Kumpaa suosit, kivijalkakauppaa vai verkkokauppaa ?

Anonyymi

Millä perusteella ? Mietitkö ostoksenteon käytännöllisyyttä omalta kannaltasi vai hiilijalanjälkeä ? Tilaatko tuhansien kilometrien päästä vai ostatko lähikaupasta ?

31

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskustan kultamunia tuhansien kilometrien päästä suosin jos saarikosta on kyse niin tuhansien kilogrammojen

    • Anonyymi

      Suomen rajojen sisäpuolella ei voi tilata tuhansien kilometrien matkan takaa.
      Muualta en tilaa, ruokaa ostan kaupasta.

      • Anonyymi

        Aasiasta tulee miljoonia paketteja vuodessa Suomeen.


    • Ostelen nettikaupoista, usein Kligeliltä. Tykkään valita kaikessa rauhassa kotonani.

      • Anonyymi

        Sama täällä, vaatteet ostan etupäässä Klingeliltä, niin ei tarvitse kaupoissa kierrellä ja ahtaissa sovituskopeissa sovitella. Ruoat haen etupäässä lähikaupasta.


    • Anonyymi

      "Nettikaupasta" ainoastaan hotellivarauksia, lentoja, auto lentokentälle.
      En muista ostaneeni mitään muuta netin kautta.

    • Kauppaa, jonka pihalla on ilmainen parkki-paikka autolleni.

      H.

    • Anonyymi

      Ruoka lähikaupasta. Kivijalkakauppa on lähettyvillä äärettömän vähän. Ostan lähes kaiken muun eräästä suomalaisesta verkkokaupasta ja suomalaista, jos vain on.

    • Anonyymi

      Olen ostanut netin kautta mattoja, verhoja, pussilakanoita,
      tukisukkia, talousastioita, apteekkituotteita, voimisteluvälineitä,
      vaatteita, kirjoja, huonekaluja, lamppuja ym.
      en edes muista mitä kaikkea vuosien varrella olen netin kautta ostanut.
      Inhoan kiertelemistä "ostoshelveteissä" ja koska autoa ei ole,
      en lähde busseilla kiertelemään "kinkeripiiriä" tavaroitten perässä.
      Perusruuat tilaan viikoittain kotiin verkkoruokakaupasta.

      Käyn silti joskus kaupoissakin, kaikkea ei voi ostaa testaamatta,
      esim tuoleja, minkälainen on istumamukavuus.
      Tuoteselostukset ovat hyviä ja kuvat hyvät. Ostokset ovat onnistuneet,
      ei ole tarvinnut mitään palauttaa tai vaihtaa.

      Ulkomailta en ole tilannut mitään.

      • Anonyymi

        Minä ostan ulkomailtakin. Maksan Pay Palilla, se on turvallista. Ulkomaisilla ketjuilla on hyviä vaatteita, esim. Peter Hahn , hienot katalogit ja tarkat mittataulukot, joiden pohjalta helppo ostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan ulkomailtakin. Maksan Pay Palilla, se on turvallista. Ulkomaisilla ketjuilla on hyviä vaatteita, esim. Peter Hahn , hienot katalogit ja tarkat mittataulukot, joiden pohjalta helppo ostaa.

        Pay Pall ei ole turvallinen maksutapa.

        Likkani käytti sitä maksamiseen ja yhtenä yönä hänen tililtään alettiin vetämään rahaa, oliko se Latviassa vai Liettuassa, mutta jommassa kummassa. Ei paljon kerrallaan, mutta pieniä summia vähän väliä. Onneksi huomasi ajoissa kuitenkin, ettei ehtinyt mennä kuin muutama satanen krunua, jotain 500 kaiken kaikkiaan, mutta joutui spärraamaan tilinsä vähäksi aikaa, hankkimaan uuden pankkikortin ja pankki ID:n.
        Sai hän ihan suosiolla rahansa takaisin aikaa myöten PayPalilta. Ja kummallista kyllä, niin siellä ei vaikutettu olevan mitenkään hämmästyneitä tapahtumasta. Tapahtuu nähtävästi useinkin.


    • Anonyymi

      Tykkään lähteä ovesta ulos ja shoppailla kaupoissa vanhaan tyyliin.
      Pari kolme tuntia kun hilluu kaupungilla saa liikuntaa tapaa ihmisiä ja voi syödä välillä ja kahvitella. Virkistävää jos on luonteeltaan ”sosiaalinen” niin kun minä!
      Verkkokaupat on nyhveröitä varten.

      • Samaa mieltä vaikka en niin hirmu sosiaalisena itseäni pidäkään, mutta silti.
        Sitten, kun joskus käy niin, että olen liikuntakyvytön, niin se voi muuttaa asian.
        Silloin, kun vielä kävin töissä ja kulutin paljon sukkia, niin niitä tilasin netiltä suurpakkauksissa, tuli halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Samaa mieltä vaikka en niin hirmu sosiaalisena itseäni pidäkään, mutta silti.
        Sitten, kun joskus käy niin, että olen liikuntakyvytön, niin se voi muuttaa asian.
        Silloin, kun vielä kävin töissä ja kulutin paljon sukkia, niin niitä tilasin netiltä suurpakkauksissa, tuli halvemmaksi.

        En ole ikinä pitänyt shoppailusta. Voin kyllä lähtee kahville, syömään, teatteriin, elokuviin jne. mutta kauppoihin ei minua helposti saa. Tylsää hommaa etsiä jotain, helpompi tilata.


    • Anonyymi

      Tilaan lähes kaiken netistä, en jaksa kiertää kauppoja. En tosin Kiinasta tilaa, kotimaiset verkkokaupat riittävät. Poika hakee paketit postista ja tuo kotiin.

    • Anonyymi

      Verkkokauppa on siitä kiva, että jää enemmän aikaa sosiaaliseen elämään
      tavata ystäviä ja kavereita. Ostoshelvettien ruuhkissa aika menee hukkaan.

    • Anonyymi

      Ostan molemmista en tosin kiinalaista roskaa. Vaate kaupassani ottaa myyjä mitat sitten on kysymys väristä ei hinnasta. Ruokakauppoja on useita.

    • Anonyymi

      Ostan nykyään aika vähän mitään, paitsi ruokaa ihan tuolta marketista. Vaatteita on vaikka millä mitalla, en tarvitse oikeastaan mitään uutta.
      Kirppareita olen paljon aikanaan kierrellyt, nyt on sekin jäänyt vähemmälle.
      Kivijalkakauppoja on nykyään aika vähän, ei täällä, missä asun, ole montaakaan.

    • Anonyymi

      Meiltä lähimpään kivijalkakauppaan on pitkä matka. Verkkokauppa on kätevämpi, vaatteitakin on mukavampi sovittaa kotona ja jos ei osta niin äkkiäkös paketin teippaa kiinni ja lähettää takaisin. Usein palauttaminen on ilmaista. Kirjat, kodinkoneiden varaosat, lahjatavarat, siis lähinnä kaikki muu paitsi ruoka tulee tilattua netin kautta ja koittanee sekin päivä, kun tilaan ruuan myös lähikaupasta kotiin tuotavaksi, mutta ei aivan nyt vielä, koska jalat toimii ja pää ja molemmat ajamme autoa. Kaupungilla käydessä muilla asioilla sattuu teemme heräteostoksia, etenkin jos osumme johonkin ostoskeskukseen missä on kauppoja vierivieressä.
      MVH,
      Paloma ei kirjautuneena

    • Anonyymi

      Olin aluksi ennakkoluuloinen nettikauppojen suhteen,
      mutta kun se osoittautui helpommaksi kuin oikean tavaran
      löytäminen kaupoissa juoksemalla,
      en enää palaa kauppoihin kuin joissain erikoistapauksissa.

    • Alle kilometrissä on kauppoja, joskus käyn niissä
      mutta pari kertaa viikossa ajan viidentoistakilometrin päähän ostoskeskuksen parkkihalliin ja sillä reissulla saan melkein kaiken päivittäisen.
      Lottotytöt tarkistaa lottoni, kattelen ja hiplaan milloin mitäkin tavaraa, enhän mä enää mitään tarvitse, apteekit, kampaaja, liput ja kaikki hoituu siellä, lopuksi käyn kahvilla.
      Hiilijalanjälkiä en mieti kun ajelen pitkin kaupunkia.

    • Anonyymi

      Melkein kaikki mitä tarvitsen löytyy läheltä, lähin ruokakauppa 100 m päässä. Puolen kilometrin säteellä pieniä ja isojakin kauppoja. Mutta en minä paljoa ostele, vaatteita varsinkaan, ohi kulkiessa saatan alennuskorista bongata jotain kivaa ja halpaakin. Elloksia tai Klingeleitä en ostoksillani pönkitä.

      Netistä piti ihan pakosti tilata liesituulettimen aktiivihiilisuodatin. Niitä ei paikallisista liikkeistä löytynyt, antoivat tietysti nettiosoiteen joten helposti löytyi oikea malli. Ihan kotimaasta. Viisaana tilasin heti useamman kappaleen, koska suodatin on syytä vaihtaa suht usein. Kohta pitää kaivella esiin 'koordinaatit' ja tilata lisää.

      Bussi- ja junaliput sekä lomamatkat hoitelen tietysti netin kautta. Onkohan koko kaupungissa enää yhtään palvelevaa matkatoimistoakaan? Epäilen.

      Mrs.W

    • Anonyymi

      Ellos ja Klingel on edullisia.

      • Anonyymi

        Olen toki aikoinan ostanut jotain molemmista. Varsinkaan Klingelin tyyli ei sovi minun nykytyyliini ollenkaan. Hyvä että erilaisille ihmisille on omanlaistaan vaatetta tarjolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen toki aikoinan ostanut jotain molemmista. Varsinkaan Klingelin tyyli ei sovi minun nykytyyliini ollenkaan. Hyvä että erilaisille ihmisille on omanlaistaan vaatetta tarjolla.

        Klingelissä on todella erilaisiin tyyleihin sopivia vaatteita. Jos ei etsi ihan teinien vaatteita.
        En ole erityisen vaativainen, jos joku miellyttää niin ostan, en niinkään katso hintaa, vaan pidänkö tuotteesta. Minä en löydä Ellokselta mitään ostettavaa.
        Voin ostaa takin tai paremman asun kivijalkakaupasta mikäli sattuu mieleinen kohdalle.


    • Anonyymi

      Harvoin enää tarvitsee mitään, mutta netistä ensin katson tarjontaa
      ja sieltä yleensä aina löytyy, valinnanvaraa on äärettömiin,
      sen kun maksaa ja tuote on kohta kotona.
      Miksi lähtisi kauppaan ?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti perinteistä kivijalkaa. Näkee ostettavan heti joten ei tarvitse vaihdella.


    • Anonyymi

      En ikinä löytäisi vaatteita kengistä puhumattakaan netistä. Tuskin edes villatakkia, huivi tai kalsarit ehkä, mutta siihen se jää. Ei edes nilkkasukkia, on neulos just pahassa paikassa. Sovitan vaatteita useita, käpälöin ja pyörittelen, arvioin kangasta, vaikka vartaloni on aika tavallisen oloinen. Vaatteen pitää olla just eikä sinnepäin. Jalkanikin näyttävät normaaleilta vaan kylläpä kahdeksat kengät kymmenestä jostain kohtaa hankaa tai puristaa, niitä etsin useasta kaupasta ennen kuin sopivat löytyy. Ihmettelen ihmisiä jotka löytävät netistä ihan nättejä ja itselleen sopivia. Joskus löytyy lähikaupasta, mutta usein hurautan kaupungille moniin kauppoihin. En ajattele hiilijalanjälkeä tässä asiassa.

      • Anonyymi

        Prisma, saa bonukset. Pienyrittäjää tukisin mieluummin.


    • Anonyymi

      Pidätkö kivijalkaa kädessä, pussissa, kantaen kainalossa vai pallona jalassa

    • Anonyymi

      Kävin iltalenkillä. Katselin Raatihuoneentorilla entisen S-msrketin purkukasoja. Siinä on ehtinyt olla elämäni aikana yhtä sun toista kivijalkaa. Komeimmat kivijalat muistan lapsuudestani. Eihän enää sellaisia olekaan.

      Netistä en ole tilannut yhtikäs mitään. Esikoinen tilas minulle kerran jotain kännykän lisälaitteita Kiinasta. Niin jos halutaan palvelujen säilyvän maaseudulla on syytä käyttää oman kylän kauppoja.

      No, mikäöä olen ohjeita antamaan, paraskin kuluttaja ; ) uusin tämän vuoden vaatevajeen ulkomailta.

      Vaatteista puheenollen kansalaisopiston kevään keramiikkanäyttelyyn teemme vaatteita hengareihin. Aloitin oman osuuteni tänään. Teen kimonon.

      Korppis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe