Terveydenhoito ongelmat !

Anonyymi

Saako nykyään vanhus kokonaisvaltaista hoitoa, kun on monisairas,
saako nykyään ollenkaan vanhus kokonaisvaltaisen tutkimuksen ja hoidon,

nykyisin kaikki on terveyskeskuskäynnillä niin sekavaa
ettei siellä selvitetä kunnolla vanhuksen vaivoja loppuun asti,
miksi vanhukset jätetään kuin heitteille hoidon suhteen,
vanhuksilla itsellään ei ole tietoa asiasta kuinka toimia että saiasi kokonaisvaltaisen hoidon,

-- aikoin kun omat vanhemmat tarvi hoitoa,
he pääsi sairaalaan viikoksi tai kahdeksiviikoksi sairaalaan sisälle tutkittavaksi , tehtiin kaikki verikokeet rönkkenit syd. filmit sun muuta mammogrfiat gynekologi/ miehille omansa tutkimukset,
saivat kunnon hoidon ja elivät sitten vielä monta vuottaa kun vaivat oli hoidettu ja lääkkeet kohdillaan,

onko menny terveyden hoito niin vaikeaksi,
että vanhan pitää juosta aina yhden vaivan kanssa aina eri lääkärille,
yli seitenkymppisten muistiki ja voimat heittää jo niin paljon ettei kymmenissä eri vastaanotoissa jaksa juosta
ja kuinka kalliiksi tulee kymmeissä vastaanotoissa juokseminen kerta käynti sata euroa entä laboratorio kokeet sun muut näytteet, monta sataa euroa,
vanhan pienellä työ-eläkkeellä ei noin voi toimia, raha ei riitä,

mistä me suuret ikäluokat monisairaat suomen vanhukset
entiset työ-myyrät saadaan kunnon hoidon ja tutkimuksen
kun nykyään kaikki toiminta tervyeskeskuksissa on niin sekavaa,
tulee vaikutelma että meidät on jätetty heitteille,

osaako joku selkeästi kertoa kuinka hakeutua ja saada keskitetysti asianmukainen kokonaisvaltainen tutkimus ja hoito nyky aikana,

terv: epätietoinen vanhus .

89

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ihmisiä enää oteta sairaalaan makaamaan viikoksi tutkimusten ajaksi.
      Tutkimuksissa käydään kotoa.

      Jos akuutisti joutuu sairaalaan pidetään sen aikaa, että saadaan sairauden syyt selvitettyä ja niin kauan kuin sairauden hoito vaatii, hoidetaan sairaalassa.

      Sairaalavuorokausi on kallis yhteiskunnalle ja sairaalapaikoista on pula.

      Iäkkäälle ja huonokuntoiselle on rasittavaa tehdä
      tutkimus- ja laboratorioreissuja erikseen, mutta tähän on menty,
      koska yhteiskunnan varoja pitää säästää, että pystyttäisiin kaikki hoitamaan.

      Pitää käydä kotona nukkumassa tutkimusten välillä, sairaaloissa ei makuuteta,
      koska sairaalapaikat tarvitaan ympärivuorokautista hoitoa tarvitseville sairaille.

    • Anonyymi

      Hyvinvointivaltio puretaan
      Maailmansota tuhosi tarvittiin työvoimaa piti nuolla sekatyömiehiä annettiin etuja ne tulivat kalliiksi työt on siirretty Intiaan tai tekoälylle
      Sekatyömihiä ei tarvi nuolla, niiltä voi ottaa pois omakotitalot autot täydet pakastinarkut hoidon palvelut ... ei kieltämällä baan tekemällä taloudellisesti mahdottomiksi

    • Anonyymi

      Nyt on mennään muualta lampsineiden nuorten terveiden miesten edut edellä, se on niin mukavaa bisnestä hoitaa ja hyysätä niitä.

    • Anonyymi

      Noin puolitoista vuotta sitten aloitin todella terveyskeskuksessa käynnit ja sitä kesti noin vuoden, sitä ennen vain yksityisellä.
      Mielikuva oli että hoito olisi suuripiirteistä, tämä ei pitänyt paikkansa, monisairaus pitää paikkansa, viikko sitten silmälääkärissä laseja varten niin ilmeni alkava kaihi että tämä vielä kaiken lisäksi.
      Hoito on hyvää mutta hidasta, ei hitaus minua ole haitannu, eräässä taudin hoidossa on hoito ollut parempaa kuin yksityisellä, hankaluutta teki oikean lääkityksen löytyminen joka juoksutti verikokeissa tuontuosta kyllästymiseen asti. nykyään verikokeissa joka toiden kuukausi.
      Sairaanhoito kuluja ollut miksei olisi, kun hoito toimii saakin maksaa.

      • Anonyymi

        Ei minun. Eipertsa
        Minua huijaus haittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun. Eipertsa
        Minua huijaus haittaa

        Meni vähän värin. Hitaus. Ei huijaus. Eipertsa


      • Anonyymi

        Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille. Se leikkaus on helppo, tosin yksityisellä aika kallis. Julkiseenkin pääsee jonottamalla, jos näkö on jo paljon heikentynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille. Se leikkaus on helppo, tosin yksityisellä aika kallis. Julkiseenkin pääsee jonottamalla, jos näkö on jo paljon heikentynyt.

        Joo en pelkää kaihia, tuli esille viime viikolla silmälääkärissä kun silmien näköarviota haettiin, 700 euron lasit tulossa. Tuli mieleen muuttuuko kaihin leikkauksen jälkeen silmien arvot, kun muuttuu niin taas uusien lasien osto, arveli leikkaus voi olla parivuoden kuluttua.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Joo en pelkää kaihia, tuli esille viime viikolla silmälääkärissä kun silmien näköarviota haettiin, 700 euron lasit tulossa. Tuli mieleen muuttuuko kaihin leikkauksen jälkeen silmien arvot, kun muuttuu niin taas uusien lasien osto, arveli leikkaus voi olla parivuoden kuluttua.

        Eikös kaihilaiekkaukssa voi laitattaa silmään "linssit" ettei tarvitse enää rillejä
        ollenkaan tai voi laitattaa toiseen silmään luku- tai kaukolinssin.
        Onpa kalliit lasit, ostitko kalliit sangat ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kaihilaiekkaukssa voi laitattaa silmään "linssit" ettei tarvitse enää rillejä
        ollenkaan tai voi laitattaa toiseen silmään luku- tai kaukolinssin.
        Onpa kalliit lasit, ostitko kalliit sangat ?

        Se jäi kaivelemaan, näön tarkastuksen jälkeen kaupat oli melkein tehty niin silmälääkäri totesi kaihin, ei muuta, myöhemmin kotona aprikoin menikö oikein no moniteholasit on tulossa, sangat maksoi 250 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille. Se leikkaus on helppo, tosin yksityisellä aika kallis. Julkiseenkin pääsee jonottamalla, jos näkö on jo paljon heikentynyt.

        """Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille."""

        Täytän kesällä jo 72.
        Ei alkuakaan kaihista vielä. Lukulaseja tosin olen käyttänyt jo jonkun aikaa, mutta muuten en tarvitse. Olenko siis lääketieteellinen ihme?
        Vanhempani kuolivat 85 ja 86 vuotiaina, eikä heillekään ehtinyt tulla kaihia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille. Se leikkaus on helppo, tosin yksityisellä aika kallis. Julkiseenkin pääsee jonottamalla, jos näkö on jo paljon heikentynyt.

        Onko varmaa tietoa, että kaikille 70-vuotiaille tulee kaihi ; )


      • korppis kirjoitti:

        Onko varmaa tietoa, että kaikille 70-vuotiaille tulee kaihi ; )

        Kaiho olo voi tulla hyvin nuorena.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Kaihi tulee kaikille 70-kymppisille."""

        Täytän kesällä jo 72.
        Ei alkuakaan kaihista vielä. Lukulaseja tosin olen käyttänyt jo jonkun aikaa, mutta muuten en tarvitse. Olenko siis lääketieteellinen ihme?
        Vanhempani kuolivat 85 ja 86 vuotiaina, eikä heillekään ehtinyt tulla kaihia.

        Kaihi voi tulla vaan toiseen silmään tai molempiin, yleensä tulee molempiin.
        Saattaa edetä eri tahtia silmissä.
        65-69 vuotiaista noin puolelle tulee kaihi. 85-vuotiaista luku on jo yli 70%.
        Ei siis välttämättä tule kaikille. (Lehdestä luettua.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kaihilaiekkaukssa voi laitattaa silmään "linssit" ettei tarvitse enää rillejä
        ollenkaan tai voi laitattaa toiseen silmään luku- tai kaukolinssin.
        Onpa kalliit lasit, ostitko kalliit sangat ?

        Tuo onnistuu yksityisellä, mutta ei kunnallisessa


    • Anonyymi

      Maailman historiassa on kaksi jaksoa jolloin sekatyömiehille tarjottiin taivaallset olot laajasti yleisesti esm. Euroopassa ja Pohjoimaissa toisen maailmansodan jälkeen, kehitysmaissa ja jossain paikallisesti ei tarjottu esim. Portugali joka kävi sotaa

      Mikä oli edellinen sekatyömiesten taivas jolloin voitiin hyvin osaamatta mitään, yläluokka on aina osannut pitää hyvinvointinsa?

      • Anonyymi

        Enpä ole ennen kuullut, että sekatyömiehiäkin kadehtitaan. Ja ketkä olivat
        sekatyömiähiä jotka eivät osanneet mitään. Metsuri?E i varmasti! Ojan
        kaivaja? Kokeile ensin niillä kuutio- tai metripalkoilla. Et pysty!
        Kaikenlaista marisijaa sitä löytyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole ennen kuullut, että sekatyömiehiäkin kadehtitaan. Ja ketkä olivat
        sekatyömiähiä jotka eivät osanneet mitään. Metsuri?E i varmasti! Ojan
        kaivaja? Kokeile ensin niillä kuutio- tai metripalkoilla. Et pysty!
        Kaikenlaista marisijaa sitä löytyy!

        Ymmärrän että juntti vaatii pikkutarkkaa määritystä
        Muutenhan juntti ei olisi jäänytkään henkisesti halvaantuneeksi jankuttajaksi


    • Uskon että suomalainen terveyden hoito kestää vertailun laadultaan ja hinnaltaan.

      Jos ei ole tyytyväiden hoidon tasoon voi mennä yksityiselle, tai ulkomaille.

    • Anonyymi

      Sellaista se on.
      Noin 25 vuotta sitten totesivat minulla divertikkeleitä paksussasuolessa. Olin silloin vielä työelämässä mukana. Toteamisen jälkeen olin sen verran seurannassa, että tuli määrätyin välein pyyntö lähettää ulostenäyte. Se kuitenkin loppu, kun tulin kansaneläkeikään eli täytin 65 vuotta. Sen jälkeen ei ole vointia kyselty.
      Olen tässä jotenkin pärjäillyt, kun pyrin harjoittamaan liikuntaa. Pari kertaa olen lääkärissä käynyt, kun ajokortin uusimista varten se on pakollista.
      Vanhuspalvelulaista on jo pitkään puhuttu, mutta en tiedä velvoittaako se kuntaa minkäänlaiseen iäkkäitten ihmisten terveyden seurantaan.
      Olen ajatellut, että tuo verenpaineen suranta vois olla hyväksi, kun ikää tulee niin liikunnallakaan ei sitä enää niin pysty pitämään kurissa. Mutta ei ole kunnalta tullut mitään ohjeita kuinka sen kanssa pitäisi menetellä, minkälainen lista itsemittauksista pitäisi tehdä. Sen listan kanssa sitten kai menisin ensiksi sairaanhoitajalle.

      • Anonyymi

        Terveyskekskuksen sairaanhoitajat mittaavat verenpainetta, tilaa aika. Ei maksa mitään ja saat listat ja ohjeet.


    • Anonyymi

      Meillä on myös perustuslaki
      Mutta lait jossa ei ole sanktioita ovat huulten harmoniaa vain hölmöille, voitte vedota palvelulakeihin niin paljon kuin napa narisee mutta lopulta kun rahat loppuvat narinan työntää siivooja koppiin käytävältä suuta soittamasta ja narisemasta

    • Anonyymi

      Suomalainen sairaanhoito on korkeatasoista, jos sinne vaan pääsisi.
      Se on liian hidasta johtuen resurssien puutteesta.
      Terveyskeskuslääkäreille on ensiksikin pitkät jonot,
      lähetettä on vaikea saada mihinkään ja jos saat,
      voit joutua odottamaan 5-6 kuukautta tutkimukseen pääsyä.
      Jos on vakavan sairauden epäily ja on huonossa kunnossa
      odottaminen käy hermoille.

      Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. Jos saisi yönkin yli olla sairaalasssa ja
      tutkittaisiin parissa päivässä putkeen pääasialliset oireet samalla kun otettaisiin
      laboratoriokokeet, se oli suuri huojennus.

      Heikkokuntoisen ihmisen liikkeellelähtö erikseen jokaiseen kokeeseen ja tutkimukseen, on uuvuttavaa eikä kaikilla ole palvelut lähellä.

    • Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
      Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
      Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
      Ihan täällä Stadissa asti.
      yhy...
      Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
      Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
      Huuuoks!

      H.

    • Anonyymi

      Oletteko saanu joskus hunoa kohtelua sairaana ja kipeenä vastaanotolla,

      • Anonyymi

        Pääsee niin harvoin vastaanotolle tai tutkimuksiin
        ettei ole paljon kokemusta kohtelusta.
        Jos pääsee, on vaan tyytyväinen, että pääsi,
        vaikka potkittais nilkkoihin ja sais kuinka tylyä kohtelua osakseen.


    • Anonyymi

      Oletteko huomannu,
      toiset potilaat on arvokkaampia kuin toiset ?

      • Anonyymi

        Oletko itse huomannut sellaista ?


      • Anonyymi

        Eriarvoisuutta on. Varakas pääsee heti lääkäriin, rahalla,
        kunnallisen lääkärin ja hoidon armoilla ei pääse.


    • Anonyymi

      Jotkut väittelevät kumpi on sairaampi, kummalla enemmän lääkkeitä.

      • Anonyymi

        meillä vanhoilla on vaikeeta,
        ettemme kai ole enään ihmisiäkään,
        eikä meitä kannata hoitaa oikeesti kuntoon,
        saataisiin edes eutanasia laki voimaan
        ettemme olisi enään terv-k vaivoina ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meillä vanhoilla on vaikeeta,
        ettemme kai ole enään ihmisiäkään,
        eikä meitä kannata hoitaa oikeesti kuntoon,
        saataisiin edes eutanasia laki voimaan
        ettemme olisi enään terv-k vaivoina ,

        Lääkärit ja poliitikot on pahoja ja ei ole resursseja - selitts

        Hyvinti on harvinaista herkkua ja vaatii sodan tai massiivisen kulkutaudin

        Sen jälkeen voidaan lyhyt aika pitää hyvinvointia joka vähitellen katoaa


      • Anonyymi

        Missä tätä väittelyä on ? Ei ole täällä huomannut ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meillä vanhoilla on vaikeeta,
        ettemme kai ole enään ihmisiäkään,
        eikä meitä kannata hoitaa oikeesti kuntoon,
        saataisiin edes eutanasia laki voimaan
        ettemme olisi enään terv-k vaivoina ,

        Ei meitä vanhoja ja sairaalloisia entiseen kuntoon saa enää millään.
        Se on selvä.
        Kunhan sen verran lievitettäisiin kipuja ja sairauksia,
        että elämä olisi vähän siedettävämpää ja pystyisi selviytymään
        päivittäisistä askareistaan itse mahdollisimman pitkään.
        Sinnikkäästi yritämme, mutta realismi iskee vastaan.
        Elimistö rappeutuu, emme voi sitä prosessia pysäyttää.

        Yritän olla tästäkin päivästä onnellinen,
        koska huomenna ei ole todennäköisesti näinkään hyvin.


    • Anonyymi

      Miksi ensimmäisen maailmansodan jälkeen ei aljanut hyvinvointivaltiota mutta toisen alkou?

      • Anonyymi

        Kylmä sota alkoi vasta II sodan jälkeen , kisakamppailu alkoi.


      • Anonyymi

        Mikä kysymys ?!
        Eikö sinulla ole mitään hajua historiasta ?
        1900-luvun alkupuolelta.


    • Ymmärrän aloittajan huolta.
      Kun vastaanotolla odottaa, saattaa kyllä touhu näyttää sekavalta, kun ihmisiä kulkee kiireissään sinne tänne.
      Lääkärin vastaanottoaikakin on rajallinen.
      Nuorenpikin ihminen saati vanhempi saattaa hämmentyä vastaanottotilanteessa, ettei oikein tiedä miten asiansa esittäisi.
      Säästötoimet vaikuttavat kaikkialla, vuodeosastoilla ei ihmisiä pidetä yhtään enempää, kuin mitä lääketieteellinen hoito vaatii.
      Kaiken parasta olisi, jos olisi joku nuorempi asioista perillä oleva henkilö, jonka voisi ottaa vastaanotolle mukaan.
      Myöskin kotona rauhassa voisi kirjoittaa paperille muistilapun, että mitä kaikkea pitää lääkärille sanoa.

      • Anonyymi

        Tuota itsekkin mietin, että kaikki vaivat ensin jo kotona paperille, jos ei ole ystävää tai tuttavaa tulle avuksi lääkärille.

        Meillä täällä pääsee sairaanhoitajalle aika pian ja aikaa on, jopa tunti, kuten myös diabetes hoitajalle. Siellä kyllä kartoitetaan, mitä potilas tarvitsee. He myös voivat määrätä ne labrakokeet, joista ilmenee aika paljon, mikäli on jotain "häikkää". Myös lääkärille he voivat varata ajan kiireellisenä, mikäli eivät itse pysty ratkaisemaan potilaan vaivoja.

        Aivan utopista odottaa, että sairaalaan pääsisi lojumaan pitemmäksi aikaa vain tutkimuksia varten, koska se on aivan turhaa. Ne paikat tarvitaan todella sairaille.

        Jotenkin vaikuttaa, että kysyjä haluaa vain päästä "hoitoon", jossa häntä kuunellaan, sillä oikeat vaivat kyllä hoidetaan mielestäni hyvin, ainakin täällä.

        Olisikin mielenkiintoista kuulla, että mikä häntä vaivaa, kun on noin "monisairas" ja sairaalaan täytyisi päästä tutkimuksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota itsekkin mietin, että kaikki vaivat ensin jo kotona paperille, jos ei ole ystävää tai tuttavaa tulle avuksi lääkärille.

        Meillä täällä pääsee sairaanhoitajalle aika pian ja aikaa on, jopa tunti, kuten myös diabetes hoitajalle. Siellä kyllä kartoitetaan, mitä potilas tarvitsee. He myös voivat määrätä ne labrakokeet, joista ilmenee aika paljon, mikäli on jotain "häikkää". Myös lääkärille he voivat varata ajan kiireellisenä, mikäli eivät itse pysty ratkaisemaan potilaan vaivoja.

        Aivan utopista odottaa, että sairaalaan pääsisi lojumaan pitemmäksi aikaa vain tutkimuksia varten, koska se on aivan turhaa. Ne paikat tarvitaan todella sairaille.

        Jotenkin vaikuttaa, että kysyjä haluaa vain päästä "hoitoon", jossa häntä kuunellaan, sillä oikeat vaivat kyllä hoidetaan mielestäni hyvin, ainakin täällä.

        Olisikin mielenkiintoista kuulla, että mikä häntä vaivaa, kun on noin "monisairas" ja sairaalaan täytyisi päästä tutkimuksiin.

        Täällä on jo olemassa sovellus, jolla saa yhteyden hoitajan vastaanotolle.
        Itsellä ei isompia tarpeita ole vielä ollut, mutta on mulla tallessa se miten se ladataan,jos tarve tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota itsekkin mietin, että kaikki vaivat ensin jo kotona paperille, jos ei ole ystävää tai tuttavaa tulle avuksi lääkärille.

        Meillä täällä pääsee sairaanhoitajalle aika pian ja aikaa on, jopa tunti, kuten myös diabetes hoitajalle. Siellä kyllä kartoitetaan, mitä potilas tarvitsee. He myös voivat määrätä ne labrakokeet, joista ilmenee aika paljon, mikäli on jotain "häikkää". Myös lääkärille he voivat varata ajan kiireellisenä, mikäli eivät itse pysty ratkaisemaan potilaan vaivoja.

        Aivan utopista odottaa, että sairaalaan pääsisi lojumaan pitemmäksi aikaa vain tutkimuksia varten, koska se on aivan turhaa. Ne paikat tarvitaan todella sairaille.

        Jotenkin vaikuttaa, että kysyjä haluaa vain päästä "hoitoon", jossa häntä kuunellaan, sillä oikeat vaivat kyllä hoidetaan mielestäni hyvin, ainakin täällä.

        Olisikin mielenkiintoista kuulla, että mikä häntä vaivaa, kun on noin "monisairas" ja sairaalaan täytyisi päästä tutkimuksiin.

        Ymmärrän hyvin aloittajaa. Jos on monisairas ja uupunut, tutkimuksissa käymiset vievät aikaa, rahaa, hermot ja viimeisetkin voimat. Ennen tosiaan vakavammissa tautiepäilyissä otettiin sisälle sairaalaan ja tutkittiin kunnolla yhteen syssyyn, kunnes oireitten syyt löytyivät.
        Nykyään on kunnilla raha-, hoitaja- ja lääkäripula.
        Ainoa mistä ei ole pula on sairaat ja tutkimuksen tarpeessa olevat.


    • Anonyymi

      Ammattilaisten mielipide on että lyhyellä tähtäimellä puutteita ei saada korjattua millään

      Koskaan ei henkilöstöä lisäämällä ei ole rahaa eikä henkilökuntaa, ei haluta toimia hoitoalalla vaikka käytäisiin alan kouluja

      Kuka haluaa terveyskeskyslääköriksi uusi potilas kitisemässä 20 minuutin välein

      Vain yläasteen mitävälii- porukan opttaminen voisi olla vielä kammottavampaa

      Nykydemareilla ja sen kaltaisilla on vieraantuminen todellisuudesta he eivät pysty ratkaisemaan probleemoja liian kovien paineiden takia esim. ammattiliitoista tulevat paineet

      JOPA 20 miljoonaa hoitoalan ihmistä puuttuu seuraavan 10 vuoden aikana länsimaista
      https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuutto-kasvatti-neljasosaa-ruotsin-kunnista-sosiaalimenojen-rajahdysmainen-kasvu-vie-varat-investoinneilta/

      • Anonyymi

        Suomenuutiset on persujen valeuutislehti
        ja juttusi on sitä samaa persujen örinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenuutiset on persujen valeuutislehti
        ja juttusi on sitä samaa persujen örinää.

        Ei minun. En tärinöi. Eipertsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun. En tärinöi. Eipertsa

        Tuli vahinkossa värin. En örinöi. Eipertsa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vahinkossa värin. En örinöi. Eipertsa

        Anonyymi tänään 17.51
        Ei ole minun kirjoittama, jos nii kuin näytte uskovan.

        Ketju käsittelee terveyden hoitoa.
        Tietysti kukaan ei voi estää kirjoittamasta mitä haluaa.


    • Anonyymi

      Demarit jne. eivät pysty ratkaisemaan kognitiivista dissonanssia joka syntyy solidaarisuuden (rajat auki köyhille ja kärsiville) ja hyvinvointivaltion (kaikista huolehditaan, vauvasta vaariin hoivataan) ristiriidasta

      • Anonyymi

        Tarvitsetko opastusta mielenterveys hoitoon.


      • Anonyymi

        Miksi sinulla on tarve inttää sitä ?
        Ei mikään hallitus ole koskaan pystynyt neljässä vuodessa ratkaisemaan kaikkea.


    • Anonyymi

      Tiedostettua pahanoloa ratkaisemattomasta riitasoinnusta demari jne. yrittää peitellä mukafaktoilla, EU-politiikalla ja jos millä, vaikka eteneminen ratkaisussa hoivasta jne. tapahtuu hapuilemalla, ilman päämäärää, satunnaisesti

      • Anonyymi

        Mitä sitten


    • Anonyymi

      Ratkaisematonta dissonanssia demari jne. Yrittää helpottaa ohittamalla, unohtamalla, nimittelemällä ristiriidan esittäjiä väärien arvojen ajajiksi, rasisteiksi, hyvinvoinnin vastustajiksi ja jos miksi
      https://www.suomenuutiset.fi/tagi/arja-juvonen/

    • Miks ihmeessä tuota politiikkahaukkumista pitää sotkea joka ketjuun.

      • Anonyymi

        Ongelmat eivät johdu ilkeistä ihmisistä vaan poliittisesta tilanteesta, lääkäriä on kielletty määräämästä potilasta magneettikuvaukseen koska ei ole rahaa
        Hän ei tee sitä ilkeyttään
        Samoin potilas pannaan kuolemaan jonoon poliittisten päätösten takia, ei ilkeydestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmat eivät johdu ilkeistä ihmisistä vaan poliittisesta tilanteesta, lääkäriä on kielletty määräämästä potilasta magneettikuvaukseen koska ei ole rahaa
        Hän ei tee sitä ilkeyttään
        Samoin potilas pannaan kuolemaan jonoon poliittisten päätösten takia, ei ilkeydestä

        Tilanne ei ole ollut ikinä tämän kummempi.
        Kun olin nuorenpana hoitajana vanhustenhoidossa noin 40 vuotta sitten, piti vanhusten vaippojen kulutusta laskea, kun ei ollut rahaa, piti säästää.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tilanne ei ole ollut ikinä tämän kummempi.
        Kun olin nuorenpana hoitajana vanhustenhoidossa noin 40 vuotta sitten, piti vanhusten vaippojen kulutusta laskea, kun ei ollut rahaa, piti säästää.

        Höpöä
        Ei kummemoi johtuu siitä että muut ovat vieneet etusi mita 40 vuodessa on syntynyt

        Sinulla voisi olla ilmainen hammashoita ilmaiset lssi 2 vuodessa ilmsiset ... ellei ..

        Ilmaiset = maksuttomat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöä
        Ei kummemoi johtuu siitä että muut ovat vieneet etusi mita 40 vuodessa on syntynyt

        Sinulla voisi olla ilmainen hammashoita ilmaiset lssi 2 vuodessa ilmsiset ... ellei ..

        Ilmaiset = maksuttomat

        Tjaa...maksuttomat?
        Kyllä ne joku joutuu maksamaan.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöä
        Ei kummemoi johtuu siitä että muut ovat vieneet etusi mita 40 vuodessa on syntynyt

        Sinulla voisi olla ilmainen hammashoita ilmaiset lssi 2 vuodessa ilmsiset ... ellei ..

        Ilmaiset = maksuttomat

        ´´ Vieneet etusi´´ mitä höpötät?
        En myöskään kaipaa ilmaista hammashoita, enkä tiedä mitä on Issi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        ´´ Vieneet etusi´´ mitä höpötät?
        En myöskään kaipaa ilmaista hammashoita, enkä tiedä mitä on Issi.

        Yksityinen hammashoito on kallista. Pieneläkeläisellä ei ole siihen varaa,
        vaikka sinulla onkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksityinen hammashoito on kallista. Pieneläkeläisellä ei ole siihen varaa,
        vaikka sinulla onkin.

        Ei siitä nyt olisi tarvinnut kenenkään hernettä nenäänsä vetää, jos tuolle ilkeilijälle napakasti vastasinkin.
        Itselläni on ylhäällä proteesi. Terveyskeskuksessa käyn hammashoitajalla kerran vuodessa, alahampaista hammaskiven poistossa. Maksoi 29,10 euroa.
        Siis hammaslääkäriä en ole tarvinnut kymmeniin vuosiin.


    • Anonyymi

      Rahaa ei ole hoivaan eikä henkilöitä alalle löydy
      Hoitajamitoitukset ovat vain poliittisten toimijoiden pahan olon hoitoa ristiriitatilanteessa

      Hoitajapuute länsimaissa on miljoonia

      Ja hoidon puute pahenee nopeammin, jos palveluja jaetaan ulkkareille pienen maan rajatuista resursseista

    • Anonyymi

      Onko meillä muka joku omahoitaja siis sairaanhoitaja kunnan terveyskeskuksessa?

      Jos on, miksei hän tiedota itsestään (sähköposti tai tekstari) ja anna samalla ohjeita arkielämään, esim. millainen lista itsemitatuista verenpaineista pitäisi tehdä, jos tulee hänen luonaan käymään näissä merkeissä?

    • Anonyymi

      Omahoitajasta en kuullutkaan, oma erikoislääkäri on joka valvoo terveyden tilaani, muussa tapauksessa itse oltava aktiivinen. Verenpaineen mittaukset voit todeta itse kotona omalla mittarilla joka maksaa muutaman kympin.

      • Anonyymi

        Että oma erikoislääkäri sinulla, oletpa "onnentyttö" tai "onnenpoika"
        Sepä hyvä.
        En ole kuullutkaan että kukaan lääkäri aktiivisesti valvoo kenenkään
        terveydentilaa.


    • Anonyymi

      Tottakai säästää on aina näin ollut

      Onneksi löytyy 7- kymppisiä alistuvia vanhuksia, jotka sanovat ja tyytyvät, että aina on ollut näin, joten kärsitään edelleen ja mehän olemme rikkaita joten maksamme itse silmälasimme 500 jotta voimme antaa 5000 synnytyksen kappaleelta matulle, joka sanoo rajalla asylum

    • Anonyymi

      On hyvä että vanhoissa löytyy uhrimieltä ja entarvitseannanmuille - periaatetta, julkiset suomalaisten palvelut voidaan hyvin siirtää sanahelinäksi hallitusohjelmaan ilman tekoja ja siirtää rahat liittovaltiotulonsiirtounionin EU-kassaan. Takuulla Yle ja Hesari kertovat, että se on välttämätöntä, yhteistoimintaa, tasa-arvoa jne.

    • Anonyymi

      Hallitussanahelinän mukaan tehdään kivamaata suomalaisille
      https://www.oikeamedia.com/o1-132006
      Rahat Kivamaahan saadaan tekemällä projekteja, jotka rahoitetaan vaikka ottamalla fyrkkaa ”dikitalisaatiosta”, saamalla valtiolta tukea, myymällä valtion omaisuutta, verottamalla henkihieveriin taviksia tai lainaamalla – eli laittamalla lasten lapset maksamaan

      • Anonyymi

        Milloin lääkäri tutkinut pääsi sisältä päin.,


    • Anonyymi

      alotus on polttavan ajakohtainen,
      moni vanhus jätetään jopa terveyskeskuksissa tavallaan heitteille oman onnensa nojaan
      jälki tarkastuksia ei enään ole
      kaikki jää vanhan potilaan omalle vastuulle
      jos osaa hakeutua itse jatko hoitoihin,
      moni vanhus jää kuin äimänkäki ihmettelemään ,
      tähänkö tutkimus jäi,
      miten nyt pitäisi asiassa edetä
      että saisi vaivoihinsa välttämättömän hoidon,
      onko tarkotuskin jättää vanhukset oman onnensa nojaan kuolemaan mahdollisimman pian pois,

      onko vanhuksetki yhteikunnan " ihmis-roskaa "
      kuten muuan keskustalainen vaikuttaja jokunen aika sitten lipsutti

      sai kyllä heti potkut johtajan tehtävistä,

      • Ymmärtääkseni sairaaloissa toimii potilaan edunvalvonta, eivät tietysti huomaa puuttua jokaiseen potilaseen, jos potilas ymmärtämätön luulisi lähiomaisten olevan hereillä.

        Omakohtainen kokemus viime kesältä kysyessäni joko tämä tutkiminen loppuu oli vastaus, ei lopu ennenkuin sevitetty varmasti, varmasti olisin voinut kieltäytyä jatko tutkimuksista.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Ymmärtääkseni sairaaloissa toimii potilaan edunvalvonta, eivät tietysti huomaa puuttua jokaiseen potilaseen, jos potilas ymmärtämätön luulisi lähiomaisten olevan hereillä.

        Omakohtainen kokemus viime kesältä kysyessäni joko tämä tutkiminen loppuu oli vastaus, ei lopu ennenkuin sevitetty varmasti, varmasti olisin voinut kieltäytyä jatko tutkimuksista.

        Ei ole mitään edunvalvontaa sairaalassa, ei mitkäänedunvalvonnat toimi, jos et ole itse aktiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään edunvalvontaa sairaalassa, ei mitkäänedunvalvonnat toimi, jos et ole itse aktiivinen.

        Tottakai potilaalla on oikeuksia, tarvittaessa voi kääntyä toimintayksikön potilasasiamiehen puoleen hoitovirheen sattuessa.

        Ihmeellisiä kirjoituksia kuinka huonosti muka potilasta hoidetaan, täytyy muistaa kuinka paljon terveyden huolto vie valtion menoista, Norja on siinä suhteessa omaa luokkaa, käsittääkseni meillä on kuitenkin hyvin hoidettu.


    • Anonyymi

      joooo, sekavaksi on menny kunnalinen terveydenhoito,
      siitä ei enään saa eeeeeeerokaaaaaa selvää,
      moni jää asiallista hoitoa vaille,
      puhumattakaan jatko-hoidosta,
      siitä ei enään hiiskuta potilalle, jää oman ihmettelyn varaan,

      • Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.

        huruksz lopettaa ny höpötykset,
        sun vitsit ei naurata,
        keksi parempia jos osaat,


      • Anonyymi kirjoitti:

        huruksz lopettaa ny höpötykset,
        sun vitsit ei naurata,
        keksi parempia jos osaat,

        "Anonyymi"

        Kirjoitukseni ei ole vitsi.
        Se on totta.
        -
        Mutta eiväthän täällä tänäänkään useimmat osaa kun vanhaa jankuttaa.
        Siksi siis minäkin jankutan.
        Pitäisiköhän SINUN kehitellä jotain uutta?

        H.


    • Anonyymi

      Enää ei hoideta kerralla kokonaisvaltaisesti potilasta.
      Terveyskeskuskäynnillä hoidetaaan vain yksi asia kerrallaan.
      Toista asiaa varten pitää jonottaa uusi aika.
      Jos saa lähetteen tutkimukseen, tutkitaan tietysti vain se yksi asia.
      Jos ei sillä tutkimuksella löydy syitä oireille
      pitää jonottaa uusi aika terveyskeskuslääkärille ja pyytää uutta lähetettä.

      Byrokratia menee käytännöllisyyden ja hoidon edelle.

      • Anonyymi

        halooooo,,,
        jos noin on kylläpä on menny kunnallinen hoito törkeäksi,
        jos edes yleensä saa minkäänlaista asiallista hoitoa
        jos verikokeitten jälkeen jätetään asia siihen, eikä kutsuta jatko tarkastukseen,
        ei vanha monisairas j a k s a juosta jatkuvasti eri vaivan kanssa lääkärissä,
        se on liikaa vanhalta vaadittu,
        sehän on suorastaan vanhuksen halventamista,
        kiduttamista, ja rahastamista,

        vitut sanon minä monisairas,,,


    • Anonyymi

      Eläkkeellä päästyään voi pudota tyhjän päälle mitä terveydenhuoltoon tulee.
      Omassa terveyskeskuksessani ei saa edes aikoja moneen viikkoon.
      Lääkäreitä ei ole tarpeeksi.

      Tietysti riippuu lääkäristäkin miten asiat etenevät, mutta raha on ykkönen,
      sitä on niukasti ja sen saa tuntea nahoissaan ainakin eläkeläinen.

      Monet vaivat ja kivut luokitellaan vain ikääntymiseen kuuluviksi,
      niitä ei oteta tosissaan ja on vaikea todistaa lääkärille oireitaan
      koska useimmat eivät näy päällepäin eivätkä satu esiintymään juuri silloin
      kun lääkäriaika on. Silti voi olla lähes toimintakyvytön suurimman osan aikaa
      esimerkiksi sydänoireitten takia. Beetasalpaaja saatetaan kirjoittaa tykytykseen,
      siinä kaikki. Omassa sairaanhoitopiirissäni esim. sydäntutkimuksiin on paras
      mennä omalla rahalla, jos sitä on.

      Eri puolilla Suomea voi olla erilaista.

      • Anonyymi

        törkeää,
        suomen vanhukset ovat entisiä työtä tehneitä,
        veronsa kunnialla maksneita ihmisiä, rehellisiä kansalaisia,
        se kansanosa joka teki työllään oikeesti suomesta rikkaan valtion,
        kyllä vanhuksista yhteikunnan pitää kantaa vastuunsa,
        hoitaa asiankukaisesti kaikki työ-eläkkelleä olevat vanhukset
        kunnialla kunnolla loppuun asti,

        ketään EI saa syrjiä
        jättää heitteille
        oman onnensa nojaan,

        vai pitääkö suomen terveydenhoito vanhuksia " ihmis-roskana"


    • Kokonaisvaltaisuus on tuossa kirjoituksessa tärkeä sana,
      ja sitä tuskin saat terveyskeskuksen lääkäreitä.

      Olisi tietysti ihanaa jos olisi omalääkäri, joka tuntisi potilaan kaikki vaivat tja systeemi muutenkin kuin ennen vanhaan vanhojen kunnanlääkäreiden aikaa, mutta kun se ei toimi enää.

      Kannattaa kokeilla ja luoda suhteet yksityiselle puolelle.
      Joku aika sitten paljon puhuttiin ja mainostettiin valinnanvapautta, että ihmisellä on mahdollisuus valita itse lääkärinsä jne se systeemi on omassa kaupungissani esimerkiksi kariutunut
      Mutta ehkäpä se omalla paikkakunnallasi toimiikin.
      Kurkistapas vaikka tätä https://omalaakarisi.fi/

      • Anonyymi

        Siis tuo omalääkäri on yksityinen ketju joillakin paikkakunnilla.
        On ihan peestä, ettei kunnallinen hoito toimi.
        Miksi me veroja maksetaan kun lakisääteisiä palveluja ei saada ?
        Verorahoilla on tarkoitus ne tuottaa.
        Onneksi tämä hallitus yrittää jotain asioille tehdä.

        Kunnilla on avaimet käsissään. Helsingilläkin on rahaa vaikka kuinka
        mutta terveyskeskuksiin ei saada lääkäreitä vaikka palkkaakin luvattiin lisää
        ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi eikä kotihoitajien palkkaamiseen
        kai ole rahaa annettukaan, en tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuo omalääkäri on yksityinen ketju joillakin paikkakunnilla.
        On ihan peestä, ettei kunnallinen hoito toimi.
        Miksi me veroja maksetaan kun lakisääteisiä palveluja ei saada ?
        Verorahoilla on tarkoitus ne tuottaa.
        Onneksi tämä hallitus yrittää jotain asioille tehdä.

        Kunnilla on avaimet käsissään. Helsingilläkin on rahaa vaikka kuinka
        mutta terveyskeskuksiin ei saada lääkäreitä vaikka palkkaakin luvattiin lisää
        ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi eikä kotihoitajien palkkaamiseen
        kai ole rahaa annettukaan, en tiedä.

        Ei syytä huoleen,

        Omalääkärisi palvelu löytyy siitä melko läheltä,
        Espoosta ja Lohjalta ja Lahtikaan ei ole kaukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuo omalääkäri on yksityinen ketju joillakin paikkakunnilla.
        On ihan peestä, ettei kunnallinen hoito toimi.
        Miksi me veroja maksetaan kun lakisääteisiä palveluja ei saada ?
        Verorahoilla on tarkoitus ne tuottaa.
        Onneksi tämä hallitus yrittää jotain asioille tehdä.

        Kunnilla on avaimet käsissään. Helsingilläkin on rahaa vaikka kuinka
        mutta terveyskeskuksiin ei saada lääkäreitä vaikka palkkaakin luvattiin lisää
        ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi eikä kotihoitajien palkkaamiseen
        kai ole rahaa annettukaan, en tiedä.

        Olisikohan sinne Helsingin valtuustoon valittu vääriä edustajia, vai mistä moinen johtuu.

        Eikös se viheriä ole se linja siellä pääkaupungissa,
        Vihreät viis veisaavat ikäihmisten tarpeista.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Ei syytä huoleen,

        Omalääkärisi palvelu löytyy siitä melko läheltä,
        Espoosta ja Lohjalta ja Lahtikaan ei ole kaukana.

        Omalääkäripalvelu on yksityinen palveluntarjoaja eikö olekin ?

        Veronmaksajalla olisi oikeus saada lakisääteiset palvelut kunnallisesti.
        Ei saa. Pitäiskö nostaa ryhmäkanne THL:lää vai ketä vastaan ?


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Olisikohan sinne Helsingin valtuustoon valittu vääriä edustajia, vai mistä moinen johtuu.

        Eikös se viheriä ole se linja siellä pääkaupungissa,
        Vihreät viis veisaavat ikäihmisten tarpeista.

        Päättääkö valtuusto vai Helsingin kaupungin sairaanhoitopiiri
        sille budjetoiduista rahoista ?
        (Uusille?) Lääkäreille on luvattu tonnin palkankorotus kk:ssa alkuvuodeksi
        ja he ovat jo saaneet muistaaksein 250 euron korotuksen/kk.


    • Anonyymi

      Terveyskeskus ei vedä lääkäreitä, se on onnetonta.
      Harva haluaa omistautua vanhusten, köyhien lapsiperheitten lasten ja maahanmuuttajien hoidolle.
      Mahtaa olla masentavaa lääkärille . . . . ?

      Jos lapsiperheellä on varaa, he ottavat lapselle jo sen synnyttyä vakuutuksen,
      jolla pääsee edullisesti ja nopeasti mehiläisiin ja terveystaloihin.

      Työssäolevilla "palvelu pelaa", työterveydenhuolto oli loistava !
      KELA maksaa siitäkin suurimman osan, tiesitkö ?

      • Anonyymi

        Todella huolestuttavaa ja törkeää jättää vanhukset asiallista hoitoa vaille, sanomalla ,, vaivat kuuluu vanhuuteen,

        viittävaille ku eivät sano
        kuten entinen lääkäri muinoin sanoi vanhukselle
        kun meni lääkriin vaivojaan valittamaan,
        " lepoa lepoa haudan lepoa "

        --
        se harmitta meitä nyt , entisiä työ-myyriä
        nelkyt vuotta keskimäärin työ-elämää kaikilla takana,
        mutta eipä tehty tiettäväksi,
        että vanhuuden päivien varalle pitää ottaa sairaus- vakuutus
        jotta vanhana pääsee yksitysen lääkäripalveluitten piiriin,

        vituttaa totisesti,

        kun tätä tietoa ei työ-elämän aikana levitetty,

        joten kyllä valtio on vastuussa vanhusten sairauspalveluista ym. asiallisesta hoidosta,

        me suuret ikäluokat maksoimme verot rehellisesti,
        ei ollu mahdollisuuksi verojenkiertoon
        kuten muutamilla johtajistoon kuuluvilla kähmijöillä on ollu ,

        politiikkaa on ollu kieroa,
        työ-kansan röyhkeää hyväksikäyttöä,

        joten yhteiskunta ON vastuussa vanhusten asiallisesta hoidosta elämän loppuvaiheessa,

        samoin kuin ME suuret ikäluokat mahdollistimme sotaveteraanien hyvä hoidon
        ja kunnioituksen ihan niitten elämän loppuun asti,

        me suuret ikäluokat vaadimme samaa kunnioitusta ja huolenpitoa nyt itsellemme,
        sen suomen valtio ja politikot on meille velkaa,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe