Luen usein erään uudestisyntyneen huumeista ja vankilasta ja väkivallasta vapautuneen miehen nettijuttuja. Hän ohjeistaa paljon muita raamatullisista asioissa joissa hänellä näyttää olevan omat opit. Hän pitää muita usein väärässä olijoina ja pyytää heitä oikeaan hänen kaltaiseen uskoon. Pääasia kuitenkin ettei käytä viinaa ja päihteitä eikä varasta ja tapa.
Mutta se mikä tuntuu oudolta että mies vain haukkuu saamiaan palveluita seurakunnilta ja näiden työntekijöiltä. Nämä varmaan ovat yrittäneet parhaansa. Mies ei ole yhtään kiitollinen yhteiskunnalle. Verovaroin kustannetaan elake kuntoutus elinkulut ja asunto jopa harrasteet. Koko perheelle. Muut käy töissä.
Miksei uskova huomaa sitä hyvää mitä saa muilta?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hänen kasvunsa on kesken. Rikkinäinen tausta vaikuttaa. On syytä rukoilla hänen puolestaan.
- Anonyymi
Kaikkea aloittaja viitsii lukea. Eikö aika kuluisi rakentavamminkin.:)
- Anonyymi
Ainakin minä olen saanut kaikkea hyvää, kusetettuani kaikkia.
- Anonyymi
Kun osaa hyvin syntyä uudesti, niin saattaa jopa oikein ovelasti syntynyt harhauttaa jopa ulosottomiestä, joka on yleisesti ottaen hyvin tarkka saalistaessaan.
- Anonyymi
Ensiksi ei pidä olla niin heikko, että langeaa kaikkiin paheisiin. Siihen ei tarvita mitään uskoa. Ryhtiä, kuten Veikko Vennamo sanoi. Raamattu on kaikille paras opas. Eipäs tehdä itse asioita vaikeaksi.
Ei uskoontuleminen tarkoita että ihminen muuttuu enkeliksi. Kun lapsi syntyy, siitä alkaa kasvu ja kehitys! Samoin hengellisessä syntymisessä. Yksi evankeliumin julistaja kertoi että häneltä kului yki 20 vuotta kun hän ymmärsi että tulisi antaa anteeksi isälle ja katkeruudesta vapautuminen ja senkin jälkeen oli silti työläs prosessi. Isä oli toivonut pojasta ritamatilansa jatkajaa. Poika ei halunut viljelijäksi vaan läksi opiskelemaan ammattiin. Isä oli halveksien osoittanut ovea että tuosta se maailma sitten aukeaa ja saathan sinä kokeilla ja siksi se jää. Ei ollut helppoa sinnitellä kaupungissa ilman vanhempien tukea ja opiskelu, työn saanti ei ollut helppoa. Jopa uhma että näyttää isälle vei eteenpäin. Kauna ja katkeruus oli kuluttanut voimia, vaikka kertoja oli tullut uskoon heti opiskeluaikoina oli nakertanut iloa ja ollut kanteena vielä Herran työssä. Lopulla hän oli lähentänyt välejä kotiinsa ja kohdannut isänsä. Paljon ihminen voittaisi kun nöyrtyisi ja voittaisi ylpeytensä. Kannattaa rukoilla aloituksen julistajan puolesta. Jotkut projisoivat nuoruuden kokenukset jopa parjaamalla yhteiskuntaa ja virkavaltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078883
- 936790
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656540Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345421Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo664793- 553531
- 503365
- 513122
- 562932
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512916