Hipi hipi huraa, uraanin kaivauslupa saatu!

Anonyymi

Olemme kohta Euroopan ainoa maa joka sitä kaivaa ja rahaa tulee kohta kuin roskaa.
Lisätuloja saamme koska joudumme ottamaan kaiken käytetyn ydinjätteen laitoksista joihin sitä olemme myyneet.
Saamme kai itse hinnoitella senkin.

Loppusijoituspaikka jätteille on jo suunnittella.

12

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ".. kaiken käytetyn ydinjätteen laitoksista joihin sitä olemme myyneet."

      Suomi ei myy ydinjätettä.

    • Anonyymi

      Jos löytyy uraania jostain alan heti Louhimaan sitä välittömästi

    • Anonyymi

      "Jos löytyy uraania jostain alan heti Louhimaan sitä välittömästi"

      Voit aloittaa uraanin louhimisen välittömästi vaikka kotipihaltasi. Suomessa peruskallio sisältää uraania keskimäärin 4 grammaa kuutiometri.

    • Anonyymi

      Kuten jo kertaalleen poistetun trollisi yhteydessä mainittiin niin ydinenergialaki kieltää Suomea ottamasta vastaan tai luovuttamasta käytettyä ydinpolttoainetta ulkomaille tai ulkomailta.

      Uraanin hinta tällä hetkellä on luokkaa 25 dollaria per 0.454 kg eli noin 55 dollaria per kilo. Kun muun kaivostoiminnan ohessa uraania tulee erotettua luokkaa 250 tonnia vuodessa niin vuodessa erotetun uraanin kokonaishinta on noin 13.7 miljoonaa dollaria.

      Jospa jäisit huuhaajuttuinesi sinne salaliittoteoria - palstalle kun kuitenkin vietät siellä aikaasi ja kaikki kaverisikin viihtyvät siellä paremmin.

      • Anonyymi

        Ja paljonko maksaa voimalaitoskäyttöön väkevöitetty uraani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonko maksaa voimalaitoskäyttöön väkevöitetty uraani?

        Käy itse katsomassa. Uraanista puhuttaessa 1 SWU on 1 kg rikastettua uraania. Näin tilanne USA:ssa:

        https://www.eia.gov/uranium/marketing/

        Tuon mukaan vuonna 2018 maksettiin noin 115.42 dollaria per SWU eli kilo rikastettua uraania. Rikastamisesta tuli siis uraanille hintaa lisää luokkaa 60 dollaria per kilo.


    • Anonyymi

      Uraani osuus Terrafamen liikevaihdosta tulee olemaan vain 1-2 %. Uraani on taloudellisesti vain pieni sivutuote Terrafamelle.

    • Anonyymi

      Kyse on kai kuitenkin Uraanin talteenottoluvasta, kaivettuhan sitä on niin kauan kuin on ylipäätään kaivettu!

    • Anonyymi

      Talvivaaran alueella on kohtalaisen rikas uraaniesiintymä joka on tiedetty jo 70-luvulta asti. Tuo "talteenottolupa" käsitetään jatkossa louhimisluvaksi ja ympäristöluvan perusteella ei taas vaadita erikoistoimenpiteitä vaikka kuonasta talteenotetulla ja louhitulla uraanilla jotain eroa todellisuudessa olisikin, kuten on. Teitä on vaan taas kerran kustu silmään kapulakielellä ja korkkiruuvipoliitikkojen sumutuksella.

    • Anonyymi

      "Talvivaaran alueella on kohtalaisen rikas uraaniesiintymä"

      Noin kirjoittaa joku asiasta tietämätön.
      Talvivaaran malmissa on uraania n. 17 grammaa per tonni. Vain vähän enemmän kuin Suomen peruskalliossa, jossa uraania on keskimäärin n. 4 grammaa per tonni.
      Uraanikaivoksien malmeissa uraania on satoja grammoja tai enemmän per tonni.

      • Anonyymi

        Eihän se ole joo kuin yli neljä kertaa enemmän kuin muualla. Siis yli 400 %.


    • Anonyymi

      Joo, ja uraanikaivoksissa siis yli 10000 % !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe