Pk-seudulla aina on oletusarvo...

Anonyymi

Että PORUKAT ovat uskovaisia ja jossain seurakunnassa aktiiveina tai vanhimmistossa jopa.. Oletetaan etä VNAHEMMAT ovat ensin olleet uskossa ja OPETTANEET helluntalaiset tavat ja periaatteet joita sitten minä heidän lapsenaan olen noudattanut pyhäkoulusta asti..

Maaseudulla oli paljon porukkaa jotka olivat sukunsa ainoita uskovaisia ja pelastuneet ties mistä liemestä kun huusivat avuksi Herran nimeä.. rikollista,puliukkoa,narkkaria jopa gayta lesboa ja bedariakin jotka löysivät ukos näsitä Herran avula ..

Mutta PK_seudulla taas "meidän koko SUKU on helluntalaisia ja lapsesta saakka olen ollut seurakunnan keskellä.."

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulle Helluntailaisperheen lapsi tiedoksi: Jumalan antama sapatti lauantai tulee pitää pyhänäpäivänä. Sunnuntaipyhä on katolisen kirkon asettama.

      Monet tutkijat myöa katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

      Nuorisolle tiedoksi: 1973 kalentereissa sunnuntai viikon ensimmäinen päivä siirrettiin viikon seitsemänneksi päiväksi ja Jumalan antama sapatti kuudenneksi päiväksi.
      1.Sunnuntai 2: Maanantai 3. Tiistai 4. KESKIVIIKKO 5. Torstai 6.Perjantai 7. SAPATTI lauantai.

      1234567---

      • Anonyymi

        Sinulle adventisti tiedoksi, että seurakuntasi ei hyväksy Pyhän Hengen toimintaa eikä armolahjoja.
        1900-luvun alussa adventistit ennusti maailmanloppua ja silloin adventisteista erosi Jehovan todistajat. Että tälläisiä Raamatun opettajia!


      • Anonyymi

        Mä pidän molemmat päivät Sabbathina.. joskus otan vielä rokulia maanantainakin kun Sabbathin jäljiltä meinaa "koistinen" vaivata..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle adventisti tiedoksi, että seurakuntasi ei hyväksy Pyhän Hengen toimintaa eikä armolahjoja.
        1900-luvun alussa adventistit ennusti maailmanloppua ja silloin adventisteista erosi Jehovan todistajat. Että tälläisiä Raamatun opettajia!

        Kyllä vaan Pyhä Henki toimii adventistienkin kohdalla, samoinkuin armolahjatkin. Joillekin on näytetty näkyjä, unia jne...Pyhä Henki on toiminut adventistien kohdalla, johdattanut monia ymmärtämään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Monet luulevat pahaa henkeä Pyhäksi Hengeksi, niinpä he julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        Käy wikipediasta tutkimasta niin näet kuinka monet suuntaukset ovat julistaneet maailman loppua. Profetia palstalla on monen moista ennustajaa, ja päivämäärien julistajaa.
        Jehovantodistajillekaan ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Olen monesti keskustellut heidän kanssaan.

        1234567---


      • Steyr
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan Pyhä Henki toimii adventistienkin kohdalla, samoinkuin armolahjatkin. Joillekin on näytetty näkyjä, unia jne...Pyhä Henki on toiminut adventistien kohdalla, johdattanut monia ymmärtämään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Monet luulevat pahaa henkeä Pyhäksi Hengeksi, niinpä he julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        Käy wikipediasta tutkimasta niin näet kuinka monet suuntaukset ovat julistaneet maailman loppua. Profetia palstalla on monen moista ennustajaa, ja päivämäärien julistajaa.
        Jehovantodistajillekaan ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Olen monesti keskustellut heidän kanssaan.

        1234567---

        Toimiiko siis Jeesus Kristus adventistien keskuudessa Pyhän Henkensä kautta, vai syrjäyttääkö Jeesus toiminnallaan adventistien profeetan E.G.Whiten?

        Senkö vuoksi adventismissa ei kukaan nykyajanmuodossa 2020 elävä profetoi, koska kukaan ei saa mennä Ellenin ylitse ja jättää Elleniä ikäänkuin varjoonsa?
        Sellainen profetoivahan kertakaikkiaan romuttaisi adventismiopin.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Toimiiko siis Jeesus Kristus adventistien keskuudessa Pyhän Henkensä kautta, vai syrjäyttääkö Jeesus toiminnallaan adventistien profeetan E.G.Whiten?

        Senkö vuoksi adventismissa ei kukaan nykyajanmuodossa 2020 elävä profetoi, koska kukaan ei saa mennä Ellenin ylitse ja jättää Elleniä ikäänkuin varjoonsa?
        Sellainen profetoivahan kertakaikkiaan romuttaisi adventismiopin.

        Numerosarja adventistilla taisi mennä jauhot kurkkuun, kun ei esitä vastinettaan asiassa.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Toimiiko siis Jeesus Kristus adventistien keskuudessa Pyhän Henkensä kautta, vai syrjäyttääkö Jeesus toiminnallaan adventistien profeetan E.G.Whiten?

        Senkö vuoksi adventismissa ei kukaan nykyajanmuodossa 2020 elävä profetoi, koska kukaan ei saa mennä Ellenin ylitse ja jättää Elleniä ikäänkuin varjoonsa?
        Sellainen profetoivahan kertakaikkiaan romuttaisi adventismiopin.

        En ole noin paljon kiinnittänyt Ellen G. Whiteen huomiota, kuin mitä te olette. Jeesus Kristus toimii adventistienkin keskuudessa Pyhän Henkensä kautta.
        Näkyjä on näytetty ylifariseus_1:selle. Hän aikoinaan kirjoittikin niistä palstoilla. Raamattu leireillä olen kuullut monen todistavan johdatuksistaan.

        Minä olen kiinnittänyt huomioni 1700 luvun Luterilaisuuteen, ja Luterilaisen virsikirjan sanomaan, josta löytyy peto antikristus paavi, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        Myöskin Elleni on saanut paljon tietoa Lutherilta, mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin.

        Niin olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon, antikristukseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä pidän molemmat päivät Sabbathina.. joskus otan vielä rokulia maanantainakin kun Sabbathin jäljiltä meinaa "koistinen" vaivata..

        Jumalan antama sapatti on viikon seitsemäspäivä, ei viikon ensimmäinen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle adventisti tiedoksi, että seurakuntasi ei hyväksy Pyhän Hengen toimintaa eikä armolahjoja.
        1900-luvun alussa adventistit ennusti maailmanloppua ja silloin adventisteista erosi Jehovan todistajat. Että tälläisiä Raamatun opettajia!

        >>>>Sinulle adventisti tiedoksi<<<<<<. Tästä maailman lopusta vielä: Odotamme Jeesuksen toista tulemista, mutta ennen sitä: Kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu, kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vainot, ahistukset, sodat ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Siinä tuhoutuvat kuolevat kaikki jumalattomat laittomat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.

        Näitä aikoja kohti olemme menossa: Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat VALLAN niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13.Näillä on yksi ja sama mieli, ja HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

        Kun valta saadaan sitä myös yleensä käytetään. Tulee viimeinen vainon aika, ennen Jeesuksen toista tulemista, kun peto saa vallan ja voiman. Vainoojina ovat peto ja pedon kumartajat. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit ennen Jeesuksen toista tulemista.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan antama sapatti on viikon seitsemäspäivä, ei viikon ensimmäinen.

        1234567---

        ELI SUNNUNTAI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELI SUNNUNTAI.

        Kalenteri on väärennös !

        SUNNUNTAI ON KEKSITTY PYHÄKSI !
        Arvostettu Piispa Eero huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana seuraavasti: Vuoden1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Mennäänpäs 300-luvulle: Monet tutkijat myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean Konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Luterilainen katekismus v.1948 Artikkeli Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan Pyhä Henki toimii adventistienkin kohdalla, samoinkuin armolahjatkin. Joillekin on näytetty näkyjä, unia jne...Pyhä Henki on toiminut adventistien kohdalla, johdattanut monia ymmärtämään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Monet luulevat pahaa henkeä Pyhäksi Hengeksi, niinpä he julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        Käy wikipediasta tutkimasta niin näet kuinka monet suuntaukset ovat julistaneet maailman loppua. Profetia palstalla on monen moista ennustajaa, ja päivämäärien julistajaa.
        Jehovantodistajillekaan ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Olen monesti keskustellut heidän kanssaan.

        1234567---

        Tämä tiedetään ei käy Jehovalaisille sapatti pyhäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosarja adventistilla taisi mennä jauhot kurkkuun, kun ei esitä vastinettaan asiassa.

        Ei ole jauhot kurkussa !

        1234567---


    • Anonyymi

      Kaikki epäpuhtaat suuntaus lahkot, kuten adentismi,jehowalaiset.vanhalestiti,keskilestit ja muut lestit ja mormonit!
      Te vain sekoitatte ihmisen mieltä. Olette kuin saatana,joka kärkkyy sieluja.
      Haluatte ihmiset orjaksi,tottelemaan jonkun vanhan ukon paskan sanomaa( ihminen).
      Te riistätte,paloittelette ja saatte aikaan pelkoa..saatanat!
      Teillä on pedofiilia,ihmisten karttamista,pahaa puhetta.
      Tekö muka olette Rakastavasta Jumalasta?
      Tiedän,että Lesteillä on ollut hoitokokouksia..prk hullut..taas ihmismieltä sekaisin !!

      Te saatte,kukin ansionne mukaan, Olette loukanneet Jumalan lähettämää sielua !
      Te,ette ole rakkaudesta !

      • Anonyymi

        Jeesus on tullut pelastamaan syntisistä suurempia epäpuhtaita, ja johtamaan kaikkeen totuuteen.

        1234567---


      • Anonyymi

        Mihinkä kirkkokuntaan kuulunet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä kirkkokuntaan kuulunet ?

        Onkp kirkko pelastus? Mihin kuulut? Minkä kirkon Jeesus Nasaretilainen perusti,ei mitään.
        Ei mitään Kristikunnan kirkkoa,hän Kuninkaamme oli Juutalainen.
        Hän,valon kuningas,sanoi kuitenkin.. Että kilvoitelkaa uskossanne !
        Kuitenkin ihmiset ymmärsi väärin,koska harvalla lahkon suuntauksella on takana RAKKAUS !
        USEAT te suuntaukset teette väärin,mutta joku rakatavasti,kiitos siitä.
        Bedofilaa,naisten alistamista,toisen hylkäämistä ja tuomion julistamista on teillä paljon,vaikka siihen ei ole JUMALAN siunausta !
        Monet teistä tekee pahaa vanhempain neuvosta/suuntauksesta.
        Teidän pitäisi ymmärtää,he eivät ole oikeassa,he eivät ymmärrä.
        Moni lauman johtaja vie harhaan ja mutta ei mihinkään kadotukseen, kuitenkaan siitä ei tuleva hyvä seuraa.

        Kaiken takana teillä on RAHA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä kirkkokuntaan kuulunet ?

        Metsä on kirkkoni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe