Missä Jeesus oli kuollessaan?

Anonyymi

Mitä Jeesukselle tapahtui kun Hän kuoli?

Jehovan todistajat vastaavat: ei mitään. Heidän mielestään Hän oli kuollut kuin kivi.
Vielä he sanovat, että sen vuoksi Hän tarvitsi ylösnousemusta.
Osittain totta. Osittain ei. Ja varsinkin se EI on tärkeää korjata.

Mitä sanoo raamattu? Mitä Jeesukselle tapahtui kun Hän kuoli?
1Piet.3: 18,19.
18." Hänen RUUMIINSA surmattiin, mutta HENGESSÄ Hänet tehtiin eläväksi.19. Ja niin Hän myös MENI ja saarnasi vankeudessa oleville hengille."

Sinä väliaikana Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä Hän oli tuonelassa saarnaamassa vankeudessa oleville hengille.
Mitä Hän saarnasi heille? Ei pelastuksen sanomaa vaan tuomion sanomaa.
Kukaan muu kuin Nooa ja hänen perheensä ei siitä joukosta pelastu.

Kun Hän sai kolmantena päivänä ylösnousemuksen, kirkastetussa ruumiissa, jonka mekin kerran saamme kun seuraamme Jeesusta.

Kyseiset raamatunpaikat ovat kiusallisia jehovantodistajille ja he yrittävät selittää näitä kohtia omiin oppikyhäelmiinsä.
He ovat erinomaisia raamatun vääristeltssä.

Mutta missä on vanhurskaiden henget, jos jotkut ovat vankeudessa?
Vanhurskaiden henget ovat siellä missä on m.m. tuhansittain enkeleitä, Jumala ja vanhurskaiden henget ja tietenkin Jeesus.

Aikanaan vanhurskaiden henget saavat samanlaisen ruumiin kun Jeesus sai. Ylösnousemusruumiin, kirkastetun ruumiin. Se ruumis ei kuole koskaan. Se ruumis ei koskaan ole ollut epätäydellinen, eikä siinä ole syntiä edes ollutkaan.

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tai ehkä kyseessä oli juoni, eikä Jeesus oikeasti kuollut.

Mark. 15:
      42 Päivä alkoi olla illassa; oli sapatin aatto, valmistuspäivä.
      43 Silloin saapui paikalle arimatialainen Joosef, arvossa pidetty neuvoston jäsen, joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa. Hän rohkaisi mielensä, meni Pilatuksen puheille ja pyysi Jeesuksen ruumista.
      44 Pilatus hämmästyi kuullessaan Jeesuksen jo kuolleen. Hän kutsutti sadanpäällikön luokseen ja kysyi, oliko Jeesus todella jo kuollut.
      45 Sadanpäällikön vahvistettua asian hän suostui luovuttamaan ruumiin Joosefille.
      46 Joosef osti pellavavaatteen, otti Jeesuksen ristiltä, kääri hänet vaatteeseen ja pani hänet valmiiseen kalliohautaan. Hautakammion ovelle hän vieritti kiven.
      47 Magdalan Maria ja Joosefin äiti Maria katsoivat, mihin Jeesus haudattiin.

Jos Jeesus oli täydellinen ihminen, tai Jumala ja ihminen, kummin vain tulkinnasta riippuen, miksi hän olisi kuollut niin nopeasti, että Pilatuskin sitä ihmetteli? Kuolinaika oli ilmeisesti sellainen, ettei tavallinenkaan ihminen vielä noin pian yleensä ollut kuollut. Kyseessä saattoikin olla juoni, jossa roomalaisia sotilaita oli myös mukana. Jeesus saattoi olla elossa hautaan laitettaessa ja käytiin päästämässä sitten pois.

• Anonyymi

Jehovan todistajat väittävät että nuo jakeiden 18 ja 19 tapahtumat tapahtuivat vasta Jeesuksen ruumiin ylösnousemuksen jälkeen, mutta jae 22 on jakeen 18 ja 19 jälkeen.

Jakeen 22 pitäisi olla ennen jakeita 18 ja 19 jos Jeesus olisi ennen mennyt ylösnousemusruumiissa taivaaseen ja vasta sitten saarnannut henkenä hengille.

Ja miten sitten kuitenkaan tässäkään tapauksessa henget olisivat voineet olla tietoisia, kun ne muuten eivät ole Jehovan todistajien oppien mukaan tietoisia?

Raamatun opetus on selkeä, eikä sitä pidä väännellä.
      2Joh. 9-11.
      Siksi minä en sano jehovantodistajille edes päivää,

• Anonyymi

Raamatussa näkyy maailmankuva, jossa kuolleiden ajateltiin olevan maan alla tuonelassa, samoin kuin vankeudessa olevien henkien. On siksi luonnollista, että Pietarin kirjeen kirjoittaja on ajatellut vankeudessa oleville hengille saarnaamisen tapahtuneen Jeesuksen ollessa kuolleena, tuonelassa maan alla.

Jehovan todistajien tulkinta syntyy tarpeesta ohittaa Raamatun ajan ihmisten maailmankuva ja lukea Raamattua nykyajasta ja omista tulkinnoista käsin, jotta saataisiin omille opeille jumalallista sädekehää.

• Anonyymi

Eihän kukaan voi mennä taivaaseen liharuumiissa. Mitä ihmettä? Jeesus olisi seikkaillut liharuumiissa henkimaailmasssa? Nyt taidan ymmärtää miten sekaisin luuloissaan voi olla jos tosiaan luulee Jeesuksen nousseen tapetussa ruumiissa taivaaseen. Ja kuitenkin meni saarnaamaan henkenä vangituille enkeleille aikana jolloin hän omien sanojensa ja ennustusten mukaan olisi ollut kuolleena kolme päivää? Sehän lienee selvää? Uskokaa ihmeessä, tosin silloin voi perustaa uskonsa myös sisustuslehtiin ja Valittuihin Paloihin. Raamattu kun ei kerro moisista älyttömyyksistä mitään.

Siitä huolimatta yritän ihmiset lukemaan Raamattua ja olen heille ystävällinen kuten Raamatussa kehotetaan tekemään niille jotka ovat kiinnostuneita omasta hengellisyydestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan voi mennä taivaaseen liharuumiissa. Mitä ihmettä? Jeesus olisi seikkaillut liharuumiissa henkimaailmasssa? Nyt taidan ymmärtää miten sekaisin luuloissaan voi olla jos tosiaan luulee Jeesuksen nousseen tapetussa ruumiissa taivaaseen. Ja kuitenkin meni saarnaamaan henkenä vangituille enkeleille aikana jolloin hän omien sanojensa ja ennustusten mukaan olisi ollut kuolleena kolme päivää? Sehän lienee selvää? Uskokaa ihmeessä, tosin silloin voi perustaa uskonsa myös sisustuslehtiin ja Valittuihin Paloihin. Raamattu kun ei kerro moisista älyttömyyksistä mitään.

Siitä huolimatta yritän ihmiset lukemaan Raamattua ja olen heille ystävällinen kuten Raamatussa kehotetaan tekemään niille jotka ovat kiinnostuneita omasta hengellisyydestään.

Jeesus itse sanoi, että taivasten valtakunnassa aterioidaan. Miten se onnistuisi ilman liharuumista?

Matt. 8:11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.

• Anonyymi

No no jopa puliset, seurakunnan vanhimmat olivat nimemomaan kieltäneet Jeesusta puhumasta luopioille ja Jeesus kilttinä poikana oli ajanut partansa pois ja piileskeli kolme päivää mököttäen kiven takana piilosilla.

t mainosvaltuutettu

• Anonyymi

Siloposki-Jeesus myös pelkäsi zombeja, jotka lähtivät haudoistaan liikkeelle, Matt. 27. luku.

• Anonyymi

Tämä on tärkeää !
      Luukas 24:36 Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
      24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
      24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
      24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
      24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä

20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

1) Jeesus oli ylösnoussut naulojen jälkiään myöten.
      2) ristin poikkipuuhun naulattaessa käytettiin nauloja (jos olisi ollut paalu, olisi käytetty yhtä naulaa)
      3) Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä korjannut: En toki, enkelihän minä vain, kuten saavat vartiotorneista lukea parin tuhannen vuoden kuluttua)

• Anonyymi

" ..Tuomaan uskontunnustuksen ..." -
        Juu , Mutta siinä on yksimutta ... Eksegeetit sanovat , että kyseinenTarina on kirjoitettu Noin 600 vuottaJeesuksen jälkeen , Siinä on tapaahtunut Ihme ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" ..Tuomaan uskontunnustuksen ..." -
        Juu , Mutta siinä on yksimutta ... Eksegeetit sanovat , että kyseinenTarina on kirjoitettu Noin 600 vuottaJeesuksen jälkeen , Siinä on tapaahtunut Ihme ,

Ja vartiotornilahko tuli olemassa oloon vasta 1900 vuotta Jeesuksen jälkeen.
        Miten semmonen voi olla totuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vartiotornilahko tuli olemassa oloon vasta 1900 vuotta Jeesuksen jälkeen.
        Miten semmonen voi olla totuus?

" .Miten semmoinen voi olla totuus ? " -
        Niin Se Tuli Helluntailahkokin, kunJoukko metodistipappeja alkoi matkia sitä Pauluksen saamaa auringonpistoa,,ja sai kadulla Kramppeja ja nyrjähdyksiä,Jo
        ennen Paulusta Buddha sai samanlaisen ,
        Buddhan patsaista päätellen Hän tajusi ,mikä on Nirwana , - ja istui syömään koko kansan puolesta ,
        aivankuin Suomalaisten historian Lempparihahmon,-Aatu H ;n Varamies , Itse Herrrman Göring, joka oli myös niin Herkkä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" .Miten semmoinen voi olla totuus ? " -
        Niin Se Tuli Helluntailahkokin, kunJoukko metodistipappeja alkoi matkia sitä Pauluksen saamaa auringonpistoa,,ja sai kadulla Kramppeja ja nyrjähdyksiä,Jo
        ennen Paulusta Buddha sai samanlaisen ,
        Buddhan patsaista päätellen Hän tajusi ,mikä on Nirwana , - ja istui syömään koko kansan puolesta ,
        aivankuin Suomalaisten historian Lempparihahmon,-Aatu H ;n Varamies , Itse Herrrman Göring, joka oli myös niin Herkkä

Höpö höpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

Höpö .--H..."Eihän se mitään, hupinsa kullakin . Mutta olen huomannut , että jostain syystä tuo huumorinkukka ei liiemmin kuki tuolla uskomuspiireissä .tuo maailmanloppu herkistää tietty monet , ainakin Ameriikoissa ,jossa on kyllä ääretön preeria , jossa vain tuuli , kojootti ja Biisonit ulvoo ,
        se totuus taas on ihan selvä , sehän on alunperin Hindujen pyhäin kirjojen nimi , Veda , ja heiltä on tullut se ns, helvettioppi .

• Anonyymi

Tietääkö kukaan mistä sitten sai alkunsa adventistien tapa sanoa Jeesusta enkeliksi, Mikaeliksi.
      Sieltähän se kopsattiin vartiotorniin.
      Vaikka nykyadventistit ovat hylänneet jo opin kuin jehovantodistajat rokotuskieltonsa

• Anonyymi

Eiköhän advaritkin kopsanneet sen jostakin.
        Luulenpa että on Millerin peruja.

• Hän menetti henkensä. Näin ainakin Onaniaksen anaalien mukaan. Samoin kaldealaisten nuolisavipääkirjoitusten mukaan ja Epytgkin Suhnaajan Kirjan mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4667
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      84
      3942
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      147
      3661
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2635
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2151
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1840
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1709
    Aihe