Lehden mukaan

Teidän tupien arvo rommahtaa heh heh

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Silti sä maksat yhtä paljon vuokraa kuin ennenkin. Tai sossu maksaa sun puolesta. Äitikään ei halua sua enää vaivoikseen, kun on 50 vuotta sua elättänyt.

      • Anonyymi

        Taidat puhua lööperiä, sillä rapakupungissa


      • Anonyymi

        Minä en ymmärrä talojen arvojen putoamista.
        Minä rakensin talon vuonna 1978. Tein sen hyvin, maksoi 148000 markkaa.
        Vuosien varrella olen tehnyt siihen huoltokorjauksia, poentä pintaremonttia, uusittu vesikatto, lämmitys maalämmöksi, ikkunat ja vesikatto uusittu. Talo on uusi. Pyysin kiinteistövälittäjän arvion, kun annoin tyttäreni
        asuntolainaan takaiksen, välittäjän arvio oli, että talon arvo on 260000-270000 euroa.
        En ole myymässä taloa, vaan annan sen pojalleni
        lähivuosina
        Hän jatkaa asumista siinä varmaan kymmeniä vuosia. Tottakai talo vaatii hyvää huolenpitoa
        Minusta hinta om noussut vuosien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä talojen arvojen putoamista.
        Minä rakensin talon vuonna 1978. Tein sen hyvin, maksoi 148000 markkaa.
        Vuosien varrella olen tehnyt siihen huoltokorjauksia, poentä pintaremonttia, uusittu vesikatto, lämmitys maalämmöksi, ikkunat ja vesikatto uusittu. Talo on uusi. Pyysin kiinteistövälittäjän arvion, kun annoin tyttäreni
        asuntolainaan takaiksen, välittäjän arvio oli, että talon arvo on 260000-270000 euroa.
        En ole myymässä taloa, vaan annan sen pojalleni
        lähivuosina
        Hän jatkaa asumista siinä varmaan kymmeniä vuosia. Tottakai talo vaatii hyvää huolenpitoa
        Minusta hinta om noussut vuosien aikana.

        Otat puolet pois hinnasta, niin alkaa olla päivän hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä talojen arvojen putoamista.
        Minä rakensin talon vuonna 1978. Tein sen hyvin, maksoi 148000 markkaa.
        Vuosien varrella olen tehnyt siihen huoltokorjauksia, poentä pintaremonttia, uusittu vesikatto, lämmitys maalämmöksi, ikkunat ja vesikatto uusittu. Talo on uusi. Pyysin kiinteistövälittäjän arvion, kun annoin tyttäreni
        asuntolainaan takaiksen, välittäjän arvio oli, että talon arvo on 260000-270000 euroa.
        En ole myymässä taloa, vaan annan sen pojalleni
        lähivuosina
        Hän jatkaa asumista siinä varmaan kymmeniä vuosia. Tottakai talo vaatii hyvää huolenpitoa
        Minusta hinta om noussut vuosien aikana.

        Talos täytyy olla keskellä kaupunkia järvenrannalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä talojen arvojen putoamista.
        Minä rakensin talon vuonna 1978. Tein sen hyvin, maksoi 148000 markkaa.
        Vuosien varrella olen tehnyt siihen huoltokorjauksia, poentä pintaremonttia, uusittu vesikatto, lämmitys maalämmöksi, ikkunat ja vesikatto uusittu. Talo on uusi. Pyysin kiinteistövälittäjän arvion, kun annoin tyttäreni
        asuntolainaan takaiksen, välittäjän arvio oli, että talon arvo on 260000-270000 euroa.
        En ole myymässä taloa, vaan annan sen pojalleni
        lähivuosina
        Hän jatkaa asumista siinä varmaan kymmeniä vuosia. Tottakai talo vaatii hyvää huolenpitoa
        Minusta hinta om noussut vuosien aikana.

        Tuommonen timantti kyllä kannattaa myydä äkkiä pois käsistä!


    • Anonyymi

      Psalmi 119:25-32: Laki, Joka Vapauttaa
      1 Onnellisia ovat ne…
      25-32:
      Minä olen vaipunut maan tomuun.
      Virvoita minut, tee sanasi mukaan! Sinä kuulet minua, kun kerron, mitä teitä olen kulkenut.
      Opeta minut tuntemaan määräyksesi!
      Opasta minut säädöstesi tielle,
      minä tahdon tutkistella sinun lakisi ihmeitä.
      Olen levoton, huolet painavat minua.
      Nosta minut maasta, tee sanasi mukaan!
      Pidä minut loitolla valheen teistä,
      opeta minulle lakisi, ole armollinen.
      Minä olen valinnut totuuden tien,
      sinun päätöksesi ovat aina silmieni edessä. Sinun liitostasi, Herra, minä pidän kiinni —
      älä anna minun joutua häpeään!
      Kevein askelin minä kuljen sinun käskyjesi tietä, sinä huojennat mieleni
      (Psalmi 119:25-32)
      Psalmi 119 pisin kaikista psalmeista, ja sen jatkuvat ajatuksia herättävät ”lakien”, ”määräysten” ja ”säädösten” kuvaukset voivat saada sen tuntumaan kielloilta. Mutta se on täynnä piilotettuja aarteita.

      Avain niiden avaamiseen on psalmin ensimmäinen sana: “onnellisia”, se tarkoittaa, että heidän elämässään on jotain merkityksellistä – suunta, maku, halu, ilo, varmuus, vapaus. Tämä ”onnellisuus” ei tietenkään tule vain seuraamalla mitä tahansa halua tai impulsseja, mitä meillä sattuu olemaan, eikä yksinkertaisesti tekemällä sitä, mitä muut ihmiset meiltä odottavat. Ne ovat ”valheen teitä” (jae 29) – ne voivat tuntua houkuttelevilta, mutta lopulta ne johtavat vain umpikujaan. Tie ”onnelliseen” elämään vaatii meitä valitsemaan jotakin muuta. Kaikki uskonnolliset perinteet ja vakava elämänfilosofia tunnistavat tämän, osoittamalla periaatteita tai asenteita, jotka auttavat ihmisiä elämään aidosti ja täydesti.

      Raamattu vie meitä vielä edemmäs. Sille elämää kantavat periaatteet eivät ole vain persoonatonta viisautta: ne ilmaisevat sitä, mitä Jumala tahtoo meistä: ne ovat hänen ”käskyjään”. Se tarkoittaa ensinnäkin sitä, että ne on osoitettu meille henkilöinä Henkilöltä. Näihin lakeihin huomion kiinnittäminen tarkoittaa suhdetta Jumalaan.

      Jokaista suhdetta kutsutaan kehittymiseksi ja kasvamiseksi; ihmiset oppivat tuntemaan toisensa, ja kukin huomaa, mikä on toiselle tärkeää. Niinpä Jumalan ”Lailla” on kaksinkertainen rooli: sekä tien näyttäminen aitoon ja tarkoitukselliseen olemassaoloon, että sen näyttäminen, millainen hän itse on. Jos me astumme Jumalan ”käskyjen” tielle, ymmärtäminen selkenee asteittain: Jumalalle on tärkeää juuri se, että meidän elämämme ei olisi tarkoituksetonta, vaan että se olisi täynnä ensimmäisen jakeen onnellisuutta. Jumalalla on ensimmäisenä päämäärissään meidän todellinen onnellisuutemme!

      Tätä totuutta ei voi tajuta heti täysin. Psalmi 119, kaikkine 176 jakeineen, on hidas rukous, näiden tosiasioiden ajatteleminen ja niiden juurtuminen meihin kestää kauan.

      Jakeissa 25-32 psalmin kirjoittajan johtavat pois “maan tomussa” olemisesta (jae 25) ”kiinni pitämisen” (jae 31) keinot tai ”tarttuminen” Jumalan lakiin – heprealainen verbi näissä kahdessa jakeessa on sama -, ”kulkemisen” vapauteen, kevein askelin (jae 32). Liikutaan väsymyksestä ja surullisesta tylsyydestä elämässä, jossa ei ole ratkaistu sitä, mikä on hyvää, kohti Jumalan vapauden tietä.

      Psalmin kirjoittajan asenne Jumalan lain edessä ei ole rypemistä omassa syyllisyydessä, eikä mekaanista kuuliaisuutta: se on etsimisen asenne, ehkä kamppailujen kautta, jotta voisi tulla johdatetuksi nöyrästi ja yksinkertaisesti sydämessä tapahtuvan muutoksen kautta.

      Lähes jokainen psalmin jae sisältää viittauksen Jumalan käskyihin. Jotta voisi tunnustella sen takana olevaa tarkoitusta, voi olla hyvä valita yksittäinen Jeesuksen ”käsky”, johon keskittyä. Esimerkiksi voi ottaa sellaisen jakeen kuin ”Autuaita rauhantekijät” (Matt. 5:9), ”Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita” (Luuk. 6:37), ”älkää huolehtiko hengestänne” (Matt. 6:25), tai Suurista Käskyistä Jumalaa rakastaminen koko sydämestä ja lähimmäistä rakastaminen niin kuin itseään (Mark. 12:28-31); sitten on hyvä pitää valittu käsky mielessä, rukoilla hitaasti yllä olevat Psalmin 119 säkeet, pysähtyä jokaisen sanan kohdalla, joka viittaa Jumalan ”lakiin” ja löytää yhteys valitun Jeesuksen käskyn ja oman elämän välillä.

      - Mitä kokemuksia minulla on ollut “valheen teistä”, jotka johtavat umpikujaan?

      - Mitkä Raamatun sanat (”Jumalan lain” osat) tuntuvat jollain tavalla vapauttavilta?

      - Mitä nämä sanat kertovat minulle siitä, millainen Jumala on, hänen päämääristään?

      MIKÄ ON JALOUDEN TIE löytää rauha sisinpäänsä

    • Anonyymi

      Pukumies rommautti

      • Anonyymi

        Minkä lehden, Lapuan paskalehdenkö mukaan. V tuttaa aina kun näen vilauksenkin tästä julkaisusta.


    • Näköjään pikkusen on tupien hinnat muuttuneet ⬇️Päin 🏚🤭

      • Anonyymi

        Riippu miksi sua kiinnostaa tupien hinnat, kun sulla ei oo myydä semmoista, etkä pystyt ostamaan vaikka hinnat laskis nykyisestäkin puoleen. Keskity sinulle tärkeään niinkuin lottoamiseen ja lidlikaljan kittaamiseen.


    • Anonyymi

      Seinäjoelta siotavat rahhojaan lapualle, näin se on varmempaa aateloivat sielläkin näin
      Tukevalle pohjalle minä taloni rakennan.

    • Anonyymi

      Hintojen lasku tiedetään ilman sanomalehtiä. Puhuisin jo hintaromahduksesta. Se on lapuan menoo nyt. Uskokaa pois!

    • Anonyymi

      Sääli niitä jotka on uuden rakentanut velka rahalla ja ny puolet hinnasta veks

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3204
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2453
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      130
      1962
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      11
      1514
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      108
      1501
    6. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      15
      1346
    7. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1319
    8. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      80
      1309
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      52
      1263
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      235
      1075
    Aihe