Kevään tulosta ja harrastuksista

Nyt on kevät sitten virallisestikin Tukholman seudulla; etelä-Ruotsissa se on ollut jo jonkun aikaa. Olisikohan aika laittaa kesäkukkien siemenet multaan ruukkuihin ja punssiverannalle itämään?
Oikeestaan vahinko että tuo roskaketju kuka voittaa savenvääntäjä vai kirjailija poistettiin. Aloitus oli täysin ala-arvoinen ja henkilöön kohdistuva hyökkäys, joten sen poistaminen oli oikeutettu, mutta siinä oli muutama lukemisen arvoinen kommentti loppupäässä. Etenkin korppikselta, jonka vastaus kiteytti selkeästi omia ajatuksianikin harrastuksista ja niiden kertomisesta.

135

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva! Olenkin tulossa risteilemään Tukholmaan ensi viikolla. Jospa olisi keväisempää kuin täällä etelä-Suomen rannikolla, missä on jatkuva marraskuu jo ollut 3 kuukautta rapiat.
      Tykkään käydä aika usein Tukholmassa. Ja risteily kaikkine hauskuuksineen on mulle ihan ok harrastus.

      • Toivottavasti ei kovin myrskyä silloin.
        Tai jotkuthan oikein tykkäävät siitä kun laiva keikkuu ja mitä kovemmin, niin sen kivempi. Minä en.

        Meillä vain sen, että ehtii välillä tyyntymään, niin tulee uudet puhurikelit. Eilen aamulla ei oksakaan heilunut puissa, mutta illaksi taas nousi tuulemaan kovasti ja tulee sellaisina puhureina, että meinaa ikkunat painautua sisään.
        Poliisinkin hälyytti joku tuulta tyynnyttämään.
        Helikopteri pörräsi ympäriinsä ja monta poliisipatrullia liikkeellä koiriensa kanssa, kun oli kuultu aivan kuin laukauksia ja huutoa yön pimeydessä.
        Totesivat sitten vain roskatynnyrien kansien paukkuvan myrskyssä ja ainut toimenpide oli ilmoittaa kunnalle, että tekevät niille tynnyreille jotain pelottelemasta rauhallisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Kesäkukat ostan (jos ostan) joko taimina tai 'valmiina'. Jos minulla olisi jonkinlainen puolilämmin tila käytettävissäni niin voisin ehkä harkita siemenestä kasvattamista, mutta edelleen ostaisin suurimman osan kesäkukista kukkivina ja aikaisintaan huhtikuussa.

      Olisitpa malttanut jättää tuon toisen kappaleen kirjoittamatta.

      Bessie

      • "Olisitpa malttanut jättää tuon toisen kappaleen kirjoittamatta."
        kirjoittaa Bessie.
        Sanos muuta.
        Monta juttua olen kirjoittanut jotka olisi parempi olla lähettämättä eteenpäin. Mutta minkäs sitä itselleen voi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Olisitpa malttanut jättää tuon toisen kappaleen kirjoittamatta."
        kirjoittaa Bessie.
        Sanos muuta.
        Monta juttua olen kirjoittanut jotka olisi parempi olla lähettämättä eteenpäin. Mutta minkäs sitä itselleen voi.

        No, minä nyt kuitenkin tarkoitin vain tuota yhtä ainoaa kappaletta.

        Bessie


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Olisitpa malttanut jättää tuon toisen kappaleen kirjoittamatta."
        kirjoittaa Bessie.
        Sanos muuta.
        Monta juttua olen kirjoittanut jotka olisi parempi olla lähettämättä eteenpäin. Mutta minkäs sitä itselleen voi.

        Voihan sitä yrittää ottaa opikseen.
        Komppaan Bessietä.


    • Täällä povataan lumisadetta eteläänkin ensiviikon lopulla. Tiedä häntä, moneen kertaan ehtii vielä muuttua.
      Joten ei täällä vielä ole siementen aika. Päivänä muutamana on satanut silkkaa vettä ja vähätkin lumet häipyneet.
      Tuommoista ´´roskaketjua´´ en nähnytkään, olin sängyllä kirjan kimpussa, kissa kainalossa.

      • Vähin lunta ja nollakeliä jopa päivällä on tännekin luvattu kuukauden vaihteessa.
        Miten siitä eteenpäin, niin on vielä hämärän peitossa.
        Plussan puolella on päivälämpötila tähän asti ollutkin.

        En siis juhlisi kevään tuloa vielä, kun on talvikin tulossa ensin.


      • Lueskelin facesta Piha ja Puutarha-naisten kirjoituksia, että nyt olisi aika laittaa lobelian siemenet multaan, lyijykynän kumipäällä vain painettuina suoraan ruukkuihin ja puoliviileään itämään. Minulle tuli mieleen että herttinen eihän olla vielä edes laskiaisesta ohi.

        Ei näy lumisadetta sääkartalla ensi viikoksikaan mutta sataa ja myrskyää rajusti, jospa hieman rauhoittuisi että pääsisi vaikka kävelylle pienten poikien kanssa viikolla. Perjantaihin saakka on luvassa hiihtolomalaisia huomenna tulevat. Ehkä parempikinkun on jotain tekemistä niin ei tule täällä palstalla oltua niin paljon.


    • Tarvitsi sitten jostain poistetusta ala-arvoisesta ketjusta tehdä oikein oma laadukkaampi aloitus.

      • Höpsistä. Harmitti vain vähän kun korppiksen pitkä ja punnittu puheenvuoro meni saman sileän tien.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpsistä. Harmitti vain vähän kun korppiksen pitkä ja punnittu puheenvuoro meni saman sileän tien.

        Tuskin muita harmittaa kuin teitä kahta.
        En tosin nähnyt koko ketjua tai juttua. Minua ei harmita sekään etten nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin muita harmittaa kuin teitä kahta.
        En tosin nähnyt koko ketjua tai juttua. Minua ei harmita sekään etten nähnyt.

        Kyllä komppaan kympillä!


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpsistä. Harmitti vain vähän kun korppiksen pitkä ja punnittu puheenvuoro meni saman sileän tien.

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Ihanaa että jotain lovea välittyy edes telkkarin välityksellä sinne kainuun korven yksinäiselle. Tsemppiä sinne, koitahan pärjäillä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin muita harmittaa kuin teitä kahta.
        En tosin nähnyt koko ketjua tai juttua. Minua ei harmita sekään etten nähnyt.

        Et mitään menettänyt. Samaa omahyväistä teennäistä p*skanjauhantaa se oli kuin aina.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Ja pää paukkuu entiseen malliin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        PRRSSSKKK iiiks buahhahaa


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Se, että maksaa itse "kirjansa" kustantamisen ei tee kenestäkään kirjailijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että maksaa itse "kirjansa" kustantamisen ei tee kenestäkään kirjailijaa.

        Eikä se että liittyy Peräkorven taiteilijoihin
        tee kenestäkään taiteilijaa.
        Suuruudenhulluus on taas päällä,
        kiljua napattu.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Ai että ihan aikuisia lapsia 🤣🤣🤣🤣Tämän ikäisillä on kyllä normaalisti jo aikuisia lastenlapsia. Sielläpä olla öllötät yksin kainuun korvessa, vaikka matkoillas kehut. Jos on hyvät kotiolot, ei kaiken aikaa haikaile matkoille. Mutta etkös sinä olekkin ikäänkuin talkkarina siinä avoimen parisuhteen omistamassa asunnossa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa että jotain lovea välittyy edes telkkarin välityksellä sinne kainuun korven yksinäiselle. Tsemppiä sinne, koitahan pärjäillä !

        Ihania tarinoita rakkaudesta. Upeita laulajia, orkestereita ja Suomen parhaat juontajat.

        Koville tää yksin pärjääminen ottaa. Kevättä kohti mennään niin eiköpä tuo siitä.

        Istutin valkosipuleita. Varret pitänee leikata ja silputa salaattimausteeksi. Joko olet pottuja istuttanut kukkapurkkeihin? Niin kuulemma isoissa Etelä Suomen kaupungeissa tehdään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et mitään menettänyt. Samaa omahyväistä teennäistä p*skanjauhantaa se oli kuin aina.

        Sandra ei nytkään ymmärtänyt jotta tottahan minä. Jos itse hevonpaskaa jauhat se kannattaa viedä ulos marjapensaiden lannoitteeksi,


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Sandrat ja tyynetkin kyllä kultansa ( lähikulta) lempeä ja lemmiskelyä saa , vaikka ei taidenäyttelyissä ole koskaan käyneet. saattaa saada palomakin silkkitukaltaan kun saman peitonkin jakavat. Eikä paloma mihinkään matkoille haikaile, on niin ihanat kotiolot hänellä kaikesta päätellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        PRRSSSKKK iiiks buahhahaa

        Odotinkin tätä huudahdusta tosin nyt se ei vailuttanut yhtä sivistyneeltä kuin se tirkstirks.
        Tuostapa mieleeni juolahti, lintuja kantsii nyt ruokkia, jotta pärjäävät sitten kun se takatalvi tuloo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että maksaa itse "kirjansa" kustantamisen ei tee kenestäkään kirjailijaa.

        No, kaikki maksaa ja siksi niitä kirjoja jukaistaan. Ja julkaistun kirjan kirjoittaja on kirjailija. Joko olet katsellut puutarhanhoitokirjoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se että liittyy Peräkorven taiteilijoihin
        tee kenestäkään taiteilijaa.
        Suuruudenhulluus on taas päällä,
        kiljua napattu.

        Kyllä tekee tiedän. Kiljunsiemeniäkö ajattelit laittaa ikkunalaudalle käymään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että ihan aikuisia lapsia 🤣🤣🤣🤣Tämän ikäisillä on kyllä normaalisti jo aikuisia lastenlapsia. Sielläpä olla öllötät yksin kainuun korvessa, vaikka matkoillas kehut. Jos on hyvät kotiolot, ei kaiken aikaa haikaile matkoille. Mutta etkös sinä olekkin ikäänkuin talkkarina siinä avoimen parisuhteen omistamassa asunnossa ?

        Joko ne sinun.lapsesi ovst eläkkeellä?.No, nyt en pääse matkustamaan kun on se sairaala leikka ensi kuussa, mutta jos hyvin käy enkä kuole niin sitten.katotaan minne nokka suunnan ottaa..

        No?, totta minun pitää kukkia kastella ja postit tutkia, mutta talkkarin hommat on ulkoistettu.
        Olen huolissani sinun muistista, muistisi ontuu muistelet omistaako tämän talon joku muu vaikka jo se, että ssuu vuokralla kertoo normaali ihmiselle että ei omista.
        Käy muistitesteissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja pää paukkuu entiseen malliin.

        Ei minun päässä pauku jos sinun niin käy tutkituttamassa pääsi voi olla jotain vakavaa.

        Tomaatinsiemenet kannattaa jo istuttaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei minun päässä pauku jos sinun niin käy tutkituttamassa pääsi voi olla jotain vakavaa.

        Tomaatinsiemenet kannattaa jo istuttaa.

        Tämä oli tietoinen testi miten kauan kestää kun kirjoitan vastauksia pötköön Sandralle.

        Tulos 1-1-2-3- 4-4-minuuttia. Yksi pitempi teksti otti enempi

        Eiköhän tämä nyt ole tässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että maksaa itse "kirjansa" kustantamisen ei tee kenestäkään kirjailijaa.

        Jaa. En minäkään tituleeraa itseäni kirjailijaksi kuin leikisti.
        Kirjallisuuden tekijänoikeusjärjestö sanasto, johon kuulun kyllä käyttää tätä nimikettä myös omakustannuskirjailijoista. Minä olen harrastelija, enkä edes pyri saamaan kaupallista menestystä, riittää että myyn sen verran että painatuskulut peittyvät. Kustantamot eivät julkaise ennestään tuntemattomien ihmisten elämänkertoja, koska niillä ei katsota olevan menekkiä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jaa. En minäkään tituleeraa itseäni kirjailijaksi kuin leikisti.
        Kirjallisuuden tekijänoikeusjärjestö sanasto, johon kuulun kyllä käyttää tätä nimikettä myös omakustannuskirjailijoista. Minä olen harrastelija, enkä edes pyri saamaan kaupallista menestystä, riittää että myyn sen verran että painatuskulut peittyvät. Kustantamot eivät julkaise ennestään tuntemattomien ihmisten elämänkertoja, koska niillä ei katsota olevan menekkiä.

        Kirjailijan määritelmä.

        Kirjailija on henkilö, joka kirjoittaa tai on kirjoittanut kirjoja.

        Minä en ole kirjailija vaikka nimimerkkini on korpikirjailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjailijan määritelmä.

        Kirjailija on henkilö, joka kirjoittaa tai on kirjoittanut kirjoja.

        Minä en ole kirjailija vaikka nimimerkkini on korpikirjailija.

        Määritelmän kirjoitti maija 3 v.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä ei ole sama minkä aamulla kirjoitin. mutta sanoma on sama.

        Olen kirjoittanut kohta 15-vuotta Suomi24 ikäpalstoilla. Kenellekään ei lie jäänyt epäselväksi mikä ja kuka olen.

        Paitsi Sandralta.

        Olen siis 72-vuotias nainen, eronnut ja kahden aikuisen pojan äiti. Työurani olen tehnyt ravintola-alalla ja opettajana sekä kouluttajana. Olen elänyt pian 14-vuotta avoimessa parisuhteessa. Harrastan keramiikkan tekoa ja muutenkin viihdyn kädentaitoja vaativissa harrastuksissa, maalaan tauluja ja näpertelen pienoismalleja minimaailmassani. Isommat timpurointityötkin onnistuu.

        Elämäni tempo jakautuu neljän vuodenajan mukaan. Kesät puuhastelen luonnon helmassa kesämökilläni.

        Syksyisin, talvisin ja keväisin matkustelen maailmalla.

        Se, että tämä kaikki on minulle tavan elämää se ei ole Santralle, joka on johdattanut minut pyrks... pyrks.. huudahduksillaan eturiviin, ihan omasta tahdostaan.

        Kieltämättä kateuskin tulee mieleeni.
        Onhan se kateus aika normaalia ystävienkin kesken, mutta lie kauhean sitovaa, se pitää valveilla yötä päivää.
        On oltava valmius pyrskpyrks huudahduksille, jotka vaativat suurta sydämen sivistystä.

        Paloma on kirjoittanut ja julkaissut kirjan se on faktaa, joten hän voi käyttää itsestään nimikettä kirjailija.

        Kun minua aikoinaan pyydettiin liittymään kuvataiteilijoihin ja pitämään taidenäyttely, mietin, mutta en innostunut näyttelystä vaikka sen jälkeen olisin voinut käyttää itsestäni taiteilija nimikettä. No, minulla ei ollut riittävästi kunnianhimoa.

        Nyt Pamoma ja minä olemme Sandra Saamattoman korkeasti arvostamia taiteilijoita, joita hän mainostaa päivin ja öin ilman palkkiota, oma peukutus riittää vaatimattomalle Sandralle, joka on kauttaaltaan savessa ja jumissa Paloman kirjan kansien välissä.

        Nyt SuomiLove 💞

        Hullu kaikkensa kertoo.
        (suomalainen viisaus)
        Ja itteens kehuu ja muita haukkuu.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, kaikki maksaa ja siksi niitä kirjoja jukaistaan. Ja julkaistun kirjan kirjoittaja on kirjailija. Joko olet katsellut puutarhanhoitokirjoja?

        Julkaistun kirjan kirjoittaja voi olla kirjailija, mutta omatekele jonka painamisen on itse maksanut ei tee kirjoittajasta kirjalijaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hullu kaikkensa kertoo.
        (suomalainen viisaus)
        Ja itteens kehuu ja muita haukkuu.

        Epäluuloisuus, kyräily ja sisisäänpäinlämpiävyys taitaa olla ihan hyveeksi laskettu osio vanhan kansan viisautta. Ei meilläpäin; karjalainen on avoin, iloinen ja sosiaalinen. Ei kadehdi, ei kyylää, ei haudo vihaa.
        "Jos vain joku sanoi ei ei, toinen heti huusi hem till mig!" tai jotain sinne päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkaistun kirjan kirjoittaja voi olla kirjailija, mutta omatekele jonka painamisen on itse maksanut ei tee kirjoittajasta kirjalijaa.

        Kirjailijan tekee kirjoittaminen, 250 tai enemmän valmista tekstiä, kustantaminen on taas aivan eri juttu. Olet pahasti juuttunut vanhanaikaiseen käsitykseen että joku kustantaja päättää rahoittamalla ja julkaisemalla tekeleesi oletko kirjailija vai et.
        Jokainen joka on kirjoittanut kirjan voi vapaasti käyttää kirjailijantitteliä.
        Minä olen eläkeläinen, harrastelijakirjailija.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, kaikki maksaa ja siksi niitä kirjoja jukaistaan. Ja julkaistun kirjan kirjoittaja on kirjailija. Joko olet katsellut puutarhanhoitokirjoja?

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.

        Suomen Kirjailijaliittoon voi hakea jos on julkaissut kaksi kirjaa, on totta, mutta ne saavat kyllä olla omakustanteita, siitä ei ole mitään mainintaa. Eikä se ole kirjailijaliittokaan joka jakaa kirjailijantitteleitä; ainoastaan voi katsoa olla ammattikirjailija, jos myy riittävästi että se lyö leiville, minnekään liittoihin kuuluminen ei ole pakollista.
        Minulla on tulossa kaksi uutta kirjaa tänä keväänä ja sen jälkeen voin liittyä Suomen Kirjailijaliittoon. Jos haluan.
        Taiteilija on käsitteenä vieläkin laajempi eikä siihen tarvita mitään opintoja, työnäytteitä eikä mihinkään liittoihin kuulumisia.
        Sekä kirjojen lukeminen että taiteen arvostaminen ovat subjektiivisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.

        Tätisi taulut olivat varmaan kauniita ja niistä tiesi, mitä ne esittävät , eikä mitään epämääräisiä värikokeiluja.
        Keramiikka"taiteiljoita" on Suomen maa väärällään, tienviittoja vähän välillä Kaisan ja Miinan ja Ellinooran savipotteryyn. Aivan kammottavia kömpelöitä tekeleitä. Astiat muotopuolia (jokainen on erilainen yksilö). Mukit reunoiltaan paksuja ja kieroja, mahdoton juoda. Ei niitä ilkene kattaa pöytään eikä voi edes tiskikoneeseen laittaa. Ovat kyllä niin paskan värisiä, ettei edes lika näy.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.

        Tätisi taulut olivat varmaan kauniita ja niistä tiesi, mitä ne esittävät , eikä mitään epämääräisiä värikokeiluja.
        Keramiikka"taiteiljoita" on Suomen maa väärällään, tienviittoja vähän välillä Kaisan ja Miinan ja Ellinooran savipotteryyn. Aivan kammottavia kömpelöitä tekeleitä. Astiat muotopuolia (jokainen on erilainen yksilö). Mukit reunoiltaan paksuja ja kieroja, mahdoton juoda. Ei niitä ilkene kattaa pöytään eikä voi edes tiskikoneeseen laittaa. Ovat kyllä niin paskan värisiä, ettei edes lika näy.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.

        Tätisi taulut olivat varmaan kauniita ja niistä tiesi, mitä ne esittävät , eikä mitään epämääräisiä värikokeiluja.
        Keramiikka"taiteiljoita" on Suomen maa väärällään, tienviittoja vähän välillä Kaisan ja Miinan ja Ellinooran savipotteryyn. Aivan kammottavia kömpelöitä tekeleitä. Astiat muotopuolia (jokainen on erilainen yksilö). Mukit reunoiltaan paksuja ja kieroja, mahdoton juoda. Ei niitä ilkene kattaa pöytään eikä voi edes tiskikoneeseen laittaa. Ovat kyllä niin paskan värisiä, ettei edes lika näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätisi taulut olivat varmaan kauniita ja niistä tiesi, mitä ne esittävät , eikä mitään epämääräisiä värikokeiluja.
        Keramiikka"taiteiljoita" on Suomen maa väärällään, tienviittoja vähän välillä Kaisan ja Miinan ja Ellinooran savipotteryyn. Aivan kammottavia kömpelöitä tekeleitä. Astiat muotopuolia (jokainen on erilainen yksilö). Mukit reunoiltaan paksuja ja kieroja, mahdoton juoda. Ei niitä ilkene kattaa pöytään eikä voi edes tiskikoneeseen laittaa. Ovat kyllä niin paskan värisiä, ettei edes lika näy.

        Noita savensekoittajia on joka kylässä, jotkut saavat jotain muotoa töihinsä, vaan toisilla on enempi rapparin jätöksiä, kuten tällä Ploman sydänystävällä ihan kauheita virityksiä lääninmuotoilijalta, kertoi ansioitunut paikkakunnan seniorimaalaaja.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Suomen Kirjailijaliittoon voi hakea jos on julkaissut kaksi kirjaa, on totta, mutta ne saavat kyllä olla omakustanteita, siitä ei ole mitään mainintaa. Eikä se ole kirjailijaliittokaan joka jakaa kirjailijantitteleitä; ainoastaan voi katsoa olla ammattikirjailija, jos myy riittävästi että se lyö leiville, minnekään liittoihin kuuluminen ei ole pakollista.
        Minulla on tulossa kaksi uutta kirjaa tänä keväänä ja sen jälkeen voin liittyä Suomen Kirjailijaliittoon. Jos haluan.
        Taiteilija on käsitteenä vieläkin laajempi eikä siihen tarvita mitään opintoja, työnäytteitä eikä mihinkään liittoihin kuulumisia.
        Sekä kirjojen lukeminen että taiteen arvostaminen ovat subjektiivisia.

        Voit anoa kirjailijaliiton jäsenyyttä kahden julkaisemiesi teosten jälkeen,
        he sitten päättävät oletko sen tasoinen kirjailija, ei sinne mennä heiluriovista noin vaan,
        ei sinne mennyt Kata Kärkkäinenkään eikä m moni muukaan, joka on halunnut.
        Mutta sinä menet että heilahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit anoa kirjailijaliiton jäsenyyttä kahden julkaisemiesi teosten jälkeen,
        he sitten päättävät oletko sen tasoinen kirjailija, ei sinne mennä heiluriovista noin vaan,
        ei sinne mennyt Kata Kärkkäinenkään eikä m moni muukaan, joka on halunnut.
        Mutta sinä menet että heilahtaa.

        Asia ei ole minulle mitenkään tärkeä. Voin joko anoa jäsenyyttä tai sitten en, samapa se, koska kirjoittelen lähinnä vain omaksi ilokseni. En aio anoa apurahoja. käydä messuilla enkä käydä mainostamassa tekeleitäni. Minua ei haittaa eikä harmita se että joku tituloi minua "eläkkeellä olevaksi tarhatädiksi"; jäin eläkkeelle esikoulunopettajanvirastani ja aloitin uuden jakson elämässäni omilla ehdoillani ja puuhaillen sitä mitä itse haluan. Olen aina halunnut kirjoittaa ja nyt teen sitä, mutta kuten sanoin, omilla ehdoillani, koska minun ei tarvitse enää elättää itseäni työnteolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.

        Sehän on maatallouvessain niin notta yhtä kannaa vähempää ei kannata pittää.

        Pittää olla ensin yksi kana siitä se kanslanpito lähtee ja omistaja voep sannoo notta on kanala
        kotkot

        korppis


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.

        Minunkin serkkuni kirjoitti kirjan vietettyään neljäkymmentä vuotta Papua New Guineassa lähetystyösä. Ei hän itseään kirjailijaksi kutsu kuten ei juurikasn nukasn joka on yhden nirjan nirjoittanut.

        Tässä taas naivellaan tikulla napatöhnää.

        Kirjailijaksi kutsuu itseään Ossi Nyymankin, kirjansa Röyhkeys julkaisun jälkeen. Nykyinen kirjailija entinen pitkäaikaistyötön.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita savensekoittajia on joka kylässä, jotkut saavat jotain muotoa töihinsä, vaan toisilla on enempi rapparin jätöksiä, kuten tällä Ploman sydänystävällä ihan kauheita virityksiä lääninmuotoilijalta, kertoi ansioitunut paikkakunnan seniorimaalaaja.

        En myy savituotteitani. Ei niitö kukaan ostaisikaa koska ne ovat o.aan käyttööni suunniteltu ja tehty. Kuten esim. sinunkin kotisi ei kelpaisi juuri kenellekään kun se on sinun itsellesi suunniteltu.

        Onko sinulla muita harrastuksia kuin Suomi24 kirjoittajien perässä vyöttäytyminen?

        Korppis


      • Anonyymi

        Minä makoilen sängyssä ja naputtelen yks-sormisysteemillä samsungin kaarevaa kännynäyttöä. En kehtaa nyt oikolukea kun en ole kirjaa kirjoittamssa.

        Korppis


      • Anonyymi

        ....kuten ei juurikaan kukaan joka on yhden kirjan kirjoittanut...no, joko pistit kiljunsiemenet savipurkkiin itämään. Minulla on sinusta mielikuva, että olet kovasti viinan menevö mitä tulee esiin kommenteistasi. Olisiko kyseessä pakko kieltäytymisen aikaan saamaa?

        korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä makoilen sängyssä ja naputtelen yks-sormisysteemillä samsungin kaarevaa kännynäyttöä. En kehtaa nyt oikolukea kun en ole kirjaa kirjoittamssa.

        Korppis

        Vai kaarevaa näyttöä! Karsastaako silmäsi?
        Paljonko maksoit vai saitko Petsiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä makoilen sängyssä ja naputtelen yks-sormisysteemillä samsungin kaarevaa kännynäyttöä. En kehtaa nyt oikolukea kun en ole kirjaa kirjoittamssa.

        Korppis

        Vai kaarevaa näyttöä! Karsastaako silmäsi?
        Paljonko maksoit vai saitko Petsiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.

        Olet täsmälleen oikeassa anonyymi 13:39.

        "Taiteilijoiksi" itseään kuvittelevien kannattaisi lukea sinun kommenttisi

        niin monta kertaa että ymmärtävät !

        Eli aika monta kertaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Suomen Kirjailijaliittoon voi hakea jos on julkaissut kaksi kirjaa, on totta, mutta ne saavat kyllä olla omakustanteita, siitä ei ole mitään mainintaa. Eikä se ole kirjailijaliittokaan joka jakaa kirjailijantitteleitä; ainoastaan voi katsoa olla ammattikirjailija, jos myy riittävästi että se lyö leiville, minnekään liittoihin kuuluminen ei ole pakollista.
        Minulla on tulossa kaksi uutta kirjaa tänä keväänä ja sen jälkeen voin liittyä Suomen Kirjailijaliittoon. Jos haluan.
        Taiteilija on käsitteenä vieläkin laajempi eikä siihen tarvita mitään opintoja, työnäytteitä eikä mihinkään liittoihin kuulumisia.
        Sekä kirjojen lukeminen että taiteen arvostaminen ovat subjektiivisia.

        Jos sinut otetaan kirjailijaliittoon,
        se kärsii inflaation.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Suomen Kirjailijaliittoon voi hakea jos on julkaissut kaksi kirjaa, on totta, mutta ne saavat kyllä olla omakustanteita, siitä ei ole mitään mainintaa. Eikä se ole kirjailijaliittokaan joka jakaa kirjailijantitteleitä; ainoastaan voi katsoa olla ammattikirjailija, jos myy riittävästi että se lyö leiville, minnekään liittoihin kuuluminen ei ole pakollista.
        Minulla on tulossa kaksi uutta kirjaa tänä keväänä ja sen jälkeen voin liittyä Suomen Kirjailijaliittoon. Jos haluan.
        Taiteilija on käsitteenä vieläkin laajempi eikä siihen tarvita mitään opintoja, työnäytteitä eikä mihinkään liittoihin kuulumisia.
        Sekä kirjojen lukeminen että taiteen arvostaminen ovat subjektiivisia.

        Mitä kuvitelmia !!! Ei voi kuin nauraa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuulostaahan se jotenkin tasokkaammalta tituleerata itseään (harrastelija)kirjailijaksi kuin eläköityneeksi tarhatädiksi. Vielä tasokkaampaa, jos sanoo olevansa kolumpialainen kirjailija.

        Serkkuni kirjoitti muutamankin rikoskirjan, mutta ei hän itseään kirjailijaksi sanonut, vaan Iltalehden rikostoimittajaksi.
        Tätini maalasi tauluja ja piti näyttelyitäkin. Eläkeläiseksi hän itseään sanoi eikä taiteilijaksi. Hämmästeli vain itsekin kuinka hyvin hänen taulunsa menivät kaupaksi.

        Harrastelijakirjailija = täys taulapää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on yhden kirjan julkaissut omakustanteena on harrastelijakirjoittelija
        kaukana kirjailijasta. Yhdellä kirjalla ei voi mennä kirjailijaliittoon edes pyrkimään.
        Taiteilija voi olla kuka tahansa kun osaa jonkun taidon
        mutta kaukana oikeasta taiteilijasta, jonka taideteokset on jyrytetty ainakin kahdessa valtakunnallisessa näyttelyssä, ennen kuin
        voi mennä taiteilijaliittojen ovia edes koputtelemaan..
        Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään taiteiljatitteliä tai kirjailijatitteliä.

        "Harrastella voi mitä vaan, mutta pyrkyryys oikeuttaa luuseriakin käyttämään
        taitelijatitteliä tai kirjailijatitteliä" pitää 100%:sti paikkansa
        ja osasyy on suuruudenhulluus, psykiatriassa sen nimi
        ns. "häiriintynyt minäkuva",
        ihminen uskoo itsestään ihan mitä vaan suurta ja hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....kuten ei juurikaan kukaan joka on yhden kirjan kirjoittanut...no, joko pistit kiljunsiemenet savipurkkiin itämään. Minulla on sinusta mielikuva, että olet kovasti viinan menevö mitä tulee esiin kommenteistasi. Olisiko kyseessä pakko kieltäytymisen aikaan saamaa?

        korppis

        Vanha krapulainen kiljukurki yritti heittää vitsin ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha krapulainen kiljukurki yritti heittää vitsin ?

        Eihän se vitsiksi ollut tarkoitettu vaan toteamus kiljun alitajuisesta himostasi. Miten se meni siitä puute mistä puhe ja koska sinulle oli ennen raituistumistasi normaalia mennä maanantaisin rapulassa töihin on se jäänyt takaraivoosi niin pistät sen minun piikkiin.
        No, en voi auttaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirjailijan tekee kirjoittaminen, 250 tai enemmän valmista tekstiä, kustantaminen on taas aivan eri juttu. Olet pahasti juuttunut vanhanaikaiseen käsitykseen että joku kustantaja päättää rahoittamalla ja julkaisemalla tekeleesi oletko kirjailija vai et.
        Jokainen joka on kirjoittanut kirjan voi vapaasti käyttää kirjailijantitteliä.
        Minä olen eläkeläinen, harrastelijakirjailija.

        Se. että kustantaja ottaa kirjan kustannettavakseen tai ei
        kertoo kirjan tasosta.
        Huonoja ei oteta,
        koska niille ei ole "kohderyhmää".
        Mikä olisi huonon kirjan kohderyhmä ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Eihän se vitsiksi ollut tarkoitettu vaan toteamus kiljun alitajuisesta himostasi. Miten se meni siitä puute mistä puhe ja koska sinulle oli ennen raituistumistasi normaalia mennä maanantaisin rapulassa töihin on se jäänyt takaraivoosi niin pistät sen minun piikkiin.
        No, en voi auttaa.

        Olet niin väärässä kuvitelminesi, koska et parempaakaan keksi.
        En ole koskaan käyttänyt alkoholia ja olen siitä tyytyväinen.
        Kommenttejasi lukiessa voi todeta mitä kaikkea pahaa
        alkoholi aiheuttaa aivoille. Varsinkin ikääntyneille aivoille
        pienikin määrä tekee tuhoa.


    • Anonyymi

      Vaimolla tuossa keittiönnurkassa mini växthuussi , ukosta ei taija ennään siementäjaäks :(

      • Anonyymi

        Voihan sitä ilman siemennystarkoitusta tällä iällä lempiä, johan tuota jälkikasvua on tarpeeksi.
        Nautiskelemisiin ❤️❤️❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä ilman siemennystarkoitusta tällä iällä lempiä, johan tuota jälkikasvua on tarpeeksi.
        Nautiskelemisiin ❤️❤️❤️

        Jättikö raudoittaja ukkosi sinut kuin nallin kalliolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättikö raudoittaja ukkosi sinut kuin nallin kalliolle?

        Elä sinä jätetty kuvittele, että muutkin on jätetty. Taisi lentää ulos kuin leppäkeihäs.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä sinä jätetty kuvittele, että muutkin on jätetty. Taisi lentää ulos kuin leppäkeihäs.

        Korppis

        Otit sitten juustomiehen surrimiehen tilalle.
        Vaihtuiko kossu geneveriin samalla?


    • Anonyymi

      Mitä enemmän on mennyt kiljua kurkkuun
      sitä suureellisemmat jutut.

      • Anonyymi

        Ei suuret sanat suuta halkaise.


    • Aurinkoinen aamu Daljoen alajuoksulla.
      Tänään tulevat pojat hiihtolomalle ja mummilaisella menee aika huusholliin ja ruuanlaittoon ja sen sellaiseen, onneksi on tuota miesväkeäkin jotka ovat parempia keksimään pojille tekemistä, kun hiihtäminen ja luistelu eivät onnistu näissä maisemissa tänä talvena, eikä urheiluharrastukset muutenkaan tunnu kiinnostavan, Naapurin vesselille (11 v) ostettiin lumikelkka, mutta ei sillä tänä talvena ajella ainakaan täällä.
      Mitä keksisi puuhaa pojille, ettei koko viikko menisi filmien katselemiseen netflixistä, pelien pelaamiseen ja puhelimen kanssa hipelöintiin?
      Pihansiivousta?
      Pullan leipomista?
      Lauta-ja korttipelejä?
      Kävelyretkiä joenrantapolkua?
      Pyöräilyä?
      Säästähän kaikki nuo ulkoilusuunnitelmat ovat kiinni. Sadetta, tuulta, aurinkoa ja aamupakkasta on luvassa, mutta etupäässä hyvin leutoa ja lumesta ei tietoakaan.
      Torstaina menemme kapungille kun meidän tarvii hakea lukulasit optikolta ja pojat saa mennä vaikka elokuviin enonsa kaa.
      ***
      Alkaisinkohan todellakin jo suunnitella kevään kylvöjä; kurkun ja tomaatinsiemenet sekä jotkut kukat tarvitsevat pitkän itämisajan ja lasiverannalla ne ehkä jo menestyisivät. Pojat voisivat olla apuna. Hmmm….

      • Meille ja Tukholmaan luvataan puhelimeni ja Aftonbladetin sääennusteen mukaan lunta tiistai, keskiviikko, torstai, lauantai, sunnuntai.
        Ei varmaan silti niin, että hiihtämään tai kelkkailemaan pääsisi, kun pakkasta vain öisin.


    • Meillä on paljon kokemusta tuonikäisten kanssa ajan vietosta lomilla, nuorin lapsenlapsi on nyt 12-vuotias poika. Tämän hiihtoloman nuoret perheet olivat matkoilla, mutta monen monilla lomilla ja viikonloppuina me isovanhemmat olemme heitä viihdyttäneet. Tällainen lumeton ja vesisateinen talvi on ulkoilun kannalta haasteellinen, mutta jotain on aina keksitty. Poikien -kyllä tytötkin ovat mukaan tulleet- kanssa on käyty halli- ja ulkoilmamuseoissa, lentokoneet ja panssarivaunut kiinnostavat aina. Makkaran ja vaahtokarkkien paisto ulkoilualueilla on mukavaa, juomana kuumaa kaakaota, ja onnistuu se kotipihan grillissäkin. Joskus on serkuksille tehty geo-kätköjä lähimetsään , pienimmille omalle tontille. Ylipäätään samanikäiset serkukset ovat hyviä viihdyttämään toisiaan. Uimahallit ja vesipuistot ovat aina mukavia, mummikin on aika vesipeto :). Leipomiseen ja lettujen paistoon kannataa lapset ottaa mukaan, ensi viikolla laskiaispullat ovat sesongin herkkua. Vaarilla ja tällä nuorimmaisella on yhteisenä harrastuksena pienoismallien teko, siinä aika vierähtää sadesäällä. Mustaapekkaa on pelattu kortit puhki, tosin meillä keksitään uusia sääntöjä, kuten että Pekalla voittaa. Monopolikin on vielä joskus käytössä, ja kirjastosta saa lainata uusia pelejä, kirjoja tietenkin myös.
      Mukavaa yhdessäoloa sinne !

      Laitoin jo helmikuun puolessa välissä makeista kirsikkatomaateista siemeniä pieniin turveruukkuihin kylvömultaan, ihan hentoja ituja on muutamasta noussut, samoin pienistä paprikoista. Koulutan niitä pitkin kevättä istuttamalla turveruukkuineen isompiin turveruukkuihin entistä syvempään, etteivät varret honteloidu. Turveruukut hajoavat, juuristo ei kärsi kun ei tarvitse entisestä ruukusta poistaa. Apukeittiön valoisan ikkunan edessä on hyllyt, siinä pienet taimiviljelmäni ja yrttiruukkuni. Kesäkukkia en kasvata, otan entisistä krasseista ja kehäkukista siemenet ja kylvän suoraan ulos kesäkuun alussa, ostan valmiina taimina muut kukat. Pari kesäkurpistan tainta ostan, pari ison lajin tomaattia, en halua olla kesälläkään kovin sidoksissa joka päivä kastelua vaativiin, vaikka kiinnostaisi sinänsä erikoisuuksienkin kasvatus. Puurahamessuilla käyn huhtikuussa, se on asellainen kevään avajaistapahtuma.

      • Anonyymi

        Kohta on kädentaitomessuja monessakin kaupungissa. Sitten alkaa puutarhamessujen kausi. Molemmat kiinnostaa, vaikka en kovin taitava käsistäni olekkaan . Mukava nähdä mitä taas on uutta alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta on kädentaitomessuja monessakin kaupungissa. Sitten alkaa puutarhamessujen kausi. Molemmat kiinnostaa, vaikka en kovin taitava käsistäni olekkaan . Mukava nähdä mitä taas on uutta alalla.

        Ramoona kertoi yllä, että käyvät museoissa, kuten panssarimuseossa Parolassa.
        Ruotsissa nuo sotaisat museot ovat enempi ;
        Miekka ja kilpi tyyppiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ramoona kertoi yllä, että käyvät museoissa, kuten panssarimuseossa Parolassa.
        Ruotsissa nuo sotaisat museot ovat enempi ;
        Miekka ja kilpi tyyppiä.

        Ikkunalaudalla on jo toinen laakea vati valkosipulin versoja, joista leikkelen ruokiin ja leivälleni. Basiliikkaa olen pitänyt pitkään kasvatusruukussa, missä altakastelu ja keinovalo on runsastuttanut sitä. Iso paperipussi on kuivayrtti varastoani, josta ripottelen keittoihin ja jauheliharuokiin aromeja.

        Juurtumassa onkin basiliikan latvaosat, joista istutan uusia, niihin kun tulee juuret muutamassa päivässä.
        Parvekekukat ostan valmiina, samoin persilja timjamia ja rosmariiniruukut aikanaan parvekkeelle.

        Tänään aurinko loisti iltapäivällä kasvoilleni nojatuolissa, jossa lekottelin kaupungilta tullessani. Siis monta metriä ikkunan läpi paistaessaan se lämmitti poskiani!
        Ja niin kaukana kun tuo elämän lähde itse asiassa on 😊))


    • Anonyymi

      Osa muutamista muuttolinnuistakin uskoo, että kevät on tullut näille Pohjolankin mannuille.
      Ainakin kajavat mekastavat vesialueilla jo kuin varhaiskeväällä ainakin. Aikaiset puulajit kuten leppä tai paju lykkäävät silmujaan, pajut kissojaan, täyttä häkää.

      Ehkä kysymys on rajusta ilmaston muutoksesta, kuka sen tietää?

      • Sinivuokkojen nähty kukkivan meillä päin.


    • Anonyymi

      Hei Paloma, miten lukupiirissäsi koettiin kirjasi?

      • Kirja on nyt lainassa yhdellä ja muut ovat varanneet. Kokoonnumme taas ensi kuussa, jospa sitten tulisi puheeksi. En ole kauheesti sitä mainostanut. Yksi oli jo ehtinyt lukea ja tykkäsi että oli "hyvin mielenkiintoinen ".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirja on nyt lainassa yhdellä ja muut ovat varanneet. Kokoonnumme taas ensi kuussa, jospa sitten tulisi puheeksi. En ole kauheesti sitä mainostanut. Yksi oli jo ehtinyt lukea ja tykkäsi että oli "hyvin mielenkiintoinen ".

        Ai sinä asut noin Suomalaisten joukossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä asut noin Suomalaisten joukossa.

        Tässä kolmensadan ihmisen kylässä on ehkä puoli tusinaa suomalaista, en tunne heitä sen enempää, mutta olen nähnyt suomalaisia nimiä postilaatikoissa. Käyn kirjapiirissä läheisen taajaman kunnankirjastossa, siellä on joukko aktiiveja suomalaisia sekä eläkeläistoimintaa suomenkielellä. Minua on kyllä kutsuttu mukaan, mutta en ole oikein bingoihminen. Ei voi sanoa että asumme suomalaisten joukossa, mutta emme mitenkään kierrä heitä kuitenkaan (koska puhumme suomea keskenämme, niin esim. kaupoissa tulee usein muita suomalaisia juttelemaan kanssamme) Stora Enson tehdas Skutskärissä on aikanaan tuonut tänne suomalaisiakin työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirja on nyt lainassa yhdellä ja muut ovat varanneet. Kokoonnumme taas ensi kuussa, jospa sitten tulisi puheeksi. En ole kauheesti sitä mainostanut. Yksi oli jo ehtinyt lukea ja tykkäsi että oli "hyvin mielenkiintoinen ".

        Millä nimellä sitä kirjaa voisi kysellä täällä Suomen kirjastossa ? Onkohan sitä tänne kirjastoihin hankittu ? Kiinnostaisi lukea, kun niin paljon on ollut puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä nimellä sitä kirjaa voisi kysellä täällä Suomen kirjastossa ? Onkohan sitä tänne kirjastoihin hankittu ? Kiinnostaisi lukea, kun niin paljon on ollut puhetta.

        Lempeät tuulet Tyyneltämereltä. Helmet-kirjastossa sitä jonotetaan (viimeksioli 11 kpl. varauksia. E-kirjanakin sen voi ladata esim. adlibriksestä, elisasta, amazonista jne. verkkokaupoista. Ensimmäiset 30 sivua tai silleen voi ladata ilmaiseksi näytteenä. Suomessa kirja on Jämsän, Kuhmoisten ja Äänekosken kirjastoissa. Kirjastosi mahdollisesti tilaa sen, ellei heillä ole, jos on kysyntää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lempeät tuulet Tyyneltämereltä. Helmet-kirjastossa sitä jonotetaan (viimeksioli 11 kpl. varauksia. E-kirjanakin sen voi ladata esim. adlibriksestä, elisasta, amazonista jne. verkkokaupoista. Ensimmäiset 30 sivua tai silleen voi ladata ilmaiseksi näytteenä. Suomessa kirja on Jämsän, Kuhmoisten ja Äänekosken kirjastoissa. Kirjastosi mahdollisesti tilaa sen, ellei heillä ole, jos on kysyntää.

        Kiitos paloma !


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tässä kolmensadan ihmisen kylässä on ehkä puoli tusinaa suomalaista, en tunne heitä sen enempää, mutta olen nähnyt suomalaisia nimiä postilaatikoissa. Käyn kirjapiirissä läheisen taajaman kunnankirjastossa, siellä on joukko aktiiveja suomalaisia sekä eläkeläistoimintaa suomenkielellä. Minua on kyllä kutsuttu mukaan, mutta en ole oikein bingoihminen. Ei voi sanoa että asumme suomalaisten joukossa, mutta emme mitenkään kierrä heitä kuitenkaan (koska puhumme suomea keskenämme, niin esim. kaupoissa tulee usein muita suomalaisia juttelemaan kanssamme) Stora Enson tehdas Skutskärissä on aikanaan tuonut tänne suomalaisiakin työntekijöitä.

        Bingoa? Onko se jotenkin aktiivista?

        En ehdi vielä kuulua mihinkään eläkekerhoon, mutta en myöskään ole kuullut, että täällä eläkeläiskerho olisi bingoamista.

        N me ollaan Ruotsista sitten perässä tuossakin asiassa. Täällä, kun eläkeläisillä on todella aktiivista toimintaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lempeät tuulet Tyyneltämereltä. Helmet-kirjastossa sitä jonotetaan (viimeksioli 11 kpl. varauksia. E-kirjanakin sen voi ladata esim. adlibriksestä, elisasta, amazonista jne. verkkokaupoista. Ensimmäiset 30 sivua tai silleen voi ladata ilmaiseksi näytteenä. Suomessa kirja on Jämsän, Kuhmoisten ja Äänekosken kirjastoissa. Kirjastosi mahdollisesti tilaa sen, ellei heillä ole, jos on kysyntää.

        Olen ollut viime keväästä helmet;n listalla jonossa, hidasta on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut viime keväästä helmet;n listalla jonossa, hidasta on.

        Johtunee siitä, että lainaaja unohtanut viedä takaisin.
        Aloittanut lukemisen, tylsistynyt ja työntänyt syrjään jonnekin, minne se sitten on unohtunut lojumaan kaatikselle vietävän roihnan alle.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirja on nyt lainassa yhdellä ja muut ovat varanneet. Kokoonnumme taas ensi kuussa, jospa sitten tulisi puheeksi. En ole kauheesti sitä mainostanut. Yksi oli jo ehtinyt lukea ja tykkäsi että oli "hyvin mielenkiintoinen ".

        Oliko 2v ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Johtunee siitä, että lainaaja unohtanut viedä takaisin.
        Aloittanut lukemisen, tylsistynyt ja työntänyt syrjään jonnekin, minne se sitten on unohtunut lojumaan kaatikselle vietävän roihnan alle.

        Kaatiskamaa se on todellakin on. Ei ihme ettei palaudu kirjastoon.
        Aika hyvää mökkivessapaperiksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko 2v ?

        Usein joutuu Helmet-kirjastossa odottamaan kauankin jotain haluamaansa kirjaa. Tuskin nyt kuitenkaan on Paloman kirjasta kyse, kun ei ole vielä kauankaan ollut edes jonotettavissa. Ei nyt ainakaan 2v, kun joku tuolla sanoo.

        Oletko Tellukka jo tutustunut tuohon kirjaan, kun jo kaatiskamaksi sen arvostat? Enpä usko. Älä viitsi ilkeillä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usein joutuu Helmet-kirjastossa odottamaan kauankin jotain haluamaansa kirjaa. Tuskin nyt kuitenkaan on Paloman kirjasta kyse, kun ei ole vielä kauankaan ollut edes jonotettavissa. Ei nyt ainakaan 2v, kun joku tuolla sanoo.

        Oletko Tellukka jo tutustunut tuohon kirjaan, kun jo kaatiskamaksi sen arvostat? Enpä usko. Älä viitsi ilkeillä!

        Kirjasta olen nähnyt kansikuvan.
        Taisin kerran erehtyä mainostamaan kirjaa tuolla edellisellä palstallakin, kun hän itse sitä epätoivoisena yritti kaupata. Sain hirmu haukkumiset, pyllistelyt ja sylkemiset siitä, että olen julkaissut kirjailijan "henkilötiedot" esiin.

        Nii, että jos joskus saatte sen kirjan käsiinne, niin älkää ihmeessä lukeko kannesta "kirjailijan" nimeä tai teidät katsotaan stalkkaajiksi.
        Jos siis kirjastossa kysytään, kuka kyseisen kirjan on kirjoittanut, kun alatte sitä jonottamaan, niin sanokaa, että Paloma.
        Toinen ohje, niin älkää ihmeessä lukeko sitä "salaa" tai olette taas stalkkaajia.

        Silleen "stalkkasin salaa" sitä kirjaa netiltä, missä sitä oli muutamankin kymmentä sivua ihan julkisesti. Hyvin yksitoikkoista, luettelomaista ja tapahtumaköyhää tekstiä. Taisin ottaa pienet torkutkin tässä istuallaan. Harppasin välillä yli, että tapahtuisiko tuossa jotain mielenkiintoista jossain kohtaa, mutta ei ...
        Ihan sitä samaahan siinä vain, kun mitä hän on vuosikaudet kirjoittanut jo elämäkertaansa näille palstoillekin.

        Mutta jonottakaa ihmeessä, sillä "mitään hyvää ei odota liian kauan". Parempihan sitä on käyttää kuin unilääkettä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kirjasta olen nähnyt kansikuvan.
        Taisin kerran erehtyä mainostamaan kirjaa tuolla edellisellä palstallakin, kun hän itse sitä epätoivoisena yritti kaupata. Sain hirmu haukkumiset, pyllistelyt ja sylkemiset siitä, että olen julkaissut kirjailijan "henkilötiedot" esiin.

        Nii, että jos joskus saatte sen kirjan käsiinne, niin älkää ihmeessä lukeko kannesta "kirjailijan" nimeä tai teidät katsotaan stalkkaajiksi.
        Jos siis kirjastossa kysytään, kuka kyseisen kirjan on kirjoittanut, kun alatte sitä jonottamaan, niin sanokaa, että Paloma.
        Toinen ohje, niin älkää ihmeessä lukeko sitä "salaa" tai olette taas stalkkaajia.

        Silleen "stalkkasin salaa" sitä kirjaa netiltä, missä sitä oli muutamankin kymmentä sivua ihan julkisesti. Hyvin yksitoikkoista, luettelomaista ja tapahtumaköyhää tekstiä. Taisin ottaa pienet torkutkin tässä istuallaan. Harppasin välillä yli, että tapahtuisiko tuossa jotain mielenkiintoista jossain kohtaa, mutta ei ...
        Ihan sitä samaahan siinä vain, kun mitä hän on vuosikaudet kirjoittanut jo elämäkertaansa näille palstoillekin.

        Mutta jonottakaa ihmeessä, sillä "mitään hyvää ei odota liian kauan". Parempihan sitä on käyttää kuin unilääkettä.

        Henkilötietojen levittäminen anonyymipalstalla on paitsi kiellettyä, hyvien tapojen vastaista. Olipa tieto hankittua miten tahansa, vaikka julkaistun kirjan kannesta. Nimeni on kirjan julkaisun myötä julkinen, mutta olen valinnut kirjoittaa anonyyminä Palomana täällä ja lähes kaikki palstalaiset ovat kunnioittaneet toivettani saada pysyä anonyyminä täällä. Nekin jotka ovat lukeneet kirjani ja tilasivat sen joko suoraan minulta tai verkkomyynnistä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Henkilötietojen levittäminen anonyymipalstalla on paitsi kiellettyä, hyvien tapojen vastaista. Olipa tieto hankittua miten tahansa, vaikka julkaistun kirjan kannesta. Nimeni on kirjan julkaisun myötä julkinen, mutta olen valinnut kirjoittaa anonyyminä Palomana täällä ja lähes kaikki palstalaiset ovat kunnioittaneet toivettani saada pysyä anonyyminä täällä. Nekin jotka ovat lukeneet kirjani ja tilasivat sen joko suoraan minulta tai verkkomyynnistä.

        Miksi jotkut levittävät henkilötietojaan ja jopa toisten henkilötietoja täällä, vaikka se on kielletty ? Varmasti ihan tunnistettavia henkilöitä esim. erikoisten etunimien , asuinpaikkojen ym. takia. Sitten hirveä huuto stalkkaamisesta, kun kaikki on itse levittänyt kuin tarjottimelle, kuvien kanssa.
        Joillakin ihme luulot, että se oma pieni elämä olisi jotain eturivi elämää, muillekkin malliksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jotkut levittävät henkilötietojaan ja jopa toisten henkilötietoja täällä, vaikka se on kielletty ? Varmasti ihan tunnistettavia henkilöitä esim. erikoisten etunimien , asuinpaikkojen ym. takia. Sitten hirveä huuto stalkkaamisesta, kun kaikki on itse levittänyt kuin tarjottimelle, kuvien kanssa.
        Joillakin ihme luulot, että se oma pieni elämä olisi jotain eturivi elämää, muillekkin malliksi.

        Ai ei mennyt kaaliin?
        En ole ikinä levittänyt omia henkilötietojani enkä muidenkaan henkilötietoja täällä. Stalkkaaminen ja sääntöjenvastainen henkilötietojen levittely on kiellettyä ja se ei tarkoita sitä etteikö saisi referoida omaa elämäänsä tai perustella keskustelunaiheita omasta elämästä hankitulla kokemuksella. TOISTEN henkilötietojen esille onkiminen ja luvaton levittely ja paljastelu anonyymipalstalla on moukkamaista ja myös sääntöjen vastaista.

        (esim. jos minä kerron että USA:ssa asuessani kiinnitin ensiksikin huomioita jenkkien ruokailutottumuksiin, niin se ei tarkoita sitä että minä jollain tavalla KEHUSKELISIN ulkomaan kokemuksillani, vaan että perustelen omaa mielipidettäni ensi käden havainnolla.)


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ai ei mennyt kaaliin?
        En ole ikinä levittänyt omia henkilötietojani enkä muidenkaan henkilötietoja täällä. Stalkkaaminen ja sääntöjenvastainen henkilötietojen levittely on kiellettyä ja se ei tarkoita sitä etteikö saisi referoida omaa elämäänsä tai perustella keskustelunaiheita omasta elämästä hankitulla kokemuksella. TOISTEN henkilötietojen esille onkiminen ja luvaton levittely ja paljastelu anonyymipalstalla on moukkamaista ja myös sääntöjen vastaista.

        (esim. jos minä kerron että USA:ssa asuessani kiinnitin ensiksikin huomioita jenkkien ruokailutottumuksiin, niin se ei tarkoita sitä että minä jollain tavalla KEHUSKELISIN ulkomaan kokemuksillani, vaan että perustelen omaa mielipidettäni ensi käden havainnolla.)

        Mitäs henkilötietoja sinusta on täällä levitelty, joita et itse olisi rävähyttänyt esiin?

        """En ole ikinä levittänyt omia henkilötietojani enkä muidenkaan henkilötietoja täällä."""

        Oikein mielelläsi kerrot, minkä nimisen kirjan olet omakustannejulkaissut. Kuinka tyhminä sinä oikein pidät aikuisia ihmisiä? Aivan sama kuin olisit kertonut nimesi.
        Samoiten olet myös julkaissut "anonyymipalstalla" lukemiesi kirjojen kirjoittajien nimiä ("henkilötietoja").


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ai ei mennyt kaaliin?
        En ole ikinä levittänyt omia henkilötietojani enkä muidenkaan henkilötietoja täällä. Stalkkaaminen ja sääntöjenvastainen henkilötietojen levittely on kiellettyä ja se ei tarkoita sitä etteikö saisi referoida omaa elämäänsä tai perustella keskustelunaiheita omasta elämästä hankitulla kokemuksella. TOISTEN henkilötietojen esille onkiminen ja luvaton levittely ja paljastelu anonyymipalstalla on moukkamaista ja myös sääntöjen vastaista.

        (esim. jos minä kerron että USA:ssa asuessani kiinnitin ensiksikin huomioita jenkkien ruokailutottumuksiin, niin se ei tarkoita sitä että minä jollain tavalla KEHUSKELISIN ulkomaan kokemuksillani, vaan että perustelen omaa mielipidettäni ensi käden havainnolla.)

        No et ihan tällä palstalla nimiä esiin tuonut, mutta kirjaasi mainostit nimellä ja kerroit missä sitä myydään ja mistä voi muutaman lauseen lukea ja siellähän sitten paljastit erään palstalaisen nimen eli itse olet täysin syyllinen.

        (eikä tämä palsta ole mikään omien läpysköjen myynti-eikä mainospalsta, joten muista se nyt vastaisuudessa)


    • Anonyymi

      Kasveista: kasvihuoneessani alkaa kamelia kukkimaan nyt 20-30 punaista kukkaa, kesät ollut ulkona, alkaa olla niin suuri että istutan sen kasvihuoneeseen lattia on luonnon kiveä melko suuria laattoja ja niiden alla soraa.
      Ulkona on eräs puskas kukkinut joulukuusta lähtien on noin 1,5 metriä korkea puna-valkoisia kukkia.

      Hyvää jatkoa Teille elämän taiteiliat.

    • Tänään iltapäivä meni kevätnäyttelyyn menevän kimonon pikkutarkassa maalaamisessa. No, sitähän ei tiedä mitä tulee uunista ulos, mutta oli se mielenkiintoinen homma ; )

      Olen aloittamassa mökkikevättä. Joka vuotinen muuttisavotta. Pari päivää olen vienyt tavaraa mökille. Laitoin lämmöt päälle, ehkäpä rantasauna lämpiää tällä viikolla.; )

      Tulikohan tehtyä liian intiimejä paljastuksia 😁

      • Anonyymi

        Etköhän sinä kiljupäissäsi ole paljastanut jo kaiken paitsi tilinumerosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän sinä kiljupäissäsi ole paljastanut jo kaiken paitsi tilinumerosi.

        Kumman tilinumeron haluaisit kun on pari lakkarissa?
        Korppis


    • Anonyymi

      70 ihan hyviä kirjoituksia. Kesä mökistä, oli mökki josta puolet oli järven päällä mutta vesi oli aina kylmää (lähellä Kuusankoski).

    • Anonyymi

      Kylmemmäksi säätila vaihtumassa. Olen pettynyt, jos useammaksi viikoksi tulee vielä päiväpakkasia. Mutta tulee mitä tulee, siihen on tyydyttävä. Olen jo vanha mies, mutta näin lumetonta talvea en muista.

      • Anonyymi

        Olen omistanut mökkini vuodesta 1996 eli 24-vuotta. Aina on järvellä hiihdetty ja kalasteltu helmikuussa. Nyt jäiden paksuus askarruttaa. Rantabulevardilla on hiljaista. Ei hiihtäjiä ei moottorikelkkoja. Toisaalta se on ikävää. Olisi kiva katsella järvellä liikkujia. Olen toki jo nostanut puutarhapenkit laiturille toivossa, että jääladut avattaisiin ja tuttuja nälkis ja sais rupatella. No, huomenna luvattu aurinkoa. Se on mökkipäivä ja ulkoilua riittää,.

        Korppis yötä 💞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistanut mökkini vuodesta 1996 eli 24-vuotta. Aina on järvellä hiihdetty ja kalasteltu helmikuussa. Nyt jäiden paksuus askarruttaa. Rantabulevardilla on hiljaista. Ei hiihtäjiä ei moottorikelkkoja. Toisaalta se on ikävää. Olisi kiva katsella järvellä liikkujia. Olen toki jo nostanut puutarhapenkit laiturille toivossa, että jääladut avattaisiin ja tuttuja nälkis ja sais rupatella. No, huomenna luvattu aurinkoa. Se on mökkipäivä ja ulkoilua riittää,.

        Korppis yötä 💞

        Kyllä tuosta mökkirähjän omistamisesta on suuri numero aina tehtykkin, eikös se oma asunto vanhukselle sentään olisi tärkeämpi saavutus ja turva ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuosta mökkirähjän omistamisesta on suuri numero aina tehtykkin, eikös se oma asunto vanhukselle sentään olisi tärkeämpi saavutus ja turva ?

        Mun mielestäni on kiva, että omistaa hyvän mökin, jossa voi aikaansa viettää. Ei hassumpaa ollenkaan. Eikä ole pitkä matkakaan mökille.
        Enkä usko mökin olevan mikään rähjä. Se vaan sanotaan niin, koska halutaan loukata, kuten täällä asiaan tuntuu kuuluvan.


    • Anonyymi

      """Kata Kärkkäinenkään eikä m moni muukaan, joka on halunnut.
      Mutta sinä menet että heilahtaa."""

      Ploma ulkomaalaisena on naiivi. Kirjailijaliitto esittää apurahoja jäsenilleen. Ne ovat tarkkoja suljettuja kuppikuntia. Akateemikko Paavo Haavikko kirjoitettuaan liudan käännettyjä yms kirjoja runoja ja proosaa, ei päässyt

      Sitten Haavikko ilmoitti julkisesti että hänen tittelinsä on kirjoittaja, se oli häpeä liitolle ja kai niiden oli pakko se ottaa joskus

      Haavikolla ja Plomalla on sama tutkinto ylioppilas ja sama kirjoittajan sairaus narsismi
      Haavikolla huomattavasti vahvempi
      Ploma voisi kehittää huumorintajuaan jota Haavikolla oli enemmän

      Luin vain loppua ketjusta mutta siis ... onko tullut aikavaras mieleen näitä niitä jaaritellessa?

      • Anonyymi

        Tuossa on totuutta parille lahjattomalle haihattelijalle.


    • Hyvää laskiaistiistaita kaikille.

      Jahka tokenen suuntaan mökille. Jätin eilen mökiltä lähtiessäni lämmöt päälle, joten se on lämmin vastaanottamaan emäntänsä. Ekana lie avannon kairaus ja veden haku saunaan. Mikä sen mukavampaa touhua näin laskiaisena kuin puhastelu auringossa, joka näyttää nousevan kaverikseni. Arvon josko hernesoppaa vai sortuisko kiuasmakkaraan.
      No, se päätetään kaupassa. Ensin aamupalalle. Aurinkoista ulkoilupäivää 😎

      • Anonyymi

        toivotaan että rahat riittä myös valkkaripulllon ostoon sinne korven yksinäisyyteen.


      • Anonyymi

        Hei korppis! Onko siellä niin paljon jäätä, että pitää kairata avanto? No kai sielläpäin on luntakin, kun täällä ei ole yhtään, etelä-rannikolla.
        Varmaan on kuitenkin, kuten olet kertonut, niin ohkaista tuo jää, että et pääse kaipaamallesi pilkille?
        Mukavaa laskiastiistaita sinne Kainuuseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei korppis! Onko siellä niin paljon jäätä, että pitää kairata avanto? No kai sielläpäin on luntakin, kun täällä ei ole yhtään, etelä-rannikolla.
        Varmaan on kuitenkin, kuten olet kertonut, niin ohkaista tuo jää, että et pääse kaipaamallesi pilkille?
        Mukavaa laskiastiistaita sinne Kainuuseen!

        Luin palstaa alhaalta ylöspäin ja huomasinkin sun kommentoineen jäiden paksuutta tuolla ylempänä.
        On varmaan kiva istuskella auringossa, pian saa jo väriäkin kasvoille hivenen ja aurinko lämmittää somasti. Kuljeskelen ulkona ja tunnen auringonlämmön kavoillani. Ihanaa kun tulee pian kevät ja kesä!


    • En minä ole huolissani siitä miksi minua tituleerataan. Facessa muutin ammattini "kirjailijaksi" lähinnä koska edellinen ammattini oli "LOL work, what is that??" siis yhtä keveällä otteella. Tarkoitukseni on kirjoittaa ainakin kymmenen kirjaa, jos terveyttä ja kiinnostusta riittää.
      En katso itseäni narsistiksi, ainoastaan että minulla on terve itsetunto ja itseluottamus. Olen koko elämäni asettanut muiden tarpeet ja toivomukset omieni yläpuolelle ja nyt, tällä loppusuoralla aion olla enemmän itselleni uskollinen. Huumorintajustani en ole koskaan kuullut valituksia, mutta palstalaisten huumori (noin yleensä) ei oikein tavoita minua,
      Ei tässä nyt muuta; laskiaistiistai ja minulla on neljän miehen huusholli hoidettavana ja korillinen pyykkiä ja saunan siivoaminen odottaa. Nyt aamupuuron keittoon.

      • Anonyymi

        Terve nainen ok, un individuo sano en una sociedad sana. Linna kirjoitti noin neljä kirjaa, viidennen tuettuna mutta pieleen
        Ensimmäisissä ei ole huumoria niinkään
        Kahdessa seuraavassa on
        Niistä tuli mestariteoksia
        Ruotsalaisena hän olisi saanut nobelin
        Yleistietona, Ploma voisit lukea ensimmäinen jos löydät Suomesta antikvariaatista
        Se kertoo halusta kirjailijaksi https://fi.wikipedia.org/wiki/Päämäärä


      • Anonyymi

        Ikäluokkamme 70 voivat käyttää ammatin kohdalla eläkeläinen nimikettä, joka esii.tyy Suomessa yleisesti.
        Tosin jotkut haluavat korostaa mm koulutustaustaansa. On hienompaa olla fil.maist. kuin keittäjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikäluokkamme 70 voivat käyttää ammatin kohdalla eläkeläinen nimikettä, joka esii.tyy Suomessa yleisesti.
        Tosin jotkut haluavat korostaa mm koulutustaustaansa. On hienompaa olla fil.maist. kuin keittäjä.

        Ja hienompaa olla kauppaneuvos kuin lestinheittäjä.

        Meidän kylällä oli aikoinaan viinatrokari, joka oli laittanut puhelinluetteloon ammatikseen kauppaneuvos.


    • Anonyymi
      • En usko viitsiväni enää tehdä tällaisia "repäisyjä". Tai siis ole koskaan tehnytkään mitään ei-tavallisen repäisevää. Nyt riittää kun repäisen itseni sängyn pohjalta ylös joka aamu "kun kaikki asiat on jo ainakin kertaallen tehty"?
        En ole Kontula eikä minussa ole aatteen paloa. Kirjanikin ovat vain etupäässä tuttujen ja kavereiden luettavaksi tehty.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En usko viitsiväni enää tehdä tällaisia "repäisyjä". Tai siis ole koskaan tehnytkään mitään ei-tavallisen repäisevää. Nyt riittää kun repäisen itseni sängyn pohjalta ylös joka aamu "kun kaikki asiat on jo ainakin kertaallen tehty"?
        En ole Kontula eikä minussa ole aatteen paloa. Kirjanikin ovat vain etupäässä tuttujen ja kavereiden luettavaksi tehty.

        Moi Paloma@.

        Minä vasta aamiaista sulattelen. Ulkona upea sää, lähden aurinkoon jahta tästä tokenen.

        Aurinko tekee ihmeitä, hyväilee niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

        Airinkoa teillekin sinne Daljoen mutkaan 🌞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi Paloma@.

        Minä vasta aamiaista sulattelen. Ulkona upea sää, lähden aurinkoon jahta tästä tokenen.

        Aurinko tekee ihmeitä, hyväilee niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

        Airinkoa teillekin sinne Daljoen mutkaan 🌞

        Korppis kuittaa😊


    • Iltaan on tämäkin päivä kallistunut. Palasin juuri mökiltä kotiin. Sain tarjouksen ikkuna- ja ovirempasta. Karastellaan riittääkö saldo 🙄

      Rantasauna lämpeni ja ilta hämäertyi. Aamullinen pähkäily päätyi kiuasmakkaraan ja perunasalaattiin.

      Jäiden paksuusdesta ja lumesta kyselitte. Nyt on ollut muutama pakkaspäivä ja jäät ovat paksunneet. Moottorikelkka teki latua rannan tuntumassa joten pian alkaa hiihtosesonki jos säät pysyvät pakkasella. Näin yhden pilkkijänkin.

      Mökin pihalla ei ole lunta nimeksikään. Laiturilla on ihana istua aurinkoa ottamassa. Sorruin kanelipullaan kaakaon kera.

      Väsyttää nyt no, ei ihme lähes koko päivä ulkona.

      • Anonyymi

        Tuhat € ovi ja saman verran ikkunat kappale asennettuna on kohtuullinen hinta, mutu tuntumalla.
        Oven saa halvemalla kun ostaa itse rautakaupasta, ja asentaa hyvän avun kanssa itse,
        ikkunat on tehtävä mittatilaustyönä, niin se ei oikein onnistu itse tehtynä.
        Pilkkikelit olisi täälä hyvät, mutta jäät on vähän liian heikot ettei sinne ole asiaa
        nj


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuhat € ovi ja saman verran ikkunat kappale asennettuna on kohtuullinen hinta, mutu tuntumalla.
        Oven saa halvemalla kun ostaa itse rautakaupasta, ja asentaa hyvän avun kanssa itse,
        ikkunat on tehtävä mittatilaustyönä, niin se ei oikein onnistu itse tehtynä.
        Pilkkikelit olisi täälä hyvät, mutta jäät on vähän liian heikot ettei sinne ole asiaa
        nj

        Sain tarjouksen 21-osaa

        2-ulko ovea
        4-sisäovea
        15-ikkunaa

        Jos sanot, että tonni per osa niin taisin saada hyvän tarjouksen.

        Koko paletti avaimet käteen. puolet arvioinnistasi. No, lähetin tarjouksen esikoisen tutkittavaksi. Talviasuttavuus toteutuisi samalla.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sain tarjouksen 21-osaa

        2-ulko ovea
        4-sisäovea
        15-ikkunaa

        Jos sanot, että tonni per osa niin taisin saada hyvän tarjouksen.

        Koko paletti avaimet käteen. puolet arvioinnistasi. No, lähetin tarjouksen esikoisen tutkittavaksi. Talviasuttavuus toteutuisi samalla.

        ps. mökin kuva on profiilissani siitä näet, että ikkunoita on joka suuntasn 😊


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        ps. mökin kuva on profiilissani siitä näet, että ikkunoita on joka suuntasn 😊

        Miksi käyt ikkunaremppaasi suomi 24 kautta ? Mikset sen esikoisen kanssa suoraan kommunikoi, vaan yleisellä palstalla ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        ps. mökin kuva on profiilissani siitä näet, että ikkunoita on joka suuntasn 😊

        15 ikkunaa, niitä varmaan yhdistetään että kappalemäärä pienenee, ja lämpölasina, tuntuu
        edulliselta. Unohdin, että ulkovina käy mökki ovi,tai varaston ovi mallisto mikä on edullisempi, ja jos saat vielä lukot ja helat samaan hintaan niin aika edullista
        njj


    • Anonyymi

      Ja koskako saamma lauhkeita föntuuli virtauksia Tornionlaaksoon? Vilakalta tuuli tuntu pikkutakissa ulkona.

      • Istuttamani valkosipulikynnet versovat vain osittain. Syynä on ilmeisesti syvältä leikatut juuret, jolloin ei uusia juuria synny kaikkiin kynsiin. Harmi kun menevät hukkaan istutuksessa. Ens'kerralla täytyy tarkastaa jos luomusipuleissa näkyy juuristoa, tahalliseltä juurtumisen estämiseltä tuo leikkaaminen vaikuttaa!


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        Istuttamani valkosipulikynnet versovat vain osittain. Syynä on ilmeisesti syvältä leikatut juuret, jolloin ei uusia juuria synny kaikkiin kynsiin. Harmi kun menevät hukkaan istutuksessa. Ens'kerralla täytyy tarkastaa jos luomusipuleissa näkyy juuristoa, tahalliseltä juurtumisen estämiseltä tuo leikkaaminen vaikuttaa!

        Pääsiäisoraan kylvö on hyvä tehdä ajoissa!


    • Anonyymi

      Mustarastas yritti laulaa eileniltaisesta sakeasta räntäsateesta huolimatta. Huomasi laulun sitten olevan korninpuoleista ja lopetti lyhyeen.
      Ei vielä kunnon kevätsää, saattoi tummanmusta fögeli arvella.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3356
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      130
      2801
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      225
      2311
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      145
      1675
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1024
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      888
    7. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      803
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      794
    9. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      23
      768
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      130
      751
    Aihe