Kuntasektorilla naisoletetut tienaavat samasta työstä enemmän kuin miesoletetut , onko tämä eriarvoista vai samanarvoista .
Naisoletettujen palkka
5
89
Vastaukset
Naisten palkka koko yhteiskunnassa on suurempi, kuin miesten.
Naiset eivät tosin välttämättä tienaa yhtä paljon, mutta eivät myöskään tee työtunteja samassa määrin kuin miehet.
(palkka ei ole sama asia kuin ansio)- Anonyymi
minun mielestä tulisi saatu palkka jakaa tehdyillä työtunneilla ja näitä voisi vertailla esimerkiksi .
Anonyymi kirjoitti:
minun mielestä tulisi saatu palkka jakaa tehdyillä työtunneilla ja näitä voisi vertailla esimerkiksi .
Näin se tulisikin tehdä.
Jostain syystä feministinen media ei muista useinkaan että vuosiansio ei ole hyvä mittari palkkojen arviointiin, sillä siitä ei selviä tehty työn määrä.Femen kirjoitti:
Näin se tulisikin tehdä.
Jostain syystä feministinen media ei muista useinkaan että vuosiansio ei ole hyvä mittari palkkojen arviointiin, sillä siitä ei selviä tehty työn määrä.Ei sitä tee verottajakaan, vaan verottaa ansioiden mukaan.
Miehet maksavat noin 1½x tuloveroja naisiin vrt.
- Anonyymi
No enpä usko noin olevan kylläkään!!ja sitäpaitsi mikä ihme sana on naisoletettu???.Siis no esim.lääkärit ovat miltei joka paikassa useimmin nainen kuin mies,tosin ei se nyt tosin aina ole noin mutta usein on, eikä sillä alalla esim tule eri palkkaa sukupuolen mukaan..!
En ole kuullut muutenkaan että joku nainen olisi saanut korkeampaa palkkaa samasta työstä kuin kollega samalla alalla ..Tampereella taitaa olla nykyään naispormestari mutta sanoisin että pormestari isossa kaupungissa saa hyvää palkkaa joka tapauksessa riippumatta sukupuolesta..Että jos väittää noin että olisi parempi niin kannattaa sitten myös sanoa ala ja paikkakunta alue missä muka olisi noin..!!(??)..Hm niin olen kyllä kuullut että jollain alalla varsinkin esim erityisesti valtiolla on noita henkilökohtaisen arvion mukaisia lisiä mutta ne kohottavat eniten kai juuri valtiolla olevan palkkoja..kunta alalla ne eivät yleensä toimi niin suurina laisinkaan kuin valtiolla..mutta eivät nekään valtiolla perustu sukupuoleen ne lisät!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852