Työt ei kannata

Anonyymi

saman saat ja enemmänkin kun elät tuilla. Se vaan on tosiasia.

118

956

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helsingissä vuokralla yksin asuva saa 1100 € ja indeksikorotukset päälle.

      • Anonyymi

        Paljonko tuohon päälle tulee euroina indeksikorotuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuohon päälle tulee euroina indeksikorotuksia?

        Kelaa ei kiinnosta muuta kuin se että sinulle jää se 500 euroo kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen rahaa käteen. Eli jos mutsi tarjoo päivän ruuat , niin bile raha on juuri tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelaa ei kiinnosta muuta kuin se että sinulle jää se 500 euroo kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen rahaa käteen. Eli jos mutsi tarjoo päivän ruuat , niin bile raha on juuri tuo.

        Mulla yh.nä 669€.


    • Anonyymi

      Kyllä minulla ainakin ansiotyö on ollut kannattava, antaa sosiaalisen aseman ja yhteisön hyväksynnän. Lisäksi työn tekeminen antaa säännöllisyyttä elämään.

      Toki olen ollut työttömänäkin työnhakijana, mutta silloinkin rakensin itselleni omakotitalon, että oli jotain mielekästä tekemistä.
      Ja voihan työttömänäkin tienata laillisesti rahaa verottomasti vaikka kuinka, eihän työttömyys korreloi mitenkään sitä, että eläisi vain tuilla.

      työttömänäollut

      • Anonyymi

        Mulle antaa burn outia työ.


      • Anonyymi

        Mä en kaipaa mitään hyväksyntää keltään.


    • Anonyymi

      Ihan kaikkea ei voi mitata rahassa. Työssä ollessa saat esimerkiksi työkokemusta ja voit luoda verkostoja, joista on hyötyä kun haet seuraavaa paikkaa. Työpaikoilla on myös usein muitakin etuja kuin vain palkka. Monilla työpaikoilla tuetaan työpaikkaruokailua, on liikuntaseteleitä ja henkilökunta-alennuksia. Voit myös päästä koulutuksiin.

      • Anonyymi

        Tämä tosi, että ansiotyö antaa myös paljon muuta. Täällä on jo toin esille, että monet työnantajat järjestävät palkan lisäksi mm. työsuhdeauton. On myös muita etuja, joita työnantaja tarjoaa, kuten nuo liikuntasetelit, meilläkin vaimoni käyttää niitä ratsastunteihin läheisessä ratsastuskeskuksessa. Työterveyshuolto on myös yksi hyvä monessa työpaikassa.
        Kaverillani on ollut monet vuodet oma dieselkäyttöinen henkilöauto, mutta työnantaja (liikennöitsijä) on tarjonnut siihen polttoaineet palkan lisäksi.
        Kaupan- ja teollisuuden alalla henkilökunta-alennukset ovat varsin merkittävä etu. Monella työnantajalla on ollut myös intressejä järjestää työntekijöilleen omia asuntoja tai myydä edullista tonttimaata omakotitaloille tai vapaa-ajan asunnoille. Työntekijöille on myös monessa yrityksessä vapaa-ajanviettoon todella hyviä mahdollisuuksia ja mahdollisuus varata lomamökkejä käyttöönsä.


      • Anonyymi

        Kyllä työtä tehdään rahan takia, jotta elää. On puppupuhetta että työä tehdään vaan kokemuksen ja huvin vuoksi. Kyllä se on raha joka motivoi työntekoon, on pakko elää ja maksaa laskut ne ei tule hoidettua työssä jota tehdään vaan huvin vuoksi.

        Toki se työn kuva ja ihmiset antaa lisää mielekkyyttä työnteolle jos töissä on kiva olla, mutta kyllä raha on se syy miksi siellä ollaan.

        Täälläkin köyhille huudetaan et mene töihin, että saat rahaa!!!
        Monesti etuuksia saa enempi kuin palkkaa, joten palkkoja pitää nostaa jotta se työ kiinnostaa. Ja sillä elää ettei tarvi niitä tukia nostella. Ei ole mitään järkeä ottaa työstä josta saat vähemmän kuintyöttömänä, sehn on idiooottimaista.
        Työnantajat kierättää ja ottaa niitä ilmaistyöntekijjöitä, viis siitä pärjääkö vai ei kunhan itse pärjäävät. Tuollanen systeemi pitää lopettaa.
        Ei pdiä maksaa siitä että käyt töissä, van sinulle siitä pitää maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työtä tehdään rahan takia, jotta elää. On puppupuhetta että työä tehdään vaan kokemuksen ja huvin vuoksi. Kyllä se on raha joka motivoi työntekoon, on pakko elää ja maksaa laskut ne ei tule hoidettua työssä jota tehdään vaan huvin vuoksi.

        Toki se työn kuva ja ihmiset antaa lisää mielekkyyttä työnteolle jos töissä on kiva olla, mutta kyllä raha on se syy miksi siellä ollaan.

        Täälläkin köyhille huudetaan et mene töihin, että saat rahaa!!!
        Monesti etuuksia saa enempi kuin palkkaa, joten palkkoja pitää nostaa jotta se työ kiinnostaa. Ja sillä elää ettei tarvi niitä tukia nostella. Ei ole mitään järkeä ottaa työstä josta saat vähemmän kuintyöttömänä, sehn on idiooottimaista.
        Työnantajat kierättää ja ottaa niitä ilmaistyöntekijjöitä, viis siitä pärjääkö vai ei kunhan itse pärjäävät. Tuollanen systeemi pitää lopettaa.
        Ei pdiä maksaa siitä että käyt töissä, van sinulle siitä pitää maksaa.

        On niitä sellaisiakin töitä mistä maksetaan ihan kunnolla, mutta niihin pääsee olemalla muissakin töissä, mistä ei välttämättä makseta aluksi niin hyvin. Vanha sääntö pätee että tyvestä puuhun noustaan, eli jostain on aloitettava.
        Minulla on ollut AINA töitä, kun en ole valkannut töitä. Lisäksi olen useamman kerran kouluttautunut töiden vuoksi, viimeksi viime kesänä kouluttauduin ammattiini liittyen.
        Tiedän monia, jotka ovat työttöminä, kun heillä on mahdottomat vaatimukset ja vielä suurempi kuvitelma omiin kykyihin työn suhteen. Jos koulutus ei kiinnosta ja työkokeilut, niin on tuha odottaa kovin helposti löytävänsä töitä.

        Kyllä minulle työ, vaikka olisi ollut "huonompikin" on avannut ovia aina parempiin töihin. Nytkin Suomessa on moneen työhön tarjolla työpaikkoja ja monet yritykset ovat jopa todella vaikeuksissa saada ammattitaitoista työvoimaa. Eli missä siis vika, kun tälläkin palstalla nämä vakivalittajat ei työllisty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä sellaisiakin töitä mistä maksetaan ihan kunnolla, mutta niihin pääsee olemalla muissakin töissä, mistä ei välttämättä makseta aluksi niin hyvin. Vanha sääntö pätee että tyvestä puuhun noustaan, eli jostain on aloitettava.
        Minulla on ollut AINA töitä, kun en ole valkannut töitä. Lisäksi olen useamman kerran kouluttautunut töiden vuoksi, viimeksi viime kesänä kouluttauduin ammattiini liittyen.
        Tiedän monia, jotka ovat työttöminä, kun heillä on mahdottomat vaatimukset ja vielä suurempi kuvitelma omiin kykyihin työn suhteen. Jos koulutus ei kiinnosta ja työkokeilut, niin on tuha odottaa kovin helposti löytävänsä töitä.

        Kyllä minulle työ, vaikka olisi ollut "huonompikin" on avannut ovia aina parempiin töihin. Nytkin Suomessa on moneen työhön tarjolla työpaikkoja ja monet yritykset ovat jopa todella vaikeuksissa saada ammattitaitoista työvoimaa. Eli missä siis vika, kun tälläkin palstalla nämä vakivalittajat ei työllisty?

        Sulla ei taida olla yhtään lasta elätettävänä.Esim. Jos nyt lähtisin koulutukseen,joita minulla on jo kaksi,eri aloilta 3v ja 2,5v.Joutuisin samalla rahalla,kuin nytkin ostamaan vielä kirjat ja maksamaan bussikortin opistolle,sekä lapsen päivähoitomaksun 300e./kk. Mulle jää elämiseen n.400e./kk.laskujen jälkeen.Mies on kokopäivätöissä ja hänelle ei usein jää kuin 100e/kk tai sen alle.Emme saa asumislisää,emmekä sossutukea.Haettu on,tulot liian suuret.Jos kuvittelet että yksi kirja esim maksaa 50-100e....päivähoitomaksut....Tuo raha on mennyt.Mitähän mun lapset SYÖ???? P.s Emme myöskään asu Helsingissä,jossa kaikki koulukirjat saa kirjastosta lainaksi.


      • Anonyymi

        Entä kun työ masentaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työtä tehdään rahan takia, jotta elää. On puppupuhetta että työä tehdään vaan kokemuksen ja huvin vuoksi. Kyllä se on raha joka motivoi työntekoon, on pakko elää ja maksaa laskut ne ei tule hoidettua työssä jota tehdään vaan huvin vuoksi.

        Toki se työn kuva ja ihmiset antaa lisää mielekkyyttä työnteolle jos töissä on kiva olla, mutta kyllä raha on se syy miksi siellä ollaan.

        Täälläkin köyhille huudetaan et mene töihin, että saat rahaa!!!
        Monesti etuuksia saa enempi kuin palkkaa, joten palkkoja pitää nostaa jotta se työ kiinnostaa. Ja sillä elää ettei tarvi niitä tukia nostella. Ei ole mitään järkeä ottaa työstä josta saat vähemmän kuintyöttömänä, sehn on idiooottimaista.
        Työnantajat kierättää ja ottaa niitä ilmaistyöntekijjöitä, viis siitä pärjääkö vai ei kunhan itse pärjäävät. Tuollanen systeemi pitää lopettaa.
        Ei pdiä maksaa siitä että käyt töissä, van sinulle siitä pitää maksaa.

        Niinpä. Ite taistelen että saan maksettua vuokran!!! Vitut minä työstä saa mitään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä sellaisiakin töitä mistä maksetaan ihan kunnolla, mutta niihin pääsee olemalla muissakin töissä, mistä ei välttämättä makseta aluksi niin hyvin. Vanha sääntö pätee että tyvestä puuhun noustaan, eli jostain on aloitettava.
        Minulla on ollut AINA töitä, kun en ole valkannut töitä. Lisäksi olen useamman kerran kouluttautunut töiden vuoksi, viimeksi viime kesänä kouluttauduin ammattiini liittyen.
        Tiedän monia, jotka ovat työttöminä, kun heillä on mahdottomat vaatimukset ja vielä suurempi kuvitelma omiin kykyihin työn suhteen. Jos koulutus ei kiinnosta ja työkokeilut, niin on tuha odottaa kovin helposti löytävänsä töitä.

        Kyllä minulle työ, vaikka olisi ollut "huonompikin" on avannut ovia aina parempiin töihin. Nytkin Suomessa on moneen työhön tarjolla työpaikkoja ja monet yritykset ovat jopa todella vaikeuksissa saada ammattitaitoista työvoimaa. Eli missä siis vika, kun tälläkin palstalla nämä vakivalittajat ei työllisty?

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei taida olla yhtään lasta elätettävänä.Esim. Jos nyt lähtisin koulutukseen,joita minulla on jo kaksi,eri aloilta 3v ja 2,5v.Joutuisin samalla rahalla,kuin nytkin ostamaan vielä kirjat ja maksamaan bussikortin opistolle,sekä lapsen päivähoitomaksun 300e./kk. Mulle jää elämiseen n.400e./kk.laskujen jälkeen.Mies on kokopäivätöissä ja hänelle ei usein jää kuin 100e/kk tai sen alle.Emme saa asumislisää,emmekä sossutukea.Haettu on,tulot liian suuret.Jos kuvittelet että yksi kirja esim maksaa 50-100e....päivähoitomaksut....Tuo raha on mennyt.Mitähän mun lapset SYÖ???? P.s Emme myöskään asu Helsingissä,jossa kaikki koulukirjat saa kirjastosta lainaksi.

        No tämä juuri. Työstä tulee kuluja. Ja kun maksat kokonaan vuokran ite ei jää mitään. Paskaa!


      • Anonyymi

        Ei minun työssä mitään noista.


    • Anonyymi

      Kyllähän sitä nyt jotain kannattaa tehdä vaikka palkka ei kauheen suuri niin tulee rytmiä elämään.
      Aloitus hyvin passiivinen niin mitenköhän aloittaja päivänsä viettää... päässä pyörii negatiivinen kehä.

      • Anonyymi

        Silloinkin kun saat vähemmän kuin kotona olemista vai? Mitä järkee? Olet köyhempi kuin kotona ollessa, ehei, kuule, tee sinä niin, me muut emme.
        Jos sinä asut äitisi helmoissa, niin eihän sulla mene asumiseen eikä ruokaan mitään, äiti maksaa, mutta me muut joilla on perhe tai asuvat omillaan, ei pysty siihen että menis töihin ja saisi etuuksia vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin kun saat vähemmän kuin kotona olemista vai? Mitä järkee? Olet köyhempi kuin kotona ollessa, ehei, kuule, tee sinä niin, me muut emme.
        Jos sinä asut äitisi helmoissa, niin eihän sulla mene asumiseen eikä ruokaan mitään, äiti maksaa, mutta me muut joilla on perhe tai asuvat omillaan, ei pysty siihen että menis töihin ja saisi etuuksia vähemmän.

        Jos otat vastaan edes jotain esimerkiksi jonkun osa-aikatyön, niin saat palkan lisäksi soviteltua päivärahaa. On aivan turhaa väittää, että työnteko ei ole kannattavaa. Teille ainaisille marisijoille ei vaan mikään riitä. Teille märisijöille pitää olla jo koulusta päästyänne johtajan palli ja tuhansien eurojen kk-palkka lisinään ja provikoineen. Noin se teidän työuranne ei etene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otat vastaan edes jotain esimerkiksi jonkun osa-aikatyön, niin saat palkan lisäksi soviteltua päivärahaa. On aivan turhaa väittää, että työnteko ei ole kannattavaa. Teille ainaisille marisijoille ei vaan mikään riitä. Teille märisijöille pitää olla jo koulusta päästyänne johtajan palli ja tuhansien eurojen kk-palkka lisinään ja provikoineen. Noin se teidän työuranne ei etene.

        Päivärahan sovittelu on anuksesta. Tuo sovittelu oli osaltaan vahvistamassa päätöstäni lopettaa työssä läyminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin kun saat vähemmän kuin kotona olemista vai? Mitä järkee? Olet köyhempi kuin kotona ollessa, ehei, kuule, tee sinä niin, me muut emme.
        Jos sinä asut äitisi helmoissa, niin eihän sulla mene asumiseen eikä ruokaan mitään, äiti maksaa, mutta me muut joilla on perhe tai asuvat omillaan, ei pysty siihen että menis töihin ja saisi etuuksia vähemmän.

        En minäkään menisi töihin, jos tuloksena tienaisin vielä vähemmän kuin täysin työttömänä. Olin yrittäjä aina Suomeen paluuseeni saakka. Oli inhottava yllätys, että Suomessa ei voi alkaa tehdä omaa työtä, jos on työtön. Neljä kuukautta saat puuhastella, mutta sitten on virkailijan mielioikun varassa, saatko jatkaa ositellun tuen ohessa, vai katkaistaanko tuki, jolloin joudut lopettamaan, ja todistettavasti romuttamaan alkamasi toiminnan. Mitä järkeä?

        Sen sijaan, jos onnistut sairastumaan tai vammautumaan niin, että pääset työkyvyttömyyseläkkeelle, saat alkaa tehdä jonkin verran työtä menettämättä eläkettäsi! Myös vanhuuseläkeläinen saa tehdä työtä. Veikkaan, että hamehallinto pian poistaa nuo porsaanreiät, ja katkaisee myös eläkkeet, jos kansalainen alkaa tehdä työtä omin päin. Sen sijaan heidätkin varmaan pian pakotetaan ilmaistyöhön, kuten opiskelijat ja vammaiset ja työttömät jo nyt.

        Suomalainen työtön työnhakija työllistää itsensä heti, kun se sallitaan. Mutta systeemin tarkoituskaan ei ole sallia ihmisten vaurastuvan. Tarkoitus on köyhdyttää tämä ennen vauras kansa.


      • Anonyymi

        Vai rytmiä elämään✌️😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivärahan sovittelu on anuksesta. Tuo sovittelu oli osaltaan vahvistamassa päätöstäni lopettaa työssä läyminen!

        Sama mulla!


    • Anonyymi

      Tyhmä työtä tekee viisas pääsee helpommalla ja terve ihminen ei kaipaa työtä!😷🤧🤕

      • Anonyymi

        Täh?

        Ei se ennää noin ole??.........

        Vai onko.


      • Anonyymi

        Niin on. Itekin kuntoilen päivät. Pelaan lisäksi ja leffoja ehtii katsoa. Lisäks pystyy suunnitella ruokavaliota,että pysyy kunnossa.


    • Anonyymi

      Olin työssä useammassakin paikassa ja paikkakunnalla varmistaakseni "laiskan" tulevaisuuteni.
      Erilaisten, eritasoisesti palkattujen töiden vastaanottamisesta oli mm. se hyöty, ettei useamman vuoden jälkeen tarvinnut itse hakea töitä vaan aikaisempien työkontaktien perusteella sitä tarjottiin.

      Olen sen verran "tyhmänylpeä", että jäin 50v vaiheessa pystypäin joutilaaksi ilman mitään tukia vaan elimme vaimoni kanssa noilla "varmistelurahoila" ja sijoituksilla työttömyyseläkkeelle, ja siitä "oikealle" eläkkeelle saakka.
      Eläkkeidemme vuoksi olemme "virallisia" köyhiä ja tyytyväisiä ajoissa suoritettuun valmisteluun jonka edellytyksenä oli töiden tekeminen ilman reunaehtoja siellä missä niitäoli.

      • Anonyymi

        Miks sit täällä köyhien foorumilla olet?


    • Anonyymi

      Työssä ja tekemisessä on vastqa silloin järkeä, kun siitä saa etuuksia enempi niin, ettei etuuksia enää tarvi nostaa.
      Onhan näitä huutelijoita täällä, suurin osa varmasti heitä jotka ovat vakkarityössä ja saavat sellaista palkkaa jolla pärjää. Ja sellaisia huutelijoita jotka itse ovat työttömiä ja kuluttavat aikaa täällä naljailemalla muille.

      No nuorikin ymmärtää, että palkan pitää olla sellainen jolla tulee toimeen.

      Muu on pötyä. Ne jotka niin sanovat että palkka on sivuseikka, ovat vanhempien helmoissa asuvia, toisten elättejä, tukien käyttäjiä tai muuten typeriä.

      Tämä aikakausi vaan antaa työnantajille ottaa palkatta tai varsin pienellä palkalla tihin myös niihin joissa vakituiset saavat palkkaa ja näm työttömät tekevät samaa työtä ilmaiseksi tai 9 e päivässä. Niitä ei pidä otta vastaan, muuten se ei lopu koskaan. Leviää vaan muillekin aloille kun huomataan että tulijoita on vaikka ilmaiseksi. Kua hullu enää palkkaa maksaisi kun tulee ilmaiseksi duunareita.

      • Anonyymi

        Aika hullu täytyy myös olla, jos jää työttömänä ihan peruspäivärahoille! Voihan työtönkin tienata rahaa ihan laillisesti ja vieläpä verovapaasti. En minä ainakaan viitsisi olla työttömänä ihan peruspäivärahoilla, voihan se ajan paremminkin käyttää!


      • Anonyymi

        On ollut kirjoituksia , mitenkä pääsee eroom 9 euron päivähommista. Niistä pääsee pois vaan lähtemällä , mutta samalla saa kolmen kuukauden karenssin.


      • Anonyymi

        Riippuu siitä mitä tarkoittaa toimeen tulemisella ja millaista ja missä tehtävää työtä on valmis vastaanottamaan.


    • Anonyymi

      Minä en saa enemmän tuilla eläessä, jos vertailukohtana on ammattialallani edes puolipäiväinen työ TES-palkalla. Jo 800 euron nettopalkka kuukaudessa olisi enemmän kuin sosiaalituet yhteensä, mutta puolipäiväisestä saatava noin 1.000 euroa miinus verot olisi se varsinainen houkutin. Silloin tulisi riittävästi tunteja ansiosidonnaisen turvan saamiseen.

      Pitkäaikatyötön

      • Anonyymi

        Nyt ei ollutkaan kyse mitä ammattilainen saa. Nykysin se ei merkitse mitään mikä on ammatilaisen palkka, ammattilaistenkin on otettava halpistyö vastaan jos on työttömänä, eikä siinä kysytä mitä haluat palkkaa, vaan ota tai jätä.

        Monet ammattilaisetkin tekee paskaduunia ettei saa karenssia.

        Ei kukaan aattele sun toimeentuloa, vaan he ajattelee että et ole kortistossa, hinnalla millä hyvänsä sinut työllistetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollutkaan kyse mitä ammattilainen saa. Nykysin se ei merkitse mitään mikä on ammatilaisen palkka, ammattilaistenkin on otettava halpistyö vastaan jos on työttömänä, eikä siinä kysytä mitä haluat palkkaa, vaan ota tai jätä.

        Monet ammattilaisetkin tekee paskaduunia ettei saa karenssia.

        Ei kukaan aattele sun toimeentuloa, vaan he ajattelee että et ole kortistossa, hinnalla millä hyvänsä sinut työllistetään.

        Ei aloittaja rajannut töitä millään tavalla. Eikä minua ole pakotettu ottamaan mitä tahansa työtä.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Ratkaisu on helppo, lasketaan tukien tasoa vaikka puoleen nykyisestä. Kyllä ihminen elää 250 €/kk asumiskulut terveydenhoito. Mikäli haluaa enemmän rahaa, niin menee sitten suosiolla töihin!

      • Anonyymi

        Voidaanhan sitä laskea myös työssä olevien palkkoja puoleen eiköhän ala työilo löytymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaanhan sitä laskea myös työssä olevien palkkoja puoleen eiköhän ala työilo löytymään.

        Juuri näin. Siellä ne työläiset istuu kahvill aja tupakalla selaa älykännykkää koko päivän. Palkat voisi alentaa 75 % ihan reippasti. Kyllä operheellinen maksaa laskut ja asumisen vähemmälläkin kuin palkalla, 200 e kk olisi ihan sopiva palkka, näille työssäoleville lusmuilijoille. Alkaisi työt maistumaan ja kännyt ja tupakat jäisi kotiin.


    • Anonyymi

      Työ?Olen kyllä joskus kuullut sanan mutta mitä se on?

      • Anonyymi

        Perinteinen ääritelmä. Työ = Nälän aiheuttama lihasliike!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen ääritelmä. Työ = Nälän aiheuttama lihasliike!

        Tuo on hyvä sanonta.

        Se on tosi.

        Siinäpä nälkä kasvaa kun töitä yrittäneen tehä.

        Loput onkin sitten hyvää oloa kun on jo jäänyt pois pyöriteltäväksi.


      • Anonyymi

        Työ = synonyymi sanalle, SYÖ.


    • Anonyymi

      On aivan eri asia maksaa 600 e palksata kuukausi lippu töihin kuin maksaa se 2000 e kk palkasta, tai ylipäätään mitään. Palkasta pitää jäädä käteen kolmannes, asumiseen kolmannes, ruokaan jalaskuihin kolmannes ja omaan käyttöön viimeinen kolmannes.

      Perhe ei elä 9 e päivärahlla. Työmatkaet vie sen kolmnneksen eikä riitäkkään, joten maksat siitä että käyt töissä.

      • Anonyymi

        On sinulla nyt ymmärtämisen vaikeus, sillä se 9€/päivä on kulukorvausta siitä töihin menemisestä ja niistä kuluista, mitä aiheutuu. Ja jos joutuu käymään työkokeilussa työskentelyalueen ulkopuolelta, niin tuo kulukorvaus on 18€/päivä. Ei sitä ole edes tarkoitettu perheen elättämiseen, vaan niihin kuluihin, mitä aiheutuu työkokeilusta. Työkokeilun aikana maksetaan työttömyyskorvaus ja muut tuet.

        Tuo työkokeiluhan on monessa tapauksessa tosi hyvä juttu, kun on mahdollisuus hoitaa samalla mm. kauppa-asiat, jolloin niihin ei mene erikseen rahaa. Eräskin talidomikaverini (https://urbaanisanakirja.com/word/talidomi/) ei tätä käsittänyt ja kieltäytyi työkokeilusta, sai siitä hyvästä karenssin ja kuitenkin hänen piti käydä kaupassa ostamassa ruokaa omalla autolla. Koetin hänelle ihan rautalangasta vääntää, että hänen kannattaa mennä sinne työkokeiluun, koska hän muutenkin ajaa sinne suunnalle autollaan ja viettää tyhjää aikaansa kauppareissujen yhteydessä pelikoneiden äärellä. Olisi saannut edes sen 9€/päivä niihin reissuihin, niin ei olisi muusta tarvinnut irroittaa sitä rahaa. Ei ymmärtänyt hänkään...


    • Anonyymi

      Työn tekeminen aiheuttaa nälkää joten ruokakulut kasvaa kun terkee töitä. Sitten pitäis saada enemmän tukiakin vaikka 200 lisää ruokarahaa. Palkan pitäisi olla sellainen ettei tukia tarvii hakea , itselle riittäisi 1400 euron palkka. 1400 eurosta veroihin menee 200 euroa, laskuihin ja vuokraan 530 euroa. Jäisi 470 euroa ruokaan ja muuhun elämiseen. Just riittäisi

    • Anonyymi

      Mie,sie,hää,myö,TYÖ,hyö.

      • Anonyymi

        Syö.


    • Anonyymi

      Siinähän elätte tukiaisilla eikä työeläke kartu ollenkaan niimpä niin vuodet vierii ja köyhyys jatkuu. Niin ei olla edes työkykyisiä kun päihdeongelmia kelasossu kelasossu.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään häpeetä elää sossun ja kelan rahoilla. Palkat on niin huonot että siellä käy niin käyhät kuin työläisetkin, palkka ei vaan riitä.

        Vaokka aherrat 40 v töitä olet eläkkeellä köyhä, ei se paljon kartu vaikka olisit kuin ahkerasti töissä, herrat ottaa kaiken.

        Kun olet työtön saat kuitenkin suuremmat korotukset eläkkeesi, takuueläke nousi 50 e ja työeläke 5 euroo!!! Mikä järki?

        Raataminen vaan köyhdyttää niin rahallisesti kuin älyllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään häpeetä elää sossun ja kelan rahoilla. Palkat on niin huonot että siellä käy niin käyhät kuin työläisetkin, palkka ei vaan riitä.

        Vaokka aherrat 40 v töitä olet eläkkeellä köyhä, ei se paljon kartu vaikka olisit kuin ahkerasti töissä, herrat ottaa kaiken.

        Kun olet työtön saat kuitenkin suuremmat korotukset eläkkeesi, takuueläke nousi 50 e ja työeläke 5 euroo!!! Mikä järki?

        Raataminen vaan köyhdyttää niin rahallisesti kuin älyllisesti.

        Aina teiltä löytyy selityksiä sille, ettei teitä työn teko kiinnosta. Mitä te sitten teette, jos teille ei tulevaisuudessa pystytä takaamaan samanlaista elatusta? Työeläke on aina työeläke, mutta kelan maksamaa kansaneläkettä voidaan tulevaisuudessa pienentää tai jossain tapauksessa myös lopettaa maksaminen kokonaan. Tuo ei ole edes kaukaa haettu skenaario, vaan ikäluokkien ja luusereiden lisääntyessä rahat eivät vaan tule riittämään nykymuodossa.

        Eräs henkilö oli töissä hoitoalalla 47 vuotta. Hän jäi eläkkeelle ja saa nyt eläkettä noin 1300 nettona käteen kuukaudessa. Lisäksi hän on puolisonsa kanssa töitä tekemällä ostanut omakotitalon, rempannut sen lattiasta kattoon ja asumiskustannukset ovat minimaaliset (puita uuniin, niin sähkölasku jää pieneksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina teiltä löytyy selityksiä sille, ettei teitä työn teko kiinnosta. Mitä te sitten teette, jos teille ei tulevaisuudessa pystytä takaamaan samanlaista elatusta? Työeläke on aina työeläke, mutta kelan maksamaa kansaneläkettä voidaan tulevaisuudessa pienentää tai jossain tapauksessa myös lopettaa maksaminen kokonaan. Tuo ei ole edes kaukaa haettu skenaario, vaan ikäluokkien ja luusereiden lisääntyessä rahat eivät vaan tule riittämään nykymuodossa.

        Eräs henkilö oli töissä hoitoalalla 47 vuotta. Hän jäi eläkkeelle ja saa nyt eläkettä noin 1300 nettona käteen kuukaudessa. Lisäksi hän on puolisonsa kanssa töitä tekemällä ostanut omakotitalon, rempannut sen lattiasta kattoon ja asumiskustannukset ovat minimaaliset (puita uuniin, niin sähkölasku jää pieneksi).

        Aina löytyy niitä jotka huomaa vaan sen että työ on tärkeempää kuin raha. Hyvä vedota aina vuohon vanhaan sanaan, työ ei kiinnosta! Juupa juu, se on niin helppoo silpasta siihen kun muuta ei keksi. Ymmärrette sen varmasti itsekin ettei pienellä palkalla kamnnata mennä töihin.

        Kuinka moni ihminen kouluttautuu siksi että suunnitelmissa on jäädä työttömäksi? Enpä usko että kovin moni. Ihmiset tekevät työtä rahan takia, ei sen takia että idiootit voisi huudella ettei ty kiinnosta.

        Itsekib meisin työihin jos palkka olisi sellainen millä pärjää, ilmaseksi osaamistani en anna, enkä raahaudu töihin jos pitää hakea viel korvauksia ja sossun rahaa. Miksi?
        Enkä siksi jos korbaukisa saa enmpi kuin palkkaa. En taaatusti eikä varmasti moni muukaan.
        Tuon "työ ei kiinosta " termin voi unohtaa, sitä käyttää ne jotka ovat katkeria omasta pienipalkkaisesta työstä, tai ne joilla on isot palkat, tai ne jotka muuten vaan täällä huutelee, kun oma elämä on pielessä.

        Jos minä tarjoaisin sinulle puolipäivätyötä 9 e päivä, tulisitko? Hakisit ehkä sossun rahaa ja muita tukia silti vaikka olisit ahertamassa mulla koko päivän 9 e:lla, työttömyyskrovausta saisit n 6-7 sataa???? Tulisitko.
        Joutuisit mun palkkaamana maksamaan vielä eväät ja työmatkat.

        Eikö kiinnosta työ?????? Miksi ei????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy niitä jotka huomaa vaan sen että työ on tärkeempää kuin raha. Hyvä vedota aina vuohon vanhaan sanaan, työ ei kiinnosta! Juupa juu, se on niin helppoo silpasta siihen kun muuta ei keksi. Ymmärrette sen varmasti itsekin ettei pienellä palkalla kamnnata mennä töihin.

        Kuinka moni ihminen kouluttautuu siksi että suunnitelmissa on jäädä työttömäksi? Enpä usko että kovin moni. Ihmiset tekevät työtä rahan takia, ei sen takia että idiootit voisi huudella ettei ty kiinnosta.

        Itsekib meisin työihin jos palkka olisi sellainen millä pärjää, ilmaseksi osaamistani en anna, enkä raahaudu töihin jos pitää hakea viel korvauksia ja sossun rahaa. Miksi?
        Enkä siksi jos korbaukisa saa enmpi kuin palkkaa. En taaatusti eikä varmasti moni muukaan.
        Tuon "työ ei kiinosta " termin voi unohtaa, sitä käyttää ne jotka ovat katkeria omasta pienipalkkaisesta työstä, tai ne joilla on isot palkat, tai ne jotka muuten vaan täällä huutelee, kun oma elämä on pielessä.

        Jos minä tarjoaisin sinulle puolipäivätyötä 9 e päivä, tulisitko? Hakisit ehkä sossun rahaa ja muita tukia silti vaikka olisit ahertamassa mulla koko päivän 9 e:lla, työttömyyskrovausta saisit n 6-7 sataa???? Tulisitko.
        Joutuisit mun palkkaamana maksamaan vielä eväät ja työmatkat.

        Eikö kiinnosta työ?????? Miksi ei????

        Et nyt viittis. Toi 9 euroa on lisä yhteiskunnan puolelta siitä, että viitsisit edes yrittää jotain. . Sen lisäksi saat paljon yhteiskunnan kustantamia etuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt viittis. Toi 9 euroa on lisä yhteiskunnan puolelta siitä, että viitsisit edes yrittää jotain. . Sen lisäksi saat paljon yhteiskunnan kustantamia etuuksia.

        ETKÖ VIELÄKÄÄN YMMÄRRÄ!!!!

        Työn teon tarkoitus on saada palkkaa, sellaista jolla elää ja elättää perheensä. Palkan pitää olla niin iso ettei tarvi niitä YHTEISKUNNAN KUSTANTAMIA ETUJA!! Ne on tarkoitettu heille joilla ei ole työtä ym! Palkan päälle ei pitäiti maksa etuuksia enää.

        Miksi et ymärrä, vai etkö halua ymmärtää???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ETKÖ VIELÄKÄÄN YMMÄRRÄ!!!!

        Työn teon tarkoitus on saada palkkaa, sellaista jolla elää ja elättää perheensä. Palkan pitää olla niin iso ettei tarvi niitä YHTEISKUNNAN KUSTANTAMIA ETUJA!! Ne on tarkoitettu heille joilla ei ole työtä ym! Palkan päälle ei pitäiti maksa etuuksia enää.

        Miksi et ymärrä, vai etkö halua ymmärtää???

        Sanopa sellainen työ mitä tehdään täyspäiväisesti ja mikä on pienempi, kuin yhteiskunnan maksamat tuet?

        Jos olet yksineläjä ja saat kaikenlaisia tukia makoilemallaa kotona noin tuhat euroa kuukaudessa, niin ihan hyvin voit ottaa sellaisen työn vasstaan, mistä saat tuon tuhat euroa kuukaudessa palkkatulona käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt viittis. Toi 9 euroa on lisä yhteiskunnan puolelta siitä, että viitsisit edes yrittää jotain. . Sen lisäksi saat paljon yhteiskunnan kustantamia etuuksia.

        Palkan päälle ei pitäisi enäätarvita kelan tukia ja sossun, palkalla pitäisi elää.

        Työ ei kannata, olet itse samaa mieltä kun vänkäät selvää asiaa.

        Miksi haet sossutukia jos olet töissä??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkan päälle ei pitäisi enäätarvita kelan tukia ja sossun, palkalla pitäisi elää.

        Työ ei kannata, olet itse samaa mieltä kun vänkäät selvää asiaa.

        Miksi haet sossutukia jos olet töissä??????

        Miksi pitää hakea sossutukia, jos on töissä? Tein sinulle esimerkin, että tonnin palkalla kuussa sinä et yksin asuvana henkilönä tartte sossun tukea. Jos otat huonosti palkatun työn vastaan, niin silloin olet itsesi herra, eikä sun tartte elää yhteiskunnan kustannuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää hakea sossutukia, jos on töissä? Tein sinulle esimerkin, että tonnin palkalla kuussa sinä et yksin asuvana henkilönä tartte sossun tukea. Jos otat huonosti palkatun työn vastaan, niin silloin olet itsesi herra, eikä sun tartte elää yhteiskunnan kustannuksella.

        Ai tonnin palkka???? Eihän sillä yksin elävä elä ilman sossun tukia.

        Et halua ottaa huomiooon että palkka pitäisi riittää laksuihin, ja elämiseen ja vaatteisiin ym. Tonnin saa tukina, työttömyyskorvaus, tt tuki, asumistuki, mahd. lapsilisät, elatusmaksut ym... tonni ei riitä, joten ei kannata mennä töihin. Tukina saat saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tonnin palkka???? Eihän sillä yksin elävä elä ilman sossun tukia.

        Et halua ottaa huomiooon että palkka pitäisi riittää laksuihin, ja elämiseen ja vaatteisiin ym. Tonnin saa tukina, työttömyyskorvaus, tt tuki, asumistuki, mahd. lapsilisät, elatusmaksut ym... tonni ei riitä, joten ei kannata mennä töihin. Tukina saat saman.

        Tuo tarkoittaa sitä, että sinua ei työnteko kiinnosta. Ei yksin asuva töitä vieroksuva saa tukia yli tonnia kuukaudessa. En laske tukiin jotain pientä asumistukea, yhteiskunnan maksamia ruokkoja ja lapsilisiä.

        Suomeen pitäisi saada laki, että jos joku tarjoaa työtä, josta saa palkkaa saman, kuin yhteiskunnan maksamista tuista, niin silloin työ on otettava vastaan. Jos ei ota, niin tuet pois.

        Ennen lusmut vietiin pakkotyöhön työsiirtoloihin, jos ei työnteko maistunut.

        Sairaat ovat sitten asia erikseen ja heille suon kaiken mahdollisen tuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina teiltä löytyy selityksiä sille, ettei teitä työn teko kiinnosta. Mitä te sitten teette, jos teille ei tulevaisuudessa pystytä takaamaan samanlaista elatusta? Työeläke on aina työeläke, mutta kelan maksamaa kansaneläkettä voidaan tulevaisuudessa pienentää tai jossain tapauksessa myös lopettaa maksaminen kokonaan. Tuo ei ole edes kaukaa haettu skenaario, vaan ikäluokkien ja luusereiden lisääntyessä rahat eivät vaan tule riittämään nykymuodossa.

        Eräs henkilö oli töissä hoitoalalla 47 vuotta. Hän jäi eläkkeelle ja saa nyt eläkettä noin 1300 nettona käteen kuukaudessa. Lisäksi hän on puolisonsa kanssa töitä tekemällä ostanut omakotitalon, rempannut sen lattiasta kattoon ja asumiskustannukset ovat minimaaliset (puita uuniin, niin sähkölasku jää pieneksi).

        Minäkin kuulun niihin, jotka ajattelee työllä olevan muutakin merkitystä kuin raha. Toden totta, kuka tietää mihin suuntaan tuet kehittyy ja toisekseen kokopäivätyön palkka muutamalta kymmeneltä vuodelta on jotain muuta kuin tuet. Ymmärrän kyllä sen ajatuksen "huonosta tuntipalkasta" mikä tulee palkan ja tukien erotuksesta ikäänkuin nettoa.

        On se eittämättä kummallinen ja epäreilu tilanne, kun pitkän työuran jälkeen saa eläkettä saman verran mitä yksinasuva saa tukia vaikkei olisi ikinä työtä tehnyt eikä erityisen sairas.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa sellainen työ mitä tehdään täyspäiväisesti ja mikä on pienempi, kuin yhteiskunnan maksamat tuet?

        Jos olet yksineläjä ja saat kaikenlaisia tukia makoilemallaa kotona noin tuhat euroa kuukaudessa, niin ihan hyvin voit ottaa sellaisen työn vasstaan, mistä saat tuon tuhat euroa kuukaudessa palkkatulona käteen.

        Joo näin eli kokopäivätyössä kyllä käytännössä aina yksinäinen tienaa enemmän kuin pelkilla tuilla ja soviteltunakin yleensä, mutta laskennallinen tuntiansio jää toki hyvin pieneksi, koska tuet saa joka tapauksessa. Kuulun niihin, jotka ajattelee, että työ tuo tai ainakin pitäisi tuoda sisältöä elämään. Kannattaa pyrkiä semmoseen työhön mihin kyvyt ja osaaminen sekä motivaatio parhaiten sopii.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina teiltä löytyy selityksiä sille, ettei teitä työn teko kiinnosta. Mitä te sitten teette, jos teille ei tulevaisuudessa pystytä takaamaan samanlaista elatusta? Työeläke on aina työeläke, mutta kelan maksamaa kansaneläkettä voidaan tulevaisuudessa pienentää tai jossain tapauksessa myös lopettaa maksaminen kokonaan. Tuo ei ole edes kaukaa haettu skenaario, vaan ikäluokkien ja luusereiden lisääntyessä rahat eivät vaan tule riittämään nykymuodossa.

        Eräs henkilö oli töissä hoitoalalla 47 vuotta. Hän jäi eläkkeelle ja saa nyt eläkettä noin 1300 nettona käteen kuukaudessa. Lisäksi hän on puolisonsa kanssa töitä tekemällä ostanut omakotitalon, rempannut sen lattiasta kattoon ja asumiskustannukset ovat minimaaliset (puita uuniin, niin sähkölasku jää pieneksi).

        Jo laulussakin laulettiin "elä eläkettä venaa kun et sitä kuitenkaan saa, jos luulit ne rahastoidaan niin moi vaan..."eläkkeen maksajat ovat aina töihin jäävät sukupolvet ja nyt työssä raatajat maksavat eläkkeillä olevien eläkkeitä, näin se vaan menee. Jos tuntuu tulevaisuudessa työntekijöiden väheneminen niin ainut vaihtoehto joko nostaa eläkemaksuja reilusti tai pienentää eläkekertymää tai eläkeiän nostoja.


    • Anonyymi

      Koronaviirus-tukiiiiii.

    • Anonyymi

      Työmarkkinatuki on noin 130 euroa viikossa käteen. Se vastaa yhden tai kahden päivän palkkaa. Eli käsityksesi, että työttömyyskorvaus on suurempi kuin palkka, on täysin tuulesta temmattu.

      Eivät kaikki saa asumistukia. Tai paremmin ilmaistuna, eivät kaikkien vuokranantajat saa asumistukia vuokralaistensa kautta. Moni työtön työnhakija omistaa asuntonsa, tai on siitä vielä velkaa. He eivät saa asumistukea, vaikka ovat toimineet järkevästi ja hankkineet oman kodin. Toimeentulotukea ei myöskään jokainen työtön saa. Viissatanen kuussa on pieni raha, mutta sillä joutuu moni elämään. Toimeentulotuki on vielä hiukan pienempi, ja siihen liittyy nöyryyttävä tilien syynääminen jokaiselta ruokakunnan jäseneltä.

      • Anonyymi

        "Moni työtön työnhakija omistaa asuntonsa, tai on siitä vielä velkaa. He eivät saa asumistukea, vaikka ovat toimineet järkevästi ja hankkineet oman kodin."

        Kyllä omistusasuntoonkin saa asumistukea, minäkin olen saanut jo 00-luvulla. https://www.kela.fi/asunto-ja-asumismenot

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Aikas negatiivinen aloitus kun päinvastoin työnteko kannattaa aina kun ihminen on luotu liikkumaan ja tekeen. Jos jostain tehtaasta saanut lopputilin niin voipi olla tai tulee alanvaihto.

      • Anonyymi

        Just noin! Pöllien järjestelyä järvellä paprutehtaan edessä. Verstaalla passarina ja siinä ohessa puikkohitsauksen ja polttopillin opettelu.
        Tiilitehtaalla 3-vuorotyössä latomassa uunivaunuihin.
        Sellutehtaan CE-voimalassa "kattilarassina".
        Raksalla aputöissä. Eristäjien hanslankarina. Lyhyt piipahdus asennushallissa. Poistuminen pienen palkan vuosi ja paluu raksalle.
        Nämä tahänastiset kotipaikkakunnalla.
        Sveduihin kokoonpanotinaamaan syyläreitä. Seuravaksi kuormureiden kokoon panoa. Siinä sivussa valimon aputöitä.
        Paperikoneen remonttia. Saunan kiukaiden valmistusta. Hotelliravintolan portsarina.
        Vaneriviilun kuivaajan kokoonpanoasennus.
        Kanavan sulkujen asennusta.
        En muista kaikkia.

        Opiskelun jälkeen vaihtelevan pituisia työrupeamia usealla teollisuuden alalla.
        Tässä vaiheessa ansiot vaihtelivat rutkasti. Pahimmillaan uudessa tehtävässä palkka oli puolet edellisestä!
        Nyt olen tyytyväinen eläkeläinen.

        Ylipäätään minua vituttaa kuulla ja lukea hitonmoisesta nirsoudesta kun työttömät asettavat reunaehtoja suostuakseen vastaanottamaan mitään työtä.


    • Anonyymi

      Melko nero saa olla jos pärjää vaikka 850 eurola kuukaudessa, siitä maksaa vuokran ja elämisen. Joka kuukausi tiukkaa on eikä voi syödä terveellistä ruokaa koko ajan. Itse saan tuon 850 euroa. Ei sillä elä, ei sillä töitä tekisi koska sitten kulut kasvaisi jos töitä tekisi. Itse kalastan aika paljon, toivottavasti kesällä saan ahvenia ainakin sen 200 kg, siitä saan sitten ruokaa.

    • Anonyymi

      Töihin ei edes pääse, palkkatöihin vaikka olis työpaikkoja vapaana niin eivät ne ketään palkkaa sillä muuten ei olis yhtään työpaikkaa vapaana jos ne yrittäjät palkkaisi. Kyllä täälläkin on raksahommia mutta ei tule kutsua haastatteluun edes vaikka mielestäni olen pätevä moneen hommaan.

      • Anonyymi

        Niitä "mielestään päteviä" kyllä riittää jokaiseen työpaikkaan, mutta kun pitäisi olla jotain papereitakin.


      • Anonyymi

        "Ei tule kutsua"? Mieleesi ei ole juolahtanut käydä kysymässä? Tutustua kiinnostuksen kohteen toimintaan, periaatteisiin, lähimenneisyyteen, tiedossa oleviin suunnitelmiin, avainhenkilöiden taustoihin jne.
        Miettiä valmiiksi mitä kaikkea voisit tehdä ko. firman hyväksi!


    • Anonyymi

      Niimpä se täytyy asennoitua tekemiseen eikä niinkuin nykypäivänä ajatellaan paljonko saan korvauksia. Kyllä korkeeltakin pallilta tippuneita niin nekin voivat ruohonjuuritason hommiin mennä.
      Jossei niitä hommia nyt varsinaisesti löydy niin kuntoilumielessä tölkkejä etsiin kävellen,pyörällä.
      Kiinteistönhoidossa on aina hommia.

    • Anonyymi

      Jos olet töissä, palkan pitäisi olla 2500 e vähintään. Vähemmällä ei kannata töihin mennä. Tuon summan saat melkein työttömänä kun siihen tulee sosiaaliedut ja tt tuki.

    • Anonyymi

      Tässä perhetilanteessa ei kannatakaan rahasta töitä tehdä.
      Mutta kuitenkin, oma pää tarvitsee muutakin tekemistä, kuin kotona olemisen.
      Aina kiva tehdä hetki duunia, vaikka sillä paljon marmatusta saaneella ylläpitokorvauksellakin, kuin elää aina samaa kirjasto,lenkki,kirppis ja halpa ruoka moodilla.

      Löysin ammatin, missä viihdyin, paukahti kroppa ja nyt pitäisi kevyempää etsiä. Puolivuotta himassa ja tekis mieli lähteä ihan mihin tahansa, vaan kroppa ei kestä viittä päivää pidempään. Mut pää tarvitsisi oikeesti töitä.
      Ihminen on kuitenkin suurimmalta osalta aika sosiaalinen olento. Ja ajatteleva pää tarvii joskus vähän tekemistäkin.
      Vaikkei siitä paljoa rahaa saakkaan. Niin ei ne kaikki matalapalkka alalla työskentelevät ihmiset rahan takia töissä olekaan.

      Jos raha on syy miksi tehdä töitä, kouluttaudu sitten niin pitkälle, jotta palkkasi hipoo taivaita. Marmattamalla kotona, ei kuitenkaan koskaan pääse pidemmälle, kuin niihin 9 euron ylläpitokorvaushommiin.

    • Anonyymi

      Noin minäkin joskus ajattelin, että nostan kaikki mahdolliset tuet ja elän niillä. Se asenne oli kotoa opittu ja kavereista moni ajatteli samalla lailla.

      Jotenkin se vain ärsytti kun kukaan ei arvostanut. Tuli niin monta kertaa vähätellyksi ja mitätöidyksi, kun ei ollut kouluja käynyt. Tuntui että oli niin kuin näkymätön muille, tärkeämmille ihmisille. Lähdin opiskelemaan, saihan siitäkin tukia. Sittenpä huomasinkin, että kas: työnantaja palkkaa mielellään töihin opiskelijan, olikin helppo saada töitä ja tulipa vielä arvostustakin, tuntui hyvältä kun tuli huomatuksi ihan eri tavalla kuin ennen. Sai palkkaakin. Tulot kymmenkertaistui. Tuntui hyvältä kun huomasi, että se, mitä ennen sai vuodessa, niin opinnoista valmistumisen jälkeen sen saikin kuukaudessa.

      Suosittelen. Kannatti.

    • Anonyymi

      Täällä on ihmisiä jotka elää 200 e kk, on ihmisiä jotka ei elä 2500 e palkalla. Ettekö ymmärrä, että jokaisen ihmisen elämät ovat erilaisia. Samalla rahalla ei elä kaikkialla.
      On typerää verrata omaa tilannet toiseen. Pelkkää huudattamista.

      Jokainen tietää että suomessa ei elä enää palkalla. Työläisetkin käy leipäjonossa ja saavat tukia.

      Tämmöisen haukkumisen voi lopettaa, sillä kahta samanlaista ihmistä ei ole.

    • Anonyymi

      Missä täällä 200eur ja 2500eur tuloilla eläviä. Toimeentulotuki on yksinasuvalle 500eur kk ja 8eur varattu ruokaan per päivä. Taitaa solmussa olla ajatukset ja syy siihen on ettei nupilla ole tehty töitä. Ihmiset mankuu ettei oikeen töitä ja kuitenkaan ei pysty edes harjoittelijaksi meneen heh heh hävettää oma tilanne niin paljon. Vihoviimeinen juttu on työttömällä alkaa väisteleen sosiaalisia tilanteita.Karenssia kehiin niin alkaa huvittaan.

      • Anonyymi

        Karenssihan se vasta syrjäyttää ihmisiä. Työllisille pakkovero, työttömille puolet palkasta, niin jo rupeaisi maljailu vähenemään. Kukaan ei tarvi rahaa enempää kuin toinenkaan jos niikseen tulee. Kaikille tasasumma, se joka tienaa enempi niin se tasataan työttömille. Kaikille 1500 e ja ei enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karenssihan se vasta syrjäyttää ihmisiä. Työllisille pakkovero, työttömille puolet palkasta, niin jo rupeaisi maljailu vähenemään. Kukaan ei tarvi rahaa enempää kuin toinenkaan jos niikseen tulee. Kaikille tasasumma, se joka tienaa enempi niin se tasataan työttömille. Kaikille 1500 e ja ei enempää.

        Kaikenlaisia se maailma elättääkin. Ettäkö ihan pitäisi palkata luusereita. Kyllä se niin on, että ne jotka tekee, ansaitsee palkkansa. Ne ketkä eivät tee pysyköön köyhinä ruikuttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karenssihan se vasta syrjäyttää ihmisiä. Työllisille pakkovero, työttömille puolet palkasta, niin jo rupeaisi maljailu vähenemään. Kukaan ei tarvi rahaa enempää kuin toinenkaan jos niikseen tulee. Kaikille tasasumma, se joka tienaa enempi niin se tasataan työttömille. Kaikille 1500 e ja ei enempää.

        Jos karenssi syrjäyttää niin liian pitkään ollut työttömänä no entäs parisuhde heh heh sitä ei taida olla kun kuka kattelee ihmistä jota ei huvita. Ihan turha uhota ni ei mitään muuta kiltisti työkkärin järjestämiin juttuihin.


    • Mistään mitään tietämättömän höpöpuhetta. Töissä käyvä saa AINA enemmän rahaa kuin työtön, koska, alle 1000€/kk palkka ei vaikuta asumistukeen, ja alle 300€/kk palkka ei vaikuta työttömyystukiin. Jos palkka yli 300€/kk saa soviteltua päivärahaa jossa jokaisesta 300€ rajan ylittävästä tienatusta eurosta työttömyyskorvaus pienenee 50 centtiä.

      Myös toimeentulotuella työskentely kannattaa. Ensinnäkin saa työnhankkimiskuluja 150€/kk plus 20% palkasta ei oteta huomioon toimeentulotuessa.

      Lisäksi hakinnanvaraista tukea, ym myönnetään lähes automaattisesti jos joutuu olemaan tuilla vaikka on töissä.

      On pazkapuhetta toi aloitus etkä ole ottanut asioista selvää etää kannattaako töihin mennä. Noiden jo mainitsemieni etujen lisäksi KAIKESSA TYÖSSÄ kertyy lomarahaa, palkallisia vapaapäiviä, sekä työeläkettä.

      Joten hopihopi töihin, ensin vaikka mainoksia jakamaan tai rappusiivoojaksi, siitä sitten vähitellen vaativampiin tehtäviin. TYÖ KANNATTAA AINA!

      • Anonyymi

        Ei kannata. 9 e päiväkorvausraha ei riitä edes työmatkoihin. En ymmärrä miksi työttömät ottaa niitä vastaan, se ei lopu koskaan kun pakotetaan ottamaan.

        Menepp sinä mainoksia jakamaan, siitä saa 8 senttiä lehti. Jos sulla on kolme lehteä saat 21 senttiä yhdestä postiluukusta. Lisäksi itse kannat ne portilta sisälle,jakelu auto ei tuo pidemmälle, järkkäät lehdet jakelupinohin, pakkaat laukkuihin ja lähdet kulkettamaan, ja matkaa kertyy varmasti parikyt kilsaa. Palkka et saa kuin lehtien jaosta, et pinoihin järkkäämisestä etkä matkoista. Kannattaako ei.

        Keran oli töissä ja sain 50 e vähemmän palkkaa kuin korvauksia. Kävin omalla autolla vielä töissä ja oli eväät hankittava. Ei kannattanut. Palkka ei riittänyt edes vuokraan sillon. Töissä olin ja haettava kelalta tukia sossusta ruoka rahaa.

        Näitähän on ja on niitäkin jotka vaan huutelee tietämättään tai tietäen noista puutteista. Minäkin voisin työttömänä alkaa huuteleen kaikille että mee töihin ja miski et ole töissä tai tyydy 1 e päivässä, se kannattaa, mutta niin hullu en ole.

        Ennemmin olen työtön ja haen tukia koska ne tulee täsmällisesti ja niillä elää, kun ei ole työmatkoja ym kuluja.

        Katkerat työlliset jotka raataa pienellä palkalla ja hakee kelan etuuksia, on suurin huutelija täällä, heitä niin ahdistaa olla töissä kun muut saa rahansa helpommalla. Siksi ovat kateellisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata. 9 e päiväkorvausraha ei riitä edes työmatkoihin. En ymmärrä miksi työttömät ottaa niitä vastaan, se ei lopu koskaan kun pakotetaan ottamaan.

        Menepp sinä mainoksia jakamaan, siitä saa 8 senttiä lehti. Jos sulla on kolme lehteä saat 21 senttiä yhdestä postiluukusta. Lisäksi itse kannat ne portilta sisälle,jakelu auto ei tuo pidemmälle, järkkäät lehdet jakelupinohin, pakkaat laukkuihin ja lähdet kulkettamaan, ja matkaa kertyy varmasti parikyt kilsaa. Palkka et saa kuin lehtien jaosta, et pinoihin järkkäämisestä etkä matkoista. Kannattaako ei.

        Keran oli töissä ja sain 50 e vähemmän palkkaa kuin korvauksia. Kävin omalla autolla vielä töissä ja oli eväät hankittava. Ei kannattanut. Palkka ei riittänyt edes vuokraan sillon. Töissä olin ja haettava kelalta tukia sossusta ruoka rahaa.

        Näitähän on ja on niitäkin jotka vaan huutelee tietämättään tai tietäen noista puutteista. Minäkin voisin työttömänä alkaa huuteleen kaikille että mee töihin ja miski et ole töissä tai tyydy 1 e päivässä, se kannattaa, mutta niin hullu en ole.

        Ennemmin olen työtön ja haen tukia koska ne tulee täsmällisesti ja niillä elää, kun ei ole työmatkoja ym kuluja.

        Katkerat työlliset jotka raataa pienellä palkalla ja hakee kelan etuuksia, on suurin huutelija täällä, heitä niin ahdistaa olla töissä kun muut saa rahansa helpommalla. Siksi ovat kateellisia.

        En ota kantaa 9€ orjatöihin, niistä ei kerry työeläkettä eikä ole oikeutta työterveyshuoltoon, eikä kerry lomarahoja, palkallisia vapaita, jne.

        "Menepp sinä mainoksia jakamaan, siitä saa 8 senttiä lehti. Jos sulla on kolme lehteä saat 21 senttiä yhdestä postiluukusta."

        -Minä jaan itse mainoksia ja lehtiä öisin, lehdestä saa 3-senttiä kappale väittämäsi 8-sentin sijaan. Mutta se tulee tuntipalkan päälle, ainakin minulla. Saan asumistukea täyden määrän mitä saisin työttömänäkin, palkka on 800€/kk pienen veroprosentin ansiosta, kelan päivärahaa saan noin 450€/kk eli se pienenee hieman palkan vuoksi.

        Suurin haitta on ulosottomies, minulla esim. on parkkisakkoja ym ulosotossa, hain ulosoton lykkäystä kun aloitin työt, muuten ulosottomies veisi kelan veronalaisen päivärahan ja palkasta suojaosuuden (noin 650€/kk) ylittävän osan.

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3971411/Ulosottovelallinen voi saada aivan uudenlaista kannustusta tyontekoon palkkaa ei ulosmitata puoleen vuoteen

        Linkissä lisää tietoa miten ulosotosta pääsee irti työsuhteen alkuaikoina.

        "Näitähän on ja on niitäkin jotka vaan huutelee tietämättään tai tietäen noista puutteista. Minäkin voisin työttömänä alkaa huuteleen kaikille että mee töihin ja miski et ole töissä tai tyydy 1 e päivässä, se kannattaa, mutta niin hullu en ole."

        Minä en koskaan huutelisi kenellekkään noin, olen tehnyt tarkat laskelmat laskukoneella ja laittanut Exel taulukkolaskentaan kulut ja tulot, ainut haitta osa-aikatöissä käydessä on ettei saa toimeentulotukea lääkkeisiin, jos lääkekulut on suuret se voi olla merkittävä haitta.

        Mutta muuten olen laksenut että jakamalla yhtä postipiiriä yöllä (kaikki kollegat jakaa kahta piiriä) niin yhtä piiriä jakamalla tienaan noin 550€/kk enemmän kuin työttömänä ollessa.

        Lisätöitä ei minun kannata ottaa, työkaverit ihmettelee minun toimintaa ettei yhden piirin palkalla tule toimeen, ja pomokin tarjosi toista piiriä, mutta minä kieltäydyin, sitten menisi kaikki kelan tuet ja nousisi veroprosentti, eli plus miinus nolla tilanne ois silloin.

        Yöpostin jaon lisäksi teen satunnaisia tuurauksia kaupassa ja SOL.illa rappusiivoojana. Pysyy mieli virkeänä ja olen työttömyyden kautta oppinut arvostamaan näitä ennen (roska-ammateiksi) mieltämiäni töitä.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        En ota kantaa 9€ orjatöihin, niistä ei kerry työeläkettä eikä ole oikeutta työterveyshuoltoon, eikä kerry lomarahoja, palkallisia vapaita, jne.

        "Menepp sinä mainoksia jakamaan, siitä saa 8 senttiä lehti. Jos sulla on kolme lehteä saat 21 senttiä yhdestä postiluukusta."

        -Minä jaan itse mainoksia ja lehtiä öisin, lehdestä saa 3-senttiä kappale väittämäsi 8-sentin sijaan. Mutta se tulee tuntipalkan päälle, ainakin minulla. Saan asumistukea täyden määrän mitä saisin työttömänäkin, palkka on 800€/kk pienen veroprosentin ansiosta, kelan päivärahaa saan noin 450€/kk eli se pienenee hieman palkan vuoksi.

        Suurin haitta on ulosottomies, minulla esim. on parkkisakkoja ym ulosotossa, hain ulosoton lykkäystä kun aloitin työt, muuten ulosottomies veisi kelan veronalaisen päivärahan ja palkasta suojaosuuden (noin 650€/kk) ylittävän osan.

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3971411/Ulosottovelallinen voi saada aivan uudenlaista kannustusta tyontekoon palkkaa ei ulosmitata puoleen vuoteen

        Linkissä lisää tietoa miten ulosotosta pääsee irti työsuhteen alkuaikoina.

        "Näitähän on ja on niitäkin jotka vaan huutelee tietämättään tai tietäen noista puutteista. Minäkin voisin työttömänä alkaa huuteleen kaikille että mee töihin ja miski et ole töissä tai tyydy 1 e päivässä, se kannattaa, mutta niin hullu en ole."

        Minä en koskaan huutelisi kenellekkään noin, olen tehnyt tarkat laskelmat laskukoneella ja laittanut Exel taulukkolaskentaan kulut ja tulot, ainut haitta osa-aikatöissä käydessä on ettei saa toimeentulotukea lääkkeisiin, jos lääkekulut on suuret se voi olla merkittävä haitta.

        Mutta muuten olen laksenut että jakamalla yhtä postipiiriä yöllä (kaikki kollegat jakaa kahta piiriä) niin yhtä piiriä jakamalla tienaan noin 550€/kk enemmän kuin työttömänä ollessa.

        Lisätöitä ei minun kannata ottaa, työkaverit ihmettelee minun toimintaa ettei yhden piirin palkalla tule toimeen, ja pomokin tarjosi toista piiriä, mutta minä kieltäydyin, sitten menisi kaikki kelan tuet ja nousisi veroprosentti, eli plus miinus nolla tilanne ois silloin.

        Yöpostin jaon lisäksi teen satunnaisia tuurauksia kaupassa ja SOL.illa rappusiivoojana. Pysyy mieli virkeänä ja olen työttömyyden kautta oppinut arvostamaan näitä ennen (roska-ammateiksi) mieltämiäni töitä.

        Sulla on sentään yrittämistä tehdä jotain elintasosi eteen, mutta paljon on niitä, jotka sairastuvat vakavasti, kun kuulevat sanan työ.


    • Anonyymi

      Tällä elää kuin vapaaherra tekemättä koskaan työtä. Tällainen huokuttaa varmasti myös maahanmuuttajia, joten he tuskin ovat sitä ahkerinta väkeä. Tulee vaan lisää elätettäviä omien lisäksi.

    • Anonyymi

      Mine hyva kela loma suomi. Ilmainen loma. Paljon lepo. Jaksa siittä nainen. Paljon lepo tarvitse. ja voi olla lepo ja pyhä mies . Kotimaass joutu työ, se ikävä ja hikinen. Ei aika siittä ja levätä ei pyhä ja rukoilla. Suomi loma hyvä rukoilla kaikki ilmainen. voi olla pyhä mies.

    • Anonyymi

      Kaikki voi olla perustulolla. Ja huumeet vapaaksi. sitten voi olla vapaa ja harrastaa anarkiaa ja terrorismia. Kun on aikaa. Päivät viikot kuukaudet pureskellaan lehtiä heinää ja siinä se aika kuluu.

      • Anonyymi

        Kerrot peloistasi ja äänestät varmaan pelkojesi mukaan.


    • Anonyymi

      Elä sitten tuilla ja mene typpiin myrkytettäväksi, kuolet rikkaana vihanneksena joka työllisti vaalipudokkaita stasibyrokraatteja.

    • Anonyymi

      >saman saat ja enemmänkin kun elät tuilla. Se vaan on tosiasia.

      Ei pidä paikkaansa. Työttömänä ei ollut varaa edes liikuntaa harrastaa, työssäkäyvänä on todella leppoisat olot, ei tarvitse ostaa halvinta vaan terveellisintäkin voi ostaa. Eikä pyörry jos kaupassa onkin mantelit 6 euroa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkansa.Mun jalat toimi ihan samalla tavalla työttömänä ollessa.Lisäksi talvella kaamosaikaan voi liikkua siihen aikaan kun näkee,muut on töissä.Liikunta on sitä edullisinta mitä voi harrastaa!!


      • Anonyymi

        Eivät tulot vaan vapa-aika. Ilman tukia, pelkällä työttömyyskorvauksella eläen on käytettävissä oleva rahan määrä vähäisempi mutta vapaa-aika ja varsinkin sen käyttäminen ratkaisee!
        Töissä ollessa ei ollut mahdollisuutta 3kk:n etelän lomiin mutta työttömänä se oli mahdollista ja laillista.
        Minulle etelä tarkoitti Espanjaa mutta sieltä käsin olisin voinut mennä mihin tahansa eikä kukaan olisi perään kysynyt.


      • Anonyymi

        Eivät tulot vaan vapa-aika. Ilman tukia, pelkällä työttömyyskorvauksella eläen on käytettävissä oleva rahan määrä vähäisempi mutta vapaa-aika ja varsinkin sen käyttäminen ratkaisee!
        Töissä ollessa ei ollut mahdollisuutta 3kk:n etelän lomiin mutta työttömänä se oli mahdollista ja laillista.
        Minulle etelä tarkoitti Espanjaa mutta sieltä käsin olisin voinut mennä mihin tahansa eikä kukaan olisi perään kysynyt.


    • Anonyymi

      No niinpä ja vuokrafirma kun ei meinaa maksaa ylitöistä,joita teetetty. Taidan hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle.

    • Anonyymi

      Niin. En enää mene töihin tai teen mitä sattuu siellä.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole töissä eikä työttömänä. Muuten hän tietäisi paremmin. Eläkeläisestä on kyse.

    • Anonyymi

      Humoristinen aloitus työt ei kannata ni mikä sitten että köyhyyspalstalla heh.

      • Anonyymi

        No millanen sen pitäisi olla, aloituksen? Kaikkihan täällä on humoristisia ja saa hyvälle tuulelle, se on tärkeintä ettei karju naama punaisena ja naama punaisena.
        Juu ei työ kannata, jos ei halua olla orjana. Palkkatyötä suomessa ei enää ole.

        Palkat on sidottu kela korvauksiin, palkat on niin pienet että joutuu hakee kela etuuksia et saa ruokaa. SE ON TODELLA VÄÄRIN.
        Työnantajat käyttää sitä hyväkseen että saa työntekijän ilmaiseksi.

        Siksi työ ei kannata. Kyllä se naurattaa ja on humoristista, että jotkut suostuu siihen että saa peintä palkka ja kela koruvuksia.

        Palkan päälle ei pitäisi saada kelasta, palkalla oitää tulla toimeen.
        no sinusta se on humorisista että juokset leipäjonossa vielä kun palkkasi ei riitä. No ehkä se onkin, kaikki ei vaan sitä halua vaan elää krovauksilla jos palkka on 9 e päivä niin kelaan vaan hymysuin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No millanen sen pitäisi olla, aloituksen? Kaikkihan täällä on humoristisia ja saa hyvälle tuulelle, se on tärkeintä ettei karju naama punaisena ja naama punaisena.
        Juu ei työ kannata, jos ei halua olla orjana. Palkkatyötä suomessa ei enää ole.

        Palkat on sidottu kela korvauksiin, palkat on niin pienet että joutuu hakee kela etuuksia et saa ruokaa. SE ON TODELLA VÄÄRIN.
        Työnantajat käyttää sitä hyväkseen että saa työntekijän ilmaiseksi.

        Siksi työ ei kannata. Kyllä se naurattaa ja on humoristista, että jotkut suostuu siihen että saa peintä palkka ja kela koruvuksia.

        Palkan päälle ei pitäisi saada kelasta, palkalla oitää tulla toimeen.
        no sinusta se on humorisista että juokset leipäjonossa vielä kun palkkasi ei riitä. No ehkä se onkin, kaikki ei vaan sitä halua vaan elää krovauksilla jos palkka on 9 e päivä niin kelaan vaan hymysuin..

        Olen ollut työttömänä ja töissä ja kyllä nyt töissä ollessa saa pirun paljon enemmän rahaa, eikä tarvitse korvauksia hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut työttömänä ja töissä ja kyllä nyt töissä ollessa saa pirun paljon enemmän rahaa, eikä tarvitse korvauksia hakea.

        Ei saa. Mieti että sinä maksat palkastasi auton käyttökustannukset, maksat eväät tai ruokailun, ja tarvit vaatteitakin enempi, ne kuluu ja talvella tarvii enempi ja kenkiä...kaikki maksat itse.

        Kun olet työtön, ei noita kuluja ole, voit itse päättää milloin menet autoilee tai ylipäätään ulos, pakkasella ei edes tarvi mennä j os ei halua, ei tarvi toppiksia ostella.
        Työttömälle jää kaikki itselleen kelanrahat mitä se saa, mitään ei mene ylimääräisiin kuluihin.

        Minä ym päjrätään paljon paremmin kelan rahoilla kun 9 e päiväkorvausrahoilla. Työn iloa sulle, rahastahan työäistä ei voi onnitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa. Mieti että sinä maksat palkastasi auton käyttökustannukset, maksat eväät tai ruokailun, ja tarvit vaatteitakin enempi, ne kuluu ja talvella tarvii enempi ja kenkiä...kaikki maksat itse.

        Kun olet työtön, ei noita kuluja ole, voit itse päättää milloin menet autoilee tai ylipäätään ulos, pakkasella ei edes tarvi mennä j os ei halua, ei tarvi toppiksia ostella.
        Työttömälle jää kaikki itselleen kelanrahat mitä se saa, mitään ei mene ylimääräisiin kuluihin.

        Minä ym päjrätään paljon paremmin kelan rahoilla kun 9 e päiväkorvausrahoilla. Työn iloa sulle, rahastahan työäistä ei voi onnitella.

        Jotenkin kummasti vaan pankkitilille on töissä käydessä rahaa kertynyt ja työttömänä niin ei tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin kummasti vaan pankkitilille on töissä käydessä rahaa kertynyt ja työttömänä niin ei tapahtunut.

        Höpö höpö, sä vaan kuvittelet. Kannattaisi hankkia uudet silmälaist, niin ei näkisi numeroita kahtena tai kolmena... heheeeee...

        Jos sä haet kaikki etuudet ja korvaukset niin kyllä siitäkertyy. Kato ei ne kerro sulle, sun itse pitää ottaa selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, sä vaan kuvittelet. Kannattaisi hankkia uudet silmälaist, niin ei näkisi numeroita kahtena tai kolmena... heheeeee...

        Jos sä haet kaikki etuudet ja korvaukset niin kyllä siitäkertyy. Kato ei ne kerro sulle, sun itse pitää ottaa selvää.

        Sitten ilmeisesti kuvittelee pankkikin, kun sijoitusneuvoja tarjoavat.


    • Anonyymi

      Vuokrafirman nilkki soitti ja "tarjosi" paskaduunia surkeasta firmasta jossa tunnetusti ei kukaan kauaa viihdy ja palkkakin oli ihan luokaton, kulkeminen paikalle omalla autolla sekä työnkuva ei millääntavoin selvää, eli saat kaikki paskat hommat tehdä mitä kukaan muu ei ikinä halua tehdä, että tällaista työllistämistä..
      Etsii varmasti ikuisesti siihen duunaria kun se joka kusetetaan siihen hommaan lähtee viikossa jo lätkimään.

      • Anonyymi

        Kukas pakottaa olemaan vuokrafirman kirjoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas pakottaa olemaan vuokrafirman kirjoilla?

        Eipä muualta duunareita enää palkata asiakasyrityksiin kuin vuokrafirmojen kautta.

        Suhteilla menevät muut suoraan firmoihin kuten sukulaispojat, isin firmaan, pomojen kalakaverit, pomojen homo kaverit jne.

        Mihinkään tällaiseen ryhmään en kuulu enkä koskaan aio kuuluakkaan.


    • Anonyymi

      Toimeentulotuki tiputettava 350euroon niin työt kannattaa ja muutenkin töissä kannattaa olla ettei jää kotio istuun.

    • Anonyymi

      Huono provokaatio. Onneksi siipeilijät pyritään laittamaan kuriin hallituksen toimilla. Oikeasti työkyvyttömät ja sairaat ovat sitten seikka erikseen.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, ne mitään laita. TTtuki antaa aina sen taksin mitä Orpo Petturi ottaa.


      • Anonyymi

        Se on ihan oikein, jos asennevammaisen työtä vieroksuvan tukirahat pienenvät. Saisi vähintään puolittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan oikein, jos asennevammaisen työtä vieroksuvan tukirahat pienenvät. Saisi vähintään puolittua.

        Minusta on hienoa että palkat alenevat kun tulee uusia veroja ja maksuja ja työoloja kuristetaan, ihan oikein. Ei ole järkee maksaa duunareille kun ne istuu ja katselee kännykkää. Hienoa että kaikkea työelämää kurjistetaan, niin eiköhän se työ ala maistumaan.

        Hieno homma, mitä pikemmin sen parempi. Palkaton sairasoma voisi olla 5 pvä ja siitä enempi lääkrintodistuksella, kaikkihan nykysin on töistä ois kun ei tarvi lääkärintodistusta.

        5 pvä oma vastuu ja sitten vasta palkallista.

        Onneksi jäin eläkkeelle 2 v sitten ja sain 2 x isot korotukset eläkkeeseen, ei tarvi huolehtia noista työelämän onelmista. Ihnaa olla kotona. REnnen kun joku alkaa katkeroituna haukkumaan, niin kerron että mulla on harrastuksia joka pivälle ja olen tarmokas tyyppi, eläkkeellä on aikaa tehdä ja matkustaa ja olla vaan.. Aivan ihanaa. Nykyinen tuleva työelämä ei sopisi mulle joten hyvään aikaan jäin eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hienoa että palkat alenevat kun tulee uusia veroja ja maksuja ja työoloja kuristetaan, ihan oikein. Ei ole järkee maksaa duunareille kun ne istuu ja katselee kännykkää. Hienoa että kaikkea työelämää kurjistetaan, niin eiköhän se työ ala maistumaan.

        Hieno homma, mitä pikemmin sen parempi. Palkaton sairasoma voisi olla 5 pvä ja siitä enempi lääkrintodistuksella, kaikkihan nykysin on töistä ois kun ei tarvi lääkärintodistusta.

        5 pvä oma vastuu ja sitten vasta palkallista.

        Onneksi jäin eläkkeelle 2 v sitten ja sain 2 x isot korotukset eläkkeeseen, ei tarvi huolehtia noista työelämän onelmista. Ihnaa olla kotona. REnnen kun joku alkaa katkeroituna haukkumaan, niin kerron että mulla on harrastuksia joka pivälle ja olen tarmokas tyyppi, eläkkeellä on aikaa tehdä ja matkustaa ja olla vaan.. Aivan ihanaa. Nykyinen tuleva työelämä ei sopisi mulle joten hyvään aikaan jäin eläkkeelle.

        Useimmilla taisi tänäkin vuonna verot ja maksut pienentyä, ja palkkaankin tuli vähintään TES-korotukset.


    • Anonyymi

      Mulle kelpaisi, jos saisi.

    • Anonyymi

      Olen töissä,mutta joudun samalla käyttämään asumistukea ja toimeentulotukea ja siis työni on ihan oikea työ,mutta kehno palkka.

      • Anonyymi

        Juupa, ei KUKAAN duunari palkalla päjrää ei varsinkaan Orpon uhkailujen toteutumisen jälkeen, leipäjonossa käyvät nytkin jo ja tt tukea ja kelan etuuksia hakevat. Jos kaikki saa palkkaa 9 e pivä, niin eip sillä elä. Onneksi olen eläkkeellä. 2.105 e kk... ai että! + sijoutuskset ja yksi sijoitusasunto... jotka ei vaikuta eläkkeeseen... ihaaaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa, ei KUKAAN duunari palkalla päjrää ei varsinkaan Orpon uhkailujen toteutumisen jälkeen, leipäjonossa käyvät nytkin jo ja tt tukea ja kelan etuuksia hakevat. Jos kaikki saa palkkaa 9 e pivä, niin eip sillä elä. Onneksi olen eläkkeellä. 2.105 e kk... ai että! sijoutuskset ja yksi sijoitusasunto... jotka ei vaikuta eläkkeeseen... ihaaaa...

        Sanopas yksikin henkilö, joka saa palkkaa 9 euroa per päivä. Mediaanipalkka on kuitenkin n. 3500 euroa kuussa.


    • Anonyymi

      Niin on.

    • Anonyymi

      Totta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe