Velkani on tullut 2007 ja sille ei velkoja ole hakenut tuomiota ennenkuin nyt ovat hakemassa..eli nyt hakevat oikeuden päätöksen ja saavat lisäaikaa velkoa seuraavat 15 vuotta vai? Vai lasketaanko tämä kulunut 13 vuotta vanhentumisaikaan?
Velan vanhentuminen?
4
102
Vastaukset
- Anonyymi
Velka vanhenee, ellei siitä muistuteta velallista vähintään 3 vuoden välein. Jos asiasta on käräjätuomio, on katkaisuaika 5 vuotta.
Tavallinen kuluttajavelka vanhentuu lopullisesti kahdella, rinnakkain juoksevalla tavalla: eräpäivänsä perusteella ja velkomustuomiosta laskettavalla perusteella. Kumpi näistä määräajoista ensin juoksee loppuun, määrittää velkasi lopullisen vanhentumisen ajankohdan. Tavallisen kuluttajavelan eräpäivävanhentuminen tulee vastaan 20 vuotta eräpäivästä, sinun velkasi osalta siis vuonna 2027. Jos nyt saat käräjätuomion v.2020, olisi ulosottoperuste voimassa 15 vuotta eli vuoteen 2035. Kun eräpäivävanhentuminen tulee ensin vastaan, on velkasi perintäkelvoton 2027.
Jos kyse on yksityisestä velkojasta tai rikosperusteisesta velasta, määräaikoihin tulee 5-10 vuotta lisää aikaa.- Anonyymi
Tietyissä tapauksissa velkoja vai hakea ja saada ulosottoperusteisen velan vanhenemiselle 10 vuoden lisäajan.
- Anonyymi
mulla vanhenee 2038 vuonna
- Anonyymi
Tossa ajassa ehtis jo jotain maksella takaisinpäinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799