Viel' kutsuu Jeesus; kuuletko tuon äänen?

Anonyymi

Ristiltä kerran pyhä huuto kuuului:
"Oi, Isä anna heille anteeksi".
Jumalan Poika tuskissansa nääntyi Ruumiissaan kantain synnit sairaudet.
Oi, mitä maksoi uhrikuolemansa,
Oi, mitä maksoi polku verinen!
Hän kävi yksin Getsemanen yössä
Toi pelastuksen haavat Jeesuksen.

Mut' moni ristin ohi kulki kerran
Kieltäen haavoitetun Jeesuksen.
Ei tiedä kansa hyljätessään Herran,
Ett' armo väistyy kerran taakse tuomion.
Tuoll' itkee miehet, naiset, lapset, kaikki On tuskaa, sairautta, kuolemaa.
Ja luomakunta raskaasti nyt huokaa,
Kun täyttyy synnin maljat äärilleen.

Oi, Suomen nuoret, Jeesus itki kerran, Katsoen kansaa Jerusalemin.
Nauratko nähdessäsi ristin Herran,
Työnnätkö luotas onnen ainaisen?
Ei huvin teillä taivaan ovi aukee,
Eu tanssin nautinnon, ei loistonkaan.
Unelmas kaikki tyhjiin kerran raukee,
Ei auta silloin armon huutoskaan.

Viel' kutsuu Jeesus; kuuletko tuon äänen?
On sydän rakkautta tulvillaan.
Oi Suomen kansa, ethän käytä väärin Etsikkoaikaas ohi rientävää?
Nyt sielu, nöyrry eessä taivaan Herran, Kun elos kulkee kohti kuolemaa.
Ei armo syntiä voi peittää kerran,
Kun Herran luona kaikki riisutaan.

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakas Jumalan lapsi !

      ""Ensimmäinen ryhmä"" --- jatkaa koulutuksessa seurakuntana.

      ◾Ensimmäinen ryhmä. Tämä ryhmä on niin kuin Jesaja.

      . . .

      Samalla tulevat voimaan - SEURAKUNTAA - koskevat säännöt ja ohjeistus, kuten oli myös ALKUSEURAKUNNALLA Raamatussa !!!

      . . .

      MUUT --- jäävät seuraamaan seurakunnan toimintaa ja koulutusta --- tai poistuvat.

      "Kuitenkin he katselevat kauempaa, toivoen että näkisivät jotain aitoa Jumalan armon synnyttämää todellisuutta." - Väisänen Joona

      "Tulkaamme ristin luo. Siellä ei tarvitse näytellä. Kaikki on paljastettua hänen edessään. Kaikki kumpuaa elävästä suhteesta sovittajan eli Jeesuksen Kristuksen kanssa.

      Tähän suhteeseen myös sinua kutsutaan. " - Väisänen Joona

      Väisänen Joona - RADION HARTAUSTEKSTI - iltahartaus 03.11.2009
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14105209#comment-100952216
      .
      . . .
      . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • ""Ensimmäinen ryhmä"" --- jatkaa koulutuksessa seurakuntana.

        ◾Ensimmäinen ryhmä. Tämä ryhmä on niin kuin Jesaja.

        . . .

        MUUT --- jäävät seuraamaan seurakunnan toimintaa ja koulutusta --- tai poistuvat.

        "Kuitenkin he katselevat kauempaa, toivoen että näkisivät jotain aitoa Jumalan armon synnyttämää todellisuutta." - Väisänen Joona

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        2.5.2017 13:42

        jgfcjgj kirjoitti:

        Hallelujaaaa, tätä tämä vielä puuttuikin.

        — Kommentoi —

        Aamen . . . Seurakunta ALOITTAA TÄÄLLÄ - Profetiat PALSTALLA - TOIMINTANSA . . . :)

        Samalla tulevat voimaan - SEURAKUNTAA - koskevat säännöt ja ohjeistus, kuten oli myös ALKUSEURAKUNNALLA Raamatussa !!!

        SIIS --- SEN MUKAAN MENNÄÄN --- MITÄ Raamatussa OHJEISTETAAN . . . ? . . .

        Kirje galatalaisille 6
        1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
        2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
        4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
        6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

        9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
        10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

        16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
        17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
        18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.


    • Kovin on hiljainen tuon mielikuvitushahmon ääni.

      Vain taikauskoon taipuvainen se kuulla voi.

      • Rakas he-ma !

        TODISTUS --- Jumalasta --- on TULOSSAaaaaaaaaaaa . . . ;)

        Jeesus_valitsi_tekstin
        12.02.2020 08:08

        Kaikille annettiin --- 4 vuoden ajan --- tasapuolinen mahdollisuus - tulla mukaan koulutukseen. Jos - SE - ei ollut riittävän pitkä aika --- kutsumuksen heräämiseen, niin tuskin sitä "Pyhän kosketusta" nyt enää tällä tavalla syntyykään . . .

        . . . vaan siihen tarvitaan . . . jonkin sortin IHME . . . ;)


      • Anonyymi
        EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        Rakas he-ma !

        TODISTUS --- Jumalasta --- on TULOSSAaaaaaaaaaaa . . . ;)

        Jeesus_valitsi_tekstin
        12.02.2020 08:08

        Kaikille annettiin --- 4 vuoden ajan --- tasapuolinen mahdollisuus - tulla mukaan koulutukseen. Jos - SE - ei ollut riittävän pitkä aika --- kutsumuksen heräämiseen, niin tuskin sitä "Pyhän kosketusta" nyt enää tällä tavalla syntyykään . . .

        . . . vaan siihen tarvitaan . . . jonkin sortin IHME . . . ;)

        Mooses odotti 4 vuotta vai oliko se 40?
        Lyhyt on odattavan aika.


    • Anonyymi

      Raamattu jo kysyy Jesajan kirjassa

      'Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan, olenko minä voimaton auttamaan?'

      'Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
      Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
      Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on, sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket, mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
      Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini: älkää peljätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiansa.' Jesaja 51

    • Anonyymi

      Aloittaja on valinnut hienon ja puhuttelevan hengellisen laulun. Kiitos aloittajalle ja kunnia Herrallemme, että hän on valmistanut tien Jumalan luokse..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      134
      2950
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      463
      2031
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      127
      1943
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      37
      1758
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1599
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      102
      1550
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      371
      1495
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1259
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1179
    10. Mitä muinaiset tekstit sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta

      Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa Tosi
      Hindulaisuus
      540
      1136
    Aihe