Verotettavat tulot kirkon jäsenillä vs. kaikilla

17

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tehdään hyvinkin karkea jako vaikkapa neljään ikäluokkaan, niin tulevaisuutta ei ole vaikea ennustaa. 0v-25v eivät juurikaan maksa veroa, 25v-50v kuuluvat kirkkoon nopeasti vähenevässä määrin, ja se siirtyy vähitelleen hyvin tienaavaan ikäluokkaan 50v-75v. 75 lopetellaan kirkollisveron maksamista, kun sen maksaminen tulee vaikeaksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        50% poks!


      • Anonyymi

        Aivan loistava uutinen.

        Papit joutuvat kohta kohtaamaan todellisen elämän ja sen haasteet.
        Mennyttä ovat elitistinen asema, palvovat mummot ja korkea elintaso.

        Mikä ilon ja onnen päivä.
        Oikeus tulee voittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan loistava uutinen.

        Papit joutuvat kohta kohtaamaan todellisen elämän ja sen haasteet.
        Mennyttä ovat elitistinen asema, palvovat mummot ja korkea elintaso.

        Mikä ilon ja onnen päivä.
        Oikeus tulee voittamaan.

        Jokainen voi tietysti harjoittaa näkemystään itse, meillä on uskonnon vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan loistava uutinen.

        Papit joutuvat kohta kohtaamaan todellisen elämän ja sen haasteet.
        Mennyttä ovat elitistinen asema, palvovat mummot ja korkea elintaso.

        Mikä ilon ja onnen päivä.
        Oikeus tulee voittamaan.

        Todella yllättävä, mutta toki hyvä uutinen tälle päivälle. Kirkko menettää asemiaan joka tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan loistava uutinen.

        Papit joutuvat kohta kohtaamaan todellisen elämän ja sen haasteet.
        Mennyttä ovat elitistinen asema, palvovat mummot ja korkea elintaso.

        Mikä ilon ja onnen päivä.
        Oikeus tulee voittamaan.

        "Mennyttä ovat elitistinen asema, palvovat mummot ja korkea elintaso."

        Hiippakuntien määrää tuleekin kasvattaa, jotta useampi leipäpappi voisi edestä piispaksi.


    • Anonyymi

      Tämä uutinen kivasti piristi kirkosta eroamista. Hienoa nähdä, että ihmiset haluavat kuulua kirkollisveroa maksamattomaan enemmistöön. Aina tilaisuuden tullen kannattaa mainostaa, että kirkollisveron maksaminen on Suomessa vähemmistön typeryyttä.

    • Anonyymi

      Ketkä kirkon aikuiset, verovelvollliset jäsenet siis eivät maksa kirkollisveroa?

      • Anonyymi

        Ainakin ne joilla ei ole tuloja, tai on vain verottomia sosiaalietuuksia. Esimerkiksi miehet siltojen alla eivät taida verotoimistoa rasittaa, ja esimerkiksi syvästi kehitysvammaiset eivät edes ymmärrä rahan käsitettä.

        Sitten on nuoria, joilla kesätöistä saatavat tulot jäävät niin pieniksi että kunnallisverotettava tulo jää nollaan perusvähennyksen jälkeen.

        Vielä yksi ryhmä voi olla pääomatuloilla elävät, kirkollisveroahan ei niistä makseta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ne joilla ei ole tuloja, tai on vain verottomia sosiaalietuuksia. Esimerkiksi miehet siltojen alla eivät taida verotoimistoa rasittaa, ja esimerkiksi syvästi kehitysvammaiset eivät edes ymmärrä rahan käsitettä.

        Sitten on nuoria, joilla kesätöistä saatavat tulot jäävät niin pieniksi että kunnallisverotettava tulo jää nollaan perusvähennyksen jälkeen.

        Vielä yksi ryhmä voi olla pääomatuloilla elävät, kirkollisveroahan ei niistä makseta.

        Eiköhän kirkolle kumminkin mene osuus minkä tahansa ostetun tuotteen hinnasta, eli kovin vaikeaa on kokonaan välttää kirkon tukemista.


      • Rmtob kirjoitti:

        Eiköhän kirkolle kumminkin mene osuus minkä tahansa ostetun tuotteen hinnasta, eli kovin vaikeaa on kokonaan välttää kirkon tukemista.

        No tietysti liki kaikesta menee arvonlisävero valtion kassaan, ja valtion kassasta taas osa menee evlut kirkon valtionrahoitukseen. Yhtä hyvin voisi kuitenkin sanoa että jokainen maksaa tuloistaan osan kirkolle (ja jokaiselle puljulle joka valtiolta jotain saa).


      • Anonyymi
        Rmtob kirjoitti:

        Eiköhän kirkolle kumminkin mene osuus minkä tahansa ostetun tuotteen hinnasta, eli kovin vaikeaa on kokonaan välttää kirkon tukemista.

        Tämä on se huutava vääryys - miksi yhdelle uskonnolle on annettu lupa verottaa yrityksiä. Ei kirkko käsittääkseni kasta perustettavia eikä hautaa konkunrssin tehneitä yrityksiä. Ei ole uskonnonvapautta tässä maassa ennen kuin moinen epäkohta korjataan.

        Sen jälkeen saa sitten Räsäset sun muut hihhulit kohdata kovan todellisuuden ja rahoittaa harhaoppinsa harrastamisen ihan itse!

        BTW senhän ei yhtään yllättänyt, että uskovien tulot ovat pienempiä, koska uskovat ovat keskimääräistä tyhmempiä. Aivoja pitää käyttää sen sijaan, että opisekellaan vaan ulkoa jotain vuohipaimenten satukirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on se huutava vääryys - miksi yhdelle uskonnolle on annettu lupa verottaa yrityksiä. Ei kirkko käsittääkseni kasta perustettavia eikä hautaa konkunrssin tehneitä yrityksiä. Ei ole uskonnonvapautta tässä maassa ennen kuin moinen epäkohta korjataan.

        Sen jälkeen saa sitten Räsäset sun muut hihhulit kohdata kovan todellisuuden ja rahoittaa harhaoppinsa harrastamisen ihan itse!

        BTW senhän ei yhtään yllättänyt, että uskovien tulot ovat pienempiä, koska uskovat ovat keskimääräistä tyhmempiä. Aivoja pitää käyttää sen sijaan, että opisekellaan vaan ulkoa jotain vuohipaimenten satukirjaa.

        << Tämä on se huutava vääryys - miksi yhdelle uskonnolle on annettu lupa verottaa yrityksiä. >>

        Mutta eihän kirkko enää saa mitään yhteisöverotuotto-osuutta. Olisikohan siitä noin 5 vuotta kun kirkon lakisääteisiin tehtäviin osoitetut rahat muutettiin valtionosuudeksi tuosta aiemmasta yhteisövero-osuudesta.

        << Sen jälkeen saa sitten Räsäset sun muut hihhulit kohdata kovan todellisuuden ja rahoittaa harhaoppinsa harrastamisen ihan itse! >>

        Kyllä se nytkin menee ainakin näennäisesti niin, että valtionosuudesta rahoitetaan esim. hautaustoimi, kirkonkirjat ja suojeltujen rakennusten ylläpito jne. kirkolle lankeavat lakisääteiset tehtävät. Sitä en tiedä, miten hyvin nuo pitäisi, jos ihan todellisuudessa tarkastettaisiin, miten paljon millekin momentille menee rahaa, mutta siis ainakaan paperilla valtio ei rahoita kirkon uskonnollista työtä ollenkaan.


    • Anonyymi

      Miten osinkotuloista ja myyntivoitoista maksetaan kirkollisveroa?

      • Jos niistä menee ylipäätään mitään veroa, osa siitä valuu valtion kautta kirkolle.


    • Prosentti vähästä on vähemmän kuin prosentti paljosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe