Jos olisi jotakin, jota ei voida nähdä, kuulla tai todeta mittalaitteiden avulla, niin se olisi yli luonnontieteiden alueen.
Sellaista ei ole olemassa. Kutsumme sitä sen vuoksi "olemattomaksi" ja "tyhjäksi".
"Me" olemme keskimäärin ateisti tällä palstalla.
Näkymätön ei ole olemassa
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin kirjoitti kreationisti, koska ei tiennyt mitään ateisteista.
- Anonyymi
Se mikä mielipuoli uskovaisen päässä liikkuu on täysi arvoitus.
- Anonyymi
Näkyjä voi nähdä, vaikka ne eivät perustu mihinkään todelliseen. Niitä voi mitata verenpainemittarilla. Mitä paremmat näjyt, sitä parempi paine.
- Anonyymi
Aloittaja puhuu ilmeisesti uskovan ja kreationistin järjestä. Mitään sellaista kun on mahdotonta havaita millään konstilla.
Noin yleisesti ottaen ei ole mitään syytä uskoa perusteettomiin väitteisiin, joiden tueksi ei kysyttäessäkään löydy mitään todisteita. Ja se että uskovat eivät ymmärrä edes sitä mitä tarkoittaa sana todiste, ei tietenkään ole ateistien vika.
Lisäksi mitä suurempi väite, siitä suurempia ja vakuuttavampia pitää olla myöskin niiden todisteiden. Jumalaa suurempaa väitettä ei varmaan olekaan, eikä silloin kiinnosta tippaakaan huuhörhöjen pään sisäiset harhat, joilla ei ole mitään tekemistä todisteen kanssa. Etenkin kun hörhöt ovat tapelleet keskenäänkin vuosisatojen ajan siitä kenen harhat ovat muka ne ainoat oikeat, pääsemättä koskaan minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen. Avaajan mielestä pieruakaan ei ole olemassa ja sen ääni & haju on kuvittelua ns,. "eksytystä".
- Anonyymi
Ymmärsit asian nyt täysin väärin.
Palstallasi "
Uskonnot ja uskomukset" Olen havainnut useita muka-uskovaisia. Eteenkin Jehovien ja Luterilaisten forumeilla. Tätä tarkoittanet?
Heidän perustelu "taitonsa" ovat olemattomia ja he - eivät vastaa kysymyksiin joita heille avauksissaan esitetään.
En sano MOT vaan ROT- Anonyymi
On kyllä surkea perustelu.
Luonnontieteessä on paljonkin näkymätöntä.
Lue lisää, internetistäkin löytyy aiheesta.
Helppo aloitus wikipediasta.
Tarkoitatko mittalaitteilla havaitsematonta?
Sekään ei ole kuin surkea peruste, sillä mittalaitteet ovat ihmisestä riippuvaisia ja ihmisten ajanjaksosta. Sata vuotta sitten ei kaikkea voitu mitata.
Tänään ei kaikkea voida mitata.
Tuskin huomennakaan.- Anonyymi
EN MINÄ TIEDÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EN MINÄ TIEDÄ!
Lopputulos on, että ainakin ihmisille näkymätöntä on olemassa. Mitä kaikkea, sitä voimme yrittää miettiä. Kokea ja tuntea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopputulos on, että ainakin ihmisille näkymätöntä on olemassa. Mitä kaikkea, sitä voimme yrittää miettiä. Kokea ja tuntea.
Ja kuvitella.
- Anonyymi
On näkymätöntä, joka voidaan mitata tai laskea teoreettisesti, mutta teistiset jumaluudet eivät kuulu sellaisten mitallisten asioiden joukkkoon. Sitä tarkoitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EN MINÄ TIEDÄ!
Hienoa!
Olet harvinaisen rehellinen ihminen, koska tunnustat, että "minä en tiedä".
Minäkään en tiedä sitä, mikä on totuus, mutta toisin kuin tyypillinen ateisti, en ole korvannut tiedon puutetta lujalla uskolla ja pidän sen vuoksi mahdollisena jopa teistiset jumaluudet, vaikka en niihin uskokaan (deistinen jumaluus on todennäköisempi minun mielestäni, mutta ei sekään varmasti totta).
"Jos olisi jotakin, jota ei voida nähdä, kuulla tai todeta mittalaitteiden avulla, niin se olisi yli luonnontieteiden alueen."
Ei noin. Luonnontieteissä hyväksytään kaikenlaiset perustelut. Esimerkiksi virtuaalihiukkasten olemassa olo perustuu pitkälti kvanttikenttä-teoriaan, joka muuten toimii varsin hyvin. Itse virtuaalihiukkasia ei ole mitattu.- Anonyymi
Virtuaalihiukkasia täydellisessä tyhjiössä ei ole mahdollista mitata, koska niillä ei ole materiaa eikä tila-avaruutta, jossa ne esiintyisivät. Ne ovat siten puhtaasti teoreettinen oletus, joita ei voida koskaan mitata, mutta niihin voidaan uskoa ja niinhän monet ateistit uskovatkin:
että universumi olisi syntynyt tyhjiöenergian väreilystä, jota on tapahtunut paikassa, jota ei ole olemassa, koska se ei tarvitse tilaa ja tästä kvanttifluktuaatiosta olisi sitten syntynyt koko universumin tila-avaruus ja materia muutamassa sekunnin triljoonasosassa.
Luja on usko...
"Jos olisi jotakin, jota ei voida nähdä, kuulla tai todeta mittalaitteiden avulla, niin se olisi yli luonnontieteiden alueen.
Sellaista ei ole olemassa. Kutsumme sitä sen vuoksi "olemattomaksi" ja "tyhjäksi"."
Jos ateistit eivät pysty näkemään mittalaitteillaan Jumalaa, niin hankkikoot paremmat mittalaitteet. Seuraavassa tietoa paremmista "mittalaitteista"
Neuvostoliittolainen kosmonautti Juri Gagarin sanoi avaruuslentonsa jälkeen, ettei hän nähnyt matkallaan Jumalaa.
Kun amerikkalaiselta Apollo 15 avaruusaluksen astronautilta, James Irwiniltä, joka kävi kuussa kahden toverinsa kanssa 1971 kysyttiin samaa asiaa, hän vastasi:
"Suurin osa avaruusmiehistä on täysin eri mieltä Gagarinin kanssa. Melkein kaikki palaavat avaruudesta uudella tavalla tietoisina Jumalan olemassaolosta ja luomisteoista. Kun näkee maan kauneudessaan ja ymmärtää kuinka Jumala pitää yllä koko universumia, käsittää, ettei tämä ole sattumaa, vaan Jumalan suunnitelmaa. Kaikki todisti meille Jumalasta, kaikki vahvisti uskoamme, kaikki osoitti jumalallista voimaa."
Irwin jatkaa:
"Minulle kerrottiin pari vuotta sitten, että nuori tyttö oli lähettänyt kysymyksen Gagarinille: "Ette nähnyt Jumalaa, mutta oliko teillä puhdas sydän." Tuo tyttö tajusi koko asian: Jumalan voi nähdä vain puhtaalla sydämellä (Matt.5:8). - ihmisen sieluntila on ratkaiseva. Jos avaudut, näet Jumalan - Hänen luovan voimansa ja täydellisyytensä - ja kunnioitat Häntä."
Ote kirjasta "Me löysimme", Karas-Sana 1981, sivu 132.
Jeesus sanoi vuorisaarnassaan: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan" (Matt.5:8)
Puhdas sydän on se "mittalaite", jolla voidaan nähdä Jumala. Tämän "mittalaiteen" saa jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tunnustaa Hänet omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen.- Anonyymi
Niin mutta kun ateisti ei ole rikkonut ketään ihmistä vastaan ja vielä vähemmän mielikuvitusolentoa vastaan, joten hän ei tarvitse anteeksiantoa synneistään ja on täysin varma siitä, että Jeesus ja Jumala ovat mielikuvitusolentoja ja niin tiede myös todistaa!
T. valehteleva kreationisti aka Heh hah - Anonyymi
Niinhän se on, että kukin voi oman sydämensä puhtaaksi julistaa, keksiä itselleen mielikuvitusolennon, joka hänen "syntinsä" valkaisee.
Se yksi puolalainen lausui kerran ajatelmanaan: "Hänen omatuntonsa oli puhdas. Hän ei koskaan käyttänyt sitä."
- Anonyymi
Sellainen vaikutus ihmiseen, joka muuttaa esim. Narkkarit hetkessä uudeksi ihmiseksi, ei voi olla olematon.
https://jeesus-on-herra.com/taivassanomat-2019/- Anonyymi
Niin mutta kun se yksi kristityksi kääntynyt narkkari lankesi uudestaan huumeisiin eikä koskaan palannut kristityn raittiiseen elämään, niin se on todiste siitä, että mitään Jumalaa tai Jeesusta ei ole olemassa ja kaikki entisen narkkarit ovat samanlaisia kuin tämä yksi ainoa langennut!
- Anonyymi
On runsaasti entisiä narkkareita jotka ei ole vähääkään uskovaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804