Uutta harhaoppia seurakunnissa

Anonyymi

9

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivätkö nämä vanhat harhaopit sinulle riittää, kun vielä mainostat uutta?

• Anonyymi

Olipa hyvin laadittu lista. Taitaa olla asiantuntija asialla))) Muutamia kuitenkin puuttuu. Tarkoituksellako?

Kiinnostavaa listassa on myös se, että se kuvaa kategorisesti sitä tosiasiaa, että uskontoja on mahdotonta hävittää, koska ihmisyyteen kuuluu tämäkin ulottuvuus, eli hengellinen puoli. Yli 10 000 maailman eri uskontoa kertoo siitä, että ihminen on myös uskonnollinen olento.

Kysymys on ennenkaikkea henkivalloista, jotka pyrkivät hallitsemaan ihmisten mieliä ja sieluja.

Usein näkee, että ihmiset alkavat pitämään huuhaana kun aletaan puhumaan riivaajista ja pahoista hengistä. He ajattelevat, että eihän tieteelliseen maailmankuvaan mahdu tuollainen ollenkaan. Kun olen lukenut Jeesuksen ristinkuolemaa edeltävistä tapahtumista, olen pysähtynyt kertomukseen Juudaksesta ja kuinka häneen meni paha henki / riivaaja ja hän palkkiota vastaan petti Jeesuksen. Jälkeenpäin hän ymmärsi tehneensä pahan teon ja heitti rahat takaisin niiden antajille. Mutta se oli vain toinen puoli asiasta. Nimittäin ne, jotka maksoivat petoksesta, eivät ottaneet rahoja takaisin, vaan olivat pettäjää kohtaan kylmiä, välinpitämättömiä ja ylimielisiä. Olen usein ajatellut, että Judakset eri yhteyksissä kuvittelevat savuttavansa jotakin, kunniaa, valtaa, rahaa, arvonantoa jne. kun he pettävät perheen, isän, ystävän, valtion jne. Usein on käynyt ilmi se tosiasia, että ne, jotka lipevästi olivat ennen pettämistä tarjoamassa kunniaa, ystävyyttä, arvonantoa, rahaa, vahingoniloa, totuutta jne., ovatkin jälkeenpäin osoittautuneet valheellisiksi ystäviksi, totuuden vääristelijoiksi ja manipulaattoreiksi, tavoitteiltaan vilpillisiksi, puolueellisiksi, ei objektiivisiksi, petollisiksi vahinkotarkoituksessa jne. Monesti "Juudas" havaitsee sen, mutta petetty ystävä on jo mennyt, totuus on unohtunut... ja jäljelle jää vain petetyn kärsimys, surullinen kohtalo tyhjyys, syyllisyys, valtavat ja ehkä lopun elämää kestävät murheet petetyn entiselle "ystävälle"... Judas Iskariot järkyttyi ymmärrettyään mitä oli tehnyt. Hän meni ja teki itsmurhan. Moni Juudas on menettänyt uskonsa ja ylpistynyt. Mutta sisimmässään hän on joko syntiinsä paatunut tai hän tuntee pahaa oloa koko elämänsä ja pelkää myös kuolemansa jälkeistä aikaa. Lopulta Jumalan kaikkinäkevän kasvojen edessä ja tulisilmäisen tuomarin katseen alla viimeisellä tuomiolla, kestävän sielun rauhan voi saada vain yhdellä tavalla.

• Ilmoita heti, jos sieltä vaikkapa sinun lahkosi puuttuu, sillä en ole enää vuosiin aktiivisesti seurannut porttojen mainostoimistoja.

Kyllä minä ne ilomielin tuohon listaan lisään.

• Anonyymi

Joo, laita se sunilaisuus siihen listaasi, se alkutekijöihinsä romahtanut lahko, joka vielä henkitoreissaan korisee.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, laita se sunilaisuus siihen listaasi, se alkutekijöihinsä romahtanut lahko, joka vielä henkitoreissaan korisee.

Jos siellä olisi tuo Saatanan palvelijan herjaama lahko, olisi lähettäjäni Jeesus ollut valehtelija:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Kuulkaa siis:
        Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

"Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

• Anonyymi

Edellisestä kirjoituksesta hiukan jatkoa.

Judas iskariotiin meni Raamatun mukaan paha henki ja siitä seurasi em. Tapahtumat ja teot. Tämä on merkittävää havaita sen ymmärtämiseksi, että paha henki johti Judasta tuossa tapahtumaketjussa, jossa hän petti Jeesuksen. Häneen meni siis paha henki, joka riivasi. Eli riivaajahenki. Tapahtumaketju oli kuitenkin sellainen, jota tapahtuu nykyäänkin eri versioissaan kaikkialla. Johtopäätöksenä tästä voidaan tehdä päätelmä, että riivaajahenki, paha henki, jokllainen Judakseen meni, on yleisempää ja arkisempa sekä todellisempaa kuin yhtäkkiä ymmärrämmekään. Pahat henget ja riivaajahenget kasvavat myös, jos niitä aletaan palvoa ja niitden ohjeisiin ja määräyksiin alistua.

Usein kuulee jonkun sanoneen, että sisäinen ääni puhui ja käski tehdä pahat teot, joita ihminen oli totellut. Länsimaissa on alettu ajattelemaan, että kyseinen henkilö oli aineiden vaikutuksesta tai muuten tullut hulluksi. Juudaksen tapaus osoitti, mikä ero on hulluksi tulemisen ja riivatun välillä. Jokainen hiukan pohdittuaan ymmärtää tuon eron. Ehkä!

Mutta Raamatun kertomus, jossa todetaan: "Minä olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, jotka minua vihaavat. Mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni" -kertomus voisi kuvata myös aivan geneettistä periytyvyyttä esimerkiksi alkoholiriippuvuuden ja muiden addiktiokäyttäytymisten ja vaikkapa perinnöllisten sairauksien kautta.

Kaikki asiaan perehtyneet tietävät esimerkiksi, maxwellin yhtälöiden kautta, että muutamat perusasiat, kuten vahvistuminen ja sammuttaminen psyykkisenä ja fyysisenä olemuksena on sidoksissa genetiikan kautta ihmisiin useissa polvissa. Ihmisen hermostorakenteet, kuten synapsien, dentriitien ja aksonien vaikutus mm. mäspareihin ja kemiallisiin prosesseihin ohjaa ihmisten genomia ja jopa emäspareissa tapahtuvia muutoksia. Taipumus vähenee kääntäen verrattuna etäisyyden neliöön. Periytyvyydessä pahat pyrkimkset ja teot kumuloituvat ja ihmiset saastuvat perisynnin kautta joko enenevässä määrin pahaan taipivaiseksi.

Raamatun vertauskertomus siitä, että "Minä olen totinen viinipuu ja te olette oksat. Jokainen oksa joka kantaa hedelmää, puutarhuri hoitaa sitä, jotta se kantaisi runsaamman hedelmän. Mutta se oksa, joka ei kanna hedelmää se kuivuu, karsitaan pois ja tuleen heitetään." Kertoo samasta asiasta hengellisessä elämässä.

• Anonyymi

Vielä yksi lyhyt juttu samasta aiheesta.

Yhdeltä vanhalta viisaalta kysyttiin, "kumpi ihminen on, susi vai lammas". Vastaus kuului. "Se kumpaa ruokit".

• Anonyymi

"He tulevat esiintyen lampaina, mutta he ovatkin raatelevia susia, jotka eivät laumaa säästä". "Minä olen hyvä paimen, ...Jeesus". "Mutta palkkapaimen suden tullessa hylkää lampaat ja pakenee."

Tuo vertaus sopii hyvin nykyisiin uskosta luopujiin, jotka "tulevat tai tulivat lammashuoneesen lammasten vaatteissa, mutta olivatkin raatelevia susia, joiden kynsissä ja "tutkimuksissa" lampaat halvennettiin, raadeltiin ja pahoinpideltiin lain ja oikeuden varjolla. Maailmanhistoriassa näin on tehty Judaksen ajoista lähtien. Mutta jos profeetta Jesaja joutui saman vainon kohteeksi.

Tehtyään pahansa, sudet poistuvat lammashuoneesta laveille teille.

• Anonyymi

Paha harhaoppi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe