Anteeksi, että olen tyytyväinen!

Anonyymi

Olen pahoillani, jos asenteeni loukkaa joidenkin vakaumusta, mutta minä olen pääpiirteissään tyytyväinen Suomeen, kotikaupunkiini ja elämääni.

Olen jopa ylpeä Suomesta. Olen ylpeä Suomen demokratiasta, sananvapaudesta ja yhteiskunnasta joka pääpiirteissään toimii. Byrokratia ei haittaa elämää, terveydenhuolto toimii vähintään kohtuullisen hyvin ja täällä on turvallista. Suomen ilmainen koulutusjärjestelmä on hieno asia ja yksi hyvinvointimme peruspilareista. Jossain Suomi valittiin yhdeksi "maailman vähiten epäonnistuneeksi valtioksi" ja minusta se on sarkastisuudessaan mainio luonnehdinta maastamme.

Olen ylpeä myös kotikaupungistani. Asun siellä missä haluankin asua. Erityisen ylpeä ja tyytyväinen olen kirjastolaitokseen. Se on sivistyksellistä tasa-arvoa ruohonjuuritasolla. Olen myös tyytyväinen siihen, että Suomi kuuluu EU:hun. Toki EU:ssa on paljon parannettavaa ja korjattavaa, mutta olen sitä mieltä että sitä pitää korjata ja parantaa eikä purkaa ja hajottaa.

En ole sitä mieltä että kaikki on täydellistä. Mikään ei ole. Kaikessa on parannettavaa. Mutta parantaminen on konkreettista tekemistä eikä ruikuttamista tai katkeraa valittamista. Kaikista vähiten parantaminen ja kehittäminen on muiden haukkumista.

Suomi on hyvä maa eikä unohdeta nauttia kaikesta siitä, mikä on hyvin.
Sitten jaksaa taas tehdä työtä sen edelleen parantamiseksi.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hassua, että tuosta kirjoituksesta selviää heti, että kirjoittaja ei ole "kansallismielinen" ja tuskin kutsuu itseään edes "isänmaalliseksi", vaikka luulisi, että eikös heidän pitäisi olla kaikista ylpeimpiä Suomesta?

• Anonyymi

Nehän vihaa suomea. Eilen oli turussa aamunkoitto-nationalistien tilaisuus. Haukkuivat suomen ja suomalaiset, kaikki rappiolla, ylipainoisia ja vaikka mitä. He itse ovat nuoria, komeita, naiset kauniita, moraalisia, ei alkoholia, ei sukupuolisuhteita, ne ovat likaisia, jokunuori mies selitti, sukupuolielimet rumia. Ah sitä nuoruuden ylevyyttä, tosin siellä myös lokka 41, ja wiik, lähelle 40 olivat samaa mieltä.

• Piristävän positiivinen kirjoitus, mukavaa vaihtelua ja aitoa iloa ja ylpeyttä kotimaasta. Suomessa on minunkin mielestäni valtavan paljon hyvää ja mielelläni asun ja teen töitä täällä.

• Komppaan vahvasti! Aina pitää pyrkiä parempaan, mutta ei pidä unohtaa kaikkea sitä, hyvää mitä Suomessa on.

• Anonyymi

Kyse onkin siitä, miltä tulevaisuus näyttää. Jos ei paikkaa kattoa poudalla, niin varmasti sateella vuotaa, vaikka poudalla ei vuodosta tietoakaan.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus. Olen aivan samaa mieltä.

• Anonyymi

Älä suotta pyytele anteeksi. Minäkin olen tyytyväinen tähän eloon. Kaikki on kohtalaisen hyvin. Jotain voisi kyllä parantaa, mutta ei se ole välttämätöntä.
      Kiitokset avauksestasi!

• Anonyymi

Meitä tyytyväisiä on mutta miksi me ollaan yleensä hiljaa? Ammattiruikuttajat ovat vallanneet tämänkin palstan. Jos joku erehtyisi sanomaan, että on tyytyväinen hallitukseen / THL:ään / televisio-ohjelmiin / terveyskeskukseen / tms niin heti on puolenkymmentä nillittäjää todistamassa, että ei ole kerrassaan mitään syytä olla tyytyväinen, vaan asiat ovat ihan p-seellään.

• Anonyymi

HYVÄ SUOMI!

• Anonyymi

Kaikki on politiikkaa. Etsin vain kehitettävää ja sanon vain niistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      61
      3590
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      49
      2394
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      2044
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      378
      1758
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      81
      1392
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      68
      1366
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      71
      1211
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      68
      1090
    9. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      1054
    10. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      28
      1025
    Aihe