Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!

Anonyymi

JO RIITTÄÄ JUMALA!

Kuinka kauan vielä testailet ja kiusaat minua!

Job 6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!

Nyt itse olen taas lopen kyllästynty kaikkeen, jopa mahsollisesti eniten itse Jumalaa!
Olisi vain tapellut oman riitansa perkeleen kanssa eikä olisi tehnyt ihmistä peli-nappulaksi!

Heillä on sota ja riita, ja me ihmiset saamme siitä kärsiä.
Ei Jumalan ensimmäinen tarkoitus ole pelastaa ihmistä, sen voisi helposti thdä, vaan oma kunniansa, eli se kunnia mitä ei ole ansainnut!

joten, parempi olisi että Jumala ei olisi tehnyt koko luomakuntaa, vaan nuollut sitten omat haavansa!

mutta ei, mukamas, rakkaudesta ihmiseen siten teki ihmisen!

Loppupeleissä se on voittaja kummalla on enemmäm peli-nappuloita pussissa!

eli Kaikesta huolimatta, Jumala on kakkos tilalla, ja se lohduttaa Jumalaa yhtä paljon kuin nyrkkeilyssä toinen sija!

joten, jos Jumala antaa minun olla rauhassa, en taas vähään aikaa tänne tule.
Ja tosi on että mielummin olisi muualla kuin Jumala ORJA ja VANKI!

Mutta sitä se orjan osa juuri on!
ja vankin!

ei kukaan voi avata, ellei Herra avaa, eikä kukaan voi sulkea ellei Herra sulje.
Orjuuden pesän ovea tahi vankin kahleita.

Minä kurja, Jumalan ORJA ja VANKI:

Job 3:1
Senjälkeen Job avasi suunsa ja kirosi syntymäpäivänsä;

Jer. 20:14 Kirottu olkoon se päivä, jona minä synnyin; älköön se päivä, jona äitini minut synnytti, olko siunattu.

Job 13:7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;

1. Moos. 1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:

LAJIENSA MUKAAN:
Joh. 1:1 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Gal. 5:22
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
ja

Luuk. 6:38
Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

Tässä MUISTUTAN JUMALAA! Hänen omista sanoista!
Jes. 43:26 Muistuta sinä minua, käykäämme oikeutta keskenämme; puhu sinä ja näytä, että olet oikeassa.

ja KOSKA Jumala SITTEN USKALTAA OIKEUTTA KANSSANI KÄYDÄ? !

Tässä olen, ORJASI ja VANKISI!
Nyt Orja ja vanki, kysyy Jumalalta, millä mitalla olet minulle mitannut!

Luuk. 6:31 Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.

Onko Jumalalla demantia!

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On siinä yks turhake toivot kuolemaa kun tälläkin hetkellä jotkut oikeasti tekevät kuolemaa.

      Rukoile kuolevan ihmisen puolesta että hän kuulisi että Jumala kutsuu häntä. Ilman Jeesusta ei kukaan pääse taivaaseen.

      • Anonyymi

        Säälittävää että ei ole vieläkään oppinut, niin monta vuotta ja edelleen samalla tasolla.
        Finnair tuo poistin taivassata.

        Ja hyvä kun sanot Jumalaa turhakeeksi. Rukouksiani EI kuultu aika alkaa kritisoida Jumalaa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää että ei ole vieläkään oppinut, niin monta vuotta ja edelleen samalla tasolla.
        Finnair tuo poistin taivassata.

        Ja hyvä kun sanot Jumalaa turhakeeksi. Rukouksiani EI kuultu aika alkaa kritisoida Jumalaa täällä.

        Ensinnäkin, Jumala ei kiusaa meitä .
        Toiseksi sulki kirkkonsa meiltä
        kolmanneksi veroa menee kun ne on kiinni
        Neljänneksi palauttakoon kirkollisveroni


    • Anonyymi

      Ensinnäkin, Jumala ei kiusaa ketään.

      "Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa."
      Jaak. 1:3

      Jos olet kiusattu, kiusaaja on joku muu.

      > Loppupeleissä se on voittaja kummalla on enemmäm peli-nappuloita pussissa!

      Millä perusteella? Minun mielestä voittaja on se, jonka tahdon mukaan asiat menevät. Jumalan tahto näyttää olevan, että ihmiset ovat vapaita valitsemaan. Jos suuri joukko ihmisistä vihaa totuutta ja valitsee mieluummin Jumalattomuuden, se on niifen ihmisten oma tappio.

      • Anonyymi

        Job 13:7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;

        Kirjoitat:
        Ensinnäkin, Jumala ei kiusaa ketään.

        "Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa."
        Jaak. 1:3

        I see.

        Tämä on juuri se, miksi monet, eivät pääse eteenpäin ja jopa jäävät tien-reunalle, eli tulevat luopioiksi ja sitten Herra ei voi heitä enään auttaa, eli menvät kadotukseen, mikä lie se sitten onkaan!

        Riittääkö sinulle, järjetön tomppeli, kahden todistajan sana ja todistus, vai tuleeko antaa muutamia lisää?

        1. Moos. 22:1
        1 Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle: "Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".

        2. Moos. 15:
        25 Mutta hän huusi Herran puoleen; ja Herra osoitti hänelle puun, jonka hän heitti veteen, ja vesi tuli makeaksi. Siellä hän antoi kansalle lain ja oikeuden, ja siellä hän koetteli sitä.

        - - - mitä sana: Koetella sinulle sanoo? - - -

        http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Deu&c=13#conc/3
        http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H5254&t=KJV

        to test, try, prove, tempt, assay, put to the proof or test
        to test, try
        to attempt, assay, try
        to test, try, prove, tempt
        ja konekäännös:

        testata, kokeilla, todistaa, houkuttaa, määrittää, laittaa todisteeseen tai testiin
        testata, kokeilla
        yrittää, määrittää, yrittää
        testata, kokeilla, todistaa, houkuttaa

        Nyt Jumala sanoo, Mooseksen kautta:
        5. Moos. 6:16
        16 Älkää kiusatko Herraa, teidän Jumalaanne,

        väännös -92
        16 "Älkää koetelko Herran, Jumalanne, kärsivällisyyttä,

        Hyvä vanha Käännös:
        16 Ei teidän pidä kiusaaman Herraa teidän Jumalaanne,

        ja Hebrealainen sanan paikka:
        http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Deu&c=6&v=16&t=KJV#conc/16

        Joten sanaa: Strong's H5254 - nacah
        Strong's Number H5254 matches the Hebrew נָסָה (nacah), which occurs 36 times in 34 verses in the Hebrew concordance of the KJV

        Nyt Jobi, olet varmaan kuullut hurskaasta Jobista?

        Nyt sitten varmasti olet kuullut, Jumalan Pojasta, Jeesuksesta?

        - - - Jumalan Henki vei Jeesuksen kiusaajan koettetvaksi - - -
        Matt. 4:7
        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        (Joh. 4:24 Jumala on Henki;)
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        Kreikaksi:
        http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Mat&c=4&v=1#conc/7
        http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G1598&t=KJV
        to prove, test, thoroughly

        sama Arameaksi
        4 luku
        1 Silloin Jeshua johdatettiin, pyhyyden hengestä, erämaahan, paholaisen kiusattavaksi.
        7 Jeshua sanoi hänelle, ”taas on kirjoitettu, että älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi”.

        1. Kor. 10:9
        Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
        ja
        Hepr. 3:8
        8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,

        Eli sama Paikka, ja sama sana, mikä oli Mooseksen aikaan, sekä sama sana ja testi eli kiusaus ja koettelemus kuin Jeesuksella.

        ja jos et havainnut, niin JUURI TÄHÄN paikkaan Herra viitta!
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

        Joten, Jumala KIUSAA, KOETTELEE, TESTAA ihmistä!

        Joten, älä ole kuten Jobin kolme "ystävää" ja tietämättömyydellä tahi jopa valheella, puolustat Jumalaa!

        Job 13:7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;


      • Anonyymi

        Kirjoitat:
        "2Jumalan tahto näyttää olevan, että ihmiset ovat vapaita valitsemaan. Jos suuri joukko ihmisistä vihaa totuutta ja valitsee mieluummin Jumalattomuuden, se on niifen ihmisten oma tappio."

        Mikä tahto on ORJALLA ?
        Mikä TAHTO ON VANKILLA?
        onko orjalla tahi vankilla VALINNAN MAHDOLLISUUTTA?

        Nyt, tämä on eräs harhaoppi, joka sanoo että ihmisellä on valinnan vapaus!

        Mitä arvelet:
        Joh. 21:18
        Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."

        Voiki Pietari valita vai ei?

        Entäs Paavali?
        Filem. 1:1
        Paavali, Kristuksen Jeesuksen vanki, ja veli Timoteus rakkaalle Filemonille, työtoverillemme,


        Oliko Joosefilla mahdollisuus valita onko ja myydäänkö ORJAKSI?
        ja oliko mahdollisuus valita, vankila tahi vapaus?

        Nyt, mitä arvelet:
        2. Moos. 33:19
        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
        ja
        Room. 9:15
        Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".

        Room. 9:16
        Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

        Room. 9:18
        Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Niin ARMO, joka pelastaa, SE EI SIIS OLE SEN VALLASSA, joka tahtoo tahi valitsee!

        Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan?


    • Anonyymi

      Hepr. 4:16
      Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

      Nyt on pelastuksen, SIELUN pelastuksen päivä ja aika?
      vai huomenna?

      2. Kor. 6:2
      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

      Jes. 49:8
      Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,

      Joten SALLITTEKO, että Otollisella ajalla, ja PELASTUKSEN päivänä, hädän päivänä, saan huutaa Pelastajaa avuksi?

      sallitteko, että Jumala Pelastaa minut, eli sieluni?

    • Anonyymi

      Hepr. 4:16
      Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

      Nyt tästä otan ketjun aiheen mukaan esille, mitä tutkin toisessa tilanteessa.

      eli sana: 'uskalluksella'

      15 Sillä hän ei ole meitä varten sellainen ylipappi, joka ei pysty kärsimään heikkouksiemme kanssa, vaan sellainen, joka on koeteltu kaikissa asioissa, meidän kaltaisemme, mutta ilman syntiä.
      16 Lähestykäämme sen tähden avoimin silmin hänen siunauksensa valtaistuinta, että saisimme armon, ja löydämme siunauksen avuksi kärsimyksen hetkessä.

      http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Hbr&c=4#conc/16
      http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G3954&t=KJV
      freedom in speaking, unreservedness in speech
      openly, frankly, i.e without concealment
      without ambiguity or circumlocution
      without the use of figures and comparisons
      free and fearless confidence, cheerful courage, boldness, assurance
      the deportment by which one becomes conspicuous or secures publicity

      puhevapaus, puheenvapaus
      avoimesti, rehellisesti sanoen ilman salaamista
      ilman epäselvyyksiä tai ympärileikkauksia
      ilman lukujen ja vertailujen käyttöä
      vapaa ja peloton itseluottamus, iloinen rohkeus, rohkeus, varmuus
      karkotus, jolla henkilöstä tulee näkyvä tai turvaa julkisuuden

      Hepr. 10:
      19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,

      35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.

      Aramea
      19 Sen tähden veljeni, meille on peittämättömin kasvoin pääsy sisälle siihen pyhyyden huoneeseen, Jeshuan veren kautta.

      35 Sen tähden, älkää heittäkö pois niitä peittämättömiä kasvoja, jotka teillä ovat, sillä siitä on tuleva suuri palkinto.

      Nyt sana, ja merkitys on, juuri se mihin Jumala Daavidissa "rakastui" ja arvosti:
      Avoimuus ja rehellisyys, ja vilpittömyys, JUMALAN EDESSÄ:
      HUOM Jumalan EDESSÄ!

      Joten, nyt meillä on uskallus, puhua VAPAASTI, Jeesuksen eli armoistuimen edessä.

      ei tarvitse salata tahi vilpistellä. vaan AVOIMESTI kertoa mitä sydämessä on, Jumalaa ja Jeesusta ja ihmisiä kohtaa!

      ILMAN EPÄSELVYYTTÄ ja monisanaisesti.
      vaan se mikä on lyhytkäisyydessä Jumalalle sanottu/sanotaan.

      Vapaa ja peloton, ja rohkeus puhua Jumalalle mitä on ja mitä ei ole sydämessä!


      Nyt jos puhuisin kuten, te, mielistelelen ja arkaillen Jumalan EDESSÄ, olisin kuten te, tahi Jobn ystävät, vilpillinen sekä "paha" ja kiero!

      Tiedän ja olen lukemattomia kertoja sanontu Jumalalle, ja sanon vastakin, että:
      Joel 2:25
      Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.

      Se että Jumala on lähettänty, SOTAJOUKKONSA, kimpuuni, joko itse tahi perkeleen tahi "muun" kautta ja välityksellä, ei ole minulle mieleen!

      kenelle on mieleen että, Jumala:
      Tuhoaa ja tärvele ja hävittää, sitä mikä minulla on tahi tulisi olla!


      ei, tätä en hyväksy ja siitä on Jumala usein saannut kuulla kunniansa!

      toki olet sitä mieltä että, kun Jumala lähetää:
      - heinäsirkka
      -syöjäsirkka
      - tuhosirkka
      - kalvajasirkka

      se on paha asia?

      nyt kuitenkin, Jumala lupaa, että
      "Ja minä korvaan teille ne vuodentulot"

      Joten tätä "vaadin" sekä että, Jumala tulee käymään OIKEUTTA KANSSANI, niin että saan OIKEUDEN!

      Nyt siis, Jumalan mieleen on että olemme rehellisiä, ja avoimia ja vilpittömiä, Hänen Edessään, emmekä paljolla puheella, saa Jumalan mieltä vihaiseksi tahi pahoita Hänen mieltää, joutavilla puhuilla ja rukouksilla!

      Joten, minä. kuka lie, puhun sen, mikä on Jumala tehnty hyvää ja mitä on tehnyt pahaa.
      Sitä hyvää on erittäin vähän, mitä sitten näen, sitä en tiedä, mitä on siellä mitä en näe enkä tiedä.

      Nyt, VAADIN että Jumala tulee ja käy oikeutta kanssani, Jumalan OMAN SANAN mukaan.

      Jeesus, aina vetosi KIRJOITETTUUN Sanaan!
      ja voitti!

      Joten, vielä kerran:
      Jes. 1:18
      Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.


      Jes. 43:26
      Muistuta sinä minua, käykäämme oikeutta keskenämme; puhu sinä ja näytä, että olet oikeassa.

      Minä tahdon saada oikeutta ja armoa, oikeaa aikaan.

      Jos te, kuka lie olet, tahdot sitten vilpistellä Jumalan edessä, se on sinun valintasi, ja et edes voi tietää, onko se sinusta vai mistä!

      Muista Daavid, Mooses, ja Job!

      Kukaan ei heistä saanut elämän aikana tietää miksi.
      mutta Jokainen puhui sen mitä oli sydämessä:
      Mooses: "en tahdo"!
      Daavid: "en tahdo"!
      Job: "en tahdo"!

      Minä sanon Jumalalle mitä tahdon ja mitä en tahdo, sitten Jumala joko armahtaa tahi ei armahda, ja itse en voi sitä valita!

    • Anonyymi

      Kirjoitinko kommentissa että Jumala kiusaa.
      Oli kyse syöpä sairaasta ihmisestä joka ei ole pelastunut. Rukoile hänen puolestaan että sydän nöyrtyisi Jumalan edessä ja hän pelastuisi.

    • Anonyymi

      Edelleen on voimassa Jeeuksen sanat: Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Nämä sanat olen elänyt ja elän todeksi.

      • Anonyymi

        Itserakas ja itseäsi korottava taidat olla mutta muista silti häntä rukouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itserakas ja itseäsi korottava taidat olla mutta muista silti häntä rukouksessa.

        Älä huoli, teen vielä enemmänkin, laitan joka päivä sieluni, alttiiksi "kaikkien" ihmisten puolesta!

        Nyt, mitä jos lopettaisit sen vinkumisen ja senkin ajan rukoilisit Jumalaa!

        sillä jokainen tippa, suitsutusta Jumalan edessä, maljaani on etu ja hyöty, ei ainostaan minulle vaan kaikille!

        Joten ÄLÄ tuhlaa aikaasi, turhiin jaarituksiin vaan MUISTA ja Kanna minua Herran eteen!

        ellet TAHDO, en sitä tahdo tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, teen vielä enemmänkin, laitan joka päivä sieluni, alttiiksi "kaikkien" ihmisten puolesta!

        Nyt, mitä jos lopettaisit sen vinkumisen ja senkin ajan rukoilisit Jumalaa!

        sillä jokainen tippa, suitsutusta Jumalan edessä, maljaani on etu ja hyöty, ei ainostaan minulle vaan kaikille!

        Joten ÄLÄ tuhlaa aikaasi, turhiin jaarituksiin vaan MUISTA ja Kanna minua Herran eteen!

        ellet TAHDO, en sitä tahdo tietää!

        Rukoilu toisen sielun puolesta ei ole vinkumista.


    • Anonyymi

      Ei Jumala kiusaa, hän "koettelee" mikä on minusta sama asia. Jobin tapauksessa hän käytti saatanaa työkalunaan ja antoi tälle luvan kiduttaa Jobia vaikkei tämä mitään väärää ollut tehnyt.

      • Anonyymi

        Se, mitä olen tutkinut, niin yleensä, ellei aina, Jumala itse ei tee, esim
        Koetusta, kiusausta eikä testaa ihmistä, HENKILÄ kOHTAISESTI vaan käyttää, USEIN, eli lähesaina, Poikaansa joka oli jo alusta asti, ihmisen kanssa,eli "alusta" on Aabraham ja parhaiten tämä näkyy Mooseksen aikana.

        Pilvi joka heitä seurasi, ei ollut Isä, eli Kaikkivaltias, vaan Poika, ja itse uskon vaikka sitä ei ole selvästi sanottu, että Jeesus oli se Jumala joka oli vuorella kun Mooses tahi ne 70 KATSOIVAT Jumalaa.

        Nyt, myös pahaa Herra käyttää hyväksi, ja jopa kuutelee eli testailee ja koettelee, ja kiusaa ihmistä pahan kautta.
        ja jopa tekee ansoja ihmiselle pahan kautta ja avulla!

        eli, MEILLÄ on, tahi saattaa olla hyvin väärä kuva Jumalasta.

        Taas se että uskon että juuri, Isä eli Jumala Kaikkivaltias oli se Jumala joka tuhosi koko maailman Nooan aikana, eikä Jeesus.
        ja taas, kun kerran vielä maailma tuhotaan, nyt tulella, eli ilmestsykirja, ja Profeettojen näyt ja ilmestyksen, niin Taas on Isä asialla eikä Poika.

        ja JO se että Pojan VIRKA on pelastaa, kuten Isän nimi jonka Hän antoi pojalleen on merkitys:

        Matt. 1:21
        Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        Luuk. 1:31
        Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

        Joh. 17:6
        Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        ja
        Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Ilm. 19:12
        Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,

        Nyt ME EMME tiedä, mikä on POJAN OIKEA NIMI!
        Mutta me tiedämme Isän Nimen: Jeesus, ja sitten tarkemmin, JHWH pelastaa/parantaa.

        Jeesus itse sanoi, Isä on Minua suurempi, millä tavalla?
        Arvovallan ja aseman perusteella.
        Isä on Herra talossa ja Poika on PERILLINEN, nyt tässä ei voi sanoa, kaikkea, sillä tämä on erittäin suuri asia.

        Kuka on se Joka antaa PErinnön ja mitä se on.

        Nyt Kuitenkin:
        Hepr. 1:4
        tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

        Poika ON perinnyt, ISÄN NIMEN ja siinä olevan Arvovallan ja ASEMAN!
        Ps. 2:7
        Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        ja taas, liian pitkä asia.

        Hepr. 1:4
        tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

        Ef. 1:21
        17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
        19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
        20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
        21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
        22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,

        Joten sitten tulee aika kun KAIKKI on Isä asettanut Poikansa jalkojen alle, niin Poika antaa takaisin sen vallan ja voiman ISÄLLE.

        Joten Isä, eli Jumala ON SUUREMPI ja Poika on sitten perillinen ja me Hänen Pojan kautta saamme tämän perinnön!

        no, Nyt takaisin ketjun aiheeseen.

        eli, minun tulee KOHDATA JUMALA, eli ISÄ, vaikka kukaan ei voi Isää nähdä, niin se mukaan sitten Miten JUMALA voi sen tehdä.

        Oletko ikinä. miettinyt, ei tarvise vastata: että:
        Jeesuksella ON KAikkivalta ja voima maanpäällä ja taivaasssa, ja se on ANNETTU Hänelle, eli Pojalla; NYT:
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Siis Jeesus eli Poika on kuollut ja herätetty, ja asetettu Isän eteen ja vierelle.

        Nyt vaikka Herralla Jeesuksella eli Pojalla on KAIKKIVALTA JA VOIMA, taivassa ja maanpäällä, kuitenkin Hän rukoilee meidän puolestamme!

        eli Ketää Herra Jeesus Rukoilee?
        Isää!

        Isä, MEIDÄN joka olet taivaassa!
        matt 6

        nyt on taas merkit loppu


    • Anonyymi

      Siis mikä oli se asia jossa Jumala sinua koettelee ja johon haluat täällä saada helpotusta kertomalla siitä toisille ?

      • Anonyymi

        No, aloituksessa se on selvästi (?) esillä:
        nyt kuitenkin, koska muutamat, toivon mukaan muistavat eli kantavat KUORMAANI ja RASKASTA TAAKKAA, iestä joka ei ole sopiva eikä kevyt, joten lyhytkäisesti sama:

        JO RIITTÄÄ JUMALA!

        Kuinka kauan vielä testailet ja kiusaat minua!

        Job 6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!

        Minä kurja, Jumalan ORJA ja VANKI:

        Job 3:1
        Senjälkeen Job avasi suunsa ja kirosi syntymäpäivänsä;

        Jer. 20:14
        Kirottu olkoon se päivä, jona minä synnyin; älköön se päivä, jona äitini minut synnytti, olko siunattu.

        Tässä olen, ORJASI ja VANKISI!
        Nyt Orja ja vanki, kysyy Jumalalta, millä mitalla olet minulle mitannut!

        Luuk. 6:31 Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.

        Onko Jumalalla demantia!

        ja sama yhdellä lauseella:

        "Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!"

        eli elämä, on ollut yhtä tuskaa ja vaivaa ja piinaa, siitä päivästä asti kun otin (jos minulla siihen oli osaa:
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. )
        ja, Jumalaa kuka voi vastustaa? eli ORJALLA JA VANKILLA EI OLE MITÄÄN VAPAATA TAHTOA TAHI VALINNAN MAHDOLLISUUTTA!
        ei nyt eikä ennen!

        eli elämä, on ollut yhtä tuskaa ja vaivaa ja piinaa, siitä päivästä asti kun otin Jeesuksen PELASTAJANA sekä AUTTAJA sekä RAKKAANA Isänä ja PUOLUSTAJA, sekä Rakastavana, Laupiaana ja ARMOLLISENA vastaan:

        Ensimmäinen kuulemani Raamattu tunti heti sivusi sitä mitä tahdon ja etsin:
        Eli Raamattu tunti oli ja muistan sen lähes sanasta sanaa, vieläkin, (mikä lie mitä sitten onkaan)
        niin pääidea:
        Jumalan Siipien alla on turva ja suoja ja samalla, lupaus, tulevasta HYVÄSTÄ, sekä tulevaisuus ja toivo.
        Voit lukea, koko Ruutin Kirjan ei ole pitkä.


        Ruut 2:12
        Herra palkitkoon sinulle tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään."

        Nyt, miten Herra ON PALKINNUT tekoni?
        Täysi palkka?
        Turva, mistä ja ketään "vastaan"
        Tulevaisuus ja toivo?

        ei, vaan yhtä tuskaa ja murhetta ja vaivaa kaikkinaista pahaa, päivästä päivään ja vuodesta vuoteen!
        YLI 40 VUOTTA!
        Nyt olen vanha hampaaton ukko, YKSIN ja HYLJÄTTY, sekä oman suvun että seurakunnan, että mukamas "uskovien ystävien" puolesta!

        Joten:

        JO RIITTÄÄ JUMALA!

        Kuinka kauan vielä testailet ja kiusaat minua!

        Job 6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!

        eli TAHDON ETTÄ ELÄMÄNI LOPPUU ELI KUOLEN, mielummin heti ja nyt kuin myöhemmin:
        vielä en ole kironnut Jeesusta enkä Isää, mutta, Herra, saattaa juuri sentähden kiusata. äärimmilleen että pääsee sitten käsiä pesemään!

        ei ole ollut apua ei helpotusa, ei kukaan ole pikkusormea, nostanut avukseni, KUORMAANI JA TAAKKAANI kantamaan:

        Joten KIROTTU OLKOON SE PÄIVÄ KUN SYNNYIN, ja se päivä, kun MUKAMAS; Herra tuli pelastamaan!

        joten EN TAHDO ELÄÄ!
        Mutta valitettavasti, ensitöikseen Herra tuhosi kaiken etten voi mihinkään palata tahi mennä:
        Joten:
        Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!

        Ja, jos on epäselvää, tämä valitus on ESIRUKOUS pyyntö:

        ei teidän tahdon ja käsityksen mukaan, miten ja millainen tulee olla uskova.
        ei vaan TÄMÄ on MINUN tahtoni!
        Mihin Jumala ei ole suostunut vastaamaan ja jos vielä kiusaa, saattaa tulla päivä, kun kiroa Jumalan, ja mitä HErra sitten sanoo!

        sori, en tiennyt että annat niin helposti periksi!
        valitettavasti, nyt saat palakn ja menet helvettiin!


    • Anonyymi

      8 sanoi Noomi molemmille miniöillensä: "Menkää, palatkaa kumpikin äitinne kotiin. Herra tehköön teille laupeuden, niinkuin te olette vainajille ja minulle tehneet.

      Jos olisin tiennyt, mitä tuleman pitää. olisin HETI kääntynyt takaisin, maailma rakkauden ja armon ja laupeuden pariin, lihapatojen ja hunajan viinin tykö.

      Joh. 15:19
      Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

      Joten maailma ja sen ihmiset rakastaisivat minua, mitä lie se rakkaus sitten on, MUTTA
      nyt sekä maailma että uskovat ystävät vihaavat minua ja näyttää siltä että myös Isä ja Poika!

      Joh. 7:7
      Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.

      Miksi ei, Koska Herra Todisti sen synnit ja pahuuden:
      ja
      Joh. 16:8
      Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

      7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9 synnin, koska he eivät usko minuun;
      10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
      joten
      ei vain maailma vihaa vaan, uskovat myös!
      Sak. 13:6
      Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
      ja
      7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

      ei ollut uskoville HYVÄKSI, vaan Herralle itselle, joka ain etsii omaansa eikä ihmisen hyvää, että
      "teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; "

      ei Jumala ole minua Puolustanut, vaan päin vastoin, hakkaa ja vaivaa vielä enemmän mitä, "lääkäri" tahi "laki" sallii!

      Joten, KUKA pelastaa minut nyt Jeesuksen kynsistä ja vaivasta?

      Perkele ja pahat henget saivat armon ja rakkauden ja laupeuden Herralta itseltä ja Jeesuksen suulla!

      Mark. 5:7 - 13
      ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."

      10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
      eli rukoili rukoilemalla, 5 minuuttia ? 10?
      ja HETI Jumalan Pojan armo ja sääli nousi ja Jumalan POIKA OLI ARMOLLINEN JA sanoi:
      13 Ja hän antoi niille luvan.

      eli suomeksi:
      "menkää rauhassa, ja kiusatkaa ja vaivatkaa lisää ihmisiä, ei teidän tarvitse lopettaa pahuuttanne ja pahaanne, menkää, "Jumalan Armo" olkoon kanssanne"
      ja
      Luuk. 8:28

      joten, ketää Herra OIKEASTI RAKASTAA, itseänsä tietysti mutta muita?
      Oletus, että perkelettä ja saatanaa, ja toivoo salaa (?) että perkele palaisi takaisin?

      Joten, Uskaltaako Jumala, Isä tahi Poika vastata omista sanoistaa?

      Jes. 43:26 uistuta sinä minua, käykäämme oikeutta keskenämme; puhu sinä ja näytä, että olet oikeassa.

      Jes. 1:18
      Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

      Missä ON HERRA, että voin käydä oikeutta?
      Lymyää taivaassa piilossa!
      ja vaikka olen vuosia, Rukoillut ja anonut, niin ei uskalla tulla ja käydä oikeutta:
      Luuk. 18:1
      1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
      Joten olen rukoilemalla rukoillut ja
      "10 Ja se pyysi pyytämällä häntä"
      pyytämälää pyytänyt, mutta ei vastausta ei vaarin ottoa!

      Luuk. 18:1-8
      6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!

      KUULKAA mitä Jumala Kaikkivaltias, Jonka valtaistuinta kannattaa OIKEUS JA VANHURSKAUS

      Ps. 89:14
      Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy sinun kasvojesi edellä.

      Joten MISSÄ ON NYT SUUPALTTI!?
      7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?

      Viivyttää ja viivyttää, kunnes pinnani palaa!

      8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
      Kuinka monta vuotta on pian! :)

      Job 38
      ja taas sitten Jumala mahtailee ja kehuu itseään:
      1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
      2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?

      Kuuntele ja opetan sinulle, oikeutta ja anhurskautta!
      3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.

      Notkista nyt taivaat ja astu alas, niin opetan sinua!

      Job 40:1
      1 Niin Herra vastasi Jobille ja sanoi:
      2 "Tahtooko vikoilija riidellä Kaikkivaltiasta vastaan? Jumalan syyttäjä vastatkoon tähän!"

      merkit tyännä.

    • Anonyymi

      Olet sä aika sisukas.
      Asutko jossain syrjäkylällä? Toki ymmärrän ettei ihmisistä ole mitään apua.

      Mutta huomasitko että Job sai avun vasta kun nöyrtyi ja hyväksyi ettei ymmärrä kaikkea. Sinä sisukkaasti väität tietäväsi kaiken ja siksi luulet myös tietäväsi miksi ja kuka sinua kiusaa.
      Jos ottaisit mallia Jobista ja sanoisit: "ymmärtämättömästi olen Sinusta puhunut ja kadun tuhassa ja tomussa". Eihän ihmisen ymmärrys kuitenkaan vedä vertoja Jumalalle ja nöyrtyminen voi olla avain parempaan.
      Tai vertaistuki niistä joilla ei ole mitään toivoa kuten vaikka timbuktun slummeissa asuvat kerjäläiset. Mitä jos siellä olisi joku uskovainen jolla ei myöskään ole toivoa paremmasta. Silloin se toivo on tuonpuoleisessa joka kuitenkin kestää ikuisesti verrattuna tähän 40 tai 50 vuoteen täällä maanpäällä.

      Muistan sinua rukouksin.

      • Anonyymi

        Kirjoitat:
        "Mutta huomasitko että Job sai avun vasta kun nöyrtyi ja hyväksyi ettei ymmärrä kaikkea."
        "Eihän ihmisen ymmärrys kuitenkaan vedä vertoja Jumalalle ja nöyrtyminen voi olla avain parempaan."

        Joo niin se on, niin sen täytyy olla?
        No koska ei ole ketään joka minua puolustaisi, saan sentään sanasen sanoa?
        Kuka voi vaitikaan olla?
        1. Sam. 17:29
        "Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."
        ja
        Job 4:2 "Ethän pane pahaksesi, jos sinulle puhutaan? Kuka voi vaitikaan olla?

        ja, viittaan tähän, eli, vaikka uskoni on uein nollan-alapuolella, niin toki tämä on voimassa:
        Jes 54
        17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.

        eli, tässä saattaa olla että omistan ja olen saanut tämän, osan perintöä.
        eli harvat ovat jotka sitten sanalla tahi raamatulla voi mitään, ikäääkuin vastaan sanoa.

        Joten:
        Job 23:3
        Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!

        1 Job vastasi ja sanoi:
        2 "Tänäänkin on valitukseni niskoittelua! Minun käteni on raskas huokaukseni tähden.
        3 Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!
        4 Minä esittäisin hänelle riita-asian ja täyttäisin suuni todisteilla.
        5 Tahtoisinpa tietää, mitä hän minulle vastaisi, ja kuulla, mitä hän minulle sanoisi.
        6 Riitelisikö hän kanssani suurella voimallansa? Ei, hän vain tarkkaisi minua.

        - - -Tahtoisinpa tietää, mitä hän minulle vastaisi, ja kuulla, mitä hän minulle sanoisi.- - -


        5. Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Dan. 10:12
        Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

        Kol. 2:23
        16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

        Jes. 58:5
        Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

        3. Moos. 23:29
        Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.

        26 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        27 "Tämän seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä on sovituspäivä; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
        28 Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä.
        29 Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.

        Nyt tässä on varmaan tarpeeksi monta, paikkaa mistä voi havaita, että:

        - Nälkä on Jumalan mielestä paastoamista?
        - ja Paasto taas on sitä että ei syö?

        eli Kuten, Danielissa on Kirjoitettu:
        Dan. 10:12
        Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

        ja ennen tätä on tehty mitä?
        Dan. 10:
        2 Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät.
        3 Herkullista ruokaa minä en syönyt, ei liha eikä viini tullut minun suuhuni, enkä minä voidellut itseäni öljyllä, ennenkuin kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet.

        eli nöyryytys tapahtui ensimmäisestä päivästä? ja se "lasketaan" siitä kun Danielin lopetti syomisen?
        eli paastosi tahi nöyryytti itsensä.

        joten,
        oletan että olen aika lailla nöyrä sekä sitten myös, ymmärtääväinen, viisas ja älykäs, ja missä asioissa:

        1. Kun. 3:9
        erottaakseni hyvän pahasta
        10-12

        Joten tämä oli yksi ensimmäisistä Rukouksistani, "anna minulle, viisautta, ymmärrystä, älyä"!
        ja
        Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        jatkuu 1-2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat:
        "Mutta huomasitko että Job sai avun vasta kun nöyrtyi ja hyväksyi ettei ymmärrä kaikkea."
        "Eihän ihmisen ymmärrys kuitenkaan vedä vertoja Jumalalle ja nöyrtyminen voi olla avain parempaan."

        Joo niin se on, niin sen täytyy olla?
        No koska ei ole ketään joka minua puolustaisi, saan sentään sanasen sanoa?
        Kuka voi vaitikaan olla?
        1. Sam. 17:29
        "Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."
        ja
        Job 4:2 "Ethän pane pahaksesi, jos sinulle puhutaan? Kuka voi vaitikaan olla?

        ja, viittaan tähän, eli, vaikka uskoni on uein nollan-alapuolella, niin toki tämä on voimassa:
        Jes 54
        17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.

        eli, tässä saattaa olla että omistan ja olen saanut tämän, osan perintöä.
        eli harvat ovat jotka sitten sanalla tahi raamatulla voi mitään, ikäääkuin vastaan sanoa.

        Joten:
        Job 23:3
        Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!

        1 Job vastasi ja sanoi:
        2 "Tänäänkin on valitukseni niskoittelua! Minun käteni on raskas huokaukseni tähden.
        3 Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!
        4 Minä esittäisin hänelle riita-asian ja täyttäisin suuni todisteilla.
        5 Tahtoisinpa tietää, mitä hän minulle vastaisi, ja kuulla, mitä hän minulle sanoisi.
        6 Riitelisikö hän kanssani suurella voimallansa? Ei, hän vain tarkkaisi minua.

        - - -Tahtoisinpa tietää, mitä hän minulle vastaisi, ja kuulla, mitä hän minulle sanoisi.- - -


        5. Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Dan. 10:12
        Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

        Kol. 2:23
        16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

        Jes. 58:5
        Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

        3. Moos. 23:29
        Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.

        26 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        27 "Tämän seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä on sovituspäivä; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
        28 Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä.
        29 Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.

        Nyt tässä on varmaan tarpeeksi monta, paikkaa mistä voi havaita, että:

        - Nälkä on Jumalan mielestä paastoamista?
        - ja Paasto taas on sitä että ei syö?

        eli Kuten, Danielissa on Kirjoitettu:
        Dan. 10:12
        Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

        ja ennen tätä on tehty mitä?
        Dan. 10:
        2 Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät.
        3 Herkullista ruokaa minä en syönyt, ei liha eikä viini tullut minun suuhuni, enkä minä voidellut itseäni öljyllä, ennenkuin kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet.

        eli nöyryytys tapahtui ensimmäisestä päivästä? ja se "lasketaan" siitä kun Danielin lopetti syomisen?
        eli paastosi tahi nöyryytti itsensä.

        joten,
        oletan että olen aika lailla nöyrä sekä sitten myös, ymmärtääväinen, viisas ja älykäs, ja missä asioissa:

        1. Kun. 3:9
        erottaakseni hyvän pahasta
        10-12

        Joten tämä oli yksi ensimmäisistä Rukouksistani, "anna minulle, viisautta, ymmärrystä, älyä"!
        ja
        Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        jatkuu 1-2

        Joten, jos tiesit ja "tuntisit" minut, olisi sinun vaikea, hahmottaa, sitä voima pesää joka olin vielä -1995 ja vuoden 2001-2 jälkeen kun aloin nyöryyttämään itseäni JUmalan edessä eli loptin sen viisi kertaa viikossa, salilla käynnin ja 2,5 tahi 5 kilometrin aamu lenkin, sekä tietysti terveellisen ravinnon.

        eli, kehoni ei ole enään missään mielessä se vanha ja voimakas, vaan se on heikko ja aliravittu, kuten Danieli tki ja es oli Jumalalle mieleen!

        Olen paljon Paastonut, kuten Paavali ja se näkyy ja nyt kuuluu myös monelle.

        nyt, koska, pyrit auttamaan toki olen ystävällinen :)

        Kirjoitat:
        "Jos ottaisit mallia Jobista"
        ja
        "Tai vertaistuki"

        (eikö maailma rikkaat ja hyvin menestyneet kelpaa, esikuvaksi vai tulee AINA ottaa intian köyhät joita olen Kolme kertaa ollut auttamassa ja ne eivät lopu kesken, joten löin hanskat tiskiin, sillä niitä en pysty auttamaan, niitä on liikaa jopa, minun uskolleni, silloin kun en ole perinpohjin masentunut ja uskon, Sillä, JUMALA ON KAIKKIVALTIAS!)

        Joten, kyllä, olen yrittänyt kaikkea, ja kaikkai neuvoja, mitä kukin on antanut, jos edes, niissä on pienen pientä, toivoa että ne toimivat.

        Mutta:
        1. Kun. 18:29
        "Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"

        Daavid sanoo, että jos Jumala on hiljaa, tahi vaiti, tahi peittää itsensä, niin se voidaan kääntää, "sanalla", ei-aktiivinen englannista ja suomeksi, "Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"
        ja aina kun Jumala oli hiljaa, Daavid oli tulisilla hiilillä ja lähellä kuolemaa ja tuhoa ja perinpohjaista tappiota.

        ja tätä on kestänty jo reilut 40 vuotta minulle!
        eli Daavidin pienet vaivat tahi Mooseksen erämaa olisi minulle PARATIISI!
        Mutta kun ei niin ei.

        Tiedän että Jumala on äärettömän viisas, ymmärtäväinen ja älykäs:
        "Eihän ihmisen ymmärrys kuitenkaan vedä vertoja Jumalalle"

        se että joku on ymmärtäväinen, viisas ja älykäs, sekä voimallinen eli super voimakas kuten Jumala, joka voi yhdellä sanalla tuhota koko maailmankaikkeuden!
        niiin:
        5. Moos. 9:14
        13 Ja Herra puhui minulle sanoen: 'Minä olen nähnyt, että tämä kansa on niskurikansa.
        14 Anna minun olla, minä tuhoan heidät ja pyyhin pois heidän nimensä taivaan alta. Mutta sinusta minä teen väkevämmän ja lukuisamman kansan, kuin se on.'
        niiin:
        ei se tee, Jumalasta tahi ihmisestä hyvää ja oikeuden mukaista eikä oikeamielistä.
        Nyt Kuitenkin minulla on toivo että, Jumala, kuitenkin on oikeamielinen eikä väärä:
        Luuk. 18:
        6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!

        Joten en tiedä, mitä Jumala tekee, sillä Hän on hiljaa, ja en voi mennä Hänen tykönsä, ei ole tietä ei paikkaa jossa voisin ottaa jalasta kiinni, niinkuin oli, ihmisillä mahdollisuus, kun Jeesus oli maanpäällä.
        eli kun rukoilen, voi pitää "kiinni" ilmasta" ja se ei paljoa lohduta.

        eli ei ole jalkaa, mihin tarttua!

        Kirjoitat:
        "2Silloin se toivo on tuonpuoleisessa joka kuitenkin kestää ikuisesti verrattuna tähän 40 tai 50 vuoteen täällä maanpäällä."

        Kyllä tiedän, kun Jumalan luontoa ja kaikkea tarkaillen, että tämä maallinen vaellus on turhuutta ja turhuuksien turhuutta.
        Tiedätkö ja varmastikin tiedät, että kaksi vuotiaana, kymmen vuotiaana ja monesti. 15-17 vuotiaana olin varman kuoleman kysissä, mutta vielä elän!

        Miksi, Herra ei ottanut minua pois kun olin 2 vuotias!
        Silloin, "olisin pelastanut" sieluni, mutta näin ei ole käynnyt, joten en tiedä, mitä Herra tekee jos mitään.
        Jos Herralla olisi vielä jotain tekoa minulle, elonpellolla, saattaa olla että se on jo myöhäistä, eli liian myöhään!
        sekä Jumalalle että varsinkin minulle.

        Joten, en tiedä, tekeekö Jumala mitään vai ei.
        siksi sanani, menevät harhaan ja en voi hillitä kieltäni:

        Job 30:24
        Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?

        Joten toki tiedän, ellei Herra tee jotain ihmettä, en pääse perille.
        Mutta toki saan apua huutaa, vaikka se ei kaikille, edes uskoville ole mieleen!

        Ps. 43:5
        Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

        Joten jatkan avun huutamista ja olen levoton ja sieluni on murheellinen!, ja Jos Jumala vastaan: Kiitän Häntä kasvojeni apua.
        ellei, miksi kiittäisin.

        ja kuten tiedät, niin KAIKKI on Jumalan tekoa: alusta loppuun asti, ellei Jumala tee, mitään ei voi tehdä:

        Hepr. 12:2
        silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

        2 Ja katsokaamme Jeshuaan, häneen, joka on meidän uskomme alkulähde ja täydelliseksi tekijä, joka hänellä olevan ilon sijasta kesti ristin, häpeästä välittämättä, ja istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella.

        Nyt Jos Herra Jeesus aloittaa, jossain, missä tahansa, hankeessa tahi muussa:
        USKON, eli siemen, on Hän myös:
        sen täyttäjä eli tekee sen loppuun.

        ellei, ei voi muuta kuin valittaa.
        joten jatketaan harjoituksia.
        2-2


    • Anonyymi

      Toisaalta jos olet se joka luulee olevansa itse Jeesus niin sinun tulisi luopua siitä pahasta hengestä joka sellaista valehtelee.

      Jeesus armahtakoon sinua.

      • Anonyymi

        "Toisaalta jos olet se joka luulee olevansa itse Jeesus niin sinun tulisi luopua siitä pahasta hengestä joka sellaista valehtelee.

        Jeesus armahtakoon sinua."

        En minä kuvittele olevani, Jeesus, joka on LUONNUT eli tehnyt koko maailman ja kaikki.

        Nyt, Jeesus sanoo:

        Joh. 16:15
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Joh. 17:
        8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

        Nyt Herran teot, kaikki sanat ja ovat Jumalasta eli Isästä, ja ne on Hän Jeesus antanut meille, eli minulle ja sinulle?

        ja KAIKKI mitä ON ISÄLLÄ on myös minulla?
        vai eikö tämä sana ole tosi ja oikea?

        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun;"
        joten, KAIKKI Jeesus on meille antanut!

        KAIKKI!

        joten en ole Jeesus, mutta olen saanut kaiken sen mitä Isä on Pojalleen antanut?

        vai olenko tulkinnut väärin?

        Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
        ja
        Joh. 8:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        ja
        Joh. 5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä.

        Nyt Jos Jeesus ei itsessään mitään voinnut tehdä vaan sen, mitä Isä näytti ja antoi, sanat ja teot, niin toki ne sitten on meillä?
        ja voiko kukaan sitten mitään, tehdä ellei Isä sitä hänelle anna, joko itse tahi Jeesuksen kautta?

        Joten, olen kuitenkin samaa mieltä:
        "Jeesus armahtakoon minua."
        ellei, mistä saan armon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta jos olet se joka luulee olevansa itse Jeesus niin sinun tulisi luopua siitä pahasta hengestä joka sellaista valehtelee.

        Jeesus armahtakoon sinua."

        En minä kuvittele olevani, Jeesus, joka on LUONNUT eli tehnyt koko maailman ja kaikki.

        Nyt, Jeesus sanoo:

        Joh. 16:15
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Joh. 17:
        8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

        Nyt Herran teot, kaikki sanat ja ovat Jumalasta eli Isästä, ja ne on Hän Jeesus antanut meille, eli minulle ja sinulle?

        ja KAIKKI mitä ON ISÄLLÄ on myös minulla?
        vai eikö tämä sana ole tosi ja oikea?

        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun;"
        joten, KAIKKI Jeesus on meille antanut!

        KAIKKI!

        joten en ole Jeesus, mutta olen saanut kaiken sen mitä Isä on Pojalleen antanut?

        vai olenko tulkinnut väärin?

        Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
        ja
        Joh. 8:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        ja
        Joh. 5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä.

        Nyt Jos Jeesus ei itsessään mitään voinnut tehdä vaan sen, mitä Isä näytti ja antoi, sanat ja teot, niin toki ne sitten on meillä?
        ja voiko kukaan sitten mitään, tehdä ellei Isä sitä hänelle anna, joko itse tahi Jeesuksen kautta?

        Joten, olen kuitenkin samaa mieltä:
        "Jeesus armahtakoon minua."
        ellei, mistä saan armon?

        niin, vaikeus lieneekin tuossa kohdassa :"kaikki mitä Isä tekee, sen Minä näen ja teen".
        Kun tässä tavallinen tallaaja yrittää selvitä ahdingoissaan niin voi näkökyky sumentua eikä näe mitä "Isä tekee" eikä silloin voi itsekään mitään tehdä.

        Joskus jos "näkee" rukousaiheen ja rukoilee sitä niin saa nähdä suuria vastauksia. Silloin kai on nähnyt mitä "Isä tekee". Ja ne ovat suuria hetkiä mutta ei suinkaan arki jokapäiväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, vaikeus lieneekin tuossa kohdassa :"kaikki mitä Isä tekee, sen Minä näen ja teen".
        Kun tässä tavallinen tallaaja yrittää selvitä ahdingoissaan niin voi näkökyky sumentua eikä näe mitä "Isä tekee" eikä silloin voi itsekään mitään tehdä.

        Joskus jos "näkee" rukousaiheen ja rukoilee sitä niin saa nähdä suuria vastauksia. Silloin kai on nähnyt mitä "Isä tekee". Ja ne ovat suuria hetkiä mutta ei suinkaan arki jokapäiväisiä.

        "Kun tässä tavallinen tallaaja yrittää selvitä ahdingoissaan niin voi näkökyky sumentua eikä näe"

        Juuri, sitähän se koettemus juuri on.
        Pimeää, ei näe ei havaitse-
        kurjaa ja kärsimystä, ei apua ei vastausta.

        eli ei näe eikä havaitse eikä kuule!

        se on JUURI, kiusauksen tarkoitus, eli kOETELLA, jso ei näe eikä havaitse, niin siitä huolimatta uskoo, ja toivoo!

        Kuinka kukaa sitä toivoo minkä näkee?
        Room. 8:24
        Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

        Job 6:5
        Huutaako villiaasi vihannassa ruohikossa, ammuuko härkä rehuviljansa ääressä?

        tahi, vieheriäisillä niityillä ja virvoittavien vetten tykönä KUN NÄKEE ETTÄ PAIMEN SUOJELEE, voi rauhassa nukkua ja syödä!

        eli mitä sanoo Profeetta:
        Jes 30
        20 Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
        -1776
        20 Ja Herra antaa teille leipää tuskassanne ja vettä ahdistuksessanne; sillä ei sinun opettajas lennä enää pois, vaan sinun silmäs näkevät opettajas.

        Eli, jos Herra PAKOTTAA syömää:
        Hädän leipää, tuskan leipää, niin:
        silloin on hätä ja tuska?

        Jos Herra PAKOTTAA juomaa, ahdistuksen vettä, niin
        Silloin sydän ja koko ihminen on ahdistunnut?

        Tämä on juuri se MIKSI Herra näin tekee.

        Toiset kestää sen, kuten Jobi:
        toiset eivät kestä!

        Joten itse tahdon että:
        Jumala notkistaa taivaat ja tulee ja astuu alas ja siunaa minut!

        ellei, en usko!
        ja jos en usko, en kestänyt ahdistusta!


        Joten tähän pyydän ja olen usein pyytänyt esirukousta.

        Mutta valitettavan moni ei tahdo ,että Kohtaa Jumalan ja saan avun!

        siitä huolimatta, huudan kunnes saan avun, Jumalan KASVOJA katsellen tahi sitten kuolen pois!

        ei ole kuin nämä vaihto-ehdot.


        Nyt :
        no, ei keskustella, vaan

        MUISTKAA minua Herran edessä ja kantakaa minua Herran eteen!

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Kirjoitat:
      niin, vaikeus lieneekin tuossa kohdassa
      - :"kaikki mitä Isä tekee, sen Minä näen ja teen". -
      Kun tässä tavallinen tallaaja yrittää selvitä ahdingoissaan niin voi näkökyky sumentua eikä näe mitä "Isä tekee" eikä silloin voi itsekään mitään tehdä.

      Joh. 5:19
      Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

      no lähellä kuitenkin!

      no, ei keskustella, vaan

      MUISTKAA minua Herran edessä ja kantakaa minua Herran eteen!

      Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe