Ennen TH - takseja n. 1200, LT - takseja noin saman verran, joilla mahdollista saada kyytejä Helsingin alueella yht. n. 2500.
Nykyään n. 4500 taksia.
Miten kaikki aikovat elää?
Harvat uudet yrittäjät ovat tilausvälityksessä, vaan ajavat tolpilta.
Piilokysyntää ei ole tullut, vaan kyytimäärät pysyneet ennallaan tai jopa vähentyneet.
Pääkaupunkiseudulla liikaa takseja?
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Uberilla on keikkaa ihan kivasti kuskien mukaan ja varmaan kyytimäärät kasvaa entisestään kun taksit hinnoittelevat itsensä ulos kilpailusta.
- Anonyymi
Ei taida Uberkuskeilla kyytimäärät kasvaa, kun koko ajan tulee lisää Uber yrittäjiä radalle jakamaan kakkua. Nyt kun verottaja alkoi vielä vuoden alusta vaatimaan ko. firmalta tarkkoja selvityksiä siitä, kenelle ja kuinka paljon on maksettu kyytikorvauksia, menee kannattavuus aika heikoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida Uberkuskeilla kyytimäärät kasvaa, kun koko ajan tulee lisää Uber yrittäjiä radalle jakamaan kakkua. Nyt kun verottaja alkoi vielä vuoden alusta vaatimaan ko. firmalta tarkkoja selvityksiä siitä, kenelle ja kuinka paljon on maksettu kyytikorvauksia, menee kannattavuus aika heikoksi.
No on ne verot maksettu ennen vuodenvaihdettakin, joten hommat ei muutu mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No on ne verot maksettu ennen vuodenvaihdettakin, joten hommat ei muutu mitenkään.
Jaa mitkä verot.?
- Anonyymi
Aika heikkoa kun ei saa uberin sivulta edes hinta-arviota.
- Anonyymi
Sovelluksesta saat tarkan hinnan kyydille. Ei kukaan käytä internetsivuja hintojen etsimiseen kun kaikki on valmiina sovelluksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovelluksesta saat tarkan hinnan kyydille. Ei kukaan käytä internetsivuja hintojen etsimiseen kun kaikki on valmiina sovelluksessa.
Kaikilla muilla on hintalaskurit kotisivuillaan ilman rekisteröintiä tai applikaatiota vaan ei Uberillä. Haluan tilata taksin kotiosoitteeseeni ja tehdä vertailu myös siellä. Minulle se on sopiva tapa eikä siihen ole kenelläkään sanottavaa. Sori.
- Anonyymi
Mutta aloitukseen, miten nää kaikki aikoo elää ilman sossun tukiaisia?
Yyberistä sen verran, jos kyyti on halvempi ja yyberi vie vielä taksasta 25 %, miten siitä vielä voi jäädä elanto?- Anonyymi
Yksinkertaista, jätetään joku ilman rahaansa. Verottaja, vakuutusyhtiö, eläkevakuutusyhtiö, auton rahoittaja, kuljettaja, tuossa esimerkkejä. Pitkäänhän ei noin mennä, mutta sen ajan kun mennään on kyyti asiakkaalle halpa.
Kaikessa liiketoiminnassa on tuloilla pystyttävä kattamaan menot ja jotta homma toimisi huomennakin, ylikin on jäätävä ainakin vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertaista, jätetään joku ilman rahaansa. Verottaja, vakuutusyhtiö, eläkevakuutusyhtiö, auton rahoittaja, kuljettaja, tuossa esimerkkejä. Pitkäänhän ei noin mennä, mutta sen ajan kun mennään on kyyti asiakkaalle halpa.
Kaikessa liiketoiminnassa on tuloilla pystyttävä kattamaan menot ja jotta homma toimisi huomennakin, ylikin on jäätävä ainakin vähän.Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.
Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.
Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.Monessa paikassa ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa villi taksi koska tukitte estotta kaikki paikat. Meillä oikeilla takseilla ei vaan ole pokkaa jäädä keskelle katua, tai suojatien päälle jonottamaan tolpalle .
Osa teistä on kuulemma niin argessiivisia, että kun asiakas yrittää ottaa haluamansa kartellitaksin(?) , alkaa hirveä mekastus ja huuto. T
oisaalta olette kuitenkin mielellään työntämässä lyhyttä kyytiä pyytävää asiakasta muitten kyytiin, joko suoraan, tai pyytämällä 3X hintaa. Noh, innovaatio sekin :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monessa paikassa ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa villi taksi koska tukitte estotta kaikki paikat. Meillä oikeilla takseilla ei vaan ole pokkaa jäädä keskelle katua, tai suojatien päälle jonottamaan tolpalle .
Osa teistä on kuulemma niin argessiivisia, että kun asiakas yrittää ottaa haluamansa kartellitaksin(?) , alkaa hirveä mekastus ja huuto. T
oisaalta olette kuitenkin mielellään työntämässä lyhyttä kyytiä pyytävää asiakasta muitten kyytiin, joko suoraan, tai pyytämällä 3X hintaa. Noh, innovaatio sekin :)Seuraavasta Helsingin Uutiset -lehden artikkelista käy hyvin ilmi, millaisia kustannuksia kohdistuu taksikyyteihin. Artikkelista käy hyvin ilmi, kuinka realistisia ovat olleet odotukset kyytien halpenemisesta maksimihintojen poistuttua 1.7.2018 jälkeen.
Edelleen voidaan laskelmasta päätellä, kuinka uskottavaa on, että yleistä tasoa merkittävästi halvemmilla taksoilla ajavat eivät toimi harmaan talouden puolella:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/367410-lehti-tasta-syysta-taksimatkailu-maksaa-20-euron-matkasta-jaa-kateen-vajaa-euro - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.
Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.Koska perseaukiset asiakkaat ei välitä maksaako pirssi mitään veroja tms. Kunhan ne pääsee halvalla, kaikkein mieluiten ilmaiseksi jos vois. Mitä h......tin vertailua ikkunassa? Eihän minkään muunkaan bisneksen tarvitse ikkunassaan verrata hintojaan toisiinsa tai mikä on halvin. Ei kai nyt kukaan niin hullu ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen kartellitaksarin ajatusmaailma. Kuvitellaan, että ollaan raketti-insinöörejä jotka tekee niin haastavaa työtä, että kukaan muu ei voi siinä pärjätä ilman, että jättäisi velvoitteet hoitamatta. Oletko koskaan miettiny miksi asiakkaat ottavat vapaaehtoisesti kyydin näiltä uusilta yrittäjiltä? Olisiko asiakaskunta kypsyny teidän ylimielisyyteen mahdollisesti? Aina kaikissa muissa on vikaa kuin teissä.
Itkitte yhdessä taksiliiton kanssa kun olisi pitänyt laittaa vertailuhinta ikkunaan, koska kaikki asiakkaat olisi nähneet kuinka kalliita te todellisuudessa olette. Sen muutaman kerran mitä vapautuksen jälkeen on perinteisessä taksissa ollut niin aina koitetaan varoitella villeistä ja kerrotaan kuinka ne jättää verotkin maksamatta.Fakta 1. Autot maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.
Fakta 2. Polttoaine maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.
Fakta 3. Ammattiliikenteen vakuutus on kalliimpi, kuin yksityisen liikenteen.
Fakta 4. Taksit on rekisteröitävä ammattiliikenteen.
Miten yyperikuljettaja voi samoilla taksoilla maksaa 25% omasta tilistään jenkeille, jotka vetää välistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta 1. Autot maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.
Fakta 2. Polttoaine maksaa jotakuinkin saman verran kaikille.
Fakta 3. Ammattiliikenteen vakuutus on kalliimpi, kuin yksityisen liikenteen.
Fakta 4. Taksit on rekisteröitävä ammattiliikenteen.
Miten yyperikuljettaja voi samoilla taksoilla maksaa 25% omasta tilistään jenkeille, jotka vetää välistä?Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .
Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .
Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin.Lisää listaan:
Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää listaan:
Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko.Kartellitaksarithan ne eläkkeet yleensä jättää hoitamatta. Siksi ne isännät istuu ratissa vielä 75-vuotiaina ku ei ole eläkettä kertyny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisu 1. Ostetaan halpa auto
Ratkaisu 2. Ajetaan vähemmän, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän
Ratkaisu 3. Otetaan vakuutus, joka on kalliimpi vain silloin kun autoa käytetään ammattiliikenteessä
Ratkaisu 4. Rekisteröidään auto ammattiliikenteeseen .
Vastaus kysymkseesi_; Yyperikuljettajalla on myös muita tulolähteitä: sossu, wolt, foodora , lähettipalvelu jne jne, joten siinä ohessa voi heittää yyperkeikan, ja se on kaikki kotiinpäin.
Lisäksi Mustafa serkku voi samalla autolla käydä yöaikaan heittämässä keikkaa "meter accident, cash only" periaatteella. Muutama jurripeikko per yö, ja pari sataa euroa pimeetä palkkaa taskuun; ihan toinen tahti kuin että jos oikeessa taksissa renkinä ajais kassa ton 200 eur, ja sais siitä 40% provikan miinus verot. Varmaan tapoja on vielä muitakin.Pari sataa pimeetä palkkaa taskuun, sanoo tämä sankari. Just näinhän se toimii näillä uusilla rehellisillä taksiyrittäjillä.
Tässä esimerkissä jää verottaja ilman rahojaan, vakuutuksen kanssa on ihan siinä ja siinä miten vakuutusyhtiö reagoi huomatessaan kusetuksen.
Hyvä tästä tulee, jatketaan näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää listaan:
Ratkaisu 5. Jätetään eläkemaksut maksamatta. Kyllä muut veronmaksajat sitten maksaa ne kun vanhuus iskee.
Ratkaisu 6. Ei makseta mitään veroja. Vaikka vain 500€ pimeetä kassaa viikossa tekee mukavan lisän noihin työttömyyskorvauksiin yms. yhteiskunnan maksamiin tukiin.
Ratkaisu 6. Ei tehdä mitään muuta kun hypätään omaan riukuun ja lähdetään hommiin.
Onhan se kilpailuasetelma vähän nurinkurinen noita tilauskeskuksissa ajaviin pirsseihin verrattuna mutta kun sekin on valintakysymys. Näin on päättäjät laittaneet säännöt. Helppoo kun heinänteko.Ihan samat säännöt ja velvoitteet kaikilla on. Harmittaako kun villit pärjää alalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samat säännöt ja velvoitteet kaikilla on. Harmittaako kun villit pärjää alalla?
Mjaa..mikä nyt sitten on pärjäämistä. Vanhat jäärät on pysyneet pystyssä vuosikymmeniä, kestäen lamat ym, eikä nytkään näytä siltä, että olisivat luopumassa.
Tässä uudessa katraassa sen sijaan vaihto tuntuu olevan melkoista: Äijjää ja firmaa menee ja tulee sellasta vauhtia , että vanhaa hirvittää.
Konkurssit ja velkasaneeraukset on arkipäivää. Ei tosiaan harmita, hymyilyttää korkeintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kartellitaksarithan ne eläkkeet yleensä jättää hoitamatta. Siksi ne isännät istuu ratissa vielä 75-vuotiaina ku ei ole eläkettä kertyny.
Viisas se taas pölisee kaikkitietävänä. Onko sulla liian vähän keikkaa? Etkö pärjää kun noi iäkkäämmät ajaa vielä? Kyllä ne sun "kartelli-isännät on maksanut eläkemaksunsa, niiltä on vaan leikattu valtion toimesta kaikki vakituiset ja tilapäiset työvuodet 23-vuotiaaseen asti. Niiden työasennekin on ihan toinen kun sinulla varmaankin. Ehkä se on niiden harrastus nykyään. Muuten niiden taksifirmat ei olis pysynyt pystyssä vuosikymmeniä. Eläkevakkarit ja verottaja olisi kyllä pyyhkäisseet firmat nurin jos eivät olisi maksaneet niitä. Ne viranomaiset kun kulkee ja kulki ennenkin käsikädessä. Verottajakin piti viiden vuoden veroilmoitustiedot rinnakkain josta ne seuras onko yrityksessä tapahtunut suuria muutoksia niiden aikana eli siis vertasivat menoja/liikevaihto yms. Kyllä ennen lakiuudistusta oli viranomaisten puolelta niin paljon tsekkausta Ely-keskusta myöden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa..mikä nyt sitten on pärjäämistä. Vanhat jäärät on pysyneet pystyssä vuosikymmeniä, kestäen lamat ym, eikä nytkään näytä siltä, että olisivat luopumassa.
Tässä uudessa katraassa sen sijaan vaihto tuntuu olevan melkoista: Äijjää ja firmaa menee ja tulee sellasta vauhtia , että vanhaa hirvittää.
Konkurssit ja velkasaneeraukset on arkipäivää. Ei tosiaan harmita, hymyilyttää korkeintaan.Mutta silti ne on nimenomaan vanhat ku täällä valittaa.
- Anonyymi
Ennen takseja oli liian vähän. Nyt valitetaan kun niitä niin paljon. Markkinat on ainakin alkuun sitä mieltä että paljon autoja on hyvä....
- Anonyymi
juuuri näin
- Anonyymi
Tässä tänään, tai eilen illalla olin hakemassa omaa kyytiä L-asemalta kotiin ja seurailin nimmoisia takseja ajaa taksiasemallle.
Th, LT, AP, yhteensä noin 90%, villit n. 10%.
Keräily täynnä n. 130 autoa.
Ulkopuolella n. 20 LT, n 20 LT AP, ja n. 150 villiä ja vapaata.
Onneksi oli oma asiakas, ei todellakaan ollut houkuttelevaa tulla takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2022135Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681722Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821538En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471427- 481394
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1251121- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke216991Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja46814Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784