Selvitysten mukaan sekä Helsinki-Turku että Helsinki-Tampere eivät ole kannattavia. Parempi korjata olemassa oleva rata kuin rakentaa uutta.
Turun radan osalta on aivan eri asia, jos halutaan rakentaa erillisrata Lohjalle. Se voisi kulkea lentokentän kautta Helsingin keskustaan.
Tampereen radan osalta nopea yhteys kiertäisi Riihimäen ja Hämeenlinnan, mikä heikentää kulkemista noille paikkakunnille, Minkä takia paikkakunnat Helsingin ja Tampereen välillä rahoittaisivat rataa, jos juna ei edes niille kulje? Nykyisen radan parantaminen auttaisi aikataulun pidossa ja voisi lyhentää matka-aikaa 15 minuutilla, mikä on aivan riittävä.
Rantaradan kunnostus ainakin välillä Helsinki-Karjaa mahdollistaisi pendelöinnin parantamisen Hangosta, Tammisaaresta, Karjaalta ja Inkoosta Helsinkiin. Sitä pitäisi edistää.
Hullut ajatukset tunnin radoista pitää unohtaa. Tunnin rata on vain kielikuva, jolla ei itse asiassa ole tekemistä todellisuuden kanssa. Matka-aika olisi joka tapauksessa pitempi. Järki käteen!
Tunnin junat ei kannattavia!
Anonyymi
2
119
Vastaukset
- Anonyymi
Hankkeet etenee huolimatta, onko kannattavaa vai ei.
- Anonyymi
Se on populisista politiikkaa, johon meillä ei Suomessa ole varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805304
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai734697Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1314650Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3642057- 941680
- 981595
- 2571496
- 3491197
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.571012- 2001001