Mistähän saisi tietoa Puntarikosken voimalaan liittyvästä vesiluvasta?
Puntarikosken vesilupa.
4
186
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä tieto on saatettu niin salaiseksi ettei sitä ainakaan minä ole löytänyt kun olen selaillut tätä kaikkitietävää nettiä.
Olisi mielenkiintoista tietää kun voimalaitos rakennettiin niin silloin kait velvoitettiin sähköyhtiö rakentamaan ympäri Höytiäistä vene/laivalaitureita turvaamaan saariin ja muihin vesilläliikkuviin oikeuksiin päästä vesille säännöstelyn tuomista haitoista johtuen.
Kiinostukseni heräsi kun tänä talvena jäät laajentuessaan ovat särkeneet Herneniemen laiturin päässä olevan hirsisen silta-arkun. Kenen korjausvastuu on sattuneen vahingon osalta? Luulisin että PKS:n joka omistaa Puntarikosken voimalan ja on velvoitettu pitämään ko. laiturit myös kunnossa.
Laituria ei taida kukaan nykyisin omistavan ainakaan kunnossapidon osalta. Kontiolahden kunta on kylläkin hanakasti keräämässä niillä olevilta veneiltä venepaikkamaksuja, mihin se sitten perustuukin jos ei omista laituria.
Onko jollaain Faktatietoa? - Anonyymi
Lupaviranomaiselta. Taitaa olla se Ely (ellei sitten se Aalla alkava).
- Anonyymi
Sain kiinni ELY ihmisen ja hän sanoi että Kontiolahden kunta on armollisesti ottanut ko. laiturin omakseen ettei PKS:n tarvitse huolehtia laiturin kunnossapidosta vaiikka säännösteleekin Höytiäistä, kunnalla kun on enempi varaa pitää kunnossa laituria. Nyt vaan sitten kunnan kiinteistöpuoli kesäntullen tekemään uuden päätyarkun. Samalla voisi jatkaa laituria 30-40m että pystyy lastaamaan veneet syvänveden alueella.
Arvelisin ettei kymppitonnilla selviä.- Anonyymi
Taisi kunta ottaa ahneuttaan hoidettavaksi Herneniemen laiturin että saa kerättyä venepaikkamaksut. Olisivat vaan antaneet olla Puntarikosken voimalan hoidossa vesilain velvoitteiden mukaan niin ei olisi tarvinnut alkaa remonttilaskuja maksamaan.
Miten lienee Polvijärvenpuoleisten velvotelaiturien tilanne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1708436KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4527590Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743874Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521603652Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1183044Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542775Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv432050- 1262046
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231883Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211731