Miksi vertauskuviin osallistuvien Jehovan todistajien lukumäärä kasvaa?

Eräs Jehovan todistaja oli lukenut JP-sivuilta toisen Jehovan todistajan laatiman kirjoituksen. Siitä rohkaistuneena hän lähetti julkaistavaksi oman kirjoituksensa. Se liittyy Jeesuksen kuoleman muistojuhlaan.

* * * * *

Jeesuksen kuoleman muistonvieton vertauskuviin osallistujien määrä on noussut huimasti vuoden 2007 jälkeen. Kuten alla olevasta kaaviosta näkyy, luku pysyi vuosia lähes samana kunnes lähti selvään nousuun vuonna 2007. Miksi juuri silloin? Vartiotornissa 1.5.2007 julkaistiin oppimuutos, jonka mukaan "taivaallinen kutsu" ei päättynytkään vuonna 1935 kuten aiemmin oli opetettu. Hallintoelimen oli pakko tehdä kyseinen muutos, sillä uudemmat hallintoelimen jäsenet (joilla kaikilla on "taivaallinen toivo") ovat syntyneet vuoden 1935 jälkeen.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w759.html

24

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä Jehovan todistajien käytäntö on ihan pelleilyä ja Jeesuksen pilkkaa.
      Ei auta vaikka siskot ja veljet laittaa ykköset päälle. Pilkkaa se seremonia on.

      Ensimmäisiä asioita mitä tein Jehovan todistajana olemisen jälkeen oli Herran ehtoolliseen osallistuminen.
      En enää muista missä se tapahtui, mutta jossain evankelisessa seurakunnassa.

      Nykyään vietämme Herran ehtoollista pienessä uskovien ryhmässä.
      Se kuuluu meille.

      • Anonyymi

        En tiedä voinko uskoa mihinkään. Kaikenlaiset tarinat verestä, uhreista ja sovituksista ovat ikivanhoja juttuja joita muinaiset uskonnot opettaa laajalti. Samat opit on vain siirretty kristillisyyteen.


      • Anonyymi

        jehovan ehtoolisel ei saa maistaa vaan haistaa.


    • Anonyymi

      Taivaallinen toivohan ei ole mitään todellista toivoa. Määrä nousi koska "taivaassa oli tilaa" ja moni kuvitteli sinne pääsevänsä.

      Ehtoollinen kuuluu kaikille. Ei se ole mikään uskovainen joka käy salilla kieltäytymässä siitä. Nää on höpöjuttuja, ei mitään oikeaa kristillisyyttä.

      • Anonyymi

        Teatteria ja nöyryytystä tuo ehtollinen.
        Laittaisivat eri osaston niille, jotka eivät pysty vartiotornikaupitteluun, kun pelkäävät lahkoa koskevia kysymyksiä
        Osasto niille jotka eivät ota ehtoollista (omat eväät mukana ?)
        Ja mökötettävät sitten ... miten se osasto järjestetään jotta varmistetaan heidän tietoisuutensa mökötettävinä olemisesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teatteria ja nöyryytystä tuo ehtollinen.
        Laittaisivat eri osaston niille, jotka eivät pysty vartiotornikaupitteluun, kun pelkäävät lahkoa koskevia kysymyksiä
        Osasto niille jotka eivät ota ehtoollista (omat eväät mukana ?)
        Ja mökötettävät sitten ... miten se osasto järjestetään jotta varmistetaan heidän tietoisuutensa mökötettävinä olemisesta ?

        Vaikka olen nimellisesti Jehovan todistaja, niin olen viettänyt silloin tällöin muistonvieton kotona. Olen sairauden varjolla saanut tehdä sen ilman vanhimpien kritiikkiä.
        Sanoin vanhimmille, että Jeesuksen aikaan pääsiäistä vietettiin perheen ja läheisten kesken.
        Ei se seurakunnastavalitun sisaren uuni ole pyhempi kuin minun uunini.
        Ei hänellä ole "puhtaampia jauhoja pussissaan" kuin minulla!
        Googlaamalla saa ehtoollis reseptin!
        Ei se viinakaupan viini muutu pyhemmäksi heidän kasseissan.
        Ne ovat symboleja eikä kirjaimellista lihaa ja verta.
        Vielä hankittu Saatanan järjestelmästä.
        Minä olen alkanut valmistautua Jeesuksen viimeiseen pääsiäisen viettoon jo nyt.
        Tapaan siivota koko talon ja valmistaa illan kukin ja kynttilöin.
        Olen saanut paljon suuremman hengellisen annin oman kodin rauhassa.
        Saa miettiä sydämellään, eikä katsella kukkoilua lavalla.
        Mitä heidän rukouksensa ovat minua rakentaneet, lohduttaneet? Ei mitään!
        Sitä paitsi en usko sen ajan edes olevan oikean! Siitäkin ollaan eri mieltä.
        Hyvä valita mieli Raamattunsa ja keskittyä omiin olosuhteisiinsa,
        mitä hyötyä on saanut Jeesuksen tuntemisesta, mitä kiitollisuudenaiheita on.
        Näin minä olen sen paremmaksinähnyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olen nimellisesti Jehovan todistaja, niin olen viettänyt silloin tällöin muistonvieton kotona. Olen sairauden varjolla saanut tehdä sen ilman vanhimpien kritiikkiä.
        Sanoin vanhimmille, että Jeesuksen aikaan pääsiäistä vietettiin perheen ja läheisten kesken.
        Ei se seurakunnastavalitun sisaren uuni ole pyhempi kuin minun uunini.
        Ei hänellä ole "puhtaampia jauhoja pussissaan" kuin minulla!
        Googlaamalla saa ehtoollis reseptin!
        Ei se viinakaupan viini muutu pyhemmäksi heidän kasseissan.
        Ne ovat symboleja eikä kirjaimellista lihaa ja verta.
        Vielä hankittu Saatanan järjestelmästä.
        Minä olen alkanut valmistautua Jeesuksen viimeiseen pääsiäisen viettoon jo nyt.
        Tapaan siivota koko talon ja valmistaa illan kukin ja kynttilöin.
        Olen saanut paljon suuremman hengellisen annin oman kodin rauhassa.
        Saa miettiä sydämellään, eikä katsella kukkoilua lavalla.
        Mitä heidän rukouksensa ovat minua rakentaneet, lohduttaneet? Ei mitään!
        Sitä paitsi en usko sen ajan edes olevan oikean! Siitäkin ollaan eri mieltä.
        Hyvä valita mieli Raamattunsa ja keskittyä omiin olosuhteisiinsa,
        mitä hyötyä on saanut Jeesuksen tuntemisesta, mitä kiitollisuudenaiheita on.
        Näin minä olen sen paremmaksinähnyt!

        Todella hienosti olet asian oivaltanut.
        Kuka tahansa voi pitää Herran ehtoollisen, tehden sen Jeesuksen muistoksi.
        Siunausta sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hienosti olet asian oivaltanut.
        Kuka tahansa voi pitää Herran ehtoollisen, tehden sen Jeesuksen muistoksi.
        Siunausta sinulle.

        Kiitos ja samoin sinulle siunausta!
        Hengelliset asiat ovat henkilön ja Luojan välillä.
        Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan kanssa;
        ei mitkään epätäydelliset, vallanhaluiset, kontrolloivat miehet.
        Jeesuksen esirukoukset vapauttavat;
        emme tarvitse muita rukouksien välittäjää!


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus. Siitä huomauttaisin, että pelastus tuskin riippuu ehtoolliseen osallistumisesta. Eikö se ole toisinpäin, siis pelastus on sitä että on vastaanottanut osallisuuden Jeesuksen uhrista, mistä ehtoollinen muistuttaa - Tehkää se minun muistokseni!

      Nyt on saatu pää auki ja kenties jonkun tajuntaan mahtuu, että hallintoelin saattaa toisinaan olla Raamatun seltyksissään pihalla kuin lintulauta. Seuraavaksi voi miettiä raamatullisia perusteita kahdelle erilaiselle toivolle. (Ef. 4:4 )

    • Anonyymi

      Tieto 1935 siitä että taivas olisi täynnä, lähti Rutherfordin unesta.
      (ilmestys - unessahan sellaiset nautitaan, eikä muuta ole kerrottu)

      Mutta kun "täynnä olemista" on nakerreltu, onko selitykset olleet hyvältä kuulostavia, tullakseen "jehovakanavalta"

      Ulkopuolinen kun saa käsityksen, että sitä tarkoitetaan perua.
      Kuten oppia siitä että Room 13 esivallat olisivat taivaallisia
      (näin oli v.v. 1929 - 1962 vartiotornissa).

    • Anonyymi

      Nykyisen sukupolviopin mukaan ennen Franzin kuolemaa v.1992 voidelluiksi tulleet kuuluu tähän uuteen ryhmää joka ei häviä ennenkuin loppu tulee.

      Hallintoelimen Mark Sanderson on syntynyt v.1965, joten hän on ollut 27 vuotias tai nuorempi saadessaan taivaallisen kutsumuksen.
      Raamatussa kuitenkin puhutaan että nämä voidellut olisivat koeteltuja, tähän asti on kyllä ymmärretty että tämän voitelun saaneet ovat huomattavasti vanhempia kuin 27 vuotiaat tai nuoremmat.

      • Anonyymi

        Ihan päin mäntyä.
        Ei Raamattu kirjoita mitään tuollaista.
        Törkeää Raamatun vääristämistä.
        Jokaista uskoon tullutta kutsutaan Jumalan lapseksi.
        Jokaisella on oikeus osallistua Herran ehtoolliseen jos on uskossa.
        Herran ehtoollinenhan on tarkoitettu muistoksi.
        "Tehkää tämä minun muistokseni" sanoi Jeesus. Ei Hän sanonut:" Että pääsisitte taivaaseen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan päin mäntyä.
        Ei Raamattu kirjoita mitään tuollaista.
        Törkeää Raamatun vääristämistä.
        Jokaista uskoon tullutta kutsutaan Jumalan lapseksi.
        Jokaisella on oikeus osallistua Herran ehtoolliseen jos on uskossa.
        Herran ehtoollinenhan on tarkoitettu muistoksi.
        "Tehkää tämä minun muistokseni" sanoi Jeesus. Ei Hän sanonut:" Että pääsisitte taivaaseen".

        Tuo on sinun tulkintasi, mutta varo että et satuta nuppiasi pahoin mennessäsi päin mäntyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun tulkintasi, mutta varo että et satuta nuppiasi pahoin mennessäsi päin mäntyä.

        Ainakin se oli monta kertaa paremmin perusteltavissa oleva tulkinta kuin Vartiotorniseuran tai kirkonkin selitykset.


    • Anonyymi

      Niitä varten, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, joiden nimet ovat kirjoitettuina Karitsan elämänkirjassa on:
      "taivaallinen Jerusalem" (Heb 12:22),
      "taivaallinen valtakunta" (2 Tim 4:18),
      "taivaallinen kaupunki" (Heb 11:16),
      "toivo" (Kol 1:5) on talletettuna ja valmistettuna taivaissa

      Raamatusta käy selkeästi ilmi, että elämän lupaus ja
      "taivaallinen toivo" kuului myös pakanoille ja että ei ollut erotusta juutalaisen ja
      kreikkalaisen välillä, koska Jumala ei katso henkilöön (Room 3:22-24,29; Gal 3:28).

      "taivaallinen elämä" on varattu kaikille, jotka uskovat Kristukseen ja joiden
      omantunnon Jeesuksen veri on puhdistanut (Room 3:23-25; 5:9; Heb 9:14,15; 10:19-22; Ilm 22:14).

    • Anonyymi

      Mistä niitä voideltuja tulee lisää vaikka vanhoja kuolee, kasvu suurempaa prosenteissa kuin julistajien määrässä.

      • Anonyymi

        Koska Raamattu opettaa toista kun JT:n opetus k.o. asiasta.


      • Anonyymi

        Tuo "täysi taivas" luotiin Rutherfordin unessa, sanoi nähneensä että taivas on täynnä, ja otti sen vartiotorniin. (samalla hän hosui sitä lopun pikaisuutta)

        Ainakin vartiotorniseuran säännöt vaativat että johtoon kuuluvat menevät taivaaseen, (ensinnä: olivat nähneet vuoden 1914 tapahtumat) liekö tuo "taivasehto" ollut syynä että seura rupesi myöhemmin pitämään kortistoa taivaaseen ilmoittautuneista.

        Sitten kun määrä rupesi kasvamaan, tuo kansakoulupohjainen johtoelin rupesi psykiatriksi, ja tekemättä henkilökohtaisia tutkimuksia antoi mielenvikaisen diagnoosit pyynnöstä taivaskortistoonsa kirjoittamilleen.

        (Tuo "taivas täynnä" ehkä käytännössä antanut uskottavuutta maailmanlopun pikaisuudelle aikoinaan)


      • Anonyymi

        Lauma ei pysy enää entiseen malliin hallintoelimen otteessa. Jospa siellä aivotoiminta palailee pätkittäin.


    • Anonyymi

      Eric Wilson, joka oli Jt-vanhin 40 vuotta, käsittelee tätä kysymystä tällä videolla. Videosta on myös valittavissa tekstitys suomeksi. Siinä on monelle todistajalle ajattelemisen aihetta.

      https://www.youtube.com/watch?v=peRjtPm1FxI

      • Anonyymi

        Erinomaista tekstiä Wilsonilta kaikille Jehovan todistajille ja entisille Jehovan todistajille jotka eivät halua olla Jumalan lapsia.
        Nyt on oman elämän ja ikuisen tulevaisuuden pohtimisen aika.
        Jeesus kutsuu sinua Jumalan lapseksi. TÄNÄÄN.
        T:mnaat


      • Anonyymi

        Kiinnostaisi mutta kun en ymmärrä englantia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi mutta kun en ymmärrä englantia.

        Videon alareunasta on asetuksista valittavissa suomenkielinen tekstitys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videon alareunasta on asetuksista valittavissa suomenkielinen tekstitys

        Onnistui, kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe