Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."
Lisää esimerkkejä maailmanlopun uskotusta välittömyydestä;
Matt. 4:17 "Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Mark. 1:15 "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle."
Joko olette valmiit? Jeesus tulee!
28
53
Vastaukset
- Anonyymi
Mihin katosi loput keskusteluketjusta?
Pimeetä. - Anonyymi
"Valmiit"? Voiko tuollaiseen koskaan olla "valmis"?
Kun se tapahtuu, ihmiskunta, uskovatkin lähinnä ällistyvät.
Joltain jäi soppa liedelle, kiva, puolen tunnin päästä alkaa rapussa kärytä.
Ai, nytkö lähdetään, kesken suihkun, iho vielä saippuassa...? Kai matkalla saa jotain riepua päällensä?
Onko Taivaassa telkkaria, jäi komisario Maigret jännään kohtaan?
Hei,... oisko jollain lainata kampaa tai harjaa? Näytänkö siistiltä Taivaan Helmiportilla? Kuuluuko siellä kätellä vai niiata? - Anonyymi
Niin, hyvä neuvohan on.
Ja Paavali neuvoi, että "tästedes, eli jo siitä lähtien on pitänyt toimia kuten hän sanoi.
Mutta Paavalin juttuja ei kukaan ole näkynyt noudattavan.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ja Paavali neuvoi, että "tästedes, eli jo siitä lähtien on pitänyt toimia kuten hän sanoi.
Mutta Paavalin juttuja ei kukaan ole näkynyt noudattavan.Syökää kaikkea mitä myydään lihakaupassa kyselemättä: sivettikissoja, salamantereita, rottia, hiiriä, sikoja, koiria, käärmeitä, murmeleita jne....
Anonyymi kirjoitti:
Syökää kaikkea mitä myydään lihakaupassa kyselemättä: sivettikissoja, salamantereita, rottia, hiiriä, sikoja, koiria, käärmeitä, murmeleita jne....
Heh. Hiiri ja sika ovat Raamatussa yleensä sanottu saastaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syökää kaikkea mitä myydään lihakaupassa kyselemättä: sivettikissoja, salamantereita, rottia, hiiriä, sikoja, koiria, käärmeitä, murmeleita jne....
Näinhän monet lahkolaiset opettavat, syökää kaikkea mikä elää ja liikkuu.
- Anonyymi
Eikös se ole sellainen lappu lyhtypylväässä, jeesus tulee oletko valmis.
Tuleeko jeesus valonnopeudella vai hitaammin jolloin hänet voi havaita.
Ristillä tämä valehtelija kuitenkin kuoli, ei ollut sanojen mittainen mies.- Anonyymi
Juutalaiset ovat todenneet, että hirttämällä Jeesus nasaretilainen teloitettiin!
- Anonyymi
Näitä julisteita on ollut lyhtypylväissä ainakin 60 vuotta. Lahkolaisten laittamina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä julisteita on ollut lyhtypylväissä ainakin 60 vuotta. Lahkolaisten laittamina.
Tunsin jo 60 v sitten paljon vanhoja ihmisiä ja sen jälkeenkin. Ovat poissa. Jokaisella on odotettavissa jossakin vaiheessa lähtö täältä ajasta. Jokaisen kannattaa olla valmis ihanaan iankaikkiseen elämään. Siihen ihanuuteen meillä on koko elinikämme jo aikaa kerätä aarteitakin. Se on elämän kannattavin keräilykohde. Täällä ajassa voisimme iloita ja nauttia kaikesta kauniista Luojamme luomasta aarteistosta ilossa ja rauhassa, jos vain tahdomme.
Ymmärrystä ja tahtoa siihen voimme rukoilla Jumalalta ja hän vastaa jokaiselle, joka lähtee seuraamaan Jeesusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunsin jo 60 v sitten paljon vanhoja ihmisiä ja sen jälkeenkin. Ovat poissa. Jokaisella on odotettavissa jossakin vaiheessa lähtö täältä ajasta. Jokaisen kannattaa olla valmis ihanaan iankaikkiseen elämään. Siihen ihanuuteen meillä on koko elinikämme jo aikaa kerätä aarteitakin. Se on elämän kannattavin keräilykohde. Täällä ajassa voisimme iloita ja nauttia kaikesta kauniista Luojamme luomasta aarteistosta ilossa ja rauhassa, jos vain tahdomme.
Ymmärrystä ja tahtoa siihen voimme rukoilla Jumalalta ja hän vastaa jokaiselle, joka lähtee seuraamaan Jeesusta.Mitähän ne aarteet ovat ja kuinka niitä voisi kerätä? Tarkoitetaanko näillä hyviä tekoja? 🥀
Kuitenkin kannattaa olla hieman skeptinen sillä monen sorttiset nettihuijaukset sen kun vain lisääntyy. On monen moista "feikkipersoonaa".
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/14/elina-rakastui-henryyn-ja-joutui-huijatuksi-nettihuijaukset-ovat-miljoonabisnes- Anonyymi
Paavaliin voimakas kokemus vaikutti, että hän uskoi Jeesuksen palaavan hyvin pian. Paavali ei tiennyt, miten paljon suurempi kuvittelemaansa on maailma, jonne evankeliumi pitää saattaa, Pian kaikilla on ollut mahdollisuus kuulla ja uskoa evankeliumi.
- Anonyymi
Tuon Paavalin uskomiseen en kyllä usko. Paavali tiesi hyvinkin vääristelevänsä Jeesuksen oppia - olihan hän itsekin tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan noituudesta ja Israelin kansan harhaanjohtamisesta. Jos Paavali todella olisi uskonut Jeesuksen palaavan, hän ei olisi sitä ainakaan julistanut, koska antaessaan ehtoollisen asetussanat, hän sanoi niiden - ainoastaan ja vain -Jeesuksen kuolleeksi julistamista (löytyy Raamatusta). Kyseessä on intiaaneiltakin tuttu riitti - vihollisen syöminen - jolloin vihollinen pysyy kuolleena, eikä tule kostamaan. Tietä on kyllä höynäytetty pahemman kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon Paavalin uskomiseen en kyllä usko. Paavali tiesi hyvinkin vääristelevänsä Jeesuksen oppia - olihan hän itsekin tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan noituudesta ja Israelin kansan harhaanjohtamisesta. Jos Paavali todella olisi uskonut Jeesuksen palaavan, hän ei olisi sitä ainakaan julistanut, koska antaessaan ehtoollisen asetussanat, hän sanoi niiden - ainoastaan ja vain -Jeesuksen kuolleeksi julistamista (löytyy Raamatusta). Kyseessä on intiaaneiltakin tuttu riitti - vihollisen syöminen - jolloin vihollinen pysyy kuolleena, eikä tule kostamaan. Tietä on kyllä höynäytetty pahemman kerran.
Jäi sana pois, siis ehtoollisen tarkoitus on vain julistaa Jeesuksen kuolemaa - sama riitti kuin on intiaaneilla vihollisille.
<<1.Korinttolaiskirje:
11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa<<
Ei ole tietoa, että keneltä Herralta Paavali on saanut ehtoollisen asetussanat, koska hän ei itse tavannut koskaan Jeesusta. - Anonyymi
<<Pian kaikilla on ollut mahdollisuus kuulla ja uskoa evankeliumi.<<
Vain Paavalin oma evankeliumi - Jeesuksen evankeliumia ei ole vielä edes saarnattu. Tästä syystä en usko, että Paavali hetkeäkään kuvitteli joutuvansa vastaamaan Jeesukselle siitä mitä hän on mennyt tekemään. Tässä Paavali sanoo, että kyse on nimenomaan hänen evankeliumista:
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
'Minun' tässä on siis Paavali, jonka roomalaiskirjeen kakkosluvusta tämä on. Uskon, että Paavali itse myös tiesi, että hänen evankeliuminsa on ihmisille Jumalan tuomio - pitihän hänen nostaa ihmeidentekijän tappamisen jälkeen vielä kostonkäsi seuraajienkin ylle.
- Anonyymi
Amen, tule Herra Jeesus.
- Anonyymi
Jos olet uskovainen, toivo ettei tule. Nimittäin se on teille kaikille Paavalin seuraajille tuomio - ette erottaneet hänen ääntään. Ettekä erottaneet hyvää pahasta.
- Anonyymi
Mitä tulee valmiina olemiseen, koronaviiruksen ja ties minkä kaikkien tulevien vitsausten vuoksi, olemme me itsekukin jo melkoisessa hengenvaarassa.
Tietenkin Jeesus saattaa yllättäen tulla ja hakea omansa pois, mutta jo muutoinkin saatamme me itse kukin yllättäen poistua maan kamaralta, sangen lyhyellä varoitusajalla. Eli muutoin ennakoidun mahd. kuolinaikamme lyhetä huomattavasti.
Tämä kannattaa nyt kaikissa valinnoissamme huomioida.
Nämä viirustaudit ovat sairastamistavoiltaan näköjään sangen erilaisia ja kummallisia. Olen juuri saanut huikean 3 viikon kokemuksen RS-viiruksesta ja tämä oli aivan muuta kuin joku tavallinen "nuha-kuume". Minkähänlainen mahtaa olla koronaviirus, kun sitä sairastaa? Keuhkot natisee ja paukkuu?
Itse rutto tahi kolera tästä enää puuttuisikin.
Kauan sitten etelänmailla sairastin senpäiväisen ripulitaudin, että tuolloin uskoin sen olleen vähintäänkin kolera. Sitä se tuskin oli, vaan mahd. jonkinlainen salmonella, mutta vaikka taudista on kauan, muistan sen sangen elävästi edelleenkin. Kuin teräviä puukonviiltoja kyljissä ja viikkotolkulla kestänyt, hitonmoinen ripula. Kahdesti samana kesänä. Istuin öisin kyykyllä parakkirakennuksemme takana, kyyneleet valuen, voihkien. Semmoinen "viirus", se.
Koronaa odotellessa... 😖 Toisaalta olen lähes iloinen, jos mahd. taudin saatuani voin otaksua olevani n. viikon sisään Taivaassa. 🙂 Tähän pitää valmistautua.- Anonyymi
Tai haudassa, kunnes Jeesus tulee säädettynä aikana.
Valheuskovaiset väittävät pääsevänsä taivaaseen heti kuoleman jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheuskovaiset väittävät pääsevänsä taivaaseen heti kuoleman jälkeen.Ryöväri ristillä oli sinun mittarillasi sitten valheuskovainen? Ja Jeesus harhaopettaja, koska tällaisia opetti?
Luuk. 23:43
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryöväri ristillä oli sinun mittarillasi sitten valheuskovainen? Ja Jeesus harhaopettaja, koska tällaisia opetti?
Luuk. 23:43
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."Hän oli poikkeus.
Lue koko raamattu!
Ei asiayhteydestä poimittuja jakeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli poikkeus.
Lue koko raamattu!
Ei asiayhteydestä poimittuja jakeita.Ei ollut poikkeus mutta ensimmäinen joka sinne meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheuskovaiset väittävät pääsevänsä taivaaseen heti kuoleman jälkeen.Näin jotkut lahkolaiset opettavat, että heti hupsishupsis kuoluaan heti taivaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut poikkeus mutta ensimmäinen joka sinne meni.
Jeesuksen toisella tulemalla kuolleet nousevat haudastaan.
Näin on aina uskottu.
Viimeinen tuomio on silloin.
Raamatussa on paljon kirjoituksia tästä.
Sun kristinuskosi on hörhöilyä.
Olet kerettiläinen.
- Anonyymi
Taasko on joku toinen mennyt astumaan tiineeksi toiselle kihlatun.
- Anonyymi
Mitä aihealueen kunkku, usko.vainen kommentoisi vaikeaan aloitukseen?
Voit vain hävitä debatin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432377Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265- 132264
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717