"Lidl on edennyt pitkälle oman etuohjelmansa valmistelussa Suomessa.
Lidl Plus -etuohjelma on Suomessa parhaillaan testivaiheessa. Jos testi sujuu hyvin, Lidl ottaa etuohjelman käyttöön kevään aikana".
https://www.hs.fi/talous/art-2000006411494.html?ref=rss
Etuohjelman käyttöönotto olisi Lidlin vastaus kilpailijoidensa S-ryhmän ja Keskon S-etukortille ja Plussa-kortille. Lidlin mallissa etukortti on sähköinen ja sitä käytetään kännykkäsovelluksella. Sovelluksen kautta voi kassalla käyttää esimerkiksi kuponkialennuksia.
Sähköisen etukortin käyttöönotto merkitsisi selvää muutosta Lidlin toimintamallissa. Tähän saakka Lidlillä ei tietoisesti ole ollut omaa etukorttijärjestelmää. Se on vedonnut toimintatapansa ”suoraviivaisuuteen” ja todennut, että etukortteihin liittyy erilaista hallinnointia.
Joko sinulla on Lidl Plus kortti ?
81
6706
Vastaukset
- Anonyymi
Pilalle meni sekin
- Anonyymi
Enpä astu enää lidliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä astu enää lidliin
On hyvin toimii
Hauskasti etilainen
Säästöjä tullut jo viikossa noin 15e
Kiitos yos lidl
Enempi kuin missään muulta
Jatkossa kin vain lidliin vaikka .... - Anonyymi
Hyviä tarjouksia ollut
Esim ilmaista wc paperio 5e - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä astu enää lidliin
Säästin jo ekalla viikolla melkeen 20e
Kiitos liln tytöt ja stä
Hyvin toimioi
- Anonyymi
Toihan haiskahtaa syrjivältä niitä kohtaan, joiden kännykkään sovellusta ei saa ladattua?
- Anonyymi
Samaa mieltä, kun ei ole "äly" kännykkää, vaan vanha nokia.
- Anonyymi
Tosi.
- Anonyymi
Eikös Lidlillä pitänyt olla samat hinnat ja edut kaikille? Ei ole minullakaan älykännykkää, joten ei hyödytä minua vaikka Lidlissä käynkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Lidlillä pitänyt olla samat hinnat ja edut kaikille? Ei ole minullakaan älykännykkää, joten ei hyödytä minua vaikka Lidlissä käynkin.
Suomessa hinnat PALJON kalliimmat kuin vaikka Espanjassa tai Keski-Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, kun ei ole "äly" kännykkää, vaan vanha nokia.
Ei ole minullakaan, eikä tule. Nuo kännykkäsovellukset sulkee suuren osan ihmisistä pois, taidan alkaa käymään itsekin S-kaupoissa, kun sinne on hyvin toimiva kortti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä kirjoittelet tänne kirjaston koneellakos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa hinnat PALJON kalliimmat kuin vaikka Espanjassa tai Keski-Euroopassa.
Kerro se kepu loisille ja päälle maataloustuki hintaan parikymppii vuodessa viisitonnii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi.
Millä tsnne kirjoittelette
Vanhalla nokia 2205 llä
Piipolanvaarillakos
Eikös ne jo akut hakonneet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne plussalla saat vielä lisää alennusta eka viikko jo 14e
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kännykällä kirjoittele kuin köyhät. Läppäri on paljon parempi kirjoitteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kirjoitan omalla pöytäkoneellani (en ole aiempi kommentoija tässä ketjussa). Oman pöytäkoneen raahaaminen Lidiliin tuntuu minusta työläältä, enkä ole varma, olisiko siitä edes apua alennusten saannissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittelen tänne jollain neljästä pöydälläni olevasta läppäristä.
Hyllyssä on pari läppäriä varalla, mutta WiFi-modeemissa on vain neljä RJ-45 -liitintä ja langattomassa liittämisessä on omat harminsa.
Selän takana on Linux-pöytäkonekin
- Anonyymi
Ei mutta mulla on green card jenkkeihin,onko teillä?
- Anonyymi
Ei ole, enkä halua edes käydä maassa, jossa "kissaa ei saa kuivata microssa"
- Anonyymi
Ei!
Ei mitään korttipelipelleilyä Lidliin! - Anonyymi
Tämä on jopa tasa-arvo kysymys.
Taas syrjitään yksin asuvia.- Anonyymi
Ainakin syrjitään älykännyttömiä.
- Anonyymi
Lidl?Mikä se on?
Lidl plus mikä se on ??? - Anonyymi
Kunhan toimii äitivainaan 20 vuotta vanhalla Nokialla
- Anonyymi
Ja Ericssonin GH198:lla. Sillä voi vastaanottaa tekstareita mutta ei lähettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Ericssonin GH198:lla. Sillä voi vastaanottaa tekstareita mutta ei lähettää.
Ompas sulla uusi ja hieno puhelin. Itse käytän veivattavaa lankapuhelinta jossa kuulo ja puhetorvi erikseen. Sentraalisantran kautta pitää yhdistää puhelut. Mikä se semmonen liitli ja tekstari on?
- Anonyymi
Ei, ei, ei!
Kortti kuin kortti oli ihan paras veto näitä järjestelmiä vastaan, arvostin!- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Tässä on sellainen näkökulma että ne kuluttajat jotka sukkuloivat eri kaupoissa, saatavuuden ja laadun perässä, maksavat ponuksen verran enemmän ruuastaan.
Vielä muutama kuukausi sitten olin luutuneesti K-ketjun asiakas, kymmenien vuosien ajan. Mutta sitten K-kauppias ei enää halunut myydä minulle kertakäyttöteelusikoita, joten panin ketjun poikotiiin (ostan sieltä vain sen mitä en muualta löydä). Olen siis etupäässä käyttänyt kahta muuta ketjua (sekä tukkutoria). Kaikilla kolmella ketjulla on joitakin tuotteita jotka ovat laadullisesti selvästi parempia kuin muilla. Liiterillä on joitakin tuotteita jotka ovat kaikkein edullisempia ja samalla laadullisesti kaikkein parhaita.
Kaiken kaikkiaan, kun sukkuloi, saa kattavammin parhainta laatua, vähän kovempaan hintaan. Sen sijaan ketju-uskovaiset tinkivät laadusta hiemen edullisemman hinnan eteen. - Anonyymi
Kysyn vielä tänään kassalla, että miten vanha näppyläkännyt soveltuu tähän älyäppäilyyn.
- Anonyymi
Ruuhkassa reipas myyjätyttö kailotti: Minä otan sitten kakkoseen,
tarkoitti toki kassan numeroa mutta piristi päivää kummasti :D
Asioin jatkossakin Lidlissä. - Anonyymi
Taas tulonsiirtoja perheellisille.
Yksineläjät on niin unohdettu Suomessa, vaikka puolet talouksista on yksineläjiä.
"Suomessa Lidlin etuohjelman kuluttajaohjeet ja osallistumisehdot ilmestyivät verkkoon äskettäin. Tietojen mukaan edut räätälöityvät asiakaskohtaisesti ja Lidliin käytettävä rahamäärä vaikuttaa etujen määrään.
Plus-kortin ehtojen mukaan Lidl pyrkii keräämään tietoa asiakkaistaan kilpailijaketjujensa kaltaisesti."- Anonyymi
Yhden hengen talouksista valtaosa on naisia, joten ei mitään väliä, vaikka niitä sorretaankin.
- Anonyymi
Kait ne vois samalla painattaa niitä kortteja, ei "äly" ihmisille.
- Anonyymi
Palutetta lähtee jo tänään Lidliin.
Siellä sivuilla on sellainen paikka, mihin voi kertoa kokemuksestaan. - Anonyymi
Ei ole. Eikä tule.
- Anonyymi
Kyttäyskortti, no vähenee Lidlissä käynnit, petyin, no eikai sitä ole pakko ottaa.
”Kun tunnistaudut myymäläkäynnilläsi kassalla, tallennamme tiedot myymälästä, ostamistasi tuotteista, tuotteiden määristä ja hinnoista, käyttämistäsi kupongeista, kuitin loppusummasta, maksutapahtuman ajankohdasta sekä käytetyn maksuvälineen tyypistä”, ehdoissa todetaan.
Niin just. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyttäyskortti, no vähenee Lidlissä käynnit, petyin, no eikai sitä ole pakko ottaa.
”Kun tunnistaudut myymäläkäynnilläsi kassalla, tallennamme tiedot myymälästä, ostamistasi tuotteista, tuotteiden määristä ja hinnoista, käyttämistäsi kupongeista, kuitin loppusummasta, maksutapahtuman ajankohdasta sekä käytetyn maksuvälineen tyypistä”, ehdoissa todetaan.
Niin just.Sitten toi äppi pyörii kokoajan kännykässä ja kyttää käytkö edes lähellä K:ta taikka S:ää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin just.Sama juttu muissakin kauppaketjujen korteissa. Nyt näen helposti itsekin sähköisesti,
mitä olen ostanut ja millä hinnalla.
- Anonyymi
Bonusplussa systeemin pyörittäminen syö rahaa. Paljon rahaa. Ei tuota mitään. Edut saa rikkaat, enemmän ostavat.
Lidl ei ole enää köyhän ystävä. - Anonyymi
Hyvä juttu kunhan hinnat ei nousis niin nopeesti kuin kilpailijoilla Suomalaisten köyhdyttämisen aikana kilpailu tervetullutta vielä kun valikoima laajenis...
- Anonyymi
Lidlissä tainnut unohtua, että yli miljoona suomalaista elää alle köyhyysrajan. Suurinosa heistä on Lidlin vakiasiakkaita.
Pienine ostoksineen he eivät tule hyötymään bonus-plussa -systeemistä. Bonus-plussa -järjestelmä nostaa hintoja. Köyhät joutuvat systeemin maksumiehiksi. - Anonyymi
Tatuoin sen takapuoleen ja aina joudun kassalla pyllistämään.
- Anonyymi
Hyvin toimii olen j sää stänyy kymppejä viikossa etu 5 e ja ilmainen pesdapaperirulls
Kiitos lidl hyvin on yoimimut
Pikssen hidastaa vielä kassalla mutta kyllä opin toimimaan nopeemmin
Älykännyjä saa jo parilla kympolöä
Millä valittaa on tänne kirjoitelleet kun ei o lunmummokännu
Taitaa o öla k kauppiaita ja tosi katerllissio.
Kiitos lidl hoikeests hslpuutukdedts
- Anonyymi
Nyt sitten lehtiuutisesta selvisi mikä tämä Lidlin "etukortti" oikein tulee olemaan (sitä ei siis saa vielä ladattua puhelimeen). "Kortti" ladataan sovelluksena puhelimeen, joten jo tällä karsitaan käyttäjäryhmä nuorempiin ja rikkaampiin ihmisiin joilla on älykännykkä ja osaavat käyttää sen sovelluksia. Moni vanhempi ihminen vain puhuu ja enintää tekstailee vaikka olisikin älypuhelin. Eikä edes kaikissa älypuhelimissakaan ole tarvittavaa NFC toimintoa.
Kortilla seurataan asiakkaan ostoksia ja käyttäytymistä Lidlissä ja annetaan henkilökohtaisia etuja ostosten perusteella, kuten K-kauppujen Plussakortillakin. Näyttää siis siltä että Lidl on kopioinut järjestelmänsä Plussa-kortin puolelta, mutta sillä erolla että ei anneta fyysistä korttia vaan aina käytetään puhelimen sovellusta.
S-ketjun bonuskortin käyttö on sentään reilua. Erillisiä erityisalennuksia ei ole, kaikki saavat tasaveroisesti saman prosenttihyvityksen ostoksistaan sen mukaan mitä tekee ostoksia kuukaudessa. Ajoittain annetaan määräaikoina bonukset tuplana. Koska kyse on erillisestä kortista, bonuksia osaa käyttää "mökinmummokin" ilman puhelinta, vaikka maksaisi ostoksensa käteisellä.- Anonyymi
Älykännykän omistaminen ei ole rikkaus ja nuoruus kysymys. Itsellä on kymmeniä tuhansia pankkitileillä ja kuulun muutenkin varakkaampaan kymmenykseen, en silti käytä älykännykkää. Sellainen lojuu kaapinpohjalla ja varmasti sinne jää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älykännykän omistaminen ei ole rikkaus ja nuoruus kysymys. Itsellä on kymmeniä tuhansia pankkitileillä ja kuulun muutenkin varakkaampaan kymmenykseen, en silti käytä älykännykkää. Sellainen lojuu kaapinpohjalla ja varmasti sinne jää.
Käyttötililläkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et muuten kuulu rikkaampana jos sulla niin vähän tilillä olet alaluokkaa ja Köyhä.
Käyt varmaan ansiotöisdäkin joka päivä
Minä en käy kuin haukkumassa työntekijät laiskoiksi perjantaisin jos olen öäjistöllä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttötililläkö?
Svea ekonomi ja Bank Norvegian, maksavat parempaa korkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et muuten kuulu rikkaampana jos sulla niin vähän tilillä olet alaluokkaa ja Köyhä.
Käyt varmaan ansiotöisdäkin joka päivä
Minä en käy kuin haukkumassa työntekijät laiskoiksi perjantaisin jos olen öäjistölläTyperys, ei tilillä pidetä kuin käyttörahaa muutamia kymppitonneja yllättäviin menoihin ja hankintoihin. Olet selkeästi persaukinen köyhä, kun et ymmärrä meidän varakkaampien ihmisten perustalousasioita.
Ihan pääomatuloilla elän, ei tarvitse käydä ketään haukkumassa missään puljussa.
- Anonyymi
Tänään Roihupellon Lidlissä koetti ystävällinen nti auttaa minua lataamaan puhelimeeni kortin. Ei onnistunut aktivoiminen. Jää saksalainen kauppa förbi minulta kun tarjoukset kortilla alkavat. Äänestän jaloillani.
- Anonyymi
Mikä siinä on vaikeaa? Helppo kuin mikä.
Tee ensin ja rekistöröi kassalla, näyttämällä kännyä. - Anonyymi
En usko tarinaasi. Tulet käymään Lidlissä kuten ennenkin.
- Anonyymi
Eipä olisi uskonut että Lidl ottaa moisen käyttöön, toisaalta, onhan Saksassa osattu ennenkin valvoa ihmisiä. Pelkän kortin olisin ottanut, mutta kännykkään ei m itään vakoilua ja typerää käyttääkin sitä kassalla.
- Anonyymi
Höh. Samat tiedot näkyy S-kortillakin, mitä olutta tai kahvia ostit ja koska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh. Samat tiedot näkyy S-kortillakin, mitä olutta tai kahvia ostit ja koska.
Ei kortti pysty keräämään tietoa koko ajan kuten älykännykkä. Minulla ei ole kännykkä edes päällä kaupassa käydessä. Kortti on vaivaton käyttää eikä vie lompakossa paljon tilaa.
K-kauppa lähetti joskus s-postiin henkilökohtaisia tarjouksia, kieltäisin ne tai poistaisin koko s-postin jos kävisin vielä useammin ja tulisi. Yleiset tarjoukset riittää.
- Anonyymi
Täytyy ottaa joskus koronan jälkeen
- Anonyymi
Edullista, hyvää ja laadukasta ilman mitään sovellustakin, kyllä jäävät S- j K-ryhmät kauaksi.
- Anonyymi
Minulla kyllä on älykännykkä mutta keskustelupalstoilla ja iltapäivälehtien kommenttikentillä teeskentelen vain köyhää ja että olisin mukamas tekniikasta täysin välinpitämätön vaikka melko uusi älypuhelin on käytössä minulla kyllä.
- Anonyymi
Minä käyn aina keskisellä. Siellä voi maksaa aivan tavallisella pankkikortilla eikä mitään äppejä tai jäsenkortteja tarvita.
- Anonyymi
Luotiliivit siel ois tärkeämmät kaupan puolesta. ?
- Anonyymi
Liiterissä voit käydä kyllä myös ilma äppiä jos ei liinnosts
Kitos hyvistä tsrjouksists
Lidl plus on mielenkiintoinen ja erilainen kuin k ja s
Kiitos alennusta lifl
Jo kymppi ekana viikkona
S ei anna mitään ja hävittää jo ansaitut pois
Kiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liiterissä voit käydä kyllä myös ilma äppiä jos ei liinnosts
Kitos hyvistä tsrjouksists
Lidl plus on mielenkiintoinen ja erilainen kuin k ja s
Kiitos alennusta lifl
Jo kymppi ekana viikkona
S ei anna mitään ja hävittää jo ansaitut pois
KiitosEi ne tarjoukset ole sen kummempia kuin yleiset tarjoukset. Ostan nytkin lähes pelkästään tarjous- ja alennustuotteita. Normaalihintaisia vain jos ovat tarpeeksi edullisia.
- Anonyymi
Hieno uudistu ja toimii
Hyviä tarjouksia riittää säästin jo 16 e
Ja lisää tulee säästää
Muusllen mene enää
Vaikken oomrnnytkääm
Suomi nousuun Yritys tuella ja rahan jaolla Köyhiltä rikkaille - Anonyymi
Lidlikin alkoi maksattamaan toisten ostoksia muilla, joten aivan samaan paskasarjaan meni kauppa muiden kanssa.
- Anonyymi
Aikaisemmin asioin sekä Lidlissä että Prismassa, jotka ovat aivan vierekkäin. Prismassa kuitenkin enemmän. Koronapandemian takia Lidlin jätin pois kokonaan. Myymälä on ahdas muutenkin. Turvavälejä on mahdoton pitää. Kuulun lisäksi riskiryhmään. Nyt on ostokset keskitetty kokonaan Prismaan, jossa on väljää. Näyttää siltä, että lisääntyneillä S-bonuksilla voittaa sen pienen, mitä Lidl voisi tarjota alennuksia sovelluksellaan. Katsotaan tilannetta pandemian tukahtumisen jälkeen.
- Anonyymi
Ei ole mutta Kela Gold kortti on.
- Anonyymi
Edullisin ja paras kauppa saa siis etukortin, jolla ylivoima vain kasvaa!
Vihervasemmistolaiset verovarojen kuppaajat repivät p*rseensä! - Anonyymi
Itsellä ei ole, mutta muutaman kerran olen joutunut kassalle jonottamaan normaalia pidempään, kun edellä olevalla asiakkaalla on ollut eikä sovelluksen käyttöönotto ole mennyt ihan putkeen.
- Anonyymi
Älykännykkä mahdollistaa suuremman vakoilukapasiteetin kuin kortti. Esimerkiksi kortti ei voi periaatteessakaan kertoa, missä muissa kaupoissa käyt, mutta älyluuri voi sen ainakin periaatteessa tehdä (paikkatietojen perusteella).
Korttiin ei voi sitten suunnata päivittäistarjouksia tai vastaavia näkyviin, älyluuriin voi, eli sillä voi yllyttää ostajia ostamaan enemmän ja mainoskulut ovat pienemmät. - Anonyymi
Mulla ollu alusta asti Lidl plus sovellus. Olen ollut tyytyväinen, MUTTA mitä on tapahtunut, kun ei aukea enää?? Piti mennä Lidliin tänään ja kotona yleensä katson tarjoukset, jotta voin aktivoida, jos kiinnostaa. Mutta jäin kotiin, kun usean yrityksenkään jälkeen en saa auki, enkä siten siis pysty skannaamaankaan kassalla.
- Anonyymi
Hinnat ovat Lidlissä nousseet, jollei ole kännykkä mukana, niin joutuu maksamaan enemmän. Jopa alennuksen jälkeen loppusumma on suurempi, kuin ennen. Aamun vihanneslaatikot hyvä juttu, 2€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinnat ovat Lidlissä nousseet, jollei ole kännykkä mukana, niin joutuu maksamaan enemmän. Jopa alennuksen jälkeen loppusumma on suurempi, kuin ennen. Aamun vihanneslaatikot hyvä juttu, 2€.
Sovellus on saa....sta. Kassapalvelut hidastuu kun kännykkää räplätään kassalla, ihmetellään mihin se sovellus on hävinnyt, ahaa, tuoltahan se löytyi kolmen minuutin etsimisen jälkeen, ainiin, unohdin aktivoida kupongit, perutaas homma ja aloitetaas alusta. Yks hemmetin vitsi koko sovellus. Osta 150€ ja saat pari euroa alennusta. Mahtavaa.
- Anonyymi
Lopetin asioinnin Lidlissä, kun lähtivät mukaan tuohon pelleilyyn.
- Anonyymi
Eikö enää kirjastokortti kelpaakaan?
- Anonyymi
Asensin ohjelman kännykkääni silloin kun se tuli mutta kassalle tullessa oli kädessä lompakko josta kaivoin
Visaa ja toisella kädellä
kaivoin kännykkää ja näppäilin avauskoodia
ja samalla kaivoin
hyllystä muovikassia ja kun vilkaisin taakseni niin näin että
piitkä jono
asiakkaita odotti vuoroaan kassalle maksaakseen ostoksensa
niin työnsin kännykän taskuun ja päätin unohtaa koko pelleilyn. - Anonyymi
Ei ole,eikä tule.
- Anonyymi
Nyt on mennyt Lidlin touhu todella huonoksi. Etuohjelma ei aina ota rekisteröintiä kaupassa.
Melkein joka kerta on jotain valittamista esim. ei tuu alennusta vaikka pitäis jms..- Anonyymi
Harva tietää, että jos ostat myyntirajoitettuja tuotteita ja näytät "korttia", et voi enää käydä ostamassa uutta erää, jos näytät taas korttia. Opin sen kantapään kautta, kun tutkin himassa kuittia.
- Anonyymi
Aloittaja on ikivanhoja "uutisia" lehdistä varasteleva vatipää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111