Miksi on vaikeaa hyväksyä, että suurin osa ei usko?

Anonyymi

Uskonnot ovat aina olleet vähemmän vaikutusvaltaisia kuin olisivat halunneet olla. Ihmiset ovat uskonnosta huolimatta useimmiten tehneet mitä ovat halunneet.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonnot eivät halua mitään. Tarkoitatko, että kirkon johtohahmot ovat aina halunneet enemmän valtaa?

      En näe, että tämä pitäisi välttämättä paikkaansa. Varmasti jokunen piispa on ollut varsin haluton lisäämään omaa valtaansa.

      • Anonyymi

        Ei piispaksi pääse ellei halua valtaa.


      • "Uskonnot eivät halua mitään."

        Jeesusmyytissä Jeesus on Taivaan valtakunnan kuningas ja tuo myyttinen kuningas käski tehdä kaikki kansat hänen alamaisikseen noudattamaan hänen lakejaan. Kyllä tässä on aika paljon haluamista.

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei piispaksi pääse ellei halua valtaa.

        Haluaako henkilö valtaa.
        Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa.
        Aivan varmaa on että on paljon "johtotehtäviä" joita ei ole haluttu vaan on tehtävä koska jonkun on ikävätkin päätökset tehtävä.
        Se toinen tai kolmas "aalto" sen johtajan takana kyllä pitää huolen että päällikkö saa runsaan palkan onhan siinä suuri "vaara" että itse " joutuu" valtaan ja sitten on mukava kun palkkiot ovat jo valmiiksi runsaat
        Ennaltatietäminen kukoistaa.
        Ei voitu sairaanhoitajille korottaa pakkaa koska ensin piti ylempien saada korotus jotta he olisivat ylempiä,
        muutama vuosi takasin työehtosopimuksissa kävi noin
        nää_on_näitä myös uskonnottomilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaako henkilö valtaa.
        Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa.
        Aivan varmaa on että on paljon "johtotehtäviä" joita ei ole haluttu vaan on tehtävä koska jonkun on ikävätkin päätökset tehtävä.
        Se toinen tai kolmas "aalto" sen johtajan takana kyllä pitää huolen että päällikkö saa runsaan palkan onhan siinä suuri "vaara" että itse " joutuu" valtaan ja sitten on mukava kun palkkiot ovat jo valmiiksi runsaat
        Ennaltatietäminen kukoistaa.
        Ei voitu sairaanhoitajille korottaa pakkaa koska ensin piti ylempien saada korotus jotta he olisivat ylempiä,
        muutama vuosi takasin työehtosopimuksissa kävi noin
        nää_on_näitä myös uskonnottomilla

        "Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa."

        Ateismi ei ota kantaa asioihin, eikä se ole minkäänlainen jumala. On se ihme, että ette ikinä opi näitä asioita.


    • Anonyymi

      Miksi on vaikeaa hyväksyä, että suurin osa ei usko?


      Koska jokainen eri uskontoinen ja uskonnoton todistaa määrätyille uskovaisille sitä että uskonnoton voi olla niin paljon parempi ihminen kuin nämä uskovaiset silloin se syö heidän omaa uskomustaan ja laittaa epäilemään omaa uskoaan.

      Saarnamiehille taas on kyseessä valta raha ja toimeentulo miksi hyväksyä että uskonnottomuus leviää ja ihmiset sivistyvät .

    • Anonyymi

      Aitouskovaiselle ateismi on kauhistus sillä se herättää uskovaisessa epäilyksen siemenen omasta oikeassaolostaan. Sellainen oman uskon epäily johtaa taas puolestaan rajuun taivaspaikkapisteiden laskuun ja pahimmassa tapauksessa päätymiseen pannuhuoneen puolelle hommiin.

      Toisaalta jos säännöt ovat ne mitkä isossa kirjassa on kerrottu niin aitouskovaiset ovat joka tapauksessa matkalla pannuhuoneeseen. He eivät vaan itse tajua sitä. Mutta kyllä asia niillekin aikanaan valkenee. Itkun ja hammasten kiristelyn kera.

    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat kateellisia ateisteille, koska heidän koko elämä ei mene hukkaan kuvitellun taivaspaikan varmistamisessa.

    • Anonyymi

      Mihin perustat väitteesi, että suurin osa ei usko?

      Kirkon ja uskonnollisten yhdistysten jäsenrekistereihin?

      Jopa mielipidemittaukset osoittavat, että yli puolet suomalaisista uskoo johonkin jumaluuteen tai korkeampaan voimaan. Mitä maailman ihmisiin tulee, niin eiköhän niitä kirkkojen ja uskonnollisten yhdistysten jäsenkirjoissa ole hiukan enemmän nimiä kuin Vapaa-ajattelijoiden ja muiden ateistien kerhoissa?

      • Anonyymi

        Vain 1/3 maailmasta on nimellisesti kristittyjä ja niistä melkein 2/3 on katolilaisia.


    • Anonyymi

      Uskomaton on uskovaisille kiusallinen koska saa uskovaiset temppuilemisineen näyttämään naurettavilta.

      • Anonyymi

        temppu on katsojan silmässä uskot tai et
        nää_on_näitä


    • "Uskonnot ovat aina olleet vähemmän vaikutusvaltaisia kuin olisivat halunneet olla. Ihmiset ovat uskonnosta huolimatta useimmiten tehneet mitä ovat halunneet."

      Sikäli kun kysymys on kristinuskosta, niin se ei perustu vaikutusvallan hankkimiseen yhteiskunnassa, vaan evankeliumin ilosanoman viemiseen kaikille kansoille. Se antaa meille niin paljon iloa, että kaikesta muusta tulee sivuasia sen rinnalla.

      • Anonyymi

        Jostain syystä jotkut saavat iloa myös siitä, että eivät ota selvää ateismista vaikka kirjoittavat sata viestiä aiheesta.


      • Anonyymi

        "Sikäli kun kysymys on kristinuskosta, niin se ei perustu vaikutusvallan hankkimiseen yhteiskunnassa, vaan evankeliumin ilosanoman viemiseen kaikille kansoille. Se antaa meille niin paljon iloa, että kaikesta muusta tulee sivuasia sen rinnalla."

        Kauniitahan sitä voi puhua, mutta jos tekoja katsotaan niin tarina on aikalailla eri. Valtaahan sinäkin haluat esimerkiksi määräillä miten muiden tulisi elää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe