Miks ei työt nappaa, hei!

Anonyymi

Mulla on menestyvä yritys, oon pisnismiehii ja aina oon äänestäny kokoomust. Ihmettelen vaa suomen nuorii, miks ei työt kelpaa? Kyllä töitä tekevälle löytyy, nuorena määki pesin naapurin wc-pöntöt ihan käsipelil enkä vonkanu palkkaa, hei ja nyt on biljonääri, asun open concept tyylises loft asunnos, kaikki on itestää kii, hei eiks jee? Mun yritys työllistää 200000 henkilöö 0 tuntisopimuksel 2€/h, saan valtiolt yritystukee myös, porukan vaihdos on suurta ja nyt on vaikeet löytää tekijöi, ne ei ymmärrä et niitte ruikuttama palkka on pois mun lautaselta ja kilpailukyvyst. Mun yritys sijaitsee tuonelan perukoil manalas, miks ei työt kiinnosta? Mun pisnis on kerätä risui tuolt tuonelan virrast, duunii ei arvosteta tarpeeks, hei mikä mättää? Oon varma et AY on syyllinen tähän kuvioo, kansa on yhä suomettunut, hei c´mon.

Kellää hyvii pisnisideoi, ite aattelin ruveta sivutoimena duunaa työttömil preppaus kurssei mihin valtio vois pakottaa työttömii osallistumaa, jos mä kerron niil et kaikki on hei itestää kii ja työ kuin työ kannattaa, ni hei! we will make the change! Sori tästä, mut me tienataan tällä, hei.

Eu on hyvä, eiks jepulis jee, smell the coffee! Vuokratyö forever.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiukan pitää vielä harjoitella tuota satuilua ennen kuin saat Tuhannen ja Yhden yön vertaisen satukirjan aikaan. Harjoitus kun on se mikä mestareita leipoo niin anna mennä vaan mutta hieman parempaan satumalliin!

      • Anonyymi

        Sää et ymmärrä mimonen on oikea kookomus kommukka?
        Töitä me tehdään hartiavoimin ja ei ensinmäisenä tule mieleen että saako tästä palkan.
        Te työkkäri kansa ette ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sää et ymmärrä mimonen on oikea kookomus kommukka?
        Töitä me tehdään hartiavoimin ja ei ensinmäisenä tule mieleen että saako tästä palkan.
        Te työkkäri kansa ette ymmärrä.

        Työskenneltryäni yli 40 vuotta monissa työpaikoissa, varsinkin uran alku aikoina tiedän, että hyvälle maksetaan ja jos ei pomoin kanssa oikein suju niin lähdetään kalppimaan. Useimmiten kannattaa hommata uusi työ ennenkuin entisestä lähtee, olen kuitenkin itse lähtenyt muutaman kerran ilmankin ja pisin työttömyysaika oli noin 3 viikkoa kun heti ei tärpännyt.

        Sanot tietysti, ennen oli toisin ja niin olikin. En käyttänyt ay orjuutta ja vaatinut siellä päätettyä palkkaa vaan kysyin paljonko maksetaan. Kohtuu riitti sillä aina kävi niin, että kun pääsi sisään kunnolla niin sitä sai lisää koska työnantaja haluaa pitää työntekijän josta hän hyötyy, jolloin hyöty on molemminpuolinen!

        Me ymmärrämme, nykyisin harva siihen kykenee!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työskenneltryäni yli 40 vuotta monissa työpaikoissa, varsinkin uran alku aikoina tiedän, että hyvälle maksetaan ja jos ei pomoin kanssa oikein suju niin lähdetään kalppimaan. Useimmiten kannattaa hommata uusi työ ennenkuin entisestä lähtee, olen kuitenkin itse lähtenyt muutaman kerran ilmankin ja pisin työttömyysaika oli noin 3 viikkoa kun heti ei tärpännyt.

        Sanot tietysti, ennen oli toisin ja niin olikin. En käyttänyt ay orjuutta ja vaatinut siellä päätettyä palkkaa vaan kysyin paljonko maksetaan. Kohtuu riitti sillä aina kävi niin, että kun pääsi sisään kunnolla niin sitä sai lisää koska työnantaja haluaa pitää työntekijän josta hän hyötyy, jolloin hyöty on molemminpuolinen!

        Me ymmärrämme, nykyisin harva siihen kykenee!

        Ay ei päätä mitään palkkoja, sopii ainoastaan minimiehdot. Mikään ei estä pyytämästä enempää.
        Joten et tainnut sittenkään ihan ymmärtää, mutta kuten kirjoitit harva siihen kykenee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ay ei päätä mitään palkkoja, sopii ainoastaan minimiehdot. Mikään ei estä pyytämästä enempää.
        Joten et tainnut sittenkään ihan ymmärtää, mutta kuten kirjoitit harva siihen kykenee.

        Monelle tuntuu ay mafian minimikin olevan liikaa. Muutoin ei työttömiä olisi sadoin tuhansin.

        Jos ollaan halukkaita parempaan niin aikapalkasta siirrytään tulospalkkaukseen yrittäjämallin mukaan!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Monelle tuntuu ay mafian minimikin olevan liikaa. Muutoin ei työttömiä olisi sadoin tuhansin.

        Jos ollaan halukkaita parempaan niin aikapalkasta siirrytään tulospalkkaukseen yrittäjämallin mukaan!

        "Monelle tuntuu ay mafian minimikin olevan liikaa"

        Juuri noin. Sipilän hallitus EK:n ja Kokoomuksen kanssa oli juuri tuo mieltä kun joka sentti mitä maksetaan työteosta on liikaa.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työskenneltryäni yli 40 vuotta monissa työpaikoissa, varsinkin uran alku aikoina tiedän, että hyvälle maksetaan ja jos ei pomoin kanssa oikein suju niin lähdetään kalppimaan. Useimmiten kannattaa hommata uusi työ ennenkuin entisestä lähtee, olen kuitenkin itse lähtenyt muutaman kerran ilmankin ja pisin työttömyysaika oli noin 3 viikkoa kun heti ei tärpännyt.

        Sanot tietysti, ennen oli toisin ja niin olikin. En käyttänyt ay orjuutta ja vaatinut siellä päätettyä palkkaa vaan kysyin paljonko maksetaan. Kohtuu riitti sillä aina kävi niin, että kun pääsi sisään kunnolla niin sitä sai lisää koska työnantaja haluaa pitää työntekijän josta hän hyötyy, jolloin hyöty on molemminpuolinen!

        Me ymmärrämme, nykyisin harva siihen kykenee!

        Miksi jouduit jatkuvasti vaihtamaan ja etsimään uuden työpaikan?
        Minä olin yli 40 vuotta samalla työantajalla, sielläkin kävi kaltaisiasi vuosien mittaan ja siitä osaan päätellä tuon työhistoriasi. Juu tiedän jo mitä selität.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Monelle tuntuu ay mafian minimikin olevan liikaa"

        Juuri noin. Sipilän hallitus EK:n ja Kokoomuksen kanssa oli juuri tuo mieltä kun joka sentti mitä maksetaan työteosta on liikaa.

        Työstä pitää maksaa se työntekijän tuloksen mukainen ansaittu palkka! Mikä ihmeen pölvästijoukko täälläkin on ay mafian trolleina? Ei sitten pientäkään älyn häivähdystä koskaan!

        Jos maksetaan enemmän kuin joku on työllään ansainnut, niin se on pois työkaverin taskusta, eikä se ole suotavaa. Ettekö te tolvanat ymmärrä ettei raha kasva puussa, vaan joka sentti on itse ansaittava. Yritys ainoastaan antaa teille sen mahdollisuuden joten käyttäkää sitä harkiten ja tuotteliaasti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jouduit jatkuvasti vaihtamaan ja etsimään uuden työpaikan?
        Minä olin yli 40 vuotta samalla työantajalla, sielläkin kävi kaltaisiasi vuosien mittaan ja siitä osaan päätellä tuon työhistoriasi. Juu tiedän jo mitä selität.

        En ehkä jatkuvasti mutta alkuun useaan kertaan. Aina ei oma tapa tehdä ja toimia toimi yrityksen tapojen kanssa ja silloin on parasta katsastaa uutta mahdollisuutta.

        Aina se oli kotiinpäin minulla tuo vaihtaminen yleensä. Tarkoitus kun oli saada työ jossa voin kehittää harrastukseni taitoja. Kun sen sain niin siitä se lähti ja siltä tieltä jäin eläkkeelle yli 30 vuotisen yrittäjäuran jälkeen.

        Työpaikan vaihto ei ole mikään syntinen ajatus jos ei katso ko työpaikan sopivan tulevaisuuden suunnitelmiinsa, kai sinullakin on niitä suunnitelmia vai oletko alistanut ne täysin ay mafiosoille?


    • Anonyymi

      Tuosta tuli mieleen että joskus tuli sellianen tv-sarja kuin Pisnesmies Toni, joka jauhoi koko ajan autojen myynnistä mutta ei myynyt yhtäkään autoa

    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu asiaa ja on aito sinivalkoisen Suomen ja sen kansalaisten etuja ajatteleva. Itseänikin korpee nämä nyt monen alan käydyt Tes-neuvottelut ja niiden tulos kun puhe on ollut ihan muusta. Kiky tuollaisena kun oli ei tietysti sopinut kokoomukselaiseen ajatteluun, ja olikin puhe muuttaa se niin että on 240 tuntia. Nyt myös puhutaan jostain 3 % palkankorotuksista vaikka nimenomaan oli EK:n ja Kokoomuksen ohjeet neuvotteluihin että uusi sovittava palkka on 3 % entisestä palkasta. Tämä palkankorotuksineen ja kaikkina muida järjettömyyksineen tulee olemaan katastrofi Suomelle ja suomalaisille yrityksille. Yritykset tulee nyt muuttamaan aivan varmasti pois Suomesta maihin jossa palkkakustannukset pienemmät ja lakkoja ei tunneta. Ei varmasti mene kauaa kun esimerkiksi Kesko ja S-ryhmä tulee ilmoittamaan että siirtävät liiketoimintansa pois Suomesta ja muut perässä.

      • Anonyymi

        No ei varmasti muuta pois!

        Älyä nyt hyvä mies, että palkat on se, millä ostetaan niitä yritysten tuotteita. Mitä pienemmät palkat, sitä vähemmän niitä ostetaan.

        Ulkomaan kaupasta saa jauhaa mitä paskaa tahansa, mutta käytännössä se on - nolla.

        Kun vienti vetää, niin tuonti on yhtä kovaa. Kaikki mitä voitetaan, menetetään heti.

        Kotimainen kysyntä tuo rahat kotimaiseen yritykseen. Mitä tiuhempaa ovi käy, sitä enemmän kassa laulaa.

        Joku voisi ihan piruuttaan laskea, mikä rahamäärä kuluu 100% takaisin yrityksille, koska yli ei jää mihinkään säästöön. Onko se 1500 euroa/kk? Kun enemmän ansaitaan, alkaa rahaa virrata ulkomaille, ulkomaisten yrittäjien taskuun.

        Jos raha kiertäisi vain Suomessa edes yhden vuoden, me olisimme Euroopan rikkain maa!!


    • Anonyymi

      Tuo extyökkäri ei ymmärrä mikä Suomen etu. Jos kaikki olisi yhtä fiksuja kun me kokoomukselaiset niin ei olisi työttömyyttä, eikä menisi verorahoja julkisiin terveys ja sairaalapalveluihin. Kelan voisi lopettaa. Halustahan vaan kaikki on kiinni mutta jostain syystä esimerkiksi Demarit äänestäjineen ei tätä ymmärrä ja siksi Suomessa asiat mene nyt kuten menee, eli huonosti..

      • Anonyymi

        No kahta mieltä "Extyökkäristä". Toisaalta hänen äly ei riitä kansantalouden toimivuuden laskelmiin. Toisaalta hän on oikeasssa. Kokoomus ei ikinä ymmärrä sitä, että sen onnela meni jo. Kaikki aika ennen 1900-lukua oli "kokoomuksen onnelaa". Miksi? Koska silloin ei ollut niitä "vihollisia", joita Kokoomus nyt mainostaa yritysten esteeksi. verot olivat matalat, palkat olivat matalat, jopa orjatyövoimaa oli tarjolla. Jne jne. Ei vakuutuksia ei sairauskorvauksia, ei sosiaaliturvaa ei mitään!

        Kokoomus ei tajua, että yritysten määrä on lisääntynyt hur´jasti juuri siksi, että meillä on tulontasaus, joka mahdollistuu sosiaaliturvalla. Se tarkoittaa, että kappalemääräisesti yrityksille tulee enemmmän asiakkaita. Ilman verojen avulla tehtävää tulontasausta, katoaa puolet yrityksistä heti.

        Oppikaa matematiikkaa.

        Ja mitä Extyökkäristä on sanottava? No se, että oppimaton vanha mies. Ehkä eläkeläinen, jolla on aikaa kirjoitella tänne kaikenlaista puutaheinää. Kovin on komulointisairas. Ei ole ymmärtänyt Suomen yhteiskunnan ensimmäisistä askeleista mitään. Uskoo kaiken syyksi poliittista kommunismia, vaikka Suomessa oli lukutaidottomia ihmisiä ja joku SDP hallitsi puolea Suomea äänimäärässä. SDP ei ole ikinä ollut vaihtamassa järjestelmää. Kaikki tietää, että SDP on markkinatalouden kannattaja No 1.


    • Anonyymi

      Mitä näitä koksuja muuten paikallistasolla seurannut niin suurin himonsa näyttää olevan kunnan köyhdyttäminen ja omaisuuden myyminen pikkurahasta "julkinen talous ei saa omistaa mitään kaikki halvalla yksityiselle"

      • Anonyymi

        Eikä vain suomalaisille kavereille vaan jopa
        lahjoitetaan kaivoksetkin ulkolaisille ja ostetaan kalleimmat hävittäjät.


    • Anonyymi

      Yhtä sieppas, toista pänni.

    • Anonyymi

      Näkyy toiset olevan kovin tosissaan. Ja toiset pitää heidän kustannuksellaan hauskaa.

      • Anonyymi

        Jostain syystä nuo Keskutan palstalla useimmin kirjottavat EK:n palkalliset ei nyt nappaa kiinni. Onkohan EK jättänyt palkat maksamatta näile sosdemeille ja kumppaneille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe