Jumalasta syntynyt ei tee syntiä

Anonyymi

Jos teet syntiä, niin et ole syntynyt Jumalasta eikä sinussa ole iankaikkista elämää, joka pysyisi sinussa. Jos sanot olevasi Kristuksessa, niin olet velvollinen vaeltamaan niin kuin hän vaelsi - tekemättä syntiä! Kuoleta siis hengellä lihan teot ja saat elää ikuisesti tai muuten palat sammumattomassa tulessa ja matosi ei koskaan kuole!

51

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavoite on hyvä, mutta emme kykene siihen.

      Synti ei ole vain jonkun väärän teon tekeminen, vaan hyvän teon tekemättä jättäminen.

      Ihminen on aina syntinen Jumalan edessä, mutta Kristuksen uhrin tähden hän saa syntinsä anteeksi ja on Jumalan lapsi, eikä joudu tuomittavaksi.

    • Anonyymi

      Jos tuo ei ole oppia omilla teoilla pelastumisesta, niin mikä sitten on? Kaikki ihmisen omavanhurskaus on Jumalan edessä kuin saastainen vaate.

      • Anonyymi

        Jopa ajatus on syntiä. Mahdoton yhtä olla tekemättä syntiä.


    • Anonyymi

      Uskova on uudestisyntynyt ylhäältä Jumalan lapseksi. Siksi hänellä on Pyhä Henki. Hän ei siis voi elää synnissä hyväksyen syntiä, koska silloin hänen sisimmässään oleva Henki murehtii ja nuhtelee. Uskova voi kyllä langeta. Mutta silloin on mahdollisuus tehdä parannus asiasta eikä paaduttaa sydäntään Pyhän Hengen äänelle. "Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu" (2 Tim. 1:14).

      Paavali jos joku olisi voinut luottaa itseensä, koska oli edennyt täysi-ikäisyyteen Kristuksen tuntemisessa. Luullakseni. Kuitenkin hän sanoi: "Minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että (en minä, vaan) hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu" (1 Tim. 1:12). Paavali siis luotti siihen, että Herra on voimallinen pitämään hänet uskossa loppuun asti. Omaan itseensä Paavali ei luottanut, kuten Pietari teki aiemmin, mikä johti siihen, että hän kielsi Jeesuksen. Omalla voimalla ei pitkälle pääse. Edes Jeesuksen ristin luokse Pietari ei päässyt.

      Jumala siis on voimallinen varjelemaan heikoimmankin uskovaisen perille asti. Mutta uskovalla on aina omakin osuus valvoa omaa tilaansa ja rukoilla. Juudan Kirjeen lopussa kehotetaan rakentamaan itseään pyhimmän uskon perustukselle rukoilemalla Pyhässä Hengessä, sekä pysyttämään itsensä Jumalan rakkaudessa, odottaessa Jeesusta. Tämä on siis oma osuus.

      Juuda kuitenkin päättää Kirjeensä siihen, että Jumala voi varjella lankeamasta, ja asettaa nuhteettomana ja riemuitsevana kirkkautensa eteen. Sen hän tekee varmasti silloin, kun hänelle antaa siihen mahdollisuuden. "Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee" (San 4:23).

    • Anonyymi

      Eli aloittaja itse siis ei ole syntynyt Jumalasta, eikä hänessä itsessään ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi !

      Kadotukseen hän tuomitsi siis itse itsensä !

      Näin on tämä Sana näytetty toteen taas:


      Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

    • Anonyymi

      Alkutekstissä kyllä puhutaan synnin harjoittamisesta. Siis ihminen on päättänyt tehdä jotain syntiä ja myös tekee sitä.

      Toinen juttu on langeta syntiin. Paavalikin kipuili sen tosiasian kanssa, ettei kyennyt elämään niin hyvin, kuin tahtoi:

      Roomalaiskirje
      7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen

      Sananlaskut:
      24:16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen

      • Anonyymi

        Paavali ei kuitenkaan jäänyt 7:een lukuun, vaan eteni lukuun 8.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kuitenkaan jäänyt 7:een lukuun, vaan eteni lukuun 8.

        >> Paavali ei kuitenkaan jäänyt 7:een lukuun, vaan eteni lukuun 8. >>

        Niin Roomalaiskirje jatkuu , mutta mitä tahdot tuolla kommentillasi sanoa ?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kuitenkaan jäänyt 7:een lukuun, vaan eteni lukuun 8.

        Et vain ymmärrä sitäkään lukua ja sen sanomaa !

        Ja kirjoituksissa ei ole alunperin mitään "luku ja jae" jakoa, vaan se on yhtenäinen kokonaisuus !

        Paavali sanoo selvästi siis uskovan tilanteen, eli vaikka onkin siis näin:

        !!!
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        !!!
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        !!!
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        !!!

        Tähän Paavali siis päätyi tuossa:
        " Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

        Mutta sitten hän sanoo, että vaikka noin on eikä hän pääse lihastaan eroon, niin ei ole silti hänelle kadotustuomiota !

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        Ja se 8 luvun sanoman, teidän menestysteologiaan kuuluva perus oppi eli "täydellisyys" ja "synnittömyysoppinne" vääristää kieroon.

        Se on nimittäin niin, että jos uskovasta tulisi synnitön, hänestä tulisi Jumala !

        Vain Jumala on synnitön !

        Tuo oppi, jossa ihmisestä tulee Jumala, on antikristuksen pää oppi !

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Eli antikristuksen oppeja te tajuamattanne levitätte !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Paavali ei kuitenkaan jäänyt 7:een lukuun, vaan eteni lukuun 8. >>

        Niin Roomalaiskirje jatkuu , mutta mitä tahdot tuolla kommentillasi sanoa ?

        Usko Toivonen

        Sitä että Paavali oli päässyt siihen tilanteeseen, ettei hän enää elänyt lihassa eli 7 luvun mukaan. 7 luku on oman Minän luku. Se kertoo millainen itse olemme. Mutta luku 8 puhuu elämän hengen laista, joka on vapauttanut synnin laista. Hän oli siis kulkenut oman tiensä päähän ja vaelsi Hengessä, jolloin liha oli kuollut. Se mihinkään hyvään kykenemätön liha oli siis ristillä yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Koetuksien hetkillä tietenkin punnitaan asiat ja saattaa tulla lankeemuksia. Mutta vaelluksen isossa kuvassa ei tarvitse olla 7 luvun mukaista. Jumala tahtoo, että kuljemme Hengen mukaan emmekä lihan vallassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä että Paavali oli päässyt siihen tilanteeseen, ettei hän enää elänyt lihassa eli 7 luvun mukaan. 7 luku on oman Minän luku. Se kertoo millainen itse olemme. Mutta luku 8 puhuu elämän hengen laista, joka on vapauttanut synnin laista. Hän oli siis kulkenut oman tiensä päähän ja vaelsi Hengessä, jolloin liha oli kuollut. Se mihinkään hyvään kykenemätön liha oli siis ristillä yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Koetuksien hetkillä tietenkin punnitaan asiat ja saattaa tulla lankeemuksia. Mutta vaelluksen isossa kuvassa ei tarvitse olla 7 luvun mukaista. Jumala tahtoo, että kuljemme Hengen mukaan emmekä lihan vallassa.

        Niin kuin edellinen kommentoija on kirjoittanut, ei Paavalin kirkeissä ollut mitään numeroituja lukuja, vaan se oli yhtenäinen. Luku ja jae numeroinnit on jälkeenpäin lisätty.

        Eikä kirjeen sisällöstä voi päätellä Paavalin muuttumisesta syntisyydestä synnittömyyteen tuossa kohden.

        Niin Paavali, kuin Pietarikin lankesivat syntiin vielä uusina luomuksina Kristuksessa, eikä Paavali kerskannut lihastaan yhtään mitään, eikä itsestään.

        Hänen kerskauksensa oli Herra Jeesus.

        Joka katsoo olevansa synnitön, yleensä kerskaa teoillaan, teoistansa, mutta Paavali ei sellasesta uskovan merkistä kirjoittanut.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin edellinen kommentoija on kirjoittanut, ei Paavalin kirkeissä ollut mitään numeroituja lukuja, vaan se oli yhtenäinen. Luku ja jae numeroinnit on jälkeenpäin lisätty.

        Eikä kirjeen sisällöstä voi päätellä Paavalin muuttumisesta syntisyydestä synnittömyyteen tuossa kohden.

        Niin Paavali, kuin Pietarikin lankesivat syntiin vielä uusina luomuksina Kristuksessa, eikä Paavali kerskannut lihastaan yhtään mitään, eikä itsestään.

        Hänen kerskauksensa oli Herra Jeesus.

        Joka katsoo olevansa synnitön, yleensä kerskaa teoillaan, teoistansa, mutta Paavali ei sellasesta uskovan merkistä kirjoittanut.

        Usko Toivonen

        En ole menestysteologi enkä kannata synnittömyysoppia. Oma elämäkin sotii vahvasti sitä vastaan. Joka päivä joudun tunnustamaan Jeesukselle syntejäni joita teen sanoin ja teoin. Tiedän myös, että luvut ovat kirjoitetut jälkeenpäin. Ei itse luvut tietenkään ole muuta kuin sanoja ja numeroita.

        Mutta jos jää lukuun 7, eli katsoo vain itseään, kuten Paavli siinä tekee, niin helposti masentuu. Raamattu kehottaa katsomaan Jeesukseen, joka on uskon alkaja ja täyttäjä. Hän on voimallinen viemään uskovaa eteenpäin hengen, sielun ja ruumiin pyhityksessä. Raamattu sanookin, että pyhä pyhittyköön. Se on kasvamista Jeesuksen armossa ja tuntemisessa. Armo nimenomaan kasvattaa pois jumalattomista teoista, niin että voisimme vaeltaa enemmän Jumalan kunniaksi.

        Ei pidä yksittäisiä kohtia tosiaan erottaa kokonaisuudesta. Jos ottaa yhden jakeen: "sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen" (Room. 7:19), saa käsityksen, että Paavali teki pelkästään pahaa, eikä hyvää. Eihän se niin ole. Jos hän olisi elänyt vanhan ihmisensä vallassa, hän olisi tehnyt pelkästään pahaa. Mutta hän eli ja vaelsi Pyhässä Hengessä, jolloin Jeesus itse sai aikaan hänessä hyvää hedelmää Jumalan kunniaksi. Hän sanoikin: "minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa" (Gal. 2:20).

        En nyt viitsi kopioida koko Galatalaiskirjettä. Mutta sielläkin puhutaan tästä aiheesta paljon. Otan vain yhden kohdan vielä. "Ne jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen" (Gal. 5:24).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä että Paavali oli päässyt siihen tilanteeseen, ettei hän enää elänyt lihassa eli 7 luvun mukaan. 7 luku on oman Minän luku. Se kertoo millainen itse olemme. Mutta luku 8 puhuu elämän hengen laista, joka on vapauttanut synnin laista. Hän oli siis kulkenut oman tiensä päähän ja vaelsi Hengessä, jolloin liha oli kuollut. Se mihinkään hyvään kykenemätön liha oli siis ristillä yhdessä Jeesuksen kanssa.

        Koetuksien hetkillä tietenkin punnitaan asiat ja saattaa tulla lankeemuksia. Mutta vaelluksen isossa kuvassa ei tarvitse olla 7 luvun mukaista. Jumala tahtoo, että kuljemme Hengen mukaan emmekä lihan vallassa.

        Paavalin Roomalaiskirjeen luku 7 kertoo, että Moosksen laki on pyhä ja vanhurskas laki. Luku 8 kertoo, että ne, jotka eivät alistu noudattamaan Mooseksen lakia, ovat lihassa, sillä lain rikkominen on syntiä.

        Ne ovat Pyhässä Hengessä, jotka kuolettavat itsestä lain rikkomisen pois. Näin toteutuu se, mistä aloittajakin kertoo, että Jumalan omat hylkäävät Mooseksen lain rikkomisen ja alkavat noudattaa lakia Pyhän Hengen voimalla ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        ---
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen,

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan synti on Mooseksen lain rikkominen. Jumalasta syntyneet tekevät parannuksen lain rikkomisesta. Tekopyhät uskovat eivät alistu noudattamaan lakia, koska he ovat lihassa, erossa Kristuksesta ja synnin orjia.

      Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Riittääkö Jeesus yksin?


        Tämä tosiasia kannattaa painaa syvälle mieleen. Jumala ei anna syntejä anteeksi yksitellen, vaan Hän antaa anteeksi ihmisen koko syntisyyden ja saastaisuuden. Silloin armo on täydellinen ja koskee koko elämää! Meillä on usein sellainen inhimillinen luulo, että Jumalan laki, ja varsinkin synti ja armo ovat jotenkin määrällisesti mitattavia asioita.

        Ja siksi meillä on taipumus edes yrittää tehdä hyviä tekoja, jotta me tällaisilla omilla töillä saisimme Jumalalta merkintöjä omien syntiemme peittämiseen. Synti ja armo eivät ole mitattavissa. Me olemme joko kokonaan syntisiä tai kokonaan armahdettuja syntisiä! Synti ja armo ovat kuin Jumalan valtakunnan instituutio, pysyvä, muuttumaton hengellinen perustuslaki.

        Jos me emme ole kokonaan armon alla, me olemme kokonaan synnin alla ilman armoa. Armo luetaan sille, joka sydämessään kokee ja tunnustaa olevansa täysin syntinen ihminen, ja joka juuri siksi tarvitsee ja janoaa Jumalan armoa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään vaatimus, vaan siihen kasvetaan silloin, kun meidän sydämissämme Kristus on kaikki kaikessa.

        Pyhä Henki näyttää meille meidän syntimme, eli antaa meille synnintunnon. Synnintunto on Jumalan suuri lahja. Se on lahja, jonka avulla me pysymme kiinni armon evankeliumin tarpeessa. Tämä täydellinen synnintunto johtaa myös täydelliseen armon tuntoon. Synnintuntoa myös sielunvihollinen yrittää lietsoa selittäen, että näin suuri syntinen ei kelpaa Jumalalle!

        Totuus on täsmälleen päinvastainen: Juuri tällaisen ihmisen Jumala haluaa armahtaa. Apostoli Paavalin omakohtainen todistus synnistä ja armosta. Tästä aiheesta apostoli Paavali opettaa omakohtaisesti Roomalaiskirjeessä ja esim. 2.Kor.12 luvussa. Tämä Paavalin kertomus on monille meistä hyvin hankala ymmärtää tai jopa vastaan ottaa.

        Room.7:14-18 Paavali kertoo itsestään seuraavasti: ”Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. ”Tästäkin voimme nähdä, että Paavali tuo esiin oman tilansa juuri sellaisena, kuin 3.Moos.13 sen esittää: 100-prosenttisena ”pitalisena”, siis syntisenä ilman yhtään tervettä paikkaa. (Tässä kohdin ajatellaan ja sanotaan nykyään helposti, että tällaisen syntisen ihmisen pitäisi vain tehdä parannus ja lakata syntiä tekemästä. Kyllä se onnistuu, jos vain tarpeeksi tahtoo).

        Mutta Paavali sanoo: Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei... 2.Kor.12:7-9 kerrotaan Paavalin elämästä. Jotta hän ei tulisi ylpeäksi saamistaan erinomaisista ilmestyksistä, on hänen lihaansa annettu pistävä piikki, saatanan enkeli, jolla on lupa rusikoida hänen lihaansa, jotta hän pysyisi nöyränä.

        Paavali sanoo: ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. Ja hän (siis Jeesus) sanoi minulle: 'Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa”. Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan'.” (Siis: minun oma heikkouteni on edellytys Kristuksen voimalle!)

        Nyt kun tutkitaan tässä oikeastaan synnin ja armon paradoksia, niin ajatellaanpa nykyistä tilannetta Suomen kristittyjen keskellä. Laajat piirit Suomen Siionissa eivät suvaitse tällaisia syntisiä kristittyjä, koska niiden elämästä näyttää puuttuvan juuri Jumalan voima! He taas etsivät Jumalan voimanvaikutuksia omasta itsestään ja ovat varsin tyytyväisen oloisia omaan hengellisyyteensä.

        Lisäksi he yrittävät noudattaa lakia sellaisissa asioissa, mitkä näkyvät ulospäin. He eivät koskaan ole ehkä tajunneet, että lain tehtävä olisi tappaa heidän oma voimansa, jotta Kristus itse saisi sijaa heidän sydämissään. Toisenlainen Paavali sopii heidän hengelliseen elämäänsä.
        ...

        ( Otelainaus: Jouko Nieminen )


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Riittääkö Jeesus yksin?


        Tämä tosiasia kannattaa painaa syvälle mieleen. Jumala ei anna syntejä anteeksi yksitellen, vaan Hän antaa anteeksi ihmisen koko syntisyyden ja saastaisuuden. Silloin armo on täydellinen ja koskee koko elämää! Meillä on usein sellainen inhimillinen luulo, että Jumalan laki, ja varsinkin synti ja armo ovat jotenkin määrällisesti mitattavia asioita.

        Ja siksi meillä on taipumus edes yrittää tehdä hyviä tekoja, jotta me tällaisilla omilla töillä saisimme Jumalalta merkintöjä omien syntiemme peittämiseen. Synti ja armo eivät ole mitattavissa. Me olemme joko kokonaan syntisiä tai kokonaan armahdettuja syntisiä! Synti ja armo ovat kuin Jumalan valtakunnan instituutio, pysyvä, muuttumaton hengellinen perustuslaki.

        Jos me emme ole kokonaan armon alla, me olemme kokonaan synnin alla ilman armoa. Armo luetaan sille, joka sydämessään kokee ja tunnustaa olevansa täysin syntinen ihminen, ja joka juuri siksi tarvitsee ja janoaa Jumalan armoa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään vaatimus, vaan siihen kasvetaan silloin, kun meidän sydämissämme Kristus on kaikki kaikessa.

        Pyhä Henki näyttää meille meidän syntimme, eli antaa meille synnintunnon. Synnintunto on Jumalan suuri lahja. Se on lahja, jonka avulla me pysymme kiinni armon evankeliumin tarpeessa. Tämä täydellinen synnintunto johtaa myös täydelliseen armon tuntoon. Synnintuntoa myös sielunvihollinen yrittää lietsoa selittäen, että näin suuri syntinen ei kelpaa Jumalalle!

        Totuus on täsmälleen päinvastainen: Juuri tällaisen ihmisen Jumala haluaa armahtaa. Apostoli Paavalin omakohtainen todistus synnistä ja armosta. Tästä aiheesta apostoli Paavali opettaa omakohtaisesti Roomalaiskirjeessä ja esim. 2.Kor.12 luvussa. Tämä Paavalin kertomus on monille meistä hyvin hankala ymmärtää tai jopa vastaan ottaa.

        Room.7:14-18 Paavali kertoo itsestään seuraavasti: ”Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. ”Tästäkin voimme nähdä, että Paavali tuo esiin oman tilansa juuri sellaisena, kuin 3.Moos.13 sen esittää: 100-prosenttisena ”pitalisena”, siis syntisenä ilman yhtään tervettä paikkaa. (Tässä kohdin ajatellaan ja sanotaan nykyään helposti, että tällaisen syntisen ihmisen pitäisi vain tehdä parannus ja lakata syntiä tekemästä. Kyllä se onnistuu, jos vain tarpeeksi tahtoo).

        Mutta Paavali sanoo: Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei... 2.Kor.12:7-9 kerrotaan Paavalin elämästä. Jotta hän ei tulisi ylpeäksi saamistaan erinomaisista ilmestyksistä, on hänen lihaansa annettu pistävä piikki, saatanan enkeli, jolla on lupa rusikoida hänen lihaansa, jotta hän pysyisi nöyränä.

        Paavali sanoo: ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. Ja hän (siis Jeesus) sanoi minulle: 'Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa”. Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan'.” (Siis: minun oma heikkouteni on edellytys Kristuksen voimalle!)

        Nyt kun tutkitaan tässä oikeastaan synnin ja armon paradoksia, niin ajatellaanpa nykyistä tilannetta Suomen kristittyjen keskellä. Laajat piirit Suomen Siionissa eivät suvaitse tällaisia syntisiä kristittyjä, koska niiden elämästä näyttää puuttuvan juuri Jumalan voima! He taas etsivät Jumalan voimanvaikutuksia omasta itsestään ja ovat varsin tyytyväisen oloisia omaan hengellisyyteensä.

        Lisäksi he yrittävät noudattaa lakia sellaisissa asioissa, mitkä näkyvät ulospäin. He eivät koskaan ole ehkä tajunneet, että lain tehtävä olisi tappaa heidän oma voimansa, jotta Kristus itse saisi sijaa heidän sydämissään. Toisenlainen Paavali sopii heidän hengelliseen elämäänsä.
        ...

        ( Otelainaus: Jouko Nieminen )

        Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jokainen uskova tunnustaa, että Jumalan laki on hyvä ja vanhurskas. Sisimmässään hän yhtyy ilolla siihen - mutta joutuu Paavalin tavoin toteamaan, ettei kykene lakia noudattamaan, sitä itse täyttämään - koska hän lihassaan näkee toisen lain, synnin lain.
        Ja tuo synnin laki on todellisuutta jokaisen uskovan lihassa.
        Jos me kykenisimme itse lain täyttämään, emmehän me silloin lihallamme palvelisi synnin lakia.
        Paavali kertoo Room. 7:ssä palvelevansa mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Kykenikö hän niin ollen itse täyttämään lain - vaikka joutui tunnustamaan olevansa edelleen syntinen ihminen!?
        Ei kyennyt - eikä kykene kukaan muukaan. Ei yhden yksikään ihminen.
        Ihmisen, joka täyttäisi itse lain tulisi OLLA SYNNITÖN.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Riittääkö Jeesus yksin?


        Tämä tosiasia kannattaa painaa syvälle mieleen. Jumala ei anna syntejä anteeksi yksitellen, vaan Hän antaa anteeksi ihmisen koko syntisyyden ja saastaisuuden. Silloin armo on täydellinen ja koskee koko elämää! Meillä on usein sellainen inhimillinen luulo, että Jumalan laki, ja varsinkin synti ja armo ovat jotenkin määrällisesti mitattavia asioita.

        Ja siksi meillä on taipumus edes yrittää tehdä hyviä tekoja, jotta me tällaisilla omilla töillä saisimme Jumalalta merkintöjä omien syntiemme peittämiseen. Synti ja armo eivät ole mitattavissa. Me olemme joko kokonaan syntisiä tai kokonaan armahdettuja syntisiä! Synti ja armo ovat kuin Jumalan valtakunnan instituutio, pysyvä, muuttumaton hengellinen perustuslaki.

        Jos me emme ole kokonaan armon alla, me olemme kokonaan synnin alla ilman armoa. Armo luetaan sille, joka sydämessään kokee ja tunnustaa olevansa täysin syntinen ihminen, ja joka juuri siksi tarvitsee ja janoaa Jumalan armoa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään vaatimus, vaan siihen kasvetaan silloin, kun meidän sydämissämme Kristus on kaikki kaikessa.

        Pyhä Henki näyttää meille meidän syntimme, eli antaa meille synnintunnon. Synnintunto on Jumalan suuri lahja. Se on lahja, jonka avulla me pysymme kiinni armon evankeliumin tarpeessa. Tämä täydellinen synnintunto johtaa myös täydelliseen armon tuntoon. Synnintuntoa myös sielunvihollinen yrittää lietsoa selittäen, että näin suuri syntinen ei kelpaa Jumalalle!

        Totuus on täsmälleen päinvastainen: Juuri tällaisen ihmisen Jumala haluaa armahtaa. Apostoli Paavalin omakohtainen todistus synnistä ja armosta. Tästä aiheesta apostoli Paavali opettaa omakohtaisesti Roomalaiskirjeessä ja esim. 2.Kor.12 luvussa. Tämä Paavalin kertomus on monille meistä hyvin hankala ymmärtää tai jopa vastaan ottaa.

        Room.7:14-18 Paavali kertoo itsestään seuraavasti: ”Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. ”Tästäkin voimme nähdä, että Paavali tuo esiin oman tilansa juuri sellaisena, kuin 3.Moos.13 sen esittää: 100-prosenttisena ”pitalisena”, siis syntisenä ilman yhtään tervettä paikkaa. (Tässä kohdin ajatellaan ja sanotaan nykyään helposti, että tällaisen syntisen ihmisen pitäisi vain tehdä parannus ja lakata syntiä tekemästä. Kyllä se onnistuu, jos vain tarpeeksi tahtoo).

        Mutta Paavali sanoo: Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei... 2.Kor.12:7-9 kerrotaan Paavalin elämästä. Jotta hän ei tulisi ylpeäksi saamistaan erinomaisista ilmestyksistä, on hänen lihaansa annettu pistävä piikki, saatanan enkeli, jolla on lupa rusikoida hänen lihaansa, jotta hän pysyisi nöyränä.

        Paavali sanoo: ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. Ja hän (siis Jeesus) sanoi minulle: 'Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa”. Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan'.” (Siis: minun oma heikkouteni on edellytys Kristuksen voimalle!)

        Nyt kun tutkitaan tässä oikeastaan synnin ja armon paradoksia, niin ajatellaanpa nykyistä tilannetta Suomen kristittyjen keskellä. Laajat piirit Suomen Siionissa eivät suvaitse tällaisia syntisiä kristittyjä, koska niiden elämästä näyttää puuttuvan juuri Jumalan voima! He taas etsivät Jumalan voimanvaikutuksia omasta itsestään ja ovat varsin tyytyväisen oloisia omaan hengellisyyteensä.

        Lisäksi he yrittävät noudattaa lakia sellaisissa asioissa, mitkä näkyvät ulospäin. He eivät koskaan ole ehkä tajunneet, että lain tehtävä olisi tappaa heidän oma voimansa, jotta Kristus itse saisi sijaa heidän sydämissään. Toisenlainen Paavali sopii heidän hengelliseen elämäänsä.
        ...

        ( Otelainaus: Jouko Nieminen )

        Oikein hyvää ja siunaavaa tervehenkistä ja raamatullista tekstiä,
        - mutta taas se yksi paha virhe: armosta pelastettu syntinen uskova.
        Mutta näin on Raamattu jälleen kerran todistettu oikeaksi:
        "Sillä monessa kohtaa me kaikki hairahdumme" (Jaak 3:2).

        Uskova ei ole armosta pelastettu syntinen. Uskova on armosta
        pelastettu Jumalasta syntynyt uusi luomus - Jumalan lapsi.
        Jumalan lapsi ei ole syntinen. Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.

        Uskova Jumalan lapsi on kokonaan uusi ihminen, Jumalan luoma
        uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tästä ihmisestä Raamattu
        todistaa vanhurskaana ja pyhänä ja todistaa, ettei se saata tehdä syntiä
        koska se on Jumalasta syntynyt. Meidän liha kyllä tekee syntiä mutta
        se on kuollut ja se tulee pitää kuolleena. Se ei edusta uskovaa
        Jumalan lasta koska SE ON KUOLLUT. Kuollut ei voi edustaa ketään-
        kuollut mikä kuollut.

        Syntinen ihminen, uskosta osattomassa tilassaan, pääsi eroon
        siitä syntisestä paskiaisestaan syntisen uskoon tulossa jolloin
        syntinen minä kuoli. SYN TINEN ON SIIS KUOLLUT. Sitä ei enää
        ole Raamatun ilmoituksen mukaan.

        Samassa hetkessä, kun syntinen ihmisemme kuoli, syntyi uusi luomus ,
        Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.

        2 Kor 5:14-21 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet
        tähän päätökseen:

        MINKÄ PÄÄTÖKSEN JEESUS OLI ILMOITTANUT PAAVALILLE?
        Mihin päätökseen, joka ei ole ihmisjärkeilyä, eikä perustu ihmiseen,
        Jeesus ja Paavali olivat tulleet? (Gal 1:11-12).

        Yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET;
        ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, JOTKA ELÄVÄT, eivät enää
        eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        Sentähden ME EMME tästä lähtien TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN;

        Emme siis tunne ketään uskovaa kuolleen syntisen mukaan armosta
        pelastettuna syntisenä, vaan uuden luomuksen mukaan uutena
        Jumalan luomana vanhurskaana ja pyhänä uskovana ihmisenä.

        Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt
        enää tunne. Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS;
        se, mikä on vanhaa, on KADONNUT, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT.

        Uusi ihminen tuli vanhan syntisen kuolleen aatun/eevan tilalle ja korvasi
        sen. Uusi ihminen on vanhurskas ja pyhä koska Kristus on hänen vanhurskaus
        ja pyhitys.

        Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa
        Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli
        Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE
        HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja JUMALA KEHOTTAA
        meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa
        itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme
        teki synniksi, että ME HÄNESSÄ TULISIMME JUMALAN VANHURSKAUDEKSI.

        KRISTUS TEHTIIN SYNNIKSI JA USKOVA JUMALAN LAPSI TEHTIIN
        VANHURSKAAKSI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvää ja siunaavaa tervehenkistä ja raamatullista tekstiä,
        - mutta taas se yksi paha virhe: armosta pelastettu syntinen uskova.
        Mutta näin on Raamattu jälleen kerran todistettu oikeaksi:
        "Sillä monessa kohtaa me kaikki hairahdumme" (Jaak 3:2).

        Uskova ei ole armosta pelastettu syntinen. Uskova on armosta
        pelastettu Jumalasta syntynyt uusi luomus - Jumalan lapsi.
        Jumalan lapsi ei ole syntinen. Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.

        Uskova Jumalan lapsi on kokonaan uusi ihminen, Jumalan luoma
        uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tästä ihmisestä Raamattu
        todistaa vanhurskaana ja pyhänä ja todistaa, ettei se saata tehdä syntiä
        koska se on Jumalasta syntynyt. Meidän liha kyllä tekee syntiä mutta
        se on kuollut ja se tulee pitää kuolleena. Se ei edusta uskovaa
        Jumalan lasta koska SE ON KUOLLUT. Kuollut ei voi edustaa ketään-
        kuollut mikä kuollut.

        Syntinen ihminen, uskosta osattomassa tilassaan, pääsi eroon
        siitä syntisestä paskiaisestaan syntisen uskoon tulossa jolloin
        syntinen minä kuoli. SYN TINEN ON SIIS KUOLLUT. Sitä ei enää
        ole Raamatun ilmoituksen mukaan.

        Samassa hetkessä, kun syntinen ihmisemme kuoli, syntyi uusi luomus ,
        Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.

        2 Kor 5:14-21 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet
        tähän päätökseen:

        MINKÄ PÄÄTÖKSEN JEESUS OLI ILMOITTANUT PAAVALILLE?
        Mihin päätökseen, joka ei ole ihmisjärkeilyä, eikä perustu ihmiseen,
        Jeesus ja Paavali olivat tulleet? (Gal 1:11-12).

        Yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET;
        ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, JOTKA ELÄVÄT, eivät enää
        eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        Sentähden ME EMME tästä lähtien TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN;

        Emme siis tunne ketään uskovaa kuolleen syntisen mukaan armosta
        pelastettuna syntisenä, vaan uuden luomuksen mukaan uutena
        Jumalan luomana vanhurskaana ja pyhänä uskovana ihmisenä.

        Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt
        enää tunne. Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS;
        se, mikä on vanhaa, on KADONNUT, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT.

        Uusi ihminen tuli vanhan syntisen kuolleen aatun/eevan tilalle ja korvasi
        sen. Uusi ihminen on vanhurskas ja pyhä koska Kristus on hänen vanhurskaus
        ja pyhitys.

        Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa
        Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli
        Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE
        HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja JUMALA KEHOTTAA
        meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa
        itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme
        teki synniksi, että ME HÄNESSÄ TULISIMME JUMALAN VANHURSKAUDEKSI.

        KRISTUS TEHTIIN SYNNIKSI JA USKOVA JUMALAN LAPSI TEHTIIN
        VANHURSKAAKSI!

        Kirjoituksesi taitaa olla sitä menestysteologiaa, jossa sallitaan synninteko. Ei syntiä pidä hyväksyä, vaikka olisi uudestisyntynyt uskova, koska sanotaan:" Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä siis eläisimme siinä?" (Room. 6:1-2)

        Jumalan lapsi ei siis voi hyväksyä syntiä kosksaan, vaikka lankeaisikin siihen. Aina on tunnustettava ja hylättävä synti, kun sitä ilmenee. Raamattu vakuuttaa kyllin selvästi, ettei synnin harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa. Jos siis elää lihan teoissa, ei pääse taivaaseen, vaan on matkalla tuli- ja tulikijärveen, joka on synni palkka. Jeesuksen armo ei nimittäin ole halpa armo, joka kattaa synnin tahallisen harjoittamisen. On pelkkää jumalanpilkkaa hyväksyä synti elämässään ja sanoa olevansa Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen uskova tunnustaa, että Jumalan laki on hyvä ja vanhurskas. Sisimmässään hän yhtyy ilolla siihen - mutta joutuu Paavalin tavoin toteamaan, ettei kykene lakia noudattamaan, sitä itse täyttämään - koska hän lihassaan näkee toisen lain, synnin lain.
        Ja tuo synnin laki on todellisuutta jokaisen uskovan lihassa.
        Jos me kykenisimme itse lain täyttämään, emmehän me silloin lihallamme palvelisi synnin lakia.
        Paavali kertoo Room. 7:ssä palvelevansa mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Kykenikö hän niin ollen itse täyttämään lain - vaikka joutui tunnustamaan olevansa edelleen syntinen ihminen!?
        Ei kyennyt - eikä kykene kukaan muukaan. Ei yhden yksikään ihminen.
        Ihmisen, joka täyttäisi itse lain tulisi OLLA SYNNITÖN.

        s-seutulainen

        "Ihmisen, joka täyttäisi itse lain tulisi OLLA SYNNITÖN."

        Eikä synti ole vain tekoja ja puheita, se on myös ajatuksia ja asenteita. Tiedostettuja ja tiedostamattomia. Osa meissä olevasta synnistä asuu itse asiassa tiedostamattomana alitajunnassamme.

        Mutta Jeesus sovitti meissä olevan synnin Golgatalla. Ja Jumala tarjoaa meille lahjavanhurskauttaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Sen saa ansaitsematta ja ilmaiseksi. Se joka yrittää pelastusta edelleen ansaita, käyttäytyy kuin Jeesus ei olisi koskaan kuollut puolestamme.

        Em. ei tarkoita, etteikö Jumalan lapsi pyrkisi rakkaudesta Isään noudattamaan Hänen käskyjään. Uskossa kasvaminen on myös muuttumista mielen uudistumisen kautta. Mutta elämän pituus ei riitä siihen, että kenestäkään tulisi täydellinen. Sen vuoksi joudumme turvaamaan Jumalan täydelliseen lahjavanhurskauteen.

        Jumalan armoon turvaaminen on Paavalin tarkoittamaa lihan ristiinnaulitsemista himoineen ja haluinen. Sillä pahin synti on on pyrkiä pelastamaan itsensä teoilla, eli pyrkiä Jumalan saappaisiin. Usko on omavoimaisuudesta luopumista, jotta Jumalan voima tulisi täydelliseksi heikkoudessamme.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Galatalaiskirje on yksi väärin ymmärretyimmistä kirjeistä. Se ei kumoa lakia eikä arvostele lain noudattamista, mutta arvostelee niitä, jotka kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi, jolloin he eivät enää tunnustaneet uskoaa Jeesukseen Kritukseen.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Paavali kuitenkin vaati seurakuntaa noudattamaan lakia, koska uudessa liitossa on vaatimus noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galatalaiskirje on yksi väärin ymmärretyimmistä kirjeistä. Se ei kumoa lakia eikä arvostele lain noudattamista, mutta arvostelee niitä, jotka kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi, jolloin he eivät enää tunnustaneet uskoaa Jeesukseen Kritukseen.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Paavali kuitenkin vaati seurakuntaa noudattamaan lakia, koska uudessa liitossa on vaatimus noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galatalaiskirje on yksi väärin ymmärretyimmistä kirjeistä. Se ei kumoa lakia eikä arvostele lain noudattamista, mutta arvostelee niitä, jotka kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi, jolloin he eivät enää tunnustaneet uskoaa Jeesukseen Kritukseen.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Paavali kuitenkin vaati seurakuntaa noudattamaan lakia, koska uudessa liitossa on vaatimus noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. >> Jakeen lisätiedot
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. >> Jakeen lisätiedot
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        >>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<

        Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

        TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

        "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

        Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

        Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

        Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. >> Jakeen lisätiedot
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Tämän paremmin asiaa ei voi sanoa. Armossa täytyy kasvaa, ennen kuin siihen uskaltaa turvata.


    • Anonyymi

      Joh.9:3 Jeesus vastasi: Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki. 1Kun.8:46. 2Aikak.6:36. Sananl.20:9 Kuka voi sanoa: Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synneistäni? Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 1Joh.1:8.

      • Anonyymi

        >>>> Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä<<<.
        Silläpä juuri Kymmenenkäskyn laki ON KASVATTAJA KRISTUKSEEN, eikä yhtäkään käskyä tule kumota tai muutella.

        Dan.7: Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain.

        Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.

        1234567---


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan on kaksi tuomioistuinta. Room.14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan. Job.34:11. Sananl.24:12.

      • Anonyymi

        Ei ole kahta tuomioistuinta. Jumalan ja Kristuksen tuomioistuin
        on sama koska Kristus on Jumala

        Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
        hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!


    • HYVÄ ALOITTAJA. JUURI NIIN JA NOIN. !!!!!!!!!!!

      NE huutavat sua vastaan köörinä ja ovat epätoivossa.

      Mutta vain sentakia kun ne katsovat omia mahdollisuuksia .

      Missä heillä on Jumala joka VOI ???

      OMAUSKO ON köyhäusko aivan voimaton ja ymmärrän heitä kyllä kun mä on ite ollut joskus kauan sitten kysymässä niin kuin opetuslapset Jeesukselta että miten mä sitten voin pelastua ???? Mutta kyllä alkoi sitten tulla Oikeita neuvoja Jumalalta kun en enää kysynyt pastoreilta saarnamiehilta ja paimeneilta mitä peritty seurakuntaoppi sano Puhdistuksesta synneistä..

      • Anonyymi

        On oikein hienoa "Savonarola" jos et enää koskaan lankea syntiin pienimmässäkään määrin.

        Se olisi hienoa, Jumalalla olisi vähemmän työtä, kun ei sinua tarvitsisi enää armahtaa.

        Et olisi niin kuin Pietari, joka lankesi ulkokultaisuuteen.
        Tai niin kuin Paavali joka vihastui Markukseen, eikä tehnyt sovintoa heti.

        On hienoa jos et millään tavalla enää rikkoisi Jumalaa vastaan, että et tarvitse enää rukoilla Isä meidän rukouksen kohtaa " anna meille meidän syntimme anteeksi".

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Toraisti, kirjoitit oman tuomiosi: "Lain purkajat tuomitaan helvettiin."
        Olet itse purkanut lakia, mm. sapattikäskyn, uhraaminen puhtausäännöt ja ylipappeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        >> Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin. >>

        Ei halu riitä, vaan laki täytyy pitää ja täyttää.
        Siis Mooseksen laki sen laikilta osin, missään kohtaa epäonnistumatta.
        Jos epäonnistut yhdessäkin kohdassa, niin epäonnistut lain kaikissa kohdin.

        Sinäkin olet epäonnistunut Mooseksen lain pitämisen ja täyttämisen osalta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät halua noudattaa lakia. Lain purkajat tuomitaan helvettiin. >>

        Ei halu riitä, vaan laki täytyy pitää ja täyttää.
        Siis Mooseksen laki sen laikilta osin, missään kohtaa epäonnistumatta.
        Jos epäonnistut yhdessäkin kohdassa, niin epäonnistut lain kaikissa kohdin.

        Sinäkin olet epäonnistunut Mooseksen lain pitämisen ja täyttämisen osalta.

        Usko Toivonen

        Sinä annat koko ajan tahallaan väärän kuvan kaikesta, koska sinä Uskoton Toivoton olet Saatanan palvelija ja seurakuntaan luikerrellut eksyttäjä. Sinulla on koko ajan tarve kyseenalaistaa Raamatun opetusta pahuutesi takia.

        Evankeliumin perusajatus on, että tekemällä parannuksen lain rikkomiseta saa synnit anteeksi uskon tähden. Syntinsä tunnustaneet ja parannuksen tehneet täyttävät lain, mutta jos ei tee parannusta, niin ei saa syntejään anteeksi eikä täytä lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä annat koko ajan tahallaan väärän kuvan kaikesta, koska sinä Uskoton Toivoton olet Saatanan palvelija ja seurakuntaan luikerrellut eksyttäjä. Sinulla on koko ajan tarve kyseenalaistaa Raamatun opetusta pahuutesi takia.

