Toivon, että annatte olla tämän ainakin viikon näkyvillä, että kaikki puskissa piileskelevä ateisti saisivat tästä iloita.
MIKSI JUMALA HYLKÄSI VANHAN JA UUDEN LIITON?
Koska valittu kansa ei uskonut profeettoja, vaan luottivat isiltä saamaansa perintöön. Vaikka Jumala heitä ankarasti kuritti. kun antoi veren vuotaa, niin omien kuin pakanoidenkin.
Siksi hän toi Poikansa kautta maailmaan Uuden liiton, johon ei enää kuulunut Jumalan toimesta veren vuodatus.
Uusi liittokin päättyi Jumalan hylkäämiseen koska kansa edelleenkin rakasti pappien valheita, eikä edes hänen Poikansa opetusta:
"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnelle tuollaista, kuolema tuolle miehelle!"
"Mutta kun nämä näkivät pojan, he sanoivat toisilleen: 'Hän on perillinen. Tapetaan hänet, niin perintö on meidän.'
Poika tapettiin ja Saatanalle annettu maailma jäi lopullisesti hänen valtakunnakseen:
"Te olette lähtöisin Saatanasta.Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"
Huomasivatko ateistit tämän ilosanoman?
Kun Jumala hylkäsi molemmat liitot, niin teidänkään ei enää tarvitse pitää Jumalaa taruolentona niissä kerrottujen tapausten takia.
Joten yrittäkää noudattaa tätä:
"Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan."
Lisää iloa osassa 2.
Teuvo Suni: ILOSANOMA ATEISTEILLE, 1. osa
65
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohan se oman sorttista iloa kun tekopyhyyttä ja itserakkautta tihkuva, omaa ääntään rakastava, hihhuli haluaa tuoda kaiken kansan tietoon oman tietämättömyytensä.
Toisaalta teidän jutut toistavat niin kovasti jo itseään että niiden viihdearvo on alentunut jo huomattavasti.
Mutta jatka toki paapatustasi. Olet niin ihastunut omaan ääneesi, että alat muistuttamaan peilin edessä keekoilevaa riikinkukkoa.- Anonyymi
Jumalat ja saatanat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta :)
- Anonyymi
""Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista? Kuolema tuollaiselle!""
Tuohan on juuri teidän uskovaisten asenne heitä kohtaan ketkä eivät ota tosissaan teidän jeesuspaapatuksia. Joko aloit raamatullisessa hengessä vyöttämään miekkaa kupeellesi? Jotta voit käydä ateistien kimppuun nyt kun olet mielestäsi saanut pystytettyä heistä sopivan olkiukon jota pieksää.
Mitä anonyyminä esiintymiseen tulee tällä palstalla, niin tänne voi rekisteröityä millä tahansa nimellä ja kuvalla. Tai olla rekisteröitymättä. Mitä syytä minulla on uskoa ettet ole joku keksitty nimi siinä missä muillakin? Ei joku suomalaisen tuntuinen nimi ja jonkun kuva takaa sitä että kyseessä on oikea henkilö. Ainakaan suomi24:ssä. Omalla nimellään esiintyminen täällä herättää lähinnä naurunsekaista sääliä. Mutta siitä vaan jos hyvältä tuntuu. Jotkut tuntuvat oikein nauttivan pilkatuksi tulemisesta. Jotain tekemistä varmaan marttyyriyden ja taivaspaikkapisteiden keruun kanssa.
Ei tällä palstalla juuri ketkään muut ole omalla nimellään esiintyneet kuin poliittiset tyrkyt vaalien alla ja nekin on häntä koipien välissä vetäytyneet täältä varsin nopeasti takavasemmalle. Itse asiassa ovat oppineet, ja nekin ovat pysyneet poissa jo useamman vuoden kun tarkemmin miettii.
Käännytystyö ei kanna hedelmää hedelmää täällä. Käännyttäjät vaarantavat tällä palstalla vain oman sielunsa autuuden, sillä täällä osoitetaan rehellisesti uskon tyhjyys ja uskovaisten väitteiden perättömyys. Ihmisen täytyy olla uskossaan sokea jos täältä saatujen kommenttien perusteella ei näe oman uskonsa puutteita ja aukkoja. Anonyymi kirjoitti:
Jumalat ja saatanat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta :)
Ihmisiä ovat myöskin ateistit omine mieluvituksineen.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Ihmisiä ovat myöskin ateistit omine mieluvituksineen.
>>Ihmisiä ovat myöskin ateistit omine mieluvituksineen.
No minä en usko paimentolaismiehen keksimiin näkymättömiin jumalaolentoihin ja lapsellisiin taivas/helvettisatuihin. Siinä on vissi ero :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä en usko paimentolaismiehen keksimiin näkymättömiin jumalaolentoihin ja lapsellisiin taivas/helvettisatuihin. Siinä on vissi ero :)Ihmisiä ovat myöskin teistit omine mieluvituksineen.
Anonyymi kirjoitti:
No minä en usko paimentolaismiehen keksimiin näkymättömiin jumalaolentoihin ja lapsellisiin taivas/helvettisatuihin. Siinä on vissi ero :)Jos ei ole Jumalaa eikä Saatanaa, on ainakin ihminen, joilla jokaisella on oma tunto, sen mukaan, mistä hän on syntynyt.
Jos ei Jumalasta, niin sitten käärmeen munasta tai kalasta.
Minulle kalasta syntyminenkin sopii, koska horoskooppikin sen tunnustaa.- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos ei ole Jumalaa eikä Saatanaa, on ainakin ihminen, joilla jokaisella on oma tunto, sen mukaan, mistä hän on syntynyt.
Minulle kalasta syntyminenkin sopii, koska horoskooppikin sen tunnustaa.Etkö ole käynyt kouluja kun et tiedä miten ihmiset _syntyvät_?
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos ei ole Jumalaa eikä Saatanaa, on ainakin ihminen, joilla jokaisella on oma tunto, sen mukaan, mistä hän on syntynyt.
Minulle kalasta syntyminenkin sopii, koska horoskooppikin sen tunnustaa.Olen aina tiennyt että hihulien tietämys biologiasta on varsin alkeellisella tasolla, mutta tuon tasoinen tietämättömyys ihmisen lisääntymisbiologiasta alkaa olla jo tyrmistyttävää. 🙈
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole käynyt kouluja kun et tiedä miten ihmiset _syntyvät_?
Kyllä tiedän ja tiedän myös sen omasta kokemuksesta, miten uudesti synnytään, jotta päästään iankaikkiseen elämään.
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina tiennyt että hihulien tietämys biologiasta on varsin alkeellisella tasolla, mutta tuon tasoinen tietämättömyys ihmisen lisääntymisbiologiasta alkaa olla jo tyrmistyttävää. 🙈
Miksi olet pitänyt sen omana tietonasi, etkä ole antanut sitä hihulien tietoon?
Sen minkä Pyhä Henki on minulle opettanut, sitä ei ole annettu minulle salassa pidettäväksi:
Kolmen vuoden ja kolmen kuukauden kuluttua Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen, 8.11.1988 heräsin yöllä kello 3.30, kun makuuhuone oli täynnä kirkasta valoa. Hetken sitä katsellessa kuulen tutun miehen äänen:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiä ovat myöskin teistit omine mieluvituksineen.
Samoin ateistit.
- Anonyymi
Vaikea ymmärtää miten aikuinen ihminen uskoo näihin raamatun lapsellisiin satuihin. Vanhaa testamenttia ei tarvitse kauaa lukea huomatakseen että ihminen (paimentolaismies) loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi. Mutta saahan sitä toki elämänsä näiden satujen parissa käyttää jos siltä tuntuu :)
- Anonyymi
Ateistit ei usko jumaliin ja jumalia todeksi väittävät profeetat ovat mielisairaita.
- Anonyymi
"Ateistit ei usko jumaliin ja jumalia todeksi väittävät profeetat ovat mielisairaita."
Et ole siis täysin tietoinen ateismista, kun teet tuollaisen väitteen. Olet ilmeisesti uusi täällä.
Alku lauseestasi "ateistit ei usko jumaliin" on kategorisesti oikein, mutta ateistit eivät väitä "profeettoja mielisairaaksi" - Anonyymi
On liioiteltua väittää profeettoja mielisairaiksi. Paremminkin Raamatun profetiat ovat osoitus siitä että ihmiset ovat kärsineet jo Raamatun kirjoittamisen aikaan päihdeongelmista.
- Anonyymi
"Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Uskonnot onkin tämän poistolistan kärjessä ja paalupaikan jakavat kristityt ja muslimit keskenään. Juutalaiset ja hindut heti kintereillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Uskonnot onkin tämän poistolistan kärjessä ja paalupaikan jakavat kristityt ja muslimit keskenään. Juutalaiset ja hindut heti kintereillään.Ei ole sinullakaan elämässäsi ollut paljoa, jos luulet että uskontojen poistaminen sinulle jotain antaisi.
Avaaja:
Sen sijasta että laitat ison liudan lainauksia kirjasta josta muut eivät ole kiinnostuneita, olisi tärkeä että ensiksi kykenet näyttämään kirjan todeksi ja sen sisällön relevantiksi.Avaaja:
"Sen sijasta että laitat ison liudan lainauksia kirjasta josta muut eivät ole kiinnostuneita, olisi tärkeä että ensiksi kykenet näyttämään kirjan todeksi ja sen sisällön relevantiksi."
En ole avaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen monet kerrat todistanut, että Raamattu on Jumalan sanaa ja totuus, mutta kun asia ei ole jäänyt muistiin, niin tässä taas kertauksen vuoksi muistutus Raamatun totuudesta.
Raamattu on yliluonnollinen kirja
Usein kuulee väitettävän, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja. Näin ei ole. Raamattu on Jumalan sanaa, mutta Hän on käyttänyt ihmisiä kirjureina. Tiedämme, että Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, mitä ei ole missään muussa kirjassa. Se on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja siksi sillä on ollut positiivinen muutosvaiktus miljoonien ihmisten elämään.
Raamatun kautta ihmiset ovat löytäneet elämälleen tarkoituksen ja mielekkyyden. Se on vapauttanut lukuisat ihmiset alkoholismista, huumeista, tupakasta tai muista riippuvuuksista. Sen kautta ihmisiä on parantunut yliluonnollisesti, masennukset väistyneet, avioliitot ja ihmissuhteet eheytyneet. Taloudelliset ongelmat ovat ratkenneet. Sen kautta viha ja katkeruus ovat muuttuneet rakkaudeksi. Suurrikollisista on tullut kunnon kansalaisia ja elämään tullut ilo, rauha ja yltäkylläisyys.
Raamatun kautta Jumala on myös puhunut monille ihmisille ja sen kautta moni on löytänyt yhteyden Jumalaan ja voinut kokea uudestisyntymisen ja pelastuksen. Raamattu on antanut ihmisille lohdutusta, rohkaisua, ymmärrystä ja viisautta. Mikään muu kirja ei ole saanut tällaista aikaan. Sitä ei ole saanut aikaan Charles Darwinin ”Lajien synty” –kirja, ei Richard Dawkinsin ”Jumalharha” –kirja, eikä Albert Einsteinin suhteellisuusteoria. Sen saa aikaan vain Raamattu, koska siinä on Jumalan yliluonnollinen voima.
Ei siten olekaan ihme, että Raamattu on maailman suosituin kirja. Sitä on painettu yli 6 miljardia kpl (Koraani 200 milj. kpl.) ja julkaistu noin 475 eri kielellä. Siksi saatana vihaa sitä kirjaa ja yrittää uskotella ihmisille, että se on satukirja, mutta me tiedämme, että saatana on valehtelija, eikä sillä ole mitään mahdollisuutta tuhota Raamattua.
”Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.” (Jes.40:8)Mark5 kirjoitti:
Avaaja:
"Sen sijasta että laitat ison liudan lainauksia kirjasta josta muut eivät ole kiinnostuneita, olisi tärkeä että ensiksi kykenet näyttämään kirjan todeksi ja sen sisällön relevantiksi."
En ole avaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen monet kerrat todistanut, että Raamattu on Jumalan sanaa ja totuus, mutta kun asia ei ole jäänyt muistiin, niin tässä taas kertauksen vuoksi muistutus Raamatun totuudesta.
Usein kuulee väitettävän, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja. Näin ei ole. Raamattu on Jumalan sanaa, mutta Hän on käyttänyt ihmisiä kirjureina. Tiedämme, että Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, mitä ei ole missään muussa kirjassa. Se on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja siksi sillä on ollut positiivinen muutosvaiktus miljoonien ihmisten elämään.
Raamatun kautta ihmiset ovat löytäneet elämälleen tarkoituksen ja mielekkyyden. Se on vapauttanut lukuisat ihmiset alkoholismista, huumeista, tupakasta tai muista riippuvuuksista. Sen kautta ihmisiä on parantunut yliluonnollisesti, masennukset väistyneet, avioliitot ja ihmissuhteet eheytyneet. Taloudelliset ongelmat ovat ratkenneet. Sen kautta viha ja katkeruus ovat muuttuneet rakkaudeksi. Suurrikollisista on tullut kunnon kansalaisia ja elämään tullut ilo, rauha ja yltäkylläisyys.
Raamatun kautta Jumala on myös puhunut monille ihmisille ja sen kautta moni on löytänyt yhteyden Jumalaan ja voinut kokea uudestisyntymisen ja pelastuksen. Raamattu on antanut ihmisille lohdutusta, rohkaisua, ymmärrystä ja viisautta. Mikään muu kirja ei ole saanut tällaista aikaan. Sitä ei ole saanut aikaan Charles Darwinin ”Lajien synty” –kirja, ei Richard Dawkinsin ”Jumalharha” –kirja, eikä Albert Einsteinin suhteellisuusteoria. Sen saa aikaan vain Raamattu, koska siinä on Jumalan yliluonnollinen voima.
Ei siten olekaan ihme, että Raamattu on maailman suosituin kirja. Sitä on painettu yli 6 miljardia kpl (Koraani 200 milj. kpl.) ja julkaistu noin 475 eri kielellä. Siksi saatana vihaa sitä kirjaa ja yrittää uskotella ihmisille, että se on satukirja, mutta me tiedämme, että saatana on valehtelija, eikä sillä ole mitään mahdollisuutta tuhota Raamattua.
”Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.” (Jes.40:8)Sinulle riittää vastaukseksi tämä:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."Mark5 kirjoitti:
Avaaja:
”Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.” (Jes.40:8)Minähän jo sen tänne kirjotin : Pahus. Sivua ei löytynyt. Mutta täältä se löytyy:
facebook/teuvo.suniMark5 kirjoitti:
Avaaja:
”Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.” (Jes.40:8)"En ole avaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen monet kerrat todistanut, että Raamattu on Jumalan sanaa ja totuus, mutta kun asia ei ole jäänyt muistiin, niin tässä taas kertauksen vuoksi muistutus Raamatun totuudesta."
"Todisteet" jotka olet esittäneet lähinnä todistavat siitä että ainakin sinä vaikutat uskovan sen totuudellisuuteen. Se vaatii objektiivisia todisteita, ei subjektiivista mielipidettäsi että pystyt todistamaan uskomasi jumaluuden tai raamatun olevan totta.
"Usein kuulee väitettävän, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja. Näin ei ole. Raamattu on Jumalan sanaa, mutta Hän on käyttänyt ihmisiä kirjureina."
Ongelma tässä lähinnä tulee siitä että raamatussa on myös todistettavasti vääriä (tai ainakin vaativat "tulkitsemista" kuvainnollisena tarinana) tietoja kuten esim. Nooan tulva.
Tämän vuoksi mikäli kirjassa olisi mitään todistettavasti oikeaa tai jumalallista, pitäisi pystyä erotella ihmisten lisäykset ja todistettavasti väärät kohdat totuudellisesta kohdista.
"Tiedämme, että Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, mitä ei ole missään muussa kirjassa. Se on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja siksi sillä on ollut positiivinen muutosvaiktus miljoonien ihmisten elämään."
Tarkemmin sanottuna, sinä uskot tähän kehäpäätelmään että jumaluutesi on olemassa koska todiste jumaluudestasi on raamatun tekstit, ja todisteet raamatustasi on koska uskot jumaluuteen.
"Jumalan yliluonnolliseksi voimaksi" kutsumasi asia olisi myös varmasti objektiivisesti helposti todistettava erilaiseksi voimaksi kuin psykologinen motivaatio kuulua ryhmään jos se olisi olemassa ja vaikuttaisi mitenkään merkittävällä tavalla.
"Raamatun kautta Jumala on myös puhunut monille ihmisille ja sen kautta moni on löytänyt yhteyden Jumalaan ja voinut kokea uudestisyntymisen ja pelastuksen."
Samalla tavalla kuin joillekin on auttanut esim. neulomisen tai muun harrastuksen aloittaminen.
"Raamattu on antanut ihmisille lohdutusta, rohkaisua, ymmärrystä ja viisautta. Mikään muu kirja ei ole saanut tällaista aikaan."
Kokeile aloittaa lukeminen esim. kirjallisuuden klassikoista. Lukeminen avartaa mieltä ja aiheuttavat näitä tunteita ihmisille, niin kauan kuin ei jumitu vain yhteen ainoaan kirjaan. :)
"Sitä ei ole saanut aikaan Charles Darwinin ”Lajien synty” –kirja, ei Richard Dawkinsin ”Jumalharha” –kirja, eikä Albert Einsteinin suhteellisuusteoria."
Minkään näistä kirjojen ei ole tarkoitus toimia kaunokirjallisuuden tavoin ihmisten mielikuvitusta tukevana, vaan erityisesti sekä "Lajien Synty"-kirjan (joskin evoluutio on tarkentunut paljon sitten Darwinin aikojen) että erikoisen ja yleisen suhtiksen on tarkoitus kertoa ihmisille lisää maailmasta jossa elämme.
Tietäessämme ja tutkiessamme lisää maailmaa olemme pystyneet kehittämään paljon paremman elämänlaadun, esimerkiksi GPS ja moderni navigointi ei toimisi ilman suhteellisuusteoriaa.
"Ei siten olekaan ihme, että Raamattu on maailman suosituin kirja. Sitä on painettu yli 6 miljardia kpl"
Kertoo lähinnä siitä että monella uskovaisella perheellä ja järjestöllä on hyvin paljon raamattuja per henkilö.
Erityisesti kun vain 31% ihmiskunnasta on mitenkään kiinnostunut kristinuskosta. joten kristittyjen maiden ulkopuolella, kirja löytyy lähinnä vain kirjastosta.Oudoksuva kirjoitti:
"En ole avaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen monet kerrat todistanut, että Raamattu on Jumalan sanaa ja totuus, mutta kun asia ei ole jäänyt muistiin, niin tässä taas kertauksen vuoksi muistutus Raamatun totuudesta."
"Todisteet" jotka olet esittäneet lähinnä todistavat siitä että ainakin sinä vaikutat uskovan sen totuudellisuuteen. Se vaatii objektiivisia todisteita, ei subjektiivista mielipidettäsi että pystyt todistamaan uskomasi jumaluuden tai raamatun olevan totta.
"Usein kuulee väitettävän, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja. Näin ei ole. Raamattu on Jumalan sanaa, mutta Hän on käyttänyt ihmisiä kirjureina."
Ongelma tässä lähinnä tulee siitä että raamatussa on myös todistettavasti vääriä (tai ainakin vaativat "tulkitsemista" kuvainnollisena tarinana) tietoja kuten esim. Nooan tulva.
Tämän vuoksi mikäli kirjassa olisi mitään todistettavasti oikeaa tai jumalallista, pitäisi pystyä erotella ihmisten lisäykset ja todistettavasti väärät kohdat totuudellisesta kohdista.
"Tiedämme, että Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, mitä ei ole missään muussa kirjassa. Se on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja siksi sillä on ollut positiivinen muutosvaiktus miljoonien ihmisten elämään."
Tarkemmin sanottuna, sinä uskot tähän kehäpäätelmään että jumaluutesi on olemassa koska todiste jumaluudestasi on raamatun tekstit, ja todisteet raamatustasi on koska uskot jumaluuteen.
"Jumalan yliluonnolliseksi voimaksi" kutsumasi asia olisi myös varmasti objektiivisesti helposti todistettava erilaiseksi voimaksi kuin psykologinen motivaatio kuulua ryhmään jos se olisi olemassa ja vaikuttaisi mitenkään merkittävällä tavalla.
"Raamatun kautta Jumala on myös puhunut monille ihmisille ja sen kautta moni on löytänyt yhteyden Jumalaan ja voinut kokea uudestisyntymisen ja pelastuksen."
Samalla tavalla kuin joillekin on auttanut esim. neulomisen tai muun harrastuksen aloittaminen.
"Raamattu on antanut ihmisille lohdutusta, rohkaisua, ymmärrystä ja viisautta. Mikään muu kirja ei ole saanut tällaista aikaan."
Kokeile aloittaa lukeminen esim. kirjallisuuden klassikoista. Lukeminen avartaa mieltä ja aiheuttavat näitä tunteita ihmisille, niin kauan kuin ei jumitu vain yhteen ainoaan kirjaan. :)
"Sitä ei ole saanut aikaan Charles Darwinin ”Lajien synty” –kirja, ei Richard Dawkinsin ”Jumalharha” –kirja, eikä Albert Einsteinin suhteellisuusteoria."
Minkään näistä kirjojen ei ole tarkoitus toimia kaunokirjallisuuden tavoin ihmisten mielikuvitusta tukevana, vaan erityisesti sekä "Lajien Synty"-kirjan (joskin evoluutio on tarkentunut paljon sitten Darwinin aikojen) että erikoisen ja yleisen suhtiksen on tarkoitus kertoa ihmisille lisää maailmasta jossa elämme.
Tietäessämme ja tutkiessamme lisää maailmaa olemme pystyneet kehittämään paljon paremman elämänlaadun, esimerkiksi GPS ja moderni navigointi ei toimisi ilman suhteellisuusteoriaa.
"Ei siten olekaan ihme, että Raamattu on maailman suosituin kirja. Sitä on painettu yli 6 miljardia kpl"
Kertoo lähinnä siitä että monella uskovaisella perheellä ja järjestöllä on hyvin paljon raamattuja per henkilö.
Erityisesti kun vain 31% ihmiskunnasta on mitenkään kiinnostunut kristinuskosta. joten kristittyjen maiden ulkopuolella, kirja löytyy lähinnä vain kirjastosta.Jeesus sanoi: "Te olette minun todistajani."
Kaikki todistukset olen antanut näissäkin keskusteluissa, joista viimeisin poistettiin , juuri kun siinä alkoi mielenkiintoinen keskustelu
En tuo niitä helmiä enää tänne sikojen tallattavaksi. Jos elämäni tarkoitus ja totuus kiinnostaa:
facdebook/teuvo.suni
Se on julkinen profiili, joten kaveriksi ei tarvitse liittyä.TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesus sanoi: "Te olette minun todistajani."
Kaikki todistukset olen antanut näissäkin keskusteluissa, joista viimeisin poistettiin , juuri kun siinä alkoi mielenkiintoinen keskustelu
En tuo niitä helmiä enää tänne sikojen tallattavaksi. Jos elämäni tarkoitus ja totuus kiinnostaa:
facdebook/teuvo.suni
Se on julkinen profiili, joten kaveriksi ei tarvitse liittyä."Jeesus sanoi: "Te olette minun todistajani.""
Kun ainoa väite kyseisen jumaluuden olemassaolosta on kirja jonka oikeellisuutta ei ole todistettu, ei lauseella ole mitään voimaa tai merkitystä :)
"Kaikki todistukset olen antanut näissäkin keskusteluissa, joista viimeisin poistettiin , juuri kun siinä alkoi mielenkiintoinen keskustelu"
Kokeile copy-pasteta vähemmän ja lukea Suomi24:n säännöt niin silloin todennäköisemmin selviät ilman ongelmia viestien häviämisestä kun moderaattorirobotti automaattisesti poistaa turhalta vaikuttavat viestit.
"Jos elämäni tarkoitus ja totuus kiinnostaa:"
Totuus kyllä kiinnostaa, mutta elämäsi ja todistamaton uskonnollinen paatos taas ei lainkaan.
Mutta toivon silti sinulle parasta tulevaisuudessakin :)
- Anonyymi
Osoita nyt ensin se jumalasi todeksi. Ateisti ei usko semmosen olemassaoloon. Ennen kuin olet todistanut jumalasi olemassaolevaksi, joku Raamatun siteeraaminen on saman arvoista kuin siteeraisit Aku Ankkaa.
"Osoita nyt ensin se jumalasi todeksi. Ateisti ei usko semmosen olemassaoloon. Ennen kuin olet todistanut jumalasi olemassaolevaksi, joku Raamatun siteeraaminen on saman arvoista kuin siteeraisit Aku Ankkaa."
Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei olisi todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti, siksi ettei hän HALUA uskoa Jumalan olemassaoloon.- Anonyymi
Mark5 kirjoitti:
"Osoita nyt ensin se jumalasi todeksi. Ateisti ei usko semmosen olemassaoloon. Ennen kuin olet todistanut jumalasi olemassaolevaksi, joku Raamatun siteeraaminen on saman arvoista kuin siteeraisit Aku Ankkaa."
Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei olisi todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti, siksi ettei hän HALUA uskoa Jumalan olemassaoloon.Emme voi valita mihin haluamme uskoa. Mieti nyt, jos ateisti haluaisi uskoa Jumalan olemassaoloon, hän olisi jo uskovainen. Jumalaan ei uskota siksi, ettei nähdä syytä uskoa jumalaan, todisteiden puutteessa.
Anonyymi kirjoitti:
Emme voi valita mihin haluamme uskoa. Mieti nyt, jos ateisti haluaisi uskoa Jumalan olemassaoloon, hän olisi jo uskovainen. Jumalaan ei uskota siksi, ettei nähdä syytä uskoa jumalaan, todisteiden puutteessa.
Älä syytä ateisteja, ethän sinäkään usko Jumalaan vaan Paavaliin.
Mark5 kirjoitti:
Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei olisi todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti, siksi ettei hän HALUA uskoa Jumalan olemassaoloon.Olen sen täälläkin todiustanut, mutta se oli jollekin ateistille liikaa, joten: Pahus. Sivua ei löytynyt.
Mutta täältä löytyy: facebook/teuvo.suni
- Anonyymi
vaikka eivät Jumalasta piittaa, mutta Saatanaa kuitenkin pelkäävät.
Saatana on yksi uskontosi jumalista joten varmaan tarkoitit sanoa ateistista että eivät piittaa jumaharhoista .
Itselleni nuo uskontosi jumalharhat ovat tyhjänpäiväisiä asioita enempi kiinnostaa uskontonne ja uskovaiset koska on mielenkiintoista seurata sekaista lahkojen ja yksilöiden kilvoittelua jossa nämä jumalharhatkin jäävät jalkoihin kun uskovaiset ylistävät lähinnä itseään välillä toki huutaen sivulauseissa jotain jumalan ylistystä ettei ihan unohtuisi kaiken sekamelskan keskellä itse harhakin. - Anonyymi
Sanasalaattimies valtasi koko palstan 🤣🤪🤣 Suni! Suni! Suni!
- Anonyymi
Parempi kuin Trump! Äänestän!
- Anonyymi
Saatana olisi täysi luuseri, jos olisi olemassa.
"Saatana olisi täysi luuseri, jos olisi olemassa."
Saatana on olemasssa ja siksi se onkin luuseri. Sen todistaa Raamatun Ilmestyskirja:
"Ja perkele (saatana), heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm.20:10)
Ei siis kannata seurata saatanaa, vaan Jeesusta Kristusta, joka johdattaa omansa Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään.Mark5 kirjoitti:
"Saatana olisi täysi luuseri, jos olisi olemassa."
Saatana on olemasssa ja siksi se onkin luuseri. Sen todistaa Raamatun Ilmestyskirja:
"Ja perkele (saatana), heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm.20:10)
Ei siis kannata seurata saatanaa, vaan Jeesusta Kristusta, joka johdattaa omansa Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään."sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
- Anonyymi
Kiihkosi on nähty. Melko tyhmäksi kaiken kaikkiaan.
- Anonyymi
Jumala on poistanut kaksi Teuvon vastausta.
- Anonyymi
Se on Saatana joka ne vastaukset on poistanut, mutta Saatana on Teuvolle se vahvin jumala, koska hän hallitsee tätä maailmaa. Teuvo on saatananpalvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Saatana joka ne vastaukset on poistanut, mutta Saatana on Teuvolle se vahvin jumala, koska hän hallitsee tätä maailmaa. Teuvo on saatananpalvoja.
mukana 6 kappaletta niklattuja messinkinaulaa jos löytää Jeesuksen. Siitä sitten seinälle kiinni, että voi (v)esitellä sitä kavereillekin.
Välipäivinä voi käyttää Jeesusta vesisuksina koska kelluu ja keulii hyvin Busterin vetämänä
12_13 Anonyymi kirjoitti:
Monet Jumalan kieltäjät väittävät, että saatanaa ei ole olemassa. Siksi on aiheellista kysyä, miksi he sitten jatkuvasti kuuntelevat saatanaa ja sen valheita, jos sitä ei kerran ole olemassa?
Yksi saatanan valheistahan on juuri se, että Jumalaa ja saatanaa ei ole olemassa.
Toinen saatanan valhe on, että Jumala on mielikuvitusolento.
Kolmas saatanan valhe on, että Raamattu on satukirja.Anonyymi kirjoitti:
Älä syytä Saatanaa, joka sinutkin on omakseen saanut. Otti kopin, kun sinut sille heitettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole Jumala eikä Saatana, koska ateisteilla ei ole kumpaakaan, vaan se vanhoillislestadiolainen hoitomies Siikajoen hartaanselältä, joka kulkee perässäni totuutta poistattamassa ja nauraa rehottaa :
"HiiiHooo, kuolen nauruun! HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA"
"Kiäh kiäh
PoistatinTeuvon aloituksen. Nyt on ylläpidolla oikea linja harhaopettajien suhteen. "
"Teinppyynnönpois
Okkultismi (Aivopieru) ei kuulu Raamattupalstalle. "
"Poistattakaa Teuvon aloitukset
Poisperkelepalstalta
Ne poistetaan kun tarpeeksi monta pyyntöä tulee. Poistatatte oikeasti perkeleen palstalta."
"Siksi kun kirjoitat valheita. Tein poistopyynnön."
"Pystyn poistamaan Teuvon aloitukset"
Poisperkelepalstalta
Ne poistetaan kun tarpeeksi monta pyyntöä tulee. Poistatatte oikeasti perkeleen palstalta."
"Siksi kun kirjoitat valheita. Tein poistopyynnön."
"Pystyn poistamaan Teuvon aloitukset"
"Teuvo Suni on kukistettu
Anonyymi
😈
😊😀😁😂😃😅😆"
Vielä saamme uskoa armosta pelastumisen, ja Veren voimalla poistaa eksyttäjät palstalta.
Kiitoos Teuvo Sunille loistavasta ja totuudenmukaisesta aloituksesta. Hienoa, että olet tullut tänne ateistipalstalle.
Täällä on paljon Jumalfobiasta kärsiviä ihmisiä, jotaka tarvitsevat ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, joka on sovittanut heidänkin syntinsä, niin ettei heidän tarvitse pelätä Jumalaa, joka on armollinen ja hyvä kaikkia ihmisiä kohtaan ja haluaa pelastaa heidät iankaikkiselta kadotukselta.Jumala on surkea luoja, koska ei osannut luoda muuta kuin epäkelpoja syntisäkkejä. Ja vielä Saatanankin loi siihen lisäksi. Ei ihme, ettei kyseinen Jumala kehtaa naamaansa näyttää HAAAAH HAAAAH HAAAAA :D :D :D
Jokaisella on omat fobiansa. Itsensä Jumalan omiksi uskovilla se on Saatanalle heitetty Paavali.
siino kirjoitti:
Jumala on surkea luoja, koska ei osannut luoda muuta kuin epäkelpoja syntisäkkejä. Ja vielä Saatanankin loi siihen lisäksi. Ei ihme, ettei kyseinen Jumala kehtaa naamaansa näyttää HAAAAH HAAAAH HAAAAA :D :D :D
Älä halveeraa Saatana, sillä se ei ole tyhmä, kun on sinutkin omakseen saanut.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Älä halveeraa Saatana, sillä se ei ole tyhmä, kun on sinutkin omakseen saanut.
Saatana sulla on päässäsi. Se pitää sinua vankinaan.
- Anonyymi
Eipä ollut aloitus mikään ilosanoma. Pikemminkin päinvastoin.
Voisitko kertoa, mikä siinä teki sinut surulliseksi?
Jospa 2. ilosanoma, jonka vielä tänään tuon - jos Jumala suo - saa sinut iloiseksi.- Anonyymi
Kun uskovainen (tai uskovaiseksi esittäytyvä) kuten Mark5, miikanaahum tai Suni tekee aloituksen ateistipalstalla, tuskin voi mitään muuta odottaakaan.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jospa 2. ilosanoma, jonka vielä tänään tuon - jos Jumala suo - saa sinut iloiseksi.Aloituksesi tuskin tekee ketään surulliseksi, koska sen tapaisiin on täällä ehtinyt tottua. Sensijaan uhkailet, enemmän tai vähemmän peitetysti, saatanalla ja kadotuksella. Kuten tyypillinen ateisteja täällä arvosteleva uskis tekee.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jospa 2. ilosanoma, jonka vielä tänään tuon - jos Jumala suo - saa sinut iloiseksi.Sinun ilo(gay) ja iloisuus(gayness) lienevät kuuluva toisille forumeille!
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksesi tuskin tekee ketään surulliseksi, koska sen tapaisiin on täällä ehtinyt tottua. Sensijaan uhkailet, enemmän tai vähemmän peitetysti, saatanalla ja kadotuksella. Kuten tyypillinen ateisteja täällä arvosteleva uskis tekee.
Saatana on sinulta peittänyt sen, että Golgatan jälkeen hän saa pitää omanaan tämän maailman, johon hänet taivaasta tuhansia vuosia sitten heitettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ilo(gay) ja iloisuus(gayness) lienevät kuuluva toisille forumeille!
Oli foorumi mikä tahansa, vastaanotto on edelleenkin sama. minkä lähettäjäni Jeesus Kristus aikoinaan ilmoitti, kun tämän maailman jätti:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen,"
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
15 vuotta olen täällä ollut ja keskimäärin kerran vuodessa on minut uhattu tappaa. Tälläkin hetkellä on voimassa viimeisin uhkaus.
Joten tuo Jeesuksen ilmoitus pitää paikkansa yhä edelleen.
- Anonyymi
Ei vakuuta tuo vuodatus sen enempää kuin aikoinaan kotona, pyhäkoulussa, kansakoulussa ja rippikoulussa jankatut tarinat samasta aiheesta. Aloin jo lapsena pitää kummallisena, että aikuiset ihmiset uskovat tuollaiseen. Enpä olisi tuolloin uskonut, että vuonna 2020 saa vielä todistaa samaa.
Se on sinun ongelmasi, koska mainitsemissasi opetuslaitoksissa ei taatusti totuudesta kerrottu mitään. Tiedän sen omasta kokemuksesta, ja siitä, mitä ihmisessä tapahtuu, kun Kristus ilmestyy ja ottaa opetuslapsekseen.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi, koska mainitsemissasi opetuslaitoksissa ei taatusti totuudesta kerrottu mitään. Tiedän sen omasta kokemuksesta, ja siitä, mitä ihmisessä tapahtuu, kun Kristus ilmestyy ja ottaa opetuslapsekseen.
Se on totta.
- Anonyymi
"Huomasivatko ateistit tämän ilosanoman?"
Evankeliumi on ilosanoma. Kyllä sellainen vitsi panee kenet tahansa nauramaan HAAAAH HAAAAH HAAAAAAA :D :D :D - Anonyymi
>>>”Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"
Huomasivatko ateistit tämän ilosanoman? >>>
Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun joku esittää ilosanomaksi sitä, että vääräuskoiset palavat helvetissä, mutta ilonsa kullakin...- Anonyymi
Ei ole ensimmäinen kerta, kirkko vain vähän vähensi helvetintulilla pelottelua kun hipit närkästyi ja triggeröityi siitä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077