Musiikista

Anonyymi

Eräs jehovan todistaja sanoi minulle, että heillä on säännöt, mikä on "sallittua musiikkia". Eli siinä ei saa kuunnella sitä, mistä itse pitää, vaan mistä mökin mummo pitää?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö se ole jokaisen oma asia, mi kälaista musiikkia kuuntelee? Eihän siihen kukaan muu voi mennä sanomaan, mitä kuuntelee.

• Anonyymi

Kyllä voi mennä sanomaan, jos liikkuu väärässä porukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaista on väärä porukka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaista on väärä porukka?

Esimerkiksi sellainen, missä määräillään, eikä voi olla oma itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole ollut koskaan tapana mennä sanomaan kenellekään, mitä hän tekee tai keiden seurassa hän liikkuu. Ei tulisi mieleenkään puuttua toisten asioihin. Eikä toisten asiat minulle kuulu. Monet harrastavat juuri tuollaista toisten asioihin puuttumista. Jokainen tietää itse, mitä tekee ja mistä syistä, ja osaa myös tehdä muutoksia ilman toisten sekaantumista asiaan, jos muutoksen tekemiseen on haluja. Ei se motivaatio lähde toisten käskyttämisestä. Eikä siitä toisten käskyttämisestä ja puuttumisesta toisten asioihin yleensä mitään pysyvää muutosta tulekaan, koska oma mieli vetää muualle. Ne muutokset täytyy lähteä omasta halusta tehdä muutoksia. Ja jokainen osaa tehdä itse muutoksia, jos sellaiseen on halua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole ollut koskaan tapana mennä sanomaan kenellekään, mitä hän tekee tai keiden seurassa hän liikkuu. Ei tulisi mieleenkään puuttua toisten asioihin. Eikä toisten asiat minulle kuulu. Monet harrastavat juuri tuollaista toisten asioihin puuttumista. Jokainen tietää itse, mitä tekee ja mistä syistä, ja osaa myös tehdä muutoksia ilman toisten sekaantumista asiaan, jos muutoksen tekemiseen on haluja. Ei se motivaatio lähde toisten käskyttämisestä. Eikä siitä toisten käskyttämisestä ja puuttumisesta toisten asioihin yleensä mitään pysyvää muutosta tulekaan, koska oma mieli vetää muualle. Ne muutokset täytyy lähteä omasta halusta tehdä muutoksia. Ja jokainen osaa tehdä itse muutoksia, jos sellaiseen on halua.

Niin juuri.
        Paras muutokseni oli ruveta tutkimaan raamattua itsenäisesti, puoluuettomasti ilman järjestön näkökantoja.
        Yllätyksekseni huomasin melko nopeasti uskoneeni valheelliseen totuuteen, huijaukseen, suoranaiseen petokseen.
        Mitä siitä seurasi?
        Halusin että minut erotetaan tästä kultista.
        Se onnistui kätevästi.
        Veljet yrittivät tavata, mutta kieltäydyin kaikista tapaamisista.
        Sellaiset huijarit eivät olleet enää ystäviäni. Aloin karttamaan häntä.
        Homma oli sitten selvä. Se oli elämäni paras päätös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on, että ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy.

• Anonyymi

Kuule lahkossa ei tunneta sellaista käsitettä kuin "oma asia", sun asiasta tulee koko yhteisön asia. Ja karttamista pukkaa jollet tottele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule lahkossa ei tunneta sellaista käsitettä kuin "oma asia", sun asiasta tulee koko yhteisön asia. Ja karttamista pukkaa jollet tottele.

