Paljon puhetta Euroista

Anonyymi

Kun kuuntelee kuskien 10-12 tunnin kassaa päivävuorossa, niin lähes kaikki kertoo tienaavansa 250—450 / pv. Ihmettelen , mistä nuo kuskit nappaa ne tilaukset, edellyttäen että ajetaan normaalia päivävuoroa Espoo Vantaa alueella.
Siis, ei koulukyytejä eikä mitään sopimusajoja.
Kertokaa jos tiedätte!

43

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      200-250 todenmukaisempaa-siis yleensä, joskus vähemminkin.

      • Anonyymi

        Niin. Sitä minäkin ajattelin. Vaikka olenkin tuuraaja, niin enhän minäkään aina voi olla väärällä asemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sitä minäkin ajattelin. Vaikka olenkin tuuraaja, niin enhän minäkään aina voi olla väärällä asemalla.

        Firman vanhoille kuskeille saattaa ajovälitysjärjestelmää olla rukattu siten, että heille tulee enemmän keikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firman vanhoille kuskeille saattaa ajovälitysjärjestelmää olla rukattu siten, että heille tulee enemmän keikkoja.

        Näin vanhana firman kuskina voin kertoa salaisuuden: 54 senttiset maahiset laittavat aina ennen vuoron alkua 100 euroa taksin pakoputkeen. Siitä johtuu paremmat kassamme.


      • Anonyymi

        Ymmärrätkö nyt oikein? 12h työvuoro ja kassa 250€
        Tästä kuskille 33% eli 82€ 3 vuoroa viikossa ja kuukausipalkaksi tulee 990€ ei ihme että kuskeja ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö nyt oikein? 12h työvuoro ja kassa 250€
        Tästä kuskille 33% eli 82€ 3 vuoroa viikossa ja kuukausipalkaksi tulee 990€ ei ihme että kuskeja ei löydy.

        Mikäs tuossa? Ihan kelvollinen palkka työstä johon tarvitsee vain ajokortin


    • Anonyymi

      Kukaan tuskin muistelee huonompia kassoja. Tällä alalla osaamista mitataan kassalla, joten huonon kassan myöntäminen on suunnilleen sama kuin olisi huono tai osaamaton.

      • Anonyymi

        Juuri noin, ja perinteisesti taksin yhden päivän kassa ei merkitse yhtään mitään. Kuukausi alkaa olla sopiva mittari siihen, onko joku yksittäinen kuski tehokas vai ei.
        Tänä päivänä. kun kyydit on lukumääräisesti harventuneet, yksittäisen kyydin painoarvo on paljon suurempi, eli jos päivään mahtuu useampi lyhyt kyyti, kassa jää auttamatta surkeaksi.
        Kokemusta omaava kuski sijoittuu autonsa kanssa paikkoihin, joista TODENNÄKÖISESTI saa sen pitkän ja rahakkaan keikan, mutta jos kohtalo on sua vastaan juuri sinä päivänä, edestäsi ja takaasi autot lähtevät 50 euron keikalle, ja sinä saat 9 euron siirron, jonka jälkeen palaat tunniksi odottamaan vuoroasi.


      • Anonyymi

        Juuri noin, ja perinteisesti kuljettajat eivät siitä valittaneet kenellekään, koska pitivät itseään huonompina kuin muut ja isännät sanoivat vaan, että onhan se tyhjää parempi.
        Ja kun ajat vielä muutaman vuoden niin silloin saat enemmän ja omat luvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, ja perinteisesti kuljettajat eivät siitä valittaneet kenellekään, koska pitivät itseään huonompina kuin muut ja isännät sanoivat vaan, että onhan se tyhjää parempi.
        Ja kun ajat vielä muutaman vuoden niin silloin saat enemmän ja omat luvat.

        Edelleenkin: Siitä yhdestä työvuorosta ei voi vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.
        Koska kirjoitat menneessä aikamuodossa, oletan, että viittaat aikaan ennen tätä "uudistusta". Silloin kuskina pärjäsi ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin: Siitä yhdestä työvuorosta ei voi vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.
        Koska kirjoitat menneessä aikamuodossa, oletan, että viittaat aikaan ennen tätä "uudistusta". Silloin kuskina pärjäsi ihan hyvin.

        Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!

        Puhut skeidaa tai sitten olet ollut tosi surkea kuski. Kuskina tienasi ennen lakiuudistusta autonkuljettajan yleisen keskiansion mukaista palkkaa usein ylikin. Yrittäjän vuositulot eivät olleet paljon suuremmat kun kuljettajankaan. Nykyään pienemmät. Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut skeidaa tai sitten olet ollut tosi surkea kuski. Kuskina tienasi ennen lakiuudistusta autonkuljettajan yleisen keskiansion mukaista palkkaa usein ylikin. Yrittäjän vuositulot eivät olleet paljon suuremmat kun kuljettajankaan. Nykyään pienemmät. Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä.

        Niin just "olet ollut tosi surkea kuski", siihen aina vedotaan jos et onnistu löytämään asiakkaita ja se on oma vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut skeidaa tai sitten olet ollut tosi surkea kuski. Kuskina tienasi ennen lakiuudistusta autonkuljettajan yleisen keskiansion mukaista palkkaa usein ylikin. Yrittäjän vuositulot eivät olleet paljon suuremmat kun kuljettajankaan. Nykyään pienemmät. Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä.

        Kyllä tienas joo paremmin, mutta työpäivät oli toki 3-4 h pidempiä. Eikö yrittäjien kuuluisi seurata työtunteja ja noudattaa työaikalakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut skeidaa tai sitten olet ollut tosi surkea kuski. Kuskina tienasi ennen lakiuudistusta autonkuljettajan yleisen keskiansion mukaista palkkaa usein ylikin. Yrittäjän vuositulot eivät olleet paljon suuremmat kun kuljettajankaan. Nykyään pienemmät. Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä.

        Niin käsittämättömältä kuin se tuntuukin, tällä alalla on, ja on aina ollut niin yksinkertaista kuljettaja-ainesta, että ajattelevat sen työmaansa (taksin) kassavirran (vähennettynä heidän palkalla) päätyvän sellaisenaan autoilijan palkaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut skeidaa tai sitten olet ollut tosi surkea kuski. Kuskina tienasi ennen lakiuudistusta autonkuljettajan yleisen keskiansion mukaista palkkaa usein ylikin. Yrittäjän vuositulot eivät olleet paljon suuremmat kun kuljettajankaan. Nykyään pienemmät. Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä.

        Tähän sanomaan reagoin: "Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!"
        Sanoma ei pidä paikkaansa- eli skeidaa. Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan.
        Mitä tulee isäntien väittämäsi tulotasoihin niin sekin on skeidaa. Perusteluni vääriin väittämiisi oli seuraava:"Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä".
        Taksin liiketulo jonka perusteella kuski saa palkkansa tai isännälle jää voittoa on aina ollut vaihtelevaa päivittäin/kuukausittain. Sille ei voi mitään. Välillä huonot, välllä hyvät kassat. Uudistuksen jälkeen olen kyllä sitä mieltä että kenenkään ei kannata työllistää eikä kenenkään kannata mennä kuljettajaksi. Jos taksia haluaa jostain syystä ajaa, hakee omat luvat ja vetelee yksin. Saman rahan saa nykyään mistä muualta alalta vaan ja sekin työntekijänä. Turha ottaa moisesta yrittäjäriskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän sanomaan reagoin: "Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!"
        Sanoma ei pidä paikkaansa- eli skeidaa. Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan.
        Mitä tulee isäntien väittämäsi tulotasoihin niin sekin on skeidaa. Perusteluni vääriin väittämiisi oli seuraava:"Taksiyrittäjän keskituloa merkittävästi suurempia tuloja saavat isännät istuivat toimaripalleilla Taksiliitossa tai välityskeskusten johtajistoissa ja saivat roimat lisätulot niistä".
        Taksin liiketulo jonka perusteella kuski saa palkkansa tai isännälle jää voittoa on aina ollut vaihtelevaa päivittäin/kuukausittain. Sille ei voi mitään. Välillä huonot, välllä hyvät kassat. Uudistuksen jälkeen olen kyllä sitä mieltä että kenenkään ei kannata työllistää eikä kenenkään kannata mennä kuljettajaksi. Jos taksia haluaa jostain syystä ajaa, hakee omat luvat ja vetelee yksin. Saman rahan saa nykyään mistä muualta alalta vaan ja sekin työntekijänä. Turha ottaa moisesta yrittäjäriskiä.

        Ymmärrätkö kehitysvanmainen, että AKT:n autokuskin palkka on eri asia kuin suomalaisten keskiansio? Entä ymmärrätkö, että jos 50h työviikolla yöt ja pyhät painaen saa saman kuin toinen 8-16 vuoroilla, niin ei puhuta ihan vertailukelpoisista asioista? Oletko taksiläski vammaisuutesi takia vai päinvastoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö kehitysvanmainen, että AKT:n autokuskin palkka on eri asia kuin suomalaisten keskiansio? Entä ymmärrätkö, että jos 50h työviikolla yöt ja pyhät painaen saa saman kuin toinen 8-16 vuoroilla, niin ei puhuta ihan vertailukelpoisista asioista? Oletko taksiläski vammaisuutesi takia vai päinvastoin?

        Ymmärrätkö lukemaasi? Olenko verrannut kommentissani AKT:n taksinkuljettajan keskiansiota suomalaisten yleiseen keskiansioon jossain vaiheessa?? Sanoin: "Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan" ja vertasin AUTONKULJETTAJAN YLEISEEN KESKIANSIOON tompio!!! Näillä saiteilla ei minun nähdäkseni ole puhuttu muista kun taksinkuljettajan ansioista. Missä kohtaa kommenttini liittyy suomalaisten keskiansioon- ei missään! Ymmärrätkö lukemaasi? Kielenkäyttösi on muuten tosi sivistymätöntä, toivottavasti et itse ole taksinkuljettaja. Jos turpavärkkisi suoltaa moisella tyylillä tarinaa asiakkaillekin niin sanoisin kyllä että työvuorot on kurjia koska "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö lukemaasi? Olenko verrannut kommentissani AKT:n taksinkuljettajan keskiansiota suomalaisten yleiseen keskiansioon jossain vaiheessa?? Sanoin: "Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan" ja vertasin AUTONKULJETTAJAN YLEISEEN KESKIANSIOON tompio!!! Näillä saiteilla ei minun nähdäkseni ole puhuttu muista kun taksinkuljettajan ansioista. Missä kohtaa kommenttini liittyy suomalaisten keskiansioon- ei missään! Ymmärrätkö lukemaasi? Kielenkäyttösi on muuten tosi sivistymätöntä, toivottavasti et itse ole taksinkuljettaja. Jos turpavärkkisi suoltaa moisella tyylillä tarinaa asiakkaillekin niin sanoisin kyllä että työvuorot on kurjia koska "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

        Näin kirjoitit aiemmin:

        Tähän sanomaan reagoin: "Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!"
        Sanoma ei pidä paikkaansa- eli skeidaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi!

        Taksinkuljettajan työ niinkuin mikä hyvänsä autonkuljettajan keskiansiot luokitellaan keskimmäiseen keskituloisten tulonsaajaluokkaan himppa yli 2200€kk-n.3000€kk. Ainahan se on näin ollut, siitähän se on kiinni mitä kassoja saa ajettua kun pääasiassa provikalla ajetaa.. Suomalaisten keskitulo pörrää jossain 3500€kk. On se kuitenkin oma valinta mitä duunia tekee ja mitä siitä maksetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö lukemaasi? Olenko verrannut kommentissani AKT:n taksinkuljettajan keskiansiota suomalaisten yleiseen keskiansioon jossain vaiheessa?? Sanoin: "Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan" ja vertasin AUTONKULJETTAJAN YLEISEEN KESKIANSIOON tompio!!! Näillä saiteilla ei minun nähdäkseni ole puhuttu muista kun taksinkuljettajan ansioista. Missä kohtaa kommenttini liittyy suomalaisten keskiansioon- ei missään! Ymmärrätkö lukemaasi? Kielenkäyttösi on muuten tosi sivistymätöntä, toivottavasti et itse ole taksinkuljettaja. Jos turpavärkkisi suoltaa moisella tyylillä tarinaa asiakkaillekin niin sanoisin kyllä että työvuorot on kurjia koska "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

        Tämä kommentti ei ollut minun vaan toisen täällä kirjoittaman: "Kuskina ei ole koskaan ennen lakiuudistustakaan päässyt suomalaisten keskiansioon autoilijat kyllä meni selvästi ylikin, tällä hetkellä raja menee vielä kauemmaksi! Vastasin siihen että: "Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan". Ei taksinkuljettajan työ ole koskaan saavuttanut-siis yleisimmin-suomalaisten keskituloon eikä tosiaan taida nykyäänkään mutta ei ole taksiyrittäjienkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö lukemaasi? Olenko verrannut kommentissani AKT:n taksinkuljettajan keskiansiota suomalaisten yleiseen keskiansioon jossain vaiheessa?? Sanoin: "Taksinkuljettajat ovat aina olleet ennen uudistusta vähintään esim. Akt:n määrittämän ns. keskiansion raameissa niillä yleisillä provisiopalkoillaan-usein paremmillakin vuotuisilla palkkatuloillaan" ja vertasin AUTONKULJETTAJAN YLEISEEN KESKIANSIOON tompio!!! Näillä saiteilla ei minun nähdäkseni ole puhuttu muista kun taksinkuljettajan ansioista. Missä kohtaa kommenttini liittyy suomalaisten keskiansioon- ei missään! Ymmärrätkö lukemaasi? Kielenkäyttösi on muuten tosi sivistymätöntä, toivottavasti et itse ole taksinkuljettaja. Jos turpavärkkisi suoltaa moisella tyylillä tarinaa asiakkaillekin niin sanoisin kyllä että työvuorot on kurjia koska "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

        Ymmärrätkö kehitysvanmainen, että tässä aiemmin sekä sinä että muut puhui nimenomaan suomalaisten keskipalkasta? Ja sitäkin tolkullisemmat yrittää suhteuttaa tehtyihin tunteihin, minkä taksiläski aina sivuuttaa. Toki yöt ja viikonloput painaen 60h työviikkoa palkka hieman nousee, voi jopa saada sen pakettiautokuskin keskipalkan verran lopulta kasaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksinkuljettajan työ niinkuin mikä hyvänsä autonkuljettajan keskiansiot luokitellaan keskimmäiseen keskituloisten tulonsaajaluokkaan himppa yli 2200€kk-n.3000€kk. Ainahan se on näin ollut, siitähän se on kiinni mitä kassoja saa ajettua kun pääasiassa provikalla ajetaa.. Suomalaisten keskitulo pörrää jossain 3500€kk. On se kuitenkin oma valinta mitä duunia tekee ja mitä siitä maksetaan.

        Tuohon 2200e/kk-tasollekaan tuskin on moni päässyt 40h päivätyövuoroilla. Käytännössä 1600e/kk ollut lähempänä totuutta eli alle puolet suomalaisten keskipalkasta.


    • Anonyymi

      ei yrittänyttä laiteta pitää turvatulot muualta niin kun moni moniala yrittäkin. ei pelkalla taksityöllä voi ansaita elantoansa.

    • Anonyymi

      Jos ajat esim, menevän tai kovasen välityksessä sekä autossa on vielä th välitys on kassat ihan kohtuullisia ilman ,että pitää ajaa 15 tunnin vuoroja.

      • Anonyymi

        Miten autossa voi olla menevän ja kovasen välitys samaan aikaan th:n kanssa kun autoilija on selkeästi allekirjoittanut sopparin, jossa kielletään pitää käynnissä muita välityslaitteita th:n laitteitten kanssa. Tai voihan sitä ihan mitä vaan kun tekee, mutta taitaa sanktio olla jonkunmoinen jos ja kun jää kiinni.


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan tervejärkinen aja 15 tunnin ajovuoroja.
        Mulla motivoitunein kuljettaja ajoi vuonna 2019 mun maksamana 36 000€ vuosiansiot.
        Kaveri tekee lisäksi entisen duuninsa kautta lisätöitä x määrän ja saa niistä lisä ansioita.
        Voisin kuvitella hänen vuosittain tienaavan bruttona noin 40 000 euroa. Tätä voi pitää keskituloisen vuosiansioina.
        Pakukuskit ei vissiin tienaa ihan yhtä hyvin?
        Kaveri saa lähes poikkeuksetta valita vapaapäivänsä ja loma-aikansa joten on ollut erittäin tyytyväinen työhönsä koska muulla alalla ei saanut valita vapaitaan tai loma-aikoinaan vaan työnantaja määritteli ne. Lisäksi pitää työn itsenäisyydestä ettei kukaan kyttää koko ajan selän takana.
        Jos siltä kysytään niin varmasti sille suurempikin liksa kelpaisi, mutta jotta minunkin yritystoiminta olisi kestävällä tasolla näinä vaikeimpinakin aikoina niin ymmärtää myös sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan tervejärkinen aja 15 tunnin ajovuoroja.
        Mulla motivoitunein kuljettaja ajoi vuonna 2019 mun maksamana 36 000€ vuosiansiot.
        Kaveri tekee lisäksi entisen duuninsa kautta lisätöitä x määrän ja saa niistä lisä ansioita.
        Voisin kuvitella hänen vuosittain tienaavan bruttona noin 40 000 euroa. Tätä voi pitää keskituloisen vuosiansioina.
        Pakukuskit ei vissiin tienaa ihan yhtä hyvin?
        Kaveri saa lähes poikkeuksetta valita vapaapäivänsä ja loma-aikansa joten on ollut erittäin tyytyväinen työhönsä koska muulla alalla ei saanut valita vapaitaan tai loma-aikoinaan vaan työnantaja määritteli ne. Lisäksi pitää työn itsenäisyydestä ettei kukaan kyttää koko ajan selän takana.
        Jos siltä kysytään niin varmasti sille suurempikin liksa kelpaisi, mutta jotta minunkin yritystoiminta olisi kestävällä tasolla näinä vaikeimpinakin aikoina niin ymmärtää myös sen.

        Joo ja lehmät lentää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja lehmät lentää

        Meillä kuskit keskimäärin 3-4000e/kk ajanut, ahkerat aloittaa vuoron klo 03-04 ja tulee klo 20 jälkeen pesee autoa talliin, käyvät siinä välissä vissiin kotonaan makaamassa, laiskat paskat saakeli. Noh oon vähän sanonut et alle 500e kassaa ei tuoda, et sit vähennetään jo palkasta tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä kuskit keskimäärin 3-4000e/kk ajanut, ahkerat aloittaa vuoron klo 03-04 ja tulee klo 20 jälkeen pesee autoa talliin, käyvät siinä välissä vissiin kotonaan makaamassa, laiskat paskat saakeli. Noh oon vähän sanonut et alle 500e kassaa ei tuoda, et sit vähennetään jo palkasta tms.

        Noinhan se menee. Jos ajaa Postilla pakettiautoa 7-15 pääsee paremmille liksoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan tervejärkinen aja 15 tunnin ajovuoroja.
        Mulla motivoitunein kuljettaja ajoi vuonna 2019 mun maksamana 36 000€ vuosiansiot.
        Kaveri tekee lisäksi entisen duuninsa kautta lisätöitä x määrän ja saa niistä lisä ansioita.
        Voisin kuvitella hänen vuosittain tienaavan bruttona noin 40 000 euroa. Tätä voi pitää keskituloisen vuosiansioina.
        Pakukuskit ei vissiin tienaa ihan yhtä hyvin?
        Kaveri saa lähes poikkeuksetta valita vapaapäivänsä ja loma-aikansa joten on ollut erittäin tyytyväinen työhönsä koska muulla alalla ei saanut valita vapaitaan tai loma-aikoinaan vaan työnantaja määritteli ne. Lisäksi pitää työn itsenäisyydestä ettei kukaan kyttää koko ajan selän takana.
        Jos siltä kysytään niin varmasti sille suurempikin liksa kelpaisi, mutta jotta minunkin yritystoiminta olisi kestävällä tasolla näinä vaikeimpinakin aikoina niin ymmärtää myös sen.

        Ei kai kukaan tervejärkinen aja 12 tunnin työvuoroja. Ai niin, taksialalla useimmat. Eikä kukaan valvo tai piittaa yöaikalainsäädännön jatkuvaa rikkomista. Mutta kyydissähän onkin vain ihmisiä, joten ei sillä väliä vaikka kuljettaja olisi väsynyt ja nukahtelee rattiin.
        Taksinkuljettajien kokonaisansiot eivät ole pitkien työaikojen takia mitenkään vertailukelpoisia suomalaisten keskitulojen kanssa. Muissa töissä kun noudatetaan sääntöjä ja tehdään max 8 tunnin päiviä mahdollisesti yö- ja pyhätöistä lisäkorvaukset. Jos ei huijaa itseään ja laskee taksikuskin tuntiansiot, niin surkeaksi jää. Jos vertaat keskituloihin, pitäisi vertailla tuntiansioita. Ja se näyttäisi pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan tervejärkinen aja 12 tunnin työvuoroja. Ai niin, taksialalla useimmat. Eikä kukaan valvo tai piittaa yöaikalainsäädännön jatkuvaa rikkomista. Mutta kyydissähän onkin vain ihmisiä, joten ei sillä väliä vaikka kuljettaja olisi väsynyt ja nukahtelee rattiin.
        Taksinkuljettajien kokonaisansiot eivät ole pitkien työaikojen takia mitenkään vertailukelpoisia suomalaisten keskitulojen kanssa. Muissa töissä kun noudatetaan sääntöjä ja tehdään max 8 tunnin päiviä mahdollisesti yö- ja pyhätöistä lisäkorvaukset. Jos ei huijaa itseään ja laskee taksikuskin tuntiansiot, niin surkeaksi jää. Jos vertaat keskituloihin, pitäisi vertailla tuntiansioita. Ja se näyttäisi pahalta.

        tilastokeskus sanoo paketti ja taksikuskin tuntipalkat 14,85e tunti menkää käymään tilastokeskuksessa niin saat varmaa tietoa


    • Anonyymi

      Nyt on kassat kohdillaan. Istuin 12h ja 5 keikkaa, 78e.

      • Anonyymi

        Parempi tuo kun 0eur


    • Anonyymi

      Tänään reilu 9 tunnin työpäivä, kassa 19,- brutto, tästä saan provikan 37 %. Kadehtikaa kilpaa.

      • Anonyymi

        Vieläkö joku ajaa alle 40% provikalla? Luulin, että kaikki on tajunnu kilpailuttaa provikan jo vapautuksen jälkeen. Tällä hetkellä on niin kova pula kuljettajista, että provikan saa helposti reiluun 40 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö joku ajaa alle 40% provikalla? Luulin, että kaikki on tajunnu kilpailuttaa provikan jo vapautuksen jälkeen. Tällä hetkellä on niin kova pula kuljettajista, että provikan saa helposti reiluun 40 %.

        Viisaat isännät ei palkkaa ketään yli 40% provikalla. Niin idiootti ei voi kukaan olla! Siitä ei jää yrittäjälle mitään tuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaat isännät ei palkkaa ketään yli 40% provikalla. Niin idiootti ei voi kukaan olla! Siitä ei jää yrittäjälle mitään tuloa.

        No ei siitä jää yrittäjälle hirveästi voittoa, mutta saapahan yrityksen kiinteitä kuluja hoidettua. Sit yrittäjälle jää enempi kätee omista ajoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö joku ajaa alle 40% provikalla? Luulin, että kaikki on tajunnu kilpailuttaa provikan jo vapautuksen jälkeen. Tällä hetkellä on niin kova pula kuljettajista, että provikan saa helposti reiluun 40 %.

        kovasen kuskit 32%


    • Anonyymi

      Onhan se palkka huomattavasti parempi 19 euron vuorokassasta 40 %:lla kuin 37 %:lla.

      • Anonyymi

        Se on kuitenkin yli 8 % parempi palkka. Ja sit ku sen laskee vuositulosta niin tienaa siinä jo reilu pari tonnia enemmän. Mutta jos on sitä mieltä, että pienemmällä prossalla pärjää niin ei sitä tarvi nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin yli 8 % parempi palkka. Ja sit ku sen laskee vuositulosta niin tienaa siinä jo reilu pari tonnia enemmän. Mutta jos on sitä mieltä, että pienemmällä prossalla pärjää niin ei sitä tarvi nostaa.

        Tässä tapauksessa se tarkoittaa eroa liksassa 0,5 euroa. Senhän joku suurtuhluri jo pistää kahviinkin vuoron aikana.


      • Anonyymi

        toi on helpo huomenna ylittää toi oli vuoden pohjat varmaan huomenna voi olla 100 % lisää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe