Mielenkiintonen keskustelu pään peittämisestä

Täällä oli tosi mielenkiintoinen keskusteluketju aloittamastani aiheesta, joka koskee erästä adressia, jossa puolueen jäsenyydestä ja oman yhden hengen ryhmän perustanut poliitikko on kerännyt adressin, jotta naisille määrättäisiin pipo tai jotain päähän:

www.adressit.com/uskova_vaimo_peitatko_vai_hapaisetko_paasi_-_miehesi_-_jumalanpalveluksessa_rukoillessa_ja_profetoidessa

"Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia, mutta vaimo on miehen kunnia"

"Joka kerta, kun vaimot rukoilevat tai profetoivat ilman pään peittämistä, he ovat vaarassa tottelemattomuutensa tähden vihollisen vaikutukselle."

Tuo viimeisin virke sisältää sen ajatuksen, että sielun tms vihollinen ei pääse ihmiseen, koska pipo estää sen? Onkohan väliä, mitä materiaalia se pipo on? Pitäiskö varmuudeksi käyttää foliovuorausta?

Onko tuossa adressissa tai poliitikon esittämissä ajatuksissa kenties jotain noloa? Minä olisin niin halunnut tietää edes sen, että kenelle tuo adressi on ollut tarkoitus toimittaa? Eduskuntaan? Ev.lut.kirkkoon? KD:n puoluetoimistoon?
Parhaimpia keskusteluja olen tallentanut waybackmachineen, missä ne on turvassa poistattelijoilta. Tuota poistettua ketjua en muista, ehdinkö tallentaa.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhat mummot pitää huivia.

      • Joo, mutta tuskin juuri kukaan enää nykypäivänä uskonnollisista syistä.


    • Kipa päässä on myös uskonnollinen viesti. Tästä pitää myös nostaa ns. kissa pöydälle.
      Lainaus Wiki: ". Viime aikoina siitä on muodostunut myös eräänlainen juutalaisuuden symboli, ja kipan käyttäjä ilmaisee siten kuuluvansa juutalaiseen kansaan.[1]"

    • Anonyymi

      Joillakin se pysyy ihan itsestäänkin.

    • Anonyymi

      Nuoret naiset huntua...

    • Anonyymi

      Nuoret naiset huntua...

    • Anonyymi

      Ai sori, luin otsikon väärin.

      Harvinaista kyllä ei ollutkaan kyse pään pettämisestä. Eli siis palstan vakiovänkääjien mt-ongelmasta... joka vääjäämättä paljastuu jokaisen ketjun edetessä...

      Jatkakaa...

      👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      104
      1567
    2. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1136
    3. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      20
      1128
    4. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      130
      1044
    5. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      103
      1034
    6. Nivalan tien kunto

      ....voiko sitä pitkin käydä Nivalassa särkemättä renkaita
      Haapavesi
      15
      1016
    7. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      48
      986
    8. Ilmastonmuutos on aikamme suurin ongelma

      Tuota asiaa eivät yksinkertaiset ihmiset ymmärrä, kun ihmettelevät miksi aurinko- ja tuulivoimaloita pystytetään ympäri
      Maailman menoa
      165
      941
    9. Antaa myrskyn puhdistaa

      Kivaa päivää vaan. 🐺⚡🌧️😊🤗☕
      Ikävä
      167
      907
    10. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      66
      906
    Aihe