Ehdotus palstan kiukuttelijoille

Voisitteko kertoa, mihin Raamatun kohtiin perustuvat toisten kirjoittajien persoonaan ja mielipiteisiin kohdistuvat loukkauksenne?

Onko toisten väheksyminen hyvinkin raamatullista?

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuo, esim. sinun / teidän "ei-uskovaisten" vastaisenne, ilkeät suunsoittajat ovat itse nk. lihallisia "uskovaisia", henkeä heissä ei ole.

Jeesus ei käyttäytynyt huonosti nk. syntisiä kohtaan, joiksi nyt tässä tapauksessa, esim. ateisteja voisi kutsua. Jeesus sätti tekohurskaat fariseukset, jotka sanoivat olevansa todellisia Jumalan palvelijoita, mutta eivät armahtaneet heikkoja, köyhiä, syntiin langenneita, olivat esim. kivittämässä aviorikoksesta kiinni saadun naisen.

Joh. 8:1-12
      1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
      2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.

3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
      4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
      5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
      6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
      8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.

9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"

11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Jeesus ei siis tuominnut naista kuoliaaksi kivitettäväksi, Jeesus tuomitsi kylläkin synnin, mutta armahti naisen, kehoittaen häntä parannukseen: "Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Joh. 5:5-14
      5 Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta.
      6 Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"

7 Sairas vastasi hänelle: "Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua".
      8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
      9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.

10 Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".
      11 Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
      12 He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?"
      13 Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa.
      14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

"Älä enää syntiä tee."

Tässäkin Jeesus kehjoitti parannettua hengelliseen parannukseen. Jeesus saattaa armahtaa syntistä, mutta synnin ja tahallisen synninteon ja Jumalan tahdon vastaisuuden Hän kyllä tuomitsee. Meidän sielumme pelastuvat tuomiolta ainoastaan kääntymyksen ja uskon kautta Jeesukseen.

Sapatti oli nk. Jumalan pyhäpäivä. Sapattina, omana päivänään, Jumala paransi ramman miehen, tätä eivät fariseukset käsittäneet. "Fariseukset" tuntevat lain, eivät armoa, tälläkään foorumilla.

• Anonyymi

Ilkeät kommentit johtuvat siitä ettei uskovaisilla ole pitäviä argumentteja ja he tietävät sen itsekin. Mutta koska he kovasti haluavat edelleen uskoa uskomuksiinsa, he sättivät ja kiukuttelevat niille, jotka uskaltavat sanoa heille jotain mistä eivät pidä.

• Enpä tiedä. Eiköhän kyse ole joidenkin ihmisten henkilökohtaisista ongelmista.

• Anonyymi

Uskoville riittää argumentit. Mitä sinä vielä kaipaat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoville riittää argumentit. Mitä sinä vielä kaipaat?

Googlaapa, mikä ero on argumentilla ja argumentaatiolla, usko.? Kummassakin näistä sinulla lipsuu ja pahasti.

• Anonyymi

Olisikohan se se perinteinen "rakastakaa lähimmäistänne kuten itseänne"? Tai "tehkää kuten toivotte itsellenne tehtävän"?

Vai ehkä sittenkin:
      "Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt."
      Johannes 12:26-27

👍

• Anonyymi

ja viimeisin jae siis niille, jotka ovat viimeiset kymmenen vuotta jauhaneet tällä palstalla eri nimimerkeillään eikä sen valmiimpaa ole maailmasta tullut - tästä vaan on tullut oman elämän keskipiste ja korkein huippu --- ja jonkun muun elämän korvike.

Elämä on valintoja. Yhtä hyvin voi valita joka päivä sen oman käytöksensä tällä palstalla, eikä aloittaa saarnaamaan sitä samaa, jota on jo kymmenen vuotta turhaan jankuttanut. Ehkä vaikka vain toivottamalla hyvää yötä silloin kun on sen aika?

👍

• Anonyymi

Olen ymmärtänyt, että tämä on keskustelufoorumi. "Opettajat" perustavat omia sivustojaan, tekevät videoita yms. Niistäkin voi täällä esittää mielipiteensä; sen, minkä uskoo oikeaksi.

Mielipiteiltämme eroamme ja meillä on hyvin eri tasoisesti tietoa asioista, joihin keskusteluissa osallistumme (esim. eri aihepiirit). Kristityille uskoville kuuluu toisen ihmisen kunnioitus ja lähimmäisenrakkaus kaikkia kohtaan. Myös niille, jotka ajattelevat asioista hyvin eri tavoin kuin itse, viestimme tulisi olla toista kunnioittavaa. Tietenkin voimme ja meidän tuleekin esittää omat näkemyksemme ja myös perustella ne.

Joskus voimme kokea toisen viestin olevan vahingollinen jollekin, joka ei ehkä mielestämme omaa yhtä hyvää arvostelukykyä kuin itse ajattelemme omaavamme. Myöskään silloin ei tulisi mennä hyökkäävästi ja pilkallisesti henkilökohtaisuuksiin. Voimme vain sanoa perustellen, miksi koemme jonkun mielipiteet mahdollisesti hyvinkin vahingolliseksi...omana mielipiteenämme. Kysehän on keskustelusta eikä kilpailusta, kuka loukkaa toista kaikkein satuttavimmin.

Sanoillamme voimme saada suurta vahinkoa aikaiseksi pahimmassa tapauksessa, joten omaa asennetta toisiin ihmisiin näissä keskusteluissa on hyvä pohtia.

• Anonyymi

Mitä olet mieltä isosta u:sta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä olet mieltä isosta u:sta?

Hän on erittäin fiksu kirjoittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on erittäin fiksu kirjoittaja.

Miksiköhän hän on kirjoitusbannissa, jos on niin fiksu?

• Anonyymi

"Voisitteko kertoa, mihin Raamatun kohtiin perustuvat toisten kirjoittajien persoonaan ja mielipiteisiin kohdistuvat loukkauksenne?"

Vaikka Jeesus usein puhuikin loukkaavasti ihmisille, niin itse olen ymmärtänyt että Häneen uskovilla ei ole mahdollisuutta käyttäytyä loukkaavasti. Joskus tietenkin käy niin että Jumalan Sana loukkaa monia ihmisryhmiä, mutta meitä uskovia on siitä ihan turhaa syyttää.

• Anonyymi

Ja niin sai mm. homofobia oikeutuksen.

• >Joskus tietenkin käy niin että Jumalan Sana loukkaa monia ihmisryhmiä, mutta meitä uskovia on siitä ihan turhaa syyttää.

Ei teitä kiihkouskovia siitä syytetäkään niin kauan kuin se pysyy Raamatussa. Mikä tulee suustanne tai näppikseltänne ulos, siitä taas olette sataprosenttisessa vastuussa. Näin on hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niin sai mm. homofobia oikeutuksen.

Kukaan ei pelkää homoja!

• Anonyymi

Puhu, me kuuntelemme 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kyllä ihmisiä saa arvostella, muuten se menee uskovaiset rikollisten hyysäyksen puolelle.

• Anonyymi

11. Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn, 12. niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä.

• Anonyymi

Tuo ei ole kristinuskoa, ei luterilaisuutta, vaan vanhaa juutalaisuutta.

Kristittyjen "oppikirja" on Uusi Testamentti. VT:a luetaan sen historiallisuuden, sekä Jeesuksesta "kätketysti" kertovien, että muutoin kristinuskoon liittyvän Jumalan sanan vuoksi.

UT ei kehoita minkäänlaiseen väkivaltaan. Kenenkään käsiä ei katkota. Jeesushan nimenomaan paransi sairaita ja vammautuneita, ei vammauttanut heitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen "oppikirja" on Uusi Testamentti. VT:a luetaan sen historiallisuuden, sekä Jeesuksesta "kätketysti" kertovien, että muutoin kristinuskoon liittyvän Jumalan sanan vuoksi.

UT ei kehoita minkäänlaiseen väkivaltaan. Kenenkään käsiä ei katkota. Jeesushan nimenomaan paransi sairaita ja vammautuneita, ei vammauttanut heitä!

Minun Raamatusta on suurin osa vanhaa testamenttia. Eiköhän se ole tarkoitettu noudatettavaksi kokonaan eikä oman mielen mukaan valikoiden!

• Anonyymi

Henkilöön tai hänen ominaisuuksiinsa puuttuminen on hiekkalaatikkotason käytöstä.

• Anonyymi

Kumpaa kirjaa ja kumman kirjan lakeja jeesus noudatti esimerkkinä muille koko oletetun elämänsä ajan ?

• Anonyymi

Usko.:ltä menee taas päivystyksessä hermot, alkaa poistella siihen tahtiin :(

Moneskohan kerta tällä viikolla?

• Eipä näytä tukea Raamatusta löytyvän...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3996
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1087
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe