Polttohautausten lopettaminen

Anonyymi

Kristillinen usko ei tue ja kannata polttohautausta. Kuitenkin esim. Helsingissä tuhkataan jopa 90 % vainajista. Kirkko ei tietääkseni siunaa jo tuhkattua, kun ei tue edes polttamista, mutta ennen tuhkausta tekee sen.

Ruumiin polttaminen on laillisesti hautarauhan rikkomista, mutta Wikipedian mukaan ei, jos sen tekee sille varatussa krematoriossa. Ensimmäinen ruumiin polttaminen ruumiinpolttouunissa on tapahtunut Milanossa vuonna 1876.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhkaus

Rukous, etteivät ihmiset enää vie ruumiita poltettaviksi.

20

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin suurissa kaupungeissa ja niiden lähettyvillä asian ratkaisee raha. Jopa maakunnissa sitä suositellaan. Myös raha ratkaisee. Kristilliseltä kannalta ei ole mielipidettä.

• Anonyymi

Lopun aikoina Raamatun mukaan tulee muuttumaan ajat ja lait, siis muuttavat ne. Tuo laki ja jokaisen tietous siitä, ettei ruumista häiritä polttamalla, on ihan selviö ollut. Jotkut ovat sitä jonkin verran tehneet aiemmin ruumiin lisärankaisumielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopun aikoina Raamatun mukaan tulee muuttumaan ajat ja lait, siis muuttavat ne. Tuo laki ja jokaisen tietous siitä, ettei ruumista häiritä polttamalla, on ihan selviö ollut. Jotkut ovat sitä jonkin verran tehneet aiemmin ruumiin lisärankaisumielessä.

Aku-Ankka kannattaa polttohautausta. 34/92

• Anonyymi

Esimerkki Jumalan tuomiosta kun jonkun ruumis poltetaan :

Aamos 2:1
      Näin sanoo Herra: Mooabin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on polttanut Edomin kuninkaan luut kalkiksi,
      2 sentähden minä lähetän tulen Mooabia vastaan, ja se kuluttaa Kerijotin palatsit. Ja Mooab kuolee sodan melskeessä, sotahuudon ja pasunan pauhinassa.
      3 Ja minä hävitän tuomarin sen keskeltä, ja kaikki sen päämiehet minä tapan yhdessä sen kanssa, sanoo Herra.

• Anonyymi

mun mielestä koko polttohautaus/ tuhkaus on ns. rahvaanomaista.

• Anonyymi

Ruumiit pitäisi polttaa voimalaitosten kattiloissa ja ottaa kaikki energia hyötykäyttöön. Pelkkä hautaaminen on järjetöntä energian haaskausta.

• Anonyymi

Saisikohan uhri energiaveron palautusta ensivuonna silloin? Vähänkuin pullopantti maallikoille ilmaistuna.

• Anonyymi

Kannatan kuolleista energiaa.

• Anonyymi

Porttohautaus olisi parempaa. Luojat tietää mitä se tarkoittaa.
      Siinä olisi Jumalakin kämmenellä.

• Anonyymi

On aivan sama mitä maalliselle keholle tapahtuu. Ihmisen sielu on kuitenkin ikuinen ja menee Luojan luokse. Polttohautaus kuitenkin tuntuu monista mielekkäämmältä, koska on inhottavaa joutua matojen syötäväksi.

• Anonyymi

Vaikka ihminen poltto haudattaisiin niin jos joutuu kadotukseen ei matojen syömiseltä välty.
        Niin kuin maan alla madot ruumista syövät niin myös kadotuksessa on oleva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka ihminen poltto haudattaisiin niin jos joutuu kadotukseen ei matojen syömiseltä välty.

Ei ole mitään kadotusta. Vaikka ei varsinaiseen taivaaseen pääsisi niin ainakin henkimaailmaan. Sielun kehitys on ikuinen. Sielun pitää kehittyä ja kasvaa henkimaailmassa. Se on meidän oikea kotimme ja henkiruumis oikea olotilamme. Jeesus on sanonut, minun isäni kodissa on monta asuinsijaa.

• Anonyymi

Sielu on satua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kadotus on satua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään kadotusta. Vaikka ei varsinaiseen taivaaseen pääsisi niin ainakin henkimaailmaan. Sielun kehitys on ikuinen. Sielun pitää kehittyä ja kasvaa henkimaailmassa. Se on meidän oikea kotimme ja henkiruumis oikea olotilamme. Jeesus on sanonut, minun isäni kodissa on monta asuinsijaa.

Taivaspaikka on satua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kadotus on satua.

Kadotus on todellinen paikka.

• Anonyymi

""Helsingissä tuhkataan jopa 90 % vainajista.""

Kansa on luopunut uskosta. HEH HEH HEH
      Hyvä niin

• Anonyymi

Sielua ei voi tuhkata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielua ei voi tuhkata.

Mitään sielua ei ole olemassakaan. Pelkkää höpötystä.

• Anonyymi

"Kristillinen usko ei tue ja kannata polttohautausta."

Mihin tämä väite perustuu? Ei ainakaan raamattuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe