Elektroniikkaprojektit

Anonyymi

En tiedä oliko tämä juuri oikea alasivu tälle kysymykselle mutta en parempaakaan oikein löytänyt😅

Mitenkäs vakuutusyhtiöt suhtautuvat harrastelumielessä toteutettujen elektroniikkaprojektien tekemiseen? Minkäänlaista virallista sähköalan koulutusta ei löydy, mutta hyvin olen vuosien saatossa perehtynyt turvallisten ja asianmukaisten sähköasennusten tekemiseen. Yleiset netistä löytyvät ohjeet (ei vakuutusyhtiöiden sivuilla) saivat minut vakuuttumaan, että tällaiset saattaisivat olla sallittuja, mutta olisi kiva kuulla lisätietoa ja mahdollisesti käytännön kokemuksia.

Käytännössä asennusten jännitteet eivät nouse yli 24 voltin. Jos nyt jostain kumman syystä sattuisi käymään sillein, että esimerkiksi kiinalaisen arduino-kopion osa pettää tai jokin itse tehdyistä sähköliitoksistani pääsisikin aiheuttamaan tulipalon, korvaako kotivakuutus palovahingot? Tai jos esimerkiksi kytkee ledinauhoja tietokoneen virtajohdoista virran ottamalla, ja liitos pettääkin aiheuttaen tulipalon.

Vielä lopuksi mitenköhän tuollaisten diy-kitteinä myytävien 3d tulostimiin suhtaudutaan? Ainakaan valmistaja ei taida olla vastuussa, sillä sähköasennukset on tehty itse🤔. Sellaiset muutenkaan eivät aina laadukkaimpia ole, joten jos palo syttyisikin, onko vakuutusyhtiö valmis korvaamaan? Nämäkin siis harrastusmielessä tehtäviä asennuksia kaikki.

Kiitos jo etukäteen:)

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
        Maailman menoa
        364
        8213
      2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
        Maailman menoa
        159
        2572
      3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
        Ikävä
        75
        921
      4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
        Ikävä
        60
        853
      5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
        Ikävä
        55
        823
      6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
        Kihniö
        25
        816
      7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
        Ikävä
        64
        812
      8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
        Kajaani
        12
        800
      9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
        Ikävä
        46
        786
      10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
        Maailman menoa
        68
        713
      Aihe