Kannattaako Lapualle muuttaa

Anonyymi

Tätä palstaa luettua en ole oikein vakuuttunut

69

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä tämän palstan perusteella ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä? 😂

• Anonyymi

No ei kannata, koska tätä lukevat ja tänne kirjoittelevat kaikki puolijauhoiset.
        Minä itse olen sellainen, kun tänne kirjoittelen.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei kannata, koska tätä lukevat ja tänne kirjoittelevat kaikki puolijauhoiset.
        Minä itse olen sellainen, kun tänne kirjoittelen.

Ei se ihan niin ole. Yp poistaa asialliset kirjoitukset, mutta jättää kahelit provot. Kirjoitin, että Lapuan pitäisi mainostaa maksamaan vauvarahaa paljon näkyvämmin, eikä sen maksaminen jatkossakaan saisi jäädä arvailujen varaan, että sen saaminen olisi varmaa.

Tuohon tyyliin ei näköjään saa kirjoittaa. 😏

• Anonyymi

Hyvä kaupunki, kaksi asuntoa yhden hinnalla (kun vertaa muihin kaupunkkeihin).

• Anonyymi

Ei Lapua ole kaupunki vaa persvako

• Anonyymi

Minä olen kyllä ihan Lapualainen ja luen tätä palstaa. Lääkkeitä ei nyt ole tällä hetkellä muuta kun Brintellix ja Propal. Nii ja särkyyn Panacodia.

• Anonyymi

Suosittelen vakavasti joko Seinäjokea tai Kauhavaa Lapuan sijaan, riippuen etsiikö enemmän kaupunkimaista vai aidosti rehtiä ja maalaisempaa Pohjalaista meininkiä.

Lapuan riippakivinä ovat asuntojen putoavat hinnat ja riitaisa ote kaupungin asioiren hoidossa. Tulevaisuuden näkymät ovat alavireiset ja talouskin sakkaa.

Omalla rahalla ei kannata koskea Lapuaan. Jos sen sijaan piikki on auki toisten laskuun, Lapuaakin voi harkita.

• Anonyymi

Sun kannattaa seurata paremmin mitä ajassa tapahtuu. Kauhavalla asuntojen kauppa ei käy juuri ollenkaan vaikka melkein ilman saisi.
        Lapualle ei riitoja enää ole ollut pitkään aikaan.
        Suuria investointia eo ole hetkeen tarve tehdä.
        Koulut, harrastepaikat ovat kunnossa vuoden sisällä. Tilanne näyttää valoisalta.

• Anonyymi

Sun kannattaa seurata paremmin mitä ajassa tapahtuu. Kauhavalla asuntojen kauppa ei käy juuri ollenkaan vaikka melkein ilman saisi.
        Lapualle ei riitoja enää ole ollut pitkään aikaan.
        Suuria investointia eo ole hetkeen tarve tehdä.
        Koulut, harrastepaikat ovat kunnossa vuoden sisällä. Tilanne näyttää valoisalta.

• Anonyymi

Oikeastaan tätä palstaa ei kannata lukea. Itseltäkin meinasi jäädä auto ostamatta, kun aloin lukemaan autopalstaa. Tämä on sellainen trollien kuningaspaikka.

• Anonyymi

Ei tänne niin vaan muuteta. Tänne pitää olla voimassa oleva passi !

• Anonyymi

seinätjoet on moni pelastautunut lapualle tilavuuteen ja askartelemaan elämänsä kuvioita hyväntuulisessa joukossa, mutta tämän pitää henkilökohtaisesti oivaltaa

itsenäinen ja aatteleva kulkia luo ympärilleen myos virettä ja turvalisuutta esimerkeillään, elikkä terveillä elämäntavoillaan

• Anonyymi

Kannattaa muttaa, ja meet heti ekalla viikolla baariin ja huudat kovaan ääneen että paini on homojen laji.

• Anonyymi

Montako kertaa olet tämän hauskan "vitsin" täällä kirjoittanut.

• Anonyymi

Hehheh.
        Eihän Lapualla oo ollu painijoita -70 luvun alun jälkeen. Silloin oli painikisat Lapua vastaan muu maailma. Tai Eurooppa. Ja Lapua voitti.
        80 Olympia pronssia Moskovasta, mikä oli H.K. mitali vuosi? Hopea. Pikkuisen on ollut rauhallisempaa.
        Niinkuin Latosaares, hämäläinen painija vei. Viime viikonloppuna. Lapualaista. Hävettää.

• Anonyymi

Lapua on teatterikaupunki ja palstalla kukkii satiiri. Kannattaa ehdottomasti muuttaa. ✌️

• Anonyymi

Menet baariin, heti huomataan että olet ulkopuolinen ja ruvetaan porukalla uhittelemaan. Nämä paikalliset vässykät kun ei yksin uskalla tulla

• Anonyymi

Onneksi ongelma ei ole suuri. Ulkopuoliset ja ulkopaikkakuntalaiset eivät Lapualla pyöri. Miksi kukaan poikkeaisi tänne, paitsi jos on sukuside?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ongelma ei ole suuri. Ulkopuoliset ja ulkopaikkakuntalaiset eivät Lapualla pyöri. Miksi kukaan poikkeaisi tänne, paitsi jos on sukuside?

Moni muuttaa Lapualle ja ensimmäisenä pubi-iltana hän on ulkopaikkakuntalainen. Toisena ei.

Lapualaiset uhittelevat juovuksissa vain kavereilleen. Vieras kun saattaa olla liian kova luu.

• Anonyymi

Muualta muuttaneena olet 2 luokkaa ellet ole huippuurheilia tai muuten julkkis tavallinen sorvari on 2luokkaa olen kokenut sen lapualla ja muutin pois

• Anonyymi

Kaupoissa näkee paljon mukavia ja ilosia muualtamuutaneita
        - joka on oikein hyvä juttu
        - mutta se vähän kismittää tietty tietysti jotta kun hoksasit muuttaa seinääsestä tänne joukkoomme kutimias pyöritämän

se onkin hyvä juketsi, kun jokaisella on ja piisaa noita omia kutimia riittämiin,
        - ei kerkee turhaa hömpöttään

• Anonyymi

Niinkuin huomaat melkein kaikissa kirjoituksissa näkee " rattaan luistavan ". Syy on noiden Lapuan vesikaivojen veden joka on pilaantunutta vikin sakin paskoista. Ne kaivot pitäisi ensin putsata ja sitten puuttua säätö ominaisuudessa " rattaan luistoon ".

• Anonyymi

Tuu vaan sinäkin sieltä putkiheikosta tänne joukkoomme ja jätä ne arpomises sinne kestääkö putki kunnon rysäystä vaiko pitääkö juosta het puskaan
        - kyllä meillä on tilaa riitämiin sullekki - tuuvaan

• Anonyymi

Kuten huomaatte Lapualla suositaan avohoitoa. Laitoshoitoa ei kun on niin kallista Jos sullakin päässäs viiraa ,terve tuloa joukkoomme. Hulluna on hyvä olla.

• Anonyymi

Tuutuu vaan äläkä vikuroitte mieles kaas -siin on markka pöyvännurkalle tällätynä
        Reijo Taipale - Satumaa

Sanoitukset
        Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa,
        Missä onnen kaukorantaan laine liplattaa.
        Missä kukat kauneimmat luo aina loistettaan,
        Siellä huolet huomisen voi jäädä unholaan.…

• Anonyymi

Kuivaas kyynelees ja astu remmiin-

Niin kuin meren hiekkaa

Sanoitukset
        Niin kuin meren hiekkaa on nää kyyneleet
        Ei koskaan silmistäin pois ne kuivuneet
        Niin kuin meren hiekkaa vain on kaipuu sinuun tää
        Et määrää kai sen voi koskaan ymmärtää…

• Anonyymi

ei tänne kannata ainakaan taloa rakentaa jos meinaa joskus sen myirä ja muuttaa muualle siitä ei myiressä saa eres kivijalan hintaa,itse olen ollut lapualla jo panttivankia 20v kun en ole saanut taloa myiryksi

• Anonyymi

Laitetaan elämä sujumaan näin eikä kinata.
        Matti Esko - LÄMMIN, HELLÄ PEHMOINEN

Yhteispeli on valttiä muttei tietä tartte leventää

Sanoitukset
        Oon kulkenut vaikka missä, mutta tiedän minne mua oottellaan
        Ja elämältä siksi aika paljon siedän, kunhan se sujuu vain
        On lähelläin hän, ken sua enemmän, kuin yksikään muu, nyt täällä matkallain
        Mua aina odottaa lämmin, hellä, pehmoinen…

• Anonyymi

Kaikki menee kaupaksi jos hinta on oikia. Omakoti- rivi- ja vanhemmissa kerrostaloissa sellaiset 55-65% prosenttia pois viiden vuoden takaisesta hintatasosta. Lapualle on nyt muuttamassa takaisin eläkepäiville vanhoja lapualaisia, jotka ovat huomanneet halvat hinnat. Jää vielä rahaa matkusteluun ja Espanjan asuntoon kun myy nykyisen asunnon ruuhkasuomesta ja ostaa Lapualta tingityn kodin

• Anonyymi

Kauhavalle vaan suoraan.

• Anonyymi

ei oo kauhavalaisilta kysytty mitään

• Anonyymi

puollusteles kauhavaas -hyvähän tämä on mutta välvit auki, ainakin on kuuluisa paikka
        puukoistah ja makkara-haloista puntareista, - ja hyvää siellä on tänäkinpäivänä

• Anonyymi

Nouse nuori suomalainen ja ryhy puolustamaan kultuuriamme
      -hikikarpaloin ja palavin syämmin mielin suomi kuuluu nuorille ja tämä on pidetävänä asutavassa kunnossa ja turvallisena taaperoille, siinä on haastetta nyt useammallekin karpaasille, riemuisaa vapautta ja aherrusta riittää, kunhan se on kaikkien suuntahorisontissa, mitä kohti käymme
      tämä piste on suuntaimena jota kohti käymällä kaikki pulmat suoristuu

• Anonyymi

Ei kannata ainakaan perheellisen muuttaa Lapualle. Lasten harrastuspaikat löytyvät Seinäjoelta. Joka päivä saa kuskata ja viikonloppuisin jopa kuudeksi harkkoihin. Paree asua Seinäjoella.

• Anonyymi

Ja ihmiset mukavampia. Asunnot eivät ole homeessa ja ruoka paikkoja löytyy, ei tarvi ite kokata joka päivä

• Mitä lapsesi harrastavat sellaista mitä Lapualla ei voi tehdä?
        Seinäjoelta kuljetaan Simpsiöllä.

Kyllä meidän on pidettävä huoli siitä, että seuraava kaupunginosa pysyy asuttuna., vaikka tämä ei tykkäisikään.
        Ei kissakaan helpolla lääkettä niele. ☺️

• Anonyymi

Lapua kannattaa testata vuokraamalla asunto vuodeksi. Ostaa ei kannata jos ei ole varma, että haluaa tulla haudatuksi Simsiölle, viimeisen vuoden aikana hinnat pudonneet 26%.

• Anonyymi

piku liikemies näitä halakopinnoosa uskovia seinäjoen asemalta kulukevat liftillä lapualla ropaasa huhtomas, on toi ontuvaa ja kompuroivaa noitten liftareitten päätelmät

pakohonhan sieltä pitääkin pyrkiä, kun ei enään voi kunnolla pyttyhyn törähyttää
      sehän tavara posahtaa pian sieltä pytystä lattialle voivoivoiii
      - ne on seinäjoen kiemurat nyt vaikeita

muutakaas vain laualle sieltä ja ruvekkaas oikkein kunnon kauppiaiksi täällä

• Anonyymi

Kunnon kauppiaat ovat nähneet järkeväksi jättää Lapuan tai pistää ovet säppiin. Muuan K-Supermarket Lapualla kiinni ja Seinäjoelle Kesko nostelee uusia kauppoja pystyyn. Miten tässä näin kävi?

• Anonyymi

Aika hyvin on seinäjokista muutanut lapuan viihtyisyyteen ja edukkuuteen
      - muista puhumattakaan
      - näpsästi on lapua tässä rakentunut ja palvelut pelaa suhteutettuna väkimääriin

• Anonyymi

Vielä enemmän on lapualaista on muuttanut isoon kaupunkiin naapuriin.

• Kuulostaa siltä et Lapua on konkas 🧟‍♂️💩💀🏚
      Heh heh heee

• Anonyymi

Onnelisuus ja keveä mieli
      - KUULKAAS SE ON VAPAAEHTOISTA OLLA ONNELINEN

> Eini - KESÄ JA YÖ <

kesääkohti aivan laukalla

• Anonyymi

Ei se niin helpoa olekkaan ONNI
      Psalmi 102
      Kärsivän ahdistus ja toivo
      1021Nääntyneen ja onnettoman rukous, kun hän avaa sydämensä Herralle.
      2Kuule rukoukseni, Herra,
      nouskoon huutoni sinun luoksesi!
      3Älä kätke minulta kasvojasi,
      kun olen ahdingossa.
      Kallista korvasi minun puoleeni!
      Kun huudan sinua avuksi,
      älä viivytä vastaustasi.
      4Päiväni haihtuvat kuin savu,
      tuska polttaa luitani kuin tuli.
      5Sisimpäni on kuin kulottunut ruoho.
      Enää en muista syödäkään,
      6huokailen vain,
      olen pelkkää luuta ja nahkaa.
      7Minä olen kuin huuhkaja autiomaassa,
      kuin pöllö, joka asustaa raunioissa.
      8Minä valvon yöni, olen yksin
      kuin katolla kyyhöttävä lintu.
      9Viholliseni pilkkaavat minua päivät pitkät,
      kirotessaan vihamiehiään he käyttävät minun nimeäni.
      10Minä syön leipänäni tuhkaa,
      kyyneleet maustavat juomani.
      11Vihasi vimmassa
      sinä paiskasit minut maahan.
      12Päiväni ovat kuin pitenevä varjo,
      ruohon lailla minä lakastun.
      13Mutta sinä, Herra, hallitset ikuisesti,
      sinun nimesi kaikuu polvesta polveen.
      14Sinä nouset ja armahdat Siionia.
      Sen aika on tullut, armon aika.
      15Sinun palvelijasi rakastavat sen kiviä,
      he surevat kaupunkinsa tuhkaa.
      16Kansat pelkäävät Herran nimeä,
      maan kuninkaat kumartavat häntä,
      17kun Herra jälleen rakentaa Siionin
      ja ilmestyy kunniassaan.
      18Hän katsoo sorrettujen puoleen,
      ei torju heidän rukoustaan.
      19Tämä on kirjoitettu tulevalle polvelle,
      jotta uudeksi luotu kansa
      ylistäisi Herraa.
      20Herra katsoo pyhästä korkeudestaan,
      tähyää taivaasta maan päälle.
      21Hän kuulee vankien vaikerruksen,
      hän vapauttaa kuoleman omat.
      22Siionissa kuulutetaan Herran nimeä,
      Jerusalem kaikuu hänen kiitostaan,
      23kun kansat kokoontuvat yhteen,
      kun valtakunnat tulevat palvelemaan Herraa.
      24Hän on murtanut minun voimani kesken matkan,
      lyhentänyt elinpäivieni määrän.
      25Minä sanon hänelle: Jumalani,
      älä ota minua pois puolitiessä!
      Sinä elät iäti, ajasta aikaan.
      26Jo ammoin sinä laskit maan perustukset,
      sinun kättesi työtä ovat taivaat.
      27Ne katoavat, mutta sinä pysyt.
      Ne kuluvat loppuun kuin vaate,
      sinä vaihdat niitä kuin vaatekertaa,
      ja ne vaihtuvat uusiin.
      28Mutta sinä olet iäti sama,
      sinun vuotesi eivät lopu.
      29Palvelijoittesi lapset saavat asua turvassa,
      heidän lastensa lapset ovat huomassasi.

• Anonyymi

näin mielemme mutkat, pala palalta rakentuvaa selkeytymistä ja polun maustamista

• Anonyymi

miten kulkumme kuitautuu

Janne Tulkki Kulkurin kuu

• Anonyymi

”He, joiden toinen jalka on kanootissa ja toinen jalka veneessä, tulevat putoamaan jokeen.” -Tuscarora
        Intiaanien viisaat sananlaskut

• Anonyymi

EI KANNATA!

• Anonyymi

Elä nyt pelekää, kyllä tänne vielä paljon sopii, on meillä tilaa ja paljon ja hyväätilaa onkin
        -ei muutakuin siirry lapualle rapailemaan elämääsi omin rapein, tiiliskiviä löytyy paikanpäältä

• Anonyymi

kyllä määrätyt sanat puottaa viestin heti pois, on se suomi herkkähipiäinen nykyään
        - kun tätä suomen täyttöö puuhaillaan uussuomalaisilla
        - avansanoilla LAPSIA NAISIA JA VANHUKSIA mutta mitäs ryntäskään

• Anonyymi

suosittelen ALAVUTTA siellä kun on oma sähköverkko ja sähköyhtiö elikkä siellä on halpaa asua,LAPUALLA kun myivät sähköyhtiön pois niin pelkkä sähkön siirto omakoti talossa on noin 100e kuukauressa ja siihen sähkö päälle 100e 2 kuukauressa

• Anonyymi

sähkön haaskareille pitääkin laittaa 4 -kertaiset hinnat
        - järkevä immeinen hänelle sähkölasku on sanoisinko olematon

• Anonyymi

EI SÄHKÖ OLE KALLISTA VAAN MONOPOLI SÄHKÖN SIIRROSSA ANTAA LUVAN ROSVOTA VAPAASTI SIIRROSTA.tätä mahrollisuutta ei lapualla ennen ollut kun oli oma sähköyhtiö johon kuului verkkokin kuten ALAVURELLA.

• Anonyymi

ei sitä jakeluverkon upotusta kukaan ilman tee, koetas nyt jo käsittää ja muutenkin koko verkokanna päivittämistä nykyaikaistamista ja tehostamista

on muutoksen aika

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei sitä jakeluverkon upotusta kukaan ilman tee, koetas nyt jo käsittää ja muutenkin koko verkokanna päivittämistä nykyaikaistamista ja tehostamista

on muutoksen aika

Nimenomaan on muutoksen aika ja tarve.
        Lapuan liittyköön Seinäjokeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan on muutoksen aika ja tarve.
        Lapuan liittyköön Seinäjokeen.

ei ympäristökunnista kukkaan liity rapakuntoiseen seinäjokkeen ja vielä nylykijään ei oo sekään touhu tuolle ollut avuksi, nyt on noi kolomekkin samas uppavas paatis tuon kalossin kanssa ja sinne painuvat-
        -on se jumankautta vehestäjä eikä mikään kauppakunta kaukana siitä

• Anonyymi

Näiden kiriootusten perusteella varmaan jo pystyt tekemään johtopäätöksen kannattaako Lapualle muuttaa?

• Anonyymi

Kyllä sen on jokainen kohiltaan lasketava ja pääteltävä missä parjää ja otetava realiteetit lakuissaan mukaan, muutta lapuan kanattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoistaan tulevaisuutensa rakentamisessa ja tälle pojalle valaa tulevaisuuttaan lapualaisissa ympyröissä.

nyt koronat osottaa mitä on tiuhassa asumiset ja muut saasteet lisäksi
        - väljyyt rupee näyttämään oikean kanttinsa jo terveyttäänkin aatellen ja sitä omaperäisyyttä lapualta löytyy

• Anonyymi

ALAVURELLA kaapelien upotukset hoitaa oma sähköyhtiö omakustannus hintaan eikä siellä ole ahnetta sijoitusyhtiötä välissä vetämässä ryöstö hintoja käyttäjiltä joilla ei ole toista vaihtoehtoa kuin maksaa pois,mitenkä tällainen monopoli on eres mahrollinen eussa joka kieltää kyllä muun teollisuuren liian suureksi kasvavan monopolin estämällä esim, teollisuuren yritys kauppoja,LAPUALLA tälläiset kaupat kyllä ymmärtää näitähän veljeskerhossa yhressä juonitaan ja osa valtuutetuista niitä ymmärtämättömyyttään kannattaa.

• Anonyymi

joo mutta rommaanit siellä kustanukset hoittaa, nuo linjamaksut on sille isolle sakille vallan pieni nakki hojella, näkisitpä noitten kulukuneuvot, on muuten kiiltoa het jokapuolella

• Anonyymi

Yhtiön omistajista pääosakkaina ovat kunnat: Virrat, Ähtäri, Alavus, Keuruu ja Kihniö.
        noniin tuolla kokoalueella on kuules runsaasti tumiiii - jolta lohkee runsassti tuohta

• Anonyymi

Alavuuella ei oo kaivoihin paskannettu.

• Anonyymi

Vähän väliin Jaskaa ja helppoa laukkaa
      > Löytyy Laatu Lakeuden

• Anonyymi

Kannattaa Lapualla on tasapainoista väkeä

• Lapualla asuneena ja pois muuttaneena voin sanoa et älä muuta, paitsi jos haluat satiaisia ja nähdä nälkiintyneitä

• Anonyymi

Jouduitko maanpakoon Lapualta?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe