Valitatko parkkisakosta?

Anonyymi

Sain parkkisakon ja tein siitä oikaisuvaatimuksen. Sain tänään vastauksen ja oikaisua ei oteta huomioon. Minulla on edelleen mahdollisuus valittaa, mutta asian eteenpäin vieminen maksaisi 260 euroa käsittelymaksua.
Maksoin pysäköintivirhemaksun, vaikka koen että on väärin perustein johdettu.
Olisiko sinä maksanut?

14

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pysäköintivirhemaksu pitää maksaa, jos oikaisua ei tule. Oikein.

      Jos päätät valittaa ja voitat sen, saat sekä käsittelymaksun että maksamasi rapsun takaisin. Kannattaa olla aika varma asiastaan ennen kuin lähtee tälle tielle. Toisaalta, kunnallisen pysäköinninvalvojan on noudatettava lakia määräyksiä. Jos sait pysäköintivirhemaksun aiheetta, se kuuluu perua vähän pidemmänkin kaavan kautta.

    • Anonyymi

      Oikaisuvaatimus on toivoton tie. Vastauksen oikaisuvaatimukseen kirjoittaa sama virkamies, joka on maksulapun kirjoittanutkin. Mitään tarkempaa tutkintaa siihen väliin ei tule.
      Kaupunkien lappuliisat ja varsinkin heidän päällikkönsä ovat luonnevikaisia koiria, ainoana motiivinaan jäynätä työtätekeviä ihmisiä.
      Kunta ei lappuliisojen toimintaa tutki ja arvostele, koska sakkotulot ovat tärkeät.

      • Anonyymi

        Mitenkähän on mahdollista, että olen säästynyt puremalta jo 50 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän on mahdollista, että olen säästynyt puremalta jo 50 vuotta?

        Todennäköisesti asut jossakin landella ja käyt autollasi vain kaupassa, jossa on virallinen parkkipaikka.

        Sakon voi meinaan saada vaikka kuinka olisit tarkkana. Vantaalla riitti jossakin vaiheessa se, että puoli rengasta on asfaltin ulkopuolella = maastopysäköinti = sakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän on mahdollista, että olen säästynyt puremalta jo 50 vuotta?

        Samoin. Tosin korttini on paljon tuoreempi kuin sinulla, hankittu vasta loppuvuodesta -93.


      • Anonyymi

        Eli laittomat parkkifirmat ovat parempi vaihtoehto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti asut jossakin landella ja käyt autollasi vain kaupassa, jossa on virallinen parkkipaikka.

        Sakon voi meinaan saada vaikka kuinka olisit tarkkana. Vantaalla riitti jossakin vaiheessa se, että puoli rengasta on asfaltin ulkopuolella = maastopysäköinti = sakko.

        "Todennäköisesti asut jossakin landella ja käyt autollasi vain kaupassa, jossa on virallinen parkkipaikka."
        Toki nyt asun maaseutukaupungissa, jo toista vuotta, mutta olen asunut Porissa, Helsingissä (Merihaassa), Mikkelissä, Hyvinkäällä, eikä niissäkään koskaan puraissut.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen yleistys. Ovatko omat koirat purreet?

        Itselläni on vain yksi kokemus tällaisesta. Jouduin jättämään autoni kaupungissa risteysalueelle. Rapsuthan siitä tuli. Lappu oli kuitenkin perusteltu "kieltomerkin noudattamatta jättämisellä". Tein oikaisupyynnön. Pysäköinnistä (kuva liitettynä) ei olisi tullut laillista, vaikka olisin noudattanut mitä merkkejä. Läpi meni, ei tarvinut maksaa, koska viranhaltija oli täyttänyt kupongin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli laittomat parkkifirmat ovat parempi vaihtoehto?

        Ainakin niiden määräämien maksujen maksamatta jättäminen on paljon helpompaa.


    • Kun kysyit, että maksoitko - niin sanon, että maksoin!
      Kieltomerkki olisi nimittäin pitänyt "hakea" pitkien merkin peittävien koivunoksien alta - minulle lähetettin kyllä kuvat ja kaikki. En vain ulkopaikkakuntalaisena asiaa ollut huomannut. Lähellä olisi ollut kuinka paljon vapaita maksuttomia paikkoja, eikä minun sananmukaisesti turistina olisi ollut mikään pakko pysäköidä alle tunniksi juuri siihen.
      En sen jälkeen kahteenkymmeneen vuoteen ole kaupungissa käynyt, kun noin kalliiksi tulee.

    • Anonyymi

      Minulle tuli parkkisakko, tein oikaisuvaatimuksen joka meni läpi, sakko peruttiin. Toisin sanoen systeemi toimii ihan niin kuin pitääkin.

      Aloittaja ei vaivaudu kertomaan miksi sakko määrättiin ja millä perusteella oikaisua vaadittiin. Paha siis mennä sanomaan kuka oli väärässä ja kuka ei.

      Itselläni tilanne oli se, että pysäköintivirhemaksu oli määrätty kun autossa ei ollut mitään lipuketta eikä parkkifirman tarraa. Toisin sanoen pysäköinninvalvoja ei ollut vaivautunut tarkistamaan maksua omalta päätteeltään, kirjoitti vain sakon. Maksu oli kuitenkin maksettu tyttären kännykällä käyttäen Parkman -sovellusta. Pistin parkkivirastoon kuitin maksusta PDF:änä, se riitti ja maksu peruttiin kuten pitikin.

      Ei ollut eka kerta kun oikaisu toimi, kerran oli sakotettu pysäköinnistä pysäköintikieltoaluelle vaikka risteyksestä puuttui kieltomerkki. Onneksi olin varautunut ja olin ottanut kuvan tyhjästä tolpalsta, josta merkki puuttui. Taas meni sakko nurin että heilahti.

    • Anonyymi

      Olen saanut elämäni aikana 4 tai 5 pysäköintivirhemaksua josta yksi oli mielestäni kyseenalainen, ja siitä myöskin tein valituksen. Virhemaksun sain kun olin parkkeerannut autoni tien vieressä olevalle noin 50m x 5m kokoiselle hiekkalevikkeelle. Olin vuosia satunnaisesti pysäköinyt autoni siihen, kuten sadat muukin ihmiset, eikä mitään ongelmaa ollut aikasemmin ilmaantunut. Luulinkin, että siihen saa ihan laillisesti pysäköidä ja miksi en olisi luullut, koska missään ei ollut mitään kieltoja eikä siis mitään "valituksia" ollut koskaan tullut.

      Sitten eräänä päivänä huomasin, että tuulilasiini oli ilmestynyt "pikavoitto". Tein asiasta valituksen (autoni merkiksi oli muuten laitettu lippulappuseen Volvo vaikka kyseessä oli todellisuudessa Opel) mutta se hylättiin. Vastauksessa vielä kerrottiin, että ennen "sakottamisen" aloittamista väärinpysäköityihin autoihin oli laitettu jonkin aikaa huomautuksia. Näin jälkikäteen kuitenkin tiedän, että virhemaksujen antaminen aloitettiin täysin yllättäen ilman varoituksia. Olisin vielä voinut viedä asiaa eteenpäin mutta se olisi maksanut muistaakseni 250 euroa, joten annoin olla.

      Tämä hiekkaläntti on Jyväskylän kaupungin omaisuutta. Tien varteen, jonka vieressä hiekkaläntti sijaitsee, saa kuitenkin pysäköidä. Tämä yllättävä muutos aiheutti sitten sen, että kyseinen tie on nykyään v*ttumainen aurata talvisin koska tien varressa on usein paljon autoja. Tämän takia tien laidassa on paljon isoja ja kovia lumitöyssyjä. Tosin tämä talvi on ollut poikkeus.

      • Anonyymi

        Ekkönää tiiä ettei maastossa toisen maalla saa pysäköidä ilman maanonistajan lupaa?

        Ekkönää tiää sitäkkää ettei muastossa ole liikennemerkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekkönää tiiä ettei maastossa toisen maalla saa pysäköidä ilman maanonistajan lupaa?

        Ekkönää tiää sitäkkää ettei muastossa ole liikennemerkkejä?

        Marketin parkkihallissa on turvallista ja edullista pitää biiliä, varo sakko rysiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe