PALSTAN VIIHTEELLISYYS

Palstan taso on entisestään laskenut.
Aiheiden ja keskustelun sietämätön kepeys ja viihteellisyys suorastaan vaivaannuttavaa luettavaa.
Ennen kaikkea Jumalan kunnioituksen ja pelon puuttuminen lyö vasten silmiä. Ja tämä juurikin niiden kirjoittajien kohdalla, jotka antavat ymmärtää olevansa uskovia. Uskosta osattomien kyseessä ollen ei ole aiheellista "narista", mutta uskovien kohdalla sitä enemmän.
Herran Jeesuksen veren evankeliumi ei täällä totisesti loista - paitsi poissa olollaan.

59

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voit syyttää asiasta myös minua, koska olen ennemminkin tällainen jutustelija kirjoitusvirheineni.
      En osaa olla kovin asiallinen.
      Ja kaikkein vähiten opettaja.
      Varmaankin olen se kuriton oppilas, jolla pää pyörii yhtenään ja joka juttelee mitä mieleen juolahtaa vierustovereilleen.

• Anonyymi

Niin, ei sitä osaa olla muiden odotusten mittainen, kaikkia ei voi miellyttää.

Olen yksi niistä sinun osoittamistasi turhista höpöttäjistä. Onneksi tällä palstalla on niitä niin sanottuja järkeviä ihmisiäkin.

• Anonyymi

Niin, ja jotkut tuovat esille syntisyyttään ja kehuvat sillä,
      kuinka suuria syntisiä ovat uskovina. Raamattu kehottaa
      uskovia kehumaan Jeesuksesta Kristuksesta. Uskosta osaton
      ei tietenkään kehu Jeesusta eikä korota Häntä ja Hänen tekojaan.
      Jos sitten uskovatkaan eivät tee sitä vaan kehuvat itseään ja
      suurta syntisyyttään, KUKA KOROTTAA HERRAA JEESUSTA!

• Anonyymi

Mutta siis joo, vaikka oikeasti miten päin tarkastelen, niin melko syntinen olen.
        En saa tuota asiaa miksikään muuksi.
        Ihan liian vähän puhun, kirjoitan armahtavasta Jeesuksesta , tuossakaan en voi lähteä pätemään. Liian vähän korostan Jeesusta.

• Anonyymi

Uskovaisesta ei kannata pysyä erossa, vaan jos tietää hänet uskovaiseksi, niin sitten hänen kanssaan voi olla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaisesta ei kannata pysyä erossa, vaan jos tietää hänet uskovaiseksi, niin sitten hänen kanssaan voi olla

Uskovaisesta kuuluu joskus Jumalan Sanaa, hän ei sodi Kristinuskoa vastaan, Hän tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis joo, vaikka oikeasti miten päin tarkastelen, niin melko syntinen olen.
        En saa tuota asiaa miksikään muuksi.
        Ihan liian vähän puhun, kirjoitan armahtavasta Jeesuksesta , tuossakaan en voi lähteä pätemään. Liian vähän korostan Jeesusta.

Jos sinä tahdot, että sinua lukevat, kuulevat, ihmiset tulevat
        uskoon ja pelastuvat, tai saavat jonkun muun siunauksen
        Jumalalta, julista Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.
        Se Sana on Jumalasta ja pelastaa vaikka sinä, sanoman julistaja,
        olisit maailman suurin syntinen. Vältä julistamasta omaa syntisyyttäsi
        koska se ei ole totuus sinusta, jos olet uudestisyntynyt uskova. Julista
        sitä, minkä tiedät totuudeksi. Mutta älä käännä katsettasi itseesi
        ja syntiisi ja julista syntisyyttäsi, vaan katso Jeesukseen Kristukseen
        ja julista sitä mitä Hänessä olet havainnut ja löytänyt ja näet.

Ja kun sinä nostat esille Jeesusta Kristusta ja korotat Häntä,
        voi olla, että joku toinenkin löytää Jeesuksen ja jää katselemaan
        Häntä oman navan sijasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja tähän voisi vielä lisätä:

Kenelle on luonnollista tutkia omaan napaa?
        Eikö pikkulapsille? Aikuiseen ikään kasvanut ja kehittynyt
        ihminen keskittyy jo johonkin muuhun kohteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Julistan aivan liian vähän Jeesusta Kristusta. Arki on jotenkin niin haastavaa, että se vie mukanaan, arjestaselviytyminen, ettei tahdo muka jäädä ajatuksia Herrasta puhumiselle.
        Iltaisin kun alkaa nukkumaan niin silloin on muka aikaa hiljentyä ja rukoilla ihmisten puolesta.

• Anonyymi

Oikein hyviä kommentteja, kiitos niistä.
      Joissakin vastauksissa tulee esille tuo, että korostan liikaa uskovan ihmisen syntisyyttä sen asemesta, että kääntäisin katseeni - ja kehottaisin muitakin niin tekemään - yksin Kristukseen.
      Ja niinhän meidän tulisi tehdä - katsoa Jeesukseen, eikä omaan napaamme.
      Mutta sulkeeko se pois synnintunnon uskovasta ihmisestä mitä enemmän hän Kristukseen katsoo? Onko oman syntisyytensä - lihassaan asuvan synnin - näkeminen Herran Jeesuksen veren halventamista, Hänen täydellisen syntiuhrinsa tyhjäksi tekemistä, Hänen uudelleen ristiinnaulitsemistaan?
      En osaa nähdä asiaa niin.
      Enkä näe myöskään elävää synnintuntoa omasta syntisyydestään kerskailemiseksi, ts. omavanhurskaudeksi - tai voihan se sitäkin olla siinä kuin mikä tahansa tekopyhyys. Tuskin kukaan on absoluuttisen vapaa omavanhurskauteen lankeilemisesta - yhtä vähän kuin kaikki synnintunto ja paavalilaisittain ilmaistuna "lihassan asuvan synnin lain" näkeminen olisi Jeesuksen Kristuksen ristinuhrin turhentamista.

Tiedän, ettei runsas siteerailuni kaikkia miellytä, lainaan nyt kumminkin jälleen kerran erästä ammoin elänyttä julistajaa:
      -
      "Jumalan lapsen perustava tuntomerkki on syntisenä olemisen tietoisuus ja hengen köyhyys. Samaan aikaan uskova iloitsee siitä, että hänellä on Vapahtaja. Se ei ole iloa omasta itsestä, vaan Jeesuksesta. Uskova ei voi elää päivääkään ilman Vapahtajan anteeksiantamusta ja turvaa.

Köyhän syntisen ilon ja rauhan aiheena on Jumalan Karitsa, hänen haavansa ja verensä. Uskovan pyhitys onkin sitä, että hän saa olla tämän Kristuksen hoidossa ja lampaana hänen laumassaan. Silloin pyhitys ei ole oman kilvoituksen tulosta, vaan syntien anteeksiantamuksen osallisuutta.

Se on Vapahtajaan nojautumista ja rukouksin hänen puoleensa kääntymistä. Jumalan lapsi on tosin puhdas ja pyhä Vapahtajan ansion tähden, mutta Kristuksen läheisyydessä hän tuntee alati oman syntisyytensä ja säilyy siten jatkuvasti armoa tarvitsevana kerjäläisenä Jumalan edessä. Vain kerjäläiselle Jumala antaa armonsa."
      -
      ( Zinzendorff )

s-seutulainen

• Anonyymi

No mut eihän ihmisen pidä olla surkuttelemassa omaa syntisyyttään ja syyllisyyttään aina kun sortuu syntiin. Eikö meidän pitäisi langettuamme kohdistaa katseemme Kristukseen ja kiittää, että saamme jatkaa hänen lapsinaan ja kiittää ilosta, että saamme joka kerta syntimme anteeksi kun Jeesuksen seuraajina sorrumme syntiin ja kadumme sitä. Me oleme kuitenkin luomakunnan kruunu ja Jumalan kuva. Ei Jumala tehnyt meistä surkuttelijoita kun ei hän itsekkään sellainen ole. Luojalle kiitos, ettei ole pakko rämpiä syyllisyydessä!

• Anonyymi

Tässä. Tästä tunnistan Vapahtajani armahtavan äänen, joka nostaa ja kantaa uupunutta, langennutta sekä ohjaa muidenkin armahtamiseen sekä näkemään kaikki vertaisenaan.
        Voi että se oma liha on aina niin lähellä raskauttamadsa tietä ja matkantekoa.
        Mutta silloin Jeesus tulee ja sanoo: katuvalle annetaan anteeksi, nosta pääsi ja katso kohti kotirantaa. Et ole yksin, mitä kannan, neuvon ja ohjaan. Ole rauhassa, minä olen voittanut maailman.
        En anna sitä rauhaa minkä maailma antaa vaan minun rauhani minä annan teille sanoi Jeesus.
        Hyvän Paimenen ääni on aina lohdullinen.

• Anonyymi

Omasta itsestään ja syntisyydestään kertominen (kehuminen) ei ole Jumalan sanan julistamista. Todistuksesi itsestäsi ja syntisyydestäsi on ristiriidassa Raamatun kokonais ilmoituksen kanssa jo sitä syystä, että uskova ei ole syntinen ihminen.

Uskosta osaton ihminen on syntinen. Uskova on vanhurskas Jeesuksessa Kristuksessa. Sinä väität Jumalan Sanaa vastaan väittämällä itseäsi syntiseksi uskovaksi. Uskova ei voi olla syntinen, ei edes armosta pelastettu syntinen koska painopiste on sanassa "syntinen". Uskova on armosta pelastettu uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä. Et löydä sanaa "syntinen" Ef 2:5, 8 jakeista. Älä lisää sitä sinne ettei Jumala pane sinua vastaamaan Sanan vääristelystä.

Mistä uskovan tulee todistaa? Mistä Jeesus käski meidän todistaa; omasta syntisyydestämme ja pahuudestamme, vai Jeesuksesta Kristuksesta? Missä sanomassa on siis pelastuksen evankeliumi pelastukseksi meitä kuuleville ihmisille? Onko se siinä todistuksessa kuinka suuria syntisiä me itse olemme? Ei varmasti ole!!!

Jos todistamme Jeesuksesta, todistamme kaikesta siitä, mitä Hän on ja mitä Hänessä on. Mitä Jeesus on? Hän on vanhurskas ja pyhä. Meidän tulee siis todistaa Jumalan vanhurskaudesta ja siitä, että se on jokaisen syntisen saatavilla mikäli TAHTOO VAIHTAA OMAT SYNTINSÄ JUMALAN VANHURSKAUTEEN. Tahdotko pitää kiinni synnteisäsi vai
        luovuttaa ne Jeesukselle Kristukselle ja saada Häneltä Hänen vanhurskaus syntisi tilalle? Silloin kun tämä vaihtokauppa on tehty, uskova omistaa Jumalan vanhurskauden. Silloin Hän todistaa Herrastaan, Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen vanhurskaudestaan, ei omasta pahuudstaan. Miksi hän todistaa Jumalan vanhurskaudesta eikä omista synneistään?
        Siksi, koska hän on kokenut ja kokee todeksi Jumalan lahjavanhurskauden omassa elämässään ja omassa sydämessään. Ja siksi, koska hän ymmärtää, että Jumalan vanhurskaus on suurempi ja arvokkaampi kuin minun syntisyyteni. Sitä paitsi heitin syntini Jeesukselle Kristukselle ja Hän otti ne vastaan ja pyyhki ne pois verellään ja heitti muistotkin unohduksen mereen. Miksi siis pitäisin kiinni synneistäni jos vihaan niitä ja koska Jeesus on ottanut ne minulta pois? Ei saa kalastaa!!!

Psalmit:35:28 Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.
        40:11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
        45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
        48:11 Jumala, niinkuin sinun nimesi, niin ulottuu sinun ylistyksesi maan ääriin saakka; sinun oikea kätesi on vanhurskautta täynnä.
        71:15 Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.
        71:16 Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.
        71:24 Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.
        88:13 Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta itsestään ja syntisyydestään kertominen (kehuminen) ei ole Jumalan sanan julistamista. Todistuksesi itsestäsi ja syntisyydestäsi on ristiriidassa Raamatun kokonais ilmoituksen kanssa jo sitä syystä, että uskova ei ole syntinen ihminen.

Uskosta osaton ihminen on syntinen. Uskova on vanhurskas Jeesuksessa Kristuksessa. Sinä väität Jumalan Sanaa vastaan väittämällä itseäsi syntiseksi uskovaksi. Uskova ei voi olla syntinen, ei edes armosta pelastettu syntinen koska painopiste on sanassa "syntinen". Uskova on armosta pelastettu uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä. Et löydä sanaa "syntinen" Ef 2:5, 8 jakeista. Älä lisää sitä sinne ettei Jumala pane sinua vastaamaan Sanan vääristelystä.

Mistä uskovan tulee todistaa? Mistä Jeesus käski meidän todistaa; omasta syntisyydestämme ja pahuudestamme, vai Jeesuksesta Kristuksesta? Missä sanomassa on siis pelastuksen evankeliumi pelastukseksi meitä kuuleville ihmisille? Onko se siinä todistuksessa kuinka suuria syntisiä me itse olemme? Ei varmasti ole!!!

Jos todistamme Jeesuksesta, todistamme kaikesta siitä, mitä Hän on ja mitä Hänessä on. Mitä Jeesus on? Hän on vanhurskas ja pyhä. Meidän tulee siis todistaa Jumalan vanhurskaudesta ja siitä, että se on jokaisen syntisen saatavilla mikäli TAHTOO VAIHTAA OMAT SYNTINSÄ JUMALAN VANHURSKAUTEEN. Tahdotko pitää kiinni synnteisäsi vai
        luovuttaa ne Jeesukselle Kristukselle ja saada Häneltä Hänen vanhurskaus syntisi tilalle? Silloin kun tämä vaihtokauppa on tehty, uskova omistaa Jumalan vanhurskauden. Silloin Hän todistaa Herrastaan, Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen vanhurskaudestaan, ei omasta pahuudstaan. Miksi hän todistaa Jumalan vanhurskaudesta eikä omista synneistään?
        Siksi, koska hän on kokenut ja kokee todeksi Jumalan lahjavanhurskauden omassa elämässään ja omassa sydämessään. Ja siksi, koska hän ymmärtää, että Jumalan vanhurskaus on suurempi ja arvokkaampi kuin minun syntisyyteni. Sitä paitsi heitin syntini Jeesukselle Kristukselle ja Hän otti ne vastaan ja pyyhki ne pois verellään ja heitti muistotkin unohduksen mereen. Miksi siis pitäisin kiinni synneistäni jos vihaan niitä ja koska Jeesus on ottanut ne minulta pois? Ei saa kalastaa!!!

Psalmit:35:28 Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.
        40:11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
        45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
        48:11 Jumala, niinkuin sinun nimesi, niin ulottuu sinun ylistyksesi maan ääriin saakka; sinun oikea kätesi on vanhurskautta täynnä.
        71:15 Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.
        71:16 Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.
        71:24 Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.
        88:13 Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?

ANNA MEILLE MEIDÄN SYNTIMME ANTEEKSI

Herra Jeesus opetti opetuslapsilleen tämän rukouksen, jota heidän ja kaikkien kristittyjen tulee joka päivä rukoilla: ”Anna meille meidän syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.”

Tästä minulle käy selväksi, että Jeesuksen todellisilla lapsilla on vielä konkreettisia syntejä. Tästä tiedän, ettei hän kuvittele yhdenkään lapsensa olevan synnitön, vaan päin vastoin hän tietää synnin vielä vaivaavan omiaan.

Sillä on mahdotonta, että Jeesus olisi opettanut opetuslapsilleen rukouksen, joka ei vastaisi heidän sydämensä tarvetta. Sehän olisi ollut teeskentelemisen opettamista heille. Yhtä mahdotonta heidän olisi ollut aidosti tuntea tarvetta saada syntinsä anteeksi, ellei heillä olisi ollut syntejä.

Tuskin kukaan voi ajatella myöskään, että Herra halusi meidän pyytävän anteeksi jo kerran anteeksi saamiamme syntejä, vaikka elämmekin jo ”sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta” (Hepr. 10:22).

Meidän tulee muistaa, että koko Raamattu kertoo siitä, ettei maan päällä ole muita, jotka niin valittavat syntejään kuin juuri pyhät ihmiset. Siksi apostoli sanoo niistä, jotka kuuluvat Kristukselle, että heidän lihassaan on niin paljon pahoja himoja, että se täytyy ristiinnaulita (Gal. 5:24).

Eikä Raamatussa ole yhtään pyhimystä, joista ei kerrottaisi, millaisia syntejä heidän vaelluksensa aikana ilmeni. Paavali tunnustaa Room. 7:ssä, että hän tuntee synnin asuvan jäsenissään.

Hän sanoo tähän tapaan: ”Tahto minulla kyllä on, mutta jäsenissäni on toinen laki, joka taistelee Hengen lakia vastaan ja pitää minua vankina synnin laissa, joka on minussa. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen.”

Paavali ei tahtonut tehdä syntiä, mutta hän teki sitä kuitenkin. Minä, ja moni muu, eläisimme mielellämme ilman syntiä. Mutta me emme pysty siihen, vaikka kuinka yrittäisimme sitä kuolettaa. Voimme siis päätellä, että Kristuksen valtakunta on syntisten valtakunta.

Jokainen pyhä voi sanoa vain: Voi, Kaikkivaltias Jumala, älä lue syyksi minulle minun syntejäni. Kaikkien siis täytyy laulaa tätä laulua: ”Isä meidän, joka olet taivaissa, anna meille meidän syntimme anteeksi.”

Omavanhurskaat pyhät, jotka eivät näe loppua pyhyydelleen, eivät ymmärrä tästä mitään. Heidän mielestään Kristuksen valtakunnassa ei ole syntiä, vaan kaikki on puhdasta ja hienoa. He haluavat pyhän ja synnittömän kristityn, sellaisen kuin Kristus.

Mutta se ei ole mahdollista. Kristitty on se, joka tunnustaa syntinsä ja rukoilee: ”Anna minun syntini anteeksi.”

( Lainaus: C.O. Rosenius Otteita kirjasta Fader vår [ Isä meidän ] Suom. Kaija Kalli )

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra Jeesus opetti opetuslapsilleen tämän rukouksen, jota heidän ja kaikkien kristittyjen tulee joka päivä rukoilla: ”Anna meille meidän syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.”

Tästä minulle käy selväksi, että Jeesuksen todellisilla lapsilla on vielä konkreettisia syntejä. Tästä tiedän, ettei hän kuvittele yhdenkään lapsensa olevan synnitön, vaan päin vastoin hän tietää synnin vielä vaivaavan omiaan.

Sillä on mahdotonta, että Jeesus olisi opettanut opetuslapsilleen rukouksen, joka ei vastaisi heidän sydämensä tarvetta. Sehän olisi ollut teeskentelemisen opettamista heille. Yhtä mahdotonta heidän olisi ollut aidosti tuntea tarvetta saada syntinsä anteeksi, ellei heillä olisi ollut syntejä.

Tuskin kukaan voi ajatella myöskään, että Herra halusi meidän pyytävän anteeksi jo kerran anteeksi saamiamme syntejä, vaikka elämmekin jo ”sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta” (Hepr. 10:22).

Meidän tulee muistaa, että koko Raamattu kertoo siitä, ettei maan päällä ole muita, jotka niin valittavat syntejään kuin juuri pyhät ihmiset. Siksi apostoli sanoo niistä, jotka kuuluvat Kristukselle, että heidän lihassaan on niin paljon pahoja himoja, että se täytyy ristiinnaulita (Gal. 5:24).

Eikä Raamatussa ole yhtään pyhimystä, joista ei kerrottaisi, millaisia syntejä heidän vaelluksensa aikana ilmeni. Paavali tunnustaa Room. 7:ssä, että hän tuntee synnin asuvan jäsenissään.

Hän sanoo tähän tapaan: ”Tahto minulla kyllä on, mutta jäsenissäni on toinen laki, joka taistelee Hengen lakia vastaan ja pitää minua vankina synnin laissa, joka on minussa. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen.”

Paavali ei tahtonut tehdä syntiä, mutta hän teki sitä kuitenkin. Minä, ja moni muu, eläisimme mielellämme ilman syntiä. Mutta me emme pysty siihen, vaikka kuinka yrittäisimme sitä kuolettaa. Voimme siis päätellä, että Kristuksen valtakunta on syntisten valtakunta.

Jokainen pyhä voi sanoa vain: Voi, Kaikkivaltias Jumala, älä lue syyksi minulle minun syntejäni. Kaikkien siis täytyy laulaa tätä laulua: ”Isä meidän, joka olet taivaissa, anna meille meidän syntimme anteeksi.”

Omavanhurskaat pyhät, jotka eivät näe loppua pyhyydelleen, eivät ymmärrä tästä mitään. Heidän mielestään Kristuksen valtakunnassa ei ole syntiä, vaan kaikki on puhdasta ja hienoa. He haluavat pyhän ja synnittömän kristityn, sellaisen kuin Kristus.

Mutta se ei ole mahdollista. Kristitty on se, joka tunnustaa syntinsä ja rukoilee: ”Anna minun syntini anteeksi.”

( Lainaus: C.O. Rosenius Otteita kirjasta Fader vår [ Isä meidän ] Suom. Kaija Kalli )

s-seutulainen

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room.7 )

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Synnin poisrukoileminen itseltään ei ole uskovaisen tunnus.
        Se poistaa Isän vihan lähes kokonaan sen pyytäjältä, muuten Herra ei voisi aina kurittaa aina lastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin poisrukoileminen itseltään ei ole uskovaisen tunnus.
        Se poistaa Isän vihan lähes kokonaan sen pyytäjältä, muuten Herra ei voisi aina kurittaa aina lastaan

Joitain lahkolaisia on, jotka pyytävät syntiään anteeksi

Se on Jumalan SANAA, jos rukoilee oikein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rati riti ralla
        Tuli talvi halla
        Puhui metsät puhtahiksi
        Maat ja mannut kantaviksi
        Sellainen on halla

• Anonyymi

Sinäkö sen määräät mikä on sopiva tai riittävä kunnioituksen tai pelon taso kullekin kirjoittajalle?

• Anonyymi

Ilm.20:13 Biblia (1776) Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. (kukin tekojensa mukaan.)

• Anonyymi

Sivusta. Totta. Viimeisellä tuomiolla jokainen tuomitaan, mutta uskovilla ei ole kadotus tuomiota vaan heidät tuomitaan tekojensa mukaan.
        Jos uskovaisella ei olisi syntiä, mistä hänet silloin tuomittaisiin viimeisellä tuomiolla?

• Anonyymi

Niin. Kuka näitä lukee ja kuka tänne kirjoittelee? Todella hädässä oleva ei täältä apua löydä.

• Anonyymi

Sivusta tämäkin. No ei löydä ei, kun heti ollaan kiviä viskomassa ja lyömässä lyttyyn ja ojentamassa sitä jo muutoinkin hädässä olevaa.
        Sinun pitäisi olla sellainen tai tällainen, joita nyt olla vähän parempi uskovainen, et tuollaisena kelpaa. Tuottajan tämä palsta etupäässä on.
        Ihan kuin itse saatana syyllustäjänä riehuisi täällä, ettei vain kukaan vahingossakaan pääsisi osalliseksi syntien anteeksi saamusesta ja pelastuksesta.
        Hirveä palsstaoppu!!
        Aloittaja on oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta tämäkin. No ei löydä ei, kun heti ollaan kiviä viskomassa ja lyömässä lyttyyn ja ojentamassa sitä jo muutoinkin hädässä olevaa.
        Sinun pitäisi olla sellainen tai tällainen, joita nyt olla vähän parempi uskovainen, et tuollaisena kelpaa. Tuottajan tämä palsta etupäässä on.
        Ihan kuin itse saatana syyllustäjänä riehuisi täällä, ettei vain kukaan vahingossakaan pääsisi osalliseksi syntien anteeksi saamusesta ja pelastuksesta.
        Hirveä palsstaoppu!!
        Aloittaja on oikeassa.

Jumalattomat tuomitaan heidän omien töittensä mukaan. Ne, jotka ovat uskossa vastaan ottaneet sovituksen tuomitaan Jeesuksen tekojen mukaan, Jeesuksen vanhurskaus on heihän vanhurskautensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattomat tuomitaan heidän omien töittensä mukaan. Ne, jotka ovat uskossa vastaan ottaneet sovituksen tuomitaan Jeesuksen tekojen mukaan, Jeesuksen vanhurskaus on heihän vanhurskautensa.

Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, myös uskovat. Uskoville ei ole kadotus tuomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, myös uskovat. Uskoville ei ole kadotus tuomiota.

Kaikki ihmiset ovat syntisiä, koska he ovat tehneet syntiä,
        Uskovaiset eivät ole syntisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu opettaa, että jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei kai se tällaisen palstan funktio olekaan. Hädässä oleva tarvitsee luottamuksellista kohtaamista, mikä ei onnistu täällä. Hädässä pystyy tuskin ottamaan vastaan tsemppauskehotuksia tai edes raamatunlauseita. Jos niistä kokee olevan apua, niin voi myös itse googlettaa vaikka "rohkaisua raamatusta". Ne ovat laastareita silloin, kun asiasta pitäisi puhua turvallisessa ja luottamuksellisessa ympäristössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä palsstaoppu!!
        Aloittaja on oikeassa.

On itsestään selvää, että avoimella palstalla kommentoidaan usein omien ongelmien läpi. Ei kaikilla ole kykyä saati koulutusta hädässä olevan kohtaamiseen. Näissä ympyröissä tilannetta pahentaa se, että monien uskovaisten ongelmana on edelleen elämälle vieras ihmiskuva. Silloin joko tuomitaan tai tarjotaan pikalaastaria mätänevään haavaan, joka pitäisi ensin avata ja puhdistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengellisten mantrojen ja itsestäänselvyyksien toistelu ei ole ihmisen kohtaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu opettaa, että jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

Ne, jotka eivät ole uskossa, niitä ei tuomita Raamatun uskon perusteella. Nämä tuomioasiat ovat uskisten juttuja eikä niiden julistaminen saa ketään tulemaan synnintuntoon eikä pelastumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen vanhurskaus on suurin RAKKAUS, joka järjellisellä voi olla

• Anonyymi

Hädässä olevan kannattaa mennä rukous palstalle. Sellainenkin löytyy.

Täällä kirjoitellaan Raamatun eri aiheista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On itsestään selvää, että avoimella palstalla kommentoidaan usein omien ongelmien läpi. Ei kaikilla ole kykyä saati koulutusta hädässä olevan kohtaamiseen. Näissä ympyröissä tilannetta pahentaa se, että monien uskovaisten ongelmana on edelleen elämälle vieras ihmiskuva. Silloin joko tuomitaan tai tarjotaan pikalaastaria mätänevään haavaan, joka pitäisi ensin avata ja puhdistaa.

Tämä onkin solvaus palsta. Tämä palsta on tarkoitettu uskovaisten solvaukseksi. Sitä varten tää palsta on luotu, että ei-uskovaiset voivat käydä purkamassa vihaansa tänne. Samoin muutkin kynnelle kykenevät venkoilijat, joilla ei ole muuta keinoa purkaa uskovaisiin kohdistuvia patoutumiaan, voivat tällä palstalla vapaasti helpottaa oloaan Sitä varten tämä palsta on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain uskovaiset voivat olla syntisiä. Me selväpäiset aivan uskomattomat emme edes tunnusta koko moista käsitettä millä teitä pidetään nöyrinä alamaisina.

• Anonyymi

>>Ennen kaikkea Jumalan kunnioituksen ja pelon puuttuminen lyö vasten silmiä. <<

Saviseutulainen on paraskin puhuja. Hän ei itse kunnioita Jumalan Sanaa eikä julista Raamatun mukaista evankeliumia, vaan julistaa laittomuuden evankeliumia seurakunnan korvasyyhyyn. Hän jakaa Roseniuksen ja muiden eksyttäjien harhaoppisia tekstejä, joita kukaan ei tunnu edes viitsivän lukea.

• Anonyymi

"Hän jakaa Roseniuksen ja muiden eksyttäjien harhaoppisia tekstejä, joita kukaan ei tunnu edes viitsivän lukea."

Olen lukenut. P. Lievosen ja Roseniuksen teksteissä on niin syvää hengellistä viisautta, että sitä eivät lapset ja lahkohenkiset pysty ottamaan vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hän jakaa Roseniuksen ja muiden eksyttäjien harhaoppisia tekstejä, joita kukaan ei tunnu edes viitsivän lukea."

Olen lukenut. P. Lievosen ja Roseniuksen teksteissä on niin syvää hengellistä viisautta, että sitä eivät lapset ja lahkohenkiset pysty ottamaan vastaan.

Paitsi lapseksi minuakin ylempänä ketjua sanottiin, vaikka olen samaa mieltä Roseniuksen ja Lievosen kanssa.
        Miksi täällä kuuluu tuomion pasuuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Olen lukenut. P. Lievosen ja Roseniuksen teksteissä on niin syvää hengellistä viisautta, että sitä eivät lapset ja lahkohenkiset pysty ottamaan vastaan.<<

Sinä olet täysin eksynyt.

Saviseutulainen hyvin usein siteeraa C. O. Roseniusta. On hyvä avata Roseniuksen kaapit, jotta näemme ne luurangot mitä siellä on, jottette lankeaisi uskomaan Roseniusta.

Roseinus oli 1800-luvulla Ruotsissa vaikuttanut umpi-luterilainen herätyssaarnaaja. Hänen isänsä oli luterilaisen kirkon apupappi Pohjois-Ruotsissa ja poikakin opiskeli papiksi, mutta ei pystynyt suorittamaan tutkintoa loppuun asti. Tämän vuoksi hänestä tuli maallikkosaarnaaja.

Ruotsissa oli silloin tapana antaa kaste lapselle, minkä Roseniuskin oli saanut, koska hän opiskeli luterilaisen kirkon papiksikin. Lapsena kastettu ei voi pelastua, koska Jeesus vaati uskovien upotuskastetta, mikä on ainoa raamatullinen kaste. Tämä on yksi syy muiden joukossa, miksi Rosenius ei ollut Kristuksen oma.

Roseniuksen vapaamieliset ja tunteisiin vetoavat saarnat vetosivat kansan syviin riveihin ja hän sai paljon seuraajia. Rosenius salli jopa naisten opettaa hänen kotikokouksissaan. Raamattu kieltää naisia opettamasta seurakunnassa, joten Rosenius antoi hyväksyntänsä sellaiseen synnin tekemiseen, mistä Raamattu säätää kadotustuomion: 1 Kor 14:37,38: "Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."

Rosenius arvosteli Ruotsin kirkkoa mistä milloinkin, mikä suututti kirkon papiston. Eräs tällainen taho oli kirkko-herra Johan Ternströmin toimittama lehti Nordisk Kyrkotidning. Hänen esikuvanaan oli Grundvig ja hän korosti voimakkaasti kirkon tunnustuksellista luonnetta. Hän välitti mannermaista luterilaisuutta. Hän vieroi myös maallikkojulistusta ja korosti pappisviran merkitystä. Hän asennoitui mitä jyrkimmin moniin lännestä päin tuleviin virtauksiin ja niitä suosiviin ruotsalaisiin herätyksen miehiin ja siis myös Roseniukseen. Hänestä tulikin jyrkkä Roseniuksen arvostelija. Hän syytti Roseniusta siitä, että tämä oli omavaltaisesti ja kutsumatta ryhtynyt seurakunnan opettajaksi. Hänen mukaansa naisetkin saivat Roseniuksen kotikokouksissa antaa hengellisiä neuvoja ja lohduttaa. Hän syytti, että Roseniuksen opetus oli yksipuolista: ”Vain evankeliumia, ei yhtään lakia. Salaperäisen, hämärän tunteilun vallassa he uiskentelevat evankelisessa hekumassa. Suokoon Jumala, ettei evankeliumin väärinkäyttöön kätkeytyisi paljon teeskentelyä. He mestaroivat, katkovat ja vääntävät Lutherin sanoja löytääkseen tämän oppi-isän rikkaasta varastosta keppejä ja kainalosauvoja, jotta niiden varassa ontuen pääsisivät tämän elämän matkan päähän” (Saarisalo, 95).

Rosenius julisti sellaista vapautta, joka ei ollut enää evankeliumin tarkoittamaa vapautta synnin tekemisestä, vaan vapautta olla noudattamatta Jumalan käskyjä, mikä on antikristillistä.

Väärä kaste, naispappeus ja Jeesuksen armon väärinkäyttö oikeuttamaan eläminen laittomuudessa. Siihen perustui C. O. Roseniuksen herätyssaarnat.

Rosenius oli sen ajan feministi, joka tietenkin oli politikointia ja sai hyväksyntää maallistuneiden ihmisten keskuudessa. Rosenius oli myös sen ajan liberaali, joka salli kaiken synninkin tekemisen, kunhan ylistettiin Kristusta. Tätä ei edes luterilainen papisto enää sietänyt, koska Rosenius oli kokonaan hylännyt lain.

Kuten huomaamme, niin Rosenius ei ollut vanhurskas mies. Hänen kirjallista tuotantoa ei kannata lukea ollenkaan. Runollinen ja vetoava saarnaaminen ei ole mikään tae vanhurskaasta opetuksesta. Pikemminkin se on varoitus siitä, että olkaa varuillanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Olen lukenut. P. Lievosen ja Roseniuksen teksteissä on niin syvää hengellistä viisautta, että sitä eivät lapset ja lahkohenkiset pysty ottamaan vastaan.<<

Sinä olet täysin eksynyt.

Saviseutulainen hyvin usein siteeraa C. O. Roseniusta. On hyvä avata Roseniuksen kaapit, jotta näemme ne luurangot mitä siellä on, jottette lankeaisi uskomaan Roseniusta.

Roseinus oli 1800-luvulla Ruotsissa vaikuttanut umpi-luterilainen herätyssaarnaaja. Hänen isänsä oli luterilaisen kirkon apupappi Pohjois-Ruotsissa ja poikakin opiskeli papiksi, mutta ei pystynyt suorittamaan tutkintoa loppuun asti. Tämän vuoksi hänestä tuli maallikkosaarnaaja.

Ruotsissa oli silloin tapana antaa kaste lapselle, minkä Roseniuskin oli saanut, koska hän opiskeli luterilaisen kirkon papiksikin. Lapsena kastettu ei voi pelastua, koska Jeesus vaati uskovien upotuskastetta, mikä on ainoa raamatullinen kaste. Tämä on yksi syy muiden joukossa, miksi Rosenius ei ollut Kristuksen oma.

Roseniuksen vapaamieliset ja tunteisiin vetoavat saarnat vetosivat kansan syviin riveihin ja hän sai paljon seuraajia. Rosenius salli jopa naisten opettaa hänen kotikokouksissaan. Raamattu kieltää naisia opettamasta seurakunnassa, joten Rosenius antoi hyväksyntänsä sellaiseen synnin tekemiseen, mistä Raamattu säätää kadotustuomion: 1 Kor 14:37,38: "Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."

Rosenius arvosteli Ruotsin kirkkoa mistä milloinkin, mikä suututti kirkon papiston. Eräs tällainen taho oli kirkko-herra Johan Ternströmin toimittama lehti Nordisk Kyrkotidning. Hänen esikuvanaan oli Grundvig ja hän korosti voimakkaasti kirkon tunnustuksellista luonnetta. Hän välitti mannermaista luterilaisuutta. Hän vieroi myös maallikkojulistusta ja korosti pappisviran merkitystä. Hän asennoitui mitä jyrkimmin moniin lännestä päin tuleviin virtauksiin ja niitä suosiviin ruotsalaisiin herätyksen miehiin ja siis myös Roseniukseen. Hänestä tulikin jyrkkä Roseniuksen arvostelija. Hän syytti Roseniusta siitä, että tämä oli omavaltaisesti ja kutsumatta ryhtynyt seurakunnan opettajaksi. Hänen mukaansa naisetkin saivat Roseniuksen kotikokouksissa antaa hengellisiä neuvoja ja lohduttaa. Hän syytti, että Roseniuksen opetus oli yksipuolista: ”Vain evankeliumia, ei yhtään lakia. Salaperäisen, hämärän tunteilun vallassa he uiskentelevat evankelisessa hekumassa. Suokoon Jumala, ettei evankeliumin väärinkäyttöön kätkeytyisi paljon teeskentelyä. He mestaroivat, katkovat ja vääntävät Lutherin sanoja löytääkseen tämän oppi-isän rikkaasta varastosta keppejä ja kainalosauvoja, jotta niiden varassa ontuen pääsisivät tämän elämän matkan päähän” (Saarisalo, 95).

Rosenius julisti sellaista vapautta, joka ei ollut enää evankeliumin tarkoittamaa vapautta synnin tekemisestä, vaan vapautta olla noudattamatta Jumalan käskyjä, mikä on antikristillistä.

Väärä kaste, naispappeus ja Jeesuksen armon väärinkäyttö oikeuttamaan eläminen laittomuudessa. Siihen perustui C. O. Roseniuksen herätyssaarnat.

Rosenius oli sen ajan feministi, joka tietenkin oli politikointia ja sai hyväksyntää maallistuneiden ihmisten keskuudessa. Rosenius oli myös sen ajan liberaali, joka salli kaiken synninkin tekemisen, kunhan ylistettiin Kristusta. Tätä ei edes luterilainen papisto enää sietänyt, koska Rosenius oli kokonaan hylännyt lain.

Kuten huomaamme, niin Rosenius ei ollut vanhurskas mies. Hänen kirjallista tuotantoa ei kannata lukea ollenkaan. Runollinen ja vetoava saarnaaminen ei ole mikään tae vanhurskaasta opetuksesta. Pikemminkin se on varoitus siitä, että olkaa varuillanne.

Olen huomannut, että mitä Saviseutulainen on siteerannut Roseniusta, niin se on ollut hyvinkin Raamatun mukaista.
        Itse Roseniuksesta en tiedä, hänen henkilöhistoriaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä Saviseutulainen on siteerannut Roseniusta, niin se on ollut hyvinkin Raamatun mukaista.
        Itse Roseniuksesta en tiedä, hänen henkilöhistoriaansa.

Roseniuksen saarnat eivät ole Raamatun mukaisia, vaan ovelasti laadittua ja tunteisiin vetoavaa laittomuuden saarnaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roseniuksen saarnat eivät ole Raamatun mukaisia, vaan ovelasti laadittua ja tunteisiin vetoavaa laittomuuden saarnaamista.

Ei, vaan niistä kuuluu Hyvän Paimenen syntien sovituksen vetenääni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-
        Sana rististä on Jumalan voima! Vain se murtaa synnin kahleet. Ristin luona olemme tasa-arvoisia. Siellä vaikenevat omat pyyteet. Siellä on sydämen lepo ja turvapaikka. Risti on silta syntisen ihmisen ja Pyhän Jumalan välillä.

Liha ei pidä rististä. Lihan oikeudet päättyvät ristillä. Ainoa oikeus, minkä risti tarjoaa lihalle, on kuolema. Ristin luona keskinäiset riidat päättyvät, samoin kilpailu paremmuudesta. Kun puhutaan uskon kilvoituksesta, niin se tarkoittaa mielestäni juuri sitä, että usko ansiottomaan Jumalan armoon säilyy puhtaana.

Eikö juuri se käy kilvoituksesta, että emme sekoita mitään omia yrityksiämme siihen, mikä on jo pientä piirtoa myöten valmista?

Thomas Wilcox sanoo Kalliissa Hunajanpisarassa, että “usko on ihmeellisin asia maailmassa, pane siihen jotain omaasi, niin sinä turmelet sen."

Evankeliumin sanoma vapauttaa ihmisen olemaan juuri sitä, mitä hän on ja miksi Jumala on hänet tarkoittanut. Paineet olla jotain muuta katoavat. Jumalan armosta olen se mikä olen. Omassa varassamme ja itsessämme olemme edelleen Jumalan vihollisia.

Kaikki olemme kadotuksen ansainneet. Mutta syntisinä ja puutteellisina meillä on ristin työn kautta taivastoivo. Paras on edessäpäin. Olemme Kristuksen kanssaperillisiä. “Vyöttäkää sen tähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä” (1.Piet. 1:13).
        -
        ( Otelainaus: Paavo Lievonen Kaidalla tiellä )

s-seutulainen

• Foorumin taso niin sellainen että kyllä tulee mieleen että onko edes asiallista "heittää helmiä sikojen eteen". Kuitenkin saattaa joskus silmäillä todella asioista kiinnostunut ja sen vuoksi olen täällä. Tämä on pilkkaajien ja irvailijoiden temmyllyskenttä.

• Anonyymi

Taso romahti, kun nimimerkin rekisteröinti tuli pakolliseksi. Suurin osa siirtyi periaatteesta kommentoimaan anonyyminä. Se on ihan ymmärrettävää ottaen huomioon mihin henkilötietoja käytetään Siitä voi päätellä, että rekisteröimättömällä nimimerkilläkin oli maine, jota ilmeisesti pyrittiin ylläpitämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taso romahti, kun nimimerkin rekisteröinti tuli pakolliseksi. Suurin osa siirtyi periaatteesta kommentoimaan anonyyminä. Se on ihan ymmärrettävää ottaen huomioon mihin henkilötietoja käytetään Siitä voi päätellä, että rekisteröimättömällä nimimerkilläkin oli maine, jota ilmeisesti pyrittiin ylläpitämään.

Kirjoituksen lopuunkin voi laittaa nimimerkkinsä, niin ainakin minä teen.

1234567---

• Anonyymi

Täällä puhuu lainkiivailijoiden llaki, joka vie kadotukseen..

• Anonyymi

"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

• Anonyymi

Täällä puhuvat suurelta osin ne, jotka eivät saa ääntään kuuluviin muualla.

• Anonyymi

Täällä oijotaan myöskin vääriä näkemyksiä, mitä tulee Raamatun sanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä oijotaan myöskin vääriä näkemyksiä, mitä tulee Raamatun sanaan.

Eli lytätään maanrakoon syntinen vääräoppinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli lytätään maanrakoon syntinen vääräoppinen.

Ketkä täällä ovat vääräoppisia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketkä täällä ovat vääräoppisia ?

Se, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Vapahtajakseen.

• Anonyymi

Ennen kaikkea Jumalan kunnioituksen ja pelon puuttuminen on hemmetin hyvää kehitystä kohti ihmisyyttä. Vaatii melkoista masokismia haluta elää keksityn tyrannin mielivallan alla.

• Anonyymi

Ei voi kuin hämmestellä valhejuutalaisten pahuutta. Toraistit ovat ottaneet työkseen vainota ja pilkata Jeesuksen omia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi kuin hämmestellä valhejuutalaisten pahuutta. Toraistit ovat ottaneet työkseen vainota ja pilkata Jeesuksen omia.

Ei täällä kukaan vainoa ketään, se on sinun omaa vainoharhaisuuttasi.

• Anonyymi

Pahuus uskovassa tuottaa synnin tekemistä, synti ei tuota synnin tekoa

• Anonyymi

Aitavieriltä ja toreilta on kadonnut ylpeys. Sen saa vain laillisesti ja luvalla nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9141
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5632
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4790
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      4084
    5. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      55
      3601
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3402
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      29
      3287
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      45
      2490
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34