Selviytymistarina

Jenni

Täytin jouluna 15 vuotta , nyt koulunkäynti
sujuu , rippikoulu on käyty , kaverit tykkäävät minusta ja tämänhetkisen jätkänkin kanssa menee hyvin , koska olen oppinut arvostamaan sisäistä kauneutta. Musiikkiharrastuksilla pääsin entisestä elämästäni eroon , siitä kerron nyt :
Olen taajaman kasvatti , mutta silti maalaiskunnan
asukki. Aloitin jo 4.luokalla kun vanhempani erosivat ja jouduimme muuttamaan pienempään asuntoon , liikkumisen vanhempien tyyppien porukassa , jossa tupakan ja viinan kokeilu ja yömyöhään pyöriminen kylillä ja väkivallan käyttö vastustavia ihmisiä kohtaan oli lähes leimallista.
7.luokallakin olin vielä pienikokoinen tyttö ikäisekseni ja tupakka-ja alkoholiriippuvaisuuden vuoksi selvästi alipainoinen. Sairastin tuolloin myös flunssaa ja lihassärkyä paljon ja koulusta pinnaaminen oli hauska harrastus muutenkin , katsoin olevani oikeutettu siihen , kun äitini ei oikein ymmärtänyt minua ja tuolloinen isäpuoleni oli taas turhankin lepsu. Usein kaikki nekin rahani , jotka olisin halunnut käyttää tavallisiin asioihin , esimerkiksi kauneudenhoitoon , menivät siihen , että sain vanhemmilta tyypeiltä viinaa ja tupakkaa lähes päivittäiseen käyttöön. Moni jätkä , jota rakastin , jätti minut tuolloin pian tyhmyyteni vuoksi ja jo 13,5-vuotiaana eräs 15-vuotias jätkä , jolle olin velkaa paljon , pahoinpiteli minua ja eräs kiltimpi 15-vuotias poika joutui sairaalahoitoon ja poliisikuulusteluihin kun toistamiseen yritti puolustaa minua. Kun 14 vuotta täytettyäni olin menettänyt viimeisetkin todelliset kaverini , kävi niin , että kännissä jäin tammikuisena pakkasyönä kylille nukkumaan. Minua käyttivät vieraatkin ohikulkijajätkät hyväkseen enkä pystynyt puolustautumaan , lopulta minut kirjaimellisesti raiskattiin ja kaikki vaatteni riisuttiin pois ja minut peitettiin lumihankeen. Saan kiittää erästä sokeritehtaan yövuorolaista henkeni pelastamiseta , kävellessään kotiinsa keskustan kerrostaloon , hän huomasi minut verijäljistä ja soitti hätänumeroon. Sairaalassa eräs hoitaja tunnisti heti minut ja soitti kotiväkeni paikalle. Sukuelimeni lienevät pysyvästi arat ja muuallakin kehossani on pysyviä arpia , mutta viikon hoidon jälkeen pääsin kotiin ja pikku hiljaa kouluunkin takaisin. Minulla oli monenlaisia lääkkeitä ja koulumatkaani valvottiin tiukasti alku ajat ja vieläkin käyn joskus psykologin juttusilla. Koen kuitenkin , että minustakin jotakin vielä tulee , kunhan murrosikä menee ohi ja saan myös äitini uskomaan uuteen mahdollisuuteen kaiken tuon jälkeen.
Kerroin tämän tarinan yhtä lailla varoittavaksi esimerkiksi kuin opettavaksi purkautumiseksi.

28

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anton

      Voin vain yrittää kuvitella , kuinka kamalalta sinusta ja läheisistäsi aikanaan tuntui ja tuntuu varmaan vieläkin. On todella ikävää , että tuollaistakin on ja se tuskin on edes harvinaista nykyään. On rohkeaa tuoda esille yleiseen chattiin omakohtainen asia ja syvät haavat sieluun jättänyt asia. Uskon , että moni ymmärtää päihteiden vaarallisuuden luettuaan tuon ja jos jollakulla lukijalla on vastaavia kokemuksia , omia tai lähipiirissä , tuollainen opettaa ja lohduttaa.

      • Haloo

        nimettömyydellä ja rohkeudella ei juurikaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa....


      • maagikko
        Haloo kirjoitti:

        nimettömyydellä ja rohkeudella ei juurikaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa....

        Olet nuori ja koko elämä edessä.Hienoa että jaksoit kirjoittaa tarinasi
        Älä lannistu voimia ja luottamusta tulevaan.Päiviin jolloin aurinko paistaa niin taivaalla kuin sydämessäsi


    • Sami

      Tuollainen ainakin kertoo sen , että sinustakin välitetään ja muistuttaa , että elämä jatkuu kurjien kausienkin jälkeen.

    • Petri

      Tiedän erään melko samanlaisen tapauksen kuin sinä.

    • Minna

      Jatka samaan malliin niin kyllä pärjäät !

    • Surffailija

      Vaikkei tuollainen olekaan ylpeilyn asia , vaan todella surullista ja vakavaa , tällaisia keskusteluja tänne kaivataan ja kysy rohkeasti asioista , täällä käy aina joku !
      Kiitos sinulle vielä kerran !

    • Jenni P

      että yhtä nopeasti kuin lankesitkin tulit takaisin ylös ! Oma asenne ja äly on tärkein !

    • Irwin

      Itse olen jo reilusti yli 30-vuotias ukkomies , mutta minäkin aikanaan menetin kaiken alkoholille ja nyt olen kuitenkin ollut jo yli 2 vuotta kuivilla. AA-kerhossakin kävin , mutta läheisten tuki lienee se , miksi selvisin nopeasti.
      Erityisesti kiitän siskoani.

    • Eppu

      Suomalaisille viina on perusasia !

    • Elämän rakastaja

      Puhuminen on aina hyvä asia , Jenni pieni.

    • Antti

      Tuollaisia lisää , joo joo !

    • Heli Marika

      On valitettavaa , jos noin on todella ollut.
      Mutta elämää sekin on.

    • Karkkihullu

      Minulla on vähän muut mielessä kuin viina ja tupakka !

    • Seksipalstan keulahahmo

      Minkälaista musiikkia Jenska tekee ?

    • Nettiriippuvainen

      Onpa tullut paljon vastauksia...

    • Hiljainen

      mutta ei kommentteja...

    • Kiihtyvyysanturi

      Missä olet tai siis asut ?
      Janakkalassako ?
      Ja onko sulla coolia ?

    • Lumo

      Jenni oikeuteen !

    • Jukka

      Rakastellaanko myös ?

    • kellokaappi

      ...et varmasti ole kirjoittanut kaikkia näitä viestejä itse? *nauraa*

      Kumman tiiviisti ovat kaikki kommentit ja kaikissa sama välimerkkivirhe.

      Huvinsa kullakin :D

      • nella

        kaikissa tosiaan ON sama välimerkkivirhe :) eli välilyönti ennen pilkkua, ei sen jälkeen.


      • kellokaappi
        nella kirjoitti:

        kaikissa tosiaan ON sama välimerkkivirhe :) eli välilyönti ennen pilkkua, ei sen jälkeen.

        ... tasaisesti muutaman minuutin välein uusi viesti, joista suurin osa on jotenkin NIIN tehtyjä että...


    • Jennille

      juuri ja juuri elossa hengenvaarallisesta tilanteesta. Toivon sinun kohtaavan elämäntaipaleellasi hyviä ihmisiä.

      t. anna

    • huoh

      Siis tosta "Jennin" Tekstistä paistaa läpi että koko tarina on keksitty. Ei 15-vuotias kirjota noin oudolla tavalla! "minut peitettiin lumihankeen" niin varmaan joo. Etpä sattumoisin tekstissäsi maininnut mitään saatiinko nämä "raiskaajat" kiinni,olihan se sentään murhayritys jos ilman vaatteita on hankeen peitetty, kai siitä olis iso hälinä noussut ja lehdessäkin olisi jotain saattanut olla. "Kävellessään kotiinsa keskustan kerrostaloon" Just joo :-D "Sairaalassa eräs hoitaja tunnisti minut" Kuinka todennäköistä.. "Sukuelimeni lienevät pysyvästi arat" Mitä? Leikeltiinkö niitä kenties saksilla? HOH-HOIJAA..

    • Jurpo

      En olis ehkä itse huomannut tätä juttua kusetukseksi ellei joku olisi siitä erikseen maininnut. Ompa saatana sairasta juttua. Tuommosen vääntäjä on kyllä latauksen tarpeessa, kaikenlaiset ne täällä irti juoksenteleekin..

    • Anonyymi

      Up.

    • Anonyymi

      ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4743
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1081
    Aihe