S. tana johdattaa loisimaan muiden kustannuksella

Anonyymi

Luin kirpparilta löytämäni Heikki Andelinin kirjan. Siinä hän kertoo, miten Jumala muka johdatti hänet elämään toisten varoilla, ns. uskonvarassa, pummilla.

Vaasa.

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samanlaisia laiskoja pettureita on paljon helluntailaisten joukossa, jotka ovat kieroutuneita ja joille ei tule mieleenkään, että Jumala tahtoisi johdattaa heille työpaikan.
      Jos ehdotat, että Jumala johdattaa heidät raamatullisesti töihin, he sanovat: "Älä pelottele."

      • Anonyymi

        Suomen humanistisessa yhteiskunnassa on täysin vapaasti valittavissa se, pyrkiikö elättämään itsensä vai jättäytyykö toisten elätettäväksi.

        Näin ikävä kyllä on. Uskovien pitäisi kuitenkin rukoilla työn saannissakin johdatusta ja toimia sitten omien voimiensa mukaan.

        Se olisi Jumalalle kunniaksi ja yhteiskunnalle hyödyksi, samoin kuin ihmiselle itselleenkin.


    • Anonyymi

      Mene itse töihin, jos tahdot. Älä muita painosta.

    • Anonyymi

      Aloitus ei liity mitenkään helluntaiherätykseen. Miksi ylläpitäjä sallii tällaista??? Esim. yo-kirjoituksissa ei käy näin. HERÄTYS YLLÄPITÄJÄ.

    • Foorumi ei ole mitenkään asiallinen keskustelupaikka helluntailakisuudesta vaan kaiken maailman viha, - rienauskaivo. Se on valitettavaa yleisesti Suomi24-palstoilla. Tulisi olla foorumeissa vastuulliset, aktiiviset ylläpitäjät. Tämäkään aloitus ei liity helluntailaisuuteen.

      • Anonyymi

        Kannatatko itse loisimista? Vai oletko ansiotyössä?


    • Anonyymi

      Aloitus pätee nimenomaan helluntailaisuuteen, jossa Pyhä Henki toimii. Siksi sinne pesiytyvät kaikenmaailman eksytykset yrittämään herätysliikkeen hajoamista. Työtävieroksuvat uskovaiset ovat eksyttäjähenkisiä, olkoon heidän taustansa mikä tahansa.

    • Anonyymi

      minä ateistina elätän itseäni teitin varoilla ja nauran järjestelmälle. Ja vedätysporukka lisääntyy, kun kukaan ei jaksta töihin, eikä inttikään ole kohillaan

      • Anonyymi

        Näin aikaa on surffalilla ja ryypätä olutta. Naurattaa, kun porukka menee aamulla töihin ja hyppää kiimanarua elintasoonsa esittäessään toisilleen. On mersua ja marsua.


      • Anonyymi

        kun s.tana ahistaa maailmassa, koulukiusauksissa jne. on eläkkeet odottamassa kuin tummilla.


    • Anonyymi

      No tarjolla olisi VANHOILLIS_LESTADIOLAISUUS! siellä painetaan 15tuntiä päivässä töitä ja sen jälkeen lähdetään RAKENNUSTALKOISIIN!!! viikonloput ollaan RAKSATALAKOISSA ja RY:n talkoissa!! ainoastaan seura-aikana sunnuntaina ko 16-18 saa hetken istua paikallaan.. sen jälkeen PAINETAAN TÖITÄ!!!! talavella PAINETAAN LUMITÖITÄ viikonloppuisin mummojen ja pappojen luna jolla e enää kstä niitä tehdä.. sen jälkeen SISÄREMONTITALAKOISIIN..

    • Anonyymi

      Työ on syntiinlankeemuksen seurauksena tullut kirous. Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitseman. Ehkä ihmisen perimässä on vielä muistoja paradiisista. Joka tapauksessa tutkimusten mukaan suurin pahoinvoinnin lähde suomalaiselle miehelle on nykyaikana nimenomaan työ. Sitä en yhtään ihmettele. Suurin syy on pätemättömät ja liian usein luonnevikaiset lähiesimiehet. Suurimmat suupaltit ja itsensä kehujat pärjää nykyään. Osaamisesta viis. Toiseksi halutaan saada töihin nälkäpalkalla ihmisiä. Tässä syy miksi ulkomaista työvoimaa halutaan haalia Suomeen. Eräskin konepaajayritys Loimaalla ihmettelee kun ammattimiehiä ei löydy 1800 euron bruttopaskalla. Otapa verot lellit lällit ja muut siitä niin käteen jää vuokrakämpän ja bensakulujen jälkeen satanen. Hiihoo! Kyllä kelpoo. Ou nou, ei taida löytyä työntekijöitä.

    • Anonyymi

      Matt.25:27 Sinun olisi pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen. Luuk.19.23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen? 5Moos.23:19-20.

    • Anonyymi

      Joh.2:14-16 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkyläisiä, ja rahanvaihtajat istumassa. Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon, ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi. Ps.69:10.

    • Anonyymi

      1. Sijoita siis rahasi Herran töihin, esimerkiksi Jumalan seurakunnalle.
      2.Myytiinniin rakastavaisia? Nuorista tulee ruoska Jumalan valtakunnan töihin. Näin uskon.

    • Anonyymi

      Jer.7:10-11 Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: Me kyllä pelastumme - tehdäksemme yhä kaikkia näitä kauhistuksia! Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin ole sen havainnut, sanoo Herra. Mark.11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: Eikö ole kirjoitettu: Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan. Jes.56:7.

    • Anonyymi

      1Kun.8:27. 2Aikak.6:18. Jes.66:1. Ap.t.7:47-48 Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi. Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta. Ap.t.17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, 25. eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ps.50:8-13.

    • Anonyymi

      Eli Jeesus ja opetuslapset olivat siis loisia ja pummeja ?

      Ja he siis tekivät syntiä, kun toimivat väärin sinun mukaasi !

      Sitäkö haluat sanoa ?

      Sekö on sinun sanomasi aloittaja ?

      • Anonyymi

        Pieni lisäys vielä !

        Eli toisin sanoin tuo aloituksesi siis:

        " S - tana johdatti Jeesuksen ja opetuslapset loisimaan ja pummeiksi ! "


    • Anonyymi

      Saarnaajien on rehellistä mennä kunnon töihin.

    • Anonyymi

      Otin minäkin sormipaikan. Tulikin hyvä.
      "Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu: eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä."

    • Anonyymi

      Tarkoittaako Raamatun opetus totta:

      "Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, pysymään erossa jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka saitte meiltä. Tiedättehän itse, kuinka teidän tulee seurata meidän esimerkkiämme. Me emme olleet kurittomia teidän luonanne emmekä syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää, vaan me ahkeroimme työssä ja vaivassa yötä päivää, ettemme olisi rasittaneet ketään teistä. Ei niin, ettei meillä olisi siihen oikeutta, mutta tahdoimme olla teille esimerkkinä, että seuraisitte meitä. Jo silloin, kun olimme luonanne, määräsimme, että jos joku ei halua tehdä työtä, älköön myöskään syökö. Olemme näet kuulleet, että muutamat teidän joukostanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä vaan touhuavat turhia. Sellaisia käskemme ja kehotamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tekemään työtä kaikessa hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä. Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä hyvää. Jos joku ei tottele sitä, mitä olemme sanoneet tässä kirjeessä, pitäkää häntä merkittynä älkääkä seurustelko hänen kanssaan, jotta hän häpeäisi. Älkää silti pitäkö häntä vihollisena, vaan ojentakaa kuin veljeä. " 2 Tessal. 3:6-15.

      • Anonyymi

        Se pitää sovittaa tähän:

        17 Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät.
        18 Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut".

        4 Eikö meillä olisi oikeus saada ruokamme ja juomamme?
        5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?
        6 Vai ainoastaanko minulla ja Barnabaalla ei ole oikeutta olla ruumiillista työtä tekemättä?
        7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
        8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.
        13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.
        15 Mutta minä en ole ainoatakaan näistä oikeuksistani hyväkseni käyttänyt. Enkä kirjoitakaan tätä siinä tarkoituksessa, että niitä minuun sovitettaisiin, sillä mieluummin minä kuolen. Ei kukaan ole minun kerskaustani tyhjäksi tekevä.
        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,

        Eli Raamattu on kokonaisuus eikä tule yhden Raamatunkohdan tai jakeen kautta tehdä liian pitkälle tekeviä päätelmiä ja oppeja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pitää sovittaa tähän:

        17 Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät.
        18 Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut".

        4 Eikö meillä olisi oikeus saada ruokamme ja juomamme?
        5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?
        6 Vai ainoastaanko minulla ja Barnabaalla ei ole oikeutta olla ruumiillista työtä tekemättä?
        7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
        8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.
        13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.
        15 Mutta minä en ole ainoatakaan näistä oikeuksistani hyväkseni käyttänyt. Enkä kirjoitakaan tätä siinä tarkoituksessa, että niitä minuun sovitettaisiin, sillä mieluummin minä kuolen. Ei kukaan ole minun kerskaustani tyhjäksi tekevä.
        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,

        Eli Raamattu on kokonaisuus eikä tule yhden Raamatunkohdan tai jakeen kautta tehdä liian pitkälle tekeviä päätelmiä ja oppeja !

        Aamen! Se on juuri näin.


      • Anonyymi

        Niin ja tuossa lainaamassasi Raamatunpaikassa siis Paavali puhuuu näistä:

        " Olemme näet kuulleet, että muutamat teidän joukostanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä vaan touhuavat turhia. Sellaisia käskemme ja kehotamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tekemään työtä kaikessa hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä "

        Eli uskovat, joita Herra ei ollut asettanut palvelutehtävään, pyrkivät saamaan elantonsa, vaikka eivät siis tehneet srk palvelutyötä.

        Eli Seurakunnassa vain ne TODELLISET Jumalan OIKEASTI valitsemat srk vanhimmat ovat ne joiden tulisi saada evankeliumista elantonsa, voidakseen keskittyä 24/7 pelkästään palvelutehtäväänsä ja sen hoitamiseen.

        Nykyään on Suomen "seurakunnissa" varmaan suurin osa "vanhimmista" noita vääriä, jotka "touhuavat turhia vain" !


    • Anonyymi

      Paavali on turhan jyrkkä sanoissansa. Onhan joukkoamme aina niitä jotka touhoilevat omiaan. On monia joilla ei ole kykyä tehdä palkkatöitä on eläkeläisiä jne. En minä heitä halveksi enkä karttele. Heistä monet tekevät innokkaasti Herran töitä, ja ovat aina iloisia. Innostaen muitakin. Itsekin teen mieluusti Herran töitä ja iloitsen niistä. Sen sijaan lievosen tehtaalle en menisi suurin surminkaan. Ennen syön lievosen leipää ansiotta, osallistumatta.

      • Anonyymi

        Nyt menee vähän pieleen !

        Opetuslapset olivat työkykyisiä esim. kalastajia, jotka jättivät ansiotyönsä Jeesuksen pyynnöstä !

        Ja Raamattu sanoo jopa näin kuten tuo esimerkki osaltaan todistaa:

        Luuk. 9:62 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".

        "Aura" tarkoittaa palveluitehtävää siis, eikä paluuta entiseen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee vähän pieleen !

        Opetuslapset olivat työkykyisiä esim. kalastajia, jotka jättivät ansiotyönsä Jeesuksen pyynnöstä !

        Ja Raamattu sanoo jopa näin kuten tuo esimerkki osaltaan todistaa:

        Luuk. 9:62 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".

        "Aura" tarkoittaa palveluitehtävää siis, eikä paluuta entiseen ole.

        Vaan palasivat vielä kerran hekin "katsomaan taakseen" ja ryhtyivät kalastamaan. Verkkojen repeäminen vasta silmät aukaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan palasivat vielä kerran hekin "katsomaan taakseen" ja ryhtyivät kalastamaan. Verkkojen repeäminen vasta silmät aukaisivat.

        Huomaa tämä, opetuslasten todellinen uuden liiton palvelutehtävä alkoi vasta kun Herra asetti heidät apostoleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa tämä, opetuslasten todellinen uuden liiton palvelutehtävä alkoi vasta kun Herra asetti heidät apostoleiksi.

        Kyllä Herra Jeesus asetti ne kaksitoista opetuslastaan apostoleiksi alusta asti. Jeesuksen eläessä maan kamaralla hän lähetti heidät Israelin heimon keskuuteen julistamaan. Ennen taivaaseen astumistaan heille tuli käsky lähteä myös kaikille kansoille julistamaan evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Herra Jeesus asetti ne kaksitoista opetuslastaan apostoleiksi alusta asti. Jeesuksen eläessä maan kamaralla hän lähetti heidät Israelin heimon keskuuteen julistamaan. Ennen taivaaseen astumistaan heille tuli käsky lähteä myös kaikille kansoille julistamaan evankeliumia.

        Lue ja tutki Raamattuasi.

        Opetuslapset saivat Pyhän Hengen vasta Jeesuksen ylösnoustua.

        Heidän apostolin palvelutehtävänsä alkamisen Jumala vahvisti helluntaina ihmein ja merkein.

        Sitä ennen he olivat opetuslapsia !

        Eli vaikka Herra oli heidät ennalta valinnut, niin apostolin palvelutehtävä alkoi vasta helluntaina.

        Niin ja se, että kaikille kansoille tuli julistaa evankeliumi, se on ennustettu ja sanottu jo vanhan liiton kirjoituksissa ja sen Jeesuskin sanoi:

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Mutta Jeesuksen eläessä Hän rajasi evankeliumin julistmisen vain ja ainoastaan juutalaisille !

        Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

        Saman Hän ohjeisti opetuslapsilleen, huom opeutslapsilleen !

        Matt. 10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue ja tutki Raamattuasi.

        Opetuslapset saivat Pyhän Hengen vasta Jeesuksen ylösnoustua.

        Heidän apostolin palvelutehtävänsä alkamisen Jumala vahvisti helluntaina ihmein ja merkein.

        Sitä ennen he olivat opetuslapsia !

        Eli vaikka Herra oli heidät ennalta valinnut, niin apostolin palvelutehtävä alkoi vasta helluntaina.

        Niin ja se, että kaikille kansoille tuli julistaa evankeliumi, se on ennustettu ja sanottu jo vanhan liiton kirjoituksissa ja sen Jeesuskin sanoi:

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Mutta Jeesuksen eläessä Hän rajasi evankeliumin julistmisen vain ja ainoastaan juutalaisille !

        Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

        Saman Hän ohjeisti opetuslapsilleen, huom opeutslapsilleen !

        Matt. 10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

        En käy väittelemään. Totean kuitenkin että apostoli on melko laaja käsite. Kutsuihan Paavalikin itseään pakanalakanoiden apostoloksi. Yleensä sillä kai tarkoitetaan Jeesuksen ylösnousemuksen totistajia. Johanneksen evankeliumissa ei mainita koko apostoli sanaakaan. Siksi on mielestäni yhdentekevää huomasiko kaksitoista opetuslasta olevansa apostoleja ennen vai jälkeen ylösnousemuksen, vai huomasiko heistä kaikki koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy väittelemään. Totean kuitenkin että apostoli on melko laaja käsite. Kutsuihan Paavalikin itseään pakanalakanoiden apostoloksi. Yleensä sillä kai tarkoitetaan Jeesuksen ylösnousemuksen totistajia. Johanneksen evankeliumissa ei mainita koko apostoli sanaakaan. Siksi on mielestäni yhdentekevää huomasiko kaksitoista opetuslasta olevansa apostoleja ennen vai jälkeen ylösnousemuksen, vai huomasiko heistä kaikki koskaan.

        Nytkö ei olekkaan mitään väliä enää ?

        Se apostoliksi asettaminen todellakin tapahtui vasta helluntaina.

        Se tapahtui kaiken kansan edessä julkisesti, ja kuten kirjoitin, niin itse Jumala siis vahvisti apostolien aseman ja tehtävän ihmein ja merkein.

        Siis lakiliiton alussa sama julkinen ja kaiken kansan edessä tapahtunut pappien vihkiminen ja asettaminen on kuvana asiasta.

        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        !!!
        5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        !!!
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Eli tuon tarkoitus oli vahvistaa uuden liiton apostolien asema koko kansan keskuudessa !

        1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        2 "Ota Aaron ja hänen poikansa ynnä heidän vaatteensa ja voiteluöljy sekä syntiuhrimullikka ja ne kaksi oinasta ja kori, jossa happamattomat leivät ovat,
        !!!
        3 ja kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen".
        4 Ja Mooses teki, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja seurakunta kokoontui ilmestysmajan oven eteen.
        !!!
        5 Ja Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä".
        6 Ja Mooses toi Aaronin ja hänen poikansa esille ja pesi heidät vedellä.
        7 Sitten hän pani hänen yllensä ihokkaan ja vyötti hänet vyöllä ja puki hänet viittaan ja pani kasukan hänen päälleen ja vyötti hänet kasukan vyöllä ja sitoi sen hänen ympärilleen
        8 ja asetti hänen rintaansa rintakilven ja pani kilpeen uurimin ja tummimin
        9 ja pani käärelakin hänen päähänsä ja pani käärelakkiin, sen etupuolelle, kultaisen otsakoristeen, pyhän otsalehden, niinkuin Herra oli Moosesta käskenyt.
        10 Ja Mooses otti voiteluöljyn ja voiteli asumuksen ja kaikki, mitä siinä oli, ja pyhitti ne;
        11 ja hän pirskoitti sitä seitsemän kertaa alttarille ja voiteli alttarin kaikkine kaluineen ynnä altaan jalustoineen pyhittääkseen ne.
        12 Ja hän vuodatti voiteluöljyä Aaronin päähän ja voiteli hänet pyhittääkseen hänet.
        13 Ja Mooses toi esille Aaronin pojat ja puki heidän yllensä ihokkaat ja vyötti heidät vyöllä ja sitoi päähineet heidän päähänsä, niinkuin Herra oli Moosesta käskenyt.

        Eli tuossa helluntain hetkessä tapahtui kaikki tuo, mikä "kuvina" kerrotaan Aaaronin ja tämän poikien voitelemisessa ja varustamisessa ja palvelu tehtävään asettammisessa.

        Eli Herra siis vouteli ja varusti ja asetti ja vahvisti koko kansalle Apostolien aseman ja palvelutehtävän !

        Eli se, mitä esim. helluntailaiset pitävät Hengen vuodatuksena vain, oli opetuslasten kohdalla tehtävään asettaminen, sillä Hengen he saivat jo heti Herran ylösnouseemuksen jälkeen kolmantena päivänä, kun Jeesus ilmestyi heille ja puhalsi Hengen heille !

        Eli ei ole kyse mistään yhdentekevästä asiasta noin laajemmin, ja tämän asian ymmärtäminen voisi avata monien uskovien silmät näkemään asiat toisin, kuin mitä heille on opetettu ns. vanhinten "perinnäissääntöjen" kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö ei olekkaan mitään väliä enää ?

        Se apostoliksi asettaminen todellakin tapahtui vasta helluntaina.

        Se tapahtui kaiken kansan edessä julkisesti, ja kuten kirjoitin, niin itse Jumala siis vahvisti apostolien aseman ja tehtävän ihmein ja merkein.

        Siis lakiliiton alussa sama julkinen ja kaiken kansan edessä tapahtunut pappien vihkiminen ja asettaminen on kuvana asiasta.

        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        !!!
        5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        !!!
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Eli tuon tarkoitus oli vahvistaa uuden liiton apostolien asema koko kansan keskuudessa !

        1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        2 "Ota Aaron ja hänen poikansa ynnä heidän vaatteensa ja voiteluöljy sekä syntiuhrimullikka ja ne kaksi oinasta ja kori, jossa happamattomat leivät ovat,
        !!!
        3 ja kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen".
        4 Ja Mooses teki, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja seurakunta kokoontui ilmestysmajan oven eteen.
        !!!
        5 Ja Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä".
        6 Ja Mooses toi Aaronin ja hänen poikansa esille ja pesi heidät vedellä.
        7 Sitten hän pani hänen yllensä ihokkaan ja vyötti hänet vyöllä ja puki hänet viittaan ja pani kasukan hänen päälleen ja vyötti hänet kasukan vyöllä ja sitoi sen hänen ympärilleen
        8 ja asetti hänen rintaansa rintakilven ja pani kilpeen uurimin ja tummimin
        9 ja pani käärelakin hänen päähänsä ja pani käärelakkiin, sen etupuolelle, kultaisen otsakoristeen, pyhän otsalehden, niinkuin Herra oli Moosesta käskenyt.
        10 Ja Mooses otti voiteluöljyn ja voiteli asumuksen ja kaikki, mitä siinä oli, ja pyhitti ne;
        11 ja hän pirskoitti sitä seitsemän kertaa alttarille ja voiteli alttarin kaikkine kaluineen ynnä altaan jalustoineen pyhittääkseen ne.
        12 Ja hän vuodatti voiteluöljyä Aaronin päähän ja voiteli hänet pyhittääkseen hänet.
        13 Ja Mooses toi esille Aaronin pojat ja puki heidän yllensä ihokkaat ja vyötti heidät vyöllä ja sitoi päähineet heidän päähänsä, niinkuin Herra oli Moosesta käskenyt.

        Eli tuossa helluntain hetkessä tapahtui kaikki tuo, mikä "kuvina" kerrotaan Aaaronin ja tämän poikien voitelemisessa ja varustamisessa ja palvelu tehtävään asettammisessa.

        Eli Herra siis vouteli ja varusti ja asetti ja vahvisti koko kansalle Apostolien aseman ja palvelutehtävän !

        Eli se, mitä esim. helluntailaiset pitävät Hengen vuodatuksena vain, oli opetuslasten kohdalla tehtävään asettaminen, sillä Hengen he saivat jo heti Herran ylösnouseemuksen jälkeen kolmantena päivänä, kun Jeesus ilmestyi heille ja puhalsi Hengen heille !

        Eli ei ole kyse mistään yhdentekevästä asiasta noin laajemmin, ja tämän asian ymmärtäminen voisi avata monien uskovien silmät näkemään asiat toisin, kuin mitä heille on opetettu ns. vanhinten "perinnäissääntöjen" kautta.

        Ei näin. Jeesus sanoi aivan selvästi että jääkää Jerusalemiin siihen asti kun saatte voiman, Pyhän Hengen, ylhäältä. Niin tapahtui, ja henkikasteen jälkeen nuo puhuivat rohkeasti. Pietarikin joutui oikein erikseen kyselemään uusilta uskovaisilta, saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoviksi? Monet joutuivat toteamaan, että olleet kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä. Niinpä Pietari ojensi kätensä ja kohta nämäkin puhuivat kielillä ja ennustivat. Vanhan testamentin patriarkoilla ole mitään tekemistä apostolojen kanssa. He eivät olleet apostoleja, sitä paitsi Raamatussa ei puhuta mitään yläsalin tapahtumien kohdalla apostoliksi tulemisesta tai asettamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näin. Jeesus sanoi aivan selvästi että jääkää Jerusalemiin siihen asti kun saatte voiman, Pyhän Hengen, ylhäältä. Niin tapahtui, ja henkikasteen jälkeen nuo puhuivat rohkeasti. Pietarikin joutui oikein erikseen kyselemään uusilta uskovaisilta, saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoviksi? Monet joutuivat toteamaan, että olleet kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä. Niinpä Pietari ojensi kätensä ja kohta nämäkin puhuivat kielillä ja ennustivat. Vanhan testamentin patriarkoilla ole mitään tekemistä apostolojen kanssa. He eivät olleet apostoleja, sitä paitsi Raamatussa ei puhuta mitään yläsalin tapahtumien kohdalla apostoliksi tulemisesta tai asettamisesta.

        Lue sitä Raamttuasi !

        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        !!!
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        !!!
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Opetuslapset saivat siis Raamatun mukaan Pyhän Hengen KOLMANTENA PÄIVÄNÄ !

        Eivätkä vasta helluntaina !

        Helluntaina Jumala asetti heidät palvelutehtäväänsä ja voiteli ja varusti heidät siihen palvelutehtävään tarvittavilla lahjoilla !

        Opetuslapset kastettiin siis Hengellä jo kolmantena päivänä, ja Hengellä kastamisessa siis Jumala täyttää Hengellä astian !

        Hengellä täyttyminen ei ole ainutkertainen asia ja tapahtuma, vaan voimme Sanan mukaan täyttyä vaikka kuinka usein !

        Tässä näkyy teidän "perinnäisoppinne" paha vääristymä, eli te haette "hengen täyteyttä" ja noita apostolien saamia siunauksia ja lahjoja IRTI PALVELUTEHTÄVÄÄN ASETTAMISTA.

        Eli kun Jumalan lapsi on valmis ja Herra asettaa uskovan palvelutehtävään, niin siinä kohtaa vasta toteutuu tuo 11opetuslapsen kokema TEHTÄVÄÄN ASETTAMINEN ja VARUSTAMINEN ja VOITELU.

        Mutta nyt siis herätysliikkeissä tavoitellaan väärin jotain erillistä ja ainutkertaista "hengellä täyttymistä", ilman Jumalan tehtävään asettamista !

        Mutta ettehän te tätä kykene vastaan ottamaan, sillä teidät on jo väärin opetettu uskomaan vanhinten perinnäissääntöihin, ja ne ovat todella tiukassa, varsinkin kun te ette itse saa opetusta Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, vaan olette ihmisten oppien ja opetusten varassa pelkästään näköjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue sitä Raamttuasi !

        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        !!!
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        !!!
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Opetuslapset saivat siis Raamatun mukaan Pyhän Hengen KOLMANTENA PÄIVÄNÄ !

        Eivätkä vasta helluntaina !

        Helluntaina Jumala asetti heidät palvelutehtäväänsä ja voiteli ja varusti heidät siihen palvelutehtävään tarvittavilla lahjoilla !

        Opetuslapset kastettiin siis Hengellä jo kolmantena päivänä, ja Hengellä kastamisessa siis Jumala täyttää Hengellä astian !

        Hengellä täyttyminen ei ole ainutkertainen asia ja tapahtuma, vaan voimme Sanan mukaan täyttyä vaikka kuinka usein !

        Tässä näkyy teidän "perinnäisoppinne" paha vääristymä, eli te haette "hengen täyteyttä" ja noita apostolien saamia siunauksia ja lahjoja IRTI PALVELUTEHTÄVÄÄN ASETTAMISTA.

        Eli kun Jumalan lapsi on valmis ja Herra asettaa uskovan palvelutehtävään, niin siinä kohtaa vasta toteutuu tuo 11opetuslapsen kokema TEHTÄVÄÄN ASETTAMINEN ja VARUSTAMINEN ja VOITELU.

        Mutta nyt siis herätysliikkeissä tavoitellaan väärin jotain erillistä ja ainutkertaista "hengellä täyttymistä", ilman Jumalan tehtävään asettamista !

        Mutta ettehän te tätä kykene vastaan ottamaan, sillä teidät on jo väärin opetettu uskomaan vanhinten perinnäissääntöihin, ja ne ovat todella tiukassa, varsinkin kun te ette itse saa opetusta Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, vaan olette ihmisten oppien ja opetusten varassa pelkästään näköjään.

        Ketkä te? Höpöhöpö. Tietenkin tarvittiin Henki kaste kaikkine ilmiöineen.. Niin että kaikki vähäaasialaiset ja kappadokialaiset ja muut kappalaiset luulivat vallan juovuksissa opetuslasten olevan. Vielä kun vasta oli yhdestoista hetki. Hengellä kuuluukin täyttyä jatkuvasti, mutta ensimmäinen esikoinen tapahtui juuri helluntaina. Silloin syntyi helluntaiherätys. Ei siinä mitään asetuksia tarvita. Hengen voitelussa eteenpäin vaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä te? Höpöhöpö. Tietenkin tarvittiin Henki kaste kaikkine ilmiöineen.. Niin että kaikki vähäaasialaiset ja kappadokialaiset ja muut kappalaiset luulivat vallan juovuksissa opetuslasten olevan. Vielä kun vasta oli yhdestoista hetki. Hengellä kuuluukin täyttyä jatkuvasti, mutta ensimmäinen esikoinen tapahtui juuri helluntaina. Silloin syntyi helluntaiherätys. Ei siinä mitään asetuksia tarvita. Hengen voitelussa eteenpäin vaan..

        Helluntaiherätys oppeineen ei ole kuin parisataa vuotta vanha !

        Joten kannattaisiko edes vähän tarkistaa sen oppeja ja niiden oikeelisuutta ???


    • Anonyymi

      Matt.17:27 Biblia (1776) Mutta ettemme heitä pahentaisi, niin mene merelle, heitä onkes, ja ota se kala, joka ensin tulee ylös, ja avaa hänen suunsa, niin löydät rahan: ota se, ja anna heille minun ja sinun edestäs.

    • Anonyymi

      Helluntailaispastori voi ottaa kopin nyt. Terse.

    • Anonyymi

      Rosterteräs menee kauniisti luokille luupäätä lyöden.

    • Anonyymi

      Joh.5:17 Biblia. Niin Jesus vastasi heitä: minun isäni tekee työtä hamaan tähän asti, ja minä myös teen työtä. Joh.9:4 Biblia. Minun tulee tehdä hänen töitänsä, joka minut lähetti, niin kauvan kuin päivä on. Yö tulee, koska ei kenkään taida työtä tehdä. Joh.14:10.

      • Anonyymi

        antti wuoltee, et tee sitä työtä, jota Jeesus tekee, et kokoa Jeesuksen kanssa, vaan hajotat.


    • Anonyymi

      "Te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet.
      "Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa." Apostol. teot 20:34 - 35.

      Älä enää anna kolehtiin rahaa. Se on laitonta. Rahankeräysrikoksia ei katsota suopeasti.

    • Anonyymi

      Sellaiset joiden sukunimikin jo viittaa mustalaiseen tai mamuun työnhaku ilmoituksessa, niihin ei kuuleman mukaan tule edes kiitos kiinnostuksesta, vastausta.
      Jotkut luokittelevat sellaiset työttömät työtä vieroviksi heittiöiksi.

    • On kai siitä Heikki Andelinin kirjasta sentään jotain tuloa tullut, jos sitä on painettu useampikin kappale, ettei se ole jäänyt vain yhteen uniikkiin pelkästään. Ja jos kyseessä on mielenkiintoinen aihe kirjassa, se myy. Ja kun porukat ostaa, eurot kasottuu tilille, eikä tarvitse avustusten varassa vaeltaa.

      Ei sitä Isä Jumalan johdatusta kenenkään Jeesukseen uskovan kohdalla ilmaista kyseenalaisena oletuksena tuollaiseen lähimmäistään halveksuvaan tyyliin 'muka' johdatti, sillä Isä Jumalan johdatus on aina faktahomma.

    • Anonyymi

      Rahan ahneet bisnessaarnaajat eivät enää saa kerätä rahaa entisillä kolehtisysteemeillä.
      RistinVoitto 13. helmikuuta kirjoitti sivulla 4 Uutiset, miten eräs uskovien yhdistys oli saanut jättisakot (noin 45 000 euroa) rahankeräysrikoksesta. Tuomiosta on valitettu.
      Maaliskuun alussa tulee voimaan uusi rahankeräyslaki. Rekisteröinti- ja patenttihallituksen myöntämän yhdistyksen sääntöjen sisältämän luvan lisäksi on nyt hankittava erikseen virallinen rahankeräyslupa. Se on kaikille kova prosessi hoitaa.
      Antero Laukkanen yrittää tehdä parhaansa, että rehellisillä uskovilla olisi oikeus toimintaan.

      • Anonyymi

        Eihän kunnon bisnessaarnaaja mitään keräyslupia tarvitse. Silloin kun on tarpeeksi paikalla höynäytettäviä, niin laitetaan vain riittävästi ämpäreitä kiertämään, ja niiden täytyttyä poistutaan sitten kiireesti, kuten eräässäkin tapahtumassa takavuosina.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe