Porinoita 4

Aattelin, jospa kuitenkin aloittaisin

586

392

Vastaukset

• Sori Ali, huomasin, että olit aloittanut toisaallakin. Siellä se aloitus saattaa valahtaa ties kuinka alas ja vierityskytkin kuluu. Mutta täytyypäs kuitenkin katsastaa, mitä planeettojen liikeradoista olet illalla saanut merkintöjä aikaan.

• Itse merkitsen tänne eilisen tilani. Kylkiasentoa ja talviurheilua

• Minäpäs nyt taas maanantain lystiksi palaan perjantain jälkiviisaisiin.

Voihan pikkuhitlereiden = perseiden pelkoa. Ei uskalleta olla avoimesti sitä mieltä, että autettava on. Mitähän Halla sanoo, huh huh. Tai Purra, joka on kyllä kieroiluineen jopa vaarallinen kääntäjä/vääntäjä.

Mutta kuinka hehkutti lehmä ja cee jo ennen kuin mitään oli tapahtunut, saati tutkittu. Siinä pari, joilla ei ole mikään hanskassa, saati päässä. Jo luulisi noiden täyskahjojenkin tajuavan sen, että mitä esim. Merkel sanoi, mistä Euroopassa kenkä puristaa ja noiden kanssa ei tehdä yhteistyötä. Ne, jotka antavat tässä myöden ja pelkäävät, ovat kuin Hitlerin aikaiset lampaat.

• Matti Apusen hoksottimet tuolla vaatekeräysasialla on bisneksen puolella.Ja todella! Ei tasantarkkaan kiinnosta mökkiläistä, mihin se heidän kaatopaikat täyttävä roju menee. Pääasia, että oma piha puhdas. Joka keväinen tapahtuma täällä, että kaatopaikka eli jätteenkeräyspaikka täyttyy sinne kuulumattomasta rojusta.

Eurooppalaisia jätteenviejiä alkavat asiat vasta kiinnostamaan, kun niitä ei oteta vastaan.

• Apunen kysyi

Pitääkö matkustelu lopettaa, ettei taudit lisäänny? Tais kaikki jälkiviisaat huutaa, että ei. Riittää, kun pesee kädet. No se olikin ainut kunnon satiiritoteamus.

Matkustelu / turismihan pitää lopettaa tai ainakin huimasti vähentää muista syistä.

• Nyt kävi tässäkin ketjussa jo se, mitä illalla ennakoin, paitsi että Ali vissiin poistatti kirjoitukseni. Taisi ruveta pelottamaan. Kirjoitin, että jos te vanhat ukot jätätte herjaamatta meitä mummoja joka kirjoituksessanne, niin rauha säilyy. Aina kun solvaatte, niin aina tulee myös vastine, joten Alin toive ketjun rauhoittamisesta karahti kiville, kun sinä saviaivo sen heti alkuun uudessa ketjussa aloitit. Saatte mitä tilaatte.

Itse jo kerkisit halveksia 175:n leireillä olevien lasten pelastamista. On siinä meillä aito nuorison ystävä;(. Ehkä toivot, että sieltä tuodaan vihaisia nuoria miehiä, jotka voisi täällä agitoida vihaamaan persuja, kokkareita, kepulaisia, kristillisiä, opettajia, taiteilijoita, kirjailijoita, mummoja... tekemään puolestasi likainen työ.

• amummu kirjoitti:

Nyt kävi tässäkin ketjussa jo se, mitä illalla ennakoin, paitsi että Ali vissiin poistatti kirjoitukseni. Taisi ruveta pelottamaan. Kirjoitin, että jos te vanhat ukot jätätte herjaamatta meitä mummoja joka kirjoituksessanne, niin rauha säilyy. Aina kun solvaatte, niin aina tulee myös vastine, joten Alin toive ketjun rauhoittamisesta karahti kiville, kun sinä saviaivo sen heti alkuun uudessa ketjussa aloitit. Saatte mitä tilaatte.

Itse jo kerkisit halveksia 175:n leireillä olevien lasten pelastamista. On siinä meillä aito nuorison ystävä;(. Ehkä toivot, että sieltä tuodaan vihaisia nuoria miehiä, jotka voisi täällä agitoida vihaamaan persuja, kokkareita, kepulaisia, kristillisiä, opettajia, taiteilijoita, kirjailijoita, mummoja... tekemään puolestasi likainen työ.

Kuules nyt jätemäen dorka

"Solvasin" sitä, että pelastettavien lasten lukumäärä on mitättömän pieni. Siis pelkkää valkopesua. Ja miten lehmä saakaan tuon luvun mukasolvaamisesta yhtälön, jossa olisin epäaito nuorison ystävä. Täysin hukassa olet, vaikka sitten oletkin hakenut apua MTK:n psykiatrilta. Ei oo mennyt perille ei.

Sinun nuorison herjaamisesi on ollut kyllä näkyvää jo vuosia. Lukemattomia kertoja olen toistanut, että nykynuoret ovat aivan huipputasoa.

• Minulle on ihan OK, että aloitit täälläkin. Kirjoittelen sinne missä sen voi vapaasti tehdä. Olenkin jo myös kirjoitellut yksittäisiä kommentteja muualla Suomen harvoilla järkiketjuilla. Pääosin tietysti tunnistamattomana, jotta en joka kommentti tai kirjoituspaikkaan saisia jahtaajia kimppuuni! Minulla nimittäin riittää aina jossain vaiheessa vuorokautta kirjoittamis ja kokemis intoa eli käyn eri paikoissa ja sitten siitä tulee värinää kirjoitussormeen.
      Toivottavasti tämäkin aloituksesi pysyy hyökkäyksiltä vapaana. Edellinenkin pysyi noin 200 kommentin verran, mikä oli jo selvää parannusta sitä edellisiin..
      Salpausselän kisat pitäisi rtulla mutta onko siellä lainkaan lunta vai tuleeko nyt viikon puolesta välistä lunta tupaan niinkuin meteoronoomit hiukan povaavat.

• "Olenkin jo myös kirjoitellut yksittäisiä kommentteja muualla Suomen harvoilla järkiketjuilla"

Samma häär, paitti että pelkkään järkeen en luota. Kato nyt, väittää toi lehmäkin olevansa oikke järki-ihminen, suorastaan ilmastotieteilijä, jolta pyydetään taholle kuin taholle ilmastoraportteja. Todellisuudessa oman pyöreän pöytänsä imbesilli.

Lehmä kirjoittaa, että kun heidät jätetään rauhaan niin... Edellisessä ketjussamme tosiaan kirjoitettiin pitkälti asioista, ei sivuttu kertaakaan vaikka tätä imbesilliä. Dorka kuitenkin omissa kirjoituksissaan Elämässä jatkuvasti vihjaili, kuinka on ihmeellistä se ja tuo taas robon viemä, vaikka toisaalla saa tehä mitä lystää. Dorka on valkokauluspelle, jolla todellisuudessa ei ole muuta virkaa kuin koirankusetus ja kevytlapiohommelit ja musiikin näkeminen ja vesistöjen sotkeminen

• "Toivottavasti tämäkin aloituksesi pysyy hyökkäyksiltä vapaana. Edellinenkin pysyi noin 200 kommentin verran,"... kunnes edson itse aloitti sodan.

• edson kirjoitti:

"Olenkin jo myös kirjoitellut yksittäisiä kommentteja muualla Suomen harvoilla järkiketjuilla"

Samma häär, paitti että pelkkään järkeen en luota. Kato nyt, väittää toi lehmäkin olevansa oikke järki-ihminen, suorastaan ilmastotieteilijä, jolta pyydetään taholle kuin taholle ilmastoraportteja. Todellisuudessa oman pyöreän pöytänsä imbesilli.

Lehmä kirjoittaa, että kun heidät jätetään rauhaan niin... Edellisessä ketjussamme tosiaan kirjoitettiin pitkälti asioista, ei sivuttu kertaakaan vaikka tätä imbesilliä. Dorka kuitenkin omissa kirjoituksissaan Elämässä jatkuvasti vihjaili, kuinka on ihmeellistä se ja tuo taas robon viemä, vaikka toisaalla saa tehä mitä lystää. Dorka on valkokauluspelle, jolla todellisuudessa ei ole muuta virkaa kuin koirankusetus ja kevytlapiohommelit ja musiikin näkeminen ja vesistöjen sotkeminen

Heips, sinä toinen dorka! Kerropas nyt, mitkä tahot kuin tahot minua ovat pyytäneet laatimaan ilmastoraportteja, Minäkin tykkäisin tietää, että osaan raportit sitten lähettää oikeaan osoitteeseen. Sitäpaitsi en ole koskaan väittänyt olevani ilmastotieteilijä eli klimatologi.

Ali paasaa totuudesta ja valheesta, joista ei hänelläkään näköjään enää mitään tajua, jos koskaan ollutkaan. Sinullekin muille jakamasi valheet/kuvitelmat esim. minusta ovat muuttuneet päässäsi todeksi. Se on vaarallinen tauti. Historiassa ja nykypäivässä on "hyviä" esimerkkejä.

• Lainaan loistavaa kommenttiani tänne

"Ja tärisemätön ääneni jatkaa

että joku 175 lapsen pelastaminen Kreikan saaristosta on kuin valkokauluspyykistä tullut harmaan paskainen paita"

Jollekin mulkerolle ja aivan varmaan oli muuten lehmä, jolla taju on imbesillitasoa, ja epäilee minun tappavan mieluummin 175 lasta kuin raidittamalla kaikki persut, vastaan, että dorkaPurran laskelmiat ovat persiistä ja Suomen olisi syytä nostaa selvästi autettavien lasten määrää.

Valkokauluspyykillä nyt olivat siis vihreät, kun repesivät suosionosoituksiin noin pienen pelastettavien lasten määrän äärellä.

• Sori, en ollu minä, mutta olisin voinut olla, joku ehti ensin. Typerin kommentti, mitä nähty. Mutta sinultahan, kaikkien halveksijalta sellainen onnistuu vaivatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sori, en ollu minä, mutta olisin voinut olla, joku ehti ensin. Typerin kommentti, mitä nähty. Mutta sinultahan, kaikkien halveksijalta sellainen onnistuu vaivatta.

Vain sinua halveksin savolaiskorkkiruuvi. Cee naurattaa, rapu ei ees aiheuta minkäänmoista tunnetta ja ara kyllä aiheuttaa "tunnetta", sillä hän on mielenkiintoinen humanisti, joka saa minunkin materialismista nyppylöitä, pakenee omistamalleen suolle tyttärensä autolla nypläämään niitä materioita, mitä sieltä löytyy ja hivelemään paperisen kirjan nahkaisia kansia. Tyyppiesimerkki humanistisia tieteitä lukeneelta "antimaterialistilta"

duunari

• Anonyymi kirjoitti:

Vain sinua halveksin savolaiskorkkiruuvi. Cee naurattaa, rapu ei ees aiheuta minkäänmoista tunnetta ja ara kyllä aiheuttaa "tunnetta", sillä hän on mielenkiintoinen humanisti, joka saa minunkin materialismista nyppylöitä, pakenee omistamalleen suolle tyttärensä autolla nypläämään niitä materioita, mitä sieltä löytyy ja hivelemään paperisen kirjan nahkaisia kansia. Tyyppiesimerkki humanistisia tieteitä lukeneelta "antimaterialistilta"

duunari

Mistähän toi savolais-liite tulee. Olen pari vuotta asunut Kuopiossa, mutta ei siinä ajassa savolaiseksi muutu. Ja vaikka muuttuisikin, niin monin verroin parempi olla savolainen kuin stadilaisuudellaan edelleen kerskaileva maalaisukko, vaikka olet siellä puskissa asunut jo jonkun vuosikymmenen. Alikin usein perää suhteellisuutta, mutta sehän ei kai koskekaan sinua. No, pikkuriikkisen ristiriitaa noissa narratiiveissäsi - mihis se sana muuten on sulta unohtunut.

• Anonyymi kirjoitti:

duunari

Kaunis kiitos duunarille. Niitähän me olemme kaikki olleet. Mutta siitä suosta ja niistä nahoista totean, että se nyplättävä on elävää materiaa, jossa on karvatkin tallella, ja joka juoksee helposti karkuun.

Mökin vähät kirjat ovat paperia ja ties mitä kluuttia, divarista ostettua kierrätystavaraa.

Minulta lähti niistä krekulapsista lyhyt kommentti, jossa ilmaisin sarkastisen "ihailuni", että sinä edson joka toivot niin monelle kuolemaa, olet tässäkin asiassa johdonmukainen itsesi.

• amummu kirjoitti:

Mistähän toi savolais-liite tulee. Olen pari vuotta asunut Kuopiossa, mutta ei siinä ajassa savolaiseksi muutu. Ja vaikka muuttuisikin, niin monin verroin parempi olla savolainen kuin stadilaisuudellaan edelleen kerskaileva maalaisukko, vaikka olet siellä puskissa asunut jo jonkun vuosikymmenen. Alikin usein perää suhteellisuutta, mutta sehän ei kai koskekaan sinua. No, pikkuriikkisen ristiriitaa noissa narratiiveissäsi - mihis se sana muuten on sulta unohtunut.

Älä jauha paskaa, arakin muuttui viikossa lieksalaiseksi. No sinun savolaisuutesi esiintyy kieroiluna.

Stadilaisuus on sitä, mitä sinä et tajua. Yksityisyrittäjänä sain maistaa valtavan määrän edeltävän sukupolveni stadilaisten ammatiautoilijoiden kertomuksia, huomioita ja suoranaista kyldyyrihistoriaa, josta sinulla ei ole kyllä valkokauluksisena paskanjauhajana mitään hajua edes. Olen syystäkin ylpeä saadessani olla yksi joukossa mukana.

Ja mitä tulee puskissa asumiseen, niin vain täällä pystyy elämään luontoa kunnioittaen, tekemällä duunia pellollaan, metsässään ja järvellään. Luonto on läsnä joka päivä. Teikäläiset kevytlapioheiluttajat ovat luonnossa asuvia kohtaan pilkantekijöitä, tästä Linkolakin monesti kertoi.

Mitä tulee narratiiviin, niin sinulla siittä ei ole edes pienintä hajua, olet sen kuullut sanana ja valkokauluksisena mitäänsanomattomuutena koitat sillä päteä. Jotkut nääs opiskelleet jopa alaa, jossa samaa kiistaa kuin monessa muussakin hum. alhossa, Kiistellään, todistellaan, koitetaan luoda monelta kantilta yleisesti pätevää, mikä sinänsä on mainio juttu ja ollaan kielessä kiinni.

• Ennen kauppaan lähtöä huomaan että eipä saanut tämäkään ketju kauaa rauhassa olla ilman täysin perusteetonta räyhähyökkäystä ja kuten tavallista säestettynä valeilla että minä muka olisin mitään poistattanut. Se on nimittäin niin, että kukaan ali tai harvemmin muukaan voi kenenkään kirjoituksia poistattaa, sen tekee robo tai moderointi jos joku on henkilökohtaisesti valittanut jostain kommentista mitä en usko enää edes mummujen tekevän kun siitäkin jää jälki ammattivalittajasta moderoinnin ja ylläpidon listoille.
      No eihän tuollainen hyökkäys mikään yllätys ollut vaan täysin ennakoitu. Mihinkäs kirppu karvoista pääsisi?
      Erityisen valitettavaa kuitenkin, kun toiset eivät mitään muuta toivo kuin saada kirjoitaa mieluisiksi kokemistaan asioista joutumatta oksentamisen kohteeksi.
      On kuitenkin aina hämmästyttävää nähdä jonkun syyllistyvän noinkin alkeelliseen valehteluun kuin ali olisi poistattanut jonkun kommentteja. Hyvin on esikuvalta väärentäminen ja alhainen huijauskeskustelu opitti.

• Todella

Vaikka et sanallakaan tässä uudessa porinassa maininnut vaikkapa ammua, niin ei pääse paskiainen karvoistaan, vaan kohdistaa sinuun hyökkäyksensä. Muka poistit jotain ... joopatijoo

Tässä suhteessa mm. ara onkin toista maata, kun ei olla mainittu häntä kummemmin, niin antaa olla, mutta imbesilli ämmä näyttää luontonsa. Dorka on sano mun sanoneen.

• Voi hellanlettas sentään: "...toiset eivät mitään muuta toivo kuin saada kirjoitaa mieluisiksi kokemistaan asioista joutumatta oksentamisen kohteeksi." Nyyh. Mitä lapsellista tuubaa! Eiku kiireesti uikuttamaan sonnin (mamman puutteessa) kainaloo. Kyllä sonni taas puhaltaa pipiin ja rohkaisee jatkamaan!

Laita sinäkin, Ali nyt vaikka tuplalasit päähäs ja näe, että sonni oli taas se joka aloitti (ei muuten näköjään itsekään tajua niin tehneensä). Jo ketjun kolmannessa viestissä herjasi ceetä ja minua. Oletko tosiaan niin raukka ja ystäväsi manipuloima, että et voi tunnustaa sonninkin tekevän virheitä. Omistasi puhumattakaan. Valheessa elät itse. Älä saarnaa meille valheista ja totuuksista, kun et itsekään niitä toisistaan erota.

• edson kirjoitti:

Todella

Vaikka et sanallakaan tässä uudessa porinassa maininnut vaikkapa ammua, niin ei pääse paskiainen karvoistaan, vaan kohdistaa sinuun hyökkäyksensä. Muka poistit jotain ... joopatijoo

Tässä suhteessa mm. ara onkin toista maata, kun ei olla mainittu häntä kummemmin, niin antaa olla, mutta imbesilli ämmä näyttää luontonsa. Dorka on sano mun sanoneen.

"... maininnut vaikkapa ammua, niin ei...". Sinäpä mainitsit, ja sillä haluat provota aliakin. Kaksin aina kaunihimpi;))

• edson kirjoitti:

Todella

Edsonille voin kertoa, että se mitä ammusta ajattelet on valitettavasti totta. Hän osoittaa sen nyt jo tässäkin ketjussa erittäin tunnistettavalla vale tai oikeastaan sitkin pahempi eli venäläisen kaksoisvaleen luokkaa olevalla yksinkertaisella strategialla leimata henkilö mielikuvalla mikä on täysin tuulesta temmatt ja minkä jokainen oikeasti totuudesta voi kyllä ylläpidon kautta selvittää.
        Ali ei ole koskaan tehnyt yhtään valitusta tai ilmiantoa saatikka poistattanut kenenkään kommentteja. Ammu vain näin väittämällä pyrkii oppiäitinsä tavoin luomaan valheellisen mielikuvan persoonasta. Se on kaikella moraalisella mittarilla väärin ja halveksittavaa mutta tunnetusti uppoaa kannattajiin kuin Obama Trumppiin. Se että juuri tuota mielikva sa eräiden toimesta muutakin suorempaa valehtelua on harrastettu ei anna mitään mahdollisuuksia järjelliseen keskusteluun luonnevikaisten kanssa ennenkuin he itse kykenevät näyttämään "että nyt on huumeiden käyttö lopullisesti lakkautettu" Huumeella tietysti tarkoitan henkistä valehteluhuumetta ja addiktoitumista siihen.
        Se mitä Edson sanoi oliko se toisessa tai kolmannessa kommentissaan ei ollut mitenkään keskustelunormien ulkopuolella ja kenen tahansa järjissään olevan olisi pitänyt se kestää, Nämä eivät kestä ja se taitaa johtua juuri siitä, että he ovat itselleenkin kehittäneet elämän mikä elää valheesta ja väärentämisestä kuten tuo Ali poistattanut viesteja.
        Edson olisi tietenkin vieläkin voinut valita sanansa toisin, mutta raja se on siinäkin milloin se muiden vaatimuksesta muuttuminen alkaa olla persoonaan kajoamista ja nöyryytyksen yrittämistä. Onneksi luotan siihen, että Edsoniakaan ette pompottele, ettekä nöyryytä vaan saatte takaisin ansionne mukaan.
        Kukaan ei anna paskapalautetta syyttä kenellekään täältä ilmansuunnalta missä minä ja Edson asustelemme

• Sinä siis sallit edsonnin kajoamisen meidän persoonaamme ja nöyryyttämisemme. Ei mee sullakaan hyvin, joten "itke vaan jos helpottaa..."

• Minua huvittaa nuo alin käyttämät sanat persoonastani: esikuva, oppiäiti. Siis vaikka en juuri sillä hetkellä olekaan "tekemässä pahojani", olen se piru kaiken takana.

Alin nurinkurin vääntyneestä maailmankuvasta loistava esimerkki oli lause: "Kukaan ei anna paskapalautetta syyttä kenellekään täältä ilmansuunnalta missä minä ja Edson asustelemme."

No entäs jos edson tekee vähän väliä retkiä toiseen ilmansuuntaan sontaa heittelemään, sekö on sallittua?

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Oot sinä eri pelle! Ettäkö minä käyn psykiatrilla! Ne on taas sitä sun toiveajatteluasi, joka saviaivoissasi velloessa muuttuukin yhtäkkiä todeksi. Sitä se itsesuggestio teettää. Menee tosi ja valhe sekaisin. Sitä se Ali varmaan, muuten tarkoittaakin kun em. sanoja hokee joka käänteessä,

On muuten tosi hienoa ja melkein ulkomaalaista kun aina kirjoitat kyldyyri. Joku vento tyyppi saattaisi luulla, että jostain syystä olet ulkomailta tänne surkeaan Suomeen joutunut ja yrität epätoivoisesti pitää kiinni edes jostain hienommasta, vaikkapa sanasta kyldyyri. Voihan pyhä yksinkertaisuus, mikä vanhaan äijänräähkään onkin pesiytynyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kyllä sä oot tekopyhä, surkeuden ja epäonnistumisien ruumiillistuma. Puolustelet alia, joka sinun provosoidessasi päästää "suustaan" silkkaa sanahelinäsontaa. Jos Ali ei viestiäni ole poistattanut, niin souwot. Hyvä niin. Oleellisin ei kuitenkaan ole mihinkään hävinnyt: sinä aloitit taas tämä rähjyyn herjaamalla Ceetä ja minua heti uuden putipuhtoisen ketjunne aluksi. Revi siitä.

Kyllä nyt kannattaisi teidän kummankin selvittää itsellenne mikä tarkoittaa valhe ja mitä totuus. Teillä kummallakin ne ovat ihanassa sekamelskassa.

• amummu kirjoitti:

Kyllä sä oot tekopyhä, surkeuden ja epäonnistumisien ruumiillistuma. Puolustelet alia, joka sinun provosoidessasi päästää "suustaan" silkkaa sanahelinäsontaa. Jos Ali ei viestiäni ole poistattanut, niin souwot. Hyvä niin. Oleellisin ei kuitenkaan ole mihinkään hävinnyt: sinä aloitit taas tämä rähjyyn herjaamalla Ceetä ja minua heti uuden putipuhtoisen ketjunne aluksi. Revi siitä.

Kyllä nyt kannattaisi teidän kummankin selvittää itsellenne mikä tarkoittaa valhe ja mitä totuus. Teillä kummallakin ne ovat ihanassa sekamelskassa.

Totta, amummua ja minua Ceetä edson loukkasi jo uudenuutukaisen tämä nelos porinaketjun kolmannessa kirjoituksessa. Edson ei itse pysty pitämään tätä porinaa riidattomana, koska itse aina aloittaa. Samoin kävi edellisessä, melkein 200 viestiä rauhassa saitte olla kunnes edson itse aloitti. Hän ei usko sinua Ali, että vaikka kuinka pyydät edsonia olemaan sättimättä meitä porinoissa ja olet kehottanut häntä tulemaan elämään riitaa haastamaan, niin hän ei pysty kerta kaikkiaan mitenkään olemaan mieliksesi.

• Huonostipa kävi Edsonin hyvälle ketjuyritykselle. Heti hyökkäsivät myöhempien aikojen uusbalehtelija edellä ja kaikkien konspiraatioiden ja mielikuvavääristysten ja emävaleisden ilkein isoisoäiti jyräämään.
      Edsonia neuvoisin niin kuin aina että nämä on syytä joko ohittaa tai viedä asia heidän valeiden synnytysketjulleen varmuudella kaikkien sikäläisten havaittavaksi, että tällaisten kanssa olette symbioituneet ja alistuneet.

• "tällaisten kanssa olette symbioituneet ja alistuneet"

Voi sinua onnetonta hienoine sanoinesi. Onko se symbioitumista, jos juttelemme yhdessä naisten käsilaukuista tai onko alistumista se, että ei riidellä?

• LiisaO kirjoitti:

"tällaisten kanssa olette symbioituneet ja alistuneet"

Voi sinua onnetonta hienoine sanoinesi. Onko se symbioitumista, jos juttelemme yhdessä naisten käsilaukuista tai onko alistumista se, että ei riidellä?

Käsilaukuista hölöttömisiä, ceen nimimerkkejä, whoon lompakkoa, ravun hesarin lukemista ja työmiesten näkemistä, rakkien talutteluja, harrastuksiin viemisiä, läheisten esiintuomisia, ... juuri noita te koitatte tännekin tuoda. Nehän ovat hyviä pilan kohteita, ei muuta.

Symbiooseja on monia. Enpäs kertaa biologian tietämystäni. Teillä se Elämässä ilmitulee kaikenkattavana pusipusitteluna. Saatte kukin symbioosin jäseninä itsellenne uutta virtaa kuluttaa aikaanne mitäänsanomattomilla jutuillanne. Luonnossa sentään jotkut symbioosit luovat uutta, teillä ei yhtikäs mitään, että sellasii

• Huomenna taas Ali ja enköhän minäkin jotain mieltäni kiinnostavaa löydä. Nyt taltioidun aamutelkun pariin ja illalla fleabag - parasta pitkään aikaan. Ja mikä ettei teen ja kahvin tielle kans

arantes

• Terve Edson,
      Niinkuin me miehet keskenämme tiedämme niin kukaan meistä ei ole kenenkään pomo vaan se mitä esitämme on poikkeuksetta yksilöllistä näkemystä ja ajattelua.
      Naiset sensijaan toimivat symbioottisilla kananaivoilla. Yksi liikauttaa siipeä yhteen suuntaan ja muut liikauttavat omaansa välittömästi ajattelematta täsmälleen samoin. Sen näkee lintu ja kalalaumojen yhteisaivotoiminnasta.
      Olisi se kuitenkin ajatuksenakin ihan liian vapaata ajatella että kanalla olisi särjen aivot!

Siksi minäkään en voi antaa mitään määräystä enkä edes kovin kovanlaatuista ohjetta.
      Nyt kun tiedän että sinä olet joka tapauksessa rehellisempi ja moraalisempi sekä haluat kaikille paitsi persuille parempaa niin olen kyllä sinun asiaymmärryskannallasi, minkä osaan seuloa pois käytetyistä persoonallisista ilmaisutavoista.
      Voin kuitenkin toistaa omana neuvonani, että mitenkään et voi vaikuttaa kanalaumaan jolla on kalan aivot vaan voit joko olla laisinkaan heihin, viittaamatta, jos viittaat ja saat aggressiivisen palautteen mitärttömästä ilmaisusta niin et noteeraa sitä lainkaan ja jos vastaat niin vastaat vain kavereillesi ja järkeville ihmisille osoitettuna. Sitten on vielä se mahdollisuus että viet keskustelun lähettäjän kentälle tai minimillään jos joudut antamaan räyhän ansaitsemaa palautetta niin kopioit sen räyhöjen lähtöketjulle koska siellä heidän kanan-kala aivo elämänsä ja konspiraatioiden ja henkilöiden mielikuvaterrorin maailmansa on. Se rähinöinti on heidän happensa, jota ilman heille kävisi kuin lokakuisille kurtturuusuille.
      Paras vaihtoehto minun mielestäni on täysin unohdaa heidän kuulumisensa edes muodollisesti samaan lajiin. Joka lajillahan kuitenkin on epämuodostumansa ja ongelmayksilönsä.
      Kyllä minä senkin ymmärrän että sinua kutkuttaa olla jonkintasoisessa rupattelussa mummojen kanssa. Rupattelisinhan minäkin mutta minun kohdallani se alkuperäinen elämänkateelinen omassa elämässään katkeroitunut sai muut tuekseen ja tukijoikseen joten minulla ei ole mahdollista palata rupattelijaksi entiseen tyyliin edes niiden kahden kanssa mihin vielä muutama vuosi sitten pystyin ennenkuin se ja sen silloinen kertakäyttösulho aloittivat yhteisvyörytyksen ja kuten aina valheellisella ja täysin tuulesta tulkitulla perusteella.
      Minulla ei siis ole mitään ongelmaa sen kanssa että sinä itsenäisenä ja itsenäisyytesi säilyttävänä rupattelisit vaikka jopa sen kanssa mikä on minun jahtaajani ja minkään anteeksi-tai armonannon ulkopuolella lopullisesti ollut jo vuosia.
      Eikä luonnollisesti sen kanssa että Puosu juttelee missä haluaa jutella

Tässäkin kelaan pääasiassa jo tänmne pohjalle ja postitan juttuni niin ettei tarvitse edes vierittäessä nähdä niiden juttuja. Tosin olen jo oppinut sellaisen vieritystekniikan että mieleen jää vain kuka kommentin on kirjoittanut ja sisältö jää usvaan. Sen sisällön kun saa ihan selvästi haistettua. Siinä on aina niin niin tuttu kalan ja kakkelin yhteistuoksu

• Edson!
      Huomaat varmaan, että otin pois hiukan sinuun tällä kertaa ilma todellista syytä nostatetusta vihamaalaittamisesta. Se käy nimittäin aivan helposti. Kirjoitan vain että en nähnyt sinun mainitussa kommentissasi mitään todellista syytä ryhtyä sylkemään sappea kaikkiin ilmasuuntiin ja tömistelemään lattiota niin että käy kuin rinnemaalle Tampereella.
      Pelkkä minun nimeni saa sen kuohumaan kuin muurahaispesän koska ne kaikki todellisuuderssa janoavat suosiotani mutta eivät osaa ilmaista sitä kuin hevosten tapaan. Ongelmahan siitä syntyy, kun minä en ole hevoinen, kansata tai kalasta puhumattakaan..
      Luovutan nyt seuraavat puolustuksen puheenvuorot sinulle yksisilmäisen valtakunnan syyttäjän ja sokeiden tuomareisden edessä!

• Sokea kana löytää jyvän - torajyvän:)))
        am

• AB on linkannut runsainmitoin erilaisia joki ja sisävesipurtiloiden videoklippejä. Ihan hyvä. Asia kyllä kiinnostaa. Jostain toisaalta olen lukenut että alle 24 metristä alusta saa ajaa ilman pätevvyyksiä jos on omaan hupikäyttöön tarkoitettu. Voin olla väärässäkin, Puosu

• Löysin sen robon pouistaman kommentin puosulle vielä dokumenteistä eli oli vaan poistunt esillä listasta. Olihan siinä tarkempaa selvitystä Puosulle asioiden tilasta. Laitetaan se nyt vielä uudestaan kokonaisena ettei mitään jäisi robon vuoksi ilmestymättä:

Et ole väärässä, vaan oikeassa. Meillä on taas pieni ongellma siitä että mummot eivät kestäneet olla ilman meitä ja alkoivat Edsonin parista sanasta mitkä normaali ihmiset olisivat pystyneet käsittelemään hyppiä pitkin seiniä ja palauttaa kaikki itse kehittämänsä ja aloittamansa ketjuterrorismi tänne. Pahoittelen sinulle siitä että emme tälläkään kertaa onnistuneet harjoittamaan asiallista keskustelua vaan mummot halusivat huomiota kaikin tavoin
        Valitettavasti tässä jahtijatkumossa Ali-Baba tämän illan jälkeen toistaiseksi, korostan toistaiseksi häipyy ja mummoketju tulee saamaan uusia vierailijoita jotka påitävät heidät hyvin selvillä tilastaan.
        Ali-Baba palaa sitten samanlaisena asiakirjoittajana mitä hän on aina ollut ja aina halunnut olla huolimatta vastauksista jahdinomaisiin provoihin ja suoriin valeisiin kuten ammun jättämä mielikuva Alin poistamista hänen kommenteistaan.. Tuo paluu tapahtuu sitten kun nuo valeessa kylpevät ja ilkeyksiä tuottavat mummot niin haluavat. Sen he saavat kyllä ilmoitettua.
        Joku muu satunnainen vierailija kyllä saattaa käydä jotain hyvää ja asiallista aihetta kommentoimassa jos sellainen ketju hengissä mummoilta pysyy.
        Ali-Baba

• Pieni toive Edsonille!
      Kun minä en keskiyön jälkeen välttämättä lue yhtään rähjämummojen juttua siitä huolimatta että saatan olla niiden joukossa, jota ylläpitävät heidän toimintatapojensa laadun muistamista, niin jos satut itse huomaamaan että kaikki kolme selkeästi ilmaisevat lopettavansa minun ja sinun ketjujen ja kirjoitusten terrorisoinnin, niin laita minulle siitä jollain tapaa viesti jotta osaan palata asialliseen keskustelumaailmaan missä ihmisillä on myös oikea iho eikä pelkkä verinahka kuten nykymummoilla.
      Minusta olisi kuitenkin kiva kirjoittaa tuttujen kanssa, varsinkin sinun ja puosun. Onhan niitä kirjoituspaikkoja niinkuin tiedät ja nyt silmäiltyäni Suomeakin vähän eri silmällä niin on täälläkin koko joukko mielenkiintoisia ja jopa asiallisia ketjuja joiden ainoa ongelma on oikeastaan vain siinä, että ne eivät ole samanlainen perhe kuin pienikin vanhojen tuttujen ketju.
      Tulen siis seuraamaan ketjujen aloituksia vaikka nyt aloittamani annan tämän päivän päätyttyä vajota historiaan ja poistan sen pikavalinnasta, nyt sen lepakon peräpukaman kontaminoimana
      Jätän kuitenkin tämän ajanvietteen pikavalinnan paikalleen ja siitä näen heti ketjujen aloitukset ja ketjuilla tapahtuneen viimeisen liikenteen määrällisen tgarvitsematta lainkaan avata itse ketjua.
      Sinä varmaan kuorsailetkin jo ja ajat unessa Lago di Comon rantoja etsien ilmaista parkkipaikka diesel homellesi.
      Sääli, että sinunkin hyvä yrityksesi kirjoittaa pääosin pölvästimummoja tyydyttävällä tavalla sai paskan palkakseen.
      Mutta sille ei nyt voi mitään, että paska on noille mummoille kuin mämmi Mietaan Jussille.

• Täytyy vielä käydä katsastamassa löydänkö Puosulle kirjoittamani kommentin tallennettuna ja lähettää se uudelleen kirjautuneena, kun robo kävi sen heti poimimassa kun lähetin kirjautumatta

• Ali-Baba kirjoitti:

Täytyy vielä käydä katsastamassa löydänkö Puosulle kirjoittamani kommentin tallennettuna ja lähettää se uudelleen kirjautuneena, kun robo kävi sen heti poimimassa kun lähetin kirjautumatta

No eipä löytynyt vaan on jo roskakorissa josta se tosin olisi vielä palautettavissa jos viitsii vaivan nähdä. Haistelen jaksanko.
        Muuten siinä yleisluonrtoisesti totesin Puosulla olevan oikea käsitys siitä että 24 metriä on se yksi raja missä pätevyyksiä aletaan kysellä. Pätevyyksuiä kysellään pienempiinkin jos niiden käyttötarkoitus on kaupallinen
        Sanoin siinä samalla pahoittelut tästä riehumummojen taas aikaansaamasta tason laskusta ja asiallisuudesta poissiirtymisestä heidän toivomuksestaan ja aloitteestaan ja taisin ilmaista toiveeni pystyä jossain vaiheessa taas palaamaan terrorisoimattomaan asiallisen porinointiin. Puolilta öiltähän Ali-Baba toistaiseksi poistuu julkisuudesta sillä nimellä kun siinä on mummorassuille aivan liikaa magnetismia. Jopa enemmän kuin magneettikompassin pirtunesteessä entisaikojen janoisille seiloreille ajoilta jolloin miehet olivar rautaa ja laivat pääosin lautaa.

• Kun on vielä aikaa puoleenyöhön niin postitan vielä Puosun iloksi englantilaisessa maalaismaisemassa kelluvan Amelia Pond nimisen hienon asuntoveneen filmin.
      Kyllä tuossakin asuisi
      https://www.youtube.com/watch?v=Nl6honshITE

• Kyllä tämäkin täytyy lähettää ketjun miesten ihailtavaksi ja esimerkiksi siitä, että vanha vielä toimii Englannin ja Skotlannin kapeavenekanavissa.
      Hienoa teknologiaa ja näkymää. Tosin ilmastokammoisimmat voisivat saada tykytyksiä nähdessään mitä hiilibrikettejä menää kanavien suurelle asuttajamäärälle
      https://www.youtube.com/watch?v=4_OZDFML7gY
      Valitettavasti kaikkea tällaista on nyt pakko vähentää kun nämä eivät mummoille kelpaa väärän henkilön esittäminä.

• Ihan katseltaa taas. Kovaa hommaa rahtaajillakin, käsipeliahtaamista. Ikäväkseni ja laiskuuttani en ole kehittänyt engl.kielen taitojani.

• Edsolvent mahdollisesti lukee aloittamaansa ketjua vielä joten yksi mielenkiintoinen kokemustieto lisää.
      Netin outo pätkiminen lakkasi heti kun otin sen päämodemen kokonaan irti virrasta, annoin jäähtyä ja sitten tunnustelin kaapeliliitokset ja kun käynnistin netti on toiminut juuri niinkuin on tilatta ja pätkiminen katosi
      Armado Du Plantis

• Näin olen minäkin tehnyt ja saanut pätkinnän ja nopeuden takaisin. Mutta upeesti on modeemimme toiminut reissuillamme, johtuen ehkä juuri siitä, ettei ole jatkuvasti päällä. No tiedä häntä

Muuten ihan hyvä juttu se sinunkin aloittamasi ketju. Noillä ämmillä on päänsärkyä siitä, että kirjoitamme toistemme ohi. Mä en ole kokenut mitään sellaista, sillä pääasia mielestäni, että tulee muuta juttua kuin naisten käsilaukkua tai ceen uutta nimimerkkiä tai lehmän lumitöitä, rakin ja lastenlasten kuljetuksia tai valkokaulusjuurrin etsimistä kippaamalla skumppaa tai whoon mitään sanomatonta viestintää. Rapu on kaikessa suhteessa noista epeleistä kaikista tasaisin tuottamaan 'ei mitään'

• edson kirjoitti:

Näin olen minäkin tehnyt ja saanut pätkinnän ja nopeuden takaisin. Mutta upeesti on modeemimme toiminut reissuillamme, johtuen ehkä juuri siitä, ettei ole jatkuvasti päällä. No tiedä häntä

Muuten ihan hyvä juttu se sinunkin aloittamasi ketju. Noillä ämmillä on päänsärkyä siitä, että kirjoitamme toistemme ohi. Mä en ole kokenut mitään sellaista, sillä pääasia mielestäni, että tulee muuta juttua kuin naisten käsilaukkua tai ceen uutta nimimerkkiä tai lehmän lumitöitä, rakin ja lastenlasten kuljetuksia tai valkokaulusjuurrin etsimistä kippaamalla skumppaa tai whoon mitään sanomatonta viestintää. Rapu on kaikessa suhteessa noista epeleistä kaikista tasaisin tuottamaan 'ei mitään'

Tuostahan saitkin taas aihetta tähän kuivuvaan ketjuusi.

C

• Anonyymi kirjoitti:

Tuostahan saitkin taas aihetta tähän kuivuvaan ketjuusi.

C

Ketjut kuivuvat jos kuivuvat, mutta sehän se olisikin, että sinun tapaisten kuivien kanssa pitäisi jotain ... sinun kykysi on testattu ja todella huonoksi huomattu

• edson kirjoitti:

Ketjut kuivuvat jos kuivuvat, mutta sehän se olisikin, että sinun tapaisten kuivien kanssa pitäisi jotain ... sinun kykysi on testattu ja todella huonoksi huomattu

Enpä ole sinunkaan kyvyissäsi mitään erikoista huomannut. Samaa jauhat kaiken aikaa.

C

• Virkamiehistä, tosin toisen alan kuin ulkopolitiikan

Katselin hiukka kahdella mielin MOT ohjelmaa, missä maajussi toi esiin sen, ettei EU kaikkea sanele, vaan tulkinta jätetään usein maakohtaiseksi. Ja Suomihan tulkitsee, todennäköisesti peläten, että tulee virkavirhe. Ihme juttu, jos ei EU määrittele, niin kuinka sitä silloin tekee virkavirhettä.

Toinen mielenkiintoinen juttu oli lentämisen saatuttamisen vielä tuntemattomat alueet ja vaikuttamiset siellä 10 kmtonnin yläpuolella. Mitä sylkee turhakesuomalaisiakin Kanarialle vievä kone yläilmakerroksiin?

• Ali, kyllä täälläkin voidaan jatkaa kunnollisia asiapohdintoja. Tuolla se Elämässä on täysin mahdotonta, siellä ei edes maalittaminen kiinnosta. Kuvittelevat olevansa maalittamisineen asiasta ulkopuolisia.

Cee kin, niin kuin huomasit, ei osannut sanoa yhtikäs muuta kuin että ei ole facessa ja suurella tietämättömyydellään maalitti juuri sillä facen, ilman, että tietää siitä mitään. Tällaista on näiden kanssa kirjoitus 'asiapohjalta'

• Ihan hyvin voitte jatkaa "asia"pohdintojanne, mutta heti jos meitä mummoja solvaatte, niin palaute on taattu. Itse määräätte kohtelunne ja ketjunne "tason".
        am

• Et itsekään tajua mitä maalittaminen on. Se koskee lähinnä julkisuuden henkilöitä ja minä en ole sellainen. Kukaan ei lähettele minulle häiriöviestejä puhelimeen, eikä sähköpostiini. En ole esillä facessa, en twitterissä, instgramissa, en missään julkaise kuvia itsestäni, joita olet kyllä tällä itsestäsi silloin tällöin julkaissut. Ainoat kiusaajani olette te kaksi porinamiestä täällä S24:ssä. Teitä kumpaakaan en ole kiusannut, ennen kuin aloitus tuli sinun taholtasi. Facestakin tiedän sen verran, että olen iloinen, etten ole sinne ikinä liittynyt. Työelämässäkään kukaan ei ikinä maalittanut minua enkä minä ketään. Koulukiusaajiltakin olen välttynyt niin lapsena kuin aikuisena. Toki niin työ kuin kouluelämässä oli mukavia ja vähemmän mukavia tyyppejä, mutta kaikkien kanssa olen aina pärjännyt.

C

• Anonyymi kirjoitti:

Et itsekään tajua mitä maalittaminen on. Se koskee lähinnä julkisuuden henkilöitä ja minä en ole sellainen. Kukaan ei lähettele minulle häiriöviestejä puhelimeen, eikä sähköpostiini. En ole esillä facessa, en twitterissä, instgramissa, en missään julkaise kuvia itsestäni, joita olet kyllä tällä itsestäsi silloin tällöin julkaissut. Ainoat kiusaajani olette te kaksi porinamiestä täällä S24:ssä. Teitä kumpaakaan en ole kiusannut, ennen kuin aloitus tuli sinun taholtasi. Facestakin tiedän sen verran, että olen iloinen, etten ole sinne ikinä liittynyt. Työelämässäkään kukaan ei ikinä maalittanut minua enkä minä ketään. Koulukiusaajiltakin olen välttynyt niin lapsena kuin aikuisena. Toki niin työ kuin kouluelämässä oli mukavia ja vähemmän mukavia tyyppejä, mutta kaikkien kanssa olen aina pärjännyt.

C

Maalittamista eli etsiä maali ja tehdä siitä joku halventava juttu. Olkoon maalittamisen selitys mikä tahansa, niin sen voi käsittää ja sitä voi käyttää laajasti. Yleistetään asioita, esineitä, ihmisiä, kuten ammu koululaisia

Sinä maalitat facea eli koitat kiertäen kaartaen kertoa, millainen on face eli pelkkä maalittajien tyyssija. Samoin käsitän ammun maalittavan kaikkea koulutukseen liittyvää uutta ja yleensäkin uutta. Sannikka maalitti koulun mainoksen avulla : lapset istuvat korvasuojaimet päässä lattialla ... mitä kouluissa tapahtuu. Minulle tämä on asioiden maalittamista ja vääristelemistä ja lisäksi populistin keinoin. Perseet ovat maalittaneet vieraslajit

• Tärkeintä on että edes jollain foorumilla saamme diskuteerata rauhassa. Jätä sinäkin Cee omiin oloihinsa. On katsottava hänetkin menetetyksi ja hyväksyttävä tosiasia.
      Minulla ei ole mitään suurta muuta ongelmaa mutta jos alkuperäinen jahtaajani ilmestyy niin sellaisella ketjulla en halua olla ksoka pelkkä minkä tahansa hänen nimimerkeistään saa minut voimaan pahoin.
      Jos hän on scrollauksenkin ulottumattomissa niinkuin tällä hetkellä riittävän kaukana tälläkin ketjulla niin minulla ei ole estettä kommentoida kuten teenkin sen

Minä en enää edes käy lukemassa naapurien ketjua ja postitan sinne vain jos he viimeistään jo nyt tuntelillaan seurauksilla sitä itse haluavat

Jos saamme jatkaa rauhassa niin tässä pääsee kohta taas postittelemaan maisemia matkailijoiden maailmasta ja vesiltä.

• "...diskuteerata rauhassa." Ettehän te diskuteeraa, vaan kumpikin tolkotatte omaanne. Keskustelukumppanin palaute on yhtä tyhjän kanssa. Kivat eille. No, kun itse kysyy ja itse vastaa niiin ei tule jälkipuheita.
        am

• Anonyymi kirjoitti:

"...diskuteerata rauhassa." Ettehän te diskuteeraa, vaan kumpikin tolkotatte omaanne. Keskustelukumppanin palaute on yhtä tyhjän kanssa. Kivat eille. No, kun itse kysyy ja itse vastaa niiin ei tule jälkipuheita.
        am

Haluatko ammu todella että tulemme "diskuteeraamaan" eli postittamaan luonteen selvennys-, ja lisäkommentteja kotiketjuunne minkä muuten jättäisimme kyllä ihan lukematta kun on tarpeeksi luettavaa omalla ketjullamme.
        Minä luen Edsonin jutut kokonaan ja aina, samoin Puosun silloin kun ilmestyy. Ja kommentoin jos on aihetta tai kykyä. Jos kumpikin tai toinen puuttuu niin en kommentoi vaan kirjoitan omiani mitlkä muut herrat lukevat tai eivät lue ja kommentoivat jos on kommentoitavaa eivätkä kommentoi jos ei ole kommentoitavaa.
        'Tämä on ilmeisesti tarkoitusajattelevaan putkeen aivan liian suuri ajatus kokonaisuus. Vähän kuin hattara ukkostaivaalle!
        Missään tapauksessa et onnistu meitä jakamaan tuolla aika toivottomalla ja suorastaan typerällä yritykselläsi

• Anonyymi kirjoitti:

"...diskuteerata rauhassa." Ettehän te diskuteeraa, vaan kumpikin tolkotatte omaanne. Keskustelukumppanin palaute on yhtä tyhjän kanssa. Kivat eille. No, kun itse kysyy ja itse vastaa niiin ei tule jälkipuheita.
        am

Cee odottaa teidän kommentteja vai joutuuko toteamaan, että tulipa todetuksi, tulipa puheltua itekseen, tolkotettua omaansa

"Persoonallinen mies sai näköisensä lähtötilaisuuden. Muistotilaisuudessa kantaravintolassaan tarjottiin mm silakoita ja dry martinit."

Tolokottaako ny cee ihan itekseen? Antakaa ny ihmeessä enemmän kuin tyhjää heh heh diskuteeraajat. Epäröikää vaikkapa sopiiko juoma ja ruoka yksyhteen ja löytäkää kaikki yhessä lisää vainajan persoonan piirteitä jotta saatte kokoon persoonallisuuden.

• edson kirjoitti:

Cee odottaa teidän kommentteja vai joutuuko toteamaan, että tulipa todetuksi, tulipa puheltua itekseen, tolkotettua omaansa

"Persoonallinen mies sai näköisensä lähtötilaisuuden. Muistotilaisuudessa kantaravintolassaan tarjottiin mm silakoita ja dry martinit."

Tolokottaako ny cee ihan itekseen? Antakaa ny ihmeessä enemmän kuin tyhjää heh heh diskuteeraajat. Epäröikää vaikkapa sopiiko juoma ja ruoka yksyhteen ja löytäkää kaikki yhessä lisää vainajan persoonan piirteitä jotta saatte kokoon persoonallisuuden.

Sitähän sinäkin täällä teet kaiken aikaa, eli tolokotat ihan itekseen. Kerrot mitä Sannikka sanoi, mitä kukakn sanoi ja missä. Toistelet muiden lauseita.
        C

• Tässä vähän perinteellistä kulutusmusiikkia vain RTay Conifdfilyta, La Mer,
      Tätä voi kunnella tuutulauluna sillä välillä kum käin ppipahtamassa merkittävästi eksoottisemman musiikin parissa laajentamassa musiiki kuuntelualaani.
      https://www.youtube.com/watch?v=v8wMIedHdwg

• Olenkin vaihteeksi koikkelehtimassa jo heinäsirkkojen aikaan. Sattuipa aamu uutisia lukiess YLE sivulla Coronavirusta ja Ryanairin Bergamon lentoa koskenut artikkeli

Mietin: Aika yllättävää lukea artikkelista, että Eksote ei mittaa kuumetta tulleilta Ryanairin matkustajilta kun se on tärkein ja helpoin noiden sarsin mersin ja muiden corona virusten esitoteamiseen?
      Taudin tarttuvuus ja itämisaika kun ilmeisesti vaihtelee merkittävästi henkilöstä riippuen. Samoin kuin se kuka delaa siihen ja kuka ei

• SARS epidemian aikaan sattui työreisulla pieni episodi. Vaihdoin thaimaan bankogissa kiinan Hong Kongiin menevään koneeseen. Minulla oli päällä aivan liikaa rompetta. Puvun takki ja pari paitaa. En ehtinyt transitoalueella vaihtamaan lyhythihaiseen. Kun mentiin koneeseen niin kaikilla muilla oli lyhythihaiset paidat. Itse olin ainut eurooppalainen. Koneessakaan en pystynyt takkia riisumaan. Oli tolkuttoman ahdasta ja kuumaa. Tiesin miten käy. Honkkarissa jäin maahantulon lämpökameraan kiinni. Hehkuin monitorikuvassa puolukan punaisena. Minut kuljetettiin kiinni pitäen syrjemmäs tutkittavaksi. Lämpömittari tökättiin
        korvaan. Ihan ok lukemat. Virkailija käski minut vessaan pesemään kasvoni. Kyykytti siis. Vasta naamanpesun jälkeen sain käsimatkatavarat itselleni. Jatkoin tullialueelle. Puosu

• Tekis mieli laajentaa taas omalla tavalla virusten "vaarat" ja vaarat. Miettiä eri maanosissa tapahtuvia tartuntatauteja, niihin suhtautumista muualla maapallolla. Missä toimivat viranomaiset, missä hyväntekeväisyysjärjestöt. Kyllähän pakosti tulee mieleen, että talous ratkaisee. Vänkä kertomus Puosulta kuiteski.

• Minä pääsin Puosua helpommalla sars tarkastuksista. Olin nimittäin silloin matkalla silloisella dodgellani Emiraateista Eurooppaan ja sars selvityksen ja kuumemittauksen jouduin tekemään kyykytyksittä Jordanian ja Syyrian vastaisella rajalla ja jos en väärin muista niin vielä Turkin rajallakin piti täyttää kaavake ettei ole ollut lämpöä.
      Kaikki nämä uudetkin virukset näyttävät lähtevän Kiinasta joskin mers viruksen epäiltiin lähteneen saudiarabialaisista lammas"hoitajista"

• Estääkö tämä virusten leviämistä?

"Keskustan Kulmuni: Euroopan pitäisi rakentaa oma käyttöjärjestelmä ja www-selain"

Tai siis urkintaa?

• Kulmunin konsultit taitavat olla samoja kuin Sipilälläkin ja hyötyjä olisi juuri saman "sukukunnan" palikanrakentajat ja spekuloijat.
        Ihan asiallisesti ottaen käyttöjärjestelmä sii Win 10 tai Linux tai mitä niitä nyt onkaan on ehkä jotain muuta mitä Kulmuni ajatteli käyttöjärjestelmällä. Luultavasti hän ajattli juurikin Nokian etuja turvaavaa viestitysjärjestelmää kuten g5 ja sitten nyt amerikkalaisten valvonnassa olevaa www järjestelmää.
        Urkinnastahan siinä on ainakin osaltaan molempien osalta kyse sillä G% jos tehdään Huawei systeemeillä takuuvarmasti sisältää jonkinlaisen piiloltetun viestinsiirron pekingiin jossain metamuodossa ja www taa on GPS tavoin täysin jenkkien hallinnassa ja osin luettavissa. Tosin monen muunkin luettavissa.
        Ei heti tunnu uskottavalta että eww eli european wide web yhtään parantaisi urkintatilannetta mutta sensijaan parantaisi EU hallinnon rajoitus ja sensuurimahdollisuuksia siihen. Kaikkea sensuuria aina vastustan,
        GPS systeemi minkä ovatkin turvallisuus ja itsenäisyyssyistä Venäjä ja Kiina osin korvanneet omillaan ja Eurooppa erinomaisella ja erittäin laajasti kohta täysin valmiina toimivalla Galileo systeemillä pakannukseen jne. Se on myös puolustuasia ja siksi Galileokin päätettiin rakentaa koska GPS oli täysin US armoilla ja sitä käytettiinkin haitallisesti silloin kun se oli jenkeille tarpeen eli tarkkuutta vähennettiin tai osia ilmeisesti kokonaan suljettiin.

• Ali-Baba kirjoitti:

Kulmunin konsultit taitavat olla samoja kuin Sipilälläkin ja hyötyjä olisi juuri saman "sukukunnan" palikanrakentajat ja spekuloijat.
        Ihan asiallisesti ottaen käyttöjärjestelmä sii Win 10 tai Linux tai mitä niitä nyt onkaan on ehkä jotain muuta mitä Kulmuni ajatteli käyttöjärjestelmällä. Luultavasti hän ajattli juurikin Nokian etuja turvaavaa viestitysjärjestelmää kuten g5 ja sitten nyt amerikkalaisten valvonnassa olevaa www järjestelmää.
        Urkinnastahan siinä on ainakin osaltaan molempien osalta kyse sillä G% jos tehdään Huawei systeemeillä takuuvarmasti sisältää jonkinlaisen piiloltetun viestinsiirron pekingiin jossain metamuodossa ja www taa on GPS tavoin täysin jenkkien hallinnassa ja osin luettavissa. Tosin monen muunkin luettavissa.
        Ei heti tunnu uskottavalta että eww eli european wide web yhtään parantaisi urkintatilannetta mutta sensijaan parantaisi EU hallinnon rajoitus ja sensuurimahdollisuuksia siihen. Kaikkea sensuuria aina vastustan,
        GPS systeemi minkä ovatkin turvallisuus ja itsenäisyyssyistä Venäjä ja Kiina osin korvanneet omillaan ja Eurooppa erinomaisella ja erittäin laajasti kohta täysin valmiina toimivalla Galileo systeemillä pakannukseen jne. Se on myös puolustuasia ja siksi Galileokin päätettiin rakentaa koska GPS oli täysin US armoilla ja sitä käytettiinkin haitallisesti silloin kun se oli jenkeille tarpeen eli tarkkuutta vähennettiin tai osia ilmeisesti kokonaan suljettiin.

windows käyttöjärjestelmä on täynnänsä ohjelmanpätkiä joiden tarkoitus on vakoilu. Myös se että kriisitilanteessa voivat kytkeä windows käyttöjärjestelmät globaalisti pois päältä. Nykyinen Windows ohjelmisto ei ole enää koneelle itse ladattava vaan on verkosta pakkosyötetty graafinen päivityspaketti. Taustalla pyörii DOS käyttöjärjestelmä jonka päälle graafiset toiminnot on rakennettu. Internetin (the Internet ) IP osoitejärjestelmä on amerikkalaisen ICANN corporaation hallinnoima ja omistama. Puosu

• Puosu kirjoitti:

windows käyttöjärjestelmä on täynnänsä ohjelmanpätkiä joiden tarkoitus on vakoilu. Myös se että kriisitilanteessa voivat kytkeä windows käyttöjärjestelmät globaalisti pois päältä. Nykyinen Windows ohjelmisto ei ole enää koneelle itse ladattava vaan on verkosta pakkosyötetty graafinen päivityspaketti. Taustalla pyörii DOS käyttöjärjestelmä jonka päälle graafiset toiminnot on rakennettu. Internetin (the Internet ) IP osoitejärjestelmä on amerikkalaisen ICANN corporaation hallinnoima ja omistama. Puosu

Tuota en noin tarkkaan edes tiennyt. Tosim ICANN kuulostaa tutulta. Sen olen kyllä ihan käyttäjänä huomannut että kaikista windows pohjaa käyttävistä toimijoista kuten Google ja vaikkapa facebook lähtee kaikki tieto viimeistä nappulanpainallusta myötenkin jonnekin jenkkilän kontrolloimaan datakeräykseen kuin bittien uffiin.
        Onhan noissa pakkopäivityksissä ongelmansa ja minäkin mieluummin palaisin win 3.1 versioon millä pystyi täysin operoimaan pienillä bittimäärillä kaiken mikä tavalliselle ihmiselle ja jopa tavalliselle yritykselle oli tarpeen. ms.dos aikana eli enne win 3.0 julkaisua en ollut tietokoneyhteyksissä.
        Mutta mitä tehdä, siinä se kysymys. Linux on vähän vaikea kontrolloitavaksi kun se vaatisi hiukan nörttiä ja windowsiin on suurin osa maailmaa tottunut ja valtaosa yrityksistä käyttää sitä. Applekin on tietysti olemassa, mutta siinäkin olen vain viereillut eikä se tuntunut yhtä mukavalta kuin windows vaikka windowsissa tunnetut haitat ovatkin
        Pitkään itseasiassa minäkin hannasin ennenkuin lopulta siirryin win 10 käyttäjäksi. Minulla kun ei ole mitään peiteltävää tai salattavaa niin minua saa jenkit vakoilla mielensä mukaan. Mutta jos olisin valtion tai yrityksen turvallisuudesta tai tietoturvasta vastuussa niin silloin tietysti suhtautuisin windowsin ja sille luotujen applikaatioiden tiedonkeruuseen ihan eri tavalla. Samoin puhelinjärjestelmien operointirautaan kuten 4 ja 5 G.
        Jos teoriassa luotaisiin windowsin tilalle yleisesti hyväksyttävä eurooppalainen käyttöjärjestelmä niin sen ongelmaksi tulisi het itse eurooppalaisten siihen kohdistama tietojen keräys ja tarkoituskeskeinen sensurointi. Eli ilmeisesti jotain kompromissiä ja uhrauksia on tehtävä jos haluu sujuvaa tiedonsiirtoa.

• Nyt on aika hälventää epävarmuuksia, ei pelkästään koronan aiheuttamia

Työ on aloitettu THL:ssä ja todettu, että homeallergiat syntyvät päässämme. Kun vaan saadaan häivytettyä päässämme vellovat epäluulot, niin talouskin paranee. Ei tartteta kuin mahdollisesti lumepillereitä ja sielunhoitoa. Aivan kuten koronassakin ilman että sen on vielä todettu leviävän ajatuksen eli ahdingon voimasta.

Kotomaassamme siis ei tartte purkaa homerakennuksia ja kauppaa voidaan kiihdyttää Kiinan kanssa ja mikä tärkeintä. Mitään suuria tapahtumia ei pidä keskeyttää, sillä ne ovat kovia vetonauloja, pikkuriikkisiä taloudenkin pilareita. Pukki tietää tämän hyvin Rovaniemellä ja tontut levittävät kesälläkin tätä ilosanomaa.

• Ansiokkaasti ootte valaisseet ja jos on vielä niin, että kriisitilanteessa voidaan win käyttikset sulkea ... ho hoijakkaa joo. Tietysti ainahan voidaan täsmärakettia kohdentaa suuriin palvelinkeskuksiin ja hohtimin katkaista valokuitu ja vetää folio taivassateliittien ympäri ja pärkkele mutta kun koronakin on päänsisäisten olotilojen psyykkaamista, niin luotan että ... no verkot rakentakoot sitten vaikka nokia+erikson.

No onhan nuo jättejä kylläkin nuo googlet ja rahnaa on jaella vaikka amazonin tapaan ja valloittaa juu.

Kuinkahan linux on vakoilulta suojattu tai mahdollinen european wide web?

Minua saa vakoilla, mutta ei katkaista yhteyttä pärkkele. Tulee mieleen ne talleissaan vedellä ja leivällä eläneiden uranuurtajien tahto yhdistää maailmoja ja sitten ... pärkkele

• Ihan tarkkaan ottaen hyvä Edson, windowsia sinänsä ei voi kukaan sulkea sen jälkeen kun se on koneella, mutta sen www yhteydet voi sulkea.
        Jos Koneesi tai järjestelmäsi ovat netistä irti niin niitä ja niiden ominaisuuksia voi täysin käyttää suljetussa joko koti tai yhtiöringissä. Ongelmat syntyvät vasta kun windows kone kytketään nettiin tavalla tai toisella.
        Mutta mitä on windows ilman nettiä. Pelkkä tietovarasto ja laskukone. Tosin jos on hyvin tietoa ja hupia ladattu niin tekemistä ja hupia riittää ilman nettiäkin pitkäksi aikaa.
        Sitten on vaan viritettevä raadio päälle tai töllö jossa ei ole nettiyhteyksiä vaan pelkät vapaat antenni ja kaapeliohjelmat jotka tietenkin ovat joka kiinalaisellekin näkyvissä
        Kyllä minusta nettiin pääsy on suurempi ilo kuin ne haitat mitkä nyt tiedämme. Itsekin taannoittain kävin läpi kaikki julkiyhteyteni ja siivosin niitä pois havaittuani että kaikki on googlen tai jonkun muun tallentamana

• Jotta ei musiikki jäisi unholaan niin laitanpa tästä herkkäkorvaisille vertailtavaksi miten eroaa teknisesti taidokkaan kaukoidän latinalaistunteen esitys aidosta latinalaistunteen esityksestä. Piti vielä laittaa huippu eurooppalaisen naisartistin Nana Mouskouerin malaguena samaan vertailuun oasoituksena siitä että myös eurooppalainen huippulaulaja joka ei ole latino, ei saa sitä ihan oikeaa latinovivahdetta ja tunnetta nimenomaan verrattuna espanjankielisten kulttuuerien joikuihin

https://www.youtube.com/watch?v=25NTPTPkETg

https://www.youtube.com/watch?v=RQnSKqZ-XVg

Pitääkin yrittää kalastella musiikista muitakin kuin Bizetin helmiä.
      Ja musiikista varmaan ,muistatte että samoin kuin mielipiteissä niin musiikkimaussa on yksilöllisiä vivahteita ja suuntautumisia. Minun on hyvin kaikkiruokainen joskin eniten koskettavat tulevat kuitenkin klassisen , slaavilaisen ja erilaisten latinomusiikkien puolelta. Jiddische muzak istuu myös varsin hyvin minun korvaani
      Muista genreistä löytyy kaikista yksittäisiä korvamatoja
      Huonoiten istuu kuitenkin melko selvästi aito arabimusiikki erilaisine tempoinween ja sävellajeineen. Se on minulle kuin teurastettavan kamelin kiljuntaa tai sanoisinko hiukan pilke silmäkulmassa kuin Shakiran vuohen mäkätystä. Shakiran isä muuten sattuu olemaan Libanonin arabi!

• Näissä Kanadan, Alaskan ja muissakin kaukoyhteikunnissa hommat hoituvat vaikka talvi muute pahasti hetkeksi jäädyttäisi kuljetustiet laivoilta, mutta samalla avaten ne vällttämättömyys ja kommunikaatiotoimituksille lentoteitse jääkentille. ja noilla alueillahan osataan lentää halvalla kaikissa olosuhteissa.
      Teollisten, kten kaivos ja jalostustehtaiden taaka aineet ja olttoaineiden varastointi on kovempi urakka, samoin esimerkiksi luonnonantien pakastutuotteiden vienti.
      Ihmisten perustarvikkeet hyväänkin selviämiseen ovat itse asiassa erittäin yksinkertaisia ja lista koosyuu suurin piirtein seuraavista;
      Halvat ja säilyvät ryynit ja jauhot, ruokaöljy, mahdlollisesti voi ja margariibu ha omista muonaeläimistä erotettu rasva millä voi elintarvikekäytön lisösi olle miutakin käyttöjä.
      Suolat, Kahvit teet, sokerit halutut mausteet. Tulitukkuja ja tulentekovälineitä polttoainetta yksityisasumusten lämmitykseen ja kokkakseen. Mieluiten vahvimmalla ja saastettomimmalla kalorituotannolla eli LPG kaasuna ja sitten aina kuivina klapeina joita on itse kerätty ja kuivattu,
      Metsästysptruunoja riittäväsi sekä kalastutarvikkeita verkkoineen rysineen ja pitkäsiimoineen ja niiden tuotolla joka kapakuivaus tai syväjäähdytysmahdollisuus.. Paikallinen tuureliha ei kai kuivausta kummenpaa säästöä tarvi vaan kuluu tuoreehkon ja viimeistään kuivasikäännytettynä.
      Kohta onkin uusi sula aika ja talven tuotanto voidaan viedä poisy ja ottaa tilalle tarvikkeita joita ei saa paikallisesti tuotettua kuten minivitamiinipillerit ja korvaa pidentävät kasvit. luulisi Alaskassa ja Kanadaas kuitenkin lantun ja porkkanan kasvavan arktisillakin alueilla ja olevan ympärivuotisesti säilytyskelpoisiaö Luksus salaati naisille on erikseen pihapuutarhassa kasvatettavamjamostaa täydennysaluksesta vain kasvisäilykkeitö
      https://www.youtube.com/watch?v=_3ylkHyZJWo

• Kun tuon yllä olevan kirjoitin taas sen jälkeen kun olin ottanut unilääkkeeni, siis oikea enkä rommia, niin oikoluen sen näin aamulla paremmin luettavaksi jos siinä oli lukuvaikeuksia:

Näissä Kanadan, Alaskan ja muissakin kaukoyhteiskunnissa hommat hoituvat vaikka talvi muuten pahasti hetkeksi jäädyttäisi kuljetustiet laivoilta, mutta samalla avaten ne vällttämättömyys ja kommunikaatiotoimituksille lentoteitse jääkentille. ja noilla alueillahan osataan lentää halvalla kaikissa olosuhteissa.
        Teollisten, kuten kaivos ja jalostustehtaiden taaka aineet ja olttoaineiden varastointi on kovempi urakka, samoin esimerkiksi luonnonantien pakastustuotteiden vienti.
        Ihmisten perustarvikkeet hyväänkin selviämiseen ovat itse asiassa erittäin yksinkertaisia ja lista koosyuu suurin piirtein seuraavista;
        Halvat ja säilyvät ryynit ja jauhot, ruokaöljy, mahdlollisesti voi ja margariini ja omista muonaeläimistä erotettu rasva millä voi elintarvikekäytön lisösi olle miutakin käyttöjä.
        Suolat, Kahvit teet, sokerit halutut mausteet. Tulitukkuja ja tulentekovälineitä polttoainetta yksityisasumusten lämmitykseen ja kokkakseen. Mieluiten vahvimmalla ja saastettomimmalla kalorituotannolla eli LPG kaasuna ja sitten aina kuivina klapeina joita on itse kerätty ja kuivattu,
        Metsästyspatruunoja riittäväsi sekä kalastustarvikkeita verkkoineen rysineen ja pitkäsiimoineen ja niiden tuotolla joka kapakuivaus tai syväjäähdytysmahdollisuus.. Paikallinen tuoreliha ei kai kuivausta kummenpaa säästöä tarvi vaan kuluu tuoreehkona ja viimeistään kuivakypsytettynä.
        Kohta onkin uusi sula aika ja talven tuotanto voidaan viedä poisy ja ottaa tilalle tarvikkeita joita ei saa paikallisesti tuotettua kuten monivitamiinipillerit ja korvaa pidentävät kasvit. luulisi Alaskassa ja Kanadaa kuitenkin lantun ja porkkanan kasvavan arktisillakin alueilla ja olevan ympärivuotisesti säilytyskelpoisia Luksus salaati naisille on erikseen pihapuutarhassa kasvatettava ja ostaa täydennysaluksesta vain kasvisäilykkeitä
        Laskentatapojahan ollaan mestareita luomaan tietyissä piireissä. Verratkaa vaikka Luke metsälaskelmia ja todellisuutta.
        Sähkönsiirto on katsijalle täysin rietasta huijausta monopoliasemaa hyväksikäyttämällä ja rohkea hallitus uusisi koko sähkönsiirtosysteemin ja palauttaisi sähkön hinnan yhden rahastajan laskuun kaikki inclusive eli olet istanut sähkö niin ja niin monta wattia ja maksat siitä tuon verran sisältäen moraalisesti hyväksyttävän siirtokulun sellaiselta siirtäjältä minkä lakisääteinen tila ei määrää voiton tai arvon maksimointia vaan mikä toimii joko yhteiskunnan omistamana tai aidolla kaupallisella vastuulla

• "Every young person should be shown this and other videos like it in school. They would learn there is more out there than facebook, twitter, ipads, and shopping malls. Life should be an adventure."

Mutta ei ilman tubea :)

• Ali-Baba kirjoitti:

Kun tuon yllä olevan kirjoitin taas sen jälkeen kun olin ottanut unilääkkeeni, siis oikea enkä rommia, niin oikoluen sen näin aamulla paremmin luettavaksi jos siinä oli lukuvaikeuksia:

Näissä Kanadan, Alaskan ja muissakin kaukoyhteiskunnissa hommat hoituvat vaikka talvi muuten pahasti hetkeksi jäädyttäisi kuljetustiet laivoilta, mutta samalla avaten ne vällttämättömyys ja kommunikaatiotoimituksille lentoteitse jääkentille. ja noilla alueillahan osataan lentää halvalla kaikissa olosuhteissa.
        Teollisten, kuten kaivos ja jalostustehtaiden taaka aineet ja olttoaineiden varastointi on kovempi urakka, samoin esimerkiksi luonnonantien pakastustuotteiden vienti.
        Halvat ja säilyvät ryynit ja jauhot, ruokaöljy, mahdlollisesti voi ja margariini ja omista muonaeläimistä erotettu rasva millä voi elintarvikekäytön lisösi olle miutakin käyttöjä.
        Metsästyspatruunoja riittäväsi sekä kalastustarvikkeita verkkoineen rysineen ja pitkäsiimoineen ja niiden tuotolla joka kapakuivaus tai syväjäähdytysmahdollisuus.. Paikallinen tuoreliha ei kai kuivausta kummenpaa säästöä tarvi vaan kuluu tuoreehkona ja viimeistään kuivakypsytettynä.
        Kohta onkin uusi sula aika ja talven tuotanto voidaan viedä poisy ja ottaa tilalle tarvikkeita joita ei saa paikallisesti tuotettua kuten monivitamiinipillerit ja korvaa pidentävät kasvit. luulisi Alaskassa ja Kanadaa kuitenkin lantun ja porkkanan kasvavan arktisillakin alueilla ja olevan ympärivuotisesti säilytyskelpoisia Luksus salaati naisille on erikseen pihapuutarhassa kasvatettava ja ostaa täydennysaluksesta vain kasvisäilykkeitä
        Laskentatapojahan ollaan mestareita luomaan tietyissä piireissä. Verratkaa vaikka Luke metsälaskelmia ja todellisuutta.
        Sähkönsiirto on katsijalle täysin rietasta huijausta monopoliasemaa hyväksikäyttämällä ja rohkea hallitus uusisi koko sähkönsiirtosysteemin ja palauttaisi sähkön hinnan yhden rahastajan laskuun kaikki inclusive eli olet istanut sähkö niin ja niin monta wattia ja maksat siitä tuon verran sisältäen moraalisesti hyväksyttävän siirtokulun sellaiselta siirtäjältä minkä lakisääteinen tila ei määrää voiton tai arvon maksimointia vaan mikä toimii joko yhteiskunnan omistamana tai aidolla kaupallisella vastuulla

Ja nyt tuli mukaan muualle kirjoitettu sähkönsiirtoa koskenut kommentti ja myös se musalinkki. Mikään ei näemmä pysty estämään tiedon liikkumista vaiikka ei aikoisikaan, mutta sitä tapahtuu kun käytää leikkauspöytää ja ottaa sille materiaalia kieliasun tarkastuspaikasta.
        Valoa näyttää täällä rannikolla riittävän ja lumi jäy vain painajaisuneksi. Se pysyi poissa.

• edson kirjoitti:

"Every young person should be shown this and other videos like it in school. They would learn there is more out there than facebook, twitter, ipads, and shopping malls. Life should be an adventure."

Mutta ei ilman tubea :)

Eikä www:ä sillä mistä muuten olisin saanut tietoa kyselytunnin peruuntumisesta. No radiostapa hyvinkin.

Tuossa Alin Yugo joen klipissä on tiettyä jotain, jota on muuten vaikeaa käsittää kuin silviisiin, että joillekin elämäntapa on vahvasti sidottu paikkaan ja entiseenkin aikaan, tosin nykyaikaa hyödyntäen. Kyllä on valtavat alueet siellä Alaskassa ja Kanadassa harjoittaa elämistä

Niin olisi mielestäni Afrikassakin ja Siperiassa ja jopa Grönlanissa ja ties missä muualla, mutta niin se vaan näyttää olevan, että isommat voimat työntävät elämistä ahtaammalle. No tämä kappale ei ole edes kuin raakile, jos sitäkään.

• edson kirjoitti:

Eikä www:ä sillä mistä muuten olisin saanut tietoa kyselytunnin peruuntumisesta. No radiostapa hyvinkin.

Tuossa Alin Yugo joen klipissä on tiettyä jotain, jota on muuten vaikeaa käsittää kuin silviisiin, että joillekin elämäntapa on vahvasti sidottu paikkaan ja entiseenkin aikaan, tosin nykyaikaa hyödyntäen. Kyllä on valtavat alueet siellä Alaskassa ja Kanadassa harjoittaa elämistä

Niin olisi mielestäni Afrikassakin ja Siperiassa ja jopa Grönlanissa ja ties missä muualla, mutta niin se vaan näyttää olevan, että isommat voimat työntävät elämistä ahtaammalle. No tämä kappale ei ole edes kuin raakile, jos sitäkään.

Lisää

Kuljin googlemapsin avulla Yukon suistosta (ei siis Yugo) ensimmäiselle autotiesillalle, josta sitten pääsee autolla Anchorageen. Itse joen varrella ja nimenomaa Alaskan puolella on paljon pikku kyliä, jotka varmaan pitävätkin toisiinsa yhteyttä jokea pitkin kulkemalla. Todennäköisesti kosket eivät haittaa, vaan on leveää baanaa veneille

Lienee hyväkin joki tuo Yukon aina lähelle Kanadan rajaa juuri lauttaliikenteelle. Eipä noin pitkästä joesta saa hätäinen selvää niiden koskien sijainnista, mutta Kanadan puolelle suunnataan ainakin koskenlaskua harrastamaan. No se siitä.

• edson kirjoitti:

Lisää

Kuljin googlemapsin avulla Yukon suistosta (ei siis Yugo) ensimmäiselle autotiesillalle, josta sitten pääsee autolla Anchorageen. Itse joen varrella ja nimenomaa Alaskan puolella on paljon pikku kyliä, jotka varmaan pitävätkin toisiinsa yhteyttä jokea pitkin kulkemalla. Todennäköisesti kosket eivät haittaa, vaan on leveää baanaa veneille

Lienee hyväkin joki tuo Yukon aina lähelle Kanadan rajaa juuri lauttaliikenteelle. Eipä noin pitkästä joesta saa hätäinen selvää niiden koskien sijainnista, mutta Kanadan puolelle suunnataan ainakin koskenlaskua harrastamaan. No se siitä.

Yukon-joen rannalla on Klondike ja Dawson City. Kultaryntäyksen erittäin kuuluisa tapahtumapaikka 1800 luvun lopussa. Turun nummenpakkalaiset Joutsenen (Johnson ) veljekset Karl ja Anton tekivät omaisuuden Klondiken kullanhuuhtojina. Pelastivat testamenttilahjoituksillansa 1940 luvun lopussa Turun yliopiston konkurssilta. Lahjoitusvaroilla maksettiin professorien palkkarästit ja aloitettiin uuden nykyisen yliopistokampuksen rakentaminen. Lahjoitusvaroilla pystytettiin yliopiston kirjastorakennus ja suurelta osin myös kemian ja fysiikan laitosten rakennukset. Yliopistoalue on vajaan kilometrin päässä veljesten Nummenpakan lapsuudenkodista, jota tosin ei enää ole olemassakaan. Aika hyvin kouluja käymättömiltä miehiltä. Tuollaisia supermiehiä suomi tarvitsee.

Lahjotusvaroista jäi myös oikeita kultamöykkyjäkin jäljelle. Kultaa säilytetään yliopiston kassakaapissa. 90-luvun lopussa kulta oli arvioitavana eräällä turkulaisella emeritus kultasepällä. Puosun veli oli sattumoisin paikalla ( tai no niin hyödynsi mahdollisuuden ). Sai pidellä kämmenellänsä isointa 247 gramman aitoa Yukonin Klondike kultahippua.

Bonuksena asiasta kiinnostuneille. Tänään Turussa järjestetään Turun yliopiston 100-vuotisjuhla ja näyttävä soihtukulkue. Esitetään suorana yle areenassa alkaen klo 17.45. Puosu

• Puosu kirjoitti:

Yukon-joen rannalla on Klondike ja Dawson City. Kultaryntäyksen erittäin kuuluisa tapahtumapaikka 1800 luvun lopussa. Turun nummenpakkalaiset Joutsenen (Johnson ) veljekset Karl ja Anton tekivät omaisuuden Klondiken kullanhuuhtojina. Pelastivat testamenttilahjoituksillansa 1940 luvun lopussa Turun yliopiston konkurssilta. Lahjoitusvaroilla maksettiin professorien palkkarästit ja aloitettiin uuden nykyisen yliopistokampuksen rakentaminen. Lahjoitusvaroilla pystytettiin yliopiston kirjastorakennus ja suurelta osin myös kemian ja fysiikan laitosten rakennukset. Yliopistoalue on vajaan kilometrin päässä veljesten Nummenpakan lapsuudenkodista, jota tosin ei enää ole olemassakaan. Aika hyvin kouluja käymättömiltä miehiltä. Tuollaisia supermiehiä suomi tarvitsee.

Lahjotusvaroista jäi myös oikeita kultamöykkyjäkin jäljelle. Kultaa säilytetään yliopiston kassakaapissa. 90-luvun lopussa kulta oli arvioitavana eräällä turkulaisella emeritus kultasepällä. Puosun veli oli sattumoisin paikalla ( tai no niin hyödynsi mahdollisuuden ). Sai pidellä kämmenellänsä isointa 247 gramman aitoa Yukonin Klondike kultahippua.

Bonuksena asiasta kiinnostuneille. Tänään Turussa järjestetään Turun yliopiston 100-vuotisjuhla ja näyttävä soihtukulkue. Esitetään suorana yle areenassa alkaen klo 17.45. Puosu

Nyt vastasit ite kullankaivajalle :) Olen "vaskannut" Ranttilan kahden veljeksen kanssa ja yhden kanssa todellisuudessa jopa suunnitellut Skietsimäjoen latvojen valtaamista , mutta tässä lyhykäisyydessään https://www.kultahippu.fi/kirjat/kirjoja-lapin-kullasta-ja-kullankaivajista/ eli noista monet ovat kuluneet näpeissäni, varsinkin Kokon kertomukset.

Mutta ylpeänä kaivajana en ole tainnut juoda edes yhtä sumppikupillista Tankavaarassa, kerran käynyt pihalla ja sisällä. Mieluummin suoraan Lemmenjoen haaroille aivan samalla tavalla, miten olen käynyt kalassa 'Miesten merellä' Kyllä kaikki luonto ja vaelluskirjat ovat näpeissäni kuluneet todella paljon, nyt sitten olen viimoisella pysäkillä kasvatellen porkkanaa ja jyystämällä haukee ja pits ...oho.

Kun aikoinaan talletin pienen summan pankkiin, niin tyttö eli nainen kysäisi, että mistä nuo rahat. Sanoin kaivaneeni Inarinjokivarressa saunan perustaa ja kuis lapio osui suurehkoon hippuun (oli ollut juuri lehdissä tieto) Silloin jo naamani oli tämän näköinen ja juttu meni täydestä.

• edson kirjoitti:

Nyt vastasit ite kullankaivajalle :) Olen "vaskannut" Ranttilan kahden veljeksen kanssa ja yhden kanssa todellisuudessa jopa suunnitellut Skietsimäjoen latvojen valtaamista , mutta tässä lyhykäisyydessään https://www.kultahippu.fi/kirjat/kirjoja-lapin-kullasta-ja-kullankaivajista/ eli noista monet ovat kuluneet näpeissäni, varsinkin Kokon kertomukset.

Mutta ylpeänä kaivajana en ole tainnut juoda edes yhtä sumppikupillista Tankavaarassa, kerran käynyt pihalla ja sisällä. Mieluummin suoraan Lemmenjoen haaroille aivan samalla tavalla, miten olen käynyt kalassa 'Miesten merellä' Kyllä kaikki luonto ja vaelluskirjat ovat näpeissäni kuluneet todella paljon, nyt sitten olen viimoisella pysäkillä kasvatellen porkkanaa ja jyystämällä haukee ja pits ...oho.

Kun aikoinaan talletin pienen summan pankkiin, niin tyttö eli nainen kysäisi, että mistä nuo rahat. Sanoin kaivaneeni Inarinjokivarressa saunan perustaa ja kuis lapio osui suurehkoon hippuun (oli ollut juuri lehdissä tieto) Silloin jo naamani oli tämän näköinen ja juttu meni täydestä.

"Turun nummenpakkalaiset Joutsenen (Johnson ) veljekset Karl ja Anton tekivät omaisuuden Klondiken kullanhuuhtojina. "

Kyl kyl ja pitkän matkankin tekivät ja vielä testamenttasivat. Olivat silviisiin sivistyneitä

Nämä Ranttilan veljekset menivät heti sodan jälkeen kodin läheltä sinne Lemmenjoelle jalkapatikassa ja muutamassa viikossa kaivoivat omaisuuden ja omaisuus meni kuin menee vainkin aidon saamelaisen äkkisaamat vilikkaaseen elämään ja kun vielä verottaja alkoi kolkuttaa, niin ainakin Veikolta meni halut kaivella. Voin iliman ylpeyttä kutsua häntä etunimellä

• edson kirjoitti:

"Turun nummenpakkalaiset Joutsenen (Johnson ) veljekset Karl ja Anton tekivät omaisuuden Klondiken kullanhuuhtojina. "

Kyl kyl ja pitkän matkankin tekivät ja vielä testamenttasivat. Olivat silviisiin sivistyneitä

Nämä Ranttilan veljekset menivät heti sodan jälkeen kodin läheltä sinne Lemmenjoelle jalkapatikassa ja muutamassa viikossa kaivoivat omaisuuden ja omaisuus meni kuin menee vainkin aidon saamelaisen äkkisaamat vilikkaaseen elämään ja kun vielä verottaja alkoi kolkuttaa, niin ainakin Veikolta meni halut kaivella. Voin iliman ylpeyttä kutsua häntä etunimellä

Minulla oli aikoinaan mahdollisuus tehdä yhteistyötä yhden Yhdysvalloista palanneen Joutsenen kanssa. Oli diplomi insinööri ja erään silloisen Tampellan omistaman Porvoon lähellä sijaitsevan sahan johtaja. Erittän fiksu ja todella herrasmies. Vaikutti joskus hämmentyneeltä että mitä ihmettä hänenlaisenssa korkeasti amerikoissa kouliintunut mies teki jonkun kyläsahan johtajana.
        Nimet ja tarkat paikat jääköön historian kirjoille mutta kyseessö oli aito amerikan paluuJoutsen, ihan noin kirjoitettuna. Etunimi alkoi E kirjaimella.
        Korkea koulutus ei kuitenkaan koskaan vaikuta siihen minne ihminen lopulta kaipaa tai minkälaiseen ympäristöön kaipaa. Joutsen oli kaikenlisäksi varsinaisen kalliin erikoisalan diplomi insinööri.

• On se hyvä, että täsmennetään. Mulla on win7 kone tallessa ja totta kait se pelaa ja miten sen muuten todella voisi sulkea kuin omasta virtakytkimestään.

• Minäpä tässä laitoin oikein ylös, miten ääni taas palautettiin tuben lähetyksiin. http://bot.fi/370c ja tuosta sitten palauta. Kumma juttu, että jotenkin asetuksista häviää ... mikä lie

• Lasse Laatunen palaa posti keissiin. Löytää Rinteen kaatajat kesKUSTAsta ja kokkareista.

Ite taidan löytää työtaistelijoista, jotka huusivat molemmille, Rinteelle ja Paaterolle, mitä hei olette tekemässä??? Eli olivat hiljaa hyväksymässä suuret palkanalennukset

• Itekii vähän ihmettelin Laatusta, onko ukko haperoitumassa kun tuollaisia päästelee. Kyllähän näin tavallinen asioiden seuraaja näkee tapahtuman ihan poliittisena. Kepulointina tarkalleen sanoen. Varmasti tietenkin kepuloijia ovat EK hyvät ystävät konsultoineet sillä onhan lintilällä nytkin konsultteina kaivosteollisuuden etujen yksi pääpuolustajista, mutta mies on ihan pokkana kuin veikatessas humma hinausta seinäjoen raviradalla.

• Nyt aion tiivistää tyhmyyttä, eli joukkoistaa kaistapäitä eli tunkea ihmisiä viettämään hauskaa ryhmissä, missä myös taudit voivat hyvin. Kuuluu uikutusta loistoristeilijäin ja hotellien huoneista

Laivat, lentokoneet, junat vievät suuriin tapahtumiin, hotelleihin, ja eiku pesemään käsiä.

Satavarma olen, että perseet ilakoivat, kun Iranista tulee terroristien lisäksi virusten levittäjiä.

• Pitää Edsolvent muistaa pestä ne kädet myös joka kerta kun on "perseiden" kanssa tekemisissä :)

• Tässä välillä äänet katoo Edsonperälle hyvä testikapple kadonneen kaiun etsimiseen. Tällaisilla minä väliillä huojuta seini tällä tietokoneeseen nyt kytketyllä Logitechin keskisuurella 2.1 kovaäänissysteemillä eli diskanttisatelliitit ja pienehkö bassowooferi.
      Kyllä niistäkin jytkettä lähtee eikä enää yhtään isompia ääniä kaipaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=MjeEtHyV2DQ

• Laitan tässä kirjoitusaikanani ja ketjun pitämiseksi käynnistyslämmössä nyt ainakin yhden lisää näidä NDR saksalaisia merielämään tutustumisjuttuja. Oikeastaan olen yllättynyt miten laadukasta ja monipuolista tarjontaa myös saksan kielisessä nettimaailmassa on. Olin aina huolimatta Saksassa asumisesta ja työskentelystä ollut työtä lukuunottamatta englanninkielisessä maailmassa.. Ehkä jonain päivänä kokeilen suomenielisiä hakusanoja ja ties mitä sieltäkin voi löytyä.

https://www.youtube.com/watch?v=IL3bqiMED-8

Näitä saksalaisia on nyt vähän lisää kansiossa, muunmuassa BR eli bayerischen rundfuk ohjelmia, hyviä nekin
      Tänään on varmaan ainakin jotain muzakkaa tuotava valintaan, ellei sitten jotain muuta astrologiaa

• Tässäpä laitan herroille malliksi laulelman jota ainakaan Jonas Kaffmanin ei pitäisi laulaa. Jotenkin ei tyyppi lainkaan sovi siihen viestiin mikä tääläkin kappaleella on alunperin ollut. Se kuulostaa vähän kuin Iivana julma olisi laitettu laulamaan nuorelle neitokaiselle parvekkeen alle rakkaudentunnustusta
      https://www.youtube.com/watch?v=ur7F9qol1CA
      Mutta on Kauffmanilla myös faninsa.

• Hyi, oli sen verran pakkasta yöllä etelärannallakin eli palmurannalla, että auringo paahtoi akkunasta suoraan päähän ja pakotti ylös eli aamun koijariksi.
      Suurin uutinen on, että turkki on päättänyt avata taas rajansa vapaalle liikkumiselle turkista poispäin.
      Nythän pitäisi coronan vuoksi välttää suurliikehdintää
      Ali-Baba

• Siellä palmurannallahan mietitään, että joko voi sanoa termisen talven alkaneen. Jos voi, niin viikon kesti se vuodenaika siellä

Surkeita kohtaloita Syyriassa. Ja vainko siksi, että vajaat kymmenen vuotta sitten mielenosoitettiin yksinvaltiutta vastaan.

Ja Turkki ihmettelee, kun käy sotaansa, että pakolaismäärät kasvavat ja samalla veljeilee Venäjän kanssa, mikä veljeilee taas Syyrian hallinon kanssa. Kaikki veljeilevät, mutta syyrialaiset kuolevat ja pakenevat.

• Oon miettinyt kakskytsekunttia ihmisen käsitystä luonnosta. Jos lajit taistelevat niistä olosuhteista, etsivät niitä olosuhteita, missä ruokaa on tarjolla, niin kyl ne vaan joutuvat muuttamaan.

Maajussi, joka on synnyttyään seissyt paikoillaan, ampuu ruoan etsijöitä. Maajussi ei ole ainoa toki, ja on joukkona pieni ja jopa joskus käsitettävällä asialla, on myös Kulosaaressa tapana ampua lintu, joka paskoo nurmikolle.

Ei olla kaukana siitä, että tavalliset ihmiset ampuvat ruoan etsijöitä ja ei ne aina ole lintuja, vaan nisäkkäitäkin ammutaan, riippumatta jalkojen määrästä.

• elämme monella tapaa mielenkiintoisia aikoja. Koronavirusepidemia Kiinassa on pysäyttänyt tuotannon monin paikoin. Se on tehnyt jopa hyvääkin ilmakehälle.
      CO2 päästöt ja muukin turmiollinen saastuttaminen on vähentynyt huomattavasti. Moni puoluepamppu ja provinssin johtaja on menettänyt työnsä ja asemansa kukkona. Voi olla että politbyroossakin tapahtuu isompia vaihdoksia. Puosu

• Itse toivon sitä, että joidenkin tiettyjen komponenttien valmistus palaa Eurooppaan. No hinta lopputuotteelle nousee, mutta samalla pitäisi vaatia kestävyyden paranemista.

Totta on, että elämme jatkuvasti mielenkiintoisia aikoja.

• edson kirjoitti:

Itse toivon sitä, että joidenkin tiettyjen komponenttien valmistus palaa Eurooppaan. No hinta lopputuotteelle nousee, mutta samalla pitäisi vaatia kestävyyden paranemista.

Totta on, että elämme jatkuvasti mielenkiintoisia aikoja.

Olen Edsolventin kanssa ihan samaa mieltä. Itseasiassa pidin aina teollis ta talousstrategisena virheen luovuttamalla niin suuren osan kulutustuotteiden ja kemian valmistusta kiinalle ja kiinan armoille.
        Sitä olisi muidenkin kuin joidenkin kompponenttien osalta palauttaa Eurooppaan ja muualle maailmaan. Se voisi jopa parantaa päästövastuullisuutta kun kiinalaisia on kiinnostanut ainoastaan se raha ja rahan antama valta.

• Nyt koitan olla ajantasalla eli seuraan, kuinka HS seuraa minuutti minuutilta pörssin reaktioita.

Eilennä seurasin bitcoinista tai yleensä ... mitäs noi nyt olikaan noi "valuutat" ... kryptojahan ne ... ja wwwguru totesi, että on vain ajan kysymys, kun vaihtoa suoritetaan noilla. Häviääkös sitten keinottelu? Rikollisuus? Kuka voittaa, kuka häviää?

• Missä näitä Yrjö Rautioita syntyy? Haukkumalla rasistiksi tai fasistiksi ei synny vuoropuhelua

Pitäisikö syntyä häh. Ei pitäisi.

• Guten nachmittag, meine herren
      Pitää nyt repiä vähän saksaa tapetille kun tuli niin paljon sitä taas salsalaisilla vesillä kuuneltu yhden sun toisenlaisessa kanavassa ja vielä pitää jahka saa sen leikkauspöydälle nostettua postitta yksi Olden Burg-Leer, Emsin ns sivukanava katsella kun silläkin on suuren teollisuusmaan sisällä hurjaa rahtiliikennettä ja mielenkiintoista historiaa, jos sitäkin kävisi tuosta kanavasta selaamassa. Itse kävin.
      Tuo koronavirus minkä puosu ruoti on todella aikamoinen nykyajan tietoliikenteessä mikä on salamannopeaa. Sen talousvaikutukset voivat olla aika rankat etenkin kiinassa, ja niinkuin puosu totesi siinä voivat hiukan täristä Xin pyjamatkin sillä talous ja materiaali sattuu ihan tiedoastetusti olemaan kinalaisen tärkein motivaattori ja suorastaan kansantaut nimeltä materialismi.. On myös historiallisesti näyttöä siitä, että tyranniat eivät pysy pystyssä kovinkaan pitkään puhtaalla pyssyllä pakottamisesta vaan kohtalaisen talouden järjestämisestä suurimman osan kansaa, pöytään. Sama heiluttelee naapuriakin silloin tällöin ja tunnetun tuulisesti.
      Nälkää kun ei pystytä ruokkimaan sensuurilla eikäpropagandalla vaan siihen tarvitaan vähintäin leipää tai riisiä.
      Kuka muuten on Rautio kysyn Edsonilta. Nimi kalskahtaa tutulta mutta ei ole koskaan jäänyt haaviini?

• Tässä tämä ns Kustenkanal Leeristä Oldenburgiin ja yhdistäen Ems joen
      https://www.youtube.com/watch?v=ty7eXmoOPM4
      Seikkaillessani tuon kanavan historiasivuilla huomasin että kanavan varrella oli myös karavaanari puistoja eli Edsolventin matkareittien varsille melkein sattuisi tuokin kanva vaikka Edsolvent viihtyy paremmin siellä Koblenzin tienoilla ja Bodensee liikennettä ihailemassa.
      'Nyt vaan kaikki joukolla kesää povaamaan. Kyllä kunnon povaus aina oppineet säätieteilijät voittaa!, eller hyr?

• No nythä Hesari kirjoitti Eddylle tosi vaffaa supernuuskaa klapitehtailusta ja niiden lähipoltosta.
      Ei edes lohdutettu, että klapien höyläys pienentäisi päästöjä kun höylätty klapi palaisi pienemmän kontaktipinta alansa vuoksi hitaammin.
      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006422446.html

• Klapien höyläys on vain tuotekehitystä ja turvallista polttajalle. Ei tuu näpeihin tikui.

Minulle supernuuskaa on ite kasvatettu koka. Sitä on kesäisessä illassa kiva kattoo taivaalle, sytyttää piipullinen superia ja lähettää saunan piipusta savumerkki lähimpään naapuriin

• "Kuka muuten on Rautio"

Ihan sovinnollinen mies, Kansan Uutisten ent. toimittaja ja kirjoittaa mm. Hesariin kolumneja. Tai en tiedä muuten, mihin lienee kirjoittavan nykyään, ties vaikka kansanuutisiin. Tästähän voisi hätäinen vetää johtopäätöksiä, mihin suuntaan on HS kallellaan

• Juuri, kun suomalaiset julkkikset ovat omaksuneet poskisuudelman, tulee virus. Just ku suomalaiset turistiturhakkeet ovat tuoneet maailmalta sormin syömisen, niin käsidesi loppuu

Kuoleeko virus pakkaseen vai onko turkillinen otus? Kylmin yö täälläkin tänä talvena tuo mennyt yö, miinus 14. Juuri oltiin oltu termisessä keväässä kaksi viikkoa ja nyt taas viikko termistä talvea.

• Mistä löytyy yhtä dorkia toimittajia kuin autotoimittajista?

"300 de -malleissa tekniikkana on siis kaksilitrainen dieselmoottori yhdistettynä sähkömoottoriin, yhdeksänvaihteiseen automaattilaatikkoon ja 13,5 kilowattitunnin vetoiseen akkuun."

Ja tämän jälkeen :
      - kuuden sekunnin kiihtyvyys nollasta sataan
      - HYPPÄÄN ensimmäisenä isomman E-sarjalaisen rattiin ja huomaan pian, että tämä onkin melkoinen peto.
      - autossa on takapyörillä hurjat 300 hevosvoimaa tehoa ja 700 newtonmetriä vääntöä
      - ja se tuntuu.

• Kyllä, siis yhtä dorkia toimittajia on pilvin pimein. No urheilutoimittajat nyt jätän oman onnensa nojaan.

"Kokeile, läpäisetkö käsi­hygienian testin"

Älä helevetissä kokeile. Sieltä puuttuu paljon kymysyksiä. Täytyykö pestä kädet poskisuudelman jälkeen?

• Hyvä juttu ja tietokin että Edson on lapinlumoinen kullankaivaja. Prospäkkäri on kyl veljenikin. Vajaat 40v kolunnut ivalojokea,kutturaa,palsinojaa jne. Tänäkin kesänä menevät. peräkärrysaunan rakensivat. Kunto salii enää vaskoolin heiluttelut. Saa nuoremmat ja vahvemmat jässikät hoitaa lapiopuuhat. .On toki jutellut myös tuntemasi edesmenneen Ranttllan nipan kanssa. Tosin ei iso tuttu ole ollut. Enempikin touhustellut edesmenneen karhu korhosen ja P. Nevalan kanssa ja monen muun..Tokion keihään olympiavoittaja kaivaa edelleenkin kutturantien varressa isolla 37 tonnin Åkerman kaivurillansa. Siinä on 1,5 kuution kuokka. Rahaa menee enemmän kuin tulee. Vaikka kullanhuudonta on kesäajan hommaa niin yksi tuttunsa kaivaa Palsinojalla pienen kasvihuoneen suojassa jopa talvellakin. Puosu

• Tässä YLE artikkelissa nousee esiin merkittävä ongelma missä Puosunkin kotivesiä pilataan jatkuvasti, sumeilematta eikä mitään mahdollisista konkreettisista parannuksista haluta tehdä, vaan jo ympäristönsuojeluunkin annetut rtahat laitetaan vain pohjattomaan tukitaskuun.
      https://yle.fi/uutiset/3-11233332
      Pitäisköhän meidän edes keskustella tästä lounaiskulman maanviljelyksen aiheuttamasta vesistö ongelmasta. Tietenkin siitä aiheutuu myös ilmasto ongelmaa, mutta tämä vesiongelma on paikalliselle elämälle paljon näkyvämpää.
      Tosin ne kerrat kun olen itse istunut Röölän ja Velkuan tai Merimaskun rantakahvioloissa en ole tuota ongelmaa silmilläni tavoittanut. Se ehkä näkyy hiukan kauempana.

• Sorry vaan guys, jos minulta tulee liikaa näitä merenkulkuun ja veteen liittyviä juttuja. Niitä vaan jotenkin hakeutuu luokseni ja kun katson tämänkin Royal Greenlant aluksen miehiä, proviantinottoa ja hommia ihan oikeissa tyrskyissä niin minulle tulee vastustamaton kaiho oikeiden miesten hommiin. Sellaisiin kuin ner vielä tuosta monta numeroa rautaisempina olivat silloin ensimmäisinä merimiesvuosinani
      https://www.youtube.com/watch?v=ZCH4xcQLVH0
      Loput tarkennukset jätänkin kirjoittamatta kun niille ei kaikki lukijat lämpenisi

• Ei oikeastaan mikään ihme, että tekee mieli poiketa 500 km välein ilmestyvään tienvarsi juottolaan ottamaan muutamat coolit "Fosterit" vaikkei kukaan austarliassa Fosteria juo, ne vaan keittävät ja vievät sitä makuaistittomille ulkolaisille.
      Se on vähän kuin Tex Willerin tarinoissa joissa aina hetken ratsastuksen jälkeen oli tarvetta mennä huuhtoman pölyt kurkusta
      https://www.youtube.com/watch?v=O1NRvkNKMvg

• Prospäkkäri

No minä sellainen "kaivaja" että kuuntelin ja lueskelin. Mutta pieni on maalima, kun Puosun velikin oikein vuosikymmeniä touhunnut alueella. Itse en varmaan muuten olisi niin kiinnnostunut ollutkaan, mutta mökkeilin Inarinjoen varrella, hetken asustinkin, ja siellä tuli Ranttilan tilan isäntä Veikko tutuksi. Asui kilometrin päässä kämpästäni.

• Silakkaa ja särkeä syömällä puhdistetaan Saaristomerta (ko?) Kuvitellaanko kipsin parantavan potilaan muuallakin kuin ensiavussa?

Olikohan eilisiltana, kun uutiset kertoivat suomalaisten omistavan enää kolmasosan kalastuskiintiöistämme omilla merivesillämme.

• Kovasti on Ylen sivuilla nyt kirjoituksia maallemuutosta. Yli miljoona kuulemma haaveksii ...

Lueskelin pikaisesti yhtä juttua, jossa mies alkoi muutaman hetken asuttuaan maaseudulla pitkästyä polttopuiden kantamiseen. Yht'äkkiä sitten löytyi tasapainoa, kun pääsi peseytymään ulos nakusellaan. Tuon voin todistaa itsekin

Ja kuulemma, jos ei maalla asuminen onnaa, niin pääseehän sieltä pois. Varsin yksioikoinen toteamus. Jokainen kokee mahdollisuudet omilta kanteiltaan.

Entä ne lapset, jotka mukaan otetaan näihin muuttopuuhiin? Meillä kävi säkä, sillä toisten lasten luo ei ollut tolkuttomia matkoja. Ihan lähistöltä ei juuri leikkikavereita löytynyt. Kun katsellaan kuvaa lapsesta, joka paijaa lammasta, niin idylliähän se on, mutta ... lapsihan kaipaa lasta seurakseen. Puitteen maalla antavat kyllä lasten seikkailuille mainioita paikkoja, mutta onko enää paluuta siihen, että lapsia olisi kävelymatkan päässä tarpeeksi leikkikavereiksi. Varmaan jossain ehkä onkin, en tiedä.

• Osa meistä varmaan edelleenkin kaipaa lapsuutensa maisemia. Nehän olivat juuri tuollaisia, mitä Eddy kuvailee.
        Ei siinä sinänsä mitään väärää tai ongelmaa ole, mutta se vaatisi kuitenkin niitä ihmisiä ja etenkin lapsia maisemiin ja mehän emme siinä suhteessa ole pystyneet samaan kuin Boris Johnson, vaan pääosin joutuneet mukautumaan koko maailman megatrendiin eli etsimään ihmisiä ja harrastuksia sekä työtä suurista ihmiskeskittymistä, eli kasvutaajamista.

• Voitteko kuvitella herrat Edsolvent ja Puosu, että näen valkoista maata akkunastani., vielä. Ei siis mennyt tali valkoista näkemättä.
      Tuosta Edsolventin lähettämästä maatila vlogista en kyllä saanut otetta.
      Ehkä pitäisi vielä paremmin heräillä ja lakata kuuntelemasta telkan kummaltakaan puolelta Salpausselän kisoja.

• Ja sujuvaa saksaa puhuvalle yli insinööri Bosunille pikku tarina mutta tavallaan ajankohtainen jäätä murtavista konttilaivoista tulevaisuuden käyttöön koillis ja luoteisväylillä:
      https://www.youtube.com/watch?v=pwanDOI_E4I

• "Raskaan" sarjan lumia heittävä otettava käyttöön. 15cm vitivalkoista haittaa liikennettä hiljaisella tiellä

• Heti muuten robo poisti rekisteröitymättä lähettämäni lyhyehkön vain lumitilanteesta kertovan kommentin.
      Eli no snow here no more!
      Nyt on juttu niin, että on lähdettävä pienelle kierrokselle maitokauppaan ja samalla viedä pois tuo täyttynyt roskapussi
      Sii juu leitö!

• Hello Eds onni and the Bosun,
      Kävinkin niinkuin vanha kansa sanoo Korsoossa asti pelaamassa, eli ajelin pollea lämmittääkseni myös melko lenkin. Oli kyllä kesäinen keli. Tammiston kohdalla suuri neon lämpömittari Tuusulantien suuntaan näytti +7C.
      Korson Liidelissä missä aina tykkään jostain syystä käydä sattui yllättäen olemaan milikukkaani Hibiscus Chinensis eli kiinanruusua. Heti oli pakko ostaa yksi sellainen ja nippu kenialaisia reilun kaupan ruusuja. Hinta niin halpa että pitää ihan ihmetellä paljonko, jos mitään, siitä jää reilulle kenialaiselle ruusun viljelijälle ja puutarhurille.
      No sitä kait kauppaliikkeet pohtii brändätessään jotain reiluksi kaupaksi. Toivottavasti valo riittää kiinanruusulle kun sen suku on tottunut kasvamaan auringon paahteessa. Meillä oli Omanin Surissa niitä ihan pensaina asuintalomme pihalla

Nyt tuli bunkrattua mantelimaitoa, soijamaitoa, kestomaitojuomaa 3% ja AB piimää joten juomien puolesta pärjää vaikka keskiviikkona uhkaavan lumisateen yli

• Informaatiota seikkailumieiisille urhoille. Tänään klo 18.00 kuutos-kanavalla esityksessä "gold rush Suomi". Tunnin verran kullanhuuhdontaa Tankavaarasta. Edsonille saattaisi liipaista. Pidetään vaskoolit valmiina.Puosu

• Katsoin vähän aikaa sitä Tankavaara ohjelmaa, mutta ei saanut minua vaskoolirippuvaiseksi.
      Sen sijaan on ollut mielenkiintoista seurata Erdoganin aika epätöivoisia rahankiristysoperaatioita organisoidulla kansainvaelluksella jonka pääroolissa eivät olekaan syyrialakiset vaan afganistanistanilaiset ja pakistanilaiset miehet!

Pitääpä ihan käydä kurkkaamassa löytäisikö sopivaa osmannimusiikkia Erdon lohduksi.eller hyr

• Kun laitoin kauhistuttavaa klassista osmannimuzakkaa niin korvaan koettelemuksen laittamalla varsin hyvän version vanhasta kunnon paso doblesta herroille. Se on vähän kuin suomalaisten jääkärimarssi
      https://www.youtube.com/watch?v=_LQLeyXJpI0

• Turkki ja edeltäjänsä ottomaanit ovat kautta historian harrastaneet kiristyspolitiikkaa. Rupesivat ahneuksinsa riistoverottamaan silkkitien maustereittejä ja karavaanikauppiaita. Siinä kimmoke löytöretkiin. Genovalaiset, portugalilaiset löytöretkeilijät lähtivät osmanien riistopolitiikan pakottamina etsimään kikkerillä laivoillansa meritietä Intiaan. Ottomaanien valtaisa valtakunta on ollut ehkä isoin alkusyy lähi-idän konflikteille. Mihin seepra raidoistansa pääsee. Sama puljaus jatkuu. ihme että Turkin kansa sietää ja antaa vallanhaluisen ja varsin oppimattoman röyhkeän ukon touhuta edesvastuuttomasti. Palatsi jonka itsellensä on rakennuttanut on monumentaalinen. Romanian Ceaușescu jos vielä eläisi olisi varmasti kateellinen moisesta pytingistä. Puosu

• Täsmälleen oikea historiallinen analyysi Puosulta. Kukapa sen paremmin tietäisi kuin osmannien amiraali Pri Reis joka valvoi muunmuassa Arabian meren ja Hormuzin salmen liikennettä sulttaani "Suleimanille".
        Kyllä todellakin Ceausescu pomppii edelleenkin siellä kuumassa kellarissa minne joutui tasajalkaa kuultuaan alakerran kanavalta (ei voinut käyttää ilmausta taivaskanavalta hänen eikä Erdonkaan kohdalta) Erdon 1000 huoneen palatsista

• Ja nyt kun on hyvä analyysi osmannien historiasta ja sen elämisestä tänä päivänäkin niin laitammekin ennen näillä ketjuilla soittamatonta kiinalaista bambuhuilumusiikkia jota Marco Polokin pääsi kuulemaan noita Osmanian kiertoreitteja Magalhaesin kanssa etsiessään eli noin samoina aikoina vaikka ihan eri reittejä seuraten.
      https://www.youtube.com/watch?v=-5qhNRmMilI
      Marconen lännestä itään ja Magalhaes Idästä länteen Etelä Amerikan kiertäen nykyisen Indonesian maustesaarille ja sieltä lpåulta Afrikan ympäri takaisin Portugalliaan. Ah, historia on mielenkiintoinen paikka. Muunmuassa sillä Amiraali Piri Reisillä oli erittäin hyvä maailmankartta missä oli koko Amerikka mukaan lukien etäelä amerikka jo joitakin vuosia ennenkuin Kolumbus löysi ensimmäiset Karibian saaret. Siinäkin on pohtimista, että miten oli sellaisen kartan saanut käyttöönsä. Vastausta ei vaan kukaan ole tuottanut mutta kartta oli todellinen

• Kahtokeepas hyvät herrat miten kaunis on Luxemburgin ratikka. Se ratikka millä nyt kaikki saa matkustaa ilmaiseksi Luxenburgissa.
      Tämä erityisen kaunis ja sisältäänkin aivan loisteliaan disainin ratikka on espanjalainen CAF Urbos ratikka.
      Kyllä ne osaa epsanjalaisetkin sekä tyylin että tekniikan. Se muuten näkyy esimerkiksi niiden erikoislaivojen tuotannossa ja disainissa.
      Esimerkiksi Navantia telakoiden tuotannossa.
      https://www.youtube.com/watch?v=dpYgZnWgNeg
      https://en.wikipedia.org/wiki/CAF_Urbos

• Tunkeudun häpeilemättä johtaja Eds onnin aamukirjoitustontille kun satuin "ylösnousemaan". Heti pisti silmään päivän tietoartikkeli BBC hienosta informaatioannista. Siinä hyvä juttu perunamiehille tästä meidän kaikkien suuresti arvostamasta kasviksesta, Siinä oli suorastaan päivitettävää tietoa perunan sopeutumisvaikeuksista alussa Europiassa!
      http://www.bbc.com/travel/story/20200302-the-true-origins-of-the-humble-potato
      Innostavaa tiistaita. Tänään onkin US demokraattien super tiistai missä valitsijamiehet valitaan 14 valtiossa ja joku ehdokas voi jo saada ratkaisevan edun ja ainakin nyt vielä suuri joukko harvenee kahteen - kolmeen. Varmaa on vain, että Sanders ei luovu vaan jahtaa paikkaa viimeiseen hetkeen saakka. Minä en kuulu Sandersin ihailijoihin vaan inhoajiin. Inho ei kuitenkaan johdu Sandersin suhteellisesta poliittisesta viestistä vaan hänen muusta persoonastaan ja siitä, että näen hänen tukijakuntansa pysymisen pois Hillaryn takanta lopullisena niittinä sille, että Trump valittiin American presidentiksi. Sitä ri mielestäni olisi sivistysvaltion pitänyt tehdä. Tämä oli nyt minulta aamun reipas poliittinen kannanotto!

• Perunasta hienoa tekstiä ja nopeasti läpi selaten, myös valtioiden kiinnostus yllättää : katsokaa, kuinka viriiliä ja hyvävoimaista sotilasta syntyy siellä, missä syödään perunaa. Lautasmalli onneksi on syrjäyttänyt ainakin tuota aatosta. Samalla katsotaan nykyään hieman myös tavallisen ihmisen liiallista hiilihydraattimäärää.

Pisteet BBC

• Enpäs käynyt Tankavaarassa eilen. Jos ohjelmassa olisi sivuttu kullankaivuun historiaa, niin sitten menetin jotain. Toisaalta kerrottiinko nykyisistä oloista vaikkapa niiltä Lemmenjoen puoleisilta alueilta ... oliko Puosun veli paikalla?

Ensimmäisen kerran Frontexin vahvistaminen tuntuu minusta mielekkäältä. Kun ei muuten päästä edes johonkin tulokseen, niin sitten rajoja vartioimaan. Ryssä, Turkki ja Syyrian armeija, saakeli sentään ... ja mulkvisti Netanjahu ja tomppeli Trumppi ... Iran ... ja varmaan ei tuossa kuin osaluettelo

Kyllä tuolla koktaililla pakolaisia riittää.

Koska ei Tankavaaraa pysty jälkikäteen katsomaan, niin sitten Kuollutta merta pelastamaan

• Joo ja kyl korona taitaa näyttää karvansa.

Kuulinkohan eilen oikein? Seuraava ampumahiihdon MC hiihdetään ilman yleisöä. Ylen mainos, että urheilu ei ole mitään ilman yleisöä, tulee testattua, ainakin hiukka.

Urheilupiireistä kuuluu jo selviä ääniä, etteivät urheilutapahtumat ole "päästöttömiä" Sekin siis virusten lisäksi suurten tapahtumien "riesana"

• Huomasin itsekin tuon urheilukoronahuolen. Katsoin myös kulleen meren historian ja nykytylanteen BBC tuottamana ja koin mielenkiintoisemmaksi kuin Tankavaara vaskiilielämän vaikka tiämmä silläkin paikkansa historiassa ja jopa olemassaolevassa on.
      Mutta osaaku kukaan kertoa mihin on yhtäkkiä kadonnut EDGE windowsistani. Olen siellä joskus piipahtanut. Nyt ei ollut löydettävissä koko selainta. Kenties tilapainen huoltohäiriö?

• Mulla on tässä komentokeskuksessa tämän 24 tuuman monitorin takana se logitechin baffowooferi ja 2 diskanttikaiutinta. Vaikka se wooferi ei ole kovin suuri niin jopa tällaisella boleron huminalla se saa itse pöytälevyn väpäjämään. Ei sillä vo kuunnella muuta kuin päivällä jottei naapurit hermostuisi. Onneksi on se tapa laittaa kaiiki äänilähteet kuulokkeille viimeistään klo 2200. Telkka niillä oman lähettimen Japsi wifi kuulokkeilla ja tästä koneesta taas näille lankakuulokkeille joiksi taas vaihdoin ne isommat AKG mutta mihin myös kohtuullisesti kelpaavat ne 7 euron lankakaiuttimet Liidelistä
      https://www.youtube.com/watch?v=5cdr0x2flAU

• Edge

On aikaa, kun joskus käytin firefoxia. Taisi olla yksi syy se, että kuulemma firefox oli selain, jossa ei vakoilla käyttäjiä.

Sittemmin olen altistunut aina vakoiluun chromea käyttämällä. Edgeä en koneelleni ole ajanut, enkä kyllä muitakaan selaimia. Win10 käyttiksestä ja uudesta edgestä jostain on jäänyt mieleen edgen uuden version ... no en kirjoita enempiä, sillä nämä "havainnot" ehkä olen kokenut unissani.

Miten sitten voi kadota selain? Minulta katosi tuttu työpöytä. En myös saa työpöydälle rinnakkain/alekkain/päällekkäin avattuja sivuja.

• Kyllä se Edge on edelleen kateissa. Se vaan katosi ihan itsestään. En ollut siellä pitkään aikaan käynyt kun minun pääselaimeni on vaakoileva google chrome. Mutta niinkuin sanooin olen siellä joskus käynyt kun siellä om oma uutiskeskitisnäkymä. Samoin sen suosikkeijin oli tallennettuna joitain Edgestä kohdalle sattuneita mielenkiintoisia juttuja. Kyllä se on häipynyt ihan omin nokkinensa päivitysten yhteydessä. Tosin en ole varma onko poikani viimeksi täällä konetta säätäessään tehnyt jotain mikä on aiheuttanut sen katoamisen. Ei se kyllä vaikuta todennäköiseltä, että hän olisi kokonaisen selaimen irroittanut,. Onneksi tiedämme, että biyyien valtakunnassa joskus tapahtuu täysin odottamataonta ja täysin järjetöntä sen bitin oman ajattelun pohjalta.

• Selvitinpä "kirkkaana" hetkenä sen EDGEN katoamisen mysteerin Microsoftin avulla ja kyllä jokin on muuttanut windows defenderin asetuksi niin, että se estää EDGEn toimimasta. Jäljet johtavat Musicanttiin.
      Nyt pitäisi taas mennä defenderin asetuksiin ja siellä ei joka päivä ole vierailtu.

• Näin nopeasti sain palautettua sen edgen, tosin täysin uudistuneella kasvolla, mutta kaikki tiedot tallella. Menin vaan defenderin säätöihin ja kytkin päältä pois public networks sulut ja downloudasin viimeisimmän edgen minä nyt meni lpi. edellisellä yrityksellä ilmoitti palomuurin estävän.
      Nysse toimii taas täysin vaikka kytkin latauksen onnistuttua sen palomuurin takaisin. Kaikkeen sitä on ikivanhoilla päivillään perehdyttävä englanninkielisessä koneennsa ja vie kaikenlisäksi minuutteja selvittää jonkon koodaajan mielenlaatu.

• Nuo kolme viimeistä kommenttia olivat tietenkin minun kirjoittamiani ja tällä kertaa robo ei niitä vienyt. Robo siis toimii täysin tai osittain ihan puhtaalla satunnaispoistologiikalla. Pakkohan sillä on kjoku asiallinenkin poistikriteeri olla.

• Kun kävin nyt sitä uudelleen aktivoimaani Edgeä vahan tarkistelemassa niin yllätys, yllätys, sehän oli tuonut ihan omiin nimiinsä myös chromen pikavalinnat ja suosikit kaikki samalla tavalla esiin saatavaksi. Siis kun puhutaan että nämä ohjelmistot vakoilevar meitä, niin kyllä ne vakoilevat toisiaankin.
      Eihän microsoft sentään googgelia omista?

• Minua ei tuollaisen syyttämisen juriden hiuksenhalkominen lainkaan kiinnosta. Sen jätän professoreille ja dosenteille.
      Sensijaan jo vanhana ja käytännössä koko maapallon kokenenna ja sen yhteiskunnissa ihan normaalijäsenenä asuneena ja toimineen näen syyttäjän ja Mäenpään eduskunnassa pitämän puheen ja siinä yhteydessä käytetyn virtuaalisen vertauskuvan syyttämisen tosi pudotuksena minkään tason suhteellisuudelle, sietämiselle ja itseasiassa mahdollisimman suurena kolauksena ja poliittisena syytöksenä normaalia ilmaisunvapautta kohtaan.
      Kyllä me objektiiviset keskustelijat täällä yleisöpuolellakin ymmärrämme että ihan tarkkaanottaen moni voisi, ja hyvin moni juurikin persuista voisi edelleenkin opetella paremmin hyväsyttäviä ilmauksia asioilleen. Kyllä kaikki asiat on mahdollista sanailla niin ettei punavihreinkään syyttäjä niihin käsiksi pääse RKP itseensä kohdistuvasta kritiikistä ja ryhdy siksi ajamaan sensuurilakeja aivan kestämättömin perustei.
      Massamme ja kaikissa maissa on kaikissa olosuhteissa pari bussilastillista natsilippuja heiluttelevia testosteronia puhkuvia nuoria miehiä ja jopa naisiakin. Samoin rajallinen joukko huonosto koulussa tai elämässä ilmaisua oppineita mutta kuitenkin sanottavaa riittäisi. Nämä on herkkähipiäisimpienkin loukkantujien kuten juuri punavihreiden ja rkp'läisten kyettävä hyväksymään, kun muuta joutuvat myös heidän yhtä vastenmieliset poliittiset ajatukset sisällyttämään ryhtymättä toimiin oikeuden avulla tai laatimalla sensurointilakeja kuin pahimmassa neuvostoliitossas tai kiinassa.
      Tuo oman kansalaisten tason ymmärrys osalta polittisesti orientoitunutta julkisväkeä meiltä puuttuu. Kyllä fiksut kansalaiset ymmärtävät koska asia laajenee todelliseksi toimenpidevaaraksi ja puuttuu sitten asiaan. Sitä ennen antaa kaikille mahdollisuuden elää ja olla itsenään.
      Tämä kyseinen valtionsyyttäjä on kyllä menettänyt melkoisesti kansan luottamusta ja itseasiassa hänen melkein tulisi vetää siitä itse johtopäätökset.

Guten nachmittag oder schon abend, meine Herren,
      Minua miehenä on aina nämä rekat kiinnostaneet ja jos en olisi olosuhteiden pakosta ryhtynyt merikapteeniksi ennen luonnollista muuntumistani kemistiksi, niin olisin kyllä rekkakuski.
      Niissä on tekniikkaa, voimaa ja maisema vaihtuu.
      Tässä ensimmäisessä lisää niitä australialaisten rekkoja kun siinä maanosassa rekka on luonnollinen sisäisen liikenteen osa milloin ei raideliikennettä kannata rakentaa. Rannikoilta tietenkin kaikki vienti ja tuonti valtameriä pitkin. Sisävesimahdollisuudet luoonollisina puuttuvat mantereelta lähes täysin.
      https://www.youtube.com/watch?v=fYhBYB1M-JE
      https://www.youtube.com/watch?v=47JWL6TnXW0
      Tässä jälkimmäisessä on se 1000 hv Kenworth. Siinä on saman verran hevosia kuin tyypillisessä eurooppalaisessa jokilaivassa, mutta Australiassakin missä noita rekkaletkoja voidaan käyttää sen maksimiveto voi olla 3000 tonnia, kun vastaavalla hevosvoimalla kuljetetaan jokilaivassa 10 kertaa enemmän kuormaa. Tavallisiin eurooppalaisiin rekkoihin verrattuna tietysti 40-50 kertaa enemmän kuin se yksittäinen eurooppalainen rekka ja noin 35 kertaa enemmän kuin nyt Suomeenkin sallitut muutamat erikoisreittejä ajavat puurekat.

• " Esitutkinnan perusteella poliisi epäilee Mäenpään syyllistyneen kiihottamiseen kansanryhmää vastaan."

Minusta tuon Mätäpään puhe eduskunnassa on alle arvostelun. Ei siinä ole sanansijaa, etteikö Mätäpään kuulu vastata sanoistaan. Eikä kyseessä ole mikään dosenttien väittely. Mitä, jos opettaja luokassa jakaisi oppilaat : te vieraslajit tuonne ja te taas tuonne? Opettaja saisi välittömästi lähdön. Eduskunta siis kymppiluokka?

• Musiikin ei välttämättä tarvitse olla rumaa vaan se voi myös olla kaunista kuten tämä ja erityisesti ne tahitilaisten ja pylynesialaisten ori heivat. Myös afrikkalaisten zombie tanssit ovat melko hienoa kuultavaa ja katseltavaa
      https://www.youtube.com/watch?v=yHozcGz0XRM

• Hollywoodissakin osataan tuunata tahiti ja honolulu rytmit. Tässä esimerkki vuodelta 1933. Kipaleen nimi on Honolulu Baby. Ty Parvis tanssii ja laulaa notkeana sailorina. Kaislahameessa keikuttelee maukkaita muotojansa Charita Alden. Esitys on vallankin ehtaa studiokamaa. Paikkana Hal Road studios Culver city Kalifornia. Tahiti on yllättävän kaukana Honolulusta. Välimatka 2370 merimailia. Moni maakrapu, kuten Bosun , kuvitteleitse että Tahiti ja Honolulu ovat melkein yksi ja sama etelänmeren lokaatio. Kittiä kanssa.
      Meriristeilyn Honolulu - Bora Bora hinta on varmaan tähtitieteellisen huikea. Jos tuurilla onnistuu pääsemään kapteenin pöytään syömään päivällistä naisseurassa se olisi homman kruunaus. Puosu https://www.youtube.com/watch?v=DzY563cpp9U

• Tuon hienon Laurel&Hardy aloha matkan ja tanssin jälkeen on pakko hetkeksi unohtaa kaunottaret ja romantiikka ja näyttää kaikille millaisia tehokoneita on metsäpohjan raivaamiseen, Näillä koneilla siis avataan ja silputaan auki ja imaan päästäen suuri osa siitä maa-ja metsäpohjan sitomasta hiilidioksidista.
      Näin toimitaan myös uusia turvesoita avattaessa. Samanlaiset koneet ryräävät kaiken, melko hyvänkin puuston alun silpuksi ja kaikki auki ja kaikki tunnetusti metsäpohjan jopa itse puuta ennemmän sitomat hiilidioksidit ilmaan.
      On minulla filmi ihan suomalisestakin turvesuon avaamisesta juuri noin mutta laitan tähän nyt tämän ulkomaisen kun turvesoita ja metsä pohjia muokataan tässä lähialueilla muuallakin. Esimerkiksi Venäjällä, Valcovenäjällä, Eestissä, Latviassa ja joulukuusen kasvatukseen, ei niinkään turpeenottoon, myös Tanskassa.
      Latviasta ja Venäjältäkin on näitä "riemastuttavia" turvefilmejä täällä pakissa. On oltava, jotta tietäisi mistä puhuu kun ottaa kantaa energia-asioissa
      https://www.youtube.com/watch?v=8jTwPCuQQxE&pbjreload=10

• Eds Onni on nyt takuulla leväännyt kunnolla. Huomisaamuna odottelemme suurta kirjoitusmaininkia. Aiheella ei niin väliä, kunhan kirjoittaa, hyvä kirjoittaja kun on.

• Nyt alkaa unilääke hämmentämään näköä sen verran, että parempi jättää enemmät kirjottelut huomiselle.
      Tässä kuitenkin Columbiasn tytöt laittavat Cumbiaa liikkeelle tyttöjen eväillä, Eihän ne nyt kaksiset ole mutta jos yhdistetään kauneus ja musiikki niin kyllä se unilaulusta käy
      Sii juu leitö, aalikeitö!

• Kuka uskoo globaalin luonnontuhon välttymiseen? Tämä meinaan on uskon asia, sillä en näe missään tieteen todistavan päinvastaista. Yksittäisiä esimerkkejä kyllä kerrotaan, mutta missä on tieteen todistusarvo esimerkiksi päästökaupasta?

Mitä tulee sosialistin valintaan USA:n pressaksi, niin ... taitaa ylivoimainen enemmistö kannattaa valtavan kallista koulutusta. Iänikuinen velkavankeus sitoo duunin tekemiseen ja huono sosiaaliturva oikeen kampeaa tekemään 24 tuntisia päiviä, noin niinku karkeasti ottaen ja Suomessakin joskus kuulee kehuttavan sitä ahkeruudeksi. Ihme kansaa ja ovat kait jopa tyytyväisiä noin pääpiirteittäin

• Hyi! Karsean näköinen keli tuolla ruudun takan. Onneksi tuli käytyä kaupassa paremmalla kelillä ja on nyt sillä lasin suojanpuolella.
      Mitenkähän mahtaa mökit humista Pehmoisissa?
      Tummoinen jos olisi keli niin en lähtisi edes katetulla zetorilla lunta auraamaan

• Näyttäisi se suurin myräkkä menevän akselilla lounais-koillinen eli pahimman myräkän, tummansinisen "keskuksen" sivuutamme. Oli miten oli, niin saattaapi kierrokset nousta julmetussa, että edes johonkin saapi räntää lingosta ulos heitettyä.

Mutta tämä on vain pikku harmi, todella pikku harmi. En suin surmin vaihtaisi osia Kreikkaan saapuneiden kanssa tai rajalla värjöttävien kanssa. Ja EU kokoustaa, joopa, ja antaa Kreikan tulla toimeen omillaan. Ja perseet huutaa, että näinhän se oli kirjattu Duplin sopimukseen.

• Tämä St.Lawrence eli suurille järwille vievän vesitien luomisesta kertova historiallinen filmi luulisi kiinnostava ketä tahansa herrasmiestä ja historiast eli yhteisestä kehityksestämme kiinnostuneita:
      https://www.youtube.com/watch?v=yDYfNUrjs0w

• Tämä metsän ja risukon kestävä mutta tehokas kasvatus ja korjuuhoito oon ihan pakko näyttää vaikka se ei lum3esta osassa maisemia olekaan Suomesta. Mäntyjen osalta kyse on erinomaisen hyvästä ja tehokkaasta Radiata mänmnyn täyskestävästä kasvatusviljelystä ja tehokorjaamisesta. Sitähän on suunnitelmallisesti harrastettu tuontimännyllä vasta noin 40 vuotta eteläisellä pallonpuoliskolla mistä nyt tuota mäntyä rahdataan suurilla puu bulk aluksilla Aasian pohjattomille markkinoille sekä tukkina, hakkeena, että valmispuutuotteina. Pitkiä vaöltamerimatkoja kannattavasti ja puu tuotettu hulellisen kestävästi.
      https://www.youtube.com/watch?v=SajKnDE6c9E

• Tämä jäi taululta kopioitaessa puuttumaan edellisen kommentin linkin jälkeisenä tekstinä:
        Emmehän me mitään kostu tästäkään tiedosta kun meillä maatalouden ja metsänhoidon asiat ovat edunnauttijan monopolissa ja niihin ei saa koske ja kaikki on virallisen propagandan mukaisesti maailman parhaassa kunnossa meillä. Mutta se ei kuitenkaan haittaa tietää miten asioita oikein ja kestävästi kuitenkin voidaan hoitaa ja jossain niin tehdäänkin

• Tein tekemisen puutteessa tällaisen me naiset maakuntatestin ja vastasin oikeasti niin hyvin kuin omalta kohdaltani osasin ja kattokaas mitä sieltä tuli:
      http://bot.fi/375z
      : Sielusi lienee Karjalasta
      Tarkkaan ottaen ilmeisesti Etelä-Karjalasta. Se on sellainen välitön, utelias, iloinen sielu, ainakin pinnalta – sisältä se saattaa salaa räytyä. Sinulle keskeistä on, että sinusta tykätään, että meininki säilyy mukavana ja ettei kukaan ainakaan luule, että pidät itseäsi muita parempana. Olet oikein hyvä. Jatka samaan malliin!

Miten sattuikaan, että olen ihan ydin etelä karjalasta

Thkääpäs Puosu ja EDS Onni testi rehellisesti ja katsokaa mistä olette. Ainakin minun kohdallani twesti meni napiin ihan tarkalleen jopa todennäköisyyden osalta.

• Kai se on minun tehtäväni vanhana polynesian kävijän pitää yllä heivan ja muunkin polyneesialaisen kulttuurin muistamista tai joillekin ihan uuskokemusta.
      Itse asiassa aikani Polynesiassa oli jopa enne kuin nykyisin siellä niin tuottavaa viljeltyä Radiata mäntyä oli tuotu ensimmäistäkään kappaletta koeviljeltäväksi. Nyt vain runsaat puoli vuosisataa silellä käyntini jälkeen Radiata mäntyä viljellää suurina metsinä kestävästi ja lastataan suurilla laivoilla maailmakulutuksen eri muodoissa.
      https://www.youtube.com/watch?v=6U45fSXKE9I

• Tätä Belgian Maas jokea, sen maisemia ja liikennettä emme vielä ole ehtineet katsella. Nyt korjataan sekin puute. Var so god. Täytyy aloittaa vähän ruotsia käyttämään kun kansiossa olevat Asterix ja Obeliski u filmit ovat lähinnä ruotsiksi puhuttuja versioita. Mej stör det inte!
      https://www.youtube.com/watch?v=q_c_pnREOL0

• Tämä oli se vuosi kun itsekin steg onboard ruotsalaisen Tirfing varustamon ms. Sydlandiin Göteborgissa keväällä 65 ja suuntasimme sieltä Australiaan hakien sinne rikkilastin Mexicon Coatsacoalcosista.
      https://www.youtube.com/watch?v=K6MuXKmU_cY
      Olivat ne aikoja. Ruotsiakin joutui ummikkona oppimaan yhtä hyvin kuin göteborilaiset, mutta hyvällä kielpäällä se kävi siinä iässä hyvin nopeasti.
      Muuten alle 10 tai noin 10 vuotiaana jos lapsi laitetaan ummikkona vieraskieliseen kouluun kuten minun poikani aikoinaan Lontoossa niin he oppivat sen koulun kielen kokolailla täysin noin kolmessa kuukaudessa.

• Olin vähän äimän käkenä, kun kuuntelin koronan haittaavan lääkehuoltoa. Lähinnä kait sitten on siirtynyt lääkkeiden valmistus sinne kaukoitään. Siis lääkefirmatko sinne siirtyneet, koska siellä toimiessa jää viivan alle niin paljon enemmän.

• Heko heko

Finnair hiilineutraali vuonna 2045. "Hauskinta" kusetusta lisätään selittämällä kompensaatioiden merkitystä. Jos istutetaan metsää johonkin enemmän, niin lentää voidaan taas enemmän. Tietämättä kait vielä nytkään tarkasti, mitkä vaikutukset lentämiselle on yläilmakehään.

• Edson kiinnitti huomiota oikeaan asiaan eli lääkkeiden valmistukseen ja lääkkeiden saattavuuteen, Arvoisa merikapteeni evp , kemisti evp eli AB jo aikaisemmin eräässä postauksessansa kertoili lääkkeiden markkinoinnista, hinnoista ja saatavuudesta. Kansainväilsen lääkebisneksen raadollisuudesta. Postaus taisi olla viime vuoden puolella. Menikö peräti niin että AB:n parempi tuttu on tutkinut ja selvitellyt asiaa. Koronaepidemia Kiinassa vain tuo asian kovuudessansa päivänvaloon. Lääkesaatavuus on ollut vuosia tosiasia. Kansainväliset lääkejätit valmistuttavat valtaosan lääkkeistä Kiinassa ja Intiassa ja kaukoidän halpamaissa. Koskee sekä apteekkiläkkeitä ja sairaalalääkkeitä. Lääkebisnes palvelee ensisijaisesti suurasiakkaita ja vasta sen jälkeen muut saavat rippeet. Suomi markkina-alueena ja asiakkaana on liian pieni ja siksi vähemmän kiinnostava lääkejäteille. Sekin rassaa kun Suomessa yritetään laeilla pudottaa lääkkeiden hintoja alaspäin jotta kansa saisi lääkkeet edullisesti. Kansainvälinen lääkejätti myy ja palvelee sitä joka maksaa parhaat hinnat ja ostaa valtavia määriä. Kansainvälinen lääkebisnes piupaut välittää suomen eduskunnan taikka hallitusten innosta rajoittaa lääkkeiden hintoja. Kiinassa lääkepajat tuottavat lääkkeitä myös mustaanpörssiin takaovesta. Eli aina joku vetää välistä.Korruptio on valtaisaa. Voiko Kiinassa tuotettujen lääkkeiden puhtauteen edes luottaa. Puosu

• Hyviä juttuja herroilta. Kunhan olen jossain vaiheessa kunnolla heräännyt niin varmaan kommentoin joitakin esiin tuotuja asioita kuten ainakin pohjanmeren patoja ja kiina kemikaaleja!
      Iso dieselkin kahtokees aina käynnistyy hitaasti. Tämä on parhailla ja optimikierroksilla vast joskus klo 22 tietämillä. Koiravahdin lähestyessä.

• Johan oli taas kyselytunti.

Oppositiolle ei riitä se, että Suomi toimii samoin kuin EU eli on Kreikan tukena. Jos Kreikka on toiminut vastoin lainsäädäntöä pidättäytymällä turvapaikkaprosessista kuukauden ajan, se sitten tutkitaan tuomioistuimissa. Voiko Kreikka edes toimia väärin silloin, kun ei ole edes lainsäädäntöä Turkin käyttämää hybridivaikutusta vastaan?

Sana kapinalliset on hetkittäin ihmetyttänyt. Ovatko siis niitä, jotka olivat pelkkiä mielenosoittajia silloin aikanaan Syyrian hallintoa vastaan. Tuolla kapinallismääritelmällä ainakin ei- demokratiat voivat surutta ampua venäläisillä aseilla, vierailla mailla ... ai niin. Noinhan tapahtuu itäisessä Ukrainassakin, missä "kapinallisia" ovat ukrainalaiset omalla maaperällään. Ja USA odottaa wikileaksin perustajaa tuomiolle, sillä kyllähän tuota tapahtuu demokratiassakin, sen ovat salaiset asiakirjat paljastaneet.

• Ihminen on kyllä ihmeellinen, hamstraa jopa wc paperia. No noin siis vankilasiirtolassa.

Kukahan se kysyikään, no joku kokkari se taisi olla, että kuinka hallitus on varautunut hengityskoneiden riittävyyteen, jos epidemia pahentuu. Mistä näitä kysyjiä sikiääkin?

• Tuon hengityskonekysymyksenkin huomasin ja olen siitäkin samaa mieltä kanssasi. No nyt itse asiassaa huomaan miksi on niin vaikeaa kommentoida kommenttejasi. Mehän olemme lähes samaa mieltälähes kaikesta. Yritä sit siitä repiä kommentteja. Onneksi Puosu heittää välillä kovia akteemisiä kysymyksi joihin joutuu ihan klania hieraisemaan ja sitten löytyy myös kommentoitavaa, eller hyr, Edsonperän Edsolvent!

• Sekabolla Halla pelkää, että hallitus selittää työllisyystavoitteen karkaamisen koronaviruksen syyksi. Huh huh joo. Jumalauta, mitenhän Halla hoitelisi työllisyyden, jos epidemia tästä vielä kunnolla leviää? Pelkkä paskanpuhuja ja aatella, tuollasta paskaläjän johtamaa puoluetta vielä kannatetaan.

Oikeastaan mitä pressalle kuulluu sählätä Turkki-Kreikka rajalla tai määritellä vielä tarkemmin, mikä on se Suomen velvollisuus tukea Kreikkaa; sisä- ja pääministerit siellä kokoustaa EU:ssa näissä kysymyksissä, ei pahvi Sauli.

• Tuon minäkin muuten huomasin ja olen myös sitä mieltä, että siinä taisi Hallalta olla hiukan itsesuojeluvaiston paisuttelua.
        Eduskunnan kyselytunnilla huomasin nyt myös eka kertaa sen Mäenpään puhuvan ja kylläpä oli sen verran hidas juoksu sillä tyypillä että parempi olisikin jos pernauskikset ottaisivat sen pois julkisista lausuntojen tai kysymysten teosta
        Mitä Sauliin tulee niin olipa pahvi Sauli tai ei niin pressalle kuuluu maan ulkopolitiikka nimenomaan EU ulkopuolella ja jossain määrin maan turvallisuus. Kyllä hänen roolinsa on herätellä ja hiukan oikoa poliitikkoja joilla lähtee ideologiselle tai idealistiselle laukalle.
        En muuten Saulia ole koskaan äänestänyt mihinkään virkaa. Jotai Saulissa on sen verran pahvia että en en ihan huippuluota häneen. Tosin häntä ei voi liikaa moittiakaan sillä ei hän ole mitään valtakunnalle vahingollistakaan tehnyt tai saanut aikaan, mitä taas ei voi kaikista presidenteistämmekään sanoa. Mutta nämä henkilökysuymykset ovat vähän kuin kahvi. Yksi tykkää Juhlasta, toinen Katriinasta, kolmas presidentistä ja joku peräti Marsalkasta

• Julmettu, kun herrat ovat alleet aktiivisia ja kirjoitelleet yhtä sun toista enkä ole saanut oikein mistään edes kommenttia kirjoitettua. Tosin nyt kirjoitan niistä Kiinan ja Intian lääkkeistä, että Eurooppa ja osin Ameriikka ovat joka asiassa kuten harvinaisissa maametalleissakin tehneet massiivisen strategisen virhe ja turvallisuus väärinarvioinnin jättäessään ne Kiinan ja lääkkeiden osalta myös paljon Intian hallintaan ja itse vetäneet vaan helpolla välistä.
      Olisi pitänyt jonkinlainen perusta pitää myös muualla maailmassa. Ainakin tärkeimpien aineiden osalta. Muuten mitä lääkkeiden hinnoitteluun tulee, niin täysin markkinatalouden keinoilla hinnoittelevassa Emiraateissa kuten Dubaissa hinnat olivat kutakuinkin Suomen luokkaa. Jotkut tuotteet jonkin verran halvempia ja jotkut jonkin verran kalliimpia. Harvinaisemmat antibiootit selvästi kalliimpia.
      Yhdysvalloista taas tiedämme,että siellä lääkkeiden ja hoidon hinnat ovat mahdottomia ilman kattavaa vakuutusta.
      Onneksi tarvitsee vähemmän ja vähemmän lääkkeiotä kun verenpainelääkitysklin on käytännössä lähes loppu paineen alennuttua viimeisen suurleikkauksen kja laihtumisen jälkeen, Samoin kakkostyypin lievän diabeteksen lääklitys on enää vain yhden tablettilääkityksen rutiinikäyttämisen varassa ja sekin vähennetyllä annoksella. No viime leikkauksen jälkeen tuli vähän uutta lääkitystä, yksi vielä varsin kallis mutta sekin on jo pudotettu neljäsosaan alusta eli on ihan pieni kustannus ja käyttölisä. Tietysti menee se unitabletti ja kieln sekä nielun hermoratojen pätkimisestä johtuva kolmio kipulääke. Sekin luonteestaan huolimatta edelleenkin kohtuullisena päivä annoksena.
      Unen kanssa minulla on kyllä aina ollut joko ölieviä tai vähemmän lieviä hankaluuksia. >Leikkausten jäljiltä ne eivät yhtään helpottuneet, mutta edelleenkin saan unta jossain vaiheessa ja nyt harvemmin enää huseeraan klo 02 pidemmälle. Ehkä kerran kuussa lipsahtaa aamukuuteen.
      Ja kuten aina jos on sovittu klinikkakäynti jostain syystä niin silloin on aina edellisen yön uni pilalla ihan riippumatta mihin aikaan tarkastus oli. Seuraava onkin minulle harmillisimpaan aikaan eli 0840. Kvak!
      Pitäis kehittää jotain sanottavaa Edsolventin havaintoihinkin.
      Ehkä syntyy kun varsinainen virkeyshuippu lähestyy.

• Aina sitä on jonkunverran jonkinlaista muzakkia laitettu matkaan.
      Nyt livahtaa aika teknisesti hyvin hoidettu japsiversio el cumbancherosta. Japsit kuten muutkin kaukoitäläiset hallitsevat länsimaisen musiikin teknisen esityksen huippulaatuisesti, mutta jokin osa sen latinalaisesta aistista jää puuttumaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=qeqlhl9xQ2I
      Toisaalta on tässä venezuelalaisen kapellimestarin Gustavo Dudamelin johtamassa Cebello Viejossakin oma viehätyksensä vaikkei se nyt ihan Henry Thieliä olekaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=1ooqT5HtZSE

• Joopa juu. Yle heristelee sormeaan ... koska pitkä aika siitä, kun viimeksi käytin yle tunnustani, niin se poistetaan. Heh heh joo ja varmaan en käytä.

Kummola astui esiin ja moitti liialliseksi hätävarjeluksi, kun katsomoita tyhjennetään koronan takia. Tiedä tuota. Massaliikehdinnän estämisessä ei Kummola näe kuin kukkaron tyhjentymistä. En tajua sitäkään, kuka menee jäähalleille katsomaan, kun isot miehet runnovat toisiaan pyörätuoleihin. Olikohan jälkihiessä, kun se seniili oli sitä mieltä, että sen runnottavan on osattava valmistautua runnomiseen.

• Voi äitee, onhan kokoomuksella kaikki kortit pöydällä hallitusta vastaan. A talk ja se yks kokkaritaukki selittää, että jos nyt ei lyöjä rajoja kiinni, niin Saksan AfD vaan kasvaa kasvamistaan. Ja pikkuPekkarinenkin, että pieni aika sallitaan sopimusten rikkomiseen ja sitten taas palataan sopimusten piiriin. Ihan on turpeennostajan puhetta.

Merkel sen ilmaisi kaikille selkokielellä, että senkun kasvaa, emme tee yhteistyötä. Se oli selkokieltä, nämä kokkarit meillä ovat perseennuolijoita, eivät muuta. Kuka helekutissa haluaa istua samassa hallituksessa hallalaisten vesipäiden kanssa? No kokkarit tietty

Jos jokin on Eurooppaa hajottanut, niin juuri nämä hallalaisten tapaiset puolueet. Kaikki sen tietävät, mutta miksi tästä puhutaan vain kuiskaten? Tuollaiset mätäpää Hallat pitäisi pystyä nauramalla tappamaan. Vaikka ne koittavatkin Purran tavoin muka pyrkiä fiksumpaan kielenkäyttöön, salonkikelpoisuuteen, niin se sonta, mitä edustavat, on niin paksua liettettä, että kielenkäytön petraaminen ei saa hämätä vesipäiden tarkoitusperiä.

• Pitää nyt vielä sättiä pahviSaulia. Hän on tukenut Kreikkaa eli Kreikan päätöstä lopettaa turvapaikkahakemusten käsittely kuukaudeksi kansallisten ja kansainvälisten lakien vastaisena toimena.

Kuinka voi Sauli näin edustaa Suomea EU:ssa? Ei EU ole kutsunut Saulia kokouksiinsa. Ja vielä tukemaan kansainvälisisten lakien rikkomista?

Juuri siksi, että ihmisoikeusperiaatteita noudatetaan Kreikan rajalla, sinne on EU:sta lähetettävä tarpeellista apua. Itse menisin vielä pidemmälle. Jäädyttäisin kaikkien niiden EU maiden tukia, jotka eivät auta nyt Kreikkaa. On aivan käsittämätöntä, että tuollaiset kuin Unkari ja Puola voivat toimia, miten toimivat ja varmaan siellä on samaa henkeä myös joissain Baltian maissa ja entisen Jugoslavian maissa.

• Perseet tekevät heh heh välikysymyksen aiheesta

"Suomi tukee Kreikkaa noudattamaan kansainvälisen oikeuden mukaisia velvoitteita. Mihinkään laittomuuksiin suomalaiset viranomaiset eivät voi osallistua. Tämä ei ole pelkästään Suomen hallituksen näkemys, tämä on jokaiselle viranomaiselle selvä asia, vastasi sisäministeri Maria Ohisalo (vihr.)."

Perseet siis haluavat, että viranomaiset toimivat vastoin lakeja. Sauli hoi, tule tukemaan perseitä!

• mitä tarkoittaa turvapaikkahakemusten käsittely ?Jos ylipäätänsä hakemuksen jättää niin täytyy olla jo jossakin missä hakemuksensa voi antaa viranomaiselle. Tapahtuuko hakemuksen jättämien eli anto Turkissa vai sitten Kreikan maaperällä. Hakemuksen jättäminen ja hakemuksen käsittely ovat vallan eri asioita. Misään nimessä suomalaisten viranomaisten ja rajavartioiden ei tule auttaa Kreikan rajanviranomaisia lyömällä turvapaikanhaijoita seipäillä, ampumalla kyynelkaasua tai käyttämällä aseellista voimaa. Sen sijaan on lupa tarjota apua tarvitseville vettä, huopia, telttoja, ruokaa, lääkkeitä. lääkintäapua. Ihmisoikeuksia on kunnioitettava, Ennekuin suomi sitoutuu johonkin epämääräiseen 1 kuukauden hakemusten käsittelytaukoon on tiedettävä mitä sillä tarkoitetaan. Saulikaan ei ole kertonut mitä hän sillä oikeastansa tarkoittaa. Kannattaisi hänenkin se kertoa. Toiseksensa ongelmat Turkin kanssa ei poistu mihinkään 1 kuukauden breikillä. Se on pään pensaaseen laittoa. Puosu

• "Tapahtuuko hakemuksen jättämien eli anto Turkissa vai sitten Kreikan maaperällä. "

Tähän asti ainakin ovat turvapaikkaa hakeneet jättäneet hakemuksensa mm. Kreikassa, Italiassa, kait Maltallakin tai Espanjassa ja silloin 2015 Torniossa ja Venäjän masinoimina "pakolaisina" nekin hakemukset jätettiin Suomen puolella, en muista missä.

Ja hakemusten käsittely suoritetaan hakijamaassa tai ainakin on suoritettu, mikä on kyllä täysin ylivoimaista esim. Kreikalle ollut ja näin ovat vaeltaneet Kreikasta muuanne suoraan, vaikkapa Saksaan. Näin olen tämän käsittänyt. Jo Soinin aikaan perseet painottivat sitä Duplin sopimusta, että siinä maassa pitää hakemukset ja käsittely tapahtua, mihin pakolaiset ensin tulevat. Eli siis välittämättä pätkääkään Kreikan tai Italian tilanteesta.

Nythän kait EU pyrkii myös siihen, että pystytetään "keräyspisteitä" EU:n ulkopuolelle ja siellä sitten tutkitaan oikeus turvapaikkaan. Tätä ainakin oikeista haluaa. Tässä tapauksessahan olisi tosi huvittava tilanne, että turkkilaiset tutkisivat maassaan niitä hakemuksia ja sitten vain leima papereihin ja Eurooppaan. Aivan sama juttu, jos Venäjän puolella venäläiset lätkäisisivät leimat ja siitä sitten Suomi vastaanottamaan.

• "Toiseksensa ongelmat Turkin kanssa ei poistu mihinkään 1 kuukauden breikillä"

No ei todella poistu. Nähtävästi ei poistu koskaan myös palestiinalaisten ongelmat, ei kurdien ongelmat ja ei sekään, kuuluuko mihinkin uskonnolliseen ryhmään. Onko shia vaiko sunni vai jopa kristitty. Entä minkälainen arabi? Plus ääriryhmät

Ei kyllä uskoisi helpolla, että noilta alueilta se kreikkalainen kulttuurikin on peräisin

• Gutemus holamus en senores.
      Nyt taas paistaa valo ja tuntuu keväältä. Eilen olikin kovin raskas ilma. Hyvä ettei kasaan painanut.
      Meinasin taas ajatella lähteväni maito-ja kukkakauppaan, mutta sitten ajattelin että lykkäänkinm sen huomiselle ja hiljaisemmalle liikenteelle jos vaikka pöläyttäis pidemmän kauppakierroksen ja käsvisi vaikka Hyrylän liidelissä. Tuolla johtaja Eds-Onni onkin valaissut maailman ja kotimaankin politiikasta Turkki, Kreikka ja Perseet keskeisesti. Toivottavasti pian saamme tuonkin Euroopan ja Islamin välisen rajaongelman hoidettua ja tilanteen hoitoon tarvittavat lait ja sopimukset uusittua.
      Nykyiosissä näkyy olevan sen verran tulkintaongelmia että siitä syntyy poliittisia vastakkainasetteluja ihan eduskuntaa myöten, presidentti ja sisäministeri eri linjoilla. Oikeusoppineet eri mieltä keskenään miten kirjaimia pilkotaan.
      Meillä ei kuitenkaan ole muuta vaikutusmahdollisuutta kuin ajatella mitäajattelemme. Poliitikot ja virkamiehet siitä nimittäin viis veisaavat sanoimmepa sitä tai tätä. Tosin jos jossain yksittäisessä asiassa nousee kova kansalaisvastustus niin joskus sellaisella on jopa ollut lievää vaikutustu. Sikarikabinetit lopulta päätävät ikä on oikein ja mikä soveliasta.

• Ehkäpä painetta Turkistanin ja Kreikan rajoilla helpottaisi jos sinne pystytettäisiin kovaääniset soittamaan tätä ystävällisen ja suojelevan naapurimme tunnettu "laidunmaat tai laajat niityt aukeaa" laulua:
      https://www.youtube.com/watch?v=XoXsxccZi3M
      Se maisemahan juuri siellä Edirnen raja asemien tuntumassa on entisen Kreikan Traakian alavaa niitty maisemaa aina Istanbuliin saakka
      Samainen tuon hienon sävelmän naapurimmehan onkin siellä Idlibissä suojelemassa Assadia omiensa ja turkkilaisten uhkalta ja aika hyvin on pommeineen onnistunutkin.
      Sillä ei nyt tietysti tämän Kreikan rajalle lähetetyn joukon kanssa ole mitään tekemistä kun siellä on ASfgaaneja, somaleita, pakistanilaisia ja kenties irakilaisia, mutta ei juurikaan syyrialaisa tuon sodan jaloista aitoa turvaa hakemaan tulleita.

• Tämän laitan ihan mittakaavaymmärryksen päivittämiseksi. Siinä lähtee norjalaisen suuralusvarustamon Sigvald Bergesenin(tankkerit ja bulkkerit) iso malmibulkkeri brasilialaisesta malmisatamassa tosi painavassa lastissa ja ilmeisen kauas matkalla.
      En nyt tarkistanut tämän Berge Stahlin matkaa ja kokoa mikä sekin on halutessaan nopeasti tehty.
      https://www.youtube.com/watch?v=67Ji-mF13Ws
      Se mikä tässä on sitä mittakaavaa on että filmiä katsellessa huomaa taustalla eli redillä lastia jonottamassa koko joukon näitä suurbulkkereita joista jokainen on niin suuri, että yksi riittäisi esimerkiksi Rautaruukin tehtaitten koko vuoden malmitarpeeseen (Vähän hatusta vedetty vertausarvio)
      Siellä ei siis ole yksi jonossa vaan ainakin 10 suhteellisen pian täytettävää alusta.
      Meillä tällaisia määriä käyttää ainoastaan puunjalostusteollisuus tai Nesteen Porvoon jalostamo nestemäisinä tuotteina.
      Kannattaa sitä hienoa paattiakin ulkoa katsella

• No piti tietysti käydä tarkistamassa tuon Berge Stahlin tiedot ja se on maailma suurimpia malmin kuljetusaluksi. Kokonais vetoisuus noin 375000 tonnia. Se oli tuossa kaikete lähdössä Brasiliasta Omaniin. Tosin ne loppusatamat ilmoitetaan aluksi muuttuvina sillä Omanissa ei ole satamaa mikä kykenisi aluksen tuossa syväyksessä ottamaan. Sen sijaan siellä on kyllä Soharissa suurta terästeollisuutta joka vois tuollaista rautamalmia käyttää. Ehkä ovat jo syventäneet Soharin väyliä niin että 20 metrin syväykselläkin jokin purkauslaituri löytyy.

• ps. Olin muuten ihan viimeisillä Persianlahden kierroksillani juuri Soharissa konsultoimassa yhden niiden uudenaikaisen terästehtään happitehtään hapen kuljetusputkison peittausta eli happokäsittelyä suojaavan kromitrioksidikerroksen luomiseksi rst putken pinnoille.
        Siinä tehtaassa sulatto toimi siis ihan eri tavalla kun vanhanaikaisessa Rautaruukin eli SSAB tehtaassa

• Tässä on koko pätkän kuvaus pohjois Hollannin Gröningenistä Etelä Ranskaan kanavia pitkin. Siis melkoinen näytelmä sisävesimahdollisuuksista.
      https://www.youtube.com/watch?v=mYP847Pi2Ek
      Jos sattuu olemaan ylimääräistä aikaa niin tälläkin voi sen ajan tuhlata.

• Meillä nyt vähän voivotellaan yhdeltä sun toiseltä näkökulmalta Kreikan laitonta maahantulotilaa yksille ja laillista toisille, siis se joukko maahanryntäys erdoganin bussien tuomana.
      Historian hämyyn on haihtunut muisto kokonaisista kulttuureista ja kansoista jotka tallottiin maanrakoon ja alistettiin juurikin sillä miehitys eli laittomalla maahantulolla.
      Tässä katsaus suuriin amerikkalaisiin alkuperäisasukkaiden johtajiin joiden yli jyräsivät eurooppalaiset maahantulijat.
      https://www.youtube.com/watch?v=6Ma0_EIcoAo
      Asiaa voisi hetkeksi vaikka ihan akateemisesti pysähtyä pohtimaan vaikkei itse asialle enää ole mitään tehtävissä millään rajavartijaohjeistuksilla.

• Tämäkin on pakko jakaa eteenpäin sillä se liittyy tavallaan tuolla esittämääni rautamalmia kuljettaneeseen Berge Stahliin ja rautamalmiin. Osin mielipuuhaani eli kemiaan.
      Tässä on nähkees alkuperäinen Rio Tinto eli punainen joki Epsanjassa. Nuo raudan hapettumisvärit ovat sattuneesta syystä minulle aivan liiankin tuttuja. En kyllä aio kertoa miksi tarkalleen harmillisenkin tuttua.
      https://www.bbc.com/reel/video/p085k026/spain-s-otherworldly-red-river
      Mutta myös siten että Rio Tinto on maailman suurimpia kaivosyhtiöitä ja luultavasti se Berge Stahlkin lähti joltain Rio Tinton kaivokselta ellei sitten Vale yhtiön kaivoksilta.
      Yhtiö on niin suuri, että se taitaa olla Suomen valtion budjettia suurempi omaisuudeltaan ja liikevaihdoltaan. Ilmeisesti sen nimi johtaa kuitenkin juuri tälle joelle ja mahdollisesti siellä tai sen alkulähteillä alkaneeseen rautamalmin kaivamiseen ja hyödyntämiseen.
      Näitä punaisia jokia sattuu muuten Eteläamerikassakin silloin tällöin jätevesien patovallien murtumisen seurauksena. Silloin saavat myös kalat lujaa kyytiä siitä joesta.

• Laitetaanpa tällä rytmirintamalla välillä taas yksi versio zaouli tanssista ja rytmistä heivan asemesta. Heivaa toki kansiossa riiitäää ja sen näkemisestä hyvät herrat kiittää.
      https://www.youtube.com/watch?v=dDYN2D4MvOM

• Vaikka ei ole edes virein kirjoitusaikani ennekuin vasta 30 minuutin kuluttua niin keksin jo yleispaikallisjohtaja Edsonperälle erittäin mielenkiintoisen puun palstallaan viljeltäväksi ja sitten rahastettavaksi sivutuloin joille tietenkään ei ole tarvetta mutta ehkä harrastus myntin lyöntinä:

Diesel puu: https://en.wikipedia.org/wiki/Copaifera_langsdorffii
      :)

• No johan löysit puun

Nyt vaan kehittelemään trooppista ilmastoa ja sitten istuttamaan.

• Kuulinpa tänään ohimennen tollottimestä uuden ilmauksen mikä saattaisi istua herra Edsoperälle kuin tukka päähän eli käsittääkseni juuri suurelle klapimestarille ja niiden ahkeralle tuottajalle sopiva virkakuvaus: Halkoholisti !

• mielenkiintoisen biodiesel-puun olet AB löytänyt. Bambu "puu" on kanssa toinen mielenkiintoinen kapistus. Kasvaa nopeasti ja sitoo CO2:a runsaasti varteensa, lehtiinsä ja juuristoonsa. Bambulla on runsaasti hyviä ominiasuuksia. Kun paljaaksi hakatuissa vuorenrinteissä eroosio tekee tuhojansa, niin kannattaa rinteet istuttaa täyteen banbua. Bambun juuristo saa maamassat lukittumaan paikoillensa. Syntyy vähemmän maanvyörymiä ja tulvia. Itselläni oli aikoinanansa meininki ruveta tuomaan maahan merikuljetuskonteissa bambua, rottinkia, hohkakiveä yms. kaukoidästä. Haasteeksi tuli juurikin bambun mukanansa tuomat tuholaiset. Sekin tietysti että laatuvaihtelu on valtaisaa. Pitäisi olla toisessa päässä luotettava tavaran välikäsi eli sorteeraaja. Vaikka Bambu kaasutetaan ötököiden ja kasvitautien varalta niin sikäläiset kaasutustodistukset eivät kelpaa suomen viranomaisille. BTW australian Sydneyssä on aamu valkenemassa. Täällä ilta klo 22 ja siellä aamu klo 07 kieppeillä. Puosu https://webcamsydney.com/

• Kun Puosu oli suunnitellut niiden hyvien kaukoidän tuotteiden tuontia ja valaissut bambun todellakin erinomaisista ja monipuolisista ominaisuuksista ja vielä heittänyt aamuvarhaisen Sydneyn nähtäväksi niin minä pudotan meidät takaisin naapurimaihin ja erityisesti johtajavalla diesel home ja halkohlistille herra Edsonperälle anna pienen väläyksen diesel home reittien varrelle jäävästä Latviasta, sen puhutusta kielestä ja meijeriteollisuuden esityksestä. Itse olen Latviassa noita tuotteita ostanutkin ja kaikki erittäin laadukkaiksi ja maukkaiksi todennut. Erityisesti leivät ja sen pahdetulla valkosipulilla maustetun voileipälaardin herkullisuuden. Harmin paikka, että sillä ei enää ole mahdollista makuhermojaan kutkutella
      https://www.youtube.com/watch?v=nEbtSeVo0wQ&t=8s
      Kaukoidässä ollessani tulivat nuo bambu ja rottinkituotteet muunmuassa varsin tutuiksi. Millähän ne muuta bambu ja rottinkitavaroiden tuojat ovat ne ötökkälisenssinsä saaneet, vai ovatko tuoneet Euroopassa hyväksytyn käsittelyn ja tarkastuksen kautta. Nythän esimerkiksi Ähtärin Pandoille tuodaan lasteittain tuoretta bambua, mutta sew on Hollannissa viljeltyä bambua.
      Tuliko Puosu koskaan syöneeksi bambunn versoja. Niitä oli siellä Malesia-Singapore-Indonesia maisemissa yleisesti tarjolla salaattien ja monien ruokien mukana ja minusta ihan hyvä eines.

• Ennen kuin pistelen aamupalaksi bambun versoja, niin paloittelen Bulgarian. Ja suoraan jäteastiaan. Mitä hittoa tuollainen maa tekee EU:ssa??

Nyt kaikki kysyy paljonko Suomi on valmis ottamaan pakolaisia. Kukaan ei kysy, kuinka monta pakolaista on Baltiassa, Puolassa, Unkarissa, Slovakiassa, entisissä Jugoslavian maissa jne.

Ja vertailun vuoksi olisi kyllä syytä tietää myös ne pakolaismäärät, joita on Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa ... Ai miksi vertailun vuoksi? No siksi, että perseet jatkuvasti toitottavat, kuinka Suomen rajat ovat kaikille levällään. Silloinhan luulisi, että Suomessa on pakolaisia mieletön määrä.

• Halkoholisti on tyyppi, joka tekee halkoja enemmän kuin maksa ... eiku kattila vetää. Ja vielä lapsenlapsilleenkin tekee tämä ihminen varastoon, jotta ei lapselle tulisi vilu.

No varastossa olon aikana kyllä halko sitoo hiiltä, mutta parempi olisi vaikka kuivuttaa hirsiksi tai lankuiksi. Tai antaa vaan kasvaa.

Silloin kauan sitten pidin itsestään selvänä asiana rottinkivapaa kädessäni. Ei ihmetellyt, mistä sitä tuodaan. Kaikista hyvistä ominaisuuksistaan huolimatta nykyään ihmettelen kyllä, miksi bambua ja teakia ja mahonkia ... tuodaan.

• "Me lapset emme yleensä tee niin kuin te käskette meidän tehdä. Me teemme niin kuin te teette. Ja koska te aikuiset vähät välitätte minun tulevaisuudestani, niin minäkin ajattelin olla välittämättä."

No koulu oli se kohde, mikä joutui lakon piiriin. Eikä syyttä, sillä mitä koulu opettaa? Koulu antaa kyllä avaimia käteen, mutta ympäristön vaikutus sitten vaan on niin suuri, ettei mitään oppia olekaan saatu. Ei voi nimittäin olla niin, että ainoa oppi on se, kuinka estetään teknisesti meren nousu Itämereen. Lujuuslaskelmatko ovat kaiken opin tulos?

En pane pahitteeksi ollenkaan, jos pisa kaatuu

• Juuri ja juuri aamupäivän viime hetkinä :

"Kokoomus esittää perjantaina julkistetussa turvapaikkapoliittisessa linjauksessaan, että myös Suomen valmiuslainsäädäntöön tulisi lisätä mahdollisuus rajoittaa turvapaikanhakua määräaikaisesti. Perusteena olisi kansallisen turvallisuuden vaarantuminen."

Kansallinen turvallisuushan oli jo esteenä niiden kymmenen äidin ja muutaman lapsen kotiuttamisessa AlHolin leiriltä. Ja kyllähän Kreikan saarten tai mantereen yksinäiset lapset saadaan näyttämään uhkalta helpostikin. Siis vaikka kansallisen, turvallisen talouden uhkalta, tarttuvien tautien uhkalta

• Heisuli weisuli,
      Välillä kävin ihan unohtamassa kaikki rajakriisit ja kiertelin PK seutua ja toin niin suuret proviantin ja muiden tarvikkeiden lastin himaan että nyt jo pohkeita alkoi liikkuminen kolottamaan.
      En sentään Hyrylän luiidelissä käynyt vaan koukkasin Tuusulantieltä vanhaa reittiä Korsooseen pelaamaan ja sen Liideliin jossa jostain syystä on minulle sopiva tunne. Sitä ennen poikkesin tietenkin tammistosssa ja ennen kotiintuloa Kaaren Prismassa tekemässä täyspitkän kierroksen hankkimassa kukei maljakkoon ja puuttuneet isojen tyynyjen tyynyliinat, lukulaseja, pitkäripainen ja apteekki luontaistuote unen parannus kapseleita Lunixen nimeltään.
      Etsin myös pursotinta mutta sellaista en ole moneen vuoteen saanut silmääni.
      No nyt taas hemmassa valmiina lukemaan uutisia.nyheter.

• Onkos noista Lunix kapseleista apua?

Mulle on tullut kiusallinen tapa nousta joka yö noin klo 3 ja ranneke ei ole enää näyttänyt syvän unen määriä yhtikäs. Tosin sitä toista ... oliko se nyt mitä helkutin unta nimeltään, rem-unta sitä kyllä pukkaa tarpeeksi tulemaan ja kevyttä unta vain vähän

• edson kirjoitti:

Onkos noista Lunix kapseleista apua?

Mulle on tullut kiusallinen tapa nousta joka yö noin klo 3 ja ranneke ei ole enää näyttänyt syvän unen määriä yhtikäs. Tosin sitä toista ... oliko se nyt mitä helkutin unta nimeltään, rem-unta sitä kyllä pukkaa tarpeeksi tulemaan ja kevyttä unta vain vähän

Helou meine freund herr grosse Herr,
        Nämä luonnontuotteet ihan kuin lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti eli jokaiasen on itse kokeiltava ja todettava.
        Minä olen kokeillut ne kaikki mukaanlukien Sedix, Unital , Sedonium ja Relaxor jotka ovat valeriana pohjaisia kasvisjauheita. Ne muut ovat rohtokärsämää ja kärsimyskukkaa.
        Kaikki uni on jotain REM tasoa mutta se hyvä eli syvä uni on REM 5 tasoista ja se ratkaisee miten hyvin olet saanut levättyä tai oikeammin aivosi levättyä ja uudelleen organisoitua.
        Aivoissa on muuten sellainen merkillinen ominaisuuss, että jos ne eivät ole saaneet riittävästi unta ne toimivat merkittävästi tehokkaammin ja ratkaisvat ja ymmärtävät kaikenlaisia ongelmia tehokkaammin. Se kuitenkin ja tietysti rasittaa ja ei ole muuten mukava olo, mutta älyä tai sanotaanko aivojen toimintakapasiteettiä se tehostaan.
        Se huono uni eli REM 1-2 missä olet lähellä heräämistä tai jo puolivalveilla on se mikä eniten väsyttää ja siinä muunmuassa näkyvät ne unet joita jotkut varsin pitkänä filminä saattavat muistaakin.
        Suosittelen kokeilemaan jotain noista luonnontuote unen parantajista jos kokee unen saanti tai pätkimistä olevan. Usei ne tuotteet kyllä lupaavat enemmän kuin toimittavat. Eivät ne oikeiden unilääkkeiden tehoisia suinkaan ole, mutta tiedän että univaivoihin kelpaisi mielellään mikä tahansa apu.

Muuten kyllä ei tule ikä yksin. aina kun nykyisin ja liian harvoin tekee tällaisen ison kauppareissukiertueen mihin sisältyy koko joukko kävelyäkin megahalleissa ja niihin niistä pois päästäkseen niin huomaa heti että on tullut oltua treeneissä.
        Hyvin kuitenkin edelleenkin sujuu tuollainen isompikin kantamuskiertue eli ei ilmeisesti vielä ihan portilla olla. Sen jälkeen vaan joutuu muutaman tunnin palautumaan lepotilaan.
        Itseasiassa pitäisi kunnon ylläpitämiseksi käydä melkein kerran päivässä jonkinlainen askarereissu tekemässä, muttei aina viitti

• Hellou takan- ja puusaunan lämmittäjät. Bongasin talouselämästä tällaisen otsikon.
      Mites nyt klapit laitetaan, riittääkö edes höyläys enää.

"Takkatuli ja puusauna ovat jo suurin vaarallisten pienhiukkasten lähde: seurauksena 200 kuolemaa vuodessa ja ilmastohaittoja – ”Huono lähteä kieltämään”
      7.3.202009:37päivitetty 7.3.202011:19ENERGIAILMASTONMUUTOSTERVEYDENHUOLTO
      Pientalojen puunpoltosta on tullut suurin yksittäinen pienhiukkasten päästölähde. Tuoreen väitöstutkimuksen tekijä ei kannata puunpolton kieltoa, mutta päästöjä voitaisiin pienentää jo polttomenetelmiä parantamalla."

Tiedän kyllä että palamisteknisesti tapahtuman tuo TE otsikko pitää paikkansa, juuri tuosta matalalämpöisestä pienpolttamisesta lähtevät suhteellisesti suurimmat pienhiukkas ja monet haittakaasut kuten aerosiolikaasut ilmaan liikkeelle.
      En ole kuitenkaan koskaan kokenut tuota perinteellistä saunan, talon ja ennenmuinoin hellan ja leivinuunin puulämmittämistä niin suurena ongelmana että sitä erikseen pitäisi rajoitella.
      Parempaan polttamistapaan tietysti voisi kouluttaa mutta todella suuressa mittakaavassa vaikuttavat toimet pitäisi khdistaa kuntien sähkö-ja kaukolämpölaitosten puun ja turpeenpoltoon nopoeaan rajoittamiseen ja korvaamisen vaikka bio- tai maakaasun muilla versioilla. Niissä laitoksissa poltetulle suuren suurelle ainespuumäärälle kyllä löytyisi hiiltä sitovampaa ja edes pienen jalostusasteen käyttöä kun puun ja turpeen polttaminen noissa laitoksissa on katsottava suorastaan negatiiviseksi jalostamiseksi

• Aerosolikaasut?

Helsingissä, kun viritin puupolton niin "ystävälliseksi" kuin voin, niin ei sekään riittänyt, vaan moottorisahan ääni oli se viimoinen häiriö, mikä nostettiin esiin. Viranomaiselle piti soittaa ja kysyä, että onko kiellettyä sahata moottorisahalla polttopuita. Ei ollut, siis työaikana

Kun ostin puunpolttoon tarkoitetun kattilan ja 2.5 kuution vesivarasto tehtiin, johon kattilan lämmin eli kuuma vesi johdettiin kovalla poltolla eli täydellä vedolla, niin piipusta ei näkynyt ei sitten mitään. No se ei takaa, ettei pienhiukkasia syntynyt, mutta että öljylämmittäjät tulivat valittamaan, niin sepä vaan ei siis onnannut ei ollenkaan ja johtikin kaikenlaiseen. Ja periksi en antanut, päinvastoin.

Tässä alkaa lähin vakinaapuri olemaan noin kilometrin etäisyydellä, joten ... mutta iliman muuta lopetan puunpolton, kun valtio antaa noin 10 000 kWh ilimatteeks. 7 000 kWh maksan mielelläni, en siitä yli.

No kun nyt kokkarit vaativat, että öljylämmittäjiä pitää tukea, niin minua pitää tukea aurinkopanelein ja tuulimyllyllä ja akustolla.

• Täytyypäs vilkaista noita puunpolton haittoja, mutta ekaks koronasta.

Näyttääpi olevan varsinainen huoli läpi maailman ja karanteeneja pystytetään. Pääuutisaihe ollut jo monta päivää. Mitenhän tuohon pitäisi nyt suhtautua? No ei kait ainakaan niin kuin yksi tämän takapajulan sukurutsan tuote, joka huusi kaupan kassalla kauppiaalle että mikä on kun ei löydy käsidesiä.

Kyl ois pitäny tuonkin syntymä estää vaikka kondomeilla tai viimeistään abortilla.

• Eipä ole minunkaan pitkässä ja uskon varsin tarkassa havainnointimuistissa mitään merkintää, että omana elinaikanani olisi tällaisia koronan eristysmääriä ollut. Muistan kyllä esimerkiksi Sarsin aiheuttamat rajatarkastukset kun itsekin niiden läpi tulin Arabiasta Eurooppaam bäin ja tarkastukset olivat arabirajoila.

Ilmeisesti väestä on jo 75 vuodessa kasvanut niin paljon ja sen yleinen ymmärryksen mukaanlukien kirjoituskyky, taso niin laskenut että on pakko ryhtyä tällaisiin eristystoimiin.
        Henkilökohtaisesti minulle ei minkään mittaisesta eristämisestä olisi ongelmaa sillä minä pärjään jos netti toimii ihan hyvin ainakin kuukauden tarvitsematta mennä edes kauppaan.

• Oikein pitkä eristys on ollut havaittavissa pienissä kylissä ja vaikka ei ehkä taudit niin leviä, niin pikkuhiljaa alkaa väestössä näkyä ulkoisia ja sisäisiä häiriötiloja.

No tätähän hyödynnetään politiikassa

• Siitä' Italiankin suureristyksestä voi poikia melkoisia ongelmia. Luulen, että italialaisia on vaikeaa saada tottelemaan tällaista eristysnääräystä.
        En kylläkään nyt osaa sanoa mitä pitäisi tehdä, Onhan sekin nimittäin mahdollista kun koko sairastumista ja kuolemia verrataan kausuiflunssiin niin ollaan tekemässä aivan ylimitoitettuja toimia. Toisaalta näemme heti Kiinastakin ilmastopositiivisen vaikutuksen, kun savupiippuja on laitettu kiinni ja liikenne on radikaalisti vähentänyt pörinäänsä.
        Siellä taitaa olla isomi kolmenhollen kisa meneillään. Ainakin Jauhis kovasti ääntelee töllössä ja kuulen sen.

• Herroille voisin tässä ajankuluksi ja ihmetykseksi juoruta, että tänään oli taas vaihteeksi pyykkipäivä. Eihän tuota pyykkiä tietenkään eläkeläis sinkun mies huushollissa kovin hirveästi tule.
      Onneksi on pesukone omassa kylppärissä, Se sama Beko pulsaattorikone jonka ostin Eestistä kenties 10 vuotta tai enemmänkin sitten ja sitä autoon lastatessani nyrjäytin pahoin välilevyn alaselästä ja sain kärsiä kuusi viikkoa varsinaisia iskiasklipuja, jotka sitten luonnollista vauhtia paranivat.-
      Hyvin on varsin halpa mutta hiukan manuaalitoiminen kone tehtävänsä suorittanut. Kuivauslinkokin siinä on riittävän tehokas jotta mitään lopullisia kuvaamisonkelmia ei ole. Se oli aikoinaan Kallion yksiöön juuri sopivasti mitoitetu. Tässähän kylppäri on kuin jonkun keittiö eli isompikin kone mahtuisi jos olisi tarvetta.
      Pesevätkös muut herrat itse pyykkiä vai onko teillä kotimummo tai palvelijatar? :)

• Hyvä vitsi tuossa alempana.

Joudun aina kysymään neuvoa, että mistäs sitä taas tälle pyykille laitetaankaan ne oikeat säädöt ja onko oikeat retongit nyt sitten varmaan sovussa rummussa vai tuleeko vaatteista nuorisonumeroita. Neljäkymmentä astetta toki löydän helposti. Ja sen pyykkiainelokerikon löydän, koska siinä on entisten aineiden näkymiä laidoilla.

Muutenhan pyykinpesu se senkun on yhtä laulua vaan. Aivan kuten astianpesukin ja teeveden keittäminen

• Mies sanoi toiselle, joka kantoi mattokääröä ulos, että mitä ihmettä, siivoatko nykyään itse? Mitä kotiapulaisellesi on tapahtunut, oletko irtisanonut hänet? En, menin hänen kanssaan naimisiin.

• Mitenkä sattuikaan, että tiedekansiossani oli tällainen itämaisen tieteen osa. Sehän täytyy heti laittaa jakeluun kun Turkki on nyt muutenkin aktiivisesti Euroopan rajoilla asioita järjestelemässä mieleisekseen.
      https://www.youtube.com/watch?v=aKJvbTEnp0I
      Onnistuin viime kauppareissuiltani saamaan kunnon tulppaanit jotka ovat auenneet kunnolla eivätkä vain kuihtuneet nuppuna pois.
      Uudessa Kiinanruusussani on nuppuja. Toivottavasti myös saavat sen verran valoa kevään noustessa, että aukeavat kuten sen auki ollut yksi kukka joka jo pois nukkui

• Tästä pitääkin taas käyttää tilaisuus, ei niinkää hyvän espanjankielen musiinomaiseen kuunteluun vaan siksi että samalla näkee miten silakkaan verrattavaa sardiinia otetaan ihmisten elintarvikekäyttöön ja jossain muualla purkittamoon joiden tuotetta, maukasta ja hyvin terveellistä tuotetta syömme sitten monen öljyn ja mausteen ryydittämänä.
      Siitä tulee aina se silakka mieleen jota meillä aivan liian vähän jalostetaan kotimaiseen käyttöön ja oikeastaan vain suurimpia selkämeren silakoita fileoudaan ja kukaties pienempiä kerran vuodessa melkopienellä maukuvalikoimalla purkitetaan syksyn silakkamarkkinoille ja jonkun verran markettien kylmäsäilykehyllyille kovalla hinnalla.
      Valtaosa pienemmästä silakasta menee Baltian käsittelylaitoksiin säilöttäväksi eri makuversioina purkki ja muovirasiakalaksi. Aivan liian suuri osa österbottens pälsräv fodder. Se valtaosa voitaisiin juuri sardiinin lailla eri bversioina purkittaa pikään säilyvyyteen ja jakeluaikaan. Samaa pitäisi tehdä meidän sisävesien herkuille eli särkikaloille ja affenoille jotka vasta suurta herkkua ovatkin. Sellaisesta aina unta näen, mutta sellaista kalaa löytääksen on mentävä Suomenlahden eteläpuolelle ja siitä sitten kauemmaksi maailmaan missä kalaa kaikissa muodoissa, myös kuivattuna säilötään ja syödään
      https://www.youtube.com/watch?v=h919R7DRaHw

• "Valtaosa pienemmästä silakasta menee Baltian käsittelylaitoksiin "

Juuri vähän aikaa sitten Yle lähetti mainion dokkarin siitä, kuinka suomalaisten kalastusoikeudet ovat myydyt juuri baltialaisille. Heillä on ollut varaa ostaa kalliita oikeuksia troolareineen päivineen. Ja vaikka laki sanoo, että omistus pitää olla suomalaisilla, niin siihen on riittänyt siis bulvaani omistaja, vain osoite Suomessa siis riittää omistajalle.

Ohjelmassa kerrottiin aloittelevan kalastajan ongelmasta. 400 000 ekua vaati pienen aluksen ja muun tarpeellisen hankinta. Ja koska ei ollut näyttää uusien lakien vaatimaa suurta saalismäärää, niin oma kiintiö jäi niin pieneksi, ettei tullut toimeen muutaman viikon kalastusoikeuksilla. Eli ei mitään mahdollisuuksia uusilla kalastajilla jo jaettujen oikeuksien sekaan ja baltialaiset ostaneet ne suurimmat alukset oikeuksineen, kiintiöineen.

• Tätä' BBC linkkiä tuulivoiman kaikista vaikutuksista en tyrkytä herroille heti luettavaksi, mutta jos energioiden todellisuus ja objektiivinen ymmärrys kiinnostaa, niin joskus jos ei kertakaikkiaan ole edes sitäkään tekemistä niin sellaisen jan voisi käyttää tähän tutustumiseen
      https://www.bbc.com/future/article/20200302-how-do-wind-farms-affect-bats-birds-and-other-wildlife
      Tämäkään ei kerro tuulivoiman suurimmista haitallisista suurvaikutuksista epäsuorasti seurauksena ilmastoon ja pakollisen stabiilin energian talouteen.

• Tuulipuistojen sijainnilla tuntuisi olevan merkitystä. Mutta että tuulivoimalla olisi koko ekosysteemiä hajoittava vaikutus ... no tiedä häntä

"Tämän tarinan ilmoittamiseen kuluneiden matkojen päästöt olivat 0 kg CO2: n kirjoittaja haastatteli lähteitä etäyhteyden kautta."

• Onneksi kohta alkaa taas arki ja pääsee kirjoittelemaan ihan työkseen!
      :=)

• Ennnen Alin illan antiin ja sen lukemiseen, niin voisi sanoa eilisestä, että lapsuus tuli mieleen pulkkamäessä ja kevät kans.

Jos olisi enemmän lapsia maaseudulla, niin ei noita riiviöitä tarttis ulos houkutella, ne menis ihan kiljuen itse ja keksisivät omat tekemisensä. Pulkka ja kelkkamäet ovat lasten geeneihin kirjatut.

Kaupungeissa harvemmin löytyy kotien lähistöltä ne niin tarpeelliset mäet

Toisaalta voipi olla niinkin, että ite elin lapsuuttani, mikä kyllä on täysin erilaista kuin nykylapsilla. Ollaan sitten maalla tai ei.

• Hellou Eds-Onni & co. Minäkin aina odotan aamua ja joitain kommenttejanne näkeväni. Siitä on tullut vähän kuin muinaisesra aamuhesarista varsinkin nyt kun hesarin luku ja käyttö koko ajan vähenee sen melko ilmeisen kommentti sensuurin vuoksi ja nimenomaan ei laadukkaan kirjoituksen vaan poliittisen sisällön vuoksi jos se on eri kuin toimittajalla tai lehdellä,
      Hs tekee sitä entistäkin selvemmin. Ainahan se on pyrkinyt mielipidettä muokkaamaan haluamaansa suuntaan siksi sille olen minäkin jo vuosikymmeniä käyttänyt vertailevaa uutis ja asiatietoa,

• Kommenttisensuuri ? Poliittisen sisällön vuoksi ?

Mikä on se lehti / media, jolla ei olisi pyrkimyksiä? Minusta hesari on tuonut esim. tämän Kreikka/Turkki rajan aika monelta kantilta esiin. Pitääpä pitää jotain "tilastoa" siitä, millaisia yleisöpalstakirjoituksia hesari julkaisee. Sieltä voisi ehkä löytää painotuksia ja miksei pääkirjoituksistakin.

Yle taas suorastaan liioittelee ja tuo joka helevetin paikkaan ja ohjelmaan jonkun perseen mielipiteen. Onneksi se Ukkola sai lähteä. "Kaikkia kuuntelevana" ei yleä joskus sitten jaksa ei, sillä ei perseillä ole mitään, mitä täytyisi kuunnella. Samaa populistilitaniaa mitä lasketteli brexit kusipäät. Puolassa ja Unkarissa sama peli, Italian huuhaaväessä myös ja se täysdorka ämmä siellä Ranskassa jne.