Raamatun mukaan ihmisen tulee puuttua ihmisten syntielämään ja varoittaa siitä heitä kerran tai kahdesti. Jollei varoita niin joutuu tilille asiasta.
Jeesus kristittyjen esikuvana loukkasi kaikkia ihmisiä puheillaan ja teoillaan.
"Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'. "
Jeesus loukkasi ihmisiä
45
110
Vastaukset
- Anonyymi
Sudet sai taas lampaita syödäkseen.
- Anonyymi
Älä puhu puppua. Jeesus oli kovasanainen vain hurskasteleville uskonoppineille. Syntisiä hän kohteli armollisesti. Fariseukset syyttivätkin Jeesusta siitä, että Hän söi ja joi syntisten kanssa
Synnissä elämisestä varoittaminen liittyy seurakunnan sisäiseen elämään. Tekstihän löytyy Paavalin seurakuntaelämää koskevista ohjeista. Paavali nimenomaan kirjoittaa, että uskovaiset eivät ole tuomitsemassa ulkopuolisia.
"1 Kor 6: 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala".- Anonyymi
Tuomitseminen aloitetaan kristityistä. Heitä pitää varoittaa, kuten Jeesus varoitti Pietariakin.
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Syntisen tulee saada oikea tuomio eläissään, muutoin on myöhäistä, eikä syntistä pidä puolustella.
"Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela. - Anonyymi
"Te väsytätte Herran puheillanne. Mutta te sanotte: "Miten väsytämme?" Siten, että sanotte: "Jokainen, joka pahaa tekee, on hyvä Herran silmissä, ja niihin hänellä on mielisuosio"; tahi: "Missä on tuomion Jumala?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomitseminen aloitetaan kristityistä. Heitä pitää varoittaa, kuten Jeesus varoitti Pietariakin.
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Syntisen tulee saada oikea tuomio eläissään, muutoin on myöhäistä, eikä syntistä pidä puolustella.
"Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.Ihme, ettei Pietari ole ollut uskovaisten hampaissa tuon Jeesuksen kommentin jälkeen. Siinähän sanatarkasti lukee aikamoinen nimitys. Kirjaimellisesti ottamaan ja siitä riehumaan on tavanomainen reaktio.
- Anonyymi
Syntiselle on tehtävä tiettäväksi, että hän tekee syntiä. Jos siitä vaikenee ja siunaa syntiä, siitä ei hyvää seuraa.
Jeesus ei kiellä tuomitsemasta syntistä, kuten liberaaliteologit hokevat.
Tuomion on oltava vain oikea.
"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." - Anonyymi
Synnistä voi puhua yleisellä tasolla, mutta yleensä henkilön suora loukkaaminen, esim. nimitteleminen on väärin.
Voi siis sanoa: "huorinteko on syntiä".
Muttei välttämättä: "sinä senkin huora / -pukki!"
Jeesuksen tarkoitus ei ollut loukata: Hän puhui Jumalan sanaa, mutta jotkut ihmiset loukkaantuivat tästä. Loukkaantuminen lähti siis näistä ihmisistä itsestä.- Anonyymi
Pyhä Henki on Totuuden henki, joka tuo esille SYNNIN, TUOMION ensimmäiseksi, sanoo sana.
Jos niin ei tapahdu,niin henkesi ei ole Pyhä Henki, vaan jokin muu.
- Anonyymi
Joidenkin ylpeys ja rakkaus syntiin ei saa heitä nöyrtymään ja tunnustamaan syntejään. Siksi homottajat syyttävät kaikkia muita mutta ei homoja.
- Anonyymi
Synnintekijää pitää nuhdella, eikä hyssytellä ja siunata, kuten piispat tekevät.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. - Anonyymi
Ei Jeesus loukannut ketään. Hän paljasti heidän väärät teot ja ajatukset.
Uskovaisten pitää kertoa mikä on oikein ja kehottaa kääntymään.
Kukaan ei ole synnitön, mutta jos ei kehoteta totuuteen ja siihen mikä on hyvää rikkoo lähimmäistään kohtaan.
Raamattu on vähän niinkuin koulukirja Isältä lapsille eli Herralta ihmisille.
Siinä opetetaan kuinka tulisi elää ja kuinka menestyy elämässä.
Myös kuinka pelastuu iankaikkiseen elämään.
Joka kääntää selkänsä Herralle ja Jeesukselle joutuu kadotukseen. Hän joutuu paholaisen hoteisiin ja iankaikkiseen piinapenkkiin.
Paholaisen ensimmäinen temppu on se, että kielletään hänet eli että häntä ei olisi olemassa.
Kuitenkin paholainen pelkää ja kavahtaa Herraa ja Jeesusta, sillä he ovat voimakkaita ja paholainen vain lopulta narri.>Kuitenkin paholainen pelkää ja kavahtaa Herraa ja Jeesusta, sillä he ovat voimakkaita ja paholainen vain lopulta narri.
Narri jonka Herra ja Jeesus antavat mellastaa vapaasti, koska on niin kiva heittää 95 % ihmisistä tuliseen pätsiin.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Kuitenkin paholainen pelkää ja kavahtaa Herraa ja Jeesusta, sillä he ovat voimakkaita ja paholainen vain lopulta narri.
Narri jonka Herra ja Jeesus antavat mellastaa vapaasti, koska on niin kiva heittää 95 % ihmisistä tuliseen pätsiin.Ensimmäiset ihmiset valitsivat olla tottelemattomia Jumalalle. Valitettavasti me kaikki saamme kärsiä tästä. Jumala haluaa kuitenkin pelastaa kaikki, mutta kaikki ei halua. Turha kitistä, sinulla on vapaa tahto: valitse elämä tai kuolema. Kun valitset elämän Jumala antaa voiman vastustaa perkelettä. Nyt tässä maailmanajassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäiset ihmiset valitsivat olla tottelemattomia Jumalalle. Valitettavasti me kaikki saamme kärsiä tästä. Jumala haluaa kuitenkin pelastaa kaikki, mutta kaikki ei halua. Turha kitistä, sinulla on vapaa tahto: valitse elämä tai kuolema. Kun valitset elämän Jumala antaa voiman vastustaa perkelettä. Nyt tässä maailmanajassa.
Näitä on aina yhtä viihdyttävää lukea. Heti kaksi ensimmäistä ihmistä menivät perseelleen, eikä Jumala nähnyt peilissä pienintäkään ongelmaa.😃
- Anonyymi
Ei Raamattu opeta, että tulee julistaa synnit synniksi. Eikä sitä, sitäkään, että pitää haukkua uskovia. Siitä huolimatta että Jeesus kyllä herjasi sapatinpitäjiä hurskaudesta ja kirjanoppineisuudesta. Siitä ei kuitenkaan tullut alkuseurakunnan tapaa kertoa Jeesuksesta.
Tulee elää pyhä elämää Hengessä ja näyttää esimerkillään mitä on usko. Ei vain höpistä sekavia tavoitteita siitä mitä muiden ihmisen tulisi olla ja mitä lakeja noudattaa. - Anonyymi
Johannes ja Jeesus loukkasivatrajusti ihmisiä puheillaan. Siksi heidät tapettiin.
Matt. 12:34
Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. [Matt. 3:7 | Matt. 15:18; Luuk. 6:45]
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? [Matt. 3:7 ]
Luuk. 3:7
Kun ihmisiä tuli joukoittain kastettavaksi, Johannes sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Matt. 3:7 ] - Anonyymi
Onko jokin asia mistä ei pysty loukkaantumaan
Niin? Entä sitten, kun on jo kahdesti tai komesti varoitettu? Sittenkö vain jatketaan? MIHIN Raamatun kohtaan se perustuu?
- Anonyymi
Tässä yksi raamatunkohta. Tässä kylläkin puhutaan harhaoppisista, eikä nk. jumalattomista syntiä tekevistä...
Titus 3:8-11
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
*
Job 33:14-33
14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
31 Tarkkaa, Job, kuule minua; vaikene ja anna minun puhua.
32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."
*
Kyseessä on nk. etsikkoajat, ajat jolloin Jumala kutsuu. (Jakeet 27-30) Ilman Jumalan omaa kutsua ei ihminen edes halua Häntä lähestyä, ja jos tuskissansa huutaisikin, ei Jumala välttämättä hänelle vastaa.
Olen tämänkin itse kokenut. Jos kuka tahansa kokee / kuulee Jumalan kutsun parannukseen ja Kristuksen seuraamiseen, jätä kaikki mikä sinulla on toissijaiseksi ja seuraa Häntä!
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä yksi raamatunkohta. Tässä kylläkin puhutaan harhaoppisista, eikä nk. jumalattomista syntiä tekevistä...
Titus 3:8-11
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
*
Job 33:14-33
14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
31 Tarkkaa, Job, kuule minua; vaikene ja anna minun puhua.
32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."
*
Kyseessä on nk. etsikkoajat, ajat jolloin Jumala kutsuu. (Jakeet 27-30) Ilman Jumalan omaa kutsua ei ihminen edes halua Häntä lähestyä, ja jos tuskissansa huutaisikin, ei Jumala välttämättä hänelle vastaa.
Olen tämänkin itse kokenut. Jos kuka tahansa kokee / kuulee Jumalan kutsun parannukseen ja Kristuksen seuraamiseen, jätä kaikki mikä sinulla on toissijaiseksi ja seuraa Häntä!
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
*Jakeet 23-30 puhuvat ennakoivasti / "ennättävästi" Jeesuksen sovitustyöstä.
Jeesus oli / On tuo, joka "maksoi puolestamme lunastusmaksun".
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakeet 23-30 puhuvat ennakoivasti / "ennättävästi" Jeesuksen sovitustyöstä.
Jeesus oli / On tuo, joka "maksoi puolestamme lunastusmaksun".
*jae 9: "vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia"
- Anonyymi
Hes. 13:22
Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
Hes. 33:9
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
Syntistä ei pidä mennä siunaamaan, ennekuin hän oikeasti luopuu synninteosta. Muutoin siunaaja joutuu itse vaikeuksiin. Liberaalipapin kohtalo.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.
- Anonyymi
Räsänen on aito Jeesuksen seuraaja ja maksaa siitä hintaa.
- Anonyymi
Johannes ja Jeesus eivät loukanneet syntisiä ihmisiä. Syntiset ihmiset tulivat heidän luokseen ja uskoivat sen mitä he puhuivat.
Ei Johannes käännyttänyt syntisiä ihmisiä pois kasteelta. Ne, keitä hän sanoi kyykäärmeen sikiöksi, olivat kiihkosapatinviettäjiä, jotka pitivät itseään pyhinä sekä hurskaina ja tulivat vain hakemaan lisää hurskautta kasteesta eikä suinkaan tekemään parannusta.
Jos ihminen elää synnissä, ei hän siitä käännyt pois synnin sanomisella eikä siihen edes kykene. Vain Pyhän Hengen voimassa ihminen voi uskoa ja uudistua mielensä hengeltä siten kun Raamattu sanoo. Siksi höpinät toisten synneistä ovat voimatonta jorinaa.- Anonyymi
Jeesus ja Johannes loukksivat syntisiä todella verisesti sanomalla suoraan totuuden heidän elämästään ja tekemisistään. Jeesus oli loukkauskallio.
3 Sillä Herodes oli ottanut Johanneksen kiinni ja sitonut hänet ja pannut vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden.
4 Sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa pitää häntä".
5 Ja Herodes olisi tahtonut tappaa Johanneksen, mutta pelkäsi kansaa, sillä he pitivät häntä profeettana.
- Anonyymi
Jokainen ihminen loukkaantuu kun tuodaan esiin hänen syntinsä, mitä salaisempi se synti on niin sitä suurempi on loukkaantuminen.
Room. 9:33
niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".
Jeesus on se loukkauskivi johon syntiset loukkaantuu. Mutta jos ihminen Jumalan tarkoittamalla tavalla loukkaantuu, niin se koituu tämän ihmisten pelastukseksi. Hän tekee parannuksen ja tämän mahdollisuuden pelastua liberaalit haluaa esim. homoseksuaaleilta evätä. - Anonyymi
"Joidenkin ylpeys ja rakkaus syntiin ei saa heitä nöyrtymään ja tunnustamaan syntejään. Siksi homottajat syyttävät kaikkia muita mutta ei homoja."
Ihminen voi torjua Jumalan rakkauden loukkaantumalla, jos hänelle puhutaan synnistä mikä on hänelle ylivoimaista sietää. Tätä loukkaantumista liberaalit teologit suosittavat homoseksuaaleille ja näin ehkä tietämättään johdattavat homoseksuaaleja kohti kadotusta, tuhoa ja turmiota. Uskovilla ei kuitenkin ole mitään lupaa minkäänlaisten korrektiuksien nimissä estää ketään pelastumasta vaan Kristuksen evankeliumi kuuluu kaikelle kansalle. Amen
"6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin."- Anonyymi
"Joidenkin ylpeys ja rakkaus syntiin ei saa heitä nöyrtymään ja tunnustamaan syntejään. Siksi homottajat syyttävät kaikkia muita mutta ei homoja."
Ihminen voi torjua Jumalan rakkauden loukkaantumalla, jos hänelle puhutaan synnistä mikä on hänelle ylivoimaista sietää. "
Uskon että ei ole sattumaan että sateenkaaripiireissä tuodaan esiin ylpeyttä (pride) minkä Jumala torjuu kymmenissä kohdin Sanaansa. Ylpeys koituu myös turmioksi ennen pitkää.
Sananl. 11:2
Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
Eikös ole jotenkin ihmeellistä, että ylpeys johdattaa myös häpeään? Jumala liittää häpeän myös seksisuhteisiin samaa sukupuoltaolevien kesken.
- Anonyymi
Mutta kun Suomessa on uskonnonvapaus, niin minä ja moni muu piut-paut piittaa sinun Raamatustasi. Se ihan sama kun vetoaisit Mustanaamion vanhoihin viidakon sananlaskuihin tai Tex Willeriin.
Se, elääkö jonkun uskontokunnan tai lahkon oppien mukaan on jokaisen oma asia. Suomen lakia tulee kaikkien noudattaa, mutta Raamatut, Koraanit, Mahabharatat ja mitä niitä onkaan, voi jokainen jättää huomiotta jos haluaa.- Anonyymi
Ilm. 22:11
Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
- Anonyymi
Melkein harhaoppinen väite, että joudumme tilille toisten synneistä. Siis niistä mihin emme ole olleet osallisina tai myötävaikuttamassa. Silloin Raamatusta pitäisi poistaa sana armo tai se olisi pahemman luokan käännösvirhe ja tarkoittaisi aivan toista asiaa.
Synneillä on helppo syyllistää ihmisiä ja pelotella sen seuraamuksista, mutta niin ei pelasteta ketään. Ei vaikka ihminen sen vuoksi yrittäisi elää miten hurskaasti tahansa. Se ei ole tie pelastukseen. Hurskastelulla ei Raamatun mukaan pääse taivaaseen. Kun Jeesus puhui siitä, innokkaasta sapatinviettämisestä, leveistä raamatunselityskoteloista, julkisista almuista, hän sai vihamiehikseen fariseukset.- Anonyymi
Miten sinä itse suhtaudut omiin synteihisi?
- Anonyymi
Lyöjiä on paljon ja monilla itseäänkin alhaisempi, ylhäisemmän lisäksi. Mutta paimen on yksi. Aika laadukkaasti.
Hyvät neuvot tarpeen. Ei tyrkytys. Aina mainita voi. ihmisen syntielämä taitaa olla jokaiselle ihmiselle itselleen tuttua ja siitä voi pois yrittää koska se ei ole koskaan hyväksi.
Luulen silti että aika monet pääsee ns taivaaseen., is täältä. Ne jtka ei ihan uskokaan, ne jotka tekevät pahaa ja kieltävät kaiken, han kaiken ovat todennäköisesti menossa kadotukseen. Olemattomuuteen. Mutta sinne taitavat halutakin.
Tällainen elämä tässä mitä sen jälkeen kuka tietää? Mulla ei ole syytä kieltääkään ns Jumalaa. Onhan se vanha termi. Tulee mieeen mytologia. Onhan se vähän sitäkin. Perussanoma on kuitenkin totta.
Itse en aina tiedä mihin uskoa. Personalliseen Jeesukseen kyllä mutta mikä on Jumala? AInakin universumi ja kaikki.- Anonyymi
Harvat ja valitut vain pääsee taivaaseen.
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene" Anonyymi kirjoitti:
Harvat ja valitut vain pääsee taivaaseen.
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene"Jos asiasta tietää. on olemassa maailmankolkissa ihmisiä jotka ei tiedä. luulen kyllä heidän edeltäjiensä menneen taivaaseen kunhan eivät pahoja olleet tehneet.
- Anonyymi
Armon heppoheikki ilmaanttui palstalle ja kauhistelee synnistä puhumista, kun on kääriytynyt armon peittoon. Synnin unesta kun ei saisi herätellä tuota suvaitsevaista liberaaliteologia.
- Anonyymi
Ei ihmisellä ole mitään huolta omissa synneistään. Ei hänen tarvitse siitä pohtia eikä miettiä. Hänen tulee vain antautua Jumalan Hengen palvelukseen tunnustaen ettei itse ole mitään. Siitä ihmisellä on huoli, että elääkö Kristus minussa ja onko minussa Jumalan Henki. Olenko saanut mielenmuutoksen Jumalalta, vai onko se farisealaista mielenmuutosta, jossa näen kaikkien muiden synnit, mutta en omiani.
- Anonyymi
Ei Raamattu ole mikään lakikokoelma josta tutkiaan elääkö naapuri synnissä ja onko puheittensa mukaan meikäläisiä.
UT:sta voi lukea sen arkitodellisuuden missä uskova elää. Mikä henki ja mieli hänessä vaikuttaa. Millaiseksi ihmiseksi Jumala hänet muuttaa kun hän hylkää pahuuden hengen ja ottaa vastaan Jumalan Hengen. Sitä ilmoitusta tulee tutkia suhteensa omaan elämäänsä sekä todellisuuteensa ja olla kovin huolissaan ellei Raamatun sana siinä suhteen ole yhteneväinen ja jos joutuu koko ajan etsimään käännösvirheitä voidakseen lukea se levollisena.- Anonyymi
"Ei Raamattu ole mikään lakikokoelma josta tutkiaan elääkö naapuri synnissä ja onko puheittensa mukaan meikäläisiä."
Raamattu on MYÖS lakikokoelma että ihmiset ymmärtäisimme mikä on syntiä!!
Kannattaa katsoa kuinka monta kertaa Raamatussa puhutaan Jumalan LAISTA, Jumalan KÄSKYISTÄ, Jumalan TAHDOSTA. Jo yksistään psalmit ovat pullollaan kaikkia näitä kolmea asiaa.
Jumalan tahto on eräs tärkeimmistä asioista, mistä suurin on rakkaus. Ja Jeesus on juuri se Rakkaus. Amen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Raamattu ole mikään lakikokoelma josta tutkiaan elääkö naapuri synnissä ja onko puheittensa mukaan meikäläisiä."
Raamattu on MYÖS lakikokoelma että ihmiset ymmärtäisimme mikä on syntiä!!
Kannattaa katsoa kuinka monta kertaa Raamatussa puhutaan Jumalan LAISTA, Jumalan KÄSKYISTÄ, Jumalan TAHDOSTA. Jo yksistään psalmit ovat pullollaan kaikkia näitä kolmea asiaa.
Jumalan tahto on eräs tärkeimmistä asioista, mistä suurin on rakkaus. Ja Jeesus on juuri se Rakkaus. AmenKyllä lait koskevat sekä lain noudattajia että laista piittaamattomia kansalaisia.
Samoin Raamatun lait hengelliset lait ovat aina voimassa. Pieninkään piirto niistä ei ole kumottu. Väärintekijät tuomitaan.
- Anonyymi
UT sanoo että lakia ei ole annettu vanhurskaille, vaan se on olemassa miehimyksiä, varkaita ja murhamiehiä varten. Siksi, että jos ei olisi lakia, ei olisi rikkomustakaan.
Uskova, joka toitottaa koko ajan laista, on unohtanut puhdistautua entisistä synneistään eikä ole pukenut päälleen Jeesus Kristusta. Hän ei elä hänessä. Siitäkin UT varoittaa. - Anonyymi
Sinähän loukkaat nyt miehimyksiä, varkaita ja murhamiehiä laittamalla heidät samaan kastiin.
- Anonyymi
Näin pääsi käymään.
- Anonyymi
"Raamatun mukaan ihmisen tulee puuttua ihmisten syntielämään ja varoittaa siitä heitä kerran tai kahdesti. Jollei varoita niin joutuu tilille asiasta."
--- Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi." Ei tehtävämme ole osoitella, kuka tekee syntiä. Jo siinä on tekemistä, että omassa elämme niinkuin Jeesus opetti, myös niiden kaikkien kanssa, jotka kohtaamme elämässämme.
"Jeesus kristittyjen esikuvana loukkasi kaikkia ihmisiä puheillaan ja teoillaan."
--- Joh 15:22 "Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään. " Ei Jeesus loukannut ihmisiä teoillaan ja esikuvallisella elämällään. Kirjanoppineet ja fariseukset vaivautuivat Jeesuksen kertomasta totuudesta, sillä he eivät eläneet siinä.
"Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'. "
--- Matt. 26:31 "Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki loukkaannutte minuun; sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lauman lampaat hajotetaan'. Tuossa yhteydessä sanat koskivat iltaa, jolloin Jeesus tiesi tulevansa vangituksi ja sen jälkeen teloitettavaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176