Ei onnistu ainakaan minun kohdallani. En ole muiden sätkynukke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nähnyt ja kuullut monien jehovan todistajien tekevän vaikka mitä, enkä ole juossut samantien juoruamaan heistä eteenpäin. Kerran yksi vanhempi mies jt seisoi edessäni R kioskilla, ja lottosi. Ihmettelin kyllä sitä. Eihän jehovan todistajat saa lotota. Hän ei huomannut minua. Mutta ajattelin, että se on hänen oma asiansa. Itse hän on vastuussa Jumalalle, mitä tekee. En samantien ampaissut juoruamaan vanhimmille. Mielestäni se on typerää ja lapsellista. En ole tainnut edes mainita kenellekään siitä, ennen kuin nyt tässä. Jäi vaan mieleen. Ja eräs toinen jt kertoi itse lotonneensa. Taisin sanoa, että eihän se oikein ole. Mutta ajattelin, että se on hänen asiansa. Olisiko pitänyt juosta samantien juoruamaan seurakuntaan ja kylille näistäkin kahdesta? Jokainen tehköön niin kuin haluaa. Jokainen vastaa itse teoistaan. Ja onhan sitä tullut paljon muutakin nähtyä. Mutta en puutu toisten asioihin. Suoraan sanoen, en yhtään ihmettele, miksi niin moni on jättänyt jehovan todistajat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nähnyt ja kuullut monien jehovan todistajien tekevän vaikka mitä, enkä ole juossut samantien juoruamaan heistä eteenpäin. Kerran yksi vanhempi mies jt seisoi edessäni R kioskilla, ja lottosi. Ihmettelin kyllä sitä. Eihän jehovan todistajat saa lotota. Hän ei huomannut minua. Mutta ajattelin, että se on hänen oma asiansa. Itse hän on vastuussa Jumalalle, mitä tekee. En samantien ampaissut juoruamaan vanhimmille. Mielestäni se on typerää ja lapsellista. En ole tainnut edes mainita kenellekään siitä, ennen kuin nyt tässä. Jäi vaan mieleen. Ja eräs toinen jt kertoi itse lotonneensa. Taisin sanoa, että eihän se oikein ole. Mutta ajattelin, että se on hänen asiansa. Olisiko pitänyt juosta samantien juoruamaan seurakuntaan ja kylille näistäkin kahdesta? Jokainen tehköön niin kuin haluaa. Jokainen vastaa itse teoistaan. Ja onhan sitä tullut paljon muutakin nähtyä. Mutta en puutu toisten asioihin. Suoraan sanoen, en yhtään ihmettele, miksi niin moni on jättänyt jehovan todistajat.

Mielenhallinnassa oleva Jehovan todistaja ajattelee, että jos väärintekijää ei käräytä vanhimmille, tulee osalliseksi hänen teostaan. Niinpä monet käräyttävät. Onneksi Jehovan todistajien seurakunnissa on sellaisiakin, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan edes jonkin verran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenhallinnassa oleva Jehovan todistaja ajattelee, että jos väärintekijää ei käräytä vanhimmille, tulee osalliseksi hänen teostaan. Niinpä monet käräyttävät. Onneksi Jehovan todistajien seurakunnissa on sellaisiakin, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan edes jonkin verran.

En ajattele ollenkaan noin, että olisin osallinen jonkun tekoihin, jos en juokse kuun tuli takapuolessa käräyttämään. En usko tuollaiseen, enkä edes viitsisi vaivautua. Jokainen vastaa itse teoistaan. Se on ollut aina periaatteeni, ja on edelleenkin. Ja miten tuollainen juoruajien yhteiskunta on sen parempu kuin mikään muukaan yhteiskunta tässä maailmassa? Juuri juoruamisen takia muutin edellisestä asunnostani pois. Nyt en ole missään tekemisissä naapurien kanssa, etten joudu juorumyllyyn. Tervehdin, jos tervehditään. Mutta en muuta. En ole vuosiin käynyt jehovan todistajien kokouksissa, enkä tiedä, haluanko enää koskaan mennäkään. Nykyinen vapaus on mahtavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

MIKSI lotota ei saisi? Kielletäänkö se Raamatussa?

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

MIKSI lotota ei saisi? Kielletäänkö se Raamatussa?

Minä käyn lottoamassa naapurikaupungissa.
        Viimeeksi tuli eurolotossa 89 euroa.
        T: veli vanhin,

• Toteaisin tähän AAPRABAMIA  lainaten: PYLLY.

• Anonyymi

Anonyymi Eilen 11:47

"" Eräs jehovan todistaja sanoi minulle, että heillä on säännöt, mikä on "sallittua musiikkia" ""

-Juuri tätä vartiotorniseura näkyy rakastavan.
      Antaa määräyksiä, joiden noudattamisella värvätty voi tuntea itsensä "lahkovalioksi", antaen samalla mahdollisuuden ynseillä joillekin jäsenille.

• Anonyymi

Jehovan todistajilla on hyvin käytössään Jeesuksen ajan uskonnollisten johtajien metodit.
        Pidetään kirjaa " mintuista ja tilleistä".
        Kun Pyhä Henki ei ohjaa, pitää ottaa käyttöön paksu nippu sääntöjä, mitä ei ole raamatussa.
        Ne sitten täytyy päntätä päähän tai tulee vanhimmat ja vie kirjastoon.

• Anonyymi

Järkyttävintä on, että järjestö käytännössä pakottaa hylkäämään vaikka oman lapsensa "karttamisen" nimissä...!

• Anonyymi

Järkyttävintä on, että järjestö käytännössä pakottaa hylkäämään vaikka oman lapsensa "karttamisen" nimissä...!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4627
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      84
      3822
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      143
      3378
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2615
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2544
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2141
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2057
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1830
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1707
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1689
    Aihe