MIKSI 70v pilaa omaa kirjoitusalustaa

Anonyymi

pelkällä politiikalla ja vihamielisyydellä muita kohtaan .Minne on kadonnut leppoisuus.

81

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkitseekö laskiainen sinulle mitään?

      Oletko syönyt mustia perunoita?
      Ai niin, nythän taisi mennä politiikan ja rasismin puolelle taas.

      • Anonyymi

        Missä kaikkea ja kaikkia haukkuvan tellukan oma aloitus viipyy ? Saamme me vuorostamme arvostella, olisi tasapuolista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaikkea ja kaikkia haukkuvan tellukan oma aloitus viipyy ? Saamme me vuorostamme arvostella, olisi tasapuolista.

        No?
        Minnes katosi leppoisuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaikkea ja kaikkia haukkuvan tellukan oma aloitus viipyy ? Saamme me vuorostamme arvostella, olisi tasapuolista.

        Tellukalla ei ole kanttia pistää itseään arvostelun alaiseksi.
        On paljon mukavampaa ja riskittömämpää tölviä muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellukalla ei ole kanttia pistää itseään arvostelun alaiseksi.
        On paljon mukavampaa ja riskittömämpää tölviä muita.

        Hyvinhän minua osaat arvostella vaikka en tieten tahtoen ole sen alaiseksi itseäni laittanutkaan.
        Tölvimisesi ovat tosiaankin aivan riskittömiä ainakin minun suhteeni.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No?
        Minnes katosi leppoisuus?

        "Lihavat on lepposia, ei ne keksi koskaan kepposia
        kun on runsaslihainen, niin ei oo vihainen"

        Kun eliitti ja selluliitti menevät sekaisin, on leppoisuus vain muisto menneestä maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lihavat on lepposia, ei ne keksi koskaan kepposia
        kun on runsaslihainen, niin ei oo vihainen"

        Kun eliitti ja selluliitti menevät sekaisin, on leppoisuus vain muisto menneestä maailmasta.

        Ainahan voi syyttää kaarevaa kännykän näyttöä kun eliitti ja selluliitti menee sekasin.


      • Anonyymi

        Ai perässä kulkemisesta ja matkimisesta ei saakkaan kirjottaa🤔 kuin jotkut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai perässä kulkemisesta ja matkimisesta ei saakkaan kirjottaa🤔 kuin jotkut.

        Missä sellainen sääntö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai perässä kulkemisesta ja matkimisesta ei saakkaan kirjottaa🤔 kuin jotkut.

        Jos tulee palstalle itseään esittelemään sanallisesti, se on kai tarkoitus lukea ja siihen vastata , eikö niin ole ? Pysy poissa jos et halua että sinulle vastataan . Mistä olet keksinyt tuollaisen perässä kulkemisen, onko toiveajatus siellä yksinäisyydessäsi ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Missä sellainen sääntö?

        Ei kait missään mut joku nopee poistatti edellisen vastaukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee palstalle itseään esittelemään sanallisesti, se on kai tarkoitus lukea ja siihen vastata , eikö niin ole ? Pysy poissa jos et halua että sinulle vastataan . Mistä olet keksinyt tuollaisen perässä kulkemisen, onko toiveajatus siellä yksinäisyydessäsi ?

        Häh? Mitä sekoilet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Missä sellainen sääntö?

        Mopiheiluttaja lopettaa tuon jatkuvan kirjoittajiin kohdistuvan nälvimisen.

        Sinä et ole mitenkään etuoikeutettu mihinkään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait missään mut joku nopee poistatti edellisen vastaukseni.

        Jos jotain poistuu nopeasti, niin se on sen tekoälyn poistama.

        Ei ylläpidolla käy nopeasti poistaminen vaikka kuinka kiirettä pitäisivät, jos joku haluaa poistattaa ja tekee siitä ilmoituksen. Niitä ilmoituksia kun ylläpito saa varmasti melkoisen määrän päivittäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mopiheiluttaja lopettaa tuon jatkuvan kirjoittajiin kohdistuvan nälvimisen.

        Sinä et ole mitenkään etuoikeutettu mihinkään!

        Nälvimisen?
        Kysyin aivan viattoman kysymyksen, että missä sellainen sääntö on, että """perässä kulkemisesta ja matkimisesta ei saakkaan kirjotta kuin jotkut""".
        Kas, kun et nähnyt sitä jopa rasistisena tai natsistisena.


      • Anonyymi

        "Merkitseekö laskiainen sinulle mitään?"
        Nythän taisikin mennä enempi tuonne uskontopuolelle ja siinä mielessä laskiainen ei merkitse minulle yhtään mitään.
        Tilanteen olen kyllä hyödyntänyt ja ostanut laskiaispullia mantelimassalla.

        Bessie


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos jotain poistuu nopeasti, niin se on sen tekoälyn poistama.

        Ei ylläpidolla käy nopeasti poistaminen vaikka kuinka kiirettä pitäisivät, jos joku haluaa poistattaa ja tekee siitä ilmoituksen. Niitä ilmoituksia kun ylläpito saa varmasti melkoisen määrän päivittäin.

        Tokkopa kun kirjotin vain sun apinoivan hurukszia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tokkopa kun kirjotin vain sun apinoivan hurukszia.

        Ahaa.
        No eipä siinä sitten mikään arvokas kommentti ole hävinnyt.
        Ja tuollaisen hengentuotteesi perään vielä viitsit itkeä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ahaa.
        No eipä siinä sitten mikään arvokas kommentti ole hävinnyt.
        Ja tuollaisen hengentuotteesi perään vielä viitsit itkeä.

        Olet kammottava ihminen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kammottava ihminen!

        Toivottavasti tuota makeaa tikkaria ei enää tekoäly nykäise suustasi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ahaa.
        No eipä siinä sitten mikään arvokas kommentti ole hävinnyt.
        Ja tuollaisen hengentuotteesi perään vielä viitsit itkeä.

        Huvittunut olen kuinka nopeesti saat viestit poistumaan ja toverisi huruksz pystynee samaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huvittunut olen kuinka nopeesti saat viestit poistumaan ja toverisi huruksz pystynee samaan

        Joko sinulta taas on jotain arvokasta hävinnyt?
        No, ei voi kun valittaa laadukkaitten julkaisujesi menetystä.

        Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joko sinulta taas on jotain arvokasta hävinnyt?
        No, ei voi kun valittaa laadukkaitten julkaisujesi menetystä.

        Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt.

        mopinheiluttaja poistaa kaiken


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joko sinulta taas on jotain arvokasta hävinnyt?
        No, ei voi kun valittaa laadukkaitten julkaisujesi menetystä.

        Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt.

        Tuskin palstalla yhdenkään kirjotuksia voi laadukkaiksi kehua, ei sun eikä mun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        mopinheiluttaja poistaa kaiken

        Ensin syytit minua niitten häviämisestä ja nyt jotain toista.

        Saatkin jatkaa salapoliisityötäsi nyt rauhassa, sillä lähden pian liikkeelle, syömään täytekakkua ja mitä kaikkea hyvää minulle muuta sitten tarjotaankin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joko sinulta taas on jotain arvokasta hävinnyt?
        No, ei voi kun valittaa laadukkaitten julkaisujesi menetystä.

        Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt.

        "Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt."

        Myönnät siis kuitenkin ajatelleesi, että ne pitäisi saada häviämään?

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olisiko niin, että pelkällä ajatuksen voimalla saisin niitä häviämään, sillä muuta en niitten poistamiseksi ole tehnyt."

        Myönnät siis kuitenkin ajatelleesi, että ne pitäisi saada häviämään?

        Bessie

        Hyvin hoksattu bessie!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kammottava ihminen!

        No ei kyllä uskoisi että tämä on 70 palsta.Elämää kokeneita ihmisiä toisia ymmärtäviä ja mielipiteitä arvostava toinen jalka jo haudassa oleva joukko.Lapsenlapsia omaavia mummoja ja pappoja .Voi taivas auta armahda sano äiti vainaa .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä uskoisi että tämä on 70 palsta.Elämää kokeneita ihmisiä toisia ymmärtäviä ja mielipiteitä arvostava toinen jalka jo haudassa oleva joukko.Lapsenlapsia omaavia mummoja ja pappoja .Voi taivas auta armahda sano äiti vainaa .....

        Vanhoissa on yhtä paljon ilkeitä ja vihaisia kuin nuoremmissakin, suotta siunailet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Toivottavasti tuota makeaa tikkaria ei enää tekoäly nykäise suustasi.

        Harva ja valitut ymmärtävät Tellukkaa...
        Minä olen yksi "harva ja valittu" - mielestäni Tellukka on älykäs ja huumorintajuinen ihminen!
        Tellukan ansiosta/syystä, tulen jopa elämään pitkään, koska "nauru pidentää ikää" :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva ja valitut ymmärtävät Tellukkaa...
        Minä olen yksi "harva ja valittu" - mielestäni Tellukka on älykäs ja huumorintajuinen ihminen!
        Tellukan ansiosta/syystä, tulen jopa elämään pitkään, koska "nauru pidentää ikää" :D

        Samoin täällä. Tellukan välkyt viestit piristävät tätä palstan ajoittain latteaa tunnelmaa.
        Mielenkiinnolla luen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin täällä. Tellukan välkyt viestit piristävät tätä palstan ajoittain latteaa tunnelmaa.
        Mielenkiinnolla luen.

        Meitä on erimoisia, te tykkäätte tellukan vi**uilusta ja jankkaamisesta. Harvoin häneltä tulee muuta kuin muitten tekstin mollaamista.


    • Anonyymi

      Onko leppoisuus ollut joskus palstalla ja sitten kadonnut ? Olisiko mennyt seuraavaan ikäryhmään ?

    • Sen minäkin haluaisin tietää?

    • Anonyymi

      Tänään on Matin päivä....ja Matinpäivän sää kertoo vanhankansan mukaan kevään ja kesän sään ...Täällä on kaunis aurikoinen päivä tänään ...joskin tuulee aikalailla...
      Miksi Matti saa kaksipäivää vuodessa nimpparia viettää...

      mimmimum-..mi

      • Onko Matilla toinenkin nimipäivä?

        Veljeni nimi on Matti ja nuoremmalla tyttärelläni on syntymäpäivä. Kuuluu olevan meidän ruotsinsuomalaistenkin päivä tänään. Monet merkkipäivät päälekkäin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onko Matilla toinenkin nimipäivä?

        Veljeni nimi on Matti ja nuoremmalla tyttärelläni on syntymäpäivä. Kuuluu olevan meidän ruotsinsuomalaistenkin päivä tänään. Monet merkkipäivät päälekkäin.

        Ennen oli syys-Matti ja kevät-Matti.
        Syys-Matin aikaan nostettiin perunat. Kevät-Matti kevään tuo.
        Syys-Matti on poistettu allakasta.
        Aamupäivällä soittelin Matinpäivätoivotukset. Minunkin veljeni on Matti.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ennen oli syys-Matti ja kevät-Matti.
        Syys-Matin aikaan nostettiin perunat. Kevät-Matti kevään tuo.
        Syys-Matti on poistettu allakasta.
        Aamupäivällä soittelin Matinpäivätoivotukset. Minunkin veljeni on Matti.

        Olen Matti, enkä ole koskaan kuullut mistään syys-Matista. Missä päin maata moinen ?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ennen oli syys-Matti ja kevät-Matti.
        Syys-Matin aikaan nostettiin perunat. Kevät-Matti kevään tuo.
        Syys-Matti on poistettu allakasta.
        Aamupäivällä soittelin Matinpäivätoivotukset. Minunkin veljeni on Matti.

        Mikon-päivänä eli Mikaelin eli mikkelinpäivänä syksyllä yleensä lopetettiin
        ulkotyöt ja siirryttiin sisähommiin.
        En ole kuullut tupla-matista.



    • Anonyymi

      Leppoisuus katosi lähteneiden kirjoittajien mukana. Kuuskymppisistä tuli lauma pahanilman lintuja.

      • Anonyymi

        Sulla on lyhyt muisti, 70 palstalla on riidelty iät ajat.


    • Anonyymi

      ja osa 70-kymppisiä tunkee jatkuvasti pilaamaan kuuskyt palstaa

      • Anonyymi

        ....ja 80-palstalla ovat mielin kielin niin hellanlettas ystävällisiä,
        kun ei kohta ole mitään missä voisi kirjoitella.


    • Anonyymi

      Todella Tellukka on olemassa sverigefinnarnas dag och natt

      miksi ruosuilla on oma lippu siis mikä idea siinä on eli sitä käytetään
      mielenosoituksessako, ruosut palmea vastaan ...

      • Anonyymi

        Ruotsalaiset tulivat tänne valtaamalla maata Suomesta jonka jälkeen ottivat suomalaiset alamaisikseen. Nyt ruotsinsuomalaiset yrittävät tehdä samaa (paloma/tellukka) todella huonolla menestyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalaiset tulivat tänne valtaamalla maata Suomesta jonka jälkeen ottivat suomalaiset alamaisikseen. Nyt ruotsinsuomalaiset yrittävät tehdä samaa (paloma/tellukka) todella huonolla menestyksellä.

        Mikä motiivi vihanpitoon Tellukalla voisi olla? Ovatko ruottalaiset kohdelleet sitä niin huonosti et se siirtää paskaa meille joilla menee hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalaiset tulivat tänne valtaamalla maata Suomesta jonka jälkeen ottivat suomalaiset alamaisikseen. Nyt ruotsinsuomalaiset yrittävät tehdä samaa (paloma/tellukka) todella huonolla menestyksellä.

        Tämän luin nopeasti eilen, mutta en ehtinyt kommentoimaan.
        Ruotsinsuomalaisilla on ollut oma päivänsä jo pitkään, mutta sitä on huomioitu aika suppeasti, taitaa olla suositumpi kanelipullan päivä tai eripari-sukkien päivä.
        En katso itseäni "ruosuksi", en pidä nimestä enkä, toisekseen, kaipaa mitään etikettejä en edes omista minkään valtakunnan lippua. Kirjoitan aina itsenäni enkä edusta mitään ryhmää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämän luin nopeasti eilen, mutta en ehtinyt kommentoimaan.
        Ruotsinsuomalaisilla on ollut oma päivänsä jo pitkään, mutta sitä on huomioitu aika suppeasti, taitaa olla suositumpi kanelipullan päivä tai eripari-sukkien päivä.
        En katso itseäni "ruosuksi", en pidä nimestä enkä, toisekseen, kaipaa mitään etikettejä en edes omista minkään valtakunnan lippua. Kirjoitan aina itsenäni enkä edusta mitään ryhmää.

        Mene nyt sinne sitä mieslaumaa ruokkimaan ja jälkiään siivoomaan. Vai eikö ole vielä nousseet prunssille ? mitä täällä mietit, mikä oikein olet . Sitä klopaalisuutta aina kehut, eikö se nyt enää ole tarpeeksi trendikästä ???


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämän luin nopeasti eilen, mutta en ehtinyt kommentoimaan.
        Ruotsinsuomalaisilla on ollut oma päivänsä jo pitkään, mutta sitä on huomioitu aika suppeasti, taitaa olla suositumpi kanelipullan päivä tai eripari-sukkien päivä.
        En katso itseäni "ruosuksi", en pidä nimestä enkä, toisekseen, kaipaa mitään etikettejä en edes omista minkään valtakunnan lippua. Kirjoitan aina itsenäni enkä edusta mitään ryhmää.

        Kaikki muutkin täällä kirjoittavat itsenään, ei minkään ryhmän edustajana tai nimissä. Mutta normaali yksilö leimautunut isänmaahansa, kieleensä, kulttuuriinsa. Sukuunsa , juuriinsa. ei siinä mitään outoa tai pahaa ole . Miksi häpeät juuriasi ? Miksi häpeät Suomen lippua ? Onko vanhempasi molemmat tai toinen muun maalaisia ? Synnyitkö ja kasvoitko jossain muussa maassa ?
        Ruosuksi sinut siellä katsotaan, pidit tai et. Aika outoa on, jos katsoo lipun olevan jokin leima. Ajatteletko, että vain kansalliskiihkoilijoilla on lippu ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muutkin täällä kirjoittavat itsenään, ei minkään ryhmän edustajana tai nimissä. Mutta normaali yksilö leimautunut isänmaahansa, kieleensä, kulttuuriinsa. Sukuunsa , juuriinsa. ei siinä mitään outoa tai pahaa ole . Miksi häpeät juuriasi ? Miksi häpeät Suomen lippua ? Onko vanhempasi molemmat tai toinen muun maalaisia ? Synnyitkö ja kasvoitko jossain muussa maassa ?
        Ruosuksi sinut siellä katsotaan, pidit tai et. Aika outoa on, jos katsoo lipun olevan jokin leima. Ajatteletko, että vain kansalliskiihkoilijoilla on lippu ?

        Ei minua kukaan katso täällä "ruosuksi", suomalaisena naapurinikin pitävät minua. Se sopii minulle, olen Ruotsissa pysyvästi asuva suomalainen, se on aivan hyvä nimi minulle ja miehelleni. Miksi häpeäisin Suomen lippua? En vain omista mitään lippua, koska minulla ei ole tarvetta liputtaa kuin itsenäisyyspäivänä; silloin rakennan pienen itsenäisyyskuusen jossa on siniset valot ja suomenlippuja koristeena.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei minua kukaan katso täällä "ruosuksi", suomalaisena naapurinikin pitävät minua. Se sopii minulle, olen Ruotsissa pysyvästi asuva suomalainen, se on aivan hyvä nimi minulle ja miehelleni. Miksi häpeäisin Suomen lippua? En vain omista mitään lippua, koska minulla ei ole tarvetta liputtaa kuin itsenäisyyspäivänä; silloin rakennan pienen itsenäisyyskuusen jossa on siniset valot ja suomenlippuja koristeena.

        Sinäkö Suomalainen? Hahaaa


      • Olen nähnyt sen meidän ruosujen lipun vain kuvissa.

        En tiedä missä sitä ruosulippua muuten käytetään, mutta arvelisi, että jossain ehkä ruotsinsuomalaisten juhlallisuuksissa ja yhdistyksien kokouksissa tai sellaisissa. Itse en kuulu SuomiSeuraan, enkä mihinkään suomalaisyhdistykseen.
        En oikein ole sellainen yhdistysihminen. Passiivisena jäsenenä joskus varhaisnuoruudessani kuuluin raittiusyhdistykseen ehkä pari vuotta vai vuoden. Ammattiyhdistykseen kuuluin yhtä passiivisena jäsenenä sitten työikäisenä. Nyt roikun enää vuokralaisyhdistyksessä, mutta en niittenkään kokouksissa ole käynyt kertaakaan.

        Aivan rehellinen Suomen siniristilippu tuossa heilui Suomen itsenäisyyspäivänä vieressäni olevan vanhustentalon lipputangossa muistuttamassa minua suomalaisuudestani. Joku sanoi sen meidän kunnantalonkin lipputangossa heiluneen Ruotsin lipun kanssa kilpaa. En käynyt katsomassa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämän luin nopeasti eilen, mutta en ehtinyt kommentoimaan.
        Ruotsinsuomalaisilla on ollut oma päivänsä jo pitkään, mutta sitä on huomioitu aika suppeasti, taitaa olla suositumpi kanelipullan päivä tai eripari-sukkien päivä.
        En katso itseäni "ruosuksi", en pidä nimestä enkä, toisekseen, kaipaa mitään etikettejä en edes omista minkään valtakunnan lippua. Kirjoitan aina itsenäni enkä edusta mitään ryhmää.

        Voi sinua, Paloma.

        Minkähän näköinen se on kanelipullanlippu tai eriparisukkien lippu?
        Niin kauan kuin tunnustat itsesi suomalaiseksi (vaikka et Suomen kansalainen olekaan) ja asut Ruotsissa, niin olet ruosu, halusitpa sitten tai et.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei minua kukaan katso täällä "ruosuksi", suomalaisena naapurinikin pitävät minua. Se sopii minulle, olen Ruotsissa pysyvästi asuva suomalainen, se on aivan hyvä nimi minulle ja miehelleni. Miksi häpeäisin Suomen lippua? En vain omista mitään lippua, koska minulla ei ole tarvetta liputtaa kuin itsenäisyyspäivänä; silloin rakennan pienen itsenäisyyskuusen jossa on siniset valot ja suomenlippuja koristeena.

        Paloma:
        """Ei minua kukaan katso täällä "ruosuksi"..."""

        No kyllähän minä ainakin katson sinut ruosuksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Voi sinua, Paloma.

        Minkähän näköinen se on kanelipullanlippu tai eriparisukkien lippu?
        Niin kauan kuin tunnustat itsesi suomalaiseksi (vaikka et Suomen kansalainen olekaan) ja asut Ruotsissa, niin olet ruosu, halusitpa sitten tai et.

        Voi sinua itseäsi.
        Ei "ruosu" ole mikään kaikkien hyväksymä tai mitenkään edes virallinen nimitys. Monet pitävät sitä hieman alatyylisenä, loukkaavana. Kirjapiirini naisetkin olivat sitä mieltä että ei, ei he katso itseään miksikään ruosuiksi. Sinä saat pitää sen nimityksen ihan itselläsi. Kanna sitä ylpeydellä.
        P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua itseäsi.
        Ei "ruosu" ole mikään kaikkien hyväksymä tai mitenkään edes virallinen nimitys. Monet pitävät sitä hieman alatyylisenä, loukkaavana. Kirjapiirini naisetkin olivat sitä mieltä että ei, ei he katso itseään miksikään ruosuiksi. Sinä saat pitää sen nimityksen ihan itselläsi. Kanna sitä ylpeydellä.
        P

        No oikeastaan, kun tarkemmin ajattelen, niin ethän sinä olekaan ruotsinsuomalainen (=ruosu lyhennettynä). Olet vain suomalaissyntyinen ruotsalainen, kun et ole Suomen kansalainenkaan.
        Sait erityisvapauden siitä termistä.


    • Anonyymi

      Ei palstan tavat muutu, yritä oikeesti kirjoittaa ni kohta sekopää kirjoittaa puutaheinää aloituksesta poiketen..

      Tänään vilkaisin aloitusta säästä, kymmenen kommenttia aivan muusta, säästä ei mitään mainintaa.

      Jos joudut silmätikuksi olet mennyttä, et saa heiltä rauhaa.

      • Toisten mollaaminen, palstan haukkuminen, politiikka ja siinäkin enimmäkseen haukkuminen näyttää kiinnostavan ikäihmisiä.
        Ei paljon aloituksien teko innosta, vain vähän tulee asiallista ajatusten vaihtoa.
        Katsoin kanssa tuota sääaloitusta, sekopäistä touhua. Ihan harmitti aloituksen tekijän puolesta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Toisten mollaaminen, palstan haukkuminen, politiikka ja siinäkin enimmäkseen haukkuminen näyttää kiinnostavan ikäihmisiä.
        Ei paljon aloituksien teko innosta, vain vähän tulee asiallista ajatusten vaihtoa.
        Katsoin kanssa tuota sääaloitusta, sekopäistä touhua. Ihan harmitti aloituksen tekijän puolesta.

        alkaa pakastaa ja sitten lämmetä
        ihan harmittaa kun tähän ei saada asiallista ajatusten vaihtoa
        että pakastaa ja sitten lämpiää tai jos siis sääennustus toteutuu
        tai ei
        vaihtakaa tästä ajatuksia minulla on paljon vaihdettavaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        alkaa pakastaa ja sitten lämmetä
        ihan harmittaa kun tähän ei saada asiallista ajatusten vaihtoa
        että pakastaa ja sitten lämpiää tai jos siis sääennustus toteutuu
        tai ei
        vaihtakaa tästä ajatuksia minulla on paljon vaihdettavaa

        Jos joku aloitus ei kiinnosta, miksi sitä ei vaan voi ohittaa.
        Miksi joka aloitus pitää yrittää sotkea samoilla jankutuksilla.
        Onko ihme, että koko maapallo on sekaisin, vihapuhetta ja väkivaltaa täynnä, kun yli 70 vuotiaatkaan eivät osaa toisiaan kohdella edes kohtuullisen asiallisesti.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jos joku aloitus ei kiinnosta, miksi sitä ei vaan voi ohittaa.
        Miksi joka aloitus pitää yrittää sotkea samoilla jankutuksilla.
        Onko ihme, että koko maapallo on sekaisin, vihapuhetta ja väkivaltaa täynnä, kun yli 70 vuotiaatkaan eivät osaa toisiaan kohdella edes kohtuullisen asiallisesti.

        Näinhän se on kun palstaa katselee .. en voi sille mitään kun tulee mieleeni ....et hei onko kaikki hyvin vai hyvin huonosti ....Politiikka on kiinnostanut aina hyvin monia ....mutta liika on liikaa keskustelupalstalla joka ei ole keskittynyt politiikkaan...sori vaan arvostelut ...mutta kai niitäkin sallitaan.

        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on kun palstaa katselee .. en voi sille mitään kun tulee mieleeni ....et hei onko kaikki hyvin vai hyvin huonosti ....Politiikka on kiinnostanut aina hyvin monia ....mutta liika on liikaa keskustelupalstalla joka ei ole keskittynyt politiikkaan...sori vaan arvostelut ...mutta kai niitäkin sallitaan.

        mimmimum-..mi

        Et sä edes kuulu tälle palstalle, konttasit kulteliinis vanavedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä edes kuulu tälle palstalle, konttasit kulteliinis vanavedessä.

        Lopeta nälviminen. Uusimmat tulokkaat ovat tuoneet ikävän tunnelman tullessaan. Ikävää lukea jatkuvaa vinoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta nälviminen. Uusimmat tulokkaat ovat tuoneet ikävän tunnelman tullessaan. Ikävää lukea jatkuvaa vinoilua.

        Ikävää on lopetus kehotukset kun totuuden kirjottaa.
        Uudet jotka alaikäisinä tulevat määräilemään ja arvosteleen meitä vanhempia eivät sovi palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä edes kuulu tälle palstalle, konttasit kulteliinis vanavedessä.

        mimmimum-..mi kuuluu tälle palstalle siinä missä sinäkin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mimmimum-..mi kuuluu tälle palstalle siinä missä sinäkin !!!

        Okkei...hän on siis yli 70v.


    • Anonyymi

      Täällä on tilaa ihan kaikille. Aloituksia mahtuu niin paljon kuin ihmiset jaksaa tehdä.
      Sana on vapaa. Tehkää aloituksia aiheista joista haluatte !

    • Anonyymi

      Suomessa asuminen suomalaisten kanssa on yhteistä. Sitten se alkaa hajota jos tämä ei kelpaa.
      Itse en halua ulkomaalaissuomea jossa puhutaan 20 - 700 kieltä kuin Intiassa ja 500 kuin Nigeriassa
      Nämä savonukot eivät tajua mitä ovat menettämässä saadakseen heikkotasoista palvelua kehitysmaamatulta vähän aikaa

      • Anonyymi

        Eikö voisi pysyä asiassa ? Miksi pitää liioitella ? 700 kieltäkö ? Höh !
        Savonukoilla on järkevämpiä ajatuksia.
        Olen saanut ihan hyvätasoista palvelua maahanmuuttaja taustaisilta ammatti-ihmisiltä
        monta vuotta eri yhteyksissä.
        Kyllä he töistään selviävät siinä missä suomalainenkin ja ovat usein
        paljon ystävällisempiä.
        Kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Kukaan ei osaa ennenkuin oppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö voisi pysyä asiassa ? Miksi pitää liioitella ? 700 kieltäkö ? Höh !
        Savonukoilla on järkevämpiä ajatuksia.
        Olen saanut ihan hyvätasoista palvelua maahanmuuttaja taustaisilta ammatti-ihmisiltä
        monta vuotta eri yhteyksissä.
        Kyllä he töistään selviävät siinä missä suomalainenkin ja ovat usein
        paljon ystävällisempiä.
        Kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Kukaan ei osaa ennenkuin oppii.

        Meikäläisen pitää tätä asiaa kyllä tarkemmin pohtia.

        En nimittäin ymmärrä, kun sotivat (tappavat toisiaan) kotimaissaan, mutta kun pääsevät tänne pakoon, muuttuvat hyviksi ihmisiksi puolin ja toisin. Ja tätä sotaa siellä on jatkunut jo vuosikymmeniä. En ymmärrä miksi tämä täälläkin hyväksi osoittautunut ihmismieli ei saa rauhaa aikaiseksi siellä pakolaisten kotimaassa niin, että täällä nyt pakolaisina olevat pääsisivät takaisin rakentamaan omaa kotimaataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläisen pitää tätä asiaa kyllä tarkemmin pohtia.

        En nimittäin ymmärrä, kun sotivat (tappavat toisiaan) kotimaissaan, mutta kun pääsevät tänne pakoon, muuttuvat hyviksi ihmisiksi puolin ja toisin. Ja tätä sotaa siellä on jatkunut jo vuosikymmeniä. En ymmärrä miksi tämä täälläkin hyväksi osoittautunut ihmismieli ei saa rauhaa aikaiseksi siellä pakolaisten kotimaassa niin, että täällä nyt pakolaisina olevat pääsisivät takaisin rakentamaan omaa kotimaataan.

        Toiselta osapuolelta puuttuva aseet. Diktaattorin armeijalla on kaikki aseet.
        Neuvottelepa aseettomana rauhaa kun "napalmi" lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiselta osapuolelta puuttuva aseet. Diktaattorin armeijalla on kaikki aseet.
        Neuvottelepa aseettomana rauhaa kun "napalmi" lentää.

        Kaikki eivät halua sotia, vaan rakastavat rauhaa yli kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläisen pitää tätä asiaa kyllä tarkemmin pohtia.

        En nimittäin ymmärrä, kun sotivat (tappavat toisiaan) kotimaissaan, mutta kun pääsevät tänne pakoon, muuttuvat hyviksi ihmisiksi puolin ja toisin. Ja tätä sotaa siellä on jatkunut jo vuosikymmeniä. En ymmärrä miksi tämä täälläkin hyväksi osoittautunut ihmismieli ei saa rauhaa aikaiseksi siellä pakolaisten kotimaassa niin, että täällä nyt pakolaisina olevat pääsisivät takaisin rakentamaan omaa kotimaataan.

        Kun tietämättömyys paikallisista oloista on järkyttävää tasoa, nollatasoa,
        kannattaisi jättää myötähäpeää aiheuttavat nollatason kommentit
        kirjoittamatta. Tykinruokana olevat eivät rauhaa pysty neuvottelemaan.

        Mitä jos kirjoittaisit esimerkiksi Syyrian diktaattori Al-Assadille,
        oka kansaansa tappaa, kirjeen,
        että lopeta nyt hyvä mies se tappaminen, terveisin Hilma Suomi Finland.
        Varmaan sota loppuisi heti sinun käsityskykysi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tietämättömyys paikallisista oloista on järkyttävää tasoa, nollatasoa,
        kannattaisi jättää myötähäpeää aiheuttavat nollatason kommentit
        kirjoittamatta. Tykinruokana olevat eivät rauhaa pysty neuvottelemaan.

        Mitä jos kirjoittaisit esimerkiksi Syyrian diktaattori Al-Assadille,
        oka kansaansa tappaa, kirjeen,
        että lopeta nyt hyvä mies se tappaminen, terveisin Hilma Suomi Finland.
        Varmaan sota loppuisi heti sinun käsityskykysi mukaan.

        Al-Assad olisi jo ilman Putinin tukea kukistettu, mutta ei asia siitä olisi parantunut - aina nousee uusi diktaattori tilalle ja sota jatkuu.

        Vaikuttaa siltä, että ei lähi-idässä demokratiaa ymmärretä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Al-Assad olisi jo ilman Putinin tukea kukistettu, mutta ei asia siitä olisi parantunut - aina nousee uusi diktaattori tilalle ja sota jatkuu.

        Vaikuttaa siltä, että ei lähi-idässä demokratiaa ymmärretä.

        Useimmat kansat Lähi-Idässä haluaisivat enemmän demokratiaa
        ja ymmärtävät demokratiaa,
        mutta Lähi-idän hallitsijoitten tavoite ei ole demokratia.
        Eivät he haluaa jakaa hyvinvointia kansan kanssa.
        Hallitsijat ovat öljy-ökyrikkaita, kansa "saa" elää kehittymättömässä
        yhteiskunnassa köyhyydessä.

        Arabikevät oli kansannousua diktaattoreita vastaan.
        Syyriassakin yritettiin maltillisin mielenosoituksin
        vaatia ihmisoikeuksia kansallekin,
        mutta diktaattori-hallitsija alkoikin tapattaa kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät halua sotia, vaan rakastavat rauhaa yli kaiken.

        Minkä se rauhaa rakastava tekee, kun se on aseettomana vastapuolen pyssynruokana ?


    • Anonyymi

      Omaa kuoppaa kaivavia on paljon. Ja sehän parhaiten nauraa, joka kuoppa kaivaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3386
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      131
      3063
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      248
      2435
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      159
      1859
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1044
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      908
    7. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      29
      885
    8. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      843
    9. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      804
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      130
      781
    Aihe