Kysymyksessä Jumalan olemassa olosta törmäämme väistämättä kahteen ongelmaan, 1) mikä on Jumala ja 2) mitä on olemassa olo. Siksi itse olen ignostikko.
Kysymys Jumalan olemassa olosta on järjetön
42
104
Vastaukset
- Anonyymi
Niin on, sillä Jumala on huijausta ja syystä siis olematon. Siksi olen ateisti.
"Niin on, sillä Jumala on huijausta ja syystä siis olematon. Siksi olen ateisti."
Koko maailmankaikkeudella, elämällä ja olemassaololla on alkulähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Tuota alkulähdettä kutsumme Jumalaksi.
Koko universumin ja ihmisten olemassaolo on täten sidoksissa siiihen, että Jumala on olemassa.
Jokainen ateistikin on siten itse todiste kaiken alkulähteen, Jumalan, olemassaolosta.
Jos siis ateisti haluaa todisteen Jumalan olemassaolosta, hänen tarvitsee esittää itselleen vain kysymys: "Olenko olemassa"?
Jos vastaus on myönteinen, niin silloin myös Jumala on olemassa. Sen kauempaa ei ateistin tarvitse etsiä todistetta Jumalasta.
Todisteen saaminen Jumalasta on siten niin helppoa ja yksinkertaista, että siihen ei tarvita mitään tiedettä, eikä yliopistokoulutusta.- Anonyymi
Mark5 kirjoitti:
"Niin on, sillä Jumala on huijausta ja syystä siis olematon. Siksi olen ateisti."
Koko maailmankaikkeudella, elämällä ja olemassaololla on alkulähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Tuota alkulähdettä kutsumme Jumalaksi.
Koko universumin ja ihmisten olemassaolo on täten sidoksissa siiihen, että Jumala on olemassa.
Jokainen ateistikin on siten itse todiste kaiken alkulähteen, Jumalan, olemassaolosta.
Jos siis ateisti haluaa todisteen Jumalan olemassaolosta, hänen tarvitsee esittää itselleen vain kysymys: "Olenko olemassa"?
Jos vastaus on myönteinen, niin silloin myös Jumala on olemassa. Sen kauempaa ei ateistin tarvitse etsiä todistetta Jumalasta.
Todisteen saaminen Jumalasta on siten niin helppoa ja yksinkertaista, että siihen ei tarvita mitään tiedettä, eikä yliopistokoulutusta."Koko maailmankaikkeudella, elämällä ja olemassaololla on alkulähde, josta kaikki on saanut alkunsa. "
Sulla oli varmaan jotain todisteitakin tälle väitteelle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koko maailmankaikkeudella, elämällä ja olemassaololla on alkulähde, josta kaikki on saanut alkunsa. "
Sulla oli varmaan jotain todisteitakin tälle väitteelle?Kvanttifluktuaatio, kosminen inflaatio, singulariteetti ja alkuräjähdys.
Riittääkö tai kelpaako todisteiksi?
Tiedemiehet ovat nykyään sitä mieltä, että universumi on ollut jossakin muodossa aina olemassa tai sitten he kannattavat multiversumi-, säie- tai muuta modernia teoriaa. Ainoa, josta tiedemiehet ovat yhtä mieltä on se, että Jumalaa ei ole olemassa eikä luomista ole tapahtunut. Niinpä sellainen ihminen ei ole tiedemies, joka uskoo Jumalan luoneen kaiken, mitä on olemassa, itseään lukuunottamatta, koska Jumala ei ole luotu ja hän on aina ollut olemassa ilman päivien alkua (ajalla ei ole alkua, koska Jumala on ikuinen ja ääretönkin, jolloin vain näkyvällä ja materiaa sisältävällä avaruudella on rajat, mutta sen jälkeen alkaa Jumalan äärettömyys ja rajattomuus tilassa, jossa hänen henkensä täyttää "taivaan" ja sen asukkaat, henkiolennot, jotka ovat enkeleitä).
Vastauksena viestiin:
""Koko maailmankaikkeudella, elämällä ja olemassaololla on alkulähde, josta kaikki on saanut alkunsa. "
Sulla oli varmaan jotain todisteitakin tälle väitteelle?"
- Anonyymi
Kysymyksessä tonttujen olemassa olosta törmäämme väistämättä kahteen ongelmaan, 1) mikä on tonttu ja 2) mitä on olemassa olo. Siksi itse kysymys joulusta on minulle merkityksetön eli olen ignostinen sen suhteen.
- Anonyymi
En vietä joulua.
Eikä tonttuja enää ole.
En minä tiedä mitä ne on. Ala-asteella piti tehä tonttuja,en osannu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vietä joulua.
Eikä tonttuja enää ole.
En minä tiedä mitä ne on. Ala-asteella piti tehä tonttuja,en osannuMinusta Hämähäkkimies on yhtä todellinen kuin Jumala, joka on luonut kaiken, mitä on olemassa. Itse asiassa Hämähäkkimies on todellisempi, koska siitä on olemassa luotettavaa kirjallista tietoa, toisin kuin Luojasta tai luojista.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta Hämähäkkimies on yhtä todellinen kuin Jumala, joka on luonut kaiken, mitä on olemassa. Itse asiassa Hämähäkkimies on todellisempi, koska siitä on olemassa luotettavaa kirjallista tietoa, toisin kuin Luojasta tai luojista.
"Minusta Hämähäkkimies on yhtä todellinen kuin Jumala, joka on luonut kaiken, mitä on olemassa. Itse asiassa Hämähäkkimies on todellisempi, koska siitä on olemassa luotettavaa kirjallista tietoa, toisin kuin Luojasta tai luojista."
Jos haluat todisteita Jumalasta niin niitä löytyy pilvin pimein. Mene esim. jonkin kaupungin kirjastoon. Siellä on yleensä uskonnollisten kirjojen hyllyt. Nämä hyllyt ovat monta metriä pitkiä ja niitä on useita monessa kerroksessa. Ne ovat täynnä kirjoja, jotka todistavat Jumalasta eri tavoin satojen eri henkilöiden kirjoittamina. Lue kaikki ne läpi.
Kirjastossakin on yleensä vain pieni osa kaikista hengellisistä kirjoista. Vanhimpia kirjoja löytyy paljon enemmän ja niitä on antikvariaattisissa kirjakaupoissa. Sen lisäksi ulkomailta löytyy varmasti satoja tuhansia eri kielisiä hengellisiä kirjoja eri kielillä. Lue nekin kaikki läpi.
Kun olet kaikki mainitut kirjat lukenut, voit lukea hengellisiä lehtiä, joita Suomessakin ilmestyy kymmenittäin. Hanki kaikki numerot viimeisten sadan vuoden ajalta ja lue niistä todisteita Jumalasta.
Kun olet ne käynyt läpi, voit saada lisätodisteita Jumalasta hengellisistä äänitteistä kasetteina ja CD-levyinä, tai videokasetteina. Niissä on tallennettuina todistusaineistoa Jumalasta ja kuinka Hän on ilmestynyt eri ihmisille ja eri tilanteissa. Näitäkin äänitteitä on varmasti satoja ellei tuhansia ja uusia tulee koko ajan.
Ja jos vielä haluat saada lisätodisteita Jumalasta, voit mennä hengellisiin kokouksiin ja kuulla siellä ihmisten todistuspuheenvuoroja siitä, kuinka he ovat kohdanneet Jumalan ja oppineet tuntemaan Hänet. Voit myös henkilökohtaisesti tavata uskovia, jotka voivat todistaa sinulle, kuinka Jumala on tullut heidän elämäänsä.
Jos vielä haluat lisää todisteita Jumalasta, niin voit katsella vaikkapa televisiosta TV7 kanavalta hengellisiä ohjelmia, joissa myös todistetaan eri tavoin Jumalasta.
Takaan ettet koko elämäsi aikana ehdi käydä läpi edes pientä murto-osaa siitä todistusaineistosta, joka todistaa Jumalan olemassaolosta.Mark5 kirjoitti:
"Minusta Hämähäkkimies on yhtä todellinen kuin Jumala, joka on luonut kaiken, mitä on olemassa. Itse asiassa Hämähäkkimies on todellisempi, koska siitä on olemassa luotettavaa kirjallista tietoa, toisin kuin Luojasta tai luojista."
Jos haluat todisteita Jumalasta niin niitä löytyy pilvin pimein. Mene esim. jonkin kaupungin kirjastoon. Siellä on yleensä uskonnollisten kirjojen hyllyt. Nämä hyllyt ovat monta metriä pitkiä ja niitä on useita monessa kerroksessa. Ne ovat täynnä kirjoja, jotka todistavat Jumalasta eri tavoin satojen eri henkilöiden kirjoittamina. Lue kaikki ne läpi.
Kirjastossakin on yleensä vain pieni osa kaikista hengellisistä kirjoista. Vanhimpia kirjoja löytyy paljon enemmän ja niitä on antikvariaattisissa kirjakaupoissa. Sen lisäksi ulkomailta löytyy varmasti satoja tuhansia eri kielisiä hengellisiä kirjoja eri kielillä. Lue nekin kaikki läpi.
Kun olet kaikki mainitut kirjat lukenut, voit lukea hengellisiä lehtiä, joita Suomessakin ilmestyy kymmenittäin. Hanki kaikki numerot viimeisten sadan vuoden ajalta ja lue niistä todisteita Jumalasta.
Kun olet ne käynyt läpi, voit saada lisätodisteita Jumalasta hengellisistä äänitteistä kasetteina ja CD-levyinä, tai videokasetteina. Niissä on tallennettuina todistusaineistoa Jumalasta ja kuinka Hän on ilmestynyt eri ihmisille ja eri tilanteissa. Näitäkin äänitteitä on varmasti satoja ellei tuhansia ja uusia tulee koko ajan.
Ja jos vielä haluat saada lisätodisteita Jumalasta, voit mennä hengellisiin kokouksiin ja kuulla siellä ihmisten todistuspuheenvuoroja siitä, kuinka he ovat kohdanneet Jumalan ja oppineet tuntemaan Hänet. Voit myös henkilökohtaisesti tavata uskovia, jotka voivat todistaa sinulle, kuinka Jumala on tullut heidän elämäänsä.
Jos vielä haluat lisää todisteita Jumalasta, niin voit katsella vaikkapa televisiosta TV7 kanavalta hengellisiä ohjelmia, joissa myös todistetaan eri tavoin Jumalasta.
Takaan ettet koko elämäsi aikana ehdi käydä läpi edes pientä murto-osaa siitä todistusaineistosta, joka todistaa Jumalan olemassaolosta.Kirjat todistavat, että kaikenmaailman uskontoja on ja on ollut. Niiden tutkiminen on osoitus ihmisen kyvystä uskoa kaiken maailman hömppään.
Tässä kirja, josta voi aloittaa:
https://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=1227
Hyvässä tietokirjallisuudessa on aina lähdeviitteet, mitä hömppä-kirjoista ei yleensä löydy, joissa pahimmillaan ei ole edes kirjoittajaa ja alkuperäisen julkaisun julkaisuvuotta.- Anonyymi
Mark5 kirjoitti:
Takaan ettet koko elämäsi aikana ehdi käydä läpi edes pientä murto-osaa siitä todistusaineistosta, joka todistaa Jumalan olemassaolosta.Itse jumalasta ei siis yhtään todistetta vain yhtäläiset todisteet kuin hämähäkkimiehetsä josta on todisteena sentäs elokuviakin
Olematon todistaa olemattomuutensa ja hyvin.
Sinä olet vastaus.
Sinut on luotu Jumalan kuvaksi.
Jumala on siis olemassa
niinkuin Sinäkin,
ja Hän ajattelee, puhuu, kuuntelee,
tekee töitä,
vihaa vääryyttä ja rakastaa oikeutta
jne.Tekee töitä, vaikka voi Sanallaan luoda ja suorittaa ihan mitä tahansa? Lukitsetko tämän?
Kenelle Jumala puhuu? Ainakin Teuvo Suni ja Juhani Starczewski ovat saaneet Häneltä suoraa puhetta sisältäviä viestejä. Jussi jopa juttelee Hänen kanssaan niitä näitä.
Tiesitkö Kallu, että Jumalan ei tarvitse vihata mitään, koska Hän voi nanosekunnissa poistaa kaiken pahan jos haluaa? Viha on täysin tarpeeton tunne Kaikkivaltiaalle.- Anonyymi
Kyllä minut ja kaikki muutkin ihmiset on tehty joko nussimalla tai jonkinlaisen keinohedelmöityksen avulla. Ainoa mahdollinen yhteys jumaliin on aktin jälkeinen, silloin tällöin kuultu huokaus: Herra jumala kun teki gutaa.
- Anonyymi
En minä mikään hihhuli oo.
Mulle tuli järkee joskus vuonna 2014 - Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Tekee töitä, vaikka voi Sanallaan luoda ja suorittaa ihan mitä tahansa? Lukitsetko tämän?
Kenelle Jumala puhuu? Ainakin Teuvo Suni ja Juhani Starczewski ovat saaneet Häneltä suoraa puhetta sisältäviä viestejä. Jussi jopa juttelee Hänen kanssaan niitä näitä.
Tiesitkö Kallu, että Jumalan ei tarvitse vihata mitään, koska Hän voi nanosekunnissa poistaa kaiken pahan jos haluaa? Viha on täysin tarpeeton tunne Kaikkivaltiaalle.Mitä jos Jumala tykkää vihan tunteesta, kostosta ja rangaistuksesta: siitä, että kiduttaa luomiaan olentoja ja aiheuttaa niille kärsimystä?
Eikö tämä ole ilmeinen johtopäätös, jos arvon Herra Luoja sattuisi olemaan olemassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minut ja kaikki muutkin ihmiset on tehty joko nussimalla tai jonkinlaisen keinohedelmöityksen avulla. Ainoa mahdollinen yhteys jumaliin on aktin jälkeinen, silloin tällöin kuultu huokaus: Herra jumala kun teki gutaa.
Kyllä nussiminen tekee hyvää, mutta harvoin siitä lapsia syntyy... ja jos kaikki olisi luotua, niin eikö silloin myös nussiminen olisi luomisen tuloksena mahdollista sen sijaan, että miehen penis on sattumalta menettänyt penisluun, joka kaikilla ihmisapinoilla on evoluution tuloksena ja kasvanut kokoa, niin että miehen penis on suhteessa paljon suurempi kuin ihmisapinoiden penis ja tuottaa suurempaa nautintoa kuin penisluullinen pikku penis ihmisapinanaaraille?
"Kerran hihhuli on aina hihhuli. Ei siitä aivovammasta koskaan pääse eroon."
Jos usko Jumalaan on aivovamma, niin olen erittäin iloinen siitä, että minulla on tuo aivovamma. Siitä "sairaudesta" en halua koskaan parantua. Haluan mennä sen kautta Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään, missä ei ole mitään sairauksia, pahuutta, vääryyttä eikä edes kuolemaa.- Anonyymi
Vetää vertoja vakkaritrollin panetteluille ateisteista. Moni ateisti on entinen uskovainen ja toisinkin päin on, jos et tätä oikeasti ymmärrä niin sinä taidat olla se jolla on ajattelussa ongelmia.
- Anonyymi
Olen ateisti kaikkien epämääräisten jumalien suhteen, sellaistenkin joissa käsitteitä sotketaan toisiinsa jotta saataisiin 'todistus`.
- Anonyymi
Kerro AP mikä teitä hihhuleita vaivaa? Miksi on pakko valehdella ja väännellä asiat miten sattuu?
- Anonyymi
Väite, jonka mukaan Jumalaa ei ole olemassa, on järjetön, koska ilman luomista mitään ei olisi olemassa ja Jumala on kaiken muun paitsi itsensä luoja.
Väite, jonka mukaan Jumala on olemassa, on järjetön, koska tiede on todistanut kaiken syntyneen sattumalta itsestään ilman mitään yliluonnollista tekijää tai vaikutusta ja samoin on myös elämä syntynyt ja kehittynyt Terralle.- Anonyymi
Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että ihmisen keksimä Jumala ei luo paskaakaan, ei auta mitenkään ja hänen sanansakin pitää vielä ihmisten kirjoittaa. Niin avuttoman surkea on kyseinen "peruskallio".
"Väite, jonka mukaan Jumala on olemassa, on järjetön, koska tiede on todistanut kaiken syntyneen sattumalta itsestään ilman mitään yliluonnollista tekijää tai vaikutusta ja samoin on myös elämä syntynyt ja kehittynyt Terralle"
Ateistinen tiede voi niin väittää, mutta oikea tiede on täysin sopusoinnussa Jumalan sanan, Raamatun kanssa ja todistaa, että Jumala on olemassa.Anonyymi kirjoitti:
Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että ihmisen keksimä Jumala ei luo paskaakaan, ei auta mitenkään ja hänen sanansakin pitää vielä ihmisten kirjoittaa. Niin avuttoman surkea on kyseinen "peruskallio".
"Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että ihmisen keksimä Jumala ei luo paskaakaan, ei auta mitenkään ja hänen sanansakin pitää vielä ihmisten kirjoittaa. Niin avuttoman surkea on kyseinen "peruskallio"."
Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että Jumala on olemassa ja kaikki mitä havaitsen, ovat absoluuttisia tieteellisä todisteita Jumalasta. Ainuttakaan poikkeusta en ole vielä havainnut.- Anonyymi
Mark5 kirjoitti:
"Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että ihmisen keksimä Jumala ei luo paskaakaan, ei auta mitenkään ja hänen sanansakin pitää vielä ihmisten kirjoittaa. Niin avuttoman surkea on kyseinen "peruskallio"."
Pitkän elämäni aikana olen havainnut, että Jumala on olemassa ja kaikki mitä havaitsen, ovat absoluuttisia tieteellisä todisteita Jumalasta. Ainuttakaan poikkeusta en ole vielä havainnut.Matkiva ihmisapina, homo sapiens!
🤣😂😁
- Anonyymi
AP:n kaltaista apinat ovat surkimuksia. Ei mikään ihme ettei teillä ole työpaikkaa, autoa, taloa, puolisoa ja lapsia. Järkevät ihmiset tietävät ettei mitään Jumalaa ole olemassa koska se on totta. Usko on ainoastaan hihhuleille.
- Anonyymi
Mene nukkumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene nukkumaan.
Jumala meni nukkukaan eikä ole herännyt. Jopa tämä T.suni huomasi tämän ja poisteleea avauksiaan. Amen
- Anonyymi
Jumala on sana, joka täyttää tietämättömyyden.
Rehellinen ihminen sanoo vain, EN TIEDÄ. - Anonyymi
Niin ja Raamatun mukaan Jumala on henki ja rakkaus.
"Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Joh. 4:24
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
1 Joh. 4:8
"Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
1 Joh. 4:16
Ateistit eivät tosiaan näytä tuntevan Jumalaa, siksi ei ihme, kun väittävät, ettei Jumalaa ole.- Anonyymi
Ovat itse valinneet tiensä helvettiin, kuten juutalaiset ja muslimit kanssa.
- Anonyymi
Pseudonyymi Johannes on siis väärässä rakkaudesta.
- Anonyymi
Universumilla on oltava alkulähde. Sellainen on musta aukko, niinpä universumi on syntynyt mustasta aukosta.
Kohtaan 2 vastaan, että musta aukko ei ole olemassa, koska se on aukko.
Siksi uskon mustaan magiaan.- Anonyymi
Aivan yhtä loogista kuin moni muukin luomisoppi. Jokainen kyhätty sen ajan suosituista näkemyksistä ja isketty kaunokirjallisempaan muotoon, jonka voi helposti niellä.
- Anonyymi
Ateistina en usko jumaluuksiin, jeesuksiin, henkiin enkä paimentolaisten satukirjoihin.
- Anonyymi
Todistaa että AP on samanlainen aivovammainen hölmö kuten kaikki muutkin kaltaisensa raamattu-uskovaiset äärihihhulit.
- Anonyymi
"1) mikä on Jumala ja 2) mitä on olemassa olo. Siksi itse olen ignostikko."
Et siis tiedä vastausta kumpaankaan. Jumalan tietäminen ja tunteminen ei ole määritelmistä kiinni. Ihmisen luontainen järki ei yletä tavoittamaan sitä, mikä on tuonpuoleista.
Jumalan tuntee jokainen ilman käsitteitä ja määrittelyjä. Se on sydämen asia.
Avaa sydämesi niin saat tietää mikä Jumala on. Samalla selviää syy sinunkin olemassaoloosi.- Anonyymi
Jokainen tietää, mikä on dksjjxkw€. Avaa sydämesi, niin sieltä se löytyy!
- Anonyymi
Minä pidin uskovaisia sairaina, mutta ketjun aloittaja se vasta hoitoa tarvitsee. Ottaisit lääkkeet uuno. On typerää kysellä mikä se Jumala on kum yhtäkään jumalaa ei ole olemassa, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan.
- Anonyymi
Jumalalle siis lääkkeet ,Hänhän on avaaja kaikkeen ja dorka. Sitä tarkoitin yllä äsken. Kari_T-Ritsa on Jumalan homokaveri
- Anonyymi
Olemassaoloa voi kommentoida esim. Popperin maailmojen kautta.
A) Onko olemassa fyysinen olio nimeltä Jumala.
Luultavasti useimmat uskovatkin myöntävät, että ei.
B) Onko olemassa itsensä tiedostava psykologinrn olento nimeltä Jumala.
Tästä lienee kränä.
C) Onko olemassa uskonvarainen sosiaalinen konstruktio nimeltään Jumala.
Useimmat ateistitkin muöntävät, että on.
Mikä Jumala olisi?
Käsittääkseni "Jumalalla" tarkoitetaan maailmaan vaikuttavaa voimaa - joka on merkittävästi vahvempi kuin kukaan ihminen tai ihmisyhteisö. Deismin vain olemassa oleva Jumala ei siis mene tähän määritelmään.
Suuria voimia varmasti on. Vaikka ilmasto, eikä ole ollenkaan sanottua, että se olisi täysin deterministinen. Sen sijaan minulla ei ole mitään syytä kuvitella, että mikään voima tiedostaisi itsensä. Tiedostaminen on ylipäätään havainnon kategoria johon ihiminen luokittelee oman ja muiden ihmisten olemassaolon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37740189Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1158582Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316000Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224598Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623855Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523612Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743161- 332848
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192438Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192262