Kiivaan keskustelun välissä pieni tietovisa kaikille:
Missä Raamatun kirjassa on sanottu:
"Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää"
Apokryfikirjoja ei oteta huomioon.
Luntata ei saa.
Ja vastaus ennen muiden keskustelijoiden vastausten lukemista.
Tietovisa kaikille keskustelijoille
11
121
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo homma. Saarnaaja 1:18. Biblia 1776.
- Anonyymi
Ei tarvitse luntata, tiedän vastauksen. Annan muiden vastailla. Ex-kristitty ja ex-ateisti olen ja suosikki kirjani Raamatusta, joten ei ollut vaikea.
- Anonyymi
juhannus tanssit
- Anonyymi
Saarnaajan kirja.
- Anonyymi
Aito kristitty ei tunne surua eikä tuskaa. Johtuu niin viisauden kuin tiedonkin puutteesta.
- Anonyymi
Mene nukkumaan.
- Anonyymi
Kuulostaa sananlaskulta
- Anonyymi
Saarnaajan kirja.
Siinä vanha Israelin ex-kuningas (varmaan Salomo), tarkastelee elettyä elämäänsä ja toteaa siinä paljon "turhuuksien turhuutta".
/...joka tietoa lisää, se tuskaa lisää/
1. Kor. 8:1
/Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa/
Tieto on hyvä asia, mutta liika tiedon/tieteen ahmiminen aiheuttaa tietoähkyä, niin että pää oikein kahisee tiedonpapereista.
Mutta loppujen lopuksi kaikelle tiedolle on hyvin vähän tai ei ollenkaan käyttöä. . - Anonyymi
Kysyin vaimoltani. Mietti vähän aikaa, ja vastasi: "Saarnaaja"
- Anonyymi
Otin Raamatun kätösiini ja kuuntelin sitä, mutta ei se sanonut mitään. Taitaa olla mykkä koko paska.
- Anonyymi
Saarnaajan kirja teki syvän vaikutuksen, vaikka olenkin nyt agnostinen ateisti, niin sen sisältö silti puhuttelee edelleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354583- 553155
- 302853
- 592779
- 62370
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542165- 151589
- 171564
- 161504
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81488