    • Aika heikkoa kun ei saa uberin sivulta edes hinta-arviota.

      • Sovelluksesta saat tarkan hinnan kyydille. Ei kukaan käytä internetsivuja hintojen etsimiseen kun kaikki on valmiina sovelluksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovelluksesta saat tarkan hinnan kyydille. Ei kukaan käytä internetsivuja hintojen etsimiseen kun kaikki on valmiina sovelluksessa.

        Kaikilla muilla on hintalaskurit kotisivuillaan ilman rekisteröintiä tai applikaatiota vaan ei Uberillä. Haluan tilata taksin kotiosoitteeseeni ja tehdä vertailu myös siellä. Minulle se on sopiva tapa eikä siihen ole kenelläkään sanottavaa. Sori.


    • Mutta aloitukseen, miten nää kaikki aikoo elää ilman sossun tukiaisia?

      Yyberistä sen verran, jos kyyti on halvempi ja yyberi vie vielä taksasta 25 %, miten siitä vielä voi jäädä elanto?

      • Yksinkertaista, jätetään joku ilman rahaansa. Verottaja, vakuutusyhtiö, eläkevakuutusyhtiö, auton rahoittaja, kuljettaja, tuossa esimerkkejä. Pitkäänhän ei noin mennä, mutta sen ajan kun mennään on kyyti asiakkaalle halpa.

        Kaikessa liiketoiminnassa on tuloilla pystyttävä kattamaan menot ja jotta homma toimisi huomennakin, ylikin on jäätävä ainakin vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaista, jätetään joku ilman rahaansa. Verottaja, vakuutusyhtiö, eläkevakuutusyhtiö, auton rahoittaja, kuljettaja, tuossa esimerkkejä. Pitkäänhän ei noin mennä, mutta sen ajan kun mennään on kyyti asiakkaalle halpa.

        Kaikessa liiketoiminnassa on tuloilla pystyttävä kattamaan menot ja jotta homma toimisi huomennakin, ylikin on jäätävä ainakin vähän.

        Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.

        Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.

        Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.

        Monessa paikassa ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa villi taksi koska tukitte estotta kaikki paikat. Meillä oikeilla takseilla ei vaan ole pokkaa jäädä keskelle katua, tai suojatien päälle jonottamaan tolpalle .
        Osa teistä on kuulemma niin argessiivisia, että kun asiakas yrittää ottaa haluamansa kartellitaksin(?) , alkaa hirveä mekastus ja huuto. T
        oisaalta olette kuitenkin mielellään työntämässä lyhyttä kyytiä pyytävää asiakasta muitten kyytiin, joko suoraan, tai pyytämällä 3X hintaa. Noh, innovaatio sekin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monessa paikassa ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa villi taksi koska tukitte estotta kaikki paikat. Meillä oikeilla takseilla ei vaan ole pokkaa jäädä keskelle katua, tai suojatien päälle jonottamaan tolpalle .
        Osa teistä on kuulemma niin argessiivisia, että kun asiakas yrittää ottaa haluamansa kartellitaksin(?) , alkaa hirveä mekastus ja huuto. T
        oisaalta olette kuitenkin mielellään työntämässä lyhyttä kyytiä pyytävää asiakasta muitten kyytiin, joko suoraan, tai pyytämällä 3X hintaa. Noh, innovaatio sekin :)

        Seuraavasta Helsingin Uutiset -lehden artikkelista käy hyvin ilmi, millaisia kustannuksia kohdistuu taksikyyteihin. Artikkelista käy hyvin ilmi, kuinka realistisia ovat olleet odotukset kyytien halpenemisesta maksimihintojen poistuttua 1.7.2018 jälkeen.

        Edelleen voidaan laskelmasta päätellä, kuinka uskottavaa on, että yleistä tasoa merkittävästi halvemmilla taksoilla ajavat eivät toimi harmaan talouden puolella:

        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/367410-lehti-tasta-syysta-taksimatkailu-maksaa-20-euron-matkasta-jaa-kateen-vajaa-euro


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.

        Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.

        Koska perseaukiset asiakkaat ei välitä maksaako pirssi mitään veroja tms. Kunhan ne pääsee halvalla, kaikkein mieluiten ilmaiseksi jos vois. Mitä h......tin vertailua ikkunassa? Eihän minkään muunkaan bisneksen tarvitse ikkunassaan verrata hintojaan toisiinsa tai mikä on halvin. Ei kai nyt kukaan niin hullu ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.

        Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.

        Fakta 1. Autot maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.

        Fakta 2. Polttoaine maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.

        Fakta 3. Ammattiliikenteen vakuutus on kalliimpi, kuin yksityisen liikenteen.

        Fakta 4. Taksit on rekisteröitävä ammattiliikenteen.

        Miten yyperikuljettaja voi samoilla taksoilla maksaa 25% omasta tilistään jenkeille, jotka vetää välistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fakta 1. Autot maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.

        Fakta 2. Polttoaine maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.

        Fakta 3. Ammattiliikenteen vakuutus on kalliimpi, kuin yksityisen liikenteen.

        Fakta 4. Taksit on rekisteröitävä ammattiliikenteen.

        Miten yyperikuljettaja voi samoilla taksoilla maksaa 25% omasta tilistään jenkeille, jotka vetää välistä?

        Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
        Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
        Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
        Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .

        Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
        Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
        Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
        Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
        Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .

        Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
        Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin.

        Lisää listaan:
        Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
        Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
        Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
        Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
        Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
        Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
        Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .

        Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
        Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin.

        Pari sataa pimeetä palkkaa taskuun, sanoo tämä sankari. Just näinhän se toimii näillä uusilla rehellisillä taksiyrittäjillä.

        Tässä esimerkissä jää verottaja ilman rahojaan, vakuutuksen kanssa on ihan siinä ja siinä miten vakuutusyhtiö reagoi huomatessaan kusetuksen.

        Hyvä tästä tulee, jatketaan näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää listaan:
        Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
        Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
        Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
        Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko.

        Kartellitaksarithan ne eläkkeet yleensä jättää hoitamatta. Siksi ne isännät istuu ratissa vielä 75-vuotiaina ku ei ole eläkettä kertyny.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää listaan:
        Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
        Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
        Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
        Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko.

        Ihan samat säännöt ja velvoitteet kaikilla on. Harmittaako kun villit pärjää alalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samat säännöt ja velvoitteet kaikilla on. Harmittaako kun villit pärjää alalla?

        Mjaa..mikä nyt sitten on pärjäämistä. Vanhat jäärät on pysyneet pystyssä vuosikymmeniä, kestäen lamat ym, eikä nytkään näytä siltä, että olisivat luopumassa.
        Tässä uudessa katraassa sen sijaan vaihto tuntuu olevan melkoista: Äijjää ja firmaa menee ja tulee sellasta vauhtia , että vanhaa hirvittää.
        Konkurssit ja velkasaneeraukset on arkipäivää. Ei tosiaan harmita, hymyilyttää korkeintaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kartellitaksarithan ne eläkkeet yleensä jättää hoitamatta. Siksi ne isännät istuu ratissa vielä 75-vuotiaina ku ei ole eläkettä kertyny.

        Viisas se taas pölisee kaikkitietävänä. Onko sulla liian vähän keikkaa? Etkö pärjää kun noi iäkkäämmät ajaa vielä? Kyllä ne sun "kartelli-isännät on maksanut eläkemaksunsa, niiltä on vaan leikattu valtion toimesta kaikki vakituiset ja tilapäiset työvuodet 23-vuotiaaseen asti. Niiden työasennekin on ihan toinen kun sinulla varmaankin. Ehkä se on niiden harrastus nykyään. Muuten niiden taksifirmat ei olis pysynyt pystyssä vuosikymmeniä. Eläkevakkarit ja verottaja olisi kyllä pyyhkäisseet firmat nurin jos eivät olisi maksaneet niitä. Ne viranomaiset kun kulkee ja kulki ennenkin käsikädessä. Verottajakin piti viiden vuoden veroilmoitustiedot rinnakkain josta ne seuras onko yrityksessä tapahtunut suuria muutoksia niiden aikana eli siis vertasivat menoja/liikevaihto yms. Kyllä ennen lakiuudistusta oli viranomaisten puolelta niin paljon tsekkausta Ely-keskusta myöden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa..mikä nyt sitten on pärjäämistä. Vanhat jäärät on pysyneet pystyssä vuosikymmeniä, kestäen lamat ym, eikä nytkään näytä siltä, että olisivat luopumassa.
        Tässä uudessa katraassa sen sijaan vaihto tuntuu olevan melkoista: Äijjää ja firmaa menee ja tulee sellasta vauhtia , että vanhaa hirvittää.
        Konkurssit ja velkasaneeraukset on arkipäivää. Ei tosiaan harmita, hymyilyttää korkeintaan.

        Mutta silti ne on nimenomaan vanhat ku täällä valittaa.


    • Ennen takseja oli liian vähän. Nyt valitetaan kun niitä niin paljon. Markkinat on ainakin alkuun sitä mieltä että paljon autoja on hyvä....

      • juuuri näin


    • Tässä tänään, tai eilen illalla olin hakemassa omaa kyytiä L-asemalta kotiin ja seurailin nimmoisia takseja ajaa taksiasemallle.

      Th, LT, AP, yhteensä noin 90%, villit n. 10%.

      Keräily täynnä n. 130 autoa.

      Ulkopuolella n. 20 LT, n 20 LT+AP, ja n. 150 villiä ja vapaata.

      Onneksi oli oma asiakas, ei todellakaan ollut houkuttelevaa tulla takaisin.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      149
      12718
    2. Pitääkö yhteiskunnan elättää 5 lapsinen perhe?

      Kouluttamaton pariskunta, jossa mies käy töissä ja tienaa 2000 euroa kuussa, tekee putkeen 5 lasta ja perheen äiti sitten on kotiäitinä 20 vuotta. O
      Köyhyys
      183
      8237
    3. Stockmann konkurssiin ?

      Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      202
      6063
    4. Kiuruvesi 12 koronatartuntaa!

      Määrä kasvaa. Kuinka tehokkaasti testaavat?
      Kiuruvesi
      37
      876
    5. Järkyttävä koronakylä

      21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      29
      689