Jos tilaan keskuksesta koti pihalle taksin. Koska se kuski laittaa mittarin päälle sillon kun se vastaan ottaa kyydin vai silloin kun olen hypännyt taksin kyytiin? Mitkä ovat lähtö taksa hinnat yleensä?
Koska kuski laittaa taksamittarin päälle
20
1952
Vastaukset
- Anonyymi
Kuljettaja laittaa taksamittarin päälle kun saapuu tilattuun osoitteeseen, hinta alkaen 3,90 jos arkipäivä..
- Anonyymi
Jos on ennakkotilaus, niin joko silloin kun kellonaika mihin tilattu, tai aiemmin jos asiakas tulee kyytiin.
Suorassa tilauksessa mittari päälle, kun ollaan tilatussa osoitteessa. - Anonyymi
Varmaankin riippuu siitä, keneltä tilaat sen taksin. Nykyäänhän homma on silleen täysin vapaata, että mittaria voi käytellä miten vaan. Pk seudulla tilatessasi isolta välittäjältä (TaksiHelsinki,Lähitaksi) mittari pannaan päälle kun auto on siinä osoitteessa johon olet sen tilannut
- Anonyymi
Joskus on joku mamukuski laittanut mittarin päälle ennen kuin edes saanut tilausta! Odotin osoitteessa ja hyppäsin kyytiin niin oli jo ~15€ pohjalla, yritti vähän piilotella kädellä..ja hirvee älämölöhän siitä tuli ...
"tama minu hinta, sina rasisti, mina huva raha sina maksa..."- Anonyymi
-80 luvulla se oli ihan normaalia, että lyhyen kyydin hinta jäi pohjaksi mittariin, ja siitä seuraava asiakas jatkoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-80 luvulla se oli ihan normaalia, että lyhyen kyydin hinta jäi pohjaksi mittariin, ja siitä seuraava asiakas jatkoi
Sullako oli normaalia? Älä yleistä.
- Anonyymi
Minulla on täysin päinvastainen käsitys: valkonaamakuskin mittari saa kotimatkastani 16-18€ mutta mamukuskien mittaus 12-14€.
Käytän taksia kaupassakäyntiin, koska olen vanha ja liikuntavammainen. (Maksan itse matkani - ei Kela ) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ollut. Sutkia varmaan oli ja nyt vielä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on täysin päinvastainen käsitys: valkonaamakuskin mittari saa kotimatkastani 16-18€ mutta mamukuskien mittaus 12-14€.
Käytän taksia kaupassakäyntiin, koska olen vanha ja liikuntavammainen. (Maksan itse matkani - ei Kela )Tiedoksi: Kela EI koskaan korvaa kauppareissuja, ne korvaa kunta, jos kuntakortti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ollut. Sutkia varmaan oli ja nyt vielä enemmän.
Kannattaa muistaa, että 80-luvulla mittari laitettiin päälle jo taksiasemalta lähdettäessä, toisi kuin nykyään (taksi helsinki ) . Asiakkaalle tuo (vanhat pohjat) ei haittaa tehnyt mutta isännältä katosi yksi maksettu kyyti jos renki toimi edellä mainitulla tavalla.
- Anonyymi
Kajonilla ainakin laitetaan mittari päälle siinä vaiheessa kun asiakas on kyydissä. Eli vähän samaan tyyliin kuin tolpalla ottaessa.
Tuo tapa, että mittari laitetaan kun saavutaan on mielestäni aika ikävä tapa asiakasta kohtaan.
Monella firmalla on nykyään aloitus 3,90-6,90€ riippuen mihin aikaan kuljet. Kajonilla on aloitusmaksu on aina 6,90€ kellonajasta riippumatta. Lähitaksilla aloitusmaksu on päivällä (06:00-18:00) 3,90€ ja illalla (18:00-06:00) 7,90€.- Anonyymi
Onhan se kyllä hyvää asiakaspalvelua Kajonilta jos taksi tilataan normaali tilauksena ja kun vielä onkin meikkaukset, oluen juonnit ja tupakoinnit kesken, niin sitten taksin saapumisesta tunnin kuluttua sinne taksiin kavutaan ja mennään lähibaariin kilometrin päähän.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä. Noin menetellen ehkäistään alituiseen vaarana oleva kuskin liiallinen rikastuminen, mistä on monenlaista harmia. Joutuu esim. avaamaan pankkeihin useampia tilejä, jotta saa rahat tileille sopimaan. Kyllä Kajonilla osataan!
- Anonyymi
Meidän firmassa ei laskuteta asiakasta ollenkaan, koska rahasta puhuminen on niin ikävää :)
- Anonyymi
Sääli, että noin innovatiivinen, sipilöivä firma meni konkkaan. Juuri tuollaisilla Suomen taksitoiminta olisi tarvinnut?:
https://seura.fi/asiat/tutkivat/taksijatti-kajonin-uusimmat-bisnessotkut/
- Anonyymi
Vuosia sitten tilasin koti rapun eteen taksin, kuski tuli kiireellä ja vinhaa vauhtia lähdettiin, sitten perillä Hki keskustassa. Kuski huomasi että se unohti laittaa taksamittarin päälle. No se sit vain tokas, tämä nyt ei maksa mitään. Eikä se ollut pitkä matkakaan.
- Anonyymi
Mutkan jälkeen alkaa lyyti raksuttaa!😃😀😄
- Anonyymi
Mittaria jos laittaa päälle, vaikka baariosoitteeseen, niin voi mennä vartti ennenkuin joku kaljasieppo horjuu kyytiin. Silloin jo hyvät pohjat mittarissa. Koska saattaa olla, että se mestari meneekin toiseen baariin, joka on kulman takana. Eli odota vartti mittari vapaalla ja menetä kyytejä juoppoa odottaessa. Tosin tilanteen mukaan mentävä.
- Anonyymi
Vi**u en ymmärtänyt sanaakaan, tai ideaa ainakaan. Onko ne hyvät pohjat mittarissa koska saattaa mennä toiseen baariin kulman taakse?
Tosin tilanteen mukaan pitää mennä (taksilla?)
- Anonyymi
No, itse ainakin pistän mittarin päälle , kun tulen baariosoitteeseen. Voi tulla hukka ajo, mutta vituttaa sekin oottaa se vartti siinä mittari kiinni ja muut kyydit menee ohi. Tämä etenkin aamuyön tunteina. Itse asiassa skippaan yleensä nuo tilaukset ja puran mieluummin tolpan jonoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086