HALLITUS EI KAADU TURPEESEEN !

Anonyymi

Vihreät tekevät minkä tahansa "kompromissin", että saavat jatkaa hallituksessa. Tässä se taas näkyy hyvin. Turpeen nosto jatkuu ja kivihiilen käyttö samoin...

9

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vihreille ei nykyään ole mitään pyhää asiaa. Huoraavat hallituksessa hinnalla millä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Ei vihreet hiilestä välitä kun omat persuuset sillä lämpiää.


    • Anonyymi

      Turpeen energiakäyttö aiheuttaa ilmastovaikutuksia, kuten kaikkien muidenkin polttoaineiden käyttö. Turvetta poltettaessa vapautuu hiilidioksidia 106,0 grammaa jokaista poltettua megajoulea (MJ) kohti. Se on enemmän kuin esimerkiksi maakaasun (56,1 g) tai raskaan polttoöljyn (77,4 g) poltto aiheuttaa ja määrä on jopa vähän enemmän kuin syntyy kivihiiltä poltettaessa (94,6 g).

      Turpeen energiakäyttö aiheuttaa yhtä paljon päästöjä kuin koko Suomen henkilöautoliikenne!

      Sähkön tuotannossa turpeen osuus on vain 5 %, mutta se aiheuttaa 20 % sektorin päästöistä.

      Onhan se itsestään selvää, että turpeen poltto pitää lopettaa jo senkin vuoksi, että yksityisautoilua ei Suomessa voi lopettaa, saatika kustannuksia juurikaan kasvattaa haittaveroilla.

      Turpeelle voi kehittää muuta käyttöä kuin poltto.

      • Anonyymi

        Turve - hake voimalat ei tuota päästöjä juurikaan, nykyaikainen pesuri kun mukana, joka kaikkilla onkin. esim tuossa yksi kun vesipesuri pienempi laitos, ei yllä päästöt EU taulukon alkuukaan.

        Jostain vanhasta ajasta jäänyt turpeenkin saastuttaminen elämään ajasta kun ei ollut puhdistimia lainkaan.

        Kyllä kai se suurin saastuttaja on me ihmiset eri mielihaluneen esim nyt 15000 lentokonetta ilmassa, ja jokaisessa polttoainetta a100 tonnista alaspäin. Lyhyemmän matkan lentokoneissa 10000-20000 litraa-. Sähköautot on myös suuri saastuttaja kun sinne pitää sähkö tehdä huonolla hyötysuhteella mm meillekin pitää tehdä alkuun ainakin 5 uutta ydinvoimalaa a 15 vuotta vähintään rakentaminen kestää kaikkiaan. mm katsottiin ettei voi rakentaa Malmin alueelle, kun betonin teko on niin ilmaa saastuttavaa.

        Hassuja nuo kommentit ihmisiltä jotka ei asioista yhtään mitään, jonkun höppänän kellokkaina vain ollaan.


      • Anonyymi

        Turve on hiilinielu, mistä te oikein keksitte noita juttujanne, turvesoihin on sitoutunut miljoonia tonneja hiilidioksiidia. Hiilinielu voidaan pysäyttää hetkeksi jos turvetta poltetaan enemmän kuin suot kasvavat, tälläistä tilannetta ei ole näköpiirissä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turve - hake voimalat ei tuota päästöjä juurikaan, nykyaikainen pesuri kun mukana, joka kaikkilla onkin. esim tuossa yksi kun vesipesuri pienempi laitos, ei yllä päästöt EU taulukon alkuukaan.

        Jostain vanhasta ajasta jäänyt turpeenkin saastuttaminen elämään ajasta kun ei ollut puhdistimia lainkaan.

        Kyllä kai se suurin saastuttaja on me ihmiset eri mielihaluneen esim nyt 15000 lentokonetta ilmassa, ja jokaisessa polttoainetta a100 tonnista alaspäin. Lyhyemmän matkan lentokoneissa 10000-20000 litraa-. Sähköautot on myös suuri saastuttaja kun sinne pitää sähkö tehdä huonolla hyötysuhteella mm meillekin pitää tehdä alkuun ainakin 5 uutta ydinvoimalaa a 15 vuotta vähintään rakentaminen kestää kaikkiaan. mm katsottiin ettei voi rakentaa Malmin alueelle, kun betonin teko on niin ilmaa saastuttavaa.

        Hassuja nuo kommentit ihmisiltä jotka ei asioista yhtään mitään, jonkun höppänän kellokkaina vain ollaan.

        Joko taas hullujen huoneella tuulee? Siis pelkkää keputotuutta.
        Esimerkiksi Tolliskomaan pääkaupungissa Seinähullujenjoella kaasunpuhdistuslaitteet kytketään pois toiminnasta kun turvetta poltetaan.
        Kuvitteletteko te kepuänkyrät, että hiilidioksidin voi pestä pois pesureissa? Ei taatusti voi.
        Turpeenpoltossa syntyy erittäin paljon muitakin päästöjä kuin hiilidioksidipäästöt.
        Turpeessa oleva typpi reagoi polttotapahtumassa ja siinä syntyy typpioksidulia, joka on 320 kertaa niin "tehokas" siis paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turve sisältää rikkiä (suurin rikkipitoisuus on geologian laitoksen mittausten mukaan ollut 22% )joka hapettuu polttotapahtumassa rikkidioksidiksi ja kun pesurit, ovat pois päältä kaikki menee lyhentämättömänä luontoon.
        Turpeen raskasmetallipitoisuudet ovat järkyttävät muiden muassa elohopeaa ja uraania.

        Missä tyhmyyden tynnyrissä te kepuääliöt elätte?


      • Anonyymi
        Osmium76 kirjoitti:

        Joko taas hullujen huoneella tuulee? Siis pelkkää keputotuutta.
        Esimerkiksi Tolliskomaan pääkaupungissa Seinähullujenjoella kaasunpuhdistuslaitteet kytketään pois toiminnasta kun turvetta poltetaan.
        Kuvitteletteko te kepuänkyrät, että hiilidioksidin voi pestä pois pesureissa? Ei taatusti voi.
        Turpeenpoltossa syntyy erittäin paljon muitakin päästöjä kuin hiilidioksidipäästöt.
        Turpeessa oleva typpi reagoi polttotapahtumassa ja siinä syntyy typpioksidulia, joka on 320 kertaa niin "tehokas" siis paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turve sisältää rikkiä (suurin rikkipitoisuus on geologian laitoksen mittausten mukaan ollut 22% )joka hapettuu polttotapahtumassa rikkidioksidiksi ja kun pesurit, ovat pois päältä kaikki menee lyhentämättömänä luontoon.
        Turpeen raskasmetallipitoisuudet ovat järkyttävät muiden muassa elohopeaa ja uraania.

        Missä tyhmyyden tynnyrissä te kepuääliöt elätte?

        Aineita nyt on jokapaikassa. Osmium teidot vanhentuneita.


      • Anonyymi
        Osmium76 kirjoitti:

        Joko taas hullujen huoneella tuulee? Siis pelkkää keputotuutta.
        Esimerkiksi Tolliskomaan pääkaupungissa Seinähullujenjoella kaasunpuhdistuslaitteet kytketään pois toiminnasta kun turvetta poltetaan.
        Kuvitteletteko te kepuänkyrät, että hiilidioksidin voi pestä pois pesureissa? Ei taatusti voi.
        Turpeenpoltossa syntyy erittäin paljon muitakin päästöjä kuin hiilidioksidipäästöt.
        Turpeessa oleva typpi reagoi polttotapahtumassa ja siinä syntyy typpioksidulia, joka on 320 kertaa niin "tehokas" siis paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turve sisältää rikkiä (suurin rikkipitoisuus on geologian laitoksen mittausten mukaan ollut 22% )joka hapettuu polttotapahtumassa rikkidioksidiksi ja kun pesurit, ovat pois päältä kaikki menee lyhentämättömänä luontoon.
        Turpeen raskasmetallipitoisuudet ovat järkyttävät muiden muassa elohopeaa ja uraania.

        Missä tyhmyyden tynnyrissä te kepuääliöt elätte?

        Aineita nyt on jokapaikassa. Osmium teidot vanhentuneita.


      • Anonyymi
        Osmium76 kirjoitti:

        Joko taas hullujen huoneella tuulee? Siis pelkkää keputotuutta.
        Esimerkiksi Tolliskomaan pääkaupungissa Seinähullujenjoella kaasunpuhdistuslaitteet kytketään pois toiminnasta kun turvetta poltetaan.
        Kuvitteletteko te kepuänkyrät, että hiilidioksidin voi pestä pois pesureissa? Ei taatusti voi.
        Turpeenpoltossa syntyy erittäin paljon muitakin päästöjä kuin hiilidioksidipäästöt.
        Turpeessa oleva typpi reagoi polttotapahtumassa ja siinä syntyy typpioksidulia, joka on 320 kertaa niin "tehokas" siis paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turve sisältää rikkiä (suurin rikkipitoisuus on geologian laitoksen mittausten mukaan ollut 22% )joka hapettuu polttotapahtumassa rikkidioksidiksi ja kun pesurit, ovat pois päältä kaikki menee lyhentämättömänä luontoon.
        Turpeen raskasmetallipitoisuudet ovat järkyttävät muiden muassa elohopeaa ja uraania.

        Missä tyhmyyden tynnyrissä te kepuääliöt elätte?

        Opettelepa sinä joskus aikasi kuluksi kirjoittamaan suomea. Haukkumasanojen runsaus ei oikein korvaa muun sanottavasti tyhjyyttä sekään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe