Suosta löytyi 4800 vuotias mela

Anonyymi

Humppilassa on asuttu siten jo ennen vedenpaisumusta.
Kalastettu ilmeisesti ruuhesta käsin, matalassa vedessä on ollut ylhäältä avoin katiska, lastuja vain pohjaan, pystyyn:
https://yle.fi/uutiset/3-11220962?origin=rss

8

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos koko maailma on veden vallassa, niin milläs siinä muulla elät kuin kalastuksella. Selvästi Raamattua tukeva löytö, niin kuin yleensäkin ihan oikea tiede, jota ateistit eivät ole päässeet sotkemaan kristillisyydenvastaisuudellaan.

      • ahaa, maailma oli jo veden alla n 300 vuotta ennen vedenpaisumusta? Menee aina vaan "kiinnostavammaksi"...


    • Anonyymi

      Kyllä se on Nooan pojan Jaafetin mela! Täsmälleen oikean ikäinenkin. Arkki kävi tekemässä pikku mutkan Humppilassa.

    • Anonyymi

      Vielä vanhempaakin löytyy.
      "Viime vuosikymmeninä kenties kuuluisimmat tulokset ovat löytyneet Yli-Iin Purkajasuolta. Nykyisen suopellon uumenista on kaivettu esiin kivikautinen kalastuspaikka, missä puiset kalapadot ja liistekatiskat ovat säilyneet Iijoen tulvakerroksissa yli 5000 vuoden ajan."

      Mitä sanoo Mooses:
      Maailman luomisesta oli siis vasta vajaa tuhat vuotta, kun Yli-iissä jo asuttiin ja kalastettiin liistekatiskoilla.
      Vielä vinkeämmäksi asian tekee se, että Adam sai Seetin 130 vuoden ikäisenä ja eli sen jälkeen vielä 800 vuotta. Aadam siis saattoi olla vielä hengissä suomalaisten jo kalastellessa Yli-iissä. Seet oli varmuudella vielä silloin elossa.
      Niin ihmeellistä kuin se onkin, Suomi oli asutettu ennen kuin kaksi sukupolvea oli ensimmäisestä ihmisestä Adamista kulunut, eli suomalaiset edustavat, jos ei ensimmäistä sukupolvea Aadamin jälkeen, niin ainakin toista. Pitkä on ollut Aadamin lapsilla tai lastenlapsilla patikointimatka kaksoivirtojen maasta pimeähän Pohjolahan, synkkähän Sariolahan.

      Miksi suomalaiset kreationistit eivät hehkuta tätä niin perin ihmeellistä asiaa innokkaammin? Olemme kiistatta eräs maailman vanhimmista kansakunnista ja perustajamme on ollut itsensä Aadamin lapsi tai lapsenlapsi suoraan alenevassa polvessa. Hallelujaa.

    • Anonyymi

      > Suosta löytyi 4800 vuotias mela

      Mutta miksi kukaan ateisti uskoisi tuon? Tuossa on kolme kohtaa, jotka pitäisi uskoa, että tuo suo on olemassa, mel on olemassa ja joku ihminen sai oikein määriteltyä iän. Itse en usko tuota iän määritystä. Mutta, ehkä ateisti ovat vaan herkkäuskoisempia.

      • Anonyymi

        Ethän sinä uskalla uskoa, koska se saattaisi vaarantaa uskosi Raamatun erehtymättömyyteen.
        Ajanmääritysmenetelmät ovat varsin toimivia ja jos kontaminaation aiheuttamaa virhettä on, se on C-14 ajoituksessa pääsääntöisesti näytteen ikää nuorentavaa.

        Mutta eihän sinun uskosi vaadi tiededenialismia vain tuolla kohtaa. Uskosi vaatii sinua hylkäämään koko luonnontieteellisen systeemin. YEC ja luonnontieteet eivät molemmat voi olla oikeassa ja toisaalta luonnontieteet ei ole valintamyymälä, josta voisi poimia vain mieluisat tulokset ja hylätä muut väärinä.

        En ole herkkäuskoinen puhuvien aasien, puhuvien käärmeiden ja Nooan tulvan kaltaisten asioiden suhteen. Tieteellisiin menetelmiin sen sijaan uskon, koska niiden toimimisesta on valtavasti näyttöä, kun taas edellisistä on todisteena vain uskonnollinen tarina.

        Eirek AG


      • Anonyymi

        Mark5istisen metodin mukaan et voi olla varma suon etkä melan olemassaolosta, ellet ole nähnyt niitä omin silmin. Ajanmäärityksiin tietysti uskovat vain ne, jotka eivät ole sokaisseet muutenkin vähäistä järkeään Raamatulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä uskalla uskoa, koska se saattaisi vaarantaa uskosi Raamatun erehtymättömyyteen.
        Ajanmääritysmenetelmät ovat varsin toimivia ja jos kontaminaation aiheuttamaa virhettä on, se on C-14 ajoituksessa pääsääntöisesti näytteen ikää nuorentavaa.

        Mutta eihän sinun uskosi vaadi tiededenialismia vain tuolla kohtaa. Uskosi vaatii sinua hylkäämään koko luonnontieteellisen systeemin. YEC ja luonnontieteet eivät molemmat voi olla oikeassa ja toisaalta luonnontieteet ei ole valintamyymälä, josta voisi poimia vain mieluisat tulokset ja hylätä muut väärinä.

        En ole herkkäuskoinen puhuvien aasien, puhuvien käärmeiden ja Nooan tulvan kaltaisten asioiden suhteen. Tieteellisiin menetelmiin sen sijaan uskon, koska niiden toimimisesta on valtavasti näyttöä, kun taas edellisistä on todisteena vain uskonnollinen tarina.

        Eirek AG

        > Tieteellisiin menetelmiin sen sijaan uskon, koska niiden toimimisesta on valtavasti näyttöä,

        Uskot niihin, koska se tukee muuten heikkoa ateismia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe