Autossa oli neste city pro 0W/40 öljyä.
Lisäsin vahingossa 5w-30 öljyä. Tarviiko ajaa autohuoltoon vaihtamaan öljyt?
Sekoitin neste öljyä
10
375
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä viskositeetin öljyä autoosi suositellaan? Oikea öljyn viskositeetti löytyy esim. auton ohjekirjasta, moottorin öljyntäyttökorkista, joissakin VAG konsernin autoissa mooottoritilassa olevasta tarrasta. Niin kauan kun öljy ei ole moottorille suositeltua ohuempaa tai paksumpaa. Ei ole riskiä moottorivaurioista pelkän öljyn viskositeetin takia.
Jos lisäsit 5w30 öljyä enintään puoli litraa, niin tuskin tarvitsee öljyä ruveta vaihtamaan. Ellei sitten autosi rupea tuon ohuemman öljyn lisäämisen seurauksena pitämään ylimääräistä käyntiääntä kuten esim. tavallista äänekkäämpää venttiilien naputusta, äänekkäämpää kolinaa, rahinaa tai rallatusta. Vaihtoehtoisesti mittariston öljynpaineen varoitusvalo rupeaa palamaan tai vilahtelemaan satunnaisesti. Kolmantena moottori rupea toimimaan ajossa huonommin.- Anonyymi
Eihän siihen kysyjä ohuempaa öljyä lisännyt. Moottorissa oli 0W ja lisäsi 5W öljyä.
- Anonyymi
Ei tarvitse, jos myös tuo 5w-30 kävisi autoosi. Jos ei, niin kannattaa vaihtaa lähiaikoina.
- Anonyymi
Qashqai kyseessä. Nesteellä myyjä vain sanoi että noita ei saa sekoittaa.
- Anonyymi
Lisäsin max puoli litraa. Ostanko nyt sitten kuitenkin tuota 0w-40 öljyä ja lisään sitä sitten.
- Anonyymi
Jos saman laatuluokituksen öljyä,ei ole haittaa.Viskositeetillä ei mitään merkitystä.
- Anonyymi
Ei tuosta mitään haittaa ole, ajele huoletta seuraavaan huoltoon.
- Anonyymi
Ainakin, kun öljyt ovat erimerkkisiä, saattaa muodostua vaahtoa, lisäaineet sotivat silloin keskenään. Sellainen ilmiö oli aikoinaan Isävainaan autossa. Huollossa vaihtoivat Teboil-öljyt ja hän itse lisäsi siihen aikaan Mobil öljyä.
- Anonyymi
Mobilin ylihinnoiteltua kuraa ei kannata käyttää.
- Anonyymi
Siellä ne öljyt tappelee kuin sodassa keskenään. Vaahto syntyy öljyjen aktiivisesta riitelystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941