        Evankeliumin perusajatus on, että tekemällä parannuksen lain rikkomiseta saa synnit anteeksi uskon tähden. Syntinsä tunnustaneet ja parannuksen tehneet täyttävät lain, mutta jos ei tee parannusta, niin ei saa syntejään anteeksi eikä täytä lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Mikä on lain kirous?

        Kirottu on jokainen joka ei pidä ja täytä Mooseksen lakia sen kaikilta osin, misään, yhdessäkään kohdassa epäonnistumatta.

        Sinä olet osoittanut epäonnistuneesi.
        Mikä siis avuksesi, kuka voi sinut pelastaa?

        Oppisi mukaan ristin ryöväri olisi joutunut julistamasi tuomion kohteeksi, mutta eipä joutunut.

        Oppisi mukaan väität, että ryöväri teki oppisi mukaisen parannuksen, mutta eihän se ollut mitenkään mahdollista.

        Ryöväri tarvitsee käyttää käsiään varastaakseen, joten ei ryövärillä ollut mitään mahdolisuutta enää tehdä parannusta lain rikkomisesta, kädet oli naulattu puuhun kiinni, ja kohta oli edessä ruumiin kuolema, ei siinä vaiheessa voi tehdä parannusta käsillä tehdystä laittomuudesta.

        Ryöväri kylläkin teki parannuksen, mutta ei sellaista parannusta, mitä sinä lakia korottava julistat.

        Ryövärin parannuksen teko oli asettaa toivonsa Herraan Jeesukseen, ei Mooseksen lakiin.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä annat koko ajan tahallaan väärän kuvan kaikesta, koska sinä Uskoton Toivoton olet Saatanan palvelija ja seurakuntaan luikerrellut eksyttäjä. Sinulla on koko ajan tarve kyseenalaistaa Raamatun opetusta pahuutesi takia.

        Evankeliumin perusajatus on, että tekemällä parannuksen lain rikkomiseta saa synnit anteeksi uskon tähden. Syntinsä tunnustaneet ja parannuksen tehneet täyttävät lain, mutta jos ei tee parannusta, niin ei saa syntejään anteeksi eikä täytä lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Ja näin sitä syntiä tehdään sanan miekkaa heiluttaen.:) Ihminen on pimeä kapistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lain kirous?

        Kirottu on jokainen joka ei pidä ja täytä Mooseksen lakia sen kaikilta osin, misään, yhdessäkään kohdassa epäonnistumatta.

        Sinä olet osoittanut epäonnistuneesi.
        Mikä siis avuksesi, kuka voi sinut pelastaa?

        Oppisi mukaan ristin ryöväri olisi joutunut julistamasi tuomion kohteeksi, mutta eipä joutunut.

        Oppisi mukaan väität, että ryöväri teki oppisi mukaisen parannuksen, mutta eihän se ollut mitenkään mahdollista.

        Ryöväri tarvitsee käyttää käsiään varastaakseen, joten ei ryövärillä ollut mitään mahdolisuutta enää tehdä parannusta lain rikkomisesta, kädet oli naulattu puuhun kiinni, ja kohta oli edessä ruumiin kuolema, ei siinä vaiheessa voi tehdä parannusta käsillä tehdystä laittomuudesta.

        Ryöväri kylläkin teki parannuksen, mutta ei sellaista parannusta, mitä sinä lakia korottava julistat.

        Ryövärin parannuksen teko oli asettaa toivonsa Herraan Jeesukseen, ei Mooseksen lakiin.

        Usko Toivonen

        Suurin osa uskonsa tunnustaneista kristityistä ei saa armoa eikä pelastu. Uskoton Toivon eksyttää koko ajan ja hänen opeilla ei voi pelastua. Hän on laittomuuden ihmisen Antikristuksen palvelija.

        Jos joku ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin hän ei saa armoa, häntä ei vanhurskauteta eikä hän pelastu. Tämän takia niin harva Jeesuksen armoon tuvautuvista pelastuu, koska heiltä puuttuu parannuksen teko laittomuudesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa uskonsa tunnustaneista kristityistä ei saa armoa eikä pelastu. Uskoton Toivon eksyttää koko ajan ja hänen opeilla ei voi pelastua. Hän on laittomuuden ihmisen Antikristuksen palvelija.

        Jos joku ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin hän ei saa armoa, häntä ei vanhurskauteta eikä hän pelastu. Tämän takia niin harva Jeesuksen armoon tuvautuvista pelastuu, koska heiltä puuttuu parannuksen teko laittomuudesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Rukoiletko sinä syntejäsi koskaan anteeksi?

        Vai kuinka aiot pelastua.

        Lain kirous on jo sinua kohdannut, koska jatkuvasti rikot Mooseksen lakia vastaan.
        Eli vaikka kuinka vaadit lain noudattamista, et vaadi sitä itseltäsi, etkä edes tahdo noudattaa Mooseksen lakia.

        26 Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä. Ja kaikki kansa sanokoon: 'Amen'."
        ( 5Moos 27)

        Mihin siis perustat pelastumisesi, kuka voi sinut pelastaa?

        Lakivanhurskaus on osaltasi menetetty, jos yhdessä kohtaa epäonnistuu, niin epäonnistuu kaikissa lainkohdissa.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jokainen teko joka poikkeaa totuudesta/Jumalasta/Jeesuksesta on väärä, eli valheen teko eli synti. Tämän tulisi nöyristää meidät. Me hukumme synteihin ilman Jeesusta. Kristittyinäkin meidän teoista osa on aina lihasta, joka kapinoi henkeä vastaan. Siksi meidän tulee jatkuvasti rukoilla, että nämä teot meissä vähenisivät. Synnittömyys ei ole merkki uudestisyntymisestä.. Syntien väheneminen ja sydämen suru synnistä ovat merkkejä uudestisyntymisestä. Uudestisyntymätön ei tule murheelliseksi synneistään.

      John. ev. 3.20-21

      "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta, eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      Mutta se joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen..."

      Hyvä = totuus. Tämän perusteella kukaan ihminen ei voi sanoa itseään synnittömäksi. Jokainen teko jonka juuret eivät ole totuudessa tehdään valheesta. Ovi on ahdas, yksin Jeesus. Tie on kapea, yksin totuuden tekoja tienviittoina eli Jeesuksen meihin vaikuttamia tekoja.

    • Anonyymi

      Nauti elämästäsi täysin rinnoin, olemme tulleet tänne kokemaan sielulle kokemuksia.
      Joten anna palaa, taivaassa et pysty.
      Maanpäällä kaikki on sallittu.

      • Anonyymi

        Näin saatana palvelijoineen houkuttelee synnin lyhytaikaisiin nautintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin saatana palvelijoineen houkuttelee synnin lyhytaikaisiin nautintoihin.

        Hyvä kommentti. Ihan noin minäkin ajattelin muutama minuuttia sitten kun selailin ketju..


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä pitäisi syntiä tehdä, jos on kerran syntynyt Jumalan lapseksi ja saanut Jumalalta voiman sekä tahdon elää Hänen tahtonsa mukaan?

      Sitä en ymmärrä.

      Apostolit eivät todellakaan rypeneet synnissä uudestisyntymisen jälkeen. Heidän elämässään mainitaan vain muutama synti ja todetaan, että syntiä ei ole pakko tehdä ja siltä voidaan välttyä, niin että syntiä ei tarvitse tehdä.

      Nykyään näyttää siltä, että uskovaiset eivät voi tehdä muuta kuin syntiä, sillä siin vääristynyt on heidän näkemyksensä, opetuksensa ja valitettavasti myös elämä!

      Uskovainen on vanhurskas asemansa puolesta ja myös mieleltään (meillä on Kristuksen mieli) sekä elämältään (me vaellamme niin kuin Kristus vaelsi ja olemme niin kuin hän on). Jos et ole, niin asuuko Kristus sinussa vai ei? Oletko vielä synnin orja ja saatanan sekä pahojen himojen vallassa?

      • Anonyymi

        Aamen !! Pyhä Raamatu sano sen selkeästi ja suraan..

        Room 6 : 1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, >>> 2 Pois se meistä !!

        Mutta kun he haluavat kieltää Jumala ja Pyhä Raamattu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen !! Pyhä Raamatu sano sen selkeästi ja suraan..

        Room 6 : 1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, >>> 2 Pois se meistä !!

        Mutta kun he haluavat kieltää Jumala ja Pyhä Raamattu..

        Joo, niiden identiteetti on "syntinen" (ja armosta pelastettu "saastainen"/lihallinen), kun pitäisi olla "vanhurskas" ja "pyhä" (Kristuksen kaltaisuus/ uusi luomus/ armossa Jumalan kaltaiseksi ja hänen kuvakseen kasvava).


      • Anonyymi

        >> Miksi ihmeessä pitäisi syntiä tehdä, jos on kerran syntynyt Jumalan lapseksi ja saanut Jumalalta voiman sekä tahdon elää Hänen tahtonsa mukaan? >>

        Ei syntiä pidäkään tehdä, mutta voitko välttyä rikkomasta Jumalaa vastaan milloinkaan?

        Joku voi luulla itsestään olevansa synnitön, mutta Raamatun mukaan vain Jeesus on elänyt synnittömästi, ilman syntiä.

        Ihmisestä taas todetaan, että kaikki ovat syntiä tehneet.

        Kuka siis voi sanoa, ettei olisi syyllinen Jumalan edessä omilla ansioillaan, siis synnittämästi elämällä.

        Mitä arvelet Jeesuksen antamasta rukouksesta?

        2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)
        3 anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme;
        4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; (vaan päästä meidät pahasta)."
        ( Luuk 11)

        Ketä varten tämä rukous on?
        Kenelle se on annettu?
        Kenen tarvitsee rukoilla tämän rukouksen mukaisesti?

        Usko Toivonen


    • Tule rohkeasti syntiseksi


      Otsikko on ärsyttävä ja se on helppoa ymmärtää väärin. Ei Raamattu tietenkään opeta, että meidän kristittyjen tulee elää synnissä, siis muitta mutkitta hyväksyä se elämäämme. Syntihän on tuhovoima, joka tuhoaa sekä ihmistä itseään että toisia ihmisiä.

      Mutta huomaa, että Jeesuksen opetuksen mukaan Pyhän Hengen yhtenä tehtävänä on osoittaa ihmisille heidän syntisyytensä (Joh. 16). Tämä Pyhän Hengen työ ei pääty suinkaan siihen, kun ihminen tulee kristityksi vaan se jatkuu elämän loppuun saakka.

      Mitä lähempänä Jumalaa ihminen elää, sitä syntisemmäksi hän itsensä tuntee. Tämä johtuu siitä, että Jumalan pyhyyden valossa paljastuu oma sielun pimeys. Jumalan pyhittävässä työssä ihminen näkee aina syvemmin oman parantumattoman tilansa ja tulee sitä kautta tarvitsemaan vahvemmin Jumalan armoa. Ristillä syntiemme tähden kärsivä Kristus tulee Hengen työn kohteena olevalle kristitylle aina vain tärkeämmäksi.

      Jos siis tunnet itsesi syntiseksi ihmiseksi, olet Jumalan Hengen oppikoulussa. Uskalla rohkeasti katsoa omaan sisimpääsi ja olla samaa mieltä Jumalan kanssa. Hän tarkastelee ulkoisen käytöksemme lisäksi sisäisiä vaikuttimiamme, tunteitamme, sekä halujamme ja näkee kaiken mitä muilta ihmisiltä kätkemme.

      Suostu tulemaan syntiseksi, se on tienä Kristuksen syvempään tuntemiseen


      ( Otelainaus Jaakko Pirttiaho )

      • Anonyymi

        Suurin osa uskonsa tunnustaneista kristityistä ei saa armoa eikä pelastu. Uskoton Toivon eksyttää koko ajan ja hänen opeilla ei voi pelastua. Hän on laittomuuden ihmisen Antikristuksen palvelija.

        Jos joku ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin hän ei saa armoa, häntä ei vanhurskauteta eikä hän pelastu. Tämän takia niin harva Jeesuksen armoon tuvautuvista pelastuu, koska heiltä puuttuu parannuksen teko laittomuudesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa uskonsa tunnustaneista kristityistä ei saa armoa eikä pelastu. Uskoton Toivon eksyttää koko ajan ja hänen opeilla ei voi pelastua. Hän on laittomuuden ihmisen Antikristuksen palvelija.

        Jos joku ei tee parannusta ja ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin hän ei saa armoa, häntä ei vanhurskauteta eikä hän pelastu. Tämän takia niin harva Jeesuksen armoon tuvautuvista pelastuu, koska heiltä puuttuu parannuksen teko laittomuudesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sana todistaa toraistin opin olevan antikristuksen opin.
        Toraisteille temppeli on suuressa kunniassa ja keskeinen osa tooraoppia: Antikristuksesta on kirjoitettu: tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Toraistit odottavat Jerusalemin kolmatta temppeliä, jotta heidän lain kiivalemiseensa kuuluvat eläinuhrit voitaisiin toteuttaa: toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme...Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        Toraistit väittävät tuntevansa Jeesuksen. Kuitenkin he tallaavat jalkoihin Jumalan Pojan veren; heidän opissaan ei ole sovitusta.
        "tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden", mikä muu tuli kuin uhrituli?
        "Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain," samoin toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. Toraistit ovat muuttaneet myös ajan. Heille Jeesuksen ristinkuolema ja syntien sovitus on kuin tyhjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe