Jeesus: Tie, Totuus ja Elämä

Anonyymi

*Jeesus on Tie. Tie minne? Isän tykö (Joh. 14:6), Taivasten Valtakuntaan (Matt. 3:2).
*Jeesus kutsuu meitä tälle Tielle (Joh. 14:4).
*Miten tälle Tielle pääsee? Tekemällä parannuksen (Matt. 3:2) ja uskomalla Jeesukseen. (Joh. 14:10-12)

Matteus 3:1-3 📖
1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

Joh. 14:1-12 📖
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
*
Tie tarkoittaa kulkemista, seuraamista. Jeesuksen seuraaminen:

Matt. 8:22 📖
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".

Matt. 9:9 📖
Ja sieltä kulkiessaan ohi Jeesus näki miehen, jonka nimi oli Matteus, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.

Matt. 10:38 📖
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Matt. 19:21 📖
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Jeesus Kristus Juutalaisten Kuningas. Isä. Jumalan Poika. Ihmisen Poika. Maailman Vapahtaja, Pelastaja. Messias / Kristus:
https://jesus.net/wp-content/uploads/2019/08/TheLifeofJesus_12.claim-to-be-the-son.jpg
🥀
*

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä ihana (juutalaismessiaanisten) laulu, joka nostaa, ainakin itseni, puolitiehen taivaita!

      Vaikka olen enemmänkin virsi-ihminen, myös jotkut näiden uussuuntausten laulut kieltämättä koskettavat sielua ja henkeä. Saa ikäänkuin hengen laulamaan, katsomaan ylös... taivaisiin... Sillä Jeesuksestahan tässä on kyse.

      Yeshua HaMashiach:
      https://youtu.be/aUPXjCtzkQQ

      • Juutalainen musiikki on ihanaa !


    • Anonyymi

      Tiehän se on umpikujakin ja se kelpaa uskovaisille.

    • Anonyymi

      Huoh.

      <<*Jeesus on Tie. Tie minne? Isän tykö (Joh. 14:6), Taivasten Valtakuntaan (Matt. 3:2).
      *Jeesus kutsuu meitä tälle Tielle (Joh. 14:4).
      *Miten tälle Tielle pääsee? Tekemällä parannuksen (Matt. 3:2) ja uskomalla Jeesukseen. (Joh. 14:10-12)<<

      Ei Isän tykö, vaan omien sanojensa mukaan taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Ja tälle tielle ei pääse uskomalla JeesukSEEN, vaan JeesuSTA.

      Nimittäin uskolla ei kuunnella, vaan niillä korvilla .

      • Anonyymi

        Meneeköhän tosiaan vielä kauan, kun joku tulee ja pistää telkien taakse nämä raamatunsepittäjät.... Ensin tämä harhaanjohtaminen huvitti, sitten se jo kauhistutti mutta alkoi myös nyppimään, mutta nyt ihan tosissaan raivostuttamaan tämä yletön tyhmyys.


      • Anonyymi

        Sinulla on eri oppi kuin Jeesuksella.

        Joh. 14:1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Sinulla on laki, Jeesuksella Jumalan armo ja sovitustyö.
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneeköhän tosiaan vielä kauan, kun joku tulee ja pistää telkien taakse nämä raamatunsepittäjät.... Ensin tämä harhaanjohtaminen huvitti, sitten se jo kauhistutti mutta alkoi myös nyppimään, mutta nyt ihan tosissaan raivostuttamaan tämä yletön tyhmyys.

        Usko huvikses, tai älä, mutta kysymys ei ole niinkään tyhmyydestä, kuin vastakkaisten voimien taistelusta.

        Tämä on vähän toista kuinn Star trek, tai ne kaikenmaailman muut univormuhiipparit (joita taas minä en tunne, tosin niilläkn lienee esikuvansa henki- ja demonimaailmassa).

        Tämä on, tietsä, todellisuutta meille. 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko huvikses, tai älä, mutta kysymys ei ole niinkään tyhmyydestä, kuin vastakkaisten voimien taistelusta.

        Tämä on vähän toista kuinn Star trek, tai ne kaikenmaailman muut univormuhiipparit (joita taas minä en tunne, tosin niilläkn lienee esikuvansa henki- ja demonimaailmassa).

        Tämä on, tietsä, todellisuutta meille. 😐

        Todellisuutta minullekin.

        <<Usko huvikses, tai älä, mutta kysymys ei ole niinkään tyhmyydestä, kuin vastakkaisten voimien taistelusta.<<

        Minusta on tyhmyyttä antaa alhaisten voimient viedä, joka vetoavat ahneuteen sekä tarjoaavat ikuista taivaspaikkaa (Augsburgin tunnustus) helvetillä, jos uskoo Jumalan kuolemaan oman itsen puolesta.


    • Anonyymi

      Jeesus sitten eksyi ja katosi.

      • Anonyymi

        Miten niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin?

        Koska hän itse ei tunne Jeesusta, hän olettaa, ettei kukaan muukaan voi tuntea.

        Oletteko kuulleet nk. "kuuden ketjusta"? Jokainen meistä maailmassa on linkitetty / lenkitetty toisiimme enintään kuuden ihmisen ketjulla. Eli: tunnen jonkun, joka tuntee jonkun, joka tuntee... Äskettäin selvisi, että minulla on kolme ketjun lenkkiä Syyrian presidentti Assadiin.

        Minä tunnen myös Jeesuksen, kuten muutama muukin täällä. Koska nyt ateistit tällä foorumilla ikäänkuin tuntevat minut / meidät, eihän tässä ole kuin yksi ketjun lenkki, että jokainen attekin täällä voi sanoa olevansa lenkitetty Jeesukseen. 💫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hän itse ei tunne Jeesusta, hän olettaa, ettei kukaan muukaan voi tuntea.

        Oletteko kuulleet nk. "kuuden ketjusta"? Jokainen meistä maailmassa on linkitetty / lenkitetty toisiimme enintään kuuden ihmisen ketjulla. Eli: tunnen jonkun, joka tuntee jonkun, joka tuntee... Äskettäin selvisi, että minulla on kolme ketjun lenkkiä Syyrian presidentti Assadiin.

        Minä tunnen myös Jeesuksen, kuten muutama muukin täällä. Koska nyt ateistit tällä foorumilla ikäänkuin tuntevat minut / meidät, eihän tässä ole kuin yksi ketjun lenkki, että jokainen attekin täällä voi sanoa olevansa lenkitetty Jeesukseen. 💫

        Olipa nerokasta. Enää puuttuu vain että selität mitä Jeesu tarkoitti 'ikuisella elämällä'? Mitä on salainen manna, jota voittaja saa, kuten Jeesus lupasi ilmestyskirjan mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa nerokasta. Enää puuttuu vain että selität mitä Jeesu tarkoitti 'ikuisella elämällä'? Mitä on salainen manna, jota voittaja saa, kuten Jeesus lupasi ilmestyskirjan mukaan?

        Ikuinen elämä = ikuinen elämä.

        Salainen manna = en välttämättä tiedä. Sillä ilm. se, ainakin toistaiseksi, on meille salaista.

        Manna kuitenkin on tietynlaista ravintoa. Pyhän Hengen vaikuttamaa Jumalan sanaa sinällään voi kutsua salaiseksi mannaksi. Se on sanaa, jota ulkopuolinen ei ymmärrä.

        Onko muita kysymyksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuinen elämä = ikuinen elämä.

        Salainen manna = en välttämättä tiedä. Sillä ilm. se, ainakin toistaiseksi, on meille salaista.

        Manna kuitenkin on tietynlaista ravintoa. Pyhän Hengen vaikuttamaa Jumalan sanaa sinällään voi kutsua salaiseksi mannaksi. Se on sanaa, jota ulkopuolinen ei ymmärrä.

        Onko muita kysymyksiä?

        Näin siis Raamattu itse puhuu mannasta:

        5.Moos. 8:3 Tehdäkseen teidät nöyriksi hän piti teitä nälässä ja ruokki teitä sitten mannalla, jota ette olleet ennen maistaneet, eivät myöskään teidän isänne. Hän halusi osoittaa teille, ettei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan kaikesta mitä Herra sanoo. [2. Moos. 16:15 | Matt. 4:4]

        Matt. 4:4
        Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'" [5. Moos. 8:3 ; Viis. 16:26]

        1. Kor. 10:17
        Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:13]

        Tässä on salattua mannaa. ✨ Salattu manna on tietenkin myös paljon enemmänkin.

        Herran Pyhällä Ehtoollisella olemme osalliset salatusta mannasta, Kristuksen pyhästä ruumiista ja verestä. Sitä nauttiessamme, olemme siis osalliset tästä mannasta, Itse Kristuksesta sekä "yhden leivän" kautta "pyhien yhteydestä", seurakunnasta, josta Raamattu puhuu. Taivasten Valtakunta vaikuttaa jo sisäisesti meissä.

        Joh. 6:48-58
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin?

        Jeesus on todennäköisesti jäätynyt kuoliaaksi siellä taivaassa. Ei se koskaan tule.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus on todennäköisesti jäätynyt kuoliaaksi siellä taivaassa. Ei se koskaan tule.

        Kaikella ystävyydellä: älä ole hölmö. 🙂

        Ota nyt hyvä ihminen ajoissa selvää tästä asiasta. Älä pilkkaa. Hakkaa Taivaan porttia, huuda, että herätyyys! Onko siellä kukaan???

        "Ihan itsesikin vuoksi." 🦉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä: älä ole hölmö. 🙂

        Ota nyt hyvä ihminen ajoissa selvää tästä asiasta. Älä pilkkaa. Hakkaa Taivaan porttia, huuda, että herätyyys! Onko siellä kukaan???

        "Ihan itsesikin vuoksi." 🦉

        Tämmöinen viisu löytyy netistä, valitettavasti på svenska, toivottavasti ymmärrät kieltä:

        Christer Sjögren - Pärleporten (Taivaan Helmiportti):
        https://youtu.be/uGNVGskbGAk
        🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä: älä ole hölmö. 🙂

        Ota nyt hyvä ihminen ajoissa selvää tästä asiasta. Älä pilkkaa. Hakkaa Taivaan porttia, huuda, että herätyyys! Onko siellä kukaan???

        "Ihan itsesikin vuoksi." 🦉

        On nimittäin tiedossa, että taivaalla on kova pakkanen. Raamatun mukaan Jeesus meni pilven mukana taivaaseen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        On nimittäin tiedossa, että taivaalla on kova pakkanen. Raamatun mukaan Jeesus meni pilven mukana taivaaseen.

        Juu, mutta Taivaassa on puulämmitys, siellä ei palella.🦉


    • Anonyymi

      Jeesus On Tie... TOTUUS ... ja Elämä.

      Joh. 8:21-32 📖
      21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette synteihinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
      22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"

      23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, MINÄ EN OLE TÄSTÄ MAAILMASTA.
      24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko MINUA SIKSI, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."
      25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

      26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
      27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
      28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että MINÄ OLEN SE, JOKA MINÄ OLEN, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.

      31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan TOTUUDEN, ja TOTUUS ON TEKEVÄ teidät vapaiksi".
      *
      Jeesus suoraan ilmaisee olevansa Jumala: "Minä Olen Se, Joka Minä Olen". Jumalan Pyhä Nimi. Ed. kohtaa Jeesus myös ilmaisee yhden Jumalan ominaisuuksista: Totuuden.

      Vanha Testamentti käyttää Jumalasta / jo ennakoivasti, salaisesti Kristuksesta ja esim. Hänen lahjavanhurskautuksestaan, paljonkin tällaisia kuvaavia nimiä, kuten esim. Viisaus.

      Sananl. 1:20 Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;

      Sananl. 2:10 sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,

      Sananl. 8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?

      'Minä Olen Se, joka Minä Olen': Tie, Totuus, Elämä, Pyhyys, Viisaus, Taito, Vanhurskaus... 🔥
      ~

    • Anonyymi

      Jeesus on ELÄMÄ. Tässä Johanneksen evankeliumi selkeästi tuo esiin tämän opin, että iankaikkinen elämä - joka alkaa uskovissa jo täällä maan päällä - on yksin Jeesuksessa Kristuksessa. Myös iankaikkinen kadotus alkaa jo täällä heissä, jotka eivät ole halunneet vastaanottaa elämää Jeesuksessa. Eli: mitä hengellisesti olemme täällä, olemme tätä myös ikuisuudessa.

      Joh. 1:4
      Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

      Joh. 3:15
      että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

      Joh. 3:16
      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Joh. 3:36
      Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

      Joh. 5:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

      Joh. 5:26
      Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.

      Joh. 5:39
      Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

      Joh. 6:40
      Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      *
      Jos ei paljon muuta älykästä olisikaan saanut aikaan tässä maanpäällisessä elämässään, Jeesuksen lahjoittaman iankaikkisen elämän vastaanottaminen on sitä taatusti. Voi suorastaan kiitellä jopa itseäänkin, että kerrankin, ainakin tässä kohdin tein oikein! Miljardit / miljoonat ihmiset pelastuvat Taivasten Valtakuntaan. Kuulunko minäkin heihin? Miksi en kuuluisi? Kuuluvathan hekin.

      UT kertoo kuinka Jeesus, Jumalan poika, lahjoittaa meille, teiden ja aitovierien syntisille puhtaat vaatteet ja kutsuu Karitsan häiden ruokapöytään, kutsuen meitä Morsiamekseen. Mikä ettei, jos näin tahtoo? Ja saa ottaa lisääkin puuroa!

      Miksi kuuluisin / kuuluisimme heihin, jotka kerran kahleet nilkoissa ja ranteissaan laahustaisivat tuomittaviksi? Minullahan / meillähän on Jumalan sana, jossa Hän ilmaisee tahtonsa armahtaa meidät itse kunkin tuomiostamme, pelastaa meidät. Jos vain vastaanotamme tämän pelastuksen lahjan. Kaikki muukin tässä uskonelämässämme on lahjaa: emmehän me itsemme, eli nk. lihamme tekona kykene itse edes uskomaan! Kaikki on lahjaa, ihmettä.

      Joh. 3:16 💞
      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      *

      • Anonyymi

        Niin, otit liudan Raamatun vääristäjien kirjoituksia, Mooseksen Jahvea ja Paavalin oppia Raamatusta ja sanoja, jotka on laitettu Jeesuksen suuhun kuten ehtoollisen asetussanat. Onko sinulle ihminen henkinen ja pyhä - peräti Jumala, joka käskee syödä fyysistä ruumistaan? Jos tämä olisi totta, Jeesus olisi suoraan saatanasta. Vain ne jotka kuulevat Jeesuksen äänen tietävät, että mikä on väärennettyä ja mikä ei. Raamattu ei ole mikään historiankirja - kuten Raamatun kääntäjät ovat sanoneetkin, että olisi eduksi kaikille, kun Raamattua ei pidettäisi autenttisena uskonnon totuutena, jota se ei todellakaan ole. Olen onnellinen, että tämä asia käsitellään jopa oikeuslaitoksessa. Ei, edellä ei ole alkeellisintakaan käsitystä, että mitä Jeesus tarkoitti ikuisella elämällä. Käsite on ratkaisu kaikkeen Jeesuksen opetukseen, ja sen väärä tulkinta paljastaa myös Raamatun - tahallisen tai tahattoman - väärentämisenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, otit liudan Raamatun vääristäjien kirjoituksia, Mooseksen Jahvea ja Paavalin oppia Raamatusta ja sanoja, jotka on laitettu Jeesuksen suuhun kuten ehtoollisen asetussanat. Onko sinulle ihminen henkinen ja pyhä - peräti Jumala, joka käskee syödä fyysistä ruumistaan? Jos tämä olisi totta, Jeesus olisi suoraan saatanasta. Vain ne jotka kuulevat Jeesuksen äänen tietävät, että mikä on väärennettyä ja mikä ei. Raamattu ei ole mikään historiankirja - kuten Raamatun kääntäjät ovat sanoneetkin, että olisi eduksi kaikille, kun Raamattua ei pidettäisi autenttisena uskonnon totuutena, jota se ei todellakaan ole. Olen onnellinen, että tämä asia käsitellään jopa oikeuslaitoksessa. Ei, edellä ei ole alkeellisintakaan käsitystä, että mitä Jeesus tarkoitti ikuisella elämällä. Käsite on ratkaisu kaikkeen Jeesuksen opetukseen, ja sen väärä tulkinta paljastaa myös Raamatun - tahallisen tai tahattoman - väärentämisenkin.

        Tieteen lahja uskonnolle on nimenomaan käsitteen 'ikuinen elämä' avautuminen Jeesuksen sanojen kautta, joka muuttaa täysin ilmoituksen perusajatuksen uskonnon näkökannalta. Aivan kuten myös koko meidän käsitemaailma materiaalisesta todellisuudesta on tieteen valossa muuttunut täysin. Tätä muutosta kutsutaan paradigmaksi - kaiken todellisuuden perustaksi, ja kun se muuttuu, on aikaisemmin kuviteltu totuus muututtava myös suhteessa uskontoon, Jeesuksen ilmoitukseen ja käsitykseen Jumalasta.

        Samoin käsitys uudesta liitosta Jeesuksen verellä VT:n Jumalan kanssa, on käsitys tällaisesta Jumalasta, jota mm. Päivi Räsänen opettaa:

        <<5.Moos. 7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa. Tuhoa kaikki kansat, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle; älä heitä sääli.<<

        Ja säälimättä nyt on tuhottu uskonnon voimalla kansoja ja kansalaisia aivan tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteen lahja uskonnolle on nimenomaan käsitteen 'ikuinen elämä' avautuminen Jeesuksen sanojen kautta, joka muuttaa täysin ilmoituksen perusajatuksen uskonnon näkökannalta. Aivan kuten myös koko meidän käsitemaailma materiaalisesta todellisuudesta on tieteen valossa muuttunut täysin. Tätä muutosta kutsutaan paradigmaksi - kaiken todellisuuden perustaksi, ja kun se muuttuu, on aikaisemmin kuviteltu totuus muututtava myös suhteessa uskontoon, Jeesuksen ilmoitukseen ja käsitykseen Jumalasta.

        Samoin käsitys uudesta liitosta Jeesuksen verellä VT:n Jumalan kanssa, on käsitys tällaisesta Jumalasta, jota mm. Päivi Räsänen opettaa:

        <<5.Moos. 7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa. Tuhoa kaikki kansat, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle; älä heitä sääli.<<

        Ja säälimättä nyt on tuhottu uskonnon voimalla kansoja ja kansalaisia aivan tarpeeksi.

        Voi, voi. En tiedä Päivi Räsäsen lainauksista, mutta Jeesuksen sanoma ei ole, että ihmisiä yksilöinä lähdettäisiin tuhoamaan. Tietynlainen "maailmallisuus" / "Maailma" / jumalattomuus on tuhon listalla, mutta eivät sinällään yksilöihmiset, joille kaikille kuuluu tämä kutsu "ulos Maailmasta" iankaikkiseen, taivaalliseen Elämään.

        Uskontoa tekosyinä käyttäen on kieltämättä tehty paljon pahaa, vaikkakin todelliset motiivit, loppujen lopuksi, kun niitä tarkastelee, ovat olleet taloudelliset, eli poliittiset. Taustalla mm. kateus. Näin tänäkin päivänä.

        Jumala kieltämättä on erittäin tiukka näissä asioissa, mutta Hän on myös tehnyt kaikkensa armahtaakseen yksilöihmisiä siltä tuomiolta, joka kylläkin nk. "maanpiiriä" kohtaa. Saas nähdä, onko coronavirus vain hetkellinen alkusoitto, varoitus, joka menee ohi, ilman maailmanlaajuista epidemiaa, vai todellakin jo ympäri maailman leviävä tuhon voima, "rutto".


    • näin unta että minut meinattiin mestata,,, ensin ruoskittiin..sitten laitettiin koukku käsivarresta kiinni ja vedettiin....sitten juuri ennen kuin puukko iski kurkkuani niin huusin että ISÄ,,auta....se auttoi sillä pahikset lensivät seinääpäin ja ei enään noussut...itse selvisin.. oli härö uni mutta laitttoi mietityttämään..

      • Anonyymi

        Mut sitten se olikin unta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut sitten se olikin unta.

        juuh oli


      • Anonyymi

        Nämä kristittyjen vaino-jutut ovat kai alitajuisesti pelottaneet sinua. Mutta hyvä kun huusit Jumalaa, ISÄä apuun! Alitajuisesti toimit juuri aivan oikein. 🙂

        Älä pelkää. 🕊️


    • Anonyymi

      Mukavaa olisi jos tekisit aloituksen ihan itse, ei vaan Raamatun kopiointi.

      Mitä tulee sitten itse tekstiin niin hyvin suosittu ns. wannabe juutalaisten keskuudessa ja en sano tätä millään pahalla, uskovainen kun itsekkin olen mutta juutalaisuus on aivan eri uskonto, eikä siihen porukkaan pääse fanittamalla, siihen synnytään.

      Myöskään juutalaisten ja kristittyjen välit eivät ole lopullisella tuomiolla ihan selkeät molemmissa pyhissä kirjoissahan löytyy tuostakin muutama lause.

      • Anonyymi

        Aloitus ja ketju ei liity millään tavoin wannabe-juutalaisuuteen, vaan tiukasti kristinoppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus ja ketju ei liity millään tavoin wannabe-juutalaisuuteen, vaan tiukasti kristinoppiin.

        Liittyy. Nuo Raamatun kopioijat todellakin kuvittelevat olevan valitusta kansasta vähintään seuraavia siksi näitä tämän kaltaisia aloituksia, joissa tuskin aloittajakaan tietää mitä tuolla tarkoitetaan. Yleensähän nämä onkin "saarnaajien" asettamia. Varmaan siellä taas seurakunnassa paasattu mutta ei liiemmin mietitty mitä mahtaisi tarkoittaa. No kuhan lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa..

        Ja ilkeämielisille. Kirkossahan ei ole pakko antaa kolehtiin koska kyttäystä tai kilpailua ei ole kuten ei myöskään sulkemista seurakunnan ulkopuolelle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe