Onko Jumala ääretön?

Anonyymi

Uskovien mukaan Jumala on joka paikassa. Onko hän siis ääretön?

17

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala ei ole joka paikassa. Esimerkiksi Jumala ei ole Jumalaa pilkkaavissa ja pakoilevissa ateisteissa. Lisäksi Jumala on täysin vetäytynyt pois helvetistä. Helvetissä ei ole minkäänlaista Jumalan läsnäoloa, sillä se on täydellinen ero Jumalasta ja siten myös kaikesta hyvästä.

      Saatte Jumalan asumaan sisäänne tunnustamalla itsenne syntiseksi, ja pyytämällä Jeesuksen pelastamaan teidät. Tämä sydämen usko (luottamus) saa Jeesuksen asumaan sydämeenne Pyhän Henkensä kautta.


      Tästäkin huolimatta Jumala on olemuksessaan ääretön. Jumala on äääretön ominaisuuksissaan. Ääretön voimassa, rakkaudessa, oikeudenmukaisuudessa, eliniässä jne.

      • Anonyymi

        Miksi haluaisin jonkun jumalan asumaan sisääni?


      • Anonyymi

        "Tästäkin huolimatta Jumala on olemuksessaan ääretön. Jumala on äääretön ominaisuuksissaan. Ääretön voimassa, rakkaudessa, oikeudenmukaisuudessa, eliniässä jne."

        Haluatko tarkistaa vastauksesi ennen lukitsemista?

        Ääretön on olemassa ainoastaan matemaattisena abstraktiona ja siten pelkkä ihmisen mielen luoma käsite. Samaan tapaan kuin i on neliöjuuri -1:stä. Ääretön olemus tarkoittaa siis samaa kuin fiktiivinen olemus. Alensit siis juuri jumalasi mahdollisesti olemassaolevasta pelkäksi fiktioksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tästäkin huolimatta Jumala on olemuksessaan ääretön. Jumala on äääretön ominaisuuksissaan. Ääretön voimassa, rakkaudessa, oikeudenmukaisuudessa, eliniässä jne."

        Haluatko tarkistaa vastauksesi ennen lukitsemista?

        Ääretön on olemassa ainoastaan matemaattisena abstraktiona ja siten pelkkä ihmisen mielen luoma käsite. Samaan tapaan kuin i on neliöjuuri -1:stä. Ääretön olemus tarkoittaa siis samaa kuin fiktiivinen olemus. Alensit siis juuri jumalasi mahdollisesti olemassaolevasta pelkäksi fiktioksi.

        Ääretön olemus on toki mahdotonta meidän fyysisessä maailmassa.

        Mutta yliluonnollisessa hengen maailmassa, jossa Jumala asuu, ei ole samoja asioita rajoittamassa äärettömyyttä, joita meidän luonnollisessa maailmassa on.

        Ääretöntä määrää energiaa/materiaa/tavaraa ei voi olla olemassa, mutta Jumala ei koostu energiasta tai materiasta, vaan on täysin tästä universumista erillinen. Onhan matematiikka ja muut abstraktit asiat tästä fyysisestä reaalimaaiolmasta erillisiä, ja siksi voivat olla äärettömiä.


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        Ääretön olemus on toki mahdotonta meidän fyysisessä maailmassa.

        Mutta yliluonnollisessa hengen maailmassa, jossa Jumala asuu, ei ole samoja asioita rajoittamassa äärettömyyttä, joita meidän luonnollisessa maailmassa on.

        Ääretöntä määrää energiaa/materiaa/tavaraa ei voi olla olemassa, mutta Jumala ei koostu energiasta tai materiasta, vaan on täysin tästä universumista erillinen. Onhan matematiikka ja muut abstraktit asiat tästä fyysisestä reaalimaaiolmasta erillisiä, ja siksi voivat olla äärettömiä.

        Tämän universumin ulkopuolelta ei voi vaikuttaa tähän universumiin, joten jumalasi on lisäksi vielä voimatonkin.

        Vaikuttaa siltä että jumalasi ominaisuuksia rajoittaa vain mielikuvituksesi. Jota puolestaan siivittää tietämättömyytesi.


      • Anonyymi

        Tuollainen kristillinen syntisyyden tunnustaminen jotta Jeesus pelastaisi, ei ole ollenkaan rehellistä.

        Oikeastihan itseänsä syntisenä pitävä ei pitäisi itseään sen arvoisena että kukaan häntä pelastaisi. Hän olisi syntinen ilman mitään taka-ajatuksia ja siksi vilpitön ja syöksyisi vapaaehtoisesti helvettiin kaikkein syvimpään paikkaan. Kieltäytyisi kerta kaikkiaan kaikenlaisista pelastuksista.


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        Ääretön olemus on toki mahdotonta meidän fyysisessä maailmassa.

        Mutta yliluonnollisessa hengen maailmassa, jossa Jumala asuu, ei ole samoja asioita rajoittamassa äärettömyyttä, joita meidän luonnollisessa maailmassa on.

        Ääretöntä määrää energiaa/materiaa/tavaraa ei voi olla olemassa, mutta Jumala ei koostu energiasta tai materiasta, vaan on täysin tästä universumista erillinen. Onhan matematiikka ja muut abstraktit asiat tästä fyysisestä reaalimaaiolmasta erillisiä, ja siksi voivat olla äärettömiä.

        "Mutta yliluonnollisessa hengen maailmassa, jossa Jumala asuu,..."

        Onttouttaan kumisevaa stignafuuliaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän universumin ulkopuolelta ei voi vaikuttaa tähän universumiin, joten jumalasi on lisäksi vielä voimatonkin.

        Vaikuttaa siltä että jumalasi ominaisuuksia rajoittaa vain mielikuvituksesi. Jota puolestaan siivittää tietämättömyytesi.

        "Tämän universumin ulkopuolelta ei voi vaikuttaa tähän universumiin, joten jumalasi on lisäksi vielä voimatonkin."

        Jumala voi vaikuttaa tähän universumiin mistä tahansa, koska Hän on kaikkivaltias ja kaiken yläpuolella, joten mitään ristiriitaa ei ole.

        "Vaikuttaa siltä että jumalasi ominaisuuksia rajoittaa vain mielikuvituksesi. Jota puolestaan siivittää tietämättömyytesi"

        Jumala on Jumala, eikä Hän ole minkään rajoittama. Juuri siksi Häntä kutsutaankin Jumalaksi, joten mitään ristiriitaa ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen kristillinen syntisyyden tunnustaminen jotta Jeesus pelastaisi, ei ole ollenkaan rehellistä.

        Oikeastihan itseänsä syntisenä pitävä ei pitäisi itseään sen arvoisena että kukaan häntä pelastaisi. Hän olisi syntinen ilman mitään taka-ajatuksia ja siksi vilpitön ja syöksyisi vapaaehtoisesti helvettiin kaikkein syvimpään paikkaan. Kieltäytyisi kerta kaikkiaan kaikenlaisista pelastuksista.

        "Tuollainen kristillinen syntisyyden tunnustaminen jotta Jeesus pelastaisi, ei ole ollenkaan rehellistä."

        Syntisyyden tunnustaminen on nimenomaan mitä suurinta rehellisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen kristillinen syntisyyden tunnustaminen jotta Jeesus pelastaisi, ei ole ollenkaan rehellistä.

        Oikeastihan itseänsä syntisenä pitävä ei pitäisi itseään sen arvoisena että kukaan häntä pelastaisi. Hän olisi syntinen ilman mitään taka-ajatuksia ja siksi vilpitön ja syöksyisi vapaaehtoisesti helvettiin kaikkein syvimpään paikkaan. Kieltäytyisi kerta kaikkiaan kaikenlaisista pelastuksista.

        "Oikeastihan itseänsä syntisenä pitävä ei pitäisi itseään sen arvoisena että kukaan häntä pelastaisi. Hän olisi syntinen ilman mitään taka-ajatuksia ja siksi vilpitön ja syöksyisi vapaaehtoisesti helvettiin kaikkein syvimpään paikkaan. Kieltäytyisi kerta kaikkiaan kaikenlaisista pelastuksista."

        Vain sellainen, joka ei tiedä mitään Jeesuksen sovitustyöstä ja Jumalan armosta saattaisi niin tehdä, mutta juuri siksi ihmisille julistetaan evankeliumia Jeesuksesta ja Hänen hankkimasta pelastuksesta, ettei hän joutuisi kadotukseen.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta yliluonnollisessa hengen maailmassa, jossa Jumala asuu,..."

        Onttouttaan kumisevaa stignafuuliaa.

        "Onttouttaan kumisevaa stignafuuliaa."

        Siitä huolimatta totuus!


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Tuollainen kristillinen syntisyyden tunnustaminen jotta Jeesus pelastaisi, ei ole ollenkaan rehellistä."

        Syntisyyden tunnustaminen on nimenomaan mitä suurinta rehellisyyttä.

        Syntien tunnustaminen, jotta Jeesus pelastaisi, on nimenomaan sellaista epärehellistä porkkana-kristillisyyttä: "Tunnustan vain, jos Jeesus pelastaa; muussa tapauksessa en!"

        Voi verrata amerikkalaiseen oikeudenkäyntihommaan, missä rikollinen tunnustaa jotain, että saisi lievemmän tuomion, eikä jotain pahempaa jostain raskaammasta rikoksesta mitä vaan ei voida todistaa.


    • Anonyymi

      Ei jumala ole hyväksytysti varastamisen kannalla.

    • Anonyymi

      Ei ole. Jumala on läsnä ainoastaan varakkaisen valkoihoisten heterojen maailmassa. Tuossa juuri yksi uskovainen työkaveri kehui, kuinka oli taas viikonloppuna jumala siunannut ja johdatellut häntä mitä ihmeellisimmin tavoin. Oli löytänyt uuden auton ja halvalla. Teki mieli kysyä Afrikan nälkäänäkevistä lapsista, että siksikö ne kärsii kun jumalallasi oli kiire johdatella sinut uuden auton luo, mutta en kehdannut pahoittaa tollon mieltä.

    • Anonyymi

      🙄 ooooooooo 🤪 waaaauuu 😬 iiiiiii

    • Anonyymi

      Aika monet evolutionistit uskovat maailmankaikkeuspataan, jossa syntyy ääretön määrä erilaisia maailmankaikkeuksia. Jotkut niistä sisältävät mahdollisuuden elämään ja sattumalta elämää syntyy.

      Siis monet evot uskovat persoonattomaan äärettömyyteen.

      Minä uskon persoonalliseen äärettömään luojaan, Jumalaan. Se selittää maailmankaikkeudessa vallitsevat luonnonlait ja matematiikalla kuvattavan järjestyksen. Persoonallinen Jumala selittää myös tietoisuuden ja kyvyn moraalisiin valintoihin.

      On siis kohtalaisen järkevää olla uskomatta, mutta paljon järkevämpää uskoa persoonallinen Jumalaan, sillä persoonallisen äärettömän Jumalan selitysvoima on uskottavampi kuin persoonattoman äärettömyyden.

    • Anonyymi

      Äänettömyys on ollut vertaansa vailla. Ihmeellistä aikaa vaan. Tai päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe