Tänään kävin

kylillä, ja kaupan kassalla tapasin..
iäkkään rouvan, joka osti ison määrän tosi kauniita villalankakeriä.
Siinä niitä yhdessä ihailtiin ja
hän kertoi kutovansa tilauksesta sukkia,
nytkin oli viisi sukkatilausta vetämässä.
Onpas ahkeria ikäihmisiä ajattelin kun omia ostoksiani keräilin.

Palstalaisissakin on varmaan ahkeria käsiä,
jotka kutovat tai virkkaavat
veistelevät tai muuten vain nikkaroivat.

Kerro mitä teet niin voidaan yhdessä ihailla.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina minullakin on jokin neuletyö meneillään, en kylläkään joka päivä ota esille. Telkkaria katsoessa välillä puikoissa verryttelen sormiani ja välillä nostelen pieniä painoja ja pyörittelen hartioita, etteivät jumiinnu. Nyt on tekeillä veljelle synttärilahjaksi alpakanvillaiset yösukat. Alpakanvilla on ihanan pehmeää ja lämmintä, mutta sellaisenaan ei esimerkiksi saapassukkina kovin kulutusta kestävää.

      Ramoona

    • Anonyymi

      En minä mutta vaimoni.
      Vuosikausiin en ole matkoillamme lähtenyt hänen kanssaan kiertelemään tavarataloja ja puoteja koska aiheena on aina ollut rättien hypistely.

      Ennen kotiin lähtöä astuu kuvaan mukaan aloituksen LANGAT!
      Lentomatkoilla kuletuskapasiteetti rajoittaa ihastusten hankintamäärää mutta tilanteissa joissa on enemmän mahdollisuuksia niin kaikki hyödynnetään.
      Hei! Tuol on lankoja!
      Jatkon voi arvata. Kerran kuskasin vaimoni jonkun kehräämö / varastomyymälän tiloihin. Ikääntynyt ihminen oli kuin lapsi karkkitehtaan myymälässä.
      Sinänsä harmiton harrastus.

      Harrastajalla on aina menossa joku kutomisprojekti. Suurimmillaan tilaustyönä tehtäviä, mielestäni täysikokoisia ja joskus täysimittaisia kudosvaatteita. Nyt on menossa harmaahapsiklubin myyjäisiin tarkoittuja poikkeavan laatuisia sukkia.
      Riippuu kuulemma käyttötarkoituksesta.

      Jos haluaa etsiä niin rätti-ihastuksen varjopuolen löytyy Espanjan asuntomme. Mennessämme tekemään papereita notariaattiin näki vaimoni kadun varressa ihania rättejä joita hän jäi hypistelemään. Hypistelyn seurauksena asunto jäin vain minun nimiini.

      Muinaisuudessa, jolloin vielä olin porukoissa, vaimoni sai Englannissa peräänsä myymäläetsivän. Ei kai liene tavallista, että nuori nainen harhailee loputtomiin rättien välissä tekemättä mitään valintaa. Ei edes hypistellyt. Tuijotteli vain.

    • Anonyymi

      Minulla on 50-luvun puinen omakotitalo kaupunkiseudulla. Siinä riittää "nikkaroimista", kun sitä hoitaa ja ylläpitää. Kesällä puutarhaa ja talvella lumitöitä - noin pääpiirteittäin.
      Nyt on uuden kiukaan vaihto saunaan meneillään. Monenlaista juttuahan siitäkin saisi, jos kertoo kovin yksityiskohtaisesti; hieman kärjistetysti sanoen yhtä tarkasti kuin naiset kutomisensa silmukka silmukalta. Noh, jotkut tykkäävät vain jutustella. Miehillä menee helposti aika vaikka sanomalehtien lukemiseen.
      Mutta löytyyhän miehistäkin niitä tarinoitten kertojia - meitä on moneen junaan.

    • Villalankakeriä ostin pukinkonttiin pojantyttärelle, enää ei minun tarvitse sukkia kutoa.
      Ennen niitä kudoin syksyisin jouluksi.
      Vaan nyt on homma siirtynyt seuraavaan sukupolveen.
      Kesällä mökillä päällystin vanhoja puutuoleja. Löysin äidiltä jäänyttä kaunista kangasta, mustalla pohjalla kullanvärisiä kiemuroita.
      Kesällä on montaa lajia mökkimaisemissa porukalla remontoidaan, rakennetaan, työstetään polttopuuta. huolletaan paikkoja/autoja, ihan sitä arkista askaretta jota monet muutkin tekee.

    • Anonyymi

      Jess! meikäläinen nikkaroi jo lintupönttöjä.
      Teen kahta sorttia: isoille linnuille ja pikkulinnuille.
      Kohta on talvi mennyt, kun on jo viimeiset päivät "toris" (vertaus myllyssä olevaan jyvien syöttölaitteeseen).
      Maaliskuu on jo kevättä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hei,
        Olen etsinyt lintupönttöjä läheltä ja kaukaa. Voisitko nikkaroida minullekin muutaman. Lähinnä pikkulinnuille. Kesämökkini siivekkäät asukit arvostaisivat niin paljon uusia koteja!
        Jos viel ilmottaisit sähköpostiosoitteesi, moni muukin voisi tilata niitä Sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        Olen etsinyt lintupönttöjä läheltä ja kaukaa. Voisitko nikkaroida minullekin muutaman. Lähinnä pikkulinnuille. Kesämökkini siivekkäät asukit arvostaisivat niin paljon uusia koteja!
        Jos viel ilmottaisit sähköpostiosoitteesi, moni muukin voisi tilata niitä Sinulta.

        Hei ihana 14.03 !
        Minä voisin neuloa sinulle vaikka villapaidan ja niin monet sukat kuin tarvitset, jos nikkaroit minulle nätin linnunpöntön. Laita tosiaan sp.osoitteesi, niin palataan asiaan.


      • Taannoinhan oli se miljoona-linnunpönttöä juttu, mitä telkkarissakin seurattiin.
        Kai ne kaikki paikkansa ovat löytäneet.


    • Anonyymi

      Vaimokin (70 v) jatkuvasti puikoissa :)

    • Anonyymi

      Oho!
      Täällähän puhutaan kotiaskareista.
      Älä vain tee sitä, että alat samalla otsikolla nostamaan uutta ketjua ketjun perään.
      Kyllä niitä mielikuvitus luo uusia otsikoita, jotka korvaavat entisen.

      • Anonyymi

        Noinko koville ottaa, että jonkun saman otsikon ketju on pitänyt pintansa vuosikymmenen ja kauemminkin ? Siinä sitä taitoa kysytäänkin, että jaksaa kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko koville ottaa, että jonkun saman otsikon ketju on pitänyt pintansa vuosikymmenen ja kauemminkin ? Siinä sitä taitoa kysytäänkin, että jaksaa kiinnostaa.

        Meikäläinen on ollut täällä vasta muutamia kuukausia. Omituisena pidin sitä huutoketjua (isot kirjaimet).
        Jaa, että vuosikymmeniä. Pahana tapana sitä pidin; eikä sellaista muut harjoittaneet.
        Voidaan ehkä viitata vanhaan sananparteen tai mikä oikeusohje se on: paha tapa ei ketään pelasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3124
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      119
      2013
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1709
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      125
      1672
    5. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      90
      1515
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      98
      1512
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1365
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1263
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1160
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1139
    Aihe