En tiedä oliko tämä juuri oikea alasivu tälle kysymykselle mutta en parempaakaan oikein löytänyt😅
Mitenkäs vakuutusyhtiöt suhtautuvat harrastelumielessä toteutettujen elektroniikkaprojektien tekemiseen? Minkäänlaista virallista sähköalan koulutusta ei löydy, mutta hyvin olen vuosien saatossa perehtynyt turvallisten ja asianmukaisten sähköasennusten tekemiseen. Yleiset netistä löytyvät ohjeet (ei vakuutusyhtiöiden sivuilla) saivat minut vakuuttumaan, että tällaiset saattaisivat olla sallittuja, mutta olisi kiva kuulla lisätietoa ja mahdollisesti käytännön kokemuksia.
Käytännössä asennusten jännitteet eivät nouse yli 24 voltin. Jos nyt jostain kumman syystä sattuisi käymään sillein, että esimerkiksi kiinalaisen arduino-kopion osa pettää tai jokin itse tehdyistä sähköliitoksistani pääsisikin aiheuttamaan tulipalon, korvaako kotivakuutus palovahingot? Tai jos esimerkiksi kytkee ledinauhoja tietokoneen virtajohdoista virran ottamalla, ja liitos pettääkin aiheuttaen tulipalon.
Vielä lopuksi mitenköhän tuollaisten diy-kitteinä myytävien 3d tulostimiin suhtaudutaan? Ainakaan valmistaja ei taida olla vastuussa, sillä sähköasennukset on tehty itse🤔. Sellaiset muutenkaan eivät aina laadukkaimpia ole, joten jos palo syttyisikin, onko vakuutusyhtiö valmis korvaamaan? Nämäkin siis harrastusmielessä tehtäviä asennuksia kaikki.
Kiitos jo etukäteen:)
Elektroniikkaprojektit
Anonyymi
0
61
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2442165- 1891644
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461302Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501005- 41816
- 14800
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25746Